Tuhoutuuko Amazonin sademetsä meidän aikanamme?

vierailija
Öö...niitä ei saisi palaa yhtään. Ei maailma tarvitse lisää maatalousmaata vaan ylikansoittumisen hillitsemistä ja lihan tehotuotannon lopettamista (siis en ole lihansyönnin totaalilopetuksen puolella). Suomessa tehdään välillä vielä uutta peltoa, mut se on pienimuotoista eikä sitä tehdä polttamalla.

Joo, meinaan vetää pihviä jatkossakin, mutta suomalaista, kuten aina oon tehnyt.
Oon ostanu 10 vuoden sisään ehkä 5-10 kertaa ulkomaista lihaa, maito on aina suomalaista.
Joka tapauksessa väitteesi palojen räjähdysmäisestä lisääntymisestä on täyttä propagandaa eikä yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
 
Aika huvittava ajatus. Siis ei siksi, että Amazonin tuhoutuminen olisi hauskaa vaan koska Amazon ei ole tuhoutumassa. Tällä hetkellä ei ole mitään syytä odottaa, että Amazon tuhoutuisi. Se on valtava alue, josta palaa pienen pieni osa. Kysymys on samaa luokkaa kuin joku kysyisi, että tuhoutuvatko Suomen metsät meidän elinaikanamme ja perustaisi kysymyksen Suomen tämänvuotisille metsäpaloille. On ihan hyvin mahdollista, että täällä on palanut suhteessa enemmän kuin Amazonissa.

Ja sitten toinen asia on se, että Amazon kyllä uudistuu. Sieltä ei todellakaan ole se kosteus häviämässä minnekään. Mihin se olisi häviämässä ja miksi?
Just oli uutisissa siitä, että kun Islannissa on puuta hakattu aikoinaan liikaa laivatarpeisiin, ei metsää ole saatu yrityksistä huolimatta enää kasvamaan.

Kerran kun päästää jonkun alueen savanniksi, ei siitä välttämättä ole koskaan enää paluuta.
 
vierailija
Just oli uutisissa siitä, että kun Islannissa on puuta hakattu aikoinaan liikaa laivatarpeisiin, ei metsää ole saatu yrityksistä huolimatta enää kasvamaan.

Kerran kun päästää jonkun alueen savanniksi, ei siitä välttämättä ole koskaan enää paluuta.
Ilmasto on jäähtynyt siitä ajasta kun Islanti parturoitiin paljaaksi ja vieläkään ei ole palattu entisiin korkeampiin lämpötiloihin.
 
vierailija
Miksi Amazonin tuhoutuminen on taaskin vain lihansyöjien syytä? Okei, karjalle tarvitaan peltoa ja Amazonia poltetaan. Mutta: yhtälailla Amazonia poltetaan, jotta saadaan soijalle peltoa. Tästä ei vaan saa puhua kun kasvissyönti on niin hienoa.
 
vierailija
Mutta tässä Brasilia teki oikein: heti saavat 20 miljoonaa euroa Amazonin suojeluun. Brasilia on asettanut ehdoksi sen, että rahat ovat heidän ja he päättävät, miten ne käytetään.

Hmmm... meneeköhän kaikki Amazonille....
 
vierailija
Miksi Amazonin tuhoutuminen on taaskin vain lihansyöjien syytä? Okei, karjalle tarvitaan peltoa ja Amazonia poltetaan. Mutta: yhtälailla Amazonia poltetaan, jotta saadaan soijalle peltoa. Tästä ei vaan saa puhua kun kasvissyönti on niin hienoa.
Laitoin eilen lukuisia viestejä aiheesta linkkien kera.

Kyllä, ruoaksi päätyvää soijaa on tuotettava vastuullisesti, ja näin monesti jo taphtuukin. Silti suurin osa tuolla alueella viljeltävästä soijasta päätyy rehuksi.
 
vierailija
Öö...niitä ei saisi palaa yhtään. Ei maailma tarvitse lisää maatalousmaata vaan ylikansoittumisen hillitsemistä ja lihan tehotuotannon lopettamista (siis en ole lihansyönnin totaalilopetuksen puolella). Suomessa tehdään välillä vielä uutta peltoa, mut se on pienimuotoista eikä sitä tehdä polttamalla.

Joo, meinaan vetää pihviä jatkossakin, mutta suomalaista, kuten aina oon tehnyt.
Oon ostanu 10 vuoden sisään ehkä 5-10 kertaa ulkomaista lihaa, maito on aina suomalaista.
(y)
 
vierailija
Just oli uutisissa siitä, että kun Islannissa on puuta hakattu aikoinaan liikaa laivatarpeisiin, ei metsää ole saatu yrityksistä huolimatta enää kasvamaan.

Kerran kun päästää jonkun alueen savanniksi, ei siitä välttämättä ole koskaan enää paluuta.
Joo, mutta se oli valeuutinen. Islantia on metsitetty menestyksekkäästi 1950-luvulta lähtien.
 
vierailija
Tofu on :poop: ja soija saattaa vaikuttaa hormonitasapainoon.
No nämä ovat makuasioita, ei sun tartte tykätä, ja minäkään ei kaikissa muodoissa tykkää, makua pitää olla.

Hormonitasapainojuttuun en ota kantaa, kun en tiedä. Siks toisekseen, eiköhän sitä tarttis vetää aikamoisia määriä, jotta epätoivottuja vaikutuksia tulisi. Enemmän huolissani mä olen hormonilihoista ym. ja lääkejäämistä esim. vesistöissä.
 
vierailija
No nämä ovat makuasioita, ei sun tartte tykätä, ja minäkään ei kaikissa muodoissa tykkää, makua pitää olla.

Hormonitasapainojuttuun en ota kantaa, kun en tiedä. Siks toisekseen, eiköhän sitä tarttis vetää aikamoisia määriä, jotta epätoivottuja vaikutuksia tulisi. Enemmän huolissani mä olen hormonilihoista ym. ja lääkejäämistä esim. vesistöissä.
Sori, antibioottilihoista..
 

Yhteistyössä