""TOUKOVAUVAT 06""

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
Antsukka
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
 
Lilli
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
18.5 Lilli & Mikael (rv 41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

Meillä ei siis 1kk nevolaa ollut,joten pistin sen lähimmän eli 3vkon mitat.

Tukkaa oli Miklullakin jo syntyessään ja on edelleen,ei ole pois lähtenyt... Tuossa hän heräilee ja piereskelee :)
Kämppä alkaa olemaan jotenkin kunnossa,huomenna tulee äippä tänne pariksi päiväksi auttamaan Miklun hoidossa että saan vähän siivoiltua ja järjestettyä paikkoja. Jos vaikka leffaan pääsis miehen kanssa kahdestaan... On tässä ollut pinna kireällä stressin ym. takia ja eilen olikin aika mojova riita. Saatiin kuitenkin sovittua kun en jaksanut enää aamulla mököttää,ihme kyllä :) Olikin ollu pari päivää ihme masentunut olo ja kuukautiset ne sieltä eilen alkoi,eipä ihme että riita tuli niinkin tyhmästä asiasta kuin kauppaan menosta ja paisui sitten ihme sfääreihin.
En ole kolmeen viikkoon enää imettänyt,Miklulle ei tissi enää kelvannut kun sai lisämaitoa pullosta. Enpä muista olenko jo kertonut? Tämä järjestely käy kyllä minulle,otin lopulta niin paljon stressiä imetyksestä että helpotus oli se lopettaa kokonaan.
Ehkäpä seuraavan kanssa onnistuu paremmin,niin toivon.
Jee,saadaan kohta upouusi tietokone ja otetaan siihen laajakaista,minäpä olen täällä sitten jatkuvasti kirjottelemassa :) Tuossa kuukauden kuluttua pitäisi netinkin olla pelivalmiina.
Taidan lähteä uiskentelemaan,jos se edes vähän helppaisi näitä kuukautiskipuja :/
 
Lilli
Laitan nää uudestaan ku Antsukka olikin ehtiny mua ennen :)

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

 
Lilli
Vielä kerran,unohtu raskausviikko :) *sekoilee*

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm


 
VP
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
 
VP
Täälläkin alkaa pinna kiristyä väsymyksen ja jatkuvan päänsäryn takia. En oo vielä viitsinyt muita lääkkeitä ottaa kuin paracetamolia, eikä se tunnetusti oikein tehoa.

Ei oo tullut puheeksi tuo Lillin imetys (tai oikeammin imettämättömyys) aikaisemmin. Mulla on myös imetysstressiä, kun on se iänikuinen opiskelu kesken. Saa nähdä, miten käy, jos pitää kovin pitkia päiviä istua luennoilla. Jaksaakohan sitä käydä välillä pumppaamassa? Maitoa kyllä tulee ja tänäänkin oon pari desiä pumpannut luovutettavaksi.

Joka päivälle on taas siunaantunut kyläreissuja. Pitäisi varmaan vähän rajoittaa, että ehdin hoitamaan kotia. Nytkin on vähän rempallaan paikat.

Niin ja kiitos asunto-onnitteluista. Sintulle ja muillekin tiedoksi, että se on kakskerroksinen rivarikolmio. Mun synnyinpaikkakunnalta, joten melkein koko suku löytyy siitä kilsan säteeltä. Helpottaa varmasti vauvanhoitoa. Niin ja seinänaapurissa asuu myös sukulaisperhe, joilla on 2-v. esikoinen ja Essiä kuukautta vanhempi tyttövauva. Seuraa riittää :)
 
Satu
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
 
Satu
En tii vaikuttiko sitte maanantain hieronta vai eilinen sauna/uintireissu, mutta mun rinnat valutti viime yönä aivan simona. Viieltä herätessäni Jennaa syöttämään huomasin n. 30cmx20cm kokosen märän läntin rintojen alla. Toinen rinta alotti valumisen jo kotiuduttuani ja tuotuani Jennan suihkusta. Eikä se ny pitkästä syöttövälistäkään ollu kiinni, ku ei siinä tullu ku reilun neljän tunnin tauko. Öisinhän tulee aina pitempiä taukoja. Onko muille sattunu samanlaisia juttuja?

Muutenka en pystyny kauheesti nauttimaan mökkireissusta. Koko ajan pyöri vain Jenna mielessä ja kuinka pitää päästä äkkiä lähtehän kotia. Liekö telepatiaa, mutta Jenna oliki itkeny tosi paljon poissaollessani.
 
macadamia
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
 
macadamia
Kävin sinttu kurkkaamassa teidän Tuukan kuvan; ihanan suloinen! (-; Mun typyllä on myös samannäköistä tummaa tukkaa. Typy muistuttaa enemmän isäänsä... (toivon että typy joskus isänsä tapaisi..)

Olipa kiva tulla lueskelemaan kuulumisia, täällä olikin ollut vilkasta! Meille ei mitään erikoisia kuulu... Mitä nyt käytiin maatalousnäyttelyissä (heheh) (-;. Typy on kyllä niin ihanan helppo reissaaja; viihtyy vaunuissa, nukkuu paljon ja saa ruokansa tisseistä. Nyt en kerkee enempää...

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
sinttu
kylläpä äidin mieltä hivelee kun omaa lasta kehutaan - kiitos, Macadamia!
olisi tosi kiva nähdä teidän muidenkin vauveleita, oon niin utale ;o)

meillä on ollut pientä kitinää tänään, kakka varmaan on tulollaan mutta ei ihan suosiolla. edellinen kakka tuli viime viikon maanantaina, joten alkaa tässä olemaan väliä jo kohta 12 päivää......... ei ihme jos masussa jo tuntuu.
lähdettiin päivällä jopa ergo-reppukävelylle, koska Tuukka viihtyy repussa mainiosti ja rauhoittuu sinne aina. nytkin itki masua kun lähdettiin mutta melkein heti rauhoittui ja nukahti. nyt nukkuu jo yöuniaan pinnasängyssä.
huomenna olis neuvola - äippä toivoisi että kakka tulisi sitä ennen...........

vaunuilemassa ei ollakaan käyty moneen päivään, kun Tuukka ei erityisemmin vaunuissa viihdy.
jos Tuukka ei saa rokotuksista huomenna kuumetta tms. niin viikonloppuna sitten testataan pojan viihtyvyys veneessä....... on hällä niin lutusen pienet pelastusliivit.

taidan ampaista suihkuun. saunakin tänään on, mutta en taida jaksaa odottaa. moido!
 
*E*
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm


Toivottavasti ette häädä meitä pois täältä, vaikka ollaankin oikeasti huhtikuisia. :)
 
sinttu
huomenta

siirsin Tuukan 3kk-neuvolan maanantaille ihan varmuuden vuoksi - päästään rauhassa veneilemään viikonloppuna. tuo neuvola onkin sit just tasan 3kk-päivänä, että saadaan ihan eksaktit mitat ;o)
neuvolan täti sanoi, että jos Tuukka ei ala kakkailemaan näinä päivinä, niin kakan tuloa voisi vähän avittaa työntämällä kuumemittaria varovasti pyllyyn tai sit jopa voisi hakea mallasuutetta. katsotaan tämä päivä ja jos illalla ei oo vaipassa isompaa tavaraa, niin täytyy mennä apteekkiin.

millai, *E*, tuliko teidän neidille mitään sivuvaikutuksia rokotuksista? kuumetta tms?
 
*E*
Sen 3kk rokotteen jälkeen meidän neiti oli vähän ärtyisä ja aristi sitä jalkaa, johon rokotus oli annettu. Kuumetta ei noussut. Annettiin vähän sitä nestemäistä Panadolia, joka sitten naperon rauhoittikin. Meillä muuten neuvolassa sanottiin, että se nestemäinen vaikuttaa nopeammin kuin supot. Muutenkaan ei oikein houkuta ajatus tunkea jotain toisen takapuoleen. :(

Sen rotarokotteen jälkeenkin oli pientä ärtyisyyttä ja yksi syöttö tavallaan jäi väliin, kun ei ruoka oikein kelvannut. Myöhemmin neiti kyllä sitten tankkasi ihan huolella.
 
VP
Olin kyllä ihan varmasti kirjoittanut pari päivää sitten, mutta eipä täällä mitään ollut. Höh.

Antsukka kyseli mun alaa joskus. Musta tulee musaope. Tai siis oon niitä töitä jo muutaman vuoden tehnytkin, mutta nyt tulee paperit ja sen mukana palkankorotus :)

Ukkeli huutelee. Menen vaimoilemaan.
 
Antsukka
Koko viikko on menny ihan älyttömän nopeasti ja jatkuu samaan malliin. Tänään mä saan kai sen astianpesukoneen =) Ollaan käyty kylässä ja kaupoilla, siivottu ja pesty pyykkiä. Tänään "nautitaan" miehestä ja mennään ehkä tädin möksälle. Sitten iltasella käyn antamassa ruokaneuvoja/kate yhtiin rippijuhliin ja aamulla leipasen sinne torttua. Eilen aloteltiin kestiksiä, mutta taitaa mennä tää päivä niin juoksuksi, etten tiiä jatketaanko tänään. Ku haluun harjotella rauhassa niitä vaihtovälejä ja en kyllä saa niitä vielä niin kireelle, et luottaisin lähteä niitten kanssa johonki. Harjotus tekee varmasti mestarin(toivottavasti ainakin).

Nyt ne nukkuu tuolla sängyssä vierekkäin, joten taidan lähteä köllimään niiden kanssa <3
 
VP
Jepulis, Antsukka. Harjoitus tosiaan auttaa kestoilussakin. Meillä mennään nyt yötä päivää, enkä edes muista enää, milloin oli viimeksi kertis. Ohivuotoja ei tule enää, enkä edes vaihda kovin usein...hetkinen pitää laskea...ehkä kuudesti päivässä, joskus yöllä ja tarvittaessa aina kakan tullen. Iho-ongelmia ei ole ollut, eikä edes punotusta.

Mies on mökkiremppaa tekemässä ja itse olin päivän äitin luona. Nyt pitää kipaista suihkuun ja sitten lypsää luovutusmaitoa. Alkaa olla tissit ihan ältsin täynnä, kun Essi on löytänyt vuorokausirytmin, eikä enää tankkaile joka välissä. Ihanan rento olla, kun voi kutakuinkin luottaa päiväuniin, syömisiin ja vaippailuihin. Saa rauhassa puuhata omiaan nukkumisvälit, kun ei tartte joka välissä hyssytellä. Ainiin, sain mummun vihdoin testaamaan liinaa ja oli heti ihan innoissaan: "Tämähän ei tunnu miltään!" Mummusta tulee talvella Essin ykköshoitaja ja on helpompaa, jos osaa rauhoitteluniksit etukäteen. Ainakin vielä tyttö pitää konserttia aina ennen nukahtamista ja liina on tähän mennessä ainoa apu. Yöunille menee mukisematta, mutta silloin saakin nukahtaa tissille.

Huomiseen!
 
Satu
Mites teillä muilla on mahavaivojen suhteen tilanne? Jenna on nyt 2,5 kk ja vaivat tuntus loppuneen. Jätin perjantaina kokeex Cuplatonin pois. Sittepähän selviää onko ne tosiaan loppunu vai tehosko Cuplaton vaan niin hyvin. Tyttö ei oo muutenkaan enää niin kaamee saylivauva. (eli en oo pilannu lellimisellä heti alkuun.:)) Nykyään viihtyy pienissä pätkissä sitterissä ja lattialla. Imuroinnin kuuntelusta ja seuraamisesta tuntuu tykkäävän erityisesti. Sekin on mahtava, kun Jennahan herää heti vaunujen pysähdyttyä, mutta jos sattuu olemaan hereillä kotiuduttuua niin saattaa pitkäänkin nautiskella vaunuissa kun otan hyttysverkot sun muut pois. Tänäänkin makoili tyytyväisenä vaunuissa 45 min, kun kävin vain välillä juttelemassa. Tosi kiva.

Olketteko muut kuin VP jo miettineet milloin menette töihin? Aiotteko jäädä hoitovapaalle? Minua on alkanut innostaa kotiin jääminen, mutta saa nyt nähdä onko se rahallisesti mahdollista. Nyt kun Jenna ei ole koko ajan sylissä, ja pystyn välillä jotain muutakin tekemään, niin on tämä vaan toista kuin töissä hyppääminen. Minulla kun on vielä kaksi osa-aikaista hommaa ja paljon iltahommia. Kuinka se käytännössä edes onnistuisi, kun mieheni tekee kahtavuoroa. Täällä maalla kun ei ole mitään iltahoitoja. Hmmm. Pitää miettiä. Joko täytyy radikaalisti muuttaa työtapojaan ja aikojaan tai jäädä sitten kotiin. Mielessä on käynyt jopa perhepäivähoitajaksi ryhtyminen. Minulla kun olisi siihen koulutuskin käytynä. Harmittaa viedä Jenna alle vuoden ikäisenä muiden hoidettavaksi, ja antaa muiden nähdä hänen kehityksen virstanpylväänsä ensin. Mutta aika näyttää.

Taas Jenna simahti syliin. Jokohan tohtisi yrittää viedä häntä sänkyyn...
 
macadamia
Nyt kun olis aikaa kirjoitella kun typy nukkuu niin pää kumiseekin tyhjyyttään...

Satu mä myös jäisin kotiin vielä äippäloman loputtuakin ensi helmikuussa jos se vain olisi taloudellisesti mahdollista mut eihän sillä kotihoidontuella maksais ees vuokraa joten haaveeksi jää. Oon niin nauttinu lapsen kanssa olemisesta -ihanaa oli nähdä kun typy kääntyi ekan kerran selältään mahalleen (-;! Harmitus on suuri jos ekat askeleet otetaan päiväkodissa.. Aika hurjaa on että syyskuun aikana täytyy päivähoitohakemuskin jo tehä, joudun varmaan hakeen paikkaa vuoropäiväkodista kun työajat on 7-17 välillä vähän vaihdellen eikä mulla oo autoa (enkä kyllä hanki kun kerta kaupungissa asutaan).

VP on hienoa kun jaksat lypsellä maitoa luovutettavaksi! Mäkin sitä alkuun harkitsin mut totesin et se sitoo mua liikaa. Mäkään en myöskään saa luovuttaa verta, kroppa ei kestä sitä luovutusmäärän menetystä. Maitoa onneksi tulee typylle aikas sopivasti, nopeastihan se liika maidontulo sitten rauhoittui. Hauskan kuuloista se kyllä on kun typy ruokailee; maitoa tulee niin et typyn tarvii vaan niellä.. Pulauttelua kyl sit esiintyy paljon kun typy hieman hotkii liikaa.. Ootteko muuten löytäny hyviä imetysliivejä? Mulle parhaat on nytkin päällä olevat Carriwellin Drop Cup (toppimalliset babyideasta) mut näissä on se huono puoli etteivät käy kaikenmallisten t-paitojen kanssa. Toinen ongelma mulla on et liivinsuojat paistaa rintamuksesta lähes aina, oli millanen paita tahansa päällä (no tietty suurin osa mun t-paidoista on nykyään liian kireitä just rinnan kohdasta mut silti..). Natusanin liivinsuojat ei niin paljoa näy mutteivat oo niin hyvät kun Ainun..huokaus. Mutta eipä tätä ikuisesti kestä (-;.

Sit ihan muuta asiaa; olikos jollain Filuun yhdistelmät? Mä niitä kuolasin raskausaikana mutten malttanu ostaa kun sain niin edullisesti vanhat mut tosi hyväkuntoset Orat. Mulla ois niihin ratasistuin mut oon päättäny et hankin kuiteskin uudet rattaat (ja vanhat vois palvella mummolassa). Mieli tekis joggereita mut mut.. me kun kuljetaan paljon julkisilla niin ne ei oo kaikkein kätsyimmät. Matkikset taas ei pelitä niin hyvin pitkillä kävelyillä. No onpa tässä aikaa, ei typy nyt vielä tarvii rattaita...

 
VP
Mulla on töihinlähtö vuoden päästä elokuussa. Mutta valmistuttuani mun juokseminen vähenee tosi radikaalisti, kun opetustunteja on vaan n.14/vko. Iltahommat (pari iltaa/vko) tietty päälle, mutta isähän on silloin kotona. Muttamutta...opiskelu jatkuu jo kuukauden päästä. Kiva mennä, kun en oikein ole kotiäidiksi taipuvaa tyyppiä, mutta Essin hoito stressaa. Valitan samaa joka päivä, mutta asia huolettaa kovasti. Tulipa paljon muttia. Muttaku se on just näin. Me miehen kanssa jutusteltiinkin, että jos voitettais lotossa, niin meillä se olis mies joka jäis kotiin ja vaimo pyyhältäis uran perässä.

Essin rytmit rytisee :) Viime yönä nukuttiin puoli kasista aamuviiteen, sitten vielä pari tuntia unta. Itsekin älysin mennä jo ennen kymmentä nukkumaan, joten univelkakin jo helpottaa. Toivottavasti tämä jatkuu näin.

Onko teillä muuten tullut paljon vauvanhoitotarjouksia? Meille on sadellut jonkin verran tähän tyyliin: "Milloin tuotte Essin hoitoon? Olis niin kiva. Mutta jos se tuolla tavalla alkaa itkeä, niin en kyllä osaa tehdä mitään..." Joopajoo, arvatkaa tarjoanko ensimmäisenä noille? Varsinkin, kun Essi on tosi temperamenttista tyyppiä. Jo väärä asento kirvoittaa kunnon karjunnan. Ja päiväunille meno vaatii lähes poikkeuksetta liinakävelyä. Essi ei ole erityisen vatsavaivainenkaan, huutaa vain herkästi. Tuon vatsavaivattomuuden päättelen siitä, että yösyötön jälkeen ei tule mitään hankaluuksia, vain tuo nukahtaminen on päivisin hankalaa.

Pitää mennä ruuanlaittoon. Sisäfilepihvit ja hyvät salaatit. Nam.
 
Miia
Nyt on asuntomessut käyty katsomassa mutta eipä iskenyt asuntokuume!

Minä haluaisin olla kotona ainakin siihen saakka kun poika on 3v. Lastentarhanopettajanakin tätä mieltä =D. Tulevaisuus sitten näyttää sen voinko olla kotona. Meillä on tulevaisuudessa edessä muutto ulkomaille... jos päästään lähtemään vuoden päästä syksyllä niin olen kotona seuraavat 3-4 vuotta... jos taas ei päästä vielä silloin lähtemään niin on varmaan pakko mennä töihin. Ei näillä pk-seudun asumiskustannuksilla pysty kotiin jäämään :( Mut toivotaan parasta... Ja kun alan jo kuumeilla seuraavaa vauvaakin niin se sopisi kuvioihin enemmän kuin hyvin :) Joko muut kuumeilevat? ;)
 
VP
Kyllä meillä on jo seuraava ipana suunnitelmissa :) Ehkäisyä ei käytetä ainakaan vielä, vaan eipä ole kovin usein seksiteltykään. Työkuviot pitää saada kyllä selväksi, kun mulle ei automaattisesti kuulu oikeutta äippälomaan. Siis sillä tavalla, että saisin varmuudella vanhan paikkani takaisin. Mutta kakkonen ei olisi katastrofi ja kyllä kumpikin sitä salaa toivoo, kun näin riskillä pelataan.
 
Antsukka
Musta olis ihanaa, jos olis mahdollisuus heti perään ajatella jo toista. Mulla vaan koulu odottaa ja en siksi tahdo vielä toista, että haluan kuitenkin olla vauvan kanssa kotona ainakin sen vuoden. Eli meillä toiveita löytyy kakkosesta, mutta järjellisesti sitä ajatellaan vasta ehkä parin vuoden päästä... Jos vahinko sattuis, ni varmasti otettais ilomielin vastaan. Käytän kyllä minipillereitä, mulla vaan ei aina muistu mieleen syödä niitä, etenkään oikeeseen aikaan.

Pitäs lähteä taas kaupungille ettimään itelle uusia vaatteita, mutta ei jaksais vauvan kanssa kaksin, kun ei rattaitten kanssa sovi sovituskoppiin. Ida siis varmasti viihtyis mukana, mutta kun ei sovi ja liinan kanssa sovittaminen on vähän hankalaa.

Ida kutsuu->
 
Satu
Kyllä meilläki ois tarkotus toinen ja ehkä kolmaski jossain vaiheessa pyöräyttää. Mutta ei ihan vielä. Tuntuu et Jennasta tulis muuten liian pian se isosisko, eikä ehtis nauttiin vanhempien jakamattomasta huomiosta tarpeex. Vaikka joutuuhan tietty se seuraavaki jakaan huomion. Mut kuiteski. Kovin kauan ei kuiteska passaa oottaa, ku tätä ikääki jo on. Ja oishan se kiva, et lapsilla ois seuraa toisistaan. Veljelle on tulossa tammikuussa toinen. Niitten lapsille ei tuu ku puolitoista vuotta ikäeroa. Se tuntus kuitenki vähän liian lyhyeltä. Tai mistä sitä tietää, jos mieli vielä muuttuu. Mut kyl mä varmaan käyn pikasen käynnin työelämässä ennen seuraavaa.Sit sitä nauttis varmaan ihan toiseen malliin taas kotielämästä. Osais arvostaa sitä.
 

Yhteistyössä