***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Huhhuh, johan on ollut päivä, lähdettiin pienten kanssa isänpäivälahjaostoksille jo 12 jälkeen ja mentiin vielä kaverin luo kahvittelemaan. Kotona oltiin vasta 19.30 ja sen mukaista oli meteli koko illan aina tuohon 22.40 saakka :/ Tytöt nukkuivat muutaman hetken autossa ja olivat ihan yliväsyneitä molemmat kun kotiin päästiin :( :ashamed:
Mutta tulipahan nyt lahjat ostettua ja kaverikin moikattua, hän kun aina valittaa etten ikinä enää käy kylässä. Kauppareissun seurattuaan hän ei kyllä ihmetellyt enää yhtään miksen käy pienten kanssa päivittäin kyläilemässä tai shoppailemassa :whistle: :D

äippä78; mä oon onnistunut kehittämään meille Idan kanssa ihan samanlaisen ongelman tuon nukkumisen suhteen :/ :ashamed:
Kyljelleen saan olla kääntelemässä vähän väliä ja lisäks vielä vaunuissa :( :ashamed: Nälkään ei neiti enää herää, tuo 02 pullokin on ennemminkin tapa josta täytyis opetella eroon. Vaan kun ei jaksais kaiken yötä istua toisen vieressä kun tietää että tuo toinen pieni heräilee myös ja aamulla pitäis olla pirteenä touhuamassa :/
Mun äiti lupas jossain vaiheessa ottaa tuon 1v8kk isosiskon pariks yöks että saan opetettua Idan nukkumaan ensinnäkin sängyssään ja toisekseen ilman palveluita. Sitä siis odotellaan kovasti.

Idan kävelytuoli on camin ja olisko neiti nyt kolmisen viikkoa siinä harjoitellut, eli 5kk ikäisestä :)

Nyt vähän yöpalaa haukkaamaan ja muihin puuhiin :wave:

emmi ja Ida 5kk3vk :heart:
 
Termos! :wave:

Eilen oli tosi rasittava päivä. Neiti ei oikein viihtynyt mitenkään päin, heräsi jo 5.45 ja päiväunetkin jäi vähän tyngiksi. No josko tänään menis paremmin. Ai niin, kun tuo neiti ei viihtynyt eilen mitenkään päin paitsi jonkin aikaa syömällä miun kännykkää tai kaukosäädintä niin tuloksena oli, että kännykkä hajosi kuolatulvasta. :LOL: Onneksi miehellä oli jotain vanhoja luureja, niin ei tartte olla kännypimennossa.

Huomenna viedään neiti sinne puoli vuotis kuvaukseen, saa nährä millasia tulee vai tuleeko mitään. :D

Joku kyseli siitä unikoulusta. Olikos se äippä78 ?
Me tosiaan pidettiin se pehmeä unikoulu ja tuloksena oli, että neiti alko nukahtamaan hyvin kivuttomasti muutamassa minuutissa ja edelleenkin mennään niin. Kun siirryttiin almironiin, niin yösyötöt- ja heräilyt vähenivät yhteen. Tai no tuttia saa ehkä pari kertaa myös yöllä laittaa. Eli autto meillä. :) Niin ja kun joku silloin pohti, että onko ne rutiinit lapselle sitten rasite esim. jos menee kyläilemään, niin me tosiaan tehtiin semmoset rutiinit,että ne pystyy jotenkin muuallakin toteuttamaan ja hyvin on toiminut. Yhtä kivuttomasti on tyttö nukahtanut.

Nyt tosiaan sitten aletaan selvittelemään tarkemmin sitä maitoallergian mahdollisuutta. Ensi viikolla varailen altistukseen aikaa.

Tytölle ei ole jostain syystä maistunut puuro ollenkaan parin viime päivän aikana. Saattaa tosin johtua noista puhjenneista hampaista kuten myös tuo eilinen kärttyisyys. Kamalasti kuolaa edelleen ja tunkee suuhunsa kaiken, vaikka ne hampaat on jo ihan selkeesti esillä. Kauankohan tätä vielä jatkuu?

Mut siinä kai ne tärkeimmät.

-mennis ja dydy huomenna puoli vuotta-
 
Lumista huomenta täältäkin :wave:

Täällä Markolle kans tullu nuha,kuumetta ei ole,onneks.Suurimman osan yöstä nukkui sitterissä.Nyt ei ole vielä aamu-uniakaan nukkunu,ku joskus 8 maissa about 15 min :snotty:

Sanokaahan viisaammat,kuinka vois helpottaa toisen oloa? Kaveri sanoi että kokeile höyryhengitystä. Pesuhuoneessako vai kattilan"päällä"? Tuntuu,että tyhmiä kyselen,mutta kun nyt eka kerran tuli kipeeks poju,niin sitä on vähän pihalla :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Sanokaahan viisaammat,kuinka vois helpottaa toisen oloa? Kaveri sanoi että kokeile höyryhengitystä. Pesuhuoneessako vai kattilan"päällä"? Tuntuu,että tyhmiä kyselen,mutta kun nyt eka kerran tuli kipeeks poju,niin sitä on vähän pihalla :ashamed:
Laita suihkuhuoneeseen suihku valuttamaan kuumaa vettä ja pojan kanssa sinne sitten seisoskelemaan kosteeseen ilmaan. Yöllä voi myös keittää kattiloihin vettä ja laittaa niitä makkariin ilmaa kostuttamaan. Myös pyykinkuivatus makkarissa kostuttaa ilmaa.

Sit hommaat nenä-friidan ja keittosuolasuihkeen, jos sulla ei vielä ole.
Kuulemma myös valkosipulin ja sipulin pilkkomisesta sängyn läheisyyteen on apua, jos on tukkoisuutta.

Siinä nyt ekat mitkä tuli mieleen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Sanokaahan viisaammat,kuinka vois helpottaa toisen oloa? Kaveri sanoi että kokeile höyryhengitystä. Pesuhuoneessako vai kattilan"päällä"? Tuntuu,että tyhmiä kyselen,mutta kun nyt eka kerran tuli kipeeks poju,niin sitä on vähän pihalla :ashamed:
Laita suihkuhuoneeseen suihku valuttamaan kuumaa vettä ja pojan kanssa sinne sitten seisoskelemaan kosteeseen ilmaan. Yöllä voi myös keittää kattiloihin vettä ja laittaa niitä makkariin ilmaa kostuttamaan. Myös pyykinkuivatus makkarissa kostuttaa ilmaa.

Sit hommaat nenä-friidan ja keittosuolasuihkeen, jos sulla ei vielä ole.
Kuulemma myös valkosipulin ja sipulin pilkkomisesta sängyn läheisyyteen on apua, jos on tukkoisuutta.

Siinä nyt ekat mitkä tuli mieleen.
Äsken nukahti sitteriin..laitoin sitterin pääpuolen hieman kohoasentoon,ja nyt olen käynyt pari kertaa katsomassa pojua,niin ei ole enää nenä niin tuhiseva,kuin mitä pitkällään ollessa oli. Käydään illalla varmaankin saunassa,niin silloinhan poju saa kosteaa ilmaa,samalla kun käy ammeessa pesuhuoneessa.

Millainen laite toi nenä-friida on? Olen kuullut,mutta en ole enempää perehtynyt siihen. Liekö meidän apteekissa ees tollaisia"hienouksia" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Millainen laite toi nenä-friida on? Olen kuullut,mutta en ole enempää perehtynyt siihen. Liekö meidän apteekissa ees tollaisia"hienouksia" :D
Se on semmonen letku-systeemi missä toinen pää laitetaan muksun nokkaan ja toinen sitten omaan suuhun ja imastaan limat pois. Eivät tule kuitenkaan sinun suuhusi. :p Ja luulisin, että löytyy teidänkin apteekista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Millainen laite toi nenä-friida on? Olen kuullut,mutta en ole enempää perehtynyt siihen. Liekö meidän apteekissa ees tollaisia"hienouksia" :D
Se on semmonen letku-systeemi missä toinen pää laitetaan muksun nokkaan ja toinen sitten omaan suuhun ja imastaan limat pois. Eivät tule kuitenkaan sinun suuhusi. :p Ja luulisin, että löytyy teidänkin apteekista.
Onneks laitoit ton"eivät tule kuitenkaan sinun suuhusi"-kohdan :D On siis varmaan tehokkaampi ku mikä on toi toinen nenälaite,mikä sen nimi olikaan...
 
Tuikku tuo nenäfriida on mielestäni ehdoton kapistus. Sillä saimme imettyä tytön nenänästä räät pois ja helpotti kummasti hänen olo. Vaikka räkä oli paksu niin se tuli nenän suulle ja sen sai sitten siitä paperilla pyyhittyä. Ja tosiaan ensin keittistippoja ja sitten imu päälle. :whistle:

Täällä tuntuu monella olevan tuo kävelytuoli. Nyt on alkanut itskein tehdä sitä tytölle mieli. Mutta onko siinä olemassa se vaara, että oppii varvistamaan?

Tyttö nukkui taas viime yönä tosi hyvin. Heräsi vain kerran kello 3 syömään. Tämä äiti on todella iloinen. B) Ja päivälläkin nukkuu. Täytyy sanoa, että ei tämän paremmin voi mennä. Siis syö ja nukkuu ja leikkii siinä välissä ja on oikein ilopilleri.

Olisi kiva kuulla mitä olette ostaneet isänpäivälahjaksi? Itse teetin mukin tytön kuvalla ja sitten ostain vielä jotain ehkä hiihtohansikkaat.

Nyt pitää taas mennä :wave:
 
Oi vitsi,pitäsköhän soitella miehelle,että kävis ostamassa tullessaan ton friidan ja keittistä.
Isänpäivälahjaksi mä ostin Tokmannilta :whistle: Meidän Isi-tyynyliinan ja sit tilasin netistä Meidän perheen Isi-t-paidan,jossa se isukki autoa ajelee..kun työkseenkin ajelee autolla :)
 
Ja vielä Tuikku oloa voit vielä yrittää helpottaa sillä, että kohotat sängyn pääty puolta esim. kirjoilla. Meillä tyttö oli juuri kaksi viikkoa kipeä ja kaikkein parhaiten siihen ikävä kyllä auttaa aika. Oletko kokeillut antaa esim yöksi särkylääkettä, jos se helpottaisi oloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumikko:
Ja vielä Tuikku oloa voit vielä yrittää helpottaa sillä, että kohotat sängyn pääty puolta esim. kirjoilla. Meillä tyttö oli juuri kaksi viikkoa kipeä ja kaikkein parhaiten siihen ikävä kyllä auttaa aika. Oletko kokeillut antaa esim yöksi särkylääkettä, jos se helpottaisi oloa.
Sitterissä nukkui poika viime yönkin,jossa pistin pääpuolta ylöspäin..siinä uni maistui hyvin. Nytkin nukkuu sitterissä. En ole antanut särkylääkettä. Pitää kokeilla tuota höyryhengitystä ja sit sen nenä-fridan/keittiksen ostoon mars..tai mies siis ..
 
Harmaata päivää!

Mennis Missä käytte puolivuotiskuvassa? Minkä hintanen?
Munkin tekis mieli mennä.. Mutta 1-vuotis kuvan aattelin otattaa Karlingilla ja se niin tyyris, että josko tästä selviäs halvemmalla.

 
ihan nopsaa vaan... (eilen päätin että käyn vaan kerran päivässä lukemassa teijän kuulumisia, mutta taas täällä ollaan kolmatta kertaa :whistle: )

Teitkö sen pehmeen unikoulun sillä Pantleyn kirjan opeilla? Vai yöllä tassutellen, ilman mitään muita palveluita? Meillä on meinaan nuo Pantleyn opit kyllä auttanu päiväuniin ja yöunille menoon ja niiden aikaistamiseen ja tuon tissityksen yöllä vähentämiseen (nyt syödään kolme tai neljä kertaa yössä, ennen 5-10krt), mutta kun muuten on yöt vielä tosi rikkonaisia. Viime yönäkin annoin tuttia joka välissä ja kääntelin kylelleen ym. Tekis mieli yrittää lopettaa yösyötöt kokonaan tai vaikka aamuyölle saakka (jos se auttais tuohon yölevottomuuteen muutenkin). Aattelin jos se onnistuis parhaiten ihan kaiken palvelun minimoimisella, vaikka vaan tassuttelulla.
 
Kippana, käydään kuvauttamassa tuo neiti Studio Amandassa. Hinnasta ei hajuakaan. Käytiin siellä hääkuvassa ja tyytyväisiä oltiin, joten en edes miettinyt muita vaihtoehtoja.

äippä78, juu noita Pantleyn oppeja me käytettiin nukuttamiseen. Ei niistä apua yöheräilyihin ollut vaan meillä tosiaan auttoi todennäköisesti tuo almiron peptiin siirtyminen tai sit vaan hyvä tuuri. :LOL:
 
Mä olen nyt koko illan itkenyt noita Jokelan koulun oppilaita ja sitä rehtoria :'( :'( :'( Mä en voi millään ymmärtää, että kahdeksan ihmisen elämä päättyi tällä tavalla :'( Ja uutisissa lääkäri sanoi, että olemattomat mahdollisuudet on sillä ampujalla selvitä, oli ilmeisesti ampunut itseään loppujen lopuksi päähän.

No, käytiin tänään ottamassa tytölle ja Maijalle influenssarokotteet. Tyttö sai tarran, kun oli niin reipas, sanoi vain, että auts, se kyllä sattui. Riisui housunsakin ihan itse. Maija ei sanonut mitään rokotteesta ...

Illalla oli muskari, siellä oli mukavaa. Sitten kun tulin kotiin, niin joka puolelta tuntui tulevan tätä Jokelan tragediaa. Tekstiviesteillä niitä kynttilän sytyttämistoiveita, televisiosta ylimääräisiä uutislähetyksiä, netistä päivityksiä tilanteesta...

Nyt mä menen nukkumaan Maijan ja miehen viereen, ristin kädet ja kiitän Luojaa tästäkin päivästä ja ihanasta perheestä :'( :heart: Jotenkin tuntuu omat murheet taas niin jonninjoutavilta :ashamed:
 
Eilen aamusta kirjoitin pitkät tekstit jotka taas katosi kuin tuhka tuuleen. Olenko ainoa jolla nää sivut ryppyilee.

Mulla on myös ollut mieli maassa noiden Jokelan tapahtumien suhteen, kovasti olen miettinyt noiden kaikkien ammuttujen ja ampujan vanhempien tuskaa. Jotenkin tuntuu, että hurjat teot ruokkii toisiaan, vasta täällä meidän kulmilla isoveli tappoi nuoremmat sisarukset, sitten on ne kadonneet vanhukset ja nyt tämä. Tällaisia kun tapahtuu, niin kovasti myös miettii omaa onnistumista kasvattajana. Tollaisiin kun ei mitään vakuutuksia saa otettua, ettei sellaisia tapahdu.

Kohta me lähdetään perhekerhoon, saadaan varmasti askarreltua isänpäivä kortit myös vaarille ja ukolle. Päiväkerhossa lapset oli jo isälle tehneetkin kortit ja lahjan.
Tämä äiti taitaa olla sen verran laiska, että ostetaan valmis kinuskikakku kotiin, vaikka toisaalta lapset kyllä tykkäisi jos saisivat olla kakkua tekemässä, itse kun tekee kakun siitä vaan tuppaa tulemaan iso, ja kun kuitenkin on käytävä myös isovanhempien ja isoisovanhempien luona kakulla, niin tuntuu, että liika on liikaa. Mun omat vanhemmat on kyllä ihanasti alkaneet viettää isän-ja äitienpäivää edellisenä päivänä, niin ehtii sitten hetken olla omassakin kodissa. =)

Eilen keräsin komeroista kaksi ikean kassillista lasten pieniä vaatteita, ja elämäni ensimmäisen kerran varasin pöydän lastentarvike kirppikseltä.Ens viikon pe vien vaatteet, joten vielä ne pitää hinnoitella ja silittää.Ja tytön kaaspeista vielä säilöön sellaiset vaatteet, joita voin kuvitella käyttäväni vielä Helmillä, ja pussillinen tuli vielä roskiakin.

Ei nyt on sännättävä etsimään kaikille siistit kerhovaatteet.

T:Minnihiiri
 
Samanlaiset surulliset mietteet täälläkin :'( Jotenkin olen ollut aivan poissa tolaltani, ehkä äitiys saa kokemaan tämänkin asian tuhatkertaisena. Todella kamalaa :'(

Me käytiin eilen myöhästyneessä 5kk-neuvolassa. Poitsu painaa jo 9,4kg ja pituutta on 67cm.. eli hienosti kasvaa allergiasta huolimatta. Sitä kääntymistä täällä pohdittiin.. Meidän poika oppi taidon viikonloppuna ja nyt treenaa sitä ahkerasti. Mutta vaatii todella paljon voimaa tällaiselta vähän pyöreämmältä kaverilta.. Eli en olisi missään nimessä huolissani, vaikka kääntyminen antaa odottaa itseään. Kaikki omalla aikataulullaan :)

Meillä on nyt tosiaan allergiahommelit siinä pisteessä, että yritän saada pojan juomaan korviketta, koska oma ruokavalio käy rankaksi. Ongelma on se, että korvike maistuu lähinnä oksennukselta ja tottuminen siihen ei ole ottanut edistyäkseen. Kaikkea olen kokeillut, sokeria sekaan, lusikkaa (toimii, mutta todella hidasta :whistle: ), nokkamukia, laimentamista, sekoittamista omaan maitoon.. Kuka keksisi ratkaisun? Miten Mennis teillä alkoi Almiron upota niin helposti?

Ihania kuvia muuten profiileissa :heart:
Flunssaisille paranemista :hug: Meillä alkaa lopultakin helpottaa antibiootin avulla.

Hurjasti jaksamista surullisten asioiden kestämiseen kaikille :hug: Ei tässä auta kuin nauttia omasta perheestä ja läheisistä ja jokaisesta hetkestä :hug:

vilmis ja poika :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmis:
Miten Mennis teillä alkoi Almiron upota niin helposti?
Jaa-a, sen kun tietäsin niin kertosin. :D
Ja tiedä sitten uppooko se niin hyvin, kun max. 5 dl saan menemään päivässä,
mut eipä tuo tisustakaan ollut innoissaan tai tavallisesta korvikkeesta eli aika samalla tavalla sitä menee. Tyttö on kyllä muutenkin ottanut kaikki uudet maut kivuttomasti vastaan, ei juurikaan edes irvistä, kun jotain soseita suuhun laitetaan. Syö jos on nälkä ja jos ei oo niin sit ei oo. Ei mulla tosiaan mitään ihmekonstia tuohon löydy. :/
 
Tosi kamala juttu kyllä tuo Jokelan koulun tapaus!

Minnihiiri, ei toimi täälläkään nämä sivut aina kunnolla. Varmaan on niin paljon käyttäjiä ja tekstiä tulee niin paljon koko ajan että ehkä siks tökkii välillä?!

Vitsi, mikä yö taas takana. Meillä poika oppi sitten eilen kääntymään, tosin pienen "painostuksen" avulla :LOL: Tai siis laitoin aina täkyn (kännykän tai kaukosäätimen, kun ne on suosikeita) vähän kauemmaksi ja autoin pepusta kääntymään. Hetken päästä Dani kääntyi ittekseen, kun ei huomannut etten auttanutkaan. Tietenkään tämä kääntyminen ei kiinnostanu sen jälkeen, muuta kuin yöllä ja vaippaa vaihtaessa :LOL: Siis yö meni jos mahdollista entistäkin levottomammin. Ja jotain kummallista tapahtu myös maidontulolle. Mullahan on aina tullu tosi paljon maitoa ja suihkuamalla. No, viime yönä ei tullut. Uskoisin että alkaa tämä väsymys kostautuun tuolla tavoin. Dani hermostu kun tissistä ei suihkunnu, vaan sitä piti ihan imeä :eek: Tajusin nimittäin viime automatkalla (kun ajettiin pitkät pätkät ja sisko antoi Danille aina välillä pullosta maitoa) että miks pullo ei oo Danista hyvä juttu. Siitä tulee liian hitaasti eikä poikaa kiinnosta pitkän aikaa sitä imeä.

Joo, mutta nyt tekemään viikko ostokset kauppaan :wave:
 
Voi ei... teksti katos äsken johonki... mulla uus näppäimistö ja tuo delete näppäin on tosi lähellä tuota ylänuolen näppäintä... vahingossa tietenki sormi osu sitte siihen deleteen... :headwall:

minnihiiri mulla kans sitte eilenki katos teksti, mutta johtu varmaan siitä huoltokatkoksesta... kirjotin liian täpärälle sen alkamisaikaa... :headwall: :headwall:

parasta aikaa me kans ostettiin se kävelytuoli sieltä huutiksesta ja muutamalla kympillä saatiin just se Gracon sini-valkonen... Paavo tykkää aivan mahottomasti ku siinä on se leikkipöytä mistä kuuluu musiikkia.. alkaa aina "tanssimaan" vimmatusti.. eli heiluttaa itteänsä puolelta toiselle... aika hauskan näköstä puuhaa ;)

Enkä usko, että siinä on varvastamisen riskiä jos jalat ylettyy kunnolla lattiaan.. Meillä oli tytöillä semmonen Cam merkkinen eikä kummallekkaan ole tullu mitään.. eli ku pitää huolen, ettei tuoli ole liian korkealla niin minusta sitä voi huoletta käyttää.

äippä78 kyllä meillä Paavo silloin pulautteli aika lailla aina tissittelyn jälkeen. Mutta ei sitä alettu tutkimaan, että mistä johtuis. Nyt vieläki pulauttaa reippaammin ku tutteli maitoa saa, mutta ku velliä antaa niin se pysyy sisällä. Eli se maito on kai jotenki niin laihaa että nousee helposti ylös... luulen, että aika kyllä parantaa tämän vaivan. Toivottavasti...

Tuo oli kyllä aivan kamala tuo eilinen juttu... koskaan ei voi tietää, että mitä tapahtuu. Täytyy olla kiitollinen tästä päivästä... tämmöset jutut kyllä laittaa taas asiat arvojärjestykseen...
Tänään illallahan sitte klo 18 sytytetään kynttilä keittiön ikkunalle uhrien muistoksi... sytytetäänhän?

Hanna ja Paavo :heart:
 
Heippa!
:'( Kamalat fiilikset ollu eilisestä lähtien...ei ymmärrä ei mihin tää maailma oikein menee? :eek: ihan itku tulee kun kuuleekin tosta koulutapahtumasta :'(

Huh jospa sain vihdoin pojan nukkumaan. meillä taas taistelua unta vastaan ja en tiedä hampaitako teettää vai mahaansakko taas kitisee,mut ei nuku kunnolla ja sitten kiukkuaa eikä jaksa olla tyytyväinen :(

vilmis suuri :hug: sinne allergian kanssa! eilen mietinki et kuinka sä jaksat kun ruokavalio käy niin niukalle...mut nyt näköjään oot korvikkeeseen yrittänyt siirtyä,toivottavasti poika tottuis pian siihen.voin vain kuvitella miten rankkaa tuo on... :hug:

kaikille sairastelijoille paljon paranemistoivotuksia!! on varmaan taas liikkeellä flunssaa sun muuta :kieh: me ollaan vielä toistaiseks ainakin säästytty(kopkop!!) =)

isänpäivälahjoista puheenollen seki päivä lähestyy...apua mä en oo mitään vielä ostanut :ashamed: hmmm mitähän sitä edes keksis? kortti tehtiin kerhossa ja papalle ja vaarille oon tehnyt isomman pojan kans sormiväreillä sähellykset :D mut jotain lahjaakin olis kiva ostaa! ei parane täälä kertoa mitä ostan,jos mies tulee lukemaan tänne :whistle: :D

kävelytuolit näköjään jo monella kovassa käytössä :D me ei vielä olla kokeiltu....hyvin viihtyy lattialla ja kova olis halu ryömiä eteenpäin kunhan vaan konstin keksis ;) pari kertaa on pyörähtänyt et saa nähä lähteekö pyörimällä liikkeelle aluks. esikoinen lähti puoli vuotiaana pyörimään ja siitä sitten pian ryömimään. hauska seurata kyllä miten nyt käy.

mut nyt ei muuta mielessä...ajatukset harhailee ...kaikille :hug: :wave:
 
Eeva istuu tuettuna ja tuetta(toki välillä kaatuu). Yleensä laitan lattialle imetystyynyn ja parin tyynyn kaa touhuaan. Istuu välillä etukenossa nojaten käsillä ja välillä selkä suorassa ja leikkii leluilla. Välillä mietin onko liian aikaista selälle? :/ mutta eikös se ole sen mitta et huutaako väsymystä/kipuja ja et onko selkä suora jne...
Tänäänkin istu kauan itekseen tyynyjen keskellä ja etupäässä selkä suorana tyytyväisenä.

Fangis75 ja Eeva 5kk 1viikko.
 
Heippa kaikille :wave:

Meillä oli tänään kotipäivä Maijan kanssa, kun tyttö ja poika olivat hoitopäivällä. Ihan mukavaa oli, aika huono keli vain :/ Ja tunnelmat aika apeat edelleen tuon surmajutun takia. Olen kyllä ollut aina herkkä tälläisissä asioissa, mutta äitiys on tuonut tämän puolen minusta vielä herkemmällä... ihan niinkuin joku muukin sanoi, että äitiys varmaan tuo tunteet vielä enemmän pintaan.

Laskin tänään meidän lipun puolitankoon. Ulkona vihmoi tihkua ja kävi todella kova tuuli, lipputangon naru oli ihan märkä. Tunnelma oli kyllä surullinen, kun kohmeisin sormin laitoin lippua :( Illalla olin kirkkovaltuuston kokouksessa varajäsenenä ja pappi sanoi minusta hyvin tätä päivää kuvaten, kun hän totesi hiljaisen hetken jälkeen puheessaan, että tuntui, ettei päivä auennut tänään olleenkaan. Täällä oli tosiaan koko päivän hyvin utuista ja harmaata.

No, on onneksi näkynyt aurinkoa omassa elämässä. Maija nimittäin nousi jo konttausasentoon :) Hytkyttää itseään jo kovasti, mutta ei tohdi lähteä liikkeelle :D Isommat lapset auttoivat minua alakerran siivoamisessa, tytöille tuli ihanat huoneet, kun ikkunat vaihdettiin! Aiemmin heillä oli jokaisella huoneessaan yksi seinä kokonaan ikkunaa. Se oli melko hankalaa huoneen sisustamisen kannalta, eikä huoneet olleet kovin lämpimiä, kun oli vanhat ikkunat. Nyt on sitten uudet ikkunat ja osa seinästä laitettiin umpeen. Ihan erinäköiset tuli!

Mies oli ihan sitä kävelytuolia vastaan... Sitten minäkin vasta aloin ajattelemaan sitä vaaran paikkaa, minkä hän hoksasi heti :ashamed: Kun meillä menee tästä aulasta rappuset alas... Vaikka siinä on portti, niin yhdistelmä Maija kävelytuolissa-innokkaat hoitajat (tyttö ja poika siis)-rappuset aulassa ei oikein sovi yhteen... :eek: Olisi voinut olla karmea loppu kävelytuolin kanssa, vaikka kuinka olisi yrittänyt vahtia. Eli meille ei sitä nyt sitten tule. Hyvä se varmasti on, mutta pelataan varman päälle.

Mutta nyt mulla odottaa vielä pyykit levittämistä :whistle: Sain muuten sovittua treffit ensi viikolle, menen kaverin luokse lasten kanssa syömään yksi aamupäivä :) Ja toisena päivänä mennään Maijan kanssa katsomaan mun työkaveria, joka otti paketin tässä äitiyslomani aikana. Oli mun ehdoton "paras työkaveri" ja ikävöin häntä jo toooosi paljon, vaikkei työt vielä kutsukaan :/ Onneksi minun tilalle tuli sellainen tosi kiva, suunnilleen samanikäinen minun kanssani, niin on sitten tiedossa mahdollinen uusi hyvä työkaveri :) Minulla kun ei niin hirmuisen monta kaveria ole kenen kanssa voitaisiin kyläillä puolin ja toisin, niin nyt on kiva, kun tiedossa vierailuja! Vaikka niinhän se on, että yksikin hyvä ystävä on kullan arvoinen ja onneksi minulla löytyy kaksi oikein läheistä ystävää, olkoonkin, että toinen on oma sisko :D

Mutta nyt, moips :wave:

Parasta aikaa ja Maikkuli :heart:
 
Semmosta tulin vain kertomaan, että hienosti meni puoli-vuotiskuvaus. =)
Voin kyllä lämpimästi suositella tuota Studio Amandaa Tampereen kulmilla asuville. Aika tyyristähän se on. Rapia 90 euroa on tuo lapsikuvaus ja siihen kuuluu yksi semmonen kolmen tai neljän kuvan setti. Oli kiva, kun kuvauksen jälkeen istuttiin alas ja itse saimme kuvista karsia ne jotka tulevat koevedoksiin. Maanantaina saamme sitten koevedokset ja siitä sitten valkkailemaan. Kuvaaja oli muuten ihana, kun jakso hassutella ja naureskella meidän neidille. =)

Mut nyt nukkumaan, ihan naatti olen.

-mennis ja höyhensaarilla oleva puoli-vuotias dydy-
 

Yhteistyössä