Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

Miut vois kanssa lisätä listalle :)
28.5 / Zeero / 23 / esikoinen
6+4 mennään ja ihan jäätävän etova olo kaiken aikaa :sick: oikein muota oireita sitte ookkaan. Paitsi alamahalla välillä kipuilua esim aivastaessa.
Ekaan neuvolaan vielä kaks viikkoa.
Ois kyllä kiva mennä tohon ar-ultraan, muttei taida tässä välissä olla ylimäärästä niin paljoa (n)
 
Mutkin vois lisätä listoille!
19.5 / tinz_l / 24 / 1.lapsi

Huomenna ultraan aamulla taas, jännää! Tänään ollut ihan kamala olo, aamupäivällä oksensin ihan yhtäkkiä ja siitä alkaen joutunut nieleskelemään. :sick:

Hyviä vointeja kaikille!

tinz_l ja kirppu 7+6
 
Hei kaikille taas täältäkin!
Meillä onneks ei oo mitää flussia tai noita vielä, mies vaan oireilee kun olis kipeeks tulossa. Täällä alkaa väsyttää jo siinä 21 maissa ja herään joskus 6-8 maissa ihan riippuen monelta juoksuttaa vessassa.
Kotidoppleria mekin ollaan mietitty ja vähän kahden vaihella ollaan halutaanko sitä kuitenkaan..
Hanna ja pirpana rv 10+1
 
Ultrassa käyty ja siellä hän uiskentelee. Vastasi ihan viikkojaan. Gynekologi ei yksilöinyt tarkkaan viikkoa+päivää, kun sanoi, että kun tässä vaiheessa vastaa viikkoaan, niin se riittää. Koko on vielä sen verran pieni, että tarkkaan ei voi sanoa. Mutta olen todella helpottunut! :) 6+3 siis tänään.
Nyt uskallan ehkä tiedot tuonne alkuunkin ilmoittaa. "Seniori"osastoon täälläkin kuulutaan iän puolesta. Niin, ja se mun rivi menisi tuonne alkuun näin:
30.5/Milliaani/34/3.lapsi/Tays
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan vielä kirjoittamista puhelimella, äsken tabilla kirjoittelin ja ihan hermo meinaa mennä kun sillä kaikki on niin hankalaa..

Spukka, onnea hyvistä ultrauutisista! Melko samoissa tässä mennään.

Leenulainen, kiva juttu, että pääset ma ultraan! Peukut pystyyn, että kaikki on hyvin! Mulla kans ruokahalu on kova, mutta oon aina ollut kova syömään päivällä niin vielä ei kukaan ihmettele. Kotiintullessa tulee vedettyä yleensä 4 (!) isoa leipää, niitä vois jo osa ihmetellä, jos näkisi .

Maya, sulla ei oo enää paha aika n - ultraan, koita sinnitellä vaan .Meillä on reissuun tulossa viikon päästä ja siksikin halusin nyt käydä vr-ultrassa, jotta jos olisiko ollut kohdunulkoinen tms. niin sen olisi ehkä ehtinyt "hoitaa "pois alta (pahoittelen huonoa ilmaisua tässä...kuulostaa kyllä jotenkin kamalalta).

Sara G , tsempit tuon hyytymistekijähoman kanssa. On varmasti vaikeaa olla pelkäämättä mutta tosiaan onneksi nykyään hoidot ovat hyvät ja seuranta tarkkaa! Tsemppiä sinne!

Täällä huono olo on päivittäin aina voimakkaampaa, mutta töissä olen voinut käydä normaalisti (oikeastaan se vain auttaa, kun on puuhaa eikä ehdi miettiä omia tuntemuksiaan).

Onko täällä ketään, joka ratsastaa? Mietin tässä, että kuinka pitkään sitä uskaltaa killua vielä selässä.. käyn ihan tunneilla, mutta toistaiseksi osunut ihan kilttejä ratsuja, joiden kanssa ei ole tippuminen pelottanut. En ehkä muutenkaan osaa olla mitenkään kamalan varovainen kaiken suhteen, onhan moni arkinen asia esim. autolla ajokin tietty
riski.. Ratsastus vaan pitää tässä arjessa mun pään kasassa ja antaa hyvän fiiliksen, josta en kyllä ihan vielä haluaisi luopua..
 
Tänään oli hurjan hektinen päivä, eikä juuri oo kerenny istuskelee, ni illan sitte koskenu tonne kohdun suulle!! Jaiks! Mulla oli ekassa raskaudessa ehkä viikolla 27 samanlaista, tosin voimakkaampaa, ja silloin pelkkä lepo auttoi. Onneks alko helpottaa kun nyt myöhemmän illan ottanu rennosti! Mut eihän tää nyt kovin normaalilta kuulosta?! (n)Vai mitä sanoo kokeneet? Onneks ma se lääkäri käynti ni voi sit avautua sille! (y)

Hih, sain äske palautetta mieheltä et oon aika töykeä nykyään, tulee kuulema sanottuu asiat hyvin kärkkäästi yms. pistin homman täysin hormoonien piikkiin, mut aloin kyl oikeesti miettii et enhän mä kyl oikeesti oma itteni ole ollu viikkoihin.. pinna kiristyy ja kaikkee tyhmää tulee pohdittuu! :unsure: no, ehkä tämä tästä, mut oli kyl kiva vähä miettiä miten sitä oikein toimiikaan, et vois oikeesti viihtyä yhdessä tämänkin jälkeen!

Onnea ultra uutisista!!:love:
 
Haha Leenulainen, musta kans tullu kuulemma kauheen komenteleva mitä en tosiaan ennen oo ollut. :ROFLMAO: Muutenkin nyt ehkä ollut jotenkin allapäin kun tuntuu ettei nyt ollenkaan pysty elämään normaalia elämää tän pahoinvoinnin takia ja väsyttää ja turvottaa..:confused: Ja suhteellisen rankalta vaikuttaa lisäks toi mun työharjoittelu henkisesti niin ihmekös pää ihan pyörällä. Kaippa tää mielialakin tästä kohenee kun tilanne vähän tasottuu tästä.(n)
 
Mä olen kans hieman hormonihirviö nykyään, miesparka :D yleensä sitä vaan kyllä naurattaa kun mä kiukuttelen ja äksyilen milloin mistäkin. Mut just tää pahoinvointi ja väsymys, niin ei oo yli kuukauteen tuntenut olevansa ihan oma itsensä... mut jospa se keskiraskaus ois taas sitä seesteistä aikaa sitten :p

Pupumama ja Pottu 9+5
 
Ihanaa (?) kun muutkin ovat kiukkusia! Kyllä tää ellotus ja väsymys pistää pääkopan lujille. Sit kun pitäis yrittää esittää innostunutta ja rientää tuttujen kanssa jotka sitten ihmettelee kun ei vaan jaksa ja ajattelee et mie oon ihan tympee.. Enkä oo ihan varma et ymmärtääkö tuo ukkelikaan mut en suostu potemaan huonoa omaatuntoa etten ole siivonnut tai jaksa nyt välittömästi lähteä puusavottaan. Neuvolan täti pisti miut rautakuurille kun hempat oli aika matalat, jospa tää nyt vähitellen helpottaa. Ruokaa joutuu muuten vetämään kitusiinsa aika paljon ja usein, normaali aamupuuroannoksen jälkeen on tunnin sisään uudestaan nälkä. Mihinkä se kaikki ruoka oikein menee..? F ja pallero 10+0
 
Täällä myös hormoonihirviö niin kiukkunen kuin ampiainen mutta vaihtelevasti, Aamu ja päivät normaali, iltaisin kun väsymys painaa niin olen vihainen :p voi ei.. mies osaa jo pitää väliä ettei tuu liian lähelle koska hermostun jo siitäkin:whistle: ärsyttää vaan kaikki iltaisin:confused::rolleyes:.
Mä kanssa nälkäinen koko ajan syön ruokaa nykyään 3 lautallista päivässä, normaalisti syön 1lautallisen päiväruokaa 12 aikaan ja normi välipalat , yritän pitää linjat kurissa;). (Lapset ja miehellä normaali päiväruoka rytmi/ välipaloineen/ ilta,aamupalat)
Nykyään syön aamulla, päivällä, illalla, yöllä:eek:koko ajan varmaan parin tunnin väleino_Opääsääntösesti koitan korvata ylimääräsen ruuan (turhat välipalat) mandariineillä ja tomaateilla mistä vaan hedelmistä ja vihanneksista mitkä maistuu.
Normaalisti olen nirppanokka ruuan suhteen ei oikein maistu mikään, nyt syön kaikkee mikä ei tee etovaa oloa pelkän hajun perusteella. Ruisleipä ja tomaatit, mandariinit nyt viime aikoina ollu parhaita ja syön koko ajan:).
Syön joka päivä tietty multitabs raskausvitskuja ja foolihappoa lisäksi.
Aika paljon viime aikoina paleltanu, oon ihan jäässä:cautious:.. väsymys painaa vaan iltaisin. Nukun tarvittaessa päikkärit jos päivällä törkee väsy iskee mutta vain jos saan pikku herran 10kk nukkumaan päikkärit samaan aikaan.
Mä kans mietin doppleria mutta toisaaltaan tunnen yleensä liikkeet 12-13rv niinkun viime raskaudessakin niin dopplerin käyttö jäisi itselleni lyhyeksi. Voip olla etten nyt sitä viitsti enää ostaa.
Mukavaa lauantaita kaikille toukokuun odottajille (y)

HooKoo82 & papana 7+2 ♡
 
Täällä myös yksi kiukkuinen (n) Muuten tässä aletaan siirtyy jo pikkuhiljaa siihen seesteisempään keskiraskauteen, aivan mahtava tunne kun pahoinvointi ja väsymys alkaa jo hellittää!
Kotidoppleri on mullakin mutta en sitä ole nyt pitkään aikaan kokeillutkaan, pari viikkoa sitten kun "huvikseni" kokeilin ja mitään ei kuulunutkaan, sainkin kunnon paniikin aikaiseksi... :p Onneksi siitä oli parin päivän päästä neuvola, niin siellä sitten ultrattiin ja kaikki ok. Tuntuu todella omituiselta, että omakin raskaus on jo näinkin pitkällä!
Oikein mukavaa lauantaita kaikille <3

Mikayla & Möttönen 11+1 :love:
 
Listoille voisi lisätä: zinna85/31v/2 lapsi/15.5/hus.

Odotus tuntuu sujuvan nopeasti! Tällä viikolla oli eka neuvola, mukavahan se oli jutella, mutta raskaus ei kyllä täällä ainakaan ole konkretisoitunut vielä :( Pari päivää on hiipinyt mieleen ikävää pelkoa ja epävarmuutta kun oireet tuntuvat vähentyneen. Aiemmin oli ihan "kivaa" pahoinvointia ja väsymystä, nyt olo jokseenkin normaali. Ehkä pakko varata ultra ensiviikolle jotta saisi varmuuden!
 
En sitten malttanu mieltäni vaan piti tilata vauvalle jo muutama vaate :love:
2 kietaisubodyä ja haalari. Väriltään harmaata, johon sitten yhdistän joko pinkkiä tai sinistä potkaria, lakkia ja sukkaa :love: Noita aattelin lähinnä kotiutumisvaatteiksi, otin kokoa 62cm. Voih, toivottavasti kaikki menee hyvin ja vaatteille saadaan pikkunen käyttäjä ens kesän alussa :rolleyes:

Tytti ja vauva rv6+3
 
Listoille voisi lisätä: zinna85/31v/2 lapsi/15.5/hus.

Odotus tuntuu sujuvan nopeasti! Tällä viikolla oli eka neuvola, mukavahan se oli jutella, mutta raskaus ei kyllä täällä ainakaan ole konkretisoitunut vielä :( Pari päivää on hiipinyt mieleen ikävää pelkoa ja epävarmuutta kun oireet tuntuvat vähentyneen. Aiemmin oli ihan "kivaa" pahoinvointia ja väsymystä, nyt olo jokseenkin normaali. Ehkä pakko varata ultra ensiviikolle jotta saisi varmuuden!
Noilla päivillä miullakin helpotti muutamaksi päiväksi mutta ultrissa sen jälkeen on kaikki ollut hyvin! Ikävä kyllä ellotus, väsymys ja v-tus palasikin sitten ;) ..
 
  • Tykkää
Reactions: zinna85
Mää olen superväsy. Plussasin 11.8. ja sen jälkeen en ole muuta pystynyt kuin käymään töissä ja nukkumaan. Miehelle on jäänyt kaikki muu. Mutta vaikka on väsy, niin silti unettomuus vaivaa. Oon ollut aina huono nukkuja (2-6 h yössä), mutta otan sen jossain vaiheessa takaisin. Nyt on tällä viikolla mennyt useampia yö 2-3 h. Nukun sitten päiväunet mutta eihän tuollainen unimäärä riitä.

Nälkä tulee kahden tunnin välein ja tietty myös sitten yöllä pitää syödä kun uni ei tule. Painoa ei silti tule lisää, mutta eiköhän se korjaannu.

Mitään isompia hormoonihuurukiukkuja ei ole ollut, mutta yksi päivä tossa tuli itku, kun oli vieraita tulossa enkä olisi jaksanut tehdä mitään sen eteen. Mutta oli se sitten mukavaa kun väkeä kävi kylässä.

Pari päivää oli täysin oireetonta ja mietin jo, että olikohan tää taas tässä, mutta tänään on palannut nivuskiristys. Muuten oon kyllä päässyt edelleen superhelpolla.

Me ollaan ajateltu ostaa kaikki vaatteet vauvaajalle käytettynä. Niitä saa niin hyväkuntoisina ja menee äkkiä pieneksi. Samaten pinnasänky ja hoitopöytä tulee käytettynä. Vaunuja vielä mietitään että hommaisko käytettynä. Turvakaukalo tulee uutena. Mutta tosiaan, vasta alkuvuodesta tehdään ekat hankinnat (niin varmaan, kirpputorille ollaan menossa tässä joku päivä...).

Vielä 6 yötä nt-ultraan, kohta taitaa alkaa jo jännittämään. Saas nähä mitkä riskiluvut tulee jo pelkästään iän puolesta.
 
Mä olen kanssa iltakiukkuinen kun väsyttää. Ja itkettää kaikki... Huh kun pojan kerhossa laulettiin Ystävä sä lapsien, niin sai kyllä kyyneleitä pidätellä :rolleyes:.

Onkos jammaillen jo koittanut kotidopleria?
Ihanaa Sara G että sait äänet kuuluviin :love:
Tuosta olen kyllä vähän kade. Mä en uskalla tähänkään raskauteen sitä hommata. Lähinnä kun on tuota vararavintoa niin uskon että saisin ison paniikin ennen kuin äänet kuuluviin..

Jaahas, nyt saunaan lämmittelemään ja katsomaan josko tuo räkä lähtisi tuolta tulemaan...

Sulkava_ ja masukki 10+0 poks poks poks :love::love::love:
 
Noilla päivillä miullakin helpotti muutamaksi päiväksi mutta ultrissa sen jälkeen on kaikki ollut hyvin! Ikävä kyllä ellotus, väsymys ja v-tus palasikin sitten ;) ..
"Toivotaan" että täälläkin palaisi oireet! On se kumma kun ei osaa nauttia oireettomuudesta, vaikka järki sanoo että kaikki voi olla hyvinkin.

Esikoisen kanssa ostosten teko alkoi joskus rv 25+. Mutta silloin kirppisostelu ehkä ryöstäytyi vähän käsistä, ja lopulta vaatteita koossa 50-68 oli hankittuna valtavasti :) nyt, jos tuone asti päästään, on toivottavasti vähän harkitumpi ostaja, ja tietää jo vähän mikä on oma maku ja mitkä on käytännöllisiä vaatteita. Kirppikset on vain pahoja, kun on niin helppo ostaa halvalla ylisöpöjä vaatteita pussillinen :)
 
Mulla eilen kyllä jauhelihan paistaminen sai järkyttävän maha pyörähtämis olon kun olla ja voi, hirveesti oksetti, ykäilin pöntölläkin mitään ei tullu kumminkaan.. huh:sick:.. voi että kyllä tuli loppu ilta istuttua avonaisen ikkunan alla:censored::confused:. Kananmuna paistettuna yleensä pahin yrjöttäjä mutta että jauhelihakin:sick::sick:

Mä vasta viittin ostaa vauvalle rakenneultran jälkeen jotain pientä kivaa, mutta ei kyllä kauheesti tarvii ostella kun pienimmän vaatteet kyllä tallessa :)

Mä katoin perjantaina illalla jotain koira elokuvaa ja itkin koko ajan :ROFLMAO: se koira oli niin suloinen.. hormoonit:p..

Mulle vois iän muuttaa 34 tänään ois meikäläisen synttärit(y):LOL:

Mukavaa sunnuntaita teille kaikille:)

HooKoo82 & papana 7+3 ♡
 
Mutkin voi lisätä listalle: 20.5./joavi/27v/1.lapsi

Väsynyttä ja kiukkuista meininkiä täälläkin.. Ja eilen poksui viikot, eli tänään 8+1. Pitäis varmaan taas syödä jotain, mutta jääkaappi haisee pahalta :sick: Täällä siis harrastuksena että otan happea, pidätän hengitystä kun avaan jääkaapin, otan kamat kaapista äkkiä ulos ja kaappi kiinni. Sitten voi taas hengittää :ROFLMAO:
 
No niin, lapset unilla niin ehtii vähän kirjoittaa enemmänkin kuin lauseen verran.

Mulla mieli on ollut yllättävän seesteinen, hirmu vähän kiukuttelua. Huono olo vaan saa välillä fiiliksen matalaksi ja ei jaksa olla yhtä puhelias ja pirteä kun yleensä. Myös melko kaikenkattava väsy haittaa päiviä. Töiden jälkeen olen ihan puhki. Vähän väliä pitää pötkötellä vapaapäivinäkin. Toisaalta tosi ärsyttävää, mutta sitten taas en toivo oireiden katoavankaan, sehän olisi ihan kamalaa.. o_O Ikinä ei siis hyvä.

Vaatteita en uskalla ostaa kyllä vielä. Kuitenkin lapsilta olen laittanut parhaimpia vaatteita talteen jonkiverran. Tulee toivon mukaan käyttöä. :love: Lähipiirissä tulossa paljon vauvoja myös, joten varmaan sitten käytettynä kamaa saadaankin. Ongelmana alkaa tässä olla tilan puute. Täytyy varmaan lainata kaverin Kon Mari (? ) -kirjaa, niin saisin heitettyä turhaa kamaa pois :D.
 
Täällä alkoi uusi viikko 10 tunnin unilla. Teki muuten hyvää! Mä vedin viime viikolla 43 tuntia töitä opintojen päälle, ja voin kertoa että teki aika tiukkaa. Etenkin perjantaina 13 tunnin työvuoro, jonka aikana en saanut oikein edes syötyä. Muut olikin vain sellaista 10 tuntista päivää mutta silti melko hapottavia. Nyt on pakko harkita jättäiskö toisen työn pois ja keskittyisi vain opintoihin, yhteen työhön ja itsestä huolehtimiseen. Pelkään jotenkin että liialla rehkimisellä saan vielä keskenmenon aikaiseksi... Tänään onneksi saa levätä rauhassa ja keskittyä syömiseen! (y)
Mun malttamattomuus ultraa kohtaan kasvaa, tekis mieli jo kertoo kaikille ja lopettaa tää salailu... :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama

Yhteistyössä