Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Oo, Farkkutytöllä ja valjakalla jännät paikat! Mulla tuli kans oikein lorisemalla lapsivedet, ja mun eka reaktio oli myös "Jaaha, pissaanpa sit sohvalle vammaisine lantionpohjalihaksineni", mut eipä se ihan niin mennykään. Ja vaaleanpunaista oli vesi koko ajan, täysin normaalia.

Kreisinaapuripäivitys: Kukaan ei tietenkään ole reippasti ottanut yhteyttä meihin, mutta vaunut ovat nyt saaneet olla rauhassa. Eilen vaunulenkin aikana oli aiemmin seinälle laittamamme lappunen rypistetty ja jätetty patterin päälle mielenosoituksellisesti, joten ei tilanne nyt vieläkään ohi kai sitten ole. Mies ottaa tänään yhteyttä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan, katellaan mitä se sanoo asiasta.

Meitä pyydettiin perhevalmennukseen esimerkkiperheeksi, mutta miehelle iski esiintymispaineet, eikä nyt sit mennä. Mä yleensä kammoan kaikkea julkista puhumista, mut tuonne olisi ollut hauska mennä. Jaksan jauhaa synnytyksestäni loputtomiin, siellä olisi yleisöä, joka ei pääsisi karkuun! Hahhah! Ja toki esittelisin mieluusti ihanaa poikaamme. Mut ei voi mitään, tajuan kyllä.

Tsemppiä kärvistelijöille! Oon kade, kun te pääsette kohta synnyttämään!

edit: Nyt menenkin kaksin pojan kanssa tuonne perhevalmennukseen... What, kuka mä olen?!
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä täältä joutaa päivittämään :D. Olin 3cm auki tullessa ja käyrillä jonkuaikaa. Sitte passittivat odottelemaan kunnon käynnistymistä osastolle. Täällä nyt ollaan säälittävien supistusten kera, eikä kotiin lähdetä kuulemma ilman vauvaa. Tuntuu aika epätodelliselta, et näinkö yllättäen tämä nyt sit meniki! Odottelen kuitenki kokoajan niitä kamalan kipeitä supistuksia, joita esikoisen käynnistys sai aikaan. Saa nähdä siis että tuleeko jossainvaiheessa äkkilähtö saliin ku aina vaan sanon hoitajille, et eipä tässä ihmeempiä oo tapahtunu, ja jos nämä supparit kuitenki jotain tekeeki :confused:
Lapsivettä tulee edelleen kunnon lorahduksin (on ihan kirkasta) ja suoli tyhjenee...

farkkutytölle toivon supistuksia oikein kovasti, ni ei tarttis huomenna käynnistää.
 
Täällä tulee notkuttua nyt jatkuvasti katsomassa mitä muille kärvistelijöille kuuluu:whistle:

Joopa joo neuvolan jälkeen jomotteli mahaa ja selkää ja kipeästi supistelikin jonkin verran,mutta nyt taas tietoakaan kunnon supistuksista,vaikka koiran kanssakin kävin kävelylenkillä,jospa sitä lämmittäs saunankin tänään...Jotenkin vaan tuntuu,että lähtisköhän se synnytys käyntiin,jos välillä vaan olis tekemättä oikein mitään: /Vauvan kaipuu on vaan jo niin kova ja kaikenlaiset vaivat riesana...
Nostan kyllä hattua niille,jotka osaa ottaa rennosti ja olla stressaamatta viimeiset viikot=)

Viime yö menikin ihmeen hyvin nukkuessa,mitä nyt vessaan täytyi nousta ja välillä havahduin kipeään supistukseen,jonka jälkeen taas nukahdin.

Huomen illalla olisi päiväkodin kevätjuhla,saa nähdä miten siellä jaksaa olla,kun juhla pihalla ja varmaan joutuu seisoskelemaan.

Jännä tuo affenin vaunujen siirtely asiakin,kun ei meinaa selvitä ollenkaan: /
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen kans pörrännyt tässä koneen äärellä vähän joka välissä :D

Petronellallakin
alkaa kuulostaa lupaavalta, kun on kypsytellyt :)
Mulla on kohdunkaula ollut aina ihan takana vielä sairaalaan mennessäkin, suu vasta sormelle auki...!

Toivottavasti Inkerin vauvalla on ollut vaan unelias päivä.

Onpa affenin naapurilla tosiaan tympeä meininki vaunujen suhteen :stick: Vähän lapselliselta kuulostaa, ettei voi tulla suoraan sanomaan, jos siinä vaunujen säilyttämisessä on joku ongelma...

Valjakalle roppakaupalla kunnon supistuksia! :D

Huomenna ois ohjelmassa kunnon kypsyttelykävely, kun on neuvolapäivä ja tytön viimeinen kerhopäivä. Matkaa tulee lähemmäs 7km. Saattaapa tulla hieman tukalat oltavat, vauvan pää painaa jo sen verran alhaalla.
 
Cherrie: mullahan oli se tilanne rv 37+6 lääkärin tutkiessa,että kohdunkaula oli täysmittainen ja sormelle auki,eli siitä ollaan edistytty=)Sairaalaan,kun olen mennyt synnyttämään aiempia lapsia,niin kohdunsuu on ollut vaihtelevasti 2-3cm auki ja kanavaa on ollut jäljellä.Ja synnytysten kokonaiskestoksi on tullut 17,10 ja 11h ja jotenkin olen siinä ajatuksessa nytkin,että pitkän kaavan mukaan mennään....Olis kyllä hurjaa,jos sitten mentäskin nopeemmalla tällä kertaa,kun tuota ajomatkaa on kuitenkin n. tunti sairaalaan...Kellotellessa silloin edellisis yönä supistuksia mietin montako tuntia voin katsella kotona,mutta kun eivät selvästi tihentyneet,eikä muuttuneet kipeimmiksi,jatkoin kellotusta ja onneksi ei lähdetty,kun hiipuivatkin kahden tunnin jälkeen....

Itse en ole pystynyt enää pitkään aikaan kävelemään tuollaisia matkoja,kun Cherrie,hatun nosto siitäkin;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä myös yksi, joka vierailee tässä ketjussa vähän väliä :)

Kävin tänään sekä akupunktiossa että siinä membrane sweepissä. En oikein tiedä miten se sitten eroaa kovakouraisesta sisätutkimuksesta, ei varmaan mitenkään muuten kuin että siinä ei niinkään tutkita. Mutta kuulemma kohdunsuu kiinni ja ilmeisesti kovakin. Toki ensisynnyttäjällä voi olla loppuun asti, mutta jotenkin tuli sellainen fiilis, että ei ole vielä lähellä.

Oltiin sitten myös käyrillä ja onneksi siinä vaiheessa alkoi liikkeitä tulla. Taitaa meidän vauveli inhota niitä monitoreja, kun häiritsevät hänen omaa tilaansa. Alkaa aina mielenosoituksellinen liikkuminen. Taidankin virittää kotonakin jotkin leikkimonitorit, jos ei ole liikkeitä hetkeen :)

Syke on välillä kovin alhainen vauvalla (100-110), mutta ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kuulemma käyrä on kokonaisuudessaan kuitenkin hyvä. En tiedä pitäisikö olla huolissaan. Ainakin meen kyllä heti tsekattavaksi, jos tuntuu, ettei liiku tarpeeksi. En tiedä olisko sitten vaan äitiinsä tullut, mulla kun on leposyke noin 45.
 
Myös minä tsekkaan tätä ketjua tihenevään tahtiin :)

Ilokaasu oli mulle eka synnytyksessä oikein toimiva, eihän se tosiaan oikeasti sitä kipua poista, mutta se ilokaasun vetäminen kunnolla aina supistuksen tullessa ja siitä seurannut "huppeli" olo vei hyvin ajatukset pois kivusta. Ennen ilokaasun aloittamista mulla toimi hyvin lämmin suihku ja "synnytyslaulu", pärjäsin niillä kotona niin että olin sairaalaan tullessa 4 cm auki. Mut monilla kavereilla on tullut ilokaasusta vain huono olo, se on niin yksilöllistä mikä toimii. Kyllä mä sitten epiduraaliakin sain 2 otteeseen, katsotaan miten tällä kertaa.

Täällä oli aiemmin puhetta osastolla olosta, mulla on samanlaisia kokemuksia eli halusin mahdollisimman pian kotiin. Silloin sai vielä käydä paljon vierailijoita, osasto tuntui vierailuaikoina tosi täydeltä ja kaivattua omaa rauhaa ei ollut. Nyt taitaakin olla niin, että vain isä ja vauvan sisarukset pääsevät osastolle, vai miten?

Huomenna neuvolaan...
 
Onnea Juuliaa pojasta!!

Täällä ollaan takaisin kotosalla. Iltakäyrällä käyty, kaikki mallikkaasti ja tulehdusarvot hyvät ja koska suppareita ei oikeastaan ole ollut ei sisätutkimusta tehty. Nyt siis yritetään nukkua ja toivoa supistusten alkamista, muussa tapauksessa klo 8 aamulla takaisin synnärille ja sitten aloitetaan käynnistys.

Vettä tulee koko ajan mutta se ei kuulemma ole ongelma ja tosiaan vaaleanpunaista saa olla. Veristä tai vihreää kuulemma ei. Kaikkea sitä oppii :)

Hyvää yötä!!
 
Paljon onnea poikavauvasta Juuliaaa ja perhe :heart:

Petronella: mulla on synnytykset olleet 16, 17 ja 19h. Ei tosiaan pahemmin tapahdu etukäteen kypsymistä, joten on pitkät alkujumitukset. Viimeksi oli kohdunkaula suht hyvin hävinnyt sairaalaan mennessä, mutta eipä se hommia jouduttanut. Mullakin on n. tunti sairaalaan, niin en kauhean montaa tuntia uskalla kotona olla. Ja kun mulla sit se avautuminen saattaa tapahtua yhdessä hujauksessa, kunhan pääsee alkuun. Mäkin odotan pitkää synnytystä, jos alle 24h kuitenkin jäisi!

Hyvä, että Inkerin vauvalla oli kaikki kunnossa :) ja Tiuku Tuikkusen myös!

Mulla ilokaasu vie sen supistuksen kovimman terän pois. Kun ihan supistuksen alussa alkaa vetämään keuhkot täyteen, se pään kuutamolle pyöräyttävä tujaus tulee just ennen pahinta kipua.
Liiasta ilokaasusta meinasi mullakin oksu lentää, tokassa synnytyksessä kun en ehtinyt puudutuksia saamaan ja supistusten välissä ei enää ollut taukoja... Haukoin menemään sitä liikaa tuskissani ja sit piti antaa koko maski pois.
Vähän jännäilyttää, ehdinkö nyt saada puudutuksen, viimeksikin meni niin täpärälle, kun humahti alle kolmessa tunnissa kolmesta sentistä täysin auki. (Tokassa synnytyksessä ei mennyt kuin 1,5h n. 4cm-10cm avautumiseen.) Ja viimeksi vielä kyselivät lähdenkö kotiin, kun olin 3cm auki :LOL: Ehkä ois syntynyt jossain muualla, kuin sairaalassa, jos oisin lähtenyt...

Varmaan sallittujen vierailijoiden määrässä on sairaalakohtaisia eroja, Mikkeliin sai tulla edellisillä kerroilla isän ja vauvan sisaruksien lisäksi myös isovanhemmat.

Valjakalla taisi lähteä hommat etenemään, kun ei ole kuulunut enää mitään :)

Farkkutytölle oikein paljon supistuksia yön aikana! Tsemppiä huomiseen :)
 
Täälläkin päästään pian tositoimiin :) Illasta muutama pikkuisen kipeä supistus, sitten mahassa kova naksahdus ja vedet alkoi lorista.. Aamulla näytille synnärille sitten jos ei supistukset pahene ennen sitä tai muuta poikkeavaa ilmene. Enkä tietenkään saa unta jotta saisi levättyä ennen koitosta. Supistukset harveni, välillä tulee, kipeitä kyllä on.

Tsemppiä farkkutytölle ja Valjakallekin samaan meininkiin.. Ja myös muille kärvistelijöillle!

Hetami 40+1
 
Ihanaa, onnea matkaan hetami! Toivottavasti sait edes vähän nukuttua :)

Vieläkös mamsen on päässyt jatkamaan kellotteluja...? Eilen ei kuulunut mitään sieltä.

Eilen nukkumaan mennessä tuli kokonaista yksi lähtösupistus :D Odottelin aikani tuleeko toinenkin, mutta eipä näkynyt... Sellaista pientä malttamattomuutta meinaa olla täälläkin, vaikka edelleen oletan, ettei tule ennen laskettua. Kunhan ei mene kahta viikkoa yli niin kuin esikko. Mutta iltasin aina miettii, vieläkö aamulla ollaan kotona :)

Vähän muuten ois hinku pulahtaa järveen, kun on niin upeat ilmat! Täytyy joku päivä tehdä edes eväsretki rantaan lasten kanssa...

Cherrie_ 38+6
 
Huomenta.

Onnea Juuliaaa pojasta:heart:

Jokohan valjakalla on vauva kainalossa?

hetamilla ja farkkutytöllä myös jännät hetket käsillä:)

Mitähän kuuluu arminille?

Ja sitten omaa napaa
: illalla nukkumaan mennessä oli jomottelua alamahassa ja selässä,muutamia kipeitä supistuksia,kahteen asti tuli vaan torkahdeltua ja ravattua vessassa,kellottamaan kun koetan alkaa,niin sitten supparit hävisivät ihan kokonaan:headwall:Aamuyö tuli nukuttua paremmin ja nyt aamullakaan ei ole tullut yhtään supistusta.....Vauva oli kovasti liikkeellä pitkin yötä,kun valvoin supistuksia tunnustellen:heart:

Jotenkin alkaa tuntumaan siltä,että ensimmäistä kertaa mennään lähelle laskettua aikaa tai ehkä sinne asti,kumpa ei yli: /Myöhäisin meidän lapsista on syntynyt 39+2 ja se olisi huomenna..Tää on niin huvittavaa,kun aiemmat syntyneet ennen laskettua,niin sitä ei jotenkin ole osannut odottaa/asennoitua,että nyt voikin olla toisin:ashamed:

Ilokaasusta: olen varmaan ainut joka ei ole koskaan edes kokeillut sitä,olen muutenkin paha olo kammoinen,kammoan oksentamista,enkä ole halunnut mahdollista pahaa oloa itselleni:ashamed:

turhautunut petronella ja toukotoukka 39+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ilokaasusta:
Ekan synnytyksen aikaan ilokaasu sai voimaan pahoin. Vai saiko? Myöhemmin mietin että taisin vain muuten voida pahoin.
Tokassa synnytyksessä ilokaasu vei kiputerän supistuksista mutta ponnistusvaiheessa en enää saanut kaasua.

Kolmas eli vika synnytys > Vedin ilokaasua naama rutussa ihan siihen tappiin saakka kun vauva oli jo ulkona. Välillä oli pieni tauko. Kätilö suorastaan painosti ottamaan ilokaasua koko synnytyksen ajan .. siis sen ponnistuksenkin ajan:).
"Ota sitä ilokaasua." "Ota taas!" "Nyt pieni tauko ilokaasusta; voit ottaa sen pois hetkeksi." "Ota taas ilokaasua!"
>Vauva on ulkona:)


Kyllä se auttoi ( muuten olisin varmaan pyörtynyt 10-kipuun ) vaikka päässä pyöri. Ei se oksettanut vaikka supistusten aikaan oksetti ilman kaasua.

Tekisin saman uudelleen sillä en kerennyt saada epiduraalia enkä spinaalia, enkä mitään muutakaan.

Dragonfly ja V 1,5vk
 
Onnea Juuliaaa pojasta :flower:

Täällä juuri äitiyspolilta kotiuneena, eilen illalla ja tänään aamulla tuntui ettei vauva liikkunut kunnolla. Kävin käyrillä, hyvät oli sykkeet ja vauvakin siitä sitten reipastui, nyt tuntuu taas liikkuvan ihan normaalisti. Eli kaikki täällä samoin kuin ennen, ei toivoakaan synntyksestä.. :ashamed:.

Ilokaasusta oli puhetta, ensimmäisestä sitä kokeilin mutten saanut siitä apua, lähinnä tuntui etten saa happea kunnolla. Luulen etten sitä osannut hengittää oikein, kätilö ei kertonut jotenkin tarpeeksi selvästi kuinka sitä kuuluu siemailla. Luulen että tässä synnytyksessä voisin sitä vielä koittaa, jos saisi hyvät ohjeet.

Täällä on taas monella jännät paikat, ainakin valjakalla, farkkutytöllä ja hetamilla. Myös petronella elelee jännittäviä aikoja.

Mulla olis tänään kanssa sellaiset viikot että kuopus on syntynyt, näyttäisi tämä olevan pisimmälle mennyt raskaus. Esikoinen käynnistettiin 38+6 joten siitähän ei tiedä koska olisi syntynyt jos olisi itse voinut päättää.
Vaikka kuinka yritän ajatella ettei vielä ole kiire synnyttää, olo on ihan hyvä ja keksin kyllä tekemistä, niin jotenkin vain ajatus siitä että tämä käynnistetään, ja siitä että kasvaa koko ajan, aiheuttaa sen että vaan odottaa synnytyksen alkua ja kuulosteleen kaikki nipistykset ajatuksella että joko tää nyt lähtee syntymään :headwall:.

Kävin eilen ostamassa kaikki kesäkukat mitä meinaan laittaa, ensimmäiset pääsivät jo purkkiinkin, tosin yön viettivät hevostallissa kun oli niin kurjaa ja koleaa ja tuulista, tuskin yöllä kuitenkaan hallaa oli että olisivat voineet paikallaankin olla. Oon tänä kesänä jotenkin tavattoman hätäinen, johtuukohan siitä etten viimekesänä saanut oikein mitään kukkia hommattua, eipä sillä että olivat siinä sateessa menestyneetkään, tuskin mitään vesikasveja kuitenkaan olisin ostanut :LOL:.

Armin ja masuasukki joka jumittaa 40+6
 
heissan,
täällä myöskin odotellaan ja odotellaan. Merkit on sen verran onnettomat, että luulen et pitkästi kesäkuulle mennään ennen kuin vauveli on sylissä. Huippua sitten yksinään täällä kirjoitella :LOL:
Supistuksia ei juuri ollenkaan ja just eilen todettiin, että vauva vielä kovin ylhäällä, ei laskeutunut, ei kiinnittynyt...
eli käynnistystä sitten tämän kakkosenkin kohdalla saa varmaan odotella ja se se vasta onkin taas...
yritän pitää fiilistä jotenkin yllä ja olla miettimättä että tässähän voi olla vielä melkein kolme viikkoa:headwall:
Tsemppiä kärvistelijöille ja hurjasti onnea niille jotka jo jakautuneet!
Sanzu 39+4
 
Heippa!

Onnea Juuliaaalle pojasta!

Valjakalla ja Farkkutytöllä on varmaan kanssa joko jännät paikat tai vauva sylissä, oih! Hetamille myös tsemppiä tositoimiin! Toivottavasti lähtee etenemään luonnostaan.

Petronellalla ja Cherriellä taitaa myös tapahtua minä hetkenä hyvänsä.

Arminilla vissiin samaa rauhoittumista kuin mullakin, vauvalla siis, mutta onneksi kaikki hyvin.

Liekö eilisen akupunktion vaikutusta vai mitä, mutta enpä ole pitkään aikaan nukkunut niin hyvin kuin viime yönä. Vetelin sellaisen 11 tuntia putkeen. Mä kun ajattelin, että sillä olis muunlaisia vaikutuksia :) Ei vais, eihän se välttämättä heti ja voi olla, että tarviis useamman kerran. Ja kun ei akupunktiolla kuitenkaan tehdä mitään, mihin keho ei itse olis valmis. Tuntuu, että supistuksiakin on ollut nyt vähemmän kuin tuossa hetki sitten. Vähän tuntuu siltä, että juhlin ensin omat synttärit sunnuntaina ennen kuin vauvelin..

Tänään täytyy kyllä lähteä lenkille. Jotenkin jäänyt nyt vähemmälle ja turvotustakin ollut ihan kauheasti. Ja jospa sitä sitten nukkuis ensi yönäkin...

Inkeri rv 40+2
 
Ihan oikein arvelitta! :D
Kahdeksalta eilen illalla alkoi kuin puskista kunnon supistukset ja säännöllisenä alle 10min välein ja lapsivesi oli aika-ajoin vaaleanpunaista. Ei menny kauaakaan nii väli oli jo alle 5min, mut hoitaja ei meinannu uskoa että tarttis päästä piakkoin saliin. Olihan sitä kipeä, mutta kun ei kipuun kuole, nii voi sitä vaikka nauraakin välillä ja sit saa kommentteja että kyllä me susta sitte nähdään ku tarttet saliin päästä :headwall:
No, lopulta uskottiin ja saliin pääsin kymmenen tienoilla ja olin 5cm auki. Osastolla ei tehty sisätutkimusta tulehusriskin takia..
Hirrrrrveen kauan meni ennenku sain spinaalin (ainaki se tuntu siltä) ja olin silloin auki 6cm ja kello jotain puol 11. Ah sitä tunnetta tai oikeastaan fyysisten tuntemusten puutetta! Kaheltatoista alko supparit pikkuhiljaa tuntumaan ja vartin yli sain luvan ponnistaa.

Puoli yhdeltä syntyi pieni!? 3574g ja 49cm tarkkaavainen pikkupoika, joka on jo kietonut meidät kaikki niin pikkusormen ympärille ku suinki voi<3
Synnytyksen kesto kokonaisuudessaan oli 4,5h. Totaalisesti erilainen kokemus kuin esikoisen 13tuntinen käynnistyksellä alkanut synnytys.
Joku hematooma piti ommella ja lisäksi tuli pieni repeämä, lisäksi kauheat turvotukset alapäässä välilihaa ja peräaukon tietämystä myöten. Spinaali lakkasi vaikuttamasta oikeastaan samaisella hetkellä kun poitsu syntyi, eli nappiin meni. Oksitosiinilla loppuakohti joudutettiin, että vauva kerkes syntyä spinaalin vaikutusaikana.
Heti ompeluiden jälkeen kävin suihkussa ja olossa ei mitään ongelmaa. Täällä voidaan hienosti!

Tsemppiä kärvistelijöille ja onnea juuliaaalle pojasta!
Joko farkkutytöllä ja hetamillakin on vauvat kainalossa?
 
  • Tykkää
Reactions: Myy_76
Voi kuinka täällä on monella jännät paikat!!

Ja paljon Onnea taas vauvautuneille :flower:

Täällä on niiiiiiiiin kaikki konstit kohta koettu! Eikä mitään. Tai supisteleehan täällä mutta alan kohta ihan menettämään toivoni niihin kuin mitään EI TAPAHDU. voi apuva..

tänään toista kertaa käyty vyöhyketerapiassa ja on se vaan jo niin ihanan tuntosta kuin joku hieroo jalkoja, jos se sitten saiski jotain aikaseks...tuskinpa vaan :p

Neuvolakin oli tänään ja hyvinä uutisina tuli että vauva on ainakin pikkasen laskeutunut ja on kiinnitymisen alkua. Sf-mitta 36. Paino myös pysyny samana viime kerrasta, hyvä hyvä.

Kenellähän on seuraavat uutiset, ja kukahan jää viimeiseksi (no minä..) Täällä koko ajan lueskelen, seurailen ja tuun vaan levottomammaksi :D

mamsen + toinen tytteli rv 39+1 :heart:
 
Oikein paljon onnea valjakalle pojasta ja Nuppunapille tytöstä :flower:

Käytiin lasten kanssa tänään kyläilemässä mun lapsuuden ystävällä. Koitetaan nähdä silleen kerran viikossa kun on samanikäisiä lapsia ja muutenkin mukava turinoida. Olin melko varma etten enään mihinkään jaksaisi lähteä mutta kummasti sitä vaan jaksaa kun vaan menee.

Tää on muuten jännä paikka tää palsta, näin loppua kohden tulee ainakin aamulla ja illalla käytyä katsomassa mitä porukalle kuuluu, niin sitä vaan koukuttuu tälläisiin :).
 
Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena. Alkaa jo melkoisesti turhauttaa, kun mitään ei tapahdu. :D Hieman olen kärsimätön. Menkkamaisia jomotuksia tulee melkein joka päivä hetken aikaa, mutta eivät edisty siitä mihinkään. Toivotaan, että kuitenkin paikkoja laittaisivat valmiiksi. Mullahan oli kohdun suu pehmentynyt jo viime lääkärintutkimuksessa, joka taisi olla viikolla 36. Tiistaina olisi LA, mutta aika hiljaista on. Huomenna synttärit ja pienihän voisi yllättää äippänsä kuoriutumalla. :)

Muakin muuten ärsyttää ihan sikana noi kyselyt vauvan syntymästä. ARGHH! Milloin se syntyy? Voi hitto kun sen tietäisikin. Kaikki hieman tuntemattomammatkin haluaisi saada lisäinfoa ja kaikille pitäisi soittaa heti, kun alkaa syntyä. Jep, varmaan on heti ekana mielessä ilmoittaa joka hiton ihmiselle, kun synnytys käynnistyy. Tuntuu, että olen ihmisille vaan pelkkä maha.

tryffeli89 ja rv. 39+2
 

Yhteistyössä