Toukotenavat 2017 <3 lokakuu

Hyvää uutta viikkoa kaikille! :)

Varsinki iltaisin mahassa tuntuu jomotusta ja vihlontaa, varmaan kohdun kasvusta johtuvaa (y)
Mulla olis hirveä hinku pistää jo jouluvaloja ja verhoja, mutta pakko malttaa vielä kuukausi :ROFLMAO: Saahan glögiä juoda ihan normaalisti? Eihän siinä oo mitään ei sallittua? Täällä oliki ollu puhetta salmiakista. Mulle sanoivat neuvolasta että laku ja salmiakki on kokonaan kiellettyä nykysuositusten mukaan. Onneksi ne ei mun paheita ookkaan, joten ei tee tiukkaa.

Musta tuntuu että pahin väsymys alkaa väistymään (y) oli kyllä niin puhti pois että tuntu ettei saa mitää tehtyä muuta ku nukuttua.

Tytti ja pikkunen rv8+5 :love:
 
Ihania ultrauutisia Sara G! :love: Mäkin toivon, että meillä ehtisi olla rakenneultra ennen joulua!

Kyllä mä ainakin ajattelin juoda glögiä jouluna :) Inkivääriähän ei suositella raskausaikana ja glögissä kai sitä on, mutta en nyt usko että noin pieni määrä mitään haittaa. Mulla on ollut kauhea joulufiilistä ja glögihimo viime aikoina, pitää muistaa seuraavalla kauppareissulla ostaa. :whistle:

Täällä poksutaan 12+0 tänään ja huomenna vihdoin se ultra! :love:
 
Ihanaa, onnea Sara G! :love:

Tytti2017 mä olen ainakin tässä parina iltana juonut glögiä. En ainakaan keksinyt miksei saisi, vaikka itsekin sitä mietin. Ai niin tuo inkivääri, sitä en muistanutkaan...

Kiitos pupumama, nyt tilanne näyttää aika hyvältä silmän osalta. Toivottavasti siellä löytyy pojalle hoitaja ja mies pääsee mukaan! Ettekös tekin asu Pirkanmaalla? Tänne vaan sitten hoitoon jos terveitä ollaan ;):ROFLMAO: Onnea huomiseen ultraan!

Tuntuu että nyt oksettaa vielä enemmän. Perjantaina aamulla piti oikein nieleskellä ettei tullut oksennus ja nytkin on tosi huono olo... On tämä jännää!

Sulkava_ ja masukki 12+2 :love:
 
Kiitos pupumama, nyt tilanne näyttää aika hyvältä silmän osalta. Toivottavasti siellä löytyy pojalle hoitaja ja mies pääsee mukaan! Ettekös tekin asu Pirkanmaalla? Tänne vaan sitten hoitoon jos terveitä ollaan ;):ROFLMAO: Onnea huomiseen ultraan!
Hyvä homma! Tampereella juu asustellaan. Just äitini soitti että ottaa huomenna muutaman tunnin vapaata töistä että pääsee pojan kanssa siksi aikaa, huh! Mutta täytyypä pitää tarjous mielessä ;):p Katoin muuten että meillä on lasketut ajat aika samoihin aikoihin, ties vaikka ollaan samaan aikaan synnyttämässä :D
 
Ihanaa, kun ultria on jo monella ollut, ja uutiset ovat hyviä :) siitä se aika ja odotus alkaa rullaamaan nopeasti! Oma ultra torstaina, vielä en ole miettinyt ja mieli on rauhallinen. Varmaan viimeistään To alkaa jännittämään kun viimeksi saimme np-ultrassa huonoja uutisia :(
Voisiko liikkeitä jo tuntea?? La yönä, oli melkoinen rumpusoolo alamahalla! Erehdyttävästi muistutti liikkeitä/potkuja, ei ollut sellaista möyrintää ollenkaan. Mene ja tiedä, esikoisesta ei tuntunut vielä rakenneultrassakaan, jostain luin että seuraavat vois tuntea joskus jo 12+ viikoilla?

Zinna 11+1
 
Ultrassa kaikki hyvin! Turvotusta oli 1,5mm ja rakenteet näytti olevan ok. Tyypillä oli zembalot meneillään, älytön viuhdonta vaan kävi :D .. Mittojen mukaan ois 12+6 muttei laskettua kuitenkaan muutettu. Kivaa viikkoa, f ja tyyppi 12+2. Ainiin, miulle tuli pikkasen POIKAOLO..
 
  • Tykkää
Reactions: HooKoo-82
Mä oon menossa torstaina taas yksityiselle ultraan sillo viikkoja tasan 10+0 oon täysin oireeton viimeks kun käytii niin pikkuriikkinen syke näky jospa tyyppi ois kasvanu ja mulla pitkä aika vielä nt-ultraan :whistle:.. 3,5viikkoa..
Kunpa kaikki ois hyvin pikkusella (n)..

Mulla ollu viime viikot ruokahaluttomuutta ei tee mieli mitään syödä ja kun koitan syödä niin ei voi tulee paha olo, kahvi ei maistu oikeen mihinkään aikaan vuorokaudesta, kylmä kaakao maistuu taivaalliselta♡
Onks nää raskausoireitao_O?!.
Mies huolissaan tästä syömättömyydestä, mä nyt en vielä.. juon mehuja ja vettä että jotain saa suusta alas. Tein tänään ruuaks makkarakeiton ja oon syönny 4 lautallista jo:eek:.. välillä on ollu menkkamaisia ja vihlovia mahajomotuksia ehin jo säikähtää menkkakipuja vaan vielä ollaan yhessä koossa :) ultra tuo mielen rauhan jos vaan vielä kaikki hyvin:love:

HooKoo82 9+4rv
 
Kyselin tosta inkivääristä neuvolassa, kun ite kokeilin sitä pahoinvointiin, sano vaan että kunhan pitää kohtuuden siinäkin. Ainoo syy miks sitä ei suositella on se ettei oo riittävästi tutkittua tietoa. Muualla kuin Suomessa sitä käytetäänkin raskauspahoinvointiin. :) Eli eiköhän sitä glögiäkin voi herkutella.:)

Ihana ultrakuva siellä oli Sara G:llä!:love:
 
Mäkin tulin vaan hehkuttelemaan mun ultralla. Kaikki oli pikkuisella hyvin. Sydän löi lujasti ja pikkuinen oli 12+5 vastaava ja mulla nyt 12+4 jotenka la ei lähdetty muuttamaan. Seullista en tiiä ku ne sano että kaikki on matalat että tuleeko sieltä erikseen kirje vielä. Mun seuraava ultra on just joulun jälkeisellä viikolla :( pääasia että olis vielä masussa silloin
Hanna ja pirpana 12+5
 
Hanna ja Forester onnea ultrakuulumisista!

Hookoo, mullekaan ei ole maistunut kahvi enää pariin viikkoon. Varmaan jään töissä jossain kohtaa "kiinni", kun alkavat ihmetellä, etten ole kiikuttanut kahvipaketteja keittiöön.. :D Toivottavasti vielä pari viikkoa pystyisi pitämään salassa. Ei jaksaisi koko työyhteisöille sitten kertoa, jos jokin menee pieleen. Ihania ihmisiä, mutten varmaan voi olla töissä, jos koko ajan ympärillä olisi pahoittelevia ihmisiä.:cry:

Zinna85, varmasti tuon ultrakokemuksen jälkeen jännittää mennä ultraan. Itselläkin on, tosin varhaisultrassa, viikolla 9 tullut huonoja uutisia, ja edelleen kaikki ultrat jännittää. Sen jälkeen on ollut monta ultraa hyvillä uutisilla, mutta aina se jää kummittelemaan. Mutta toivotaan meille kaikille tänne vain hyviä uutisia! (y)

Mä itkin täällä eilen ihan valtoimenaan, kun katsoin "Erilaiset äidit" ohjelman synnytyskohdan.:oops: Vähän on tunteet pinnassa. :D Synnytys alkoi myös mietityttää, synnytin tuon kuopuksen perätilassa ja vaikka kaikki sujuikin hyvin, oli se aika jännittävää etukäteen. Ehkä on vähän aikaista miettiä jo synnytystä, kun mitä tahansa voi vielä tapahtua. Minkäs sitä ajatuksilleen kuitenkaan voi. :D

Ja yöh, paha olo jatkuu. Töissä on yllättäen vähän helpompaa, kun tekemistä ja toimintaa on koko ajan. Mutta sitten taas nukkuisin illan vaan sohvalla (mikä ei ole mulle yhtään tyypillistä).

Milliaani rv 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mä kans itken toisenlaisissa äideissä joka kerta kun se vauva syntyy ja pääsee äidin rinnalle :love: on se vaan kaunis ja herkkä hetki. Ja mulla kans tunteet pinnassa kun itse en saanut sitä onnea kunnolla kokea kun vauva vietiin melkein heti teholle. Toivottavasti tämän toisen kanssa sujuisi toisin ja pääsisi niistä traumoista eroon. :oops:
 
Onnea ihanista ultauutisista! :love: mahtava kuulka et kaikki ollut hyvin. Mun pitäis vielä kaks viikkoa jaksaa odotella. :ROFLMAO:
Käykö teille hajut nenään? Mulla on alkanu ihan kamalasti kuvottamaan kaikki hajut. Jollakii oli töissä jotain aivan kamalaa hajua, joka meinas tyrmätä heti ovesta sisään astuessa. Toinen oli ku yks käveli lohikeittolautasen kanssa ohi. Ai kamala ku tuli kiire vessaan yökkimään, onneks raittiimpi ilma auttoi! :LOL: mut taas tänään oli vähä rusehtavaa vuotoa ja menkkamaista kipua alavatsalla, onneks iltapäivän aikana helpotti ja vuotokii loppu. Nyt siis viikon sisää toinen pienen pieni lorahdus... just kun aloin uskomaan et hyvin tää raskaus etenee alko pelottamaan ihan huolella! Parin viikon päästä vasta ollaan sit viisaampia. Ja edelleen kai tääkii voi olla normaalia... :unsure: päivä kerrallaan!

Mut mitä mietitte noista influensa rokotteista? Otatteko?!(n) mä kovasti miettiny, ku en oo koskaa ennen ottanu, et pitäiskö vai ei...

Leenukainen 10+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Mä oon käyny täällä lukemassa, mutta en oo jaksanu kirjottaa. Unettomuus on rantautunu tänne ja päivät menee vähän sumussa.. No jospa nyt yrittäisin aktivoitua ja kirjotella aina sillon tällön :) Mäkin itkeskelen toisenlaisissa äideissä, ja myös joissakin muissa ohjelmissa. Oon kyllä muutenkin ollu kauheen herkkis aina.

Mä ajattelin ottaa influenssarokotteen. Oon kaks kertaa sairastanut influenssan, se on ihan uskomattoman kamala tauti, ja molemmilla kerroilla jouduin jälkitaudin takia antibioottikuurille. Unohdin vaan neuvolassa kysyä siitä rokotuksesta. Millonhan niitä rokotuksia annetaan? Seuraava neuvola on vasta joulukuussa. Pitää ehkä soittaa ja kysyä.

Vielä pari viikkoa ultraan... :ninja:

joavi 10+3
 
Huomenia!

Me meinataan koko perhe ottaa influenssarokote. Otettiin viime vuonnakin, mutta varsinkin nyt kun tuolla erikoisella on astma...
Harmi Leenulainen kun vieläkin vähän vuotelee, tsemppiä ultran odotukseen!

Mä kanssa itken Toisenlaisten äitien aikana, välillä melkein koko jakson :rolleyes: :ROFLMAO:. Yritän kyllä vähän hillitä jos poitsu on lähellä kun se sitten ihmettelee miksi äiti itkee. :whistle: Viimeisin jakso onkin vielä näkemättä, kiitos muistutuksesta (y)

Ja pupumama, Tampereella minäkin :p

Onko muilla ollut vielä jotain repäisykipuja? Mulla on nyt tässä viime päivinä sattunut tosi kovaa tuonne alamahaan jommalle kummalle sivulle jos on sängyssä kääntänyt kylkeä nopeasti. Tai kai ne on jotkin kiinnikkeet...
Välillä oikein huvittaa tuo iltanälkä. Pitää syödä kaksi iltapalaa melkein tunnin välein. Tuntuu että mies ei ehkä ymmärrä että mulla on oikeasti nälkä enkä yritä muuten vaan kiloja kerätä. Tai ehkä ymmärtää, mulla on vaan itsellä vähän sellainen olo että se luulee mun ajattelevan "nyt voin mässätä kun olen raskaana" (n)

:poop::poop:, en mä ala kyllä nälkääkään kärsimään.

Huh, alkaa tuntumaan että kohta tarvii jotain ruokaa :sick:, kunhan tuo pienimies heräisi :rolleyes:

Sulkava_ ja masukki 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Hellurei ja anteeksi hiljaiselo! Täällä taustalla käyn lueskelemassa teidän juttuja. Ihanaa, kun ootte saaneet hyviä uutia ultrissa. (y) (y)

Mulla olis nt-ultra perjantaina, silloin viikkoja 12+5. Vähän jänskättää, että onko kaikki vielä hyvin! Ensimmäisellä neuvola kerralla siis ultrattiin myös ja silloin kaikki oli fine ja pienen sydän sykki <3 Toivottavasti nytkin..

Vihdoin raskausoireet alkaneet helpottamaan! Vähemmän enää sitä etovaa oloa. Raskausviikot 10 ja 11 olivat niiltä osin pahimmat. Tänään aamulla toki piti pönttöä halailla kun koira haisi jostain kumman syystä kalalle :sick::sick: Repäisykipuja täällä ollut myös viime vkolla. Huomasin etenkin yöllä, kun käänsi puolelta toiselle vähä vauhdikkaammin. :D

Onko teillä paino noussut kuinka? Mulle on tullut kaikenkaikkiaan nyt joku 3kg. Ruokahalu on valtava. Mieskin naureskelee, kun mulla on päivän kohokohta nykyään se kun saan ruokaa!

Mukavaa viikkoa kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Ultrassa käyty, kaikki oli hyvin! :love: Pieni siellä kovasti potki ja heilutteli <3 Riskiluvut oli tosi pienet. Koko vastasi päivää isompaa mutta la pysyi samana, eli 8.5. Mulla on muuten tonne listaan laittaessa tullut kirjoitusvirhe, kun siellä lukee 9.5., mutta tuo 8.5. on siis se oikea. :)

Tuntuu kyllä onnelliselta nyt <3 Aattelin antaa itselleni luvan käydä tänään ostamassa jotain pientä ja söpöä tälle vauvalle :D Ja viikonloppuna lähdetään perheen kanssa Tukholman risteilylle, ihanaa että sinnekin voi nyt hyvillä mielin lähteä kun saatiin hyvät uutiset ultrassa.

Me aiotaan ottaa influenssarokotus koko perheelle. Viime raskaudessa en ottanut, mutta nyt ajattelin ottaa. Mulla on kuitenkin diabetes niin tää neuvolantäti sitä kovasti suositteli, ja luinkin jostain että diabeetikolla on 5 kertaa suurempi todennäköisyys saada vakava influenssa. :eek: Ja kuume siis nostaa verensokereita ja korkeat verensokerit taas on huono sikiölle. Sit luin kans että toi rokotus suojaisi diabeetikkoja myös joltain sydäntaudeilta... Kyllähän se tietty vähän aina mietityttää, mutta oon nyt kuitenkin ajatellut että ehkä noi hyödyt on tässä suuremmat. Harmittaa kyllä jo etukäteen rokottaa poika, kun tiiän että siitä tulee kamala itku ja traumat neuvolaa kohtaan taas pitkäksi aikaa... Meidän neuvolassa noita rokotuksia ainakin aletaan antaa marraskuussa.

Mullekin on painoa tullut 3kg ja ruokahalu valtava. Siis mulla on KOKO AJAN nälkä, melkein 1-2 tuntia syömisen jälkeen on taas sellainen huutava nälkä että on vaan pakko syödä, vaikkei tekis mieli. :cautious:

Pupumama ja Pottu 12+1
 
Anteeksi myös hiljaiselo, mä käyn täällä kuulumisia tsekkaamassa mut tosi heikosti mä ehdin mitään kirjoittelemaan! Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :love:

Meilläkin oli eilen ultra ja kaikki oli hyvin! Olikin jo vähän isompi ja laskettu aika pomppasi huhtikuun puolelle. Mut ei siinä, varmaan silti toukokuussa tää syntyy! Tänään soitin neuvolaan et saisin jo kärkyttyä hyvää aikaa rakenneultraan, niin se on nyt sitten 9.12. :love: samalla sain tietää jo seulontatulokset jotka tulee loppuviikosta kirjeellä kotiin, eli ei kohonnutta riskiä todettu!

Lääkäri kysyi myös ultrassa et joko mä oon liikkeitä tuntenut, ja tuli sitten sen kanssa juttua et ihan hyvin voin jo tuntea, kun istukka on takana ylhäällä. Mä oon tosiaan ainakin viikon verran tuntenut pientä kutittelua yhä enenevissä määrin :love: tänään 13+3.

Muuten ruokahalu ei vieläkään oo palannut.. Kaikki ruuat ällöttää. Tänään meinasin ekan kerran tosissani oksentaa kun laitoin tytölle kaurajogurttia kippoon. :alien: ihan pyllystä ku mikään ei maistu, paitsi tyyliin sipsit ja ranskikset..

Onks muilla jo miten paljon tyttö tai poikaoloja? Mulle tuli eilisessä ultrassa sellanen olo et tää on poika! :)
 
Onnea Pupumama ja Jammaillen!

Sulkavalle onnea asuntolainasta! Onko teillä jo uusi asunto katsottuna? Meilläkin tulee kolmannen kanssa kyllä ahdasta, nyt jo lapset samassa huoneessa. Mutta onneksi ovat tykänneet olla toistaiseksi.

Influenssarokotteen otan, jos vaan muistan hoitaa asian neuvolassa. Uskon, että hyödyt on tässä hektisessä arjessa on suuremmat, kuin mahdolliset haitat. Mä olen kanssa kuullut, että on melkoinen tauti etenkin riskiryhmiin kuuluville.

Tänään on olo ollut helpompi ja ollut jopa nälkä. Illalla nyt kuitenkin taas alkaa ällöttää kaikki. Helpoin päivä kuitenkin pitkästä aikaa.
 
Paljon onnea jammaillen! :love:
Kuinkas paljon sun la muuttui? Voin korjata sen tuohon etusivulle (y)

Ja mä olen kyllä aika varma että tämä on poika ;) Haluan myös tuntea liikkeitä!! Aamulla yritin oikein kuulostella, mutta ei kyllä mitään tuntunut :sneaky: Saas nähdä, ylihuomenna...:whistle:

Ketäs huomenna ultraillaan? Yritin selata keskustelua taaksepäin mutta en löytänyt..

Ja kiitos Milliaani! Ei ole vielä asuntoa katsottuna, mutta ukko pisti heti töpinäksi ja nyt on kaksi näyttöä sovittu perjantaille :LOL:
Eipä me tähän 53 neliön kaksioon oikein mahduta, varsinkaan jos tuo neljäs perheenjäsen tulee. Eikä sitä vuokraakaan kannata ikuisesti maksaa...
 
Se on jännä miten ultrasta jää joku mielikuva sukupuolesta. Viime raskaudessakin mulla oli tyttöolo, mutta aina kun katselin ultrakuvassa niin siinä hän näytti ihan pojalta. Hassua, kun eihän siinä toinen näytä oikeastaan vielä miltään :D Ja poika tuli siis.
 
  • Tykkää
Reactions: jammaillen
Tsemppiä Sulkavalle ja perheelle siis asunnon etsintään! Kieltämättä kaksio kuulostaa hieman pieneltä neljälle :D.

Poikaolo :LOL:. Olen joskus sanonut, että me osataan tehdä vain poikia, joten tällä linjalla jatketaan! :D
 

Yhteistyössä