TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

heippa kaikille! TODELLA PITKÄSTÄ AIKAA!

luin tuossa pari viimeisintä sivua, en nyt jaksa/kerkee lukemaan kaikkea, luen kun kerkiän mitä teille kuuluu.
Meille kuuluu hyvää Annika kasvanut hyvin viimeksi neuvolassa 3kk sai rokotteen eikä edes itkenyt :eek: pituutta oli 60cm ja painoa 6,5kg noin. Käyrillä ollaan menty hyvin tasaisesti.
En ole vielä aloittanut kiinteitä, kohta sit, hyvin pärjää maidolla vielä.
Yöt menee hyvin, herää kerran yleensä 4-5 mais, nukkumaan menee 21 aikaan. Turhia itkuja ei pahemmin ole vielä ollut, eikä mahan vääntöjä.

Mulla ollut jo yhe kunnon menkat tässä elokuun alussa, ja nyt tiistaina piti alkaa ja niin alkoikin tooodella niukalla rusehtavalla vuodolla, eikä tullut kuin muutaman päivän, ja nyt loppunut, ehkäsyä meillä ei ole, mut ei ole kyllä yritystäkään.
 
Hiihaa! Terkkuja kyliltä! ;) Äiteellä oli oikein hauska ilta ystävien kanssa. Käytiin syömässä, katsomassa ah, niin siirappinen High School Musical ja sitten baariin. Tanssittiin pöydillä Rymy-Eetussa ja oli kyllä NIIN hauskaa! Kotona olin aamuviiden maissa ja ihan hyvä olo on ollut tänään, vaikka jonkin verran joinkin. Ja mikä parasta, kotona meidän miehillä oli mennyt oikein hienosti! :)

Meillä on edelleen maisteltu vaan tuota bataattia. Hyvin on maistunut, eikä ole tullut mitään oireita. Paitsi klo 1-2 yöherääminen on jäänyt pois! Ihanaa!!! Kyllä se kaksviikkoinen olikin rasittavaa. Varmaan just sitä tiheän imun aikaa, vaikka pullosta syödäänkin. Tosin nyt joutuu tuttia laittamaan muutaman kerran keskellä yötä. Kyllä sekin väsyttää |O

Hiuksia
lähtee kyllä aivan hullun lailla. Masentavaa. E:n nyrkit on aina täynnä mun hiuksia, kun nappaa niistä kiinni.

Mä oon koulutukseltani kasvatustieteilijä ja open hommia tehny viimeset vuodet. Jotain muuta kyllä tekis mieli tehdä, sit kun palaan töihin.

Nyt pihamaalle pojan kanssa! Pitäs leikata ruoho :)
 
Tervehdys!

Meillä podetaan kauhiata flunssaa :/ Itellä ollu flunssanen olo jo pari päivää mutta eilen illalla alkoi maija vaikuttamaan vähän nuhaiselta. Muutaman tunnin sai maija hyvin nukuttua yöllä ja sitten iski oikein kunnolla. Meinasi ihan totaalisesti tukehtua räkäänsä yöllä :( Täytyy myöntää, että oli siinä itelläkin tuskaiset hetket kun nostin neidin sängystä kakomasta räkää niin ihan vetelä oli... Imeä ei antanut eikä laittaa tippoja kun huusi niin vietävästi. Pelästyi varmasti itekin moista herätystä. Viitisen tuntia sitten nukkui isänsä sylissä pystyasennossa ja loppuyö meni sitten ihan ok. No minä nyt en tietenkään nukkunut (max 3h) kun vahtasin kulkeeko maijalla henki vai ei! Todella toivon, että ensi yö menis vähän paremmin. Tosin ei ole nuha kyllä oikein vielä helpottanut, että samoissa tunnelmissa voi mennä ensi yökin. Kuumetta ei ole ollut mutta ihan töttöröö koko vauva on, panadolia annoin varmuudeksi tässä päivällä... On tuo niin räkänen neiti, että varmasti paukahtaa tauti seuraavaksi korviin!

Niin ja KILOKLUBI: -800g oli perjantain tulos, eli yhteensä -2,1kg. Mutta kuten aikasemmin olen kirjoitellut niin seuraavana päivänä voikin olla se +800g, niin paljon tuo paino seilaa edestakaisin.

REPA: Ainakin aikaisemmin kirjoittelit, että vielä masuvaivoja on (nyt en ehtiny kirjotuksia lukea), mutta kyllä tekin jo ansaitte jo rauhan niistä kärsimyksistä!! Toivon todella,että helpotusta tulisi pian!!!

En yhtään muista mitä kaikkee piti kirjotella, ihan lyö tyhjää... Hö!
 
Terppa!

Täällä sataa taas vetta, oikeammin tihuttaa. Ei päästy miehen kanssa ajelemaan moottoripyörillä tuon ilman takia... Anoppi olisi enemmän kuin mielellään tullut tyttöä katsomaan. Noh, tuolla typy ja mies leikkii ja niin on hauskaa että! :) Mie jo toista tuntia surffailen ja vietän ommoo aikaa. :)

Majj: on varmasti tiheän imun kautta. Kestää kuulemma 3-4 pv. Ja tulee juuri tuossa 3 kk:n tietämillä.

Oli puhetta vaunuista ja matkarattaista. En oo ajatellu vielä ostaa matkarattaita, kun Alisa on ruvennut viihtymään noissa Hartanin yhdistelmissäkin. Nostan selkänojan kaltevaan asentoon, jotta näkee enemmän maisemia (jos sieltä nyt muuta näkyy kuin taivasta ja puita :/ ). Tosin nukahtaa noin 30 min jälkeen, mutta ei kiukkuilekaan. Kiva, kun viihtyy siinä, kun ei voi enää oikein rintarepussakaan ulkona kantaa, kun pitää olla molemmilla suht paljon jo vaatetta päällä ja kuumahan siinä hommassa muutenkin tulee.

Niin paljon on tullut pariin päivään tekstiä, ettei oikein muista mistä on keskustelua käyty. Jäi vähän vähemmälle netissä olo, kun äiti ja pikkuveli oli meillä käymässä pitkästä aikaa. Kohta mennään tytön kanssa niille, on eka junamatka hällä.

Ammatista, mie olen matkailupuolen restonomi (amk). Vastaanottovirkailijan töitä tein ennen vanhempainvapaata, ja sinne palajan myös takaisin. Pohjakoulutukseltani olen tarjoilija.

Rokotteesta... Alisa siis sai ekan piikin maanantaina ja ilta ja yö meni tosi hyvin. Ei noussu kuumetta eikä kiukkuilua esiintynyt. Mie unohin ottaa kakkos rotan maanantaina mukaan, joten se käytiin ottamassa torstaina. Tänään (ja eilen jo) Alisan masu on rolissu ihan jonkin verran ja vähän tuntuu, että masusta sieppaa. Varmaan toi rota vaikuttaa tuollai... :| Jaksaa kuitenkin seurustella yms. ja ruokahalu on samanlainen kuin ennenkin.

Tarvii mennä!

Heinuli & Alisa
 
heinuli81 jos on tuota tiheän imemisen kautta, meillä on kestänyt lähemmas 2,5 viikkoa :| :D Tai sitten meillä on vaan nälkäinen tyttö niinkun neuvola täti kirjoitti neuvolakirjaan :D
Tänään ajattelin tyrkyttämällä tyrkyttää koko illan tytölle ruokaa :) Muuten hyvä idea, mutta tyttö syö vain kun on nälkä ;) mutta katsotaan mitä tuleman pitää.

Onko jollain tietoa/kokemusta tällaisesta rattaista?? http://vaunula.fi/poistot_ramatti.htm ihan mielen kiinnosta kyselen :)

Mies lähti hakemaan meille pizzaa, että pian tulee ne hävinneet kilot takaisin, ei vaan kyllä joskus saa herkutella ;)
 
Onpas ollut väsy päivä meillä viimeyönä ja sitä edellisenäkin noustiin tunnin ja puolentunnivälein ähisemään ja itkemään kauhee et väsyttää.

Nouseeko teillä miehet yöllä? Meillä ei, ei edes ehota et nuku sie et mie voin vaik pullosta syöttää..tästä meinasikin nousta poru..suututtaa välillä aika lailla.

Majj: oikein hyviä herkku hetkiä :p mää koetan kauheesti nyt olla ratkeematta mihinkään herkkuihin :D

LC: miekin josku oon unohtanut tipat mut eipä se mailma varmaan siihen kaadu... =)

nyt viemään ukkeli vannaan
 
Moikkelis! Muutaman päivän tauon jälkeen "ehdin" taas koneelle =) Ei meillä ihmeempiä kiireitä tosin ole ollut, mutta kummasti ne päivät kuluvat iltaan ja sitten olenkin jo niin poikki, että makaan reporankana sohvalla :D Mehän ollaan alettu harrastamaankin oikein urakalla Nean kanssa, kun käydään vauvajumpassa, mammakerhossa sekä muskarissa! Lisäksi yritetään keksiä joku kiva juttu joka päivällä, esim. pyydetään kavereita kylään, että saa Nirppunenkin uusia kasvoja katseltavaksi. Isääkin onneksi nähdään silloin tällöin, vaikka tuntuukin, että toinen on aina töissä :/

Meillä opittiin kääntymään! :D Oltiin torstaina mammakerhossa ja siellä lattialla makoillessa Nea ihan yht'äkkiä otti ja kääntyi selältä mahalleen!! Mamma oli ihan, että :eek: , kun ei Nea ole edes harjoitellut moisia liikkeitä ennen. Näemmä osaa, kun vaan tahtoo, mutta sen jälkeen on taas ollut aikas rauhallista makoilua tuossa leikkimatolla...

Sisällä nukutut päikkärit ja tutinsyönti jäi meillä viikon alkuinnostuksen jälkeen - nyt taas ei suostu syömään tuttia ja ilman sitä ei todellakaan osaa nukahtaa pinnikseen :/ Pullokokeiluja tehdään päivittäin: eri pulloilla, eri tuteilla, eri tuotteilla, mutta ei suostu pimu pulloa ottamaan.. Ollaan siis kaikessa alkupisteessä, mutta periksi en anna! Joku päivä hänen on yksinkertaisesti pakko antaa periksi pullolle :kieh: Samanlaisia luupäitä äiti ja tytär :LOL:

Soseita ajattelin alkaa huomenna tekemään pakkaseen jääpalarasioihin, että on sitten valmiina, kun niitä aletaan maistelemaan. Mitä muuta olette laittaneet soseisiin kuin vettä ja itse tuotetta? Tuleeko siis öljyä tms. Entä saako maustaa pikkuisen esim. yrteillä yms.?

Ja nyt kun ilmat kylmenevät niin onko kukaan ajatellut hankkia ruskovillan välihaalaria? Se kai olisi ainakin "paras" pakkasille toppapuvun alle vai mitäs muita vaihtoehtoja on? Entä missä lämpötilassa sellaista kannattaa alkaa käyttämään? Nyt kun lämpöä on +12 niin Nea ainakin pärjää mainiosti sisävaatteilla+fleecepusakalla+pipo/hanskat ja sitten äp- makuupussi.

****

Tässä välissä käytiin kylvyssä ja hoidettiin iltapuuhat, nyt neiti etsii nukkumattia tuolla pinniksen pohjalla =) Taas kerran turhauttava korvikekokeilu takana eikä tuttikaan pysy suussa - ketuttaa.. Minä niin mieluusti siirtyisin jo osittaisimetykseen :ashamed:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Carmen ja Nea 3kk 3vkoa
 
Hei taas. Täällähän on mammat pistäny tuuleen ihan kunnolla - pientä biletystä arjen keskellä. Hienoa! Mä kävin jo heinäkuun puolella kertaalleen baarissa kääntymässä ja nyt taitaa menot olla jäissä kun muutettiin oikeesti ihan maalle.

Meilläkin on yöunet alkanu pätkiin. Ennen nukutiin illasta aamuun ilman minkäänlaisia heräilyjä ja nyt muutamana yönä herätty kans jo 1-2 aikaan ja 5-6 aikaan uudestaan. Viime yö nukuttiin kun pidettiin illalla valveilla johki 23 asti ja otettiin välitorkut 17-20. Mietin tässä kuluneella viikolla, että miten ihmeessä te jaksatte kenenllä tää heräily on ihan arkea?

Ite oon flunsassa ja harmittaa kovasti kun on tietty puolikuntoinen ja huomenna mulla alkaa se jumppien vetäminen. On jääny ohjelman teko vähän niin ja näin ja ei tässä ny kykene mihinkäään, noh jos huomenna vähän petrailisi päivällä.

Dee-tipoista. En oo vielä antanu lainkaan. Meillä ollaan korvikkeilla oltu melkein alusta asti ja itse olen sitä mieltä, että korvikkeiden d-määrän pitäisi riittää näin kesä aikaan. Nyt kun syksy ja pimeys koittaa niin sitten annan säännöllisesti.

Ammateista. Oon urheiluhieroja. Lisäksi vedän noita jumppia (ihan uus juttu mulle). Sitten puuhastan musiikin parissa (keikkamyyjä ja erilaisten tapahtumien ideanikkari. Puuhastan kaikkee mistä tykkään, kasista neljään sorvi ei oo mua varten. Oon huomannu että aina mammalomalla ollessani syntyy muutakin uutta kun itse vauva - se on aina sellasta uuden aikaa ja huomaan löytäväni elämään kaikkea uutta ja toteutan kaikkea mitä olen aina korvien takana juoninut... hauskaa. Mitekähän mun tulevaisuuden sitten käy, kun ei näitä lapsia voi alituiseen synnyttää ja olla paskuna - heh :LOL:

Eipä kun mukavaa sunnuntai iltaa - etenkin krapulaisille äideille =) jokos on pizzat syöty?
 
majj: Täällä oli tosiaan kans pari viikkoa tota heräilyä klo 1-2 aikaan syömään. Nyt on vissiin helpottanu, ku parina yönä on heränny vasta 4-5 maissa syömään. Että olikin varsinainen tiheän imun kausi!

Mä en nyt tiedä helpottaako täällä nuha vai ei. Luulin jo et pojan nuha olis hävinny, mut jotenki on taas tänään rohissu makuuasennossa. Räkää ei kyl tuu, mut ei oo kauheesti tullutkaan tän nuhan aikana. Oli aika lievänä. Huomen olis vauvauinti enkä ny tiedä uskaltaisko sinne mennä vai ei?

carmen: Mä tein noi ekat soseet ilman yrttejä, mutta sit toisiin annoksiin oon ajatellu laittaa yrttejä, valkosipulia yms. joukkoon. Ajattelin et helpompi sit paikantaa, jos joku aiheuttaa allergiaa tai muita oireita, jos ei oo vielä yrttejä mukana.

Meillä käännyttiin kans vatsalta selälleen pari kertaa viikonlopun aikana. Ja selältä vatsalleenkin aina välillä yrittää, mut ei onnistu :)

naukuri ja E huomenna 4kk
 
Ihana oli lukea teidän ajatuksia äitiydestä ja siitä kuinka eri tavoin sen voi kokea. Ja silti kaikki meistä on 100% parhaita äitejä omalle lapselleen. Ihan ihanakin kun asiasta voi nykyään ainakin vähän vapaammin puhua, jotenkin tuntuu että tuo oman äidin sukupolvi ei ymmärrä millään tapaa sitä että äitiys ei ole kaikille niin luonnollista. Varmaan samoja ajatuksia on ollut äideillä silloinkin kun itse olen ollut vauva, mutta niistä puhuminen ei ollut sallittua. Nykyään onneksi me äidit elämme jo vähän vapaammassa maailmassa

Ammatti& matkustelu on tähän asti liittynyt mulla aika tiukasti yhteen. Olen automaatiosuunnittelija (insinöörin kutale siis) ja työkseni pistän liikkeelle satoja tonneja rautaa niin että ne toivon mukaan saavat aikaiseksi paperia... Työni kuva ennen äitiyslomaa/raskautta oli varsinkin monipuolinen. Kuljin tuolla mailla ja mannuilla käynnistämässä koneita ja siellä sai tehdä kaikkea mihin kynnelle vaan kykeni. Työkalut pysyy siis hyvin käsissä eikä sähkö hirvitä, onnistuu muukin kuin lampun vaihto. Tuon raavaan työn lisäksi sain olla paljon tekemisissä asiakaan kanssa, pitää koulutuksia jne. Sekin oli ihan mukavaa ja haastava, oli osattava ottaa huomioon eri kultuurit ja niiden tuomat kommervenkit. Ja matkustelu hoitui siinä työnohessa. Pyrin aina pidemmän keikan perään jäämään kyseiseen maahan vielä vähäksi aikaa lomailemaan ja tutustumaan muuhunkin kuin työympäristöön. Eniten aikaa olen viettänyt Kiinassa, mutta matkaan mahtuu monta muutakin eksoottista paikka. Siitä pidin myös työssäni että sain useimmiten viettää aikaa ko. paikoissa pidempään (min 1,5kk) ja ennenkaikkea elää tavallisen kansan parissa, ei turistirysissä. Matkoilta on jäännyt paljon sähköpostikavereita ja toivottavasti joskus pääsen heitä vielä tapaamaan... Ja nyt siis puhun kaikesta menneessä muodossa. Pieni lapsi (lapset) ja tuollainen työ ei onnistu, ei sitten mitenkään. Vaikka lapset toki voisi jonnekin mukaan ottaa jos mieskin lähtisi niin ei se vaan mun mielestä ole pienen lapsen äidin elämää että tekee töitä minimissään 10h/pvä ja 6-7pvä/vko. Eikä sitä supernainekaan jaksaisi. Vähän ikävä tulee tuota aikaa kun äippäloman jälkeen kutsuu konttorirotan elämä, mutta aika aikaansa kutakin. Ainahan voin lämmöllä muistella vaikka sitä kun jouduin kiinalaisten viranomaisten "käsittelyyn" lentokentällä Tampooni-paketin vuoksi (he eivät tieneet mitä ne on...) :LOL:

Jaahas Neea heräsi, piti vielä kirjoitella tuosta sen kääntymisestä mutta palaan asiaan myöhemmin
 
Terveiset sateiselta Itämereltä :)

Nyt on sitten testattu itämeren uusin risteilijä ja lopputulos oli se, että sehän on ihan samanlainen kuin edeltäjänsä oli :O Ei tarvittu montaa siideriä että noste oli saatu ja siinähän se ilta sitten solui suht rauhallisissa merkeissä. Hauskaa ja rentouttavaa tuo oli :)

Naukuri, mä luulin kanssa et se oli menossa ohi eikä sen takii menty uimaankaan lauantaina. Mut kyl se nyt sit taas vaikuttas paremmalta ehkä pikkasen....

Carmen,[/b] mäkään en laittanu mitään ekoihin soseisiin, mä alan noita Naukurin mainitsemia yrttejä jne niin vasta pitkän ajan kuluttua. Öljyä saan ruokaan, kun laittaa korviketta löysentämään sen.

Ammatista, Teollisen alan kansainvälisessä yrityksessä toimin ennen äippälomaani asiakaspalvelupäällikkönä. Kaupallista alaa olen lukenut ja aimmin tosiaan biokemiaa ja mikrobilsaa. Nyt saa sit nähä kun työelämään palailen, että mitäs sitä sitten keksis.

Katrinainen, vai teologikin oot. Mä harkitsin vakavasti vuosia sitten kun oli aika päättää mitä sitä lähtis opiskelemaan, että josko pyrkis lukemaan teologiaa. Valitsin sitten kemian :) Aika lapsena sitä joutuu päättämään miksi ryhtyy isona.

Matkarattaista, kyllä mä olen käyttänyt niitä jo, vaikka säälittävän pieneltähän tuo tyttönen sielä köytettynä näyttää (jalat ei yllä edes siihen muovitelineeseen. Makuuasentohan se alin niistä on, ainakin meillä, niin et miksei siinä vois matkustella.

Kääntymisestä, juu ei täällä vieläkään. Päristely ja kielen näyttö on pop :D
 
Iltaa...

Ekaks pahoittelen etten nyt kommentoi muiden juttuja vaan jauhan vaan omiani...mutta
oon nyt tosi huolissani :ashamed:

Tänään taas poika koko päivän hyväntuulinen siihen asti kunnes iltapesut tehty ja laskin pinnikseen,sit alko aivan suora huuto :eek:
Meillä siis tehty näin että iltatoimien jälkeen lasken pojan pinnikseen tuijottamaan mobileaan kun kuorin meidän sängyn päiväpeitosta että pääsen siihen poikaa syöttämään,sitten oon antanu maidon ja laittanut pojan taas sänkyynsä ja annan siinä hakee unta kunnes alkaa hermostumaan kun ei saa nukutuks ja nostan syliin ja heijaan uneen. Tähän tietty kuulunut aina enempi vähempi itkua ja märinää oheen.

No nyt siis pääsin vain siihen asti että nostin pojan pinnikseen aikomuksena avata se meidän sänky,niin poika huusi kitarisat vilkkuen ja sekunti sitten vielä hymyili kun vedin pyjaman vetoketjua kiinni :eek: Rauhottu hiukan kun nostin syliin,mutta kun laitoin pojan sängylle imettääkseni alkoi taas itku ja imi vaan hetken kunnes irrotti hillittömän itkun säestyksellä. Sitten vaan kanniskelin toista aivan kuin pahimpina koliikki aikoina,kunnes yhtäkkiä sammui. Nyt oon parikertaa käynyt laittamassa tutin ja siihen on heti rauhottunut.

Siis aivan kun koliikki ois palannut |O Tota allergia juttuakin mietin,että luulis niitä oireita tulevan muulloinkin kun vain iltaisin nukkumaan mennessä,miten teillä Weiss tämän asian laita?Kun poika paukuttaa ihan ilosesti päiväsaikaan,on tyytyväinen jne... ja nyt en kerennyt ees syöttää kun alko huuto :( Paino noussut vallan mainiosti,ainakin tähän mennessä,mutta tiedä näistä..

Oon ihan pulassa että mikä mun lasta näin yhtäkkiä taas vaivaa. Soitan huomenna neuvolaan,että mitä siellä on mieltä,onko syytä lisätutkimuksiin... :'(
 
Majj Meillä kesti tuo yöherääminen kans useamman viikon, klo1-2 ja klo4-6 välillä heräili ja sitten kuudesta eteenpäin tunnin välein klo8.30 asti. Oli kyllä aika rankkaa, mutta onneksi meni ohi. Nyt tällä viikolla tyttö on nukkunut yönsä heräämättä, tosin nukahtaa normaalia aikaisemmin ja sen puolesta myös herää aamulla aikaisemmin. Toivotaan, että teilläkin J alkaa kohta nukkua pidempiä pätkiä.

Soseista Olen myös ajatellut maustaa vasta myöhemmin, en ekoihin lisää mitään yrittejä tms. Korvikkeella "maustan" :).

Edla-MammaMeillä myös pöristellään ja näytetään kieltä. Ihan huippuhommaa tällä hetkellä. Pörinä on hassun kuuloista ja näköistä touhua, kuolaroiskeita on ympäri kasvoja :D .

Repa :hug: Meillä on tyttö myös joskus tehnyt samantapaisesti. Olen makkarissa imettänyt puolinukuksissa olevaa neitiä ja yhtäkkiä on irrottanut otteen, alkanut itkeä, eikä ole huolinut rintaa takaisin suuhunsa. Huuto on meillä yltynyt myös tosi nopeasti ihan hysteeriseksi. Mikään asento ei silloin tunnu kelpaavan, tissiäkään ei ota missään asennossa suuhunsa. Mieskin on välillä koittanut heijailla ja kanniskella, mutta tyttö huutaa vaan oman aikansa. Lopulta rauhoittuu sen verran, että rinta taas kelpaa. En tosiaan tiedä mistä meillä nämä "kohtaukset" on johtunut. Niitä on tullut joskus muutamana iltana peräkkäin. Aivan kuin tyttö olisi silloin aavistanut, että häntä yritetään laskea sänkyyn ja nukuttaa. En tiedä :/ . En ole meillä asiasta kovin huolestunut, koska tätä ei ole tapahtunut usein ja tyttö on muuten todella hyväntuulinen. Väsyneenä vaan kaikki ei tunnu joka kerta menevän putkeen. Toivottavasti teidän vauvalla on kaikki ihan hyvin ja käytös normaalia vauvan touhua. Välillä kyllä tuntuu vaikealta, kun ei tiedä mikä noita pikkuisia rakkauspakkauksia milloinkin vaivaa. Soita ihmeessä neuvolaan, jos huolestuttaa. Jos terkkari osaisi sanoa mistä on kyse.
 
marimint, joo toi on kyllä ihanaa ku huomaa toisen oppineen uutta :)

Repa, meillä on kanssa noita huutojuttuja ollu kans täs lähiaikoina mm. viimeks tänään. Laskin neidin meidän sängylle, et puen unipussiin... huuto alko, nostin pystyyn, heijailin hetken. Rauhottu, laskin pinnikseen -huuto alko, annoin tuttia -ei kelvannut, annoin vellipulloo -ei kelvannu, sit meni äidin hermot ja otin tytön pystyasennossa syliin ja tulin olkkariin neiti olkapäällä. Siinä se sitten ihmetteli ja rauhottu. Rauhottumisen jälkeen vein takas pinnikseen, taistelu alko taas, mut väännöllä sain vellipullon suuhun ja sit se rauhottu. Mut nyt oon joutunu käymään laittamassa kolme kertaa tutin. En osaa kyl sanoo mistä moinen, tänään toi meidän show kyllä johtu ihan puhtaasti siitä et neiti oli melkein 4 tuntia :O putkeen hereillä... :headwall:

Nyt bbn lumoihin, sit saunaan ja nukkumaan :)
 
Repa: Meillä oli kanssa tuon tapasita vielä pari viikkoa sitten. Neealle tuli sellainen 2-3 viikon "kausi" kun tuo nukkumaan meno oli yhtä tuskaa, huutoa joka ilta puolesta tunnista puoleentoista tuntiin. Sitä ennen ei ollut mitään vastaavaa vaan Neea oli nukahtanut vellipullolleen ja siitä olin aina kantanut omaan sänkyynsä. En edelleenkään käsitä mistä tuo kausi johtui, aloin soseitakin karsia kun ajattelin että tyttö olisi jollekin allerginen, vaan ei auttanut. Meinasi usko välillä loppua kun miehen kanssa kiikutettiin neitiä pitkin kämppää edes takas ja se vaan kiljui ja kiljui... Mielestäni Neean kiljunta alkoi aina "pahasta pierusta" ja kun itku alkoi, se jäi päälle. Samanlaisia paukkuja hän päästeli päivälläkin, mutta silloin se ei vaivannut (liekkö puoliunessa kurjempi päästellä kivuliaita paukkuja). Sitten päätin muuttaa hieman tytön iltarutiineja ja kuin ihmeen kaupalla rääkynä lakkasi. En tiedä voisiko olla ollut kyseessä sellainen "tapa" itku, Neea tajusi rutiineista että nyt ollaan menossa nukkumaan ja jostain syystä se ei ollut mieluisa ajatus...En tiedä, ei tällä kokemuksella. Mutta muutin iltarutiinia niin että syödään iltapla numero 1 ennen vaipanvaihtoa ja pesua (nykyään anna tuolloin kaurapuuroa, Neea saapi jo sitä syödä), sitten pesut ja illan viimeiset leikit. Kun tyttö alkaa olla väsy tulee vellipullon aika ja kun se on syöty vien tytön sänkyyn ja se nukahtaa sinne itsekseen. Ennen saatoi olla niinkin että tarjosin velliä toisinaan liian aikaisin ja yritin laittaa Neea liian pirteänä nukkumaan. Meillä siis rutiinin vaihdos jeesas, pieruja näet tulee edelleen eikä Neeuska ole niistä moksiskaan. Kamalasti jaksamista :hug:
 
Heippa!

Huu, kahlailin juttuja läpi ja koetan nyt saada jostain kiinni etten ihan kokonaan tippuis kärryiltä..

Meilläkin aloitettiin maistelu tänään. Bataattia sekoitin puoli teelusikkaa äidinmaitoon. Hyvin söi, - ja sit tulee MUTTA - oksensi pari tuntia ruokailun jälkeen bataatit. Ja nyt sitten kipuillut vatsaansa. Voihan p... Kaipa tää näin menee, totuttelu siis? Vai meneekö?! Teki viel super-vihreät kakat, jossa siinäkin näkyi bataattia. Ja annoshan oli tosiaan vajaa teelusikallinen. Pliis, kertokaa onko vastaavia kokemuksia. Ei kai ole kyse mistään allergiasta? No, kaikesta huolimatta aion jatkaa bataatilla huomenna, mut sit jos käy samat niin luovutan..

Yö-heräilyä oli täälläkin, mut nyt onneks taas tasoittunut tuo nukkumispuoli. Ristiriitainen olo imettämisen suhteen: toisaalta haluais enemmän vapautta ja taas toisaalta tuntuu tosi haikealta alkaa luopua siitä.:| Kumma tää ihmismieli.

Ammatista: Olen freelancer näyttelijä ja laulaja. Opetan myös jonkin verran henkeni pitimiksi. Sitäkun ei ihan tuolla taiteilulla elä.. Ja kivaahan tuo opetuskin on - jos on lahjakkaita/ motivoituneita oppilaita ;) :whistle:

Ja harrastukset on täällä jäissä: huomenna otan selvää siitä muskarista ja vauvauinnista, josko viel jonnekin mahtuis.

Koosta: Tytteli painoi 4kk neuvolassa 6,7kg ja oli 62cm pitkä: tuntuu ihan pikkuruiselta kun luin teidän juttuja. Monethan tuntuu olevan jo 3kk saman kokoisia. Ei silti varmaan syytä huoleen..

Ja äitiys totta tosiaan mietityttää täälläkin. Ei taida mitalia tulla:whistle: :LOL:

t. eeti+tytsy 4kk :heart:
 
voi repa jaksamisia sinne, toivottavasti osaisivat neuvolas jotain järkevää tosta sanoa..

mä pidän noit d-vitskuja mikron vieres niin on ns. näköetäisyydellä kun aamulla maitoa lämmittelen niin siten oon muistanut joka aamu tipat laittaa.

kahden poijjan äippä:meillä nykyään yösyötöt hoidan mä tosin tyttö herää syömään vain kerran joka on kyllä luksusta, eikä se mua hirveesti häiritse, toki mies syötti tyttöä aiemmin melkein kuukauden ajan oma-aloitteisesti kun tyttö heräs sen 2 kertaa yö mut kyllä mä silloin itekin heräilin siin samal mut mies oli niin kultainen että hoiti syötöt kuitenkin itse.

meilläkin täytys jotenkin saada muokattua tytön iltaa ennen yöunia. iltarytmi on hakusessa mut päivisin menee muuten ihan kivasti mut iltaan kaipaisin rytmiä..
aamul jaksaa yleensä yöunien jälkeen valvoa sen 1h ennen ekoja päikkyjä, jotka nukkuu pinnikses ja yleensä ne on sellaset pikkutirsat tyyliin 30min-45min, sit jaksaa valvoa 1,5h ja laitan yleensä ulos ( sään salliessa ) ja siel nukkuukin nykyään päivän ainoat pitkät unet tyyliin 2-4h, mut sit loppuilta nukutaan sellasia pikkutirsoja useat ennen yöunille menoa..eli 4-5 unet nukutaan päivisin,( aika usein nuo 5 päikyt ). monetko päikkärit muiden vauvat nukkuu päivisin? ja jos sää on huono ulkonukutukseen niin koko päivä nukutaankin sit noit pikkutirsoi enemmän kuin tarpeeks..

te jotka maistatatte vauvoillenne soseita niin paljonko saatte menemään lusikalla ruokaa? tuntuu että meillä asustaa pikkuisen nirso tapaus. päärynäsose on ainoa mitä saan syötettyä hyvin monta lusikallista mut esim. bataattia saan menemään korkeintaan sen yhden pikkulusikallisen ja senkin kovin vaivalloisesti, perunaakaa ei suostu maistamaan senkään vertaa, no porkkana menee kans ihan kivasti mut kauankohan täs menee että suostuu noit syömään kunnolla, näistä määristä ei paljon kostu, välil tuntuu että yritän syöttää soseita ihan väärään aikaa, joko on liian täynnä vielä tai sit on jo liian nälkänen ja kärsimätön..tai liian väsynyt yms. no eipä tästä kannata kait vielä huolestua ja onhan tässä vielä aikaa oppia mut muistelisin vain esikoista, että söi suu ammollaan vaik mitä eikä ollut nirso uusille mauille mut niinhän nuo sisarukset on näköjään tässäkin asiassa erilaisia..

täällä ei vieläkään käännytä muuta kuin kyljelleen, olen kyllä pitänyt päivittäin nyt masullaan hetken aikaa ja siinä tuo rötköttää niin kauan että joku tulee ja kääntää, mut eiköhän tuo viimeistään jouluna oo kääntynyt johonkin suuntaan :snotty: :xmas:

 
annatteko hedelmä soseita itse tehtyinä vai kaupan?
kääntymisestä kyljelleen mennään täälläkin, mutta ei viä mahalleen yritystä on aina välillä mutta sit menee hermot :D
hiusten lähtö on mulla myös vaöllan kaameaa, oikein tuppoja lähtee :x
päikkäreitä nukutaan 2 kunnollista, joskus 3-4 mut vain sillon jos päikkärit jää lyhyiksi tunnin mittaisiksi.

Viime yökin meni vallan mainiosti, nukahti 21.30 aikoihin ja heräs kuuden jälk.syömään, tuntu itsekin jo niin virkeeltä noinkin aikasin aamusta
 
Huomenta päivää1

Kiitos kaikille kommentoineille,lohdullista kuulla että tää voiskin olla vaan joku "kausi" taas. Tuntui tosiaan siltä kuin poika olis hokanu et nyt koitetaan saada nukkumaan ja pitää alottaa taistelu. Väsynyt se oli,nukahti kuitenkin ennätysnopeasti,että en ymmärrä miks hangoittelee vastaan.Päikkäreille menee mielellään. Nytkin nukahti tonne vaunuun kuin ois lekalla lyöny takaraivoon (kauhee vertauskuva :p ) Koitan tänään soittaa sinne neuvolaan ja kysyy tädin mielipidettä asiaan.

Yö meni hiukan levottomasti Heräs tietty syömään jo 22 kun ei iltamaitoa juuri juonut. Sit nukuttiin muutama tunti ja alkoi pojan levoton ähkiminen taas |O Noh,jotenkuten on kuitenkin ilmeisesti nukuttu,kun en tän enempää oo loppu. Oma ihana itsensä oli taas aamulla ja pierua tuli ilman että ilmekää värähti..

Kääntyminen: No nyt on ruvenut toiselle kylelle laitettaessa pynkäämään itseään masulleen,mut ei oo vielä onnistunut. Hoitopöydällä keikkuu kyljeltä toiselle,mut ei tos lattialla ollessa oo äheskään noin aktiivinen asian suhteen. Eilen sit rupes tapahtumaan masullaan sellasta et nostaa peppuaan ylös toisella jalalla ja viittävaille kellahtaa,mut ei ihan. Samoten koittaa nousta käsivarsilleen. Tästä se varmasti lähtee =)

Hiukset: Lähtenyt aina paljon,mutta nyt imetyksen alussa tuntu ettei juuri irtoais...noh nyt on taas alkanut sulkasato :/

Päikkärit: Kolmet nukutaan,joskus hätätapauksessa joutunut neljännetkin,mutta pyrin tossa kolmessa pitämään,koska niille neljänsille on tosi vaikee saada ja kahta nukuttamisrumbaa en kaipaa samalle illalle. päikkäreiden kesto vaihtelee puolesta tunnista kahteen,mutta toi kaks yleensä vain jos oon lenkillä.

Koitan nyt pirauttaa neuvolaan,kun en oo niiden soittoajoista ihan kartalla...sas nähä miten käy.


Repa ja Kasper 3.5kk
 
Huomenta! Ja kiitos kaikille sosevinkeistä: jätänpä siis yrtit sun muut pois ja lisään vaikka sitten myöhemmin maustamattomiin soseisiin. Niin siis kunhan a) aloitamme sosekokeilut ja b) saan ne soseet tehtyä =) Meillä kun Nea täyttää tällä viikolla 4kk ja täysimetyksellä mennään niin eivät ole neuvolassa antaneet vielä "lupaa" alkaa maistelemaan soseita :/ Koska te muut täysimettäjät aloitatte sosekokeilut? Ja niin: kiitos korvikevinkistä! Katsotaan josko neiti sitten tottuisi makuun, kun saa sitä ensin soseiden joukossa. Ehkä meilläkin sitten jonakin päivänä huolitaan oikein pullokin :LOL:

Repa Mitäs jos teidän vauveli ei ole vielä väsy ts. ei halua vielä yöunille ja siksi hermostuu, kun huomaa "iltapuuhien" lähestyvän? Olen itse joskus koittanut laittaa Neaa liian pirteänä nukkumaan ja jos en ota sängystä ensi kitinöiden jälkeen pois niin saa kauhean itku-hysteria-raivarin :/ Mutta voimia teille anyway :hug: Koliikkia se tuskin kuitenkaan on - eikö sen pitäisi pääsääntöisesti loppua 3kk ikään mennessä?

Päikkäreitä meillä torkutaan 3-4/pvä ja unet kestävät normaalisti vain 30min. kerrallaan :ashamed: Joskus poikkeuksia sattuu, esim. nyt on nukkunut ulkona "jo" :LOL: 40min. ja joskus saan kärräämällä pimun nukkumaan jopa pari tunia. Mutta tosi harvassa on siis nää kerrat.. Ja vaunuissa tai autossa pitää nukuttaa kaikki unet nyt kun tutti jäi ja sen myötä sisäpäikäritkin :( Saas nähdä siirrytäänkö meillä koskaan yksiin pitkiin päikkäreihin :|

Ammattina meikäläisellä on rahoituspäällikkö ja kauppatieteitä siis lukenut. Vaan kummasti on mammaloman aikana alkanut mielessä pyörimään alan vaihdot sun muut itsensäkehittämisjaksot :whistle:

D-vitamiinit koitan muistaa joka päivä ja joskus jopa osutaan suuhunkin niillä :LOL:
Silloin tällöin annan pimun nuoleskella "herkkutipat" lusikasta, että tottuisi siihenkin.

Kertokaapas vielä noista soseista eli jos perunamössöllä aloitatte niin kuinka kauan kokeilette yhtä makua? Entä mitä kannattaisi aloittaa perunan jälkeen? Tuskin mitään "herkkuja" kuten marjoja - en minäkään sellaisten jälkeen pottua söisi :LOL:

Mutta nyt valmistautumaan ihmisten iloille - me nimittäin lähdemme työpaikallani käymään tänään! Ihanaa, kun saa oikein meikata ja laittaa "oikeat" vaatteet päälle, kun lähdetään kaupungille!

Mukavaa päivää kaikille!
 

Yhteistyössä