Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

Heips.
Mukavia juttelette. :)
Painoa tuli....

Hups. Tää kesken jäänyt olikin lähtenyt tänne.
Niin. Painoa on tullut tähän rv26 mennessä 5,5 kg. Hiukan oli ylipainoa jo aiemmin, joten ei enempää olis tähän mennessä tarvinnut tullakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Oottelen tässä th:n soittoa kun varalta kysyn mitä tästä pitäis ajatella, mutta mä en jotenki aina luota että otetaan tosissaan tai pelkään että mua pidetään vaan hysteerisenä odottajana, niin mitä ootte näistä mieltä kun mulla on välillä hirveän pitkäkestoisia harkkasuppareita? Siis yks ilta oli kolme tuntia maha pinkeänä eikä menny levolla eikä suihkulla ohi. Eilen tuli tosi outo oksetuksen tunne illalla, yöllä se iski uudestaan ja taas tunnin harjoitussupistus. Kun se meni ohi, niin oksetuskin loppui. Mitähän ihmettä tää on? Pari kertaa ollut menkkajomotustakin.
 
Täällä ollaan jo vähän paremmin mielin :) Tai no tosi vuoristorataahan tää on, mutta ne muutama päivä meni tosi matalalla, niin sellaista ei oo onneksi enää ollut.

Sokerirasituksessakin kävin, oli onneksi hyvät arvot. Yllättävän nopeasti se aika tuntui menevän kun oli lukemista mukana ja puhelimen akku täyteen ladattuna :LOL:

Vaunutkin saatiin hommattua, kaikkea pientä tosin puuttuu vielä ihan hirveästi. Ootteko muuten hankkineet Lastentarvikkeesta Babyboxia? Siinä oli kivasti kaikkea pientä tarpeellista :)

Toivottavasti Spukalla on jo olo lähtenyt paranemaan! Mahatauti on kyllä ihan kamalaa. Pelottaa kun noroa on liikkeellä niin paljon...

Pähkinäpuu, toivotaan että saat tilanteeseen selvyyttä. Mä en oikein ensikertalaisena osaa mitään kommentoida. Mutta mullakin on pari kertaa tullut tuollainen kummallinen oksetuksen tunne, tai sellainen että päässä alkaa kiertää ja oksettaa. En oo siinä oikein osannut ajatella, onko ollut samalla harkkasupistuksia. Mutta mulla se on mennyt ohi kun on päässyt istumaan. Vähän oon alkanut pelätä, että mitä jos se iskee jossain missä ei pääse heti istumaan :confused:

Maha on jo aika iso, ja välillä tuntuu että se vaikeuttaa hengittämistä. Tässä vaiheessa jo :eek:

Tulipas pitkä viesti :LOL: Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :)

Vähän paremmalla mielellä oleva joavi & pikkuinen 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Mulla se on ollu semmosta pitkäkestosempaa oksetuksen tunnetta ja tosiaan yhdistettynä siihen pitkittyneeseen harjoitussupistukseen. En erityisen huolissani ole, mutta terveydenhoitaja kuitenkin laittoi jo ens viikolla lääkärille ja ultraan. Jospa siinä näkyis se sukupuolikin sit..katsotaan :D Eihän sitä koskaan tiiä jos tämmöset kypsyttääkin kohdunkaulaa niin sit tietäis ottaa vähän rauhallisemmin. Oon menny tällä viikolla jäälle hankeen kävelee poika kantorepussa, niin ei ole varmaan se ollut ihan järkevää :cautious:
 
Voi huokaus näitä rahaongelmia :unsure: Kun kaikki muu on suhteellisen hyvin, niin miehellä töissä tiukempaa ja tottakai se näkyy rahassa. Kun ei osannut ennakoida niin kädestä suuhun eletään. Onneksi häämöttää se äitiysrahakausi jossa tulot nousee mullakin. Nyt kun olen vain ollut kotihoidontuella utse kotona. Onneksi oon saanut lähes kaikki vauvalle hankittua! Rintakumet ja liivinsuojat taitaa olla ainuita. Että eihän tässä hätää ole. 6. lapsen kevätvaatteet kävin läpi. Eipä kauheasti tarvitse lisää hankkia. Että huokaus sen suhteen.

Liitoskivut on ankarat. Tai juuri kun neuvolassa kehuin ettei niitä kauheasti ole, niin häpyluu ollut eilisestä järettömän arkana! Taitaa vauva oikein porata itseään sitä vasten.

Sokerirasituksesta sain vapautuksen!:p Mittaan kuitenkin sokereita koko ajan kotona, niin eipä ole syytä itseään kiusata tuolla. Arvot olleet edelleen tosi hyviä.

Sf-mitta oli pompannut 27+2 viikolla 28cm:LOL: Ei ihme että vauvan liikkeet tuntuu välillä rintojen alapuolella. Mutta vauvaa ei meinaa niin tuntua mahasta ja karkaa kyllä helposti doplerin alta. Että en usko että vauva on kovinkaan iso. Mulla vain aina vatsa kasvaa yläkäyrillä.

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Rai-da ja mini 27+3
 
Kiva Joavi et mieli on parempi! Miulla on toisinaan alkanut olemaan hermo aika pinnassa ja ärsyynnyn tosi nopeesti. Liekö alkuraskauden hormonihuurut tasoittuneet ja raskaus vaivoineen vaivaa.. Sellaisen jännän mie oon pistänyt merkille et kun tyypillä on bilepäivät menossa niin oma olo on ihan nuutunut, väsynyt ja etova. Sitten kun ipana ottaa rauhallisemmin niin itte oon virkeempi. Yöt on tuskaisinta aikaa, kääntyminen sattuu häpyluuhun, varsinkin jos pissittää ja lonkat vihloo kylkiasennosta. Tällä viikolla oli synnytysvalmennus eli neuvolatätin luennot, eipä tuolla juuri kummia asioita tullut esille. Hyvä Pähkinäpuu että lääkärille meet tarkistuttamaan tilanteen :) . Äitiyspakkaus olisi näköjään noudettavissa eli huomenna pääsee sitä hipelöimään! Kivaa vkonloppua, f ja dude 28+5. Jokos tässä ollaan viime kolmanneksella..?
 
Täällä saa kivut myös hermon piukeelle. Mää en kipua kestä ja vedet silmissä on menty jo jonkin aikaa, kun sopivasti pieni johonkin osuu. Lisäksi tulee pyörtymisreaktio herkästi.

Sormet puutuvat etenkin öisin niin että särkee. Tavarat tippuilee aamulla käsistä, joskus päivälläkin. Rannetuet ei tuonut toivottua apua.

Vauva liikkuu paljon ja useasti, liikkeet näkyvät selvästi mahan läpi. Ja mää kun jokunen viikko sitten olin huolissani, kun en mitään tunne.

Tästä voisi hypätä suoraan toukokuuhun. Voihan se olla ettei sinne asti tarvitse odotella, kun on niin iso kaveri tulossa.

Sokereita ja verenpaineita seurataan säännöllisesti ja ruokavaliota noudatetaan. Tulipa tällekin sokerihiirelle ekaa kertaa elämässä herkuton ajanjakso. Hyvän asian puolesta kaikki tehdään, joten sen puolesta ei tee tiukkaa.

Töitäkin on yllättävän vähän enää jäljellä. Odotan jo kovasti että saan jäädä kotiin ja voin nukkua kun huvittaa (ennen vauvan putkahtamista).
 
Mulla kanssa supistelee aika paljon, ja usein just noita pitkäkestoisia. Tuntuu että lihaksetkin on niistä kipeenä. Lisäksi tuntuu että toisen puolen nivusessa olisi joku tennispallo. Molemmat vaivat tuttuja edelllisestäkin raskaudesta. Silloin jäin pari viikkoa ennen äitiyslomaa sairauslomalle. Nyt pItäisi töissä rypistää yksi juttu kuntoon, ja sen jälkeen taidan ryhtyä himmailemaan (ja harkitsemaan saikkuja ym).

Meillä ilmoitettiin just töissä yt-neuvotteluista. Kävi tuuri, koska mun hommissa meitä on ollut liikaa mun edellisen äitiysloman jälkeen. Silloin piti palkata sijainen, ja hommat on sellaisia, ettei kukaan pätevä tee niitä määräaikaisena. Meitä on siis ollut nyt kaksi vakituista. On ollut aika selvää että jos tulee yt:t, toinen meistä saa lähteä, koska kyllä yksikin niistä hommista selviää. Mutta nyt neuvotteluajan päättyessä mä olen ollut jo pari päivää (!) äitiyslomalla, eli mut saa ilmeisesti irtisanoa vain jos koko toiminto loppuu, ja toisaalta joku tarvitaan tekemään hommat, eli kollegakin lienee turvassa. Tietysti jo odotusaikana on tavallista paremmassa suojassa irtisanomisilta (työnantaja velvollinen osoittamaan ettei tullut irtisanotuksi raskauden takia), mutta äitiyslomalla (ja perhevapailla ylipäänsä) suoja on vielä parempi.

Saatan silti töihinpaluun häämöttäessä katsella vähän muitakin vaihtoehtoja...

Sormetkin on turvonneet niin että piti ensimmäisistä sormuksista luopua. Kiloja on tullut noin 7, kun edellisellä kerralla tässä kohtaa oli tullut ehkä 1 (silloin alkuun laihduin monta kiloa kun mikään ruoka, erityisesti herkut, ei maistunut). Tavoitteena olisi, ettei nyt mentäisi (paljoa) yli edelliskerran maksimipainon, eli vielä max 3 kg. Voi olla ettei onnistu, kun eikös se masutyyppikin kerää vielä vähintään 2 kg.

StiinaM
 
Heipä hei!
Hyvä joavi että on jo parempi mieli!
Ja Pähkinäpuu, hyvä että pääset aiemmin lääkäriin. Kyllähän nuo supistukset aika pitkäkestoisilta kuulostaa (n). Eihän ne kaikilta välttämättä paikkoja avaa, mutta hyvä ajatus varmaan on ottaa rauhallisemmin ettei ainakaan mihinkään vuodelepoon joutuisi :oops:
Tuosta oksetusolosta en kyllä osaa sanoa...

Täällä voidaan hyvin tällä hetkellä, jos näin nyt uskaltaa kirjoittaa. Kasvava maha ja potkut on oikeastaan ainoat mitkä muistuttaa raskaudesta (y). Tai no iltaisin on selkä vähän kipeä. Yöt nukun edelleen kuin pieni possu, yhdellä vessareissulla. Liitoskivutkin on hävinneet jonnekin.

Raha-asiat vähän vaivaa täälläkin. Tai mies kun on yrittäjä niin vaihtelut kuukausittain on välillä aika merkittävät... Ja nyt on vähän huonommat ajat. Mutta eiköhän tästä taas nousta! Onneksi ei nyt pitäisi mitään isompia hankintoja olla tulossa, paitsi se turvakaukalo vielä. Ja saanhan minäkin kohta vähän isompaa rahaa kuin tämä kotihoidon tuki (y).

Pitäisi varmaan kohta vähän katsoa mitä esim. vaatteita pitää vielä hommata vauvalle. Yöpukuja taitaa ainakin edelleen olla vain yksi... Ja katsoa saisiko jonkun lipastot niille fiksusti tuonne kodinhoitohuoneeseen :X3:
. Mites muut on ajatelleet vauvan vaatteet järjestää? (kyllähän näistäkin nyt vähän pitää hössöttää ;):p:D
)
Herkut maistuu taas :ninja:
Tämä nyt jäi päälle noista viikonlopun juhlista kun niin paljon jäi tänne vielä kaikkea hyvää. Ja olen niin heikko luonne että kaikki häviää mitä kotoa löytyy (n)
. Mutta ryhdistäydyn viimeistään kun nuo loppuu...

Kyllähän foresterkin on jo viimeisellä kolmanneksella :love:
. Ja niin loppukuunkin odottajat pikkuhiljaa, ihanaa :love::love:
Tsemppiä vaivojen kanssa painiville!

Sulkava_ ja masukki 28+6 :love:
 
Heipparallaa,

olen ollut hävyttömän laiska kirjoittelemaan. Iltaisin kyllä aina luen muiden juttuja ja olen sitten ihan tiltissä kirjoittamaan (n).
@joavi mahtavaa kuulla, että on jo ainakin hieman enemmän hyviä hetkiä (y).

Kaikille kipuileville tasapuolisesti osanotot o_Oon ne niin kurjia. Toivottavasti edes jossain vaiheessa helpottaisi.

Täällä on riesana taas väsymys päivät tai sitten TAAS flunssa :mad:. Vaikea sanoa, kun nenän tukkoisuudesta kärsinyt koko raskausajan jota uimahallin vesi pahentaa. Anyways ihan töttöröö :sleep: . Muuten on kyllä mennyt ilman kipuja. Kävely on ainoa joka kiristelee mahaa, mutta tukivyö auttoi.

Vauvan vaatteet ajattelin laittaa vaatehuoneen kaappiin missä on hoitoalusta.

Vauveli tosiaan viuhtoo ja vauhtoo menemään :ninja::love:. Saattaa olla tosin hiljaisempiakin päiviä ja jotkut tuntuu että eikö se nuku koskaan. Painoa on tullut varmaan joku +8kg varmaan samat tulee mitä viimeksi eli lähellä 15kg. Ei huoleta kamalasti enkä siitä ressaa. Kyllä ne siittä sitten karisee kun pääsee liikkeelle normaaliin tapaan. Herkuttelen pari kertaa viikossa, syön tavallista kotiruokaa ja liikun. Se mitä sillä tulee niin tulkoon :) elämä on liian lyhyt painosta, selluliiteistä yms murehtimiseen. Tietysti sairaudet yms.poikkeuksena.

Cheers
Ironmom & pikku:ninja: olisko 26+ jotain :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_ ja Maya123
Täällä on jääny vauvaan valmistautuminen kaiken muun alle, eli edelleen on kauheesti kaikkee hankkimatta. Mulla on alkanu kaiken muuttohösäämisen keskellä supisteleen ja eilen määrättiin vuodelepoon muutamaks päiväks kun alkoi supistukset tiheneen ja muuttuun kivuliaammiksi.Tänään menin kuitenkin töihin muutamaks tunniks ja seurauksena kivikova vatsa. Oksensin myös kaiken ulos, minkä uskon olleen kehon viimenen keino pakottaa muija makuuasentoon. Nyt sit löhötään jokunen päivä ja toivotaan että menis ohi.
Täällä oli keskustelua siitä mihin vauvan vaatteet laittaa... Itse aattelin ostaa ihan vaatekaapin. Oon niin huono käyttään lipastoja ja alimmat jääkin sit aina käyttämättä kokonaan. Vaunut pitäis vielä hankkia, ajateltiin ottaa käytetyt Brio go:t kun ilmaiseksi saadaan. Sit ehkä juoksurattaat siihen rinnalle.
Mulla on tullu painoo melko reilusti, nyt jo 10 kg. Mutta toisaalta neuvolassa sanottiin että sitä ei kannata stressata kun oon normaalipainoinen lähtöjään. Vähän kehotti vähentään herkkuja mutta ei taida itsekuri riittää... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: ironmom
Tuli muuten noista rahajutuista mieleen että on tää Suomen systeemi kyllä erikoisen passivoittava. Olin ylittäny tulorajani 50 eurolla ja nyt joudun sit maksaan takasin 580 €. Ihan kuin tällä hetkellä olis ylimäärästä rahaa... Ei paranis tehdä töitä ollenkaan kun siitä aina rankaistaan... :mad:
 
Millonkas ae vieallisesti se viimeinen kolmannes alkaa? Nyt viikkoja 27+4 ja aina vaan hyvä olo. Oon henkisesti valmistautunut, et sit kun alkaa vika kolmennes, alkaa kaikki oireet . Joku muukin täällä sanoi, ettei huomaa raskautta kun kasvavasta mahasta ja möyrinnästä. Tää vauva on vielä jotenkin tosi rauhallinen tai sit liikkeiden vaimeus johtuu edessä olevassa istukasta. Mut mielenrauhan vuoksi sitä joutuu kyl hektisen arjen keskellä välillä ihan pysähtyy kuulostelee, että onhan se tyyppi vielä matkassa mukana. Iltasin onneks sohvalla köllötellessä ottaa sosiaalisen vaihteen päälle.

Vauvanvaatteita on nyt kasassa varmastikin jo yli tarpeen. Sen verran on tullyt kirppiksillä kierrettyy ja saatua kavereilta. Aika sit näyttää, mutkä jutut toimii meillä. Mut kokoon 68 asti on kyllä niin paljon vaaretta, että ei meinaa mihinkään mahtuakaan ja 74 kin on jo yhtä sun toista. 50 kokoakin on kahden vauvan tarpeistot. Pärjätäänpähän vaikkei jaksain pesukonetta ihan päivisin pyöritellä . Luulisi noilla koilla jo pitkälle syksyyn pärjäävän, jos vauva on suurinpiirtein normaalin kokoinen.
Vaatteet on tarkoitus jossain vaiheessa pestä ja silittää ja hypistellä somiin pinoihin kodinhoitohuoneen tason (joka tulee olemaan hoitotasona) päälle kaappeihin. Ja haluun ne ees yhden kerran sinne nätisti kun henkisesti oon taas varustautunut siihen, että kun vauva syntyy, niin nätit vaatepinot kaapissa saati silittäminen on prioriteettilistalla kohdassa 1765. Mut vähän tällaista pesänrakennusviettä ilmassa .

Eilen ekaa kertaa tuli voimakkaampia supistuksia. Jouduin äkkijarruttaa voimakkaasti kun peura hyppäsi tielle ja kyllä säikäytti. Peurat on meillä ihan arkipäivää eikä tuossakaan päässyt läheltäpiti tilannetta syntymään, mut kyllä laittoi miettimään taas, et miten pienestä kiinni asiat on ja miten kallis lasti sitä onkaan mukana.... kaikki onneks hyvin!
 
Mulle on nyt rantautunut kiusaksi kamalat iskias-kivut (n) Siis ketuttaa niin paljon olla ihan rampa. Muuten on olo kyllä ihan hyvä :) Mitä nyt vaan ei liikkumaan pysty, hah... Vauva sitten kyllä liikkuu munkin edestä, ihan mahdoton tyyppi tää kyllä on :love:

Meillä ei vielä ole paikkaa vauvanvaatteille, niin en ole niitä vielä alkanut pahemmin pesemään ja järjestelemäänkään. Nyt alkaa kyllä pikku hiljaa olla sellainen pesänrakennusvietti, että haluaisin jo ryhtyä siihen hommaan. Ajateltiin laittaa vauvanvaatteet meidän makkariin sellaiseen pieneen lipastoon. Vaipanvaihdot sun muut tapahtuu kuitenkin pääsääntöisesti meidän makuuhuoneessa.

Itelleni oon nyt alkanut katsella imetysvaatteita, mutta en oikein löydä mistään mieluisia ja vielä sopuhintaisia. Esikoinenkin oli kesävauva ja silloin mulla oli vain pari perus imetystoppia ja aina kauhea kriisi mitä pukisi päälle :p Niin ajattelin nyt panostaa hiukan enemmän ja hommata edes muutaman kivan imetysvaatteen. Asokselta oon tilannut pari mekkoa, mutta kivoja imetyspaitoja en meinaa löytää mistään! Oisko vinkkejä? Ja en halua maksaa jotain viittäkymppiä ihan tavallisesta ja usein tylsästä imetyspaidasta ihan vaan siksi, koska se on IMETYSpaita :rolleyes:

Pupumama ja Pottu 28+5

Viimeinen kymppi lähestyy! :rolleyes::love:
 
@pupumama veit sanat suustani! Olen myös etsinyt imetysvaatteita (edellisestä kerrasta oppineena jo ENNEN vauvan tuloa). Esim.simppeliä hihatonta imetysyöpaitaa liiviosalla ei tahdo löytyä mistään tai jos on niin tosiaan +50€. Samoin kivat paidat jne. Käytetyt myynnissä olevat taas näyttävät olevan suurin osa vuosia nähneitä. :unsure:.
 
*POKS* 28+0 eli 29 käyntiin :love:

Nyt on hyvä olo kun saanut nukuttua monena monena yönä ja päivälläkin on osannut makoilla. Tuntuu heti olossa. Ei ole liitoskipuja ja supisteluja. Taidan laittaa itseni toisinaan liian tiukoille :unsure: En nimittäin malta kertaakaan lepäillä päivän aikana. Ja kun on tässä koiran lenkitykset, ulkoilut 6. lapsen kanssa ym. päivittäiset touhut. Yksikin ilta ilmeisesti supisteli alamahalla kipeitä, aaltoilevia supistuksia. Onneksi rauhoittuivat levätessä. Ja häpyluukivut olleet ihan järkyttävät. Mutta nyt onneksi taukoa ollut niistä. Alkoi jo mieliala olemaan musta jatkuvista kivuista.

Nenän tukkoisuutta öisin. Tuntuu että hengitys pihisee vain juuri ja juuri. En ole mitään nenäsuihkeita kokeillut. Vaikka Otrivinia ja Nasolinia olisi lääkekaapissa. Oon yrittänyt juoda vain kylmää vettä ja nostaa sängynpäätyä.

Maha pompahti todella viime viikolla esille. Tuolla favebookissa taidan kohta johtaa tällä mahan koolla :ROFLMAO: Sf oli 27+2 28cm. Mutta uskon että vaikuttaa huonot vatsa- ja selkälihakset, notko selkä ja oma 157cm pituuskin. Pakkohan sen mahan on tulla esille kun ei muualle mahdu. Ja vataalihakset ei juurikaan tue erkauman takia. Mutta ehkä mä remppaan sen sitten jossakin välissä. En koe mahaani liian isoksi. Kiva että näkyy muillekin :D

Radista huolimatta sokeriarvot olleet loistavia. Neuvolassa kätilökin oli sitä mieltä ettei uuteen rasitukseen tarvitse mennä itseä kiusaamaan. Nyt olen ruokavaliota tiukentanut. Että jos vauva kasvaa 4kiloiseksi niin se on sitten geeneistä kiinni, eikä sokeriarvoista tai herkuista. Mies on ollut syntyissään 4900g!!!:eek:. Mun isoin poikavauva oli 4300g ja silloin ei ollut radia. Muutoinkin pojat olleet 4kilon vauvoja ja tytöt joissa radi todettu, 3kilon. Jännä nähdä miten vaikuttaa kun nyt tämä on poika ja mulla on radi.

Taas mukavaa alkavaa viikkoa murut :barefoot: Mää taidan olla tämänkin palstan joku aktiivilörpöttelijä.

Rai-da ja mini 28+0 :love:
 
Rai-da, mies on herättänyt mut pari kertaa yöllä kun olen kuulema korissut niin pahan kuuloisesti, juuri tukkoisen nenän takia.

Mä tilasin Seraphinen ja Paulinan tammialeista imetyspaitoja. Imetys- ja odotusvaatteet saa mut kyllä aina näkemään punaista. Ne maksaa kamalasti ja/tai on huonolaatuisia (polyesteriä ym), ja on ihan mahdoton löytää sellaisia jotka olisi hinta/laadultaan ok, oman värisiä ja omaan tyyliin sopivia. Yhdetkään odotushousut ei ole vielä pysyneet ylhäällä, sama juttu sukkahousuissa, vaikka olen kokeillut vaikka mitä merkkejä ja kokoja. Onneksi on legginsejä... Raskausajan nyt suunnilleen pärjää jollain Marimekon kaavuilla, joita voi lainata äitiltä/mummilta, ja omilla väljillä neuleilla/tunikoilla/mekoilla (tosin hiekkalaatikolla olisi kyllä mieluummin farkut tms). Mutta ne imetysvaatteet... viime kierroksella niitä sai käyttää ensin vuoden päivittäin ja sitten vielä toisen vuoden iltaisin ja viikonloppuisin. Ja kun noin 10 paitaa tolla tiheydellä kierrättää, niin kuluuhan ne, varsinkin kun laatu on mitä on. Yksikin melkein 50 e:n paita oli selästä ihan nypyillä kun se oli ollut reissussa yhden päivän päällä repun kanssa, ja silloin ekaa kertaa päällä. Imettävä äitihän ei koskaan tarvi mitään olkalaukkuja/reppuja/lapsenkantosysteemeitä, joten ei sillä hankauskestävyydellä mitään väliä ole.

Ja miksi niissä imetyspaidoissa aina tarvii olla tilaa sille raskausmahalle? Siitä kuitenkin pääosin pääsee eroon aika nopeasti synnytyksen jälkeen.

StiinaM, ihan pihalla viikoista kun neuvola viimeksi tammikuun alussa ja seuraavan kerran ensi viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onpahan taas päivät menny nopsaan ettei ole "kerenny" kirjottelemaan tänne. Luen kyllä päivittäin mutten kännykällä viiti käydä kirjottelemaan.. Ja tää koneen aukaseminen kestää niiiin monta sekuntia... :whistle:

Olikos Pähkinäpuulla nyt tällä viikolla se lääkäri? Onko samat oireet vielä jatkunu?

Imetysvaatteista Samoilla linjoilla teidän kanssa. Ihan hillittömän hintasia vaatteita, eikä ne eroa peruspaidoista muuten kun jollain ylimääräisillä aukoilla :ROFLMAO: Meinasin kesän yrittää imetystopeilla ja villatakkia päälle jos(ja kun) on kylmä. Tilasin aliexpressiltä kokeeksi muutaman Boob-tyylisen topin kokeeksi, katotaan minkälaisia ne on että tilaanko lisää.

Neuvolalääkäri oli mulla viime torstaina, katsoi vaan sf mitan (25cm) ja kuunteli sydänäänet. Sairaslomaa kirjoitti tän viikon loppuun. Lääkäri tosin kyseli multa että mitähän hän laittais tähän diagnoosiksi kun oli muutamakin syy miksi halusin hetkeksi jäädä lepäämään. Jollain alaselän kivuilla se sit meni... Hb mulla oli 114 ja alotinkin nyt rautakuurin. Muuten kaikki kunnossa.. Painoa ei edelleen ole tullu yhtään, vaikka oonkin syöny kun possu :D Mulla on ennestäänkin ylipainoa joten ei haitanne :LOL:

Niin, ja kävin hammaslääkärissä myös torstaina. Hyi miten karseeta oli maata siinä tuolissa! Siellä oli pakko paikata yksi reikä :sick:, ja mulla oli hurjat sydämentykytykset lopussa. Tuli oikein tuskanhiki. Onneks ei tartte mennä ennenkun kesäkuussa uudelleen.. :)

Mulla on nyt 27 + 0 ja käsitin että ens viikolla alkais viimeinen kolmannes? Kolme kuukautta ja 2 päivää laskettuun aikaan! Voi kun tää aika menis nopeemmin...Nyt on jo ajoittain aika tukala olo o_O
Nyt on pakko nousta tästä sohvalta kun vielä pääsen ylös :D

Babies 27 + 0
 
Moikka ihanat mammat!

Eikös se viimeinen raskauskolmannes ala 28+0? Ainakin netissä suurin osa sivustoista niin väittää...

Imetysvaattteet mietityttää täälläkin... Tai sain useamman kaverilta, mutta ne on kokoa M ja minä en ole :D. Vaikea tietysti sanoa mihin kokoon sitä päätyy kun tämä maha lähtee, mutta epäilen että aika makkarankuoria ne tulee olemaan. Kiva että kaveri on niin optimistinen mun palautumisen suhteen :ROFLMAO:. En tiedä sitten minkälaisia sitä hommaa lisäksi. Noilta Facebook-kirppiksiltä olen yrittänyt katsella, mutta aika pienikokoisia mammoja on sielläkin suurin osa. KappAhlissa katselin imetystoppeja, niin kaksi toppia 30€ (n)
. Ja vielä musta ja valkoinen, ei oikein sytytä ainakaan se valkoinen...

Hyvä sf-mitta Rai-da :D. Mutta joo sekin riippuu monesta asiasta. En muista kirjoitinko jo, mutta mulla menee just alakäyrän yläpuolella. Neuvolantäti sanoi että johtuu luultavasti siitä kun vauva on poikittain, ja humpsahtaa reilusti sitten kun tuo suvaitsee kääntyä. Eiköhän tästäkin 4-kiloinen tule, on tuo mitta sitten mitä vaan :whistle:.

Aamuisin on kanssa nenä tukossa ja sellaista veriräkää tulee niistäessä, ehkä vähän kuivat limakalvot sielläKIN...

Nyt on selkä kipeä kun lauantaina hioin tulevaa taaperosänkyä tunnin kumarassa asennossa :unsure:. Ei kovin fiksua, mutta oli se sen arvoista. Ai että mä nautin tällaisista puuhasteluista meidän omalla pihalla :love:

Mies näki vasta eilen illalla selkeästi vauvan liikkeitä :love:. Hän kun ei hirveästi mun napaa tuijottele :LOL:. Oli ihan ihmeissään siitä mylläyksestä :love:

Täällä on taapero flunssassa, voi että kun säälittää toinen :unsure:.

Voikaa hyvin, ja rohkeasti saikkua hakemaan jos vointi on huono :love:

Sulkava_ ja masukki 29+2 :love:
(lauantaina taas niiiin poksutaan :rolleyes:)
 
  • Tykkää
Reactions: ironmom
Heip,

Todellakin harmi, ettei oikein mistään löydy kivoja/edullisia äitiys/imetysvaatteita. Kampin keskuksessa on Bebes, mutta sielläkin on aika pieni valikoima. Ite tilasin just Mothercarelta muutaman mekon. Onneksi punnan kurssi on nyt ok, joten tulee vähän halvemmaksi. Pääasiallinen eka 4kk:n imetys osuu kuitenkin mukavasti kesäaikaan. Täytyy sitten syksyä katsella tarpeen mukaan.

Lisäksi tulevalle pikkuselle tulee nyt ekojen kuukausien ajaksi Gracon little lounger, jossa voi näppärästi nukkua ja chillailla. Tämä nyt korvaa kehdon/pinniksen/sitterin alkuun. Mietin myös lisäksi unipesää, jos yöllä imetyksen jälkeen ei jaksa palauttaa takasin. Mutta pitää vähän tutkia tarkemmin.

Huuto.netin kautta hommasin yhdistelmävaunut ja hoitopöydän. Onneksi käytettynä löytyy laadukkaita kamoja, niin ei tarvii kaikesta maksaa mielettömästi.

Vointeja kaikille! Itellä nivunen/alavatsa vihloo, mutta muuten vielä suht siedettävä olo.

t. NM81 + Poju 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Käsi ylös nenä tukkoisuuden merkiksi :mad: ollut kyllä jo enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan. Kiva töissä sönköttää, kun veden alta puhuis :cautious:.
Kiitos mammoille imetysvaatekauppavinkeistä - täytyy käydä katsomassa (y). Toinen ärsytyksen aihe on puutteelliset urheiluvaatteet. Tässäkin kategoriassa jotain todella mauttomia joogatrikoita ylihintaan thats it. Pitäs varmaan ruveta maahantuomaan kohtuuhintaisia laadukkaita imetys- ja urheilu/aktiivi asuja. Noi uikkaritkin - voi elämä :cautious:.
Muuten pyyhkii hyvin ja vatsan kiristelyihin kävellessä ja salilla crosstrainerissa on auttanut tukivyö ihan täydellisesti (y) mahtava keksintö.
Hauskaa viikkoa!
Ironmom ja :ninja: 27+0?
 
En ollut edes osannut ajatella, että tietysti tarvitaan myös imetykseen soveltuvia paitoja ja puseroita. Täytyy alkaa hieman katsella sellaisiakin!
Olo täällä yhä hyvä, jumpassa jne. voinut käydä suht normaalisti tiettyjä liikkeitä tietysti varoen. Enää alle kolme kuukautta laskettuun aikaan, tuntuu uskomattomalta <3
Amelia + poitsu 28+0
 
Mää aattelin katsella imetysvaatteita vasta sitten kun näkee, onnistuuko koko homma.

Ei kyllä hajuakaan mistä katselen niitä, en varmaan raski pihinä ostaa ja leikkelen ja ompelen jotain omia virityksiä. Tai sitten vaan läsäytän kotona hinkit esiin ja imetän. Ei näissä kyllä paljoa läsäyttämistä ole. Mutta josko sitten ihmisten ilmoille hommaisi jotain vaatetta.

Onko tuollaisia imetysvaatteita aina ollut? Mietin että onnistuuko imetys jonkun liinankin suojassa tms.
 

Yhteistyössä