Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

Mää tarkistin neuvolasta ja sanoivat, että tunti aterian päättymisen jälkeen mitataan sokerit.

Kävin vaa'alla ja aamupaino on noussut 3,1 kg. Odotin isompaa lukemaa, kun liikkuminen on ollut niin vähäistä.

Mun pitäisi varmaankin kehitellä jostain proteiinia lisää ruokavalioon. Päivittäin menee kyllä lihaa/kalaa/broileria, mutta esim. aamu- ja iltapalan protskut tulee maidosta ja parista siivusta juustoa. Kananmunaa ja raejuustoa menee myös.

Nyt kun oon mitannut sokereita, niin ovat olleet ok, vaikka syön aamu-ja iltapuuron ja siihen lisäksi leivän. Muutenkin koko radi-ruokavalio on yhtä leivän puputtamista, mitä ohjeistuksia katsoo.

Tällä viikolla neuvolaa, ultraa ja lääkäriä.
 
Iik, tänään NÄIN ekan kerran kun vatsa liikahti. Mieletön tunne ja näky! <3 On kyl alkanut selkeesti vilkkaampi ja voimakkaampi elämä tuolla masussa. Hirmuisia ilta- ja aamujumppia vetelee. Ja tän päivän hitti oli lounasjumppa :D, meinas mennä porkkanaraasteet väärän kurkkuun kun niin laitettiin potkunyrkkeilyksi Yöjumpalta ollaan vielä säästytty ( tai sit mulla on vaan mielettömät unenlahjat ). Nyt oon vielä innoissani..voihan se olla, että voimien kasvaessa ja tilan käydessä ahtaaksi mietin, että miksi näitä liikkeitä on niin paljon toivonut ;).

Torstaina taas neuvola..eli punnitus, jaiks.
 
Täällä paino edelleen -2kg lähtöpainoon, ei oo liikahtanut mihinkään viikon 12 jälkeen, mutta masu kasvaa hitaasti mutta varmasti (oon pitkäselkäinen niin ei niin nopraeaeaan ulos päivnnn kai kasva, ylöspäin kyllä menee ja vauhdilla) ja vauva liikkuu paljon ja on jo vatsan läpi tunnusteltavissa kuinka päin siellä ollaan niin en ole huolissani kun lähtöpainoakin löytyy :) En mielestäni ole muuttanut ruokailujani millään tavalla, kun ei ne lähtökohdat huonot olleet. kulutus varmaan nyt isompi ja oisko vauva herättäny nukkuvaa aineenvaihduntaa? Tiedä häntä..

Huomenna mullakin sokerirasitus edessä, jotenkin mietityttää että kun on viikon ainoa vapaa että mitenköhän siitä toipuu seuraavaan työputkeen, mutta josko se menis ihan kivasti :)

Täällä vatsa on heilunut liikkeitä jo monta viikkoa ja aamuvuoroja tehneenä hieman on alkanut tuntua jo nuo tyypin aamujumppailut alkaen klo 4 aikoihin tummentaa jo tän mamman silmänalusia ja hidastaa päivän vauhtia mut onhan se myös ihanaa kun hipeltää vatsaa niin hän vastaa olevansa siellä <3

Sandelinos & Minion 26+5
 
Lantionpohjanlihaksia En ole treenannu :whistle: Mulla ei yleensä yskiessä/nauraessa lirahtele, paitsi silloin kun olin pahassa flunssassa ja yskässä. Se kesti sen kaks viikkoa ja olin kyllä pissat housussa, kirjaimellisesti :ROFLMAO:

Kantamisesta Liityin fb:n molempiin ryhmiin ja tuli myös aikamoinen infoähky. Mietinkin että jos lainais tuolta lainaamosta sen Tulan vaikka viikoksi(riittääköhän) ja sit ostaisi sen jos on hyvä. Se vuokra kun hyvitetään sitten hinnassa :)

Tsemppiä kaikille radi-"tuomion" saaneille. Mulla vielä yksi rasitus edessä, ekassa (vko 18) kaikki arvot hyvät. Saa nyt nähdä sitten kun makea on maistunut. Paino tosin ei vieläkään ole lähteny nousuun vaikka syön kun possu välillä (n)

Imetyksestä Lopetin esikoisen imetyksen n.6kk, jos olisin ollut pitkäjänteisempi niin varmasti olisi pystynyt pitempään. Mutta en osannu ottaa siitä stressiä silloin tai nyt. Alkutaival oli kamala, sairaalassa oltiin vauvan kanssa muistaakseni 4 yötä kun paino ei noussu. Imetin koko ajan ja kanniskelin yöt huutavaa vauvaa kunnes joku yökkö tarjosi lisämaitoa. En sitä osannu itse edes vaatia, ja sitä kautta tunsin kamalaa syyllisyyttä kun mun lapsi oli nälissään huutanu monta yötä :unsure: Kotona sitten maito nousi ja imetys jatkui kohtuullisesti, vaikka olikin aika tuskallista. Nyt aion yrittää sairaalasta pois mahdollisimman pian jos vauvalla ja itsellä on kaikki kunnossa, aion myös pyytää lisämaitoa jos siltä tuntuu. Meillä se lisämaito ei kumminkaan vaikuttanut siihen imetykseen loppujenlopuksi mitenkään. Sanoisin vaan että yrittäkää luottaa omiin vaistoihinne :love:

Kävin tänään pitkästä aikaa vajaa tunnin lenkillä ja ihmeen hyvin jaksoin :) Sen jälkeen ähelsin vielä sohvatyynyjen päälliset paikoilleen...Sit kävin vessassa ja pöntöltä noustessa vihlasi ihan mielettömästi häpyluusta. Koskaan ei ole kyllä tollasta ollu o_O Töpöttelin sitten tähän sohvalle lepäämään ja nyt ei ainakaan koske mihinkään :) Ensi viikolla olis neuvolalääkäri ja ajattelin pientä sairaslomaa pyytää. Fyysinen jaksaminen töissä on ollu ihan kohtuullista mutta tuntuu ettei nyt vaan jaksa. Kotonakin pitäs jaksaa muutakin kun sohvalla makaamista, mutta työpäivän jälkeen minusta ei paljon muuhun ole :( Jospa pieni lepo tekisi terää ;)

Babies 24 + jotain päiviä päälle :ROFLMAO: (eiku se oliki 25 + :eek:)
 
Tyttöveikkauksen voi vaihtaa tyttölupaukseksi :love:

Tänään oli jälleen lääkäri ja ultra, viimeksi neuvolassa sain ensimmäisen aika selvän lupauksen tytöstä ja nyt lääkäri vahvisti sen. :love:

Mulla meni kauan raskausaika ihan huomaamatta ja pelottavan nopeasti, nyt aika on suorastaan jämähtäny täysin paikoilleen eikä liiku mihinkään, välillä tuntuu että ei se laskettu aika sieltä tule koskaan tätä menoa. Kohtalotovereita? :ROFLMAO:
Tämä johtunee myös osittain siitä, että mulla on vasta hiljain tullut vatsakin esille ja nämä loppuraskauden (hui!) ihanat vaivat ovat alkaneet. Kävely alkaa olla mummomaista töpöttelyä ja supistelee herkemmin myös kipeästi.

- Mikayla & Tyllerö 28+5 <3
 
Unohdinkin käydä päivittämässä tänne sokerirasituksesta. Se siis oli ja meni, eikä ollu kyllä paha rasti. Nälkä oli tietty kova ja väsy iski odottaessa, mutta muuten ei ollut mitenkään kamalaa. (y)
Tänään oli neuvola (27+5) ja rasituksen tulokset tuli: 4,6-7,9-5,8 eli jäi reippaasti alle raja-arvojen. Hemoglobiini oli pysynyt samassa kuin viime kerralla, eli 118. Ilmeisesti obsidan on ainakin estänyt arvojen laskun. Vauvalla kaikki hyvin, hyvät sykkeet ja runsaat liikkeet. Itellä ei oikein mitään kipuja tai vaivoja sen kummemmin, nyt tosin tää hässäköinti ja muutto sai sen aikaan että on jotain supistuksia alkanut tulemaan. Ne menee onneksi ohi levolla, joten ei auta kuin höllätä vähän tahtia ja pötkötellä enemmän. Niin ja painoo oli tullut jo se 10 kg, eli joutuu tota makeen syömistä alkaa tarkkaileen ihan sen puolesta... :whistle:
Tiivistelmä kuulumisista, nyt alan lukeen teidän muiden kuulumisia! :)
 
Meillä mennään mittausten perusteella käyrien yläpuolella. Syntymäpainoarvio yli 4,5 kg. Verenpaineet koholla ja turvotusta ja radi sekä rannekanavaoireyhtymä. Niin ja unettomuus.

Tilannetta seurataan mm. kotimittauksilla radin ja verenpaineen suhteen. Mää oon ollut koko ajan sitä mieltä että raskaus ei ole mikään ihana juttu. Odotan jo toukokuuta ja oon odottanut pitkän aikaa. Olo on itsellä ihan jees kaikesta huolimatta.
 
Mä istun just sokerirasituksessa, odottelen ajan kulumista. Täällä vatun makuista oli tuo juoma, ja kysyin paljonko se sisältää sokeria niin se 2,5dl sisältää huimat 75mg sokeria! Vasta parikyt minuuttia menny tosta ekasta näytteestä ja juomasta, pitkä on odottavan aika...
 
Tsemppiä rasitukseen (y) vähän tylsäksi meinasi käydä siellä istuminen, mutta toiseksi tunniksi pääsin pötkälleen niin sehän meni sitten ihan sujuvasti :LOL: tuo makuullaan olo ja nukkuminen ei ilmeisesti joka paikassa oo sallittua?
Miula ei sinällään huono olo tullu siinä, mutta ilmeisesti miun verensokerit laski jotenkin tosi alas koko päivän kun oli koko ajan ja varsinkin ennen ruokailua semmonen kaamee vihlova päänsärky. Mutta hyvin siitä selvisi.
Tänään jos vähän siivoilis aamupäivällä ja huomenna jatkais, niin lauantaina koittaa sitten lapsivapaata yhden yön verran. Jee! :p
Mukavaa loppuviikkoa kaikki ja toukokuuta kohti tässä onneksi päivä päivältä mennään <3
 
Tsemppiä @Sandelinos, pian pääset syömään ja nukkumaan. Onko ollut millainen olo? (y)
@Vauveli vanhalle : missä sulle tehtiin painoarvio ja liittyikö se tohon radiin? Me ei olla saatu muuta painoarvioo kuin silloin rakenneultrassa. Nyt oli sf-mitta pompannut keskikäyrältä yläkäyrälle, mutta silti ei epäilty että vauva olisi mitenkään erityisen iso. Kiinnostaisi tietää että koska sitä ruvetaan arvioimaan...(n)
 
Moikka täältä, oon käyny lueskelemassa teidän juttuja, mutta en oo itse jaksanu oikein kirjotella.

Oon huomannut viime aikoina selkeetä mielialan laskua (n):( Oonkin sitten nyt keskittynyt tekemään kaikkea mukavaa ja piristävää, että saisi tälle stopin. Jospa tää tästä. Pahoittelut, etten jaksa kommentoida täällä olleita keskusteluja.

Vauva onneksi liikkuu ja potkii paljon :love: Palailen tänne paremmin kun on paremmat fiilikset, itseni tuntien se saattaa olla jo muutaman päivän päästä tai sitten vasta joskus paljon myöhemmin. Tietenkin toivon että mahdollisimman nopsasti. Mutta joka tapauksessa tiedän, että aikanaan tää helpottaa :)

joavi & pikkuinen 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Voin ihan hyvin, tunnin kohdalla juomasta väsytti aika kovasti muttei tullut mitään huonoa oloa tai sellasta. Hyvin jaksoin sieltä kävellä 30min matkan kotiin pienen aamupalan jälkeen, et ei mun kohdalla ollu mikään kauhukokemus vaikka mielelläni en sinne kyllä enää ikinä menisi :D Nyt jännään sit arvoja, toivottavasti ovst kunnossa!
 
Tsemppiä @Sandelinos, pian pääset syömään ja nukkumaan. Onko ollut millainen olo? (y)
@Vauveli vanhalle : missä sulle tehtiin painoarvio ja liittyikö se tohon radiin? Me ei olla saatu muuta painoarvioo kuin silloin rakenneultrassa. Nyt oli sf-mitta pompannut keskikäyrältä yläkäyrälle, mutta silti ei epäilty että vauva olisi mitenkään erityisen iso. Kiinnostaisi tietää että koska sitä ruvetaan arvioimaan...(n)
Mulla oli ultra missä otettiin mittoja. Se on vakikäytäntö täällä näillä viikoilla eli ei liittynyt radiin.

Ensi viikolla taas neuvola jossa seurataan paineita, ettei pääse raskausmyrkytys yllättämään.
 
Pitkästä aikaa moikka tännekkin puolelle:) vietän aikaani enemmän facen puolella..
Aamulla tuli ilmotus että äitiyspakkaus on saapunut m atkahuoltoon, joten huomenna pääsen sen hakemaan:D miehellekkin olen tässä värkkäilly isyyspakkausta joten huomenna teen sen myös loppuun niin avataan yhtä aikaa:love:
3 viikon päästä olisi ultra äitiyspolilla katsotaan istukan paikkaa, mulla rakenneultrassa siis oli eteisistukka ja kohdunsuun päällä.
Tässähän jo hyvää vauhtia alkais olee kaikki valmiina vauvalle :) vain vauveli puuttuu:rolleyes:
Aika paljon on ollut itselläni virtaa, mä oon leiponu sen minkä oon kerenny sen lisäksi että meillä 7lapsesta/ 6lasta on kipeänä/kuumeessa ja silti oon jaksanu puuhailla kaikkee leivonta juttuja ja siivonnu talon lattiasta kattoon, oon katon rajasta pyyhkiny hämähäkin seittejäkin:eek: ja siivonnu hikipiässä teinejen huoneet yläkerrasta:whistle:liekkö nyt sitä pesäviettiä:D:confused:..
Silti iltaisin oon hirmusen äkänen ja selkää pakottaa varmaan tää kaikenlainen puuhailu tekee sen:cautious: mutta eipä se mitään rauhottuuhan se sitten ajan myötä:giggle:

HooKoo82 & poitsu 25+0 pokspoks ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Heips,

Kuulumisia 4D-ultrasta. Käytiin Felicitaksessa ja oli kyllä asiantunteva lääkäri Tapio Kurki. Saatiin mielettömän ihanat kasvokuvat ja DVD mukaan. Kaikki oli hyvin ja vihdoin uskaltauduin ostamaan ekat pikkuvaatteet. :) Poikalupaus vaihtui nyt selkeästi poikaan, ei tarvii enää arvailla, kun viimeksi oli napanuora tiellä. Painoa 870g. Suositan kyllä kaikille! Hintaa tuli sellanen 250e, josta saa Kelasta osan takasin, jos jotain huomataan/tai on riskiraskaus.

Painoa tullut 5kg lisää aloituksesta, joten ollaan vielä hyvin samoilla käyrillä kun ekan kanssa, jossa yhteensä tuli sitten 15kg (loppuraskaus heinäkuun helteet+jäätelö). ;)

Otin ite äitiyspakkauksen rahana tällä kertaa, kun osa tavaroista on vielä jäljellä edeltävästä pakkauksesta. Ajattelin muutenkin, että tällä kertaa mennään järkevillä vaateostoilla, eikä osteta mitään söpöjä villaneuleita, joilla ei tee sitten oikeesta yhtään mitään. Tietty nimiäiset sitten asia erikseen.

NM81 + Poju 25+2
 
Olipa taas niin liikuttavan ihanaa tänään kuunnella neuvolassa sykkeitä. On se ääni vaan niin <3. Vauva oli poikittain mahassa, joka selittää osittain sitä, että sf mitta menee vieläkin ihan alakäyrillä. Pieneltä tää maha tuntuukin js edelleen saa peittoon löydän paidan ja aukinaisen jakun/neuleen kanssa. Tai siis menee herkästi vielä keskivartalolihavuuden piikkiin .

Eilen saatiin kavereilta ihan megasäkki vauvanvaatetta ja muutakin tarpeellista tavaraa. Nyt on kyllä ainakin 50-60 kokoa jo ihan yli äyräiden. Tai sithän sen näkee, että riittääkö ja puuttuuko jotain oleellista. Ja paljon sitten myös odottamassa 60-70 kokoja, jotain jopa 80 . Niin söpöjä! Kaikki aika neutraaleja, meille tulossa tyttölupaus, mutta en oo vielä uskaltanut kauheesti painottaa tyttömäisiä vaatteita. Nääkin oli poikavauvan vaatteita, mutta just niitä neutraalimpia. Esim. valkoisia bodyja ja harmaita/keltaisia/vihreitä/beigejä potkareita ja muita pöksyjä.

Mut allikorjoitan tuon, että laskettuun aikaan on vielä sata vuotta. Äitiyslomankin alkuun vielä 41 työpäivää! Mut on tää raskaanakin olo vaan jotain innostavaa, eiköhän tätäkin tuu sit ikävä!
 
@joavi toi on todella kurjaa :( mulla oli tuota ekan raskauden ekalla kolmanneksella. Eipä siinä oikeastaan auttanut, kun mennä päivä kerrallaan ja yrittää etsiä niitä pienimpiäkin asioita joista tulee parempi mieli. Joskus ei auta mikään..Mutta niin kuin sanoit se hellittää kyllä ennemmin tai myöhemmin. Pirteämpiä päiviä sinulle toivotellen:)

Aika menee nopeasti täällä. Varmaan kiitos töiden - oravanpyörä pyörii ja viikot siinä samassa. Ihana, että on hellittäneet taas kiristelyt ja pystyy urheilemaan. Vauveli tuntuu viihtyvän ennen kaikkea uidessa nukahtaa aina heti kun ekaa 100m mennään :giggle:.
Tänään kävin hakemassa paketin jossa leluja, vaatteita ja kantoliina. Vielä pitäs käydä koe-ajamassa ne Thulet, bongata reppu ja ei pitäs olla enää ku pikkusälät jäljellä.

Ninjawarrior :ninja: se vaan jaksaa tanssia ripaskaa mun virtsarakon päällä o_O. Vaikka toki kaikki tervehdykset yhtä rakkaita :love:

Ironmom ja :ninja: 25+
 
Äitiyspakkaus saapui :love:. Aivan ihania oli kyllä nuo vaatteet, luonnossa vielä kivempia (y)
Taapero sai niitä penkoa. Ja ihan kiva kun mies oli unohtanut pyyhkiä siltä spagettikastikkeet leuasta, niin arvaatte varmaan miten oli käynyt parille vaatteelle :cautious::ninja:. Normaalisti olisi ehkä yksi ärräpää päässyt, mutta nyt vedin sellaisen 10 min huutoitkun :cry::unsure:. Niin mitkä hormonit :p.

Neuvolassa kaikki hyvin. Toveri oli poikittain :love:, siksi alakäyrällä mennään. Sykkeitä sai hakea pitkään kun oli sellaisessa asennossa, meinasi itselle jo hiki tulla. Painoa tullut nyt 10 kiloa, mutta mietitään sitä enemmän sitten kesällä...

Tsemppiä joavi <3, mieli täälläkin heittelee ihan kiitettävästi.

En nyt kykene enempää kommentoimaan, koska väsy. Mutta tsemppiä kaikille vaiheisiinsa :love:

Sulkava_ ja masukki 27+5 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lauantaita!

Täällä on ollut käytännönasioiden järjestelypäivä. Olen koittanut vertailla eri vakuutustarjouksia. On se kun autoa ja henkivakuutusta ja taloa ja ties mitä, niin vaikeaa hommaa. Saas nähdä tyydytäänkö vaan nykyiseen, kun menee ihan mahdottomaksi nähdä kokonaisvaltaista kuvaa siitä, että mikä kannattaa. Laitoin vielä nykyiselle kumppanille viestin, jossa vielä kerran pyysin katsomaan, onko kaikki hinnat nyt varmasti kohdillaan ja olenko varmasti ymmärtänyt kaikki summat oikein ( a onko siellä vielä jotain, mistä voisi pikkuisen pihistää ;))

Kelan papereitakin yritin tänään täyttää - kappas siellä on verkkopalvelukatko! Jäi meinaan viimeksi hommat kesken, kun en jaksanut ottaa kuvaa raskaustodistuksesta enkä tiennyt, maksetaanko meiltä palkkaa ekalta 3 kuukaudelta. Nyt ois noi hommat tiedossa ja todistus koneella, joten olisin saanut nekin pois päiväjärjestyksestä. Ehkä sit huomenna paremmalla tuurilla :). Meinaa vaan aina unohtua tässä arjen hytkeessä.

Ihmeen energinen olo ollu tänään vaikka nukuin viime vyönä vain 6h. Lenkinkin jälkeen jaksanut vielä vaikka mitä puuhailla, yleensä olo on kun jyrän alle jääneellä :D.

Reipasta mieltä myös muille kolotuksista ja arjen rumbista huolimatta!
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja forester
Käytiin perjantaina hakemassa äitiyspakkaus ja kahlasin sen lauantaina jo äitin ja siskon kanssa läpi, kun otettiin boksi mukaan kotikonnuille :D Tänään ois tarkotus käydä pakkaus läpi miehen kanssa <3 Ei malttais olla hipeltämättä niitä tavaroita 8)

Mahakin möhöytyy pikkuhiljaa ja poitsun liikkeet saa välillä ihan ähisemään. Ehtiikö kukaan toukokuinen saaha tänvuoden pakkausta vai miten se meni? :)

- Spukka ja Masi 25+1
 
Mä ainakin luovutin toiveen vuoden 2017 pakkauksesta haaveilemisesta. Ei sillä, että nykyisessä olisi yhtään mitään vikaa, mutta silti kutkutti ajatus olla ensimmäisten joukossa saamassa sitä uutta. Tilasin pakkauksen siis vihdoin tänään, että ei vaan unohdu - sitähän ei saa myöhässä (eli alle 2 kk ennen laskettua aikaa) tilattua. Samalla laitoin kuntoon muut Kelahakemukset. Ei ollut monimutkaista, mutta vaati sen, että sai aikaiseksi.

Kauan pakkauksen tulemisessa kestää? Malttamattomana odotan, että pääsee hipelöimään :).
 
Mä ainakin luovutin toiveen vuoden 2017 pakkauksesta haaveilemisesta. Ei sillä, että nykyisessä olisi yhtään mitään vikaa, mutta silti kutkutti ajatus olla ensimmäisten joukossa saamassa sitä uutta. Tilasin pakkauksen siis vihdoin tänään, että ei vaan unohdu - sitähän ei saa myöhässä (eli alle 2 kk ennen laskettua aikaa) tilattua. Samalla laitoin kuntoon muut Kelahakemukset. Ei ollut monimutkaista, mutta vaati sen, että sai aikaiseksi.

Kauan pakkauksen tulemisessa kestää? Malttamattomana odotan, että pääsee hipelöimään :).
Meille tuli pakkaus reilun viikon päästä hakemuksen tekemisestä. Kyllä saa kiittää veronmaksajia, hyödyllinen ja ihana pakkaus on.
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Sulkava_
On kyllä ihanaa että tuollainen etuus kuin äitiyspakkaus on olemassa (y). Itsekin on pakko melkein päivittäin se penkoa läpi (y). Varsinkin niihin bodyihin olen ihan rakastunut :love:

Juhlat juhlittu ja vieraiden täyttämästä viikonlopusta selvitty, huh. Ihan kivaa oli kyllä, mutta ruoanlaittoa ja muuta passaamista oli ihan riittämiin. Eilen alkoi jo vähän tympiä. Mutta nyt on taas rauha maassa (y). Ja meidän pieni mies on nyt sitten jo 2-vuotias :love:.
Pientä erakoitumista on taas ilmassa. Ei huvita hirveästi nähdä ihmisiä, haluaisin vaan pesiä rauhassa. Usein mielellään vielä ihan yksin, mutta se nyt ei ole kovin usein mahdollista... (n)
Muilla tällaista?

Ilma on kyllä nyt aivan ihana, niin keväinen. Toivottavasti ehditään päikkäreiden jälkeen ulos vielä ennen kuin aurinko alkaa laskea (y)

Voikaa hyvin kaikki!

Sulkava_ ja masukki 28+2 :love:
(eiköhän viimeistään nyt olla viimeisellä kolmanneksella :rolleyes:)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Mä kyllä innolla odottelen uuden pakkauksen julkistamista, kiva nähdä millainen se on :) Vaikka otettiinkin nyt tällä kertaa avustus rahana, niin silti.

Phuuuh näitä liitoskipuja :devil: Ja verensokereita. Ja mulla on vissiin TAAS hiivatulehdus :cautious: Alkaa kyllä olla sellainen olo, ettei jaksaisi olla enää raskaana. Vaikka yleisesti ottaen raskaus mun mielestä kyllä ihanaa onkin. Haluaisin vaan kevään ja sen vauvan jo! :love:

Mullakin tavallaan tollainen epäsosiaalinen olo. Oisi kiva vaan olla yksin tai perheen kanssa, mutta miehellä on tässä kuussa niin paljon töitä, että perheaika on kyllä jäänyt aika vähille. Sitten jos oon varsinkin iltaisin pojan kanssa kahdestaan kotona, niin sekin on raskasta. Oon sitten sopinut paljon treffejä mammakavereiden kanssa, vaikka välillä tuntuukin siltä, ettei jaksaisi nähdä ketään. Oon muutenkin vähän introvertti, että väsyn kauheasti jos on liikaa sosialisoimista enkä ehdi yhtään olla ihan vaan omassa rauhassakin. Tällaista pientä kamppailua siis ollut viime aikoina. Toivottavasti ens kuu olisi töiden suhteen miehellä helpompi :) Toisaalta oon kyllä onnellinen, että on niitä äitikavereita joita nähdä ja jakaa tätä arkea heidän kanssa <3 Silloin kun aloin esikoista odottaa niin en juuri muita äitejä tuntunut, mutta niin niitä on vain tässä matkan varrella ihanasti mukaan elämään tarttunut :love:

Masussa käy taas kova jumppa :love: Tyttö on kyllä niin vilkas tapaus, etten muista edes että esikoinenkaan olisi ollut ihan tällainen :eek: Ja sekin on siis ihan mahdoton ikiliikkuja. Tulee varmasti oikein rauhallista meille sitten kun saadaan tämäkin tyyppi tähän maailmaan! (y)

Pupumama ja Pottu 28+0
 

Yhteistyössä