Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

KIvaa uutta viikkoa mammat!

Lista päivitetty. Meitä on jo 34 odottajaa :love: Aika tasaisesti jakautuu koko kuulle, ei ole montaa tyhjää päivää (y). Vaikka saattaahan nuo la:t vielä muuttua.

Pitäisi nukkua päikkärit, mutta kun ei malta. Siispä roikun täällä netissä.

Minäkään en kyllä uskalla vielä vaatteita ostaa. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen jos siellä on kaikki hyvin... Vaikka nyt en niin taikauskoinen ole, tuntuisi silti liian pahalta jos ne jäisi ilman käyttäjää. Vaikka eihän myöhemminkään mikään ole varmaa, mutta joskus se on aloitettava...
Paljon on kyllä tullut jo mietittyä hankintoja. Nyt aion kyllä ostaa vähän tarkemmalla syynillä sellaisia vaatteita mistä oikeasti pidän. Ja nyt ehkä tosiaan tietää paremmin mitkä ovat käytännöllisiä ja tulee pidettyä. Että aion kyllä tyhjentää lähikirpparit kietaisubodeista mistä saa kädet piiloon :LOL: Yhden kantoliinan ostin jo:ninja:, mutta se on sellainen kudottu millä pystyy kyllä esikoistakin kantamaan.

Myöhästyneet onnittelut HooKoo82! :)

Huomenna aamulla seulaverikokeisiin.

Sulkava_ ja masukki 10+2 :love:
 
Mitäs muuten Leenulainen lääkäri sanoi? Onhan tuollaiset kivut tässä vaiheessa aika pelottavia. Onneksi lepo yleensä auttaa, niinkuin sinullakin ilmeisesti.

Maya123, huh miten paljon sulla on hommia! Toivottavasti ehdit levätäkin välillä ja helpota ihmeessä jos mahdollista heti kun siltä tuntuu. Huh, voin kuvitella miten huono olo tulee jos ei ehdi oikein syömään edes noin pitkän työpäivän aikana.
 
Tervehdys.
Tänään oli eka neuvola; 2h meni! Tietojen täyttöä ja ne ekat verikokeet.
Mietinnässä on seulontatutkimukset...
Ei olla vielä päätetty että otetaanko kaikki.
Haluaisi nauttia (?!) raskaudesta eikä miettiä ikäviä asioita, kun niitä kuitenkin tulee muutenkin mietittyä.
 
Lisää juttua...

Mä en jaksa mitään. Tai siis niin kuin yleensä. Ja kun mulla on tapana liikkua jokapaikkaan juoksukävelyä, niin välistä saa ihan tosissaan puhaltaa. Siis hengästyn ihan tosi helpolla!

Pahoinvointi helpottaa vähän. Rasvaisesta ja suolaisesta tulee huono-olo ja mahakivut. Joten sen kai vois välttää olemalla syömättä sellasia. Mutta kun niitä tekee vain mieli!!!! Niin hirveän helppoa.

Raskaus diabetes. Eli mulla on 2/6 raskaudessa se ollut. Sukurasite suuri. Mulla ei sokerit nouse liian korkealle ikinä, vaan liian matalalle Eli oon vähän väliä hypoglykemian partaalla. Ja se lasketaan myös diabetekseksi. Pitää yrittää syödä usein ja hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja. No pianpas sen näkee kun sokerirasitukseen taas menen. Silloin kun mulla ei ollut raskausdb:tä, niin mun poikavauvat oli yli 4 kilosia itse kun olin 157cm ja 45 kg silloin. Nyt raskausdiabeteksien aikana vauvat olleet 3 kilosia.

Mä katson jo rattaita täällä ☺ Aion taas ostaa Emmaljungat. Mulla on ollut nyt Gessleinit ja jotenkin oon ihan perus Emmaljungia kaivannut. Hullua, mutta kun tekee niin mieli ostaa jo ne!!!

Mulla on kotidopleri. Ihan huippuvehje. Mutta en kyllä vielä uskalla näillä viikoilla kokeilla. Tuskin kuuluis.

Mulla on poikaolo On mulla toisesta tytöstäkin ollut. Mutta jotenkin se vain on nyt. Varmaan tämä suolasen ja rasvasen himo tekee tuon olon.

Mulla näkyy vauvamaha:ROFLMAO: Syynä näin monta raskautta ja etten viime raskauden jälkeen kyllä yhtään tehnyt vatsalihaksia. Kyllä mulla on aina raskauden huomannut turvotuksesta. Mutta nyt on ihan selkeä ja pyöreä alavatsa. Ai kauheeta. Kohta kysytään että milloin tämä syntyy? "No tuota vasta ensi keväänä". Mulla 20 viikolla on jo ankara pallo. Sitten se tasottuu ja kasvu hidastuu.

Rai-da ja pieni poks 8+0 :whistle:
 
Vielä minä. Uskokaa tai älkää. Sain kuulumaan doplerilla kotona vauvan sykkeen!!!! Ihan lyhyitä hetkiä nopeaa naputusta. Sitten oma istukasta lähtösin oleva syke meni päälle. Sai kuulumaan ihan alhaalta häpyluun reunasta. Ja piti olla ihan rutkasti geeliä. Mutta mikään muu se ei voinut olla 130-190 välillä. Mun mahassa on joku!!! Nyt alkaa todella konkretisoitumaan tämä raskaus. Mun mahassa on joku mini :cry: Joku ihan pieni

Rai-da ja mini 8+0
 
Lisää juttua...

Mä en jaksa mitään. Tai siis niin kuin yleensä. Ja kun mulla on tapana liikkua jokapaikkaan juoksukävelyä, niin välistä saa ihan tosissaan puhaltaa. Siis hengästyn ihan tosi helpolla!

Pahoinvointi helpottaa vähän. Rasvaisesta ja suolaisesta tulee huono-olo ja mahakivut. Joten sen kai vois välttää olemalla syömättä sellasia. Mutta kun niitä tekee vain mieli!!!! Niin hirveän helppoa.

Raskaus diabetes. Eli mulla on 2/6 raskaudessa se ollut. Sukurasite suuri. Mulla ei sokerit nouse liian korkealle ikinä, vaan liian matalalle Eli oon vähän väliä hypoglykemian partaalla. Ja se lasketaan myös diabetekseksi. Pitää yrittää syödä usein ja hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja. No pianpas sen näkee kun sokerirasitukseen taas menen. Silloin kun mulla ei ollut raskausdb:tä, niin mun poikavauvat oli yli 4 kilosia itse kun olin 157cm ja 45 kg silloin. Nyt raskausdiabeteksien aikana vauvat olleet 3 kilosia.

Mä katson jo rattaita täällä ☺ Aion taas ostaa Emmaljungat. Mulla on ollut nyt Gessleinit ja jotenkin oon ihan perus Emmaljungia kaivannut. Hullua, mutta kun tekee niin mieli ostaa jo ne!!!

Mulla on kotidopleri. Ihan huippuvehje. Mutta en kyllä vielä uskalla näillä viikoilla kokeilla. Tuskin kuuluis.

Mulla on poikaolo On mulla toisesta tytöstäkin ollut. Mutta jotenkin se vain on nyt. Varmaan tämä suolasen ja rasvasen himo tekee tuon olon.

Mulla näkyy vauvamaha:ROFLMAO: Syynä näin monta raskautta ja etten viime raskauden jälkeen kyllä yhtään tehnyt vatsalihaksia. Kyllä mulla on aina raskauden huomannut turvotuksesta. Mutta nyt on ihan selkeä ja pyöreä alavatsa. Ai kauheeta. Kohta kysytään että milloin tämä syntyy? "No tuota vasta ensi keväänä". Mulla 20 viikolla on jo ankara pallo. Sitten se tasottuu ja kasvu hidastuu.

Rai-da ja pieni poks 8+0 :whistle:
Lisäänkö poikaolon listaan? :) Ja pahoittelut että olet unohtunut listasta, muokkaan tuota taas huomenna koneella.
 
Mitäs muuten Leenulainen lääkäri sanoi? Onhan tuollaiset kivut tässä vaiheessa aika pelottavia. Onneksi lepo yleensä auttaa, niinkuin sinullakin ilmeisesti.

Maya123, huh miten paljon sulla on hommia! Toivottavasti ehdit levätäkin välillä ja helpota ihmeessä jos mahdollista heti kun siltä tuntuu. Huh, voin kuvitella miten huono olo tulee jos ei ehdi oikein syömään edes noin pitkän työpäivän aikana.
Juu tuntuu kyllä että vähän turhan monta rautaa on tulessa, joten pakko ruveta nyt karsimaan vähäsen. Pahinta on just se että ei ehdi töissä oikein syömään päivän aikana, tulee ihan kamalat olot. Muutenkin väsymys pahentaa pahoinvointia.... o_O
 
Heip! Kiitos Sulkava_ kysymästä! Tänää oli tosiaa lääkäri ja syke näkyi mukavasti siellä! :love: Nyt mulla viikkoja 8+5, mut hänen mittausten mukaan 8+1. Mut ei lähteny muuttamaan la.ta vielä. Oli kyl tosi huono ja vanha kone siellä et tosi epäselvä kuva oli, et ei sit oikein kunnolla saanu mitattuu. Ja sit se sano siitä kohdunsuun kipuilusta, et ei tässä vaiheessa voi mitään, jos tulee kipua ni yrittää levätä, mut kuulema tässävaiheessa mihinkään ei oikein voi vaikuttaa, et jos menee kesken ei se johdu mistään omista tekemisistä. (Et valitettavasti en saanu saikkua.. :poop::LOL: ) Homma etenee kuin juna, oli hänen vertaus alkuraskaudesta. Mut kyl mä ite aartelin et jatkossa vältän turhat nostelut ja juoksentelut, ihan oman mielenrauhan vuoksi! Mut huh, kun jännitti aamulla! Eilen vielä eksyin lukemaan juttuja, kun mun oireet vähentynyt viime päivinä, et eihän se mitenkää voi olla normaalia, ja vähintää keskenmenoa jo kaavailin... miks ihmeessä sitä pitää olla niin negatiivinen kokoajan!?! :unsure: ekassa raskaudessa mulla aina hävis kans oireet ja sit ne palas kahta kauheempana takas, et nyt vaa pitää toivoo että pysyis maltillisena jatkossakin! Tosin päivällä söin banaania ja yökin tuolla pihalla pitkästä aikaa millekkää! Hassua kun siitäkin osaa olla iloinen!:LOL:
Mulla on ollu kokoajan vähä snadisti tyttöolo, tosin oli ekastakin ja väärinhän se meni.. tosin oon kyl miettiny et osaako sitä tytön kanssa olla kun tässä just oppinu ihastelemaan kaikkia autoja ja työkoneita! :LOL::LOL: olishan se tietty huippua kokea molemmat, kun nyt ainakii vahva fiilis et meijän perhe on täysi, jos toinen muksu saadaan.
mut päivä kerrallaan ja toivotaan et myttynen pysyy vauhdissa mukana! Voikaa hyvin ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Leenulainen ja myttynen8+5
 
Mullakin on poikaolo.
4 poikaa löytyy eikä yhtään kokemusta tytön odotuksesta. :p
 
Listaan:

30.5./Tytti2017/36v/4.lapsi

Tää väsy on jotakin ihan järkyttävää :sleep: Yöt nukun kuin tukki ja siltikin päivälläkin ihan keveästi menee pari kolme tuntia päikkäreitä :whistle:
Muuten olo suht ennallaan. Ei mitään ihmeitä. Viikon päästä eka neuvola ja ultra. Innoissaan ja samalla kauhuissaan odotan sitä. Viime raskaudessa ei kaikki mennyt niin kuin olisi pitänyt ja nyt sitä on pikkasen varovainen hehkuttaan vielä mitään kovin isosti ääneen :unsure:

Tytti ja vauva rv6+6, huomenna taas poksutaan :ROFLMAO:
 
Hei! Mulla ollu nyt muutaman päivän molemmilla puolilla vatsaa kipuja. Onko muilla?
Hanna+ papana 10+5
Onko kipu vatsassa vai nivusissa? Mulla on lähes koko raskauden kiristänyt nivusia. Nyt on ollut muutaman päivän hiljaisempaa (samoin muiden vähäisten oireiden kanssa), mutta taas kiristää nivusia. Liittynee kohdun kasvuun. Jostain luin että lähes jokainen kokee vatsakipuja raskauden aikana, kun kohtu kasvaa ja liitokset venyy.

Mulla tosiaan on ollut viimeisen viikon aikana niin vähän oireita, että perjantaina oleva nt-ultra mietityttää paljon. Luin kyllä siitä, että näillä viikoilla oireet vähenevät, koska istukka alkaa toimia jotenkin ja jotain. Mutta tuntuu, että turvotus on kadonnut ja tissit ei ole koko raskauden aikana saaneet mitään tuntumaa. Ehkä vähän turvotusta mutta sitäkään ei enää. Valkkaria tulee välillä ja välillä taas ei.

Tänään 10+6.
 
Onko kipu vatsassa vai nivusissa? Mulla on lähes koko raskauden kiristänyt nivusia. Nyt on ollut muutaman päivän hiljaisempaa (samoin muiden vähäisten oireiden kanssa), mutta taas kiristää nivusia. Liittynee kohdun kasvuun. Jostain luin että lähes jokainen kokee vatsakipuja raskauden aikana, kun kohtu kasvaa ja liitokset venyy.

Mulla tosiaan on ollut viimeisen viikon aikana niin vähän oireita, että perjantaina oleva nt-ultra mietityttää paljon. Luin kyllä siitä, että näillä viikoilla oireet vähenevät, koska istukka alkaa toimia jotenkin ja jotain. Mutta tuntuu, että turvotus on kadonnut ja tissit ei ole koko raskauden aikana saaneet mitään tuntumaa. Ehkä vähän turvotusta mutta sitäkään ei enää. Valkkaria tulee välillä ja välillä taas ei.

Tänään 10+6.
Mulla oikeella puolella vaan nivuskipua mutta molemmin puolin vatsaa kipuilua mutta se lähtee sitten pois. Oireet on vahvat.
Hanna ja papana 10+5
 
Mä en näköjään osaa olla yhtään pois täältä.

Oireilujen katoaminen Eikö siinä 8 viikon ja viimeistään 12 viikolla suurimmalla osalla pahoinvointi mm. lopu. Mulla viikkoja tuo 8+1 ja ei oo nyt muutamaan päivään ollut etovaa oloa. Hajut ottaa kovinkin nenään. Esimerkiksi uimahallissa kloori sai tosi pahan olon aikaan. Jotenkin kaikki hajut ylikorostuu.

Muutes kysyinkin aikaisemmin monivitamiinivalmisteista. Oon aina sanonut neuvolassa että multitabsin raskausvitamiinista mulle tulee äärettömän paha olo. Niitä ovaalin muotoisia tabletteja. Nyt apteekista sanoi että niissä on muita enemmän mm. magnesiumia. Niin se voi aiheuttaa joillekin pahoinvointia ihan. Siksi syön itse ORION PHARMAN MULTIVITAMIINIA.
Mullakin on poikaolo.
4 poikaa löytyy eikä yhtään kokemusta tytön odotuksesta. :p
Mulla oli ensin 4 poikaa ja sen jälkeen 2 tyttöä. Olin jo ihan varma ettei tyttöjä meille tulekaan. Ja sitten eka tyttö yllätti ihan täysin! Mutta en mä kumpaakaan niin erikseen toivo. Kaikki lapset on olleet ihania ja erilaisia.
 
Lisäätkö minutkin: 16.5/Amelia/1.lapsi/HUS
Tuntuu edelleen hullulta, että on raskaana. Oireita ei ole juuri mitään, mutta varhaisultrassa kaikki näytti hyvältä. Silti epäilyttää koko ajan. Voisipa alkaa vaan nauttia jossain vaiheessa! Ehkä sitten muutaman viikon päästä seuraavassa ultrassa helpottaa :)
Amelia 9+0
 
Hei! Mulla ollu nyt muutaman päivän molemmilla puolilla vatsaa kipuja. Onko muilla?
Hanna+ papana 10+5
Luulen kanssa että on ihan kohdun kasvusta johtuvaa, jos ei ole kokoaikaista eikä niin kovaa että särkylääkettä tarvitsisi ottaa. Sinullakin jo sen verran viikkoja, että kyllähän siellä jo paikat venyy. Tsemppiä! (y)
On mullakin jotain kipuilua välillä, niinkuin viimeksiksikin.
 

Yhteistyössä