~ Toukokuun toivotut 2008 syksyllä 2010~

Poika: Mä olin keväällä jonkun aikaa ja olo oli mitä mainioin, ei yhtään turvottanut mahasta ( kun yleensä oon aika turvoksissa helposti ) ja muutenkin oli koko ajan sellanen "hyvä olo" pari kiloakin sain sillä pois. Mun ystävä taas oli varmaan 2-3kk ja sai pudotettua painoa -13kg, nyt on raskaana ja ei ole tullut kun pari kiloa "takaisin". Mä käytin silloin sitä kiloklubia, eihän se siihen ole tarkoitettu mutta sai hyvin merkattua syömiset ym.
 
Summer: mulla on ainaki ke asti menoja, mutta loppuviikosta tai just vkl ehtisin nähellä =)

Meille ei ihmeitä, Niklas alkanut mukavasti puhumaan, toistaa jo kaikki mitä sanoo ja ihan lauseita puhuu, äkkiä nyt parissa viikossa oppinu. Eilen haettii meille kaksi marsu neitiä, aivan yli ihania ja suloisia :heart:
 
Heippa!

Kylmää on....pakko kai lähteä ostamaan talvikenkiä lapsille. Mä oon aina vähän myöhässä näissä hankinnoissa.

Meillä menee ihan hyvin. Peppi neiti menee illalla nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen ja ovi vaan kiinni, niin sinne nukahtaa. Uskomatonta, mutta totta. Ihanaa kun ei enää tarvii tuntia siellä maata ja odottaa että nukahtaa.
Kävin kouluhakemuksen viemässä viime viikolla ja joulukuussa sitten selviää lähdenkö opiskelemaan. Hoitohakemuksen vein kanssa. Olis kivaa päästä, mutta ainut ongelma on eppulaisen koulukyydit.....mutta kai asioilla on tapana järjestyä. Sitä en sitten tiedä kuinka opiskelu näin perheellisenä onnistuu....tentit jne....lukemiset, mutta en ota paineita. Se on sitten sen ajan murhe.
 
Majj: Mulla kanssa "turpoamisongelmia" ja nyt olen neljättä päivää sillä vähäiilarisella ja turvotuksesta ei tietoakaan...en ihan kauhean tarkka ole...pari näkkäriä menee joka päivä mut turvotus on poissa:) Repa mun pitäs sellanen 5 kiloa saada pois..pikkasen näistä kahdesta epäonnistuneesta raskaudesta kerkisi keräytyä ja sit muuten on kanssä keräytynyt nyt kun kotona ollessa kerkeää natustella päivänaikana vaikka mitä:D

Sarbba: onnea uusista perheenjäsenistä :) Meillä kanssa puhe lähti ykskaks ja nyt jo puhuu tosi hyvin ja selkeesti
 
Summer, mulla sama homma eli opiskelua tässä mietin. Onko sulla sama tän työkkärijutun kanssa? Mä mietin et nyt olis varmaan ihan jees saumat opiskella vielä. Ja mä koen sen helpommaks aikatauluttaa kuin 8tunnin työpäivät ja päiväkoti yhteen.

Vähähiilarisesta, mä aattelin kanssa et jos laskis ne sinne jonnekin 100g/päivä ni vois olla aika toimiva. Vois niinku aamulla syödä just pari näkkärii tai jotain kuiturikasta leipää.

Mua kiinnostaa tasan nollasti pakata näitä rojuja... arghhh....

Mä kaivoin muuten meidän viime talven babykuomat jotka on kokoa 20. Hyvin mahtuvat vieläkin :D
 
Opiskelu kiinnostas täälläkin...tosin tuun nyt oleen vielä muutaman vuoden kotosalla,mut sitten kun on aika palata työelämään. Voi olla et se olis järkevääkin kun en haluis palata samoihin töihin mitä aikasemmin tein,ja kotonaolovuosien jälkeen voi olla hankala saada muutakaan duunia.

Summer,Hienoa toi pepin nukkumaanmeno... mua hiukan jännittää miten sit kaikki sujuu kun meille vauva tulee,siis noi nukkuma-asiat. Miähän pojan nukutan,mut siihen menee vaan 5 min maksimissaan,et sen takia en oo jaksanut "kouluttaa" yksinnukahtamiseen,samotenkaan en jaksa yrittää omaa huonetta kun on niin levoton nukkuja vielä et saa useesti sanoo että pää tyynyyn ja käyttää pissalla jne. Ei jaksais lähtee aina sängystä pois toiseen huoneeseen. Mut jos nyt kauheesti häiriintyy vauvan itkuista,niin sit on pakko kokeilla. Vähän oon miettinyt jos sais nuo sit yhtäaikaa omaan huoneeseen nukkumaan,saisvat toisistaan turvaa ja läheisyyttä sitten...
 
Edla, mulla on vielä jonkun verran jäljellä ansiosidonnaista päivärahaa liitosta ja saisin sen lopun käyttää opiskeluun, mutta joutuisin osan aikaa sitten vielä kelan rahoilla opiskelemaan....mutta sekin on enemmän kuin opintotuki. Ihan olis kiva ja opiskelu kestäis max.vuoden verran. Olin työttömänä aika pitkään ja nyt jäin hetkeks kotihoidontuelle.

Poika, kiitti!

Mulla on viikonloppuna tiedossa kivaa=) lähden yhden ystävän polttareita viettämään laivalle.
 
Repa, ei kannata paineita ottaa ja kun noin nopeesti nukahtaakin. Meillä se kesti sen tunnin aina....pikkasen puuduttavaa touhua. Katsot mitä tuleva tuo tullessaan ja sehän ois ihanaa saada sitten kaksi samaan huoneeseen jossain vaiheessa. Niinhän täällä osa vauvautuneista palstalaisista tekikin mun mielestä.

Olis kyllä tosi kiva kuulla just Carmenista, Naukurista ja muista! Tai olis ollut kiva sanoo ees heipat....kun ollaan niin kauan täällä jo hengailtu porukalla.
 
Viimeksi muokattu:
Poika :hug::hug: Sinuu koetellaan kyllä raskaalla kädellä.

vhh:sta Täällä on kokemusta, -15kg sillä nappasin pois noiden vekaroidn jälkeen, varsinkin kun tuon pienemmän jälkeen kertyi painoa kun oli liikunta rajoitettu niiden keuhkoveritulppien vuoks + että se masennus aiheutti mulle ylensyömistä. No mut nyt aletaan oleen normissa. Mä aloitin ihan ton "atkins"-tyyppisesti, eli ketoosilla. Hiilarit 20g/pvä. En tosin mättämällä mättänyt lihaa&juustoa&rasvaa vaan ihan normi järjellä noiden suhteen. Lisukeet vaan ruuassa vaihtui perunasta/riisistä/pastasta kaaleihin ja kasviksiin. Mä en ole kovin paljoa leipää koskaan syönnytkään siks sitä ei tullut ikävä. Kuituja koitin saada just noista kaaleista, ne pitää mahankin toiminnassa. Ja paljon vettä tietty. Kyl olossa sen tunsi ja energian määrässä. Hiilarit tekee sellasen pöhnän. Nyt syön sellaset 50-70g/pvä hiilareita. Paino tippuminen on jo aika hidasta, mut niin on tarkoituskin. Jonkusen kilon jos viel pois sais. Lisäks oon syönnyt vitamiineja ja kalaöljyä, varsinkin alotusvaiheessa kun ei marjat kuvioon mahtunut niin halusin varmistaa et saa kaikkea tarpeeks.

Repa nukkumisjärjestelystä; me saatiin tytöt "vasta" nyt nukkumaan samaan huoneeseen. Nukkuivat eri huoneissa tähän asti. Jotenkin ne "unirytmit" oli niin erillaisia, tai lähinnä kun Neea on kova uneksiin ja Netta taas aina välillä vielä heräili öisin niin yritykset nukuttaa samassa huoneessa meni siihen että molemmat valvoi, heräili toisiinsa jne. Kesän jälkeen alkoivat nukkua "tukevammin" ja nyt uni tulee jo hyvin samassakin huoneessa. Molemmat nukahtaa ilman nukutusta, hauska kuunnella iltaisin kun höpöttävät keskenään ennen nukahtamista, tai enemmän se on kyl kikatusta :LOL: Ja sitten tää meidän isosisko on kova komentaan pienempää. Jos häntä jo nukuttaa mutta pikkusisko haluis vielä seurustella kuuluu topakka komento: Netta, nyt hiljaa ja pää tyynyyn :LOL: Toi ilta"rutiini" kestää sen kaikki 10-15 minuuttia, ollaan annettu heidän höpötellä, se on heidän oma tapa.
 
Summer,kuulostaa ihanalta viikonloppulomalta:)

Mietin noita tippuneita palstalaisia,et noinkohan pääsevät kirjautumaan sisäänkään enää tän palstauudistuksen kautta. Mulla nimittäin ja monella muulla oli aika paljonkin ongelmia asian kanssa...

Joo,ei tota nukkumisasiaa paljoo etukäteen voi tietää... raaka totuus kuitenkin on että kasper tarvii niin paljon ns.tukea tohon nukkumiseen vaikka ajoittain nukkuu jo ihan hyvinkin,et oma huone ei just nyt oo vaihtis ja varmaan huono idea tehä sitä just kun vauva syntyy,ettei koe itteensä syrjäytetyksi.Voihan olla että itekkin sit haluaa omaan huoneeseen jos häiriintyy vauvasta ja vauvaa taas en heti haluu siirtää kun on ne yösyömiset. No katellaan miten homma kehittyy....paljon riippuu tietenkin miten tulokas nukkuu.:)
 
Repa Meillä J tottui tosi nopeasti vauvan itkuun. Parina ensimmäisenä yönä heräili yhtä aikaa vauvan kanssa, mutta sitten alkoi nukkua normaalisti. Hyvin ehdit totuttaa Kasperin omaan huoneeseen myöhemminkin. Me siirrettiin J elokuussa omaan huoneeseen, itse toivoi sinne. Hyvin lähti heti yöt sujumaan :). M nukkuu vielä meidän vanhempien makkarissa ja saa kyllä nukku vielä hyvän aikaa.

Minäkin oon kaipaillut Naukurin, Carmenin jne. kuulumisia.

Poika iso voima :hug:
 
Repa Juu. Oltiin ostettu elokuussa muuton yhteydessä J:lle uusi sänky ja se oli J:n huoneessa. Vanha pinnis oli meidän vanhempien makkarissa. Alkuun nukkui meidän kanssa samassa huoneessa, mutta päikkärit annettiin nukkua omassa huoneessa, siten tuli uusi sänkykin tutuksi :).
 
KiaralA...ONNEA tulevasta toukokuun vauvasta :heart:!

Meille ei mitään erityistä kuulu, olen yrittänyt lukea pääsykokeisiin ( sh amk )...mutta täällä kotona on aika paljon HÄIRIÖTEKIJÖITÄ :mad:...eli täytyy alkaa hyödyntään yöaikaa :rolleyes:...jos vaan nyt jaksaa pysyy hereillä...kovasti haluaisin päästä kouluun.

Edith on taas kipeä :(...viimeksi oli joku outo röhä, joka meni heti hengitykseen ja jouduttiin käymään sairaalassa...nyt oli aamulla kuumetta melkein 39 astetta ( näin unta, että neitil oli yli 40 kuume ja hädissäni lähdin viemään sairaalaan )...ja herätessä huomasin, et neiti oli kuuma ja posket punaiset...ei nyt mitään muuta oiretta...vähän köhii...

Pottailusta....mitens te hoidatte nuo pottailut kylissä, kaupungilla ym. missä ei ole pottaa? Meillä ei tuu pissi pönttöön vaan ainoastaan pottaan...täytyy varmaan alkaa opetteleen pöntöllekin, jos sattus lirahtaa...meillä ollaan kyllä täysin kuivia...hyvin pidättää jo =)

Kyllä on inhottavat ilmat...ahdistun ja masennun, kun en pidä kosteasta ja kylmästä säästä :eek:...tulis sitten edes se kunnon talvi!

Jaksuja kaikille :)
 
Matami,miä just täs aattelin et olisko kiva olla terveydenhoitaja:p...
Paranemisia Edithille,kylläpä teillä nyt tautia pukkaa: /:hug:

Pottailu,ei meilläkään mielellään käydä muualla kuin potalla tai sit ulos pissis mut ei se nyt oikeen enää kohta onnistu(paitti tietty pakkohan se on jos vessaa ei oo lähistöllä) Jos pottaa ei oo,sanoo useesti ettei pissitä,eikä mee sit ellei ole oikeesti hätä kova,ylettää jo melko hyvin seisaaltaan pissaamaan,istuvilteen ei oikeen osaa "rentoutua",mut jos on tosi hätä niin se pissa tulee kyl miten vaan..
 
Onnea vielä KiaralA!:heart:

Matami, Toivottavasti pääset kouluun!
meillä on ongelma tuo muualla kun kotona pissiminen. Meillä kun ei yleensä ees potta kelpaa. Kotona ei edes ole, kun on aina käynyt pöntöllä....kylässä ei sitten pönttö kelpaa, kun ei ole sitä omaa reunusta vaan pelkää tippuvansa vaikka pitää kiinni. Monesti joudun pysähtymään autoillessa jonnekin tien reunaan ja sinne sitten pissii :D toissa päivänä piti koulun viereen pissiä, kun ooteltiin veikkaa....se kun ei suostu pissille lähtiessä jonnekin vaan sitten vasta kun on kauhee hätä.
Tuo yökuivuus tuli kyllä niin yllärinä=) yhtään vahinkoa ei ole ees tullut. Kiva juttu, kun pojan kanssa oli aikoinaan isompi työ.
 
Pottailu Meillä J:lle kelpaa sekä potta että pönttö. Jonkin aikaa jaksaa jo onneksi pidätellä, että esim. kaupungilla ehditään hädän yllättäessä etsiä veski. Kaikista hauskin pissipaikka on lasten pikkuinen vessanpönttö, jollainen on esim. perhekerhossa. Sinne on neidin aina pakko päästä :D!

Matamimimmi Pidetään peukkuja, että pääset kouluun :)!!!

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
HALLELUJA, Eeva on nukahtanut 4 kertaa yksin! Paivassa on heti 2 tuntia enemman kun ei tarvii viettaa niita potkotellen sen vieressa sangyssa. Tanaan paivalla muakin nukutti ja ajattelin menna Eevan kanssa paikkareille.. neiti tuuppasi pois ja sanoi "Mee mamma muualle, osaan nukkua itsekin". :LOL: Nukuin sit vierashuoneessa. Saa vaan nahda miten tan kanssa kay kun tullaan takaisin, toivottavasti osais siellakin viela..

Pottailu kylassa/kaupungilla sujuu pontolla. Taalla ei ole pottaa, joten nostan pissalle isolle pontolle. Samalla tyylilla sit muuallakin. Ainoa vaan on, etta nyt on joutunut paljon kayttamaan vaippaa kun tehdaan reissuja autolla ja muutenkin tuon olis oltava sit kans ihan heti pontolla kun pissattaa enka uskalla luottaa siihen, etta pontto olis aina lahella tai sinne ei olis jonoa. Jos mennaan ihan vaan kylaan tai ostarille tms niin sitten kylla ilman vaippaa. Vaipankin kanssa ilmoittaa aina etta pissattaa, ja vaatii vakuuttelua siita etta vaippa on paalla ja siihen on ihan ok pissata ja silti nayttaa vahan nololta. Voi toista. :)
Yokuivuus on viela kaukana, varsinkin taalla tankkaa illallisella suolaista juustoa yms ja sitten mukikaupalla vetta paalle..

Kouluhommat olis mielessa mullakin. Mutta en oikein vielakaan tieda mika haluaisin olla isona ja noita vaihtoehtoja on niin paljon. Jos nyt sinne toukokuulle katselis viela, ehtis reissatakin. Kesa sit tyottomana ja syksylla kouluun. Ellei nyt kay kuten yleensa ja joku pista naitakin hataria suunnitelmia uusiksi..
 

Yhteistyössä