Tuhoutuuko Amazonin sademetsä meidän aikanamme?

No nämä ovat makuasioita, ei sun tartte tykätä, ja minäkään ei kaikissa muodoissa tykkää, makua pitää olla.

Hormonitasapainojuttuun en ota kantaa, kun en tiedä. Siks toisekseen, eiköhän sitä tarttis vetää aikamoisia määriä, jotta epätoivottuja vaikutuksia tulisi. Enemmän huolissani mä olen hormonilihoista ym. ja lääkejäämistä esim. vesistöissä.
Suomalaine liha on varmaan maailman antibioottivapainta.
 
vierailija
AIvan sama. Mä just luin, että joku suomalainen tiedemies totes ettei ilmastonmuutosta oo ja ainakaan se ei oo ihmisen aiheuttamaa. KAveri itte laskenut juttuja ja tietää kyllä. Uskon mieluiten häntä ja jatkan omaa elämääni samaan tapaan. Sitten voin alkaa vähän vähentää kulutusta jos neekerit ei enää lisäänny kuin kanit. Tosin eihän mun ees tartte sitten koska sitten vähenee päästöt.
 
Samamies
Siinä se palaa, kaikkien silmien edessä. Uusiutuminen on hyvin epävarmaa, koska uusi sademetsä tarvitsisi kosteutta, joka häviää parhaillaan ehkä lopullisesti.

Nyt pitäisi unohtaa ilmastonmuutosriita ja muistaa, että sademetsät on maapallon keuhkot (toki havumetsäkin), ilman ilmastonmuutostakin.

Mitähän nyt tapahtuu luonnossa. o_O

Nyt jos jälkisyytöksiä pitäisi tehdä, niin ne Lidlistä brassilihan hakijat on suurimpia rikollisia. Ja niin kuin he elvistelivät somessa että suomalaista ei tartte ostaa.
Olen melkein kaikesta eri mieltä kuin sinä, mutta arvostan tätä avausta. Suurin osa ilmastonmuutosdenialisteista (en tiedä ootko ihan semmoinen, mutta kuitenkin sinnepäin kallellaan) on eri mieltä ihan vaan siksi, ettei olis vihervassari... Okei samaa tekevät toki vihervasssarit toiseen suuntaan.

Vastakkainasettelu tässä ei meitä auta. Yhteinen tie pitäisi löytää. Helppoa ellei mahdotonta on se löytää, mutta mua lohduttaa edes se, että jotkut ihmiset näkee hiukan sen oman aidan toisellekkin puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Apocalypsenow
Mä suoraan sanoen nautin siitä, että nää paukapääkansat kusee omaan nilkkaan. Juttu on nimittäin niin, että maapallolla on liikaa porukkaa ja me tarvitaan kunnon ilmastonmuutos. Pistää Afrikan niin kuivaksi, että oikeesti loppuu se väestönkasvu. Tää on "survival of the fittest nations" ja Suomi tulee olemaan kova sana tässä. Meidän ilmasto vaan paranee. Pidetään vaan roskasakki poissa maastamme ja keskitytään rakentamaan turvallista Suomi-kotoa tulevaa katastrofimaailmaa varten.

Kyllä me selvitään, me ollaan niitä viimeisiä jotka täältä pois saatais. Heikot sortuu elon tiellä, mutta finski senkus porskuttaa!!!
 
Mä suoraan sanoen nautin siitä, että nää paukapääkansat kusee omaan nilkkaan. Juttu on nimittäin niin, että maapallolla on liikaa porukkaa ja me tarvitaan kunnon ilmastonmuutos. Pistää Afrikan niin kuivaksi, että oikeesti loppuu se väestönkasvu. Tää on "survival of the fittest nations" ja Suomi tulee olemaan kova sana tässä. Meidän ilmasto vaan paranee. Pidetään vaan roskasakki poissa maastamme ja keskitytään rakentamaan turvallista Suomi-kotoa tulevaa katastrofimaailmaa varten.

Kyllä me selvitään, me ollaan niitä viimeisiä jotka täältä pois saatais. Heikot sortuu elon tiellä, mutta finski senkus porskuttaa!!!
Tässä voi tulla ongelmia, koska toiset kansat ovat älyllisemmin suuntauneita ja toiset taas fyysisemmin. Älyllisemmät yhteisöt pärjäävät paremmin yhteiskunnan ja hyvän elämän ylläpitämisessä, mutta fyysisemmät yhteisöt taas pärjäävät paremmin esim. sotatoimissa.
 
vierailija
Tämä on nyt vähän niin että eikö kannata varulta tehdä kaikkensa ettei maapallo muutu elinkelvottomaksi kuin todeta jälkeenpäin että hups olinkin väärässä ja jotain olisi kannattanut tehdä
 

Yhteistyössä