Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Onneksi meillä on ollut vaan kolme eri lääkäriä. Kauhean epävarma olo jäisi tuollaisen Jenniferin käynnin jälkeen : /

Joo, en tajua miksi siinä yhdessä jaksossa piti ottaa se lapsi mukaan. Lapsesta huomasi selkeästi, että oli huolissaan ja ihmeissään, kun ei saanut edes nukuttua.

Muuten minäkin olisin alatien kannalla, jos ei olisi tuota historiaa... :(,
 
Kontrolliultrassa käyty ja tyttö/poika asetelma säilyy, poika tosin oli ylentänyt(tai no tässä tapauksessa alentanut) itsensä A-vauvaksi.
Painoa oli 548g ja 560g ja jopa lääkärin mielestä erittäin(!!!) liikkuvaisia tyyppejä, tyttö varsinkin monotteli ultralaitetta ihan huolella :D

Molemmat oli kääntyny RT:hen eli hyvä hyvä, nyt saisivat siinä pysyäkkin. Supistelut eivät olleet saaneet milliäkään muutosta kohdunkaulaan, joten erittäin positiivisella mielellä jatketaan.

Olisin saikun jo saanut, mutta meen nyt ainakin viikoksi kokeilemaan töihin....Mä kun en vieläkään koe olevani mitenkään "sairas" tms, lulen jopa et ihan hyvä henkisestikin jos vielä viikon pari pystyn tuolla "heilumaan".

Sit voinkin jäähä kotio, kun on toi muutto ja kaikkee, joten pääsee rakentelee kotia rauhassa ja valmistautumaan kahden pikku elosalaman syntymään :heart:

jenniferi meilläki oli nyt siel erikoistuva lekuri ja vähän silläkin oli hakemista ;) Mut yllättävän positiivinen kokemus, varsinkin ku kerroin miehelle susta ja sun ultrasta, niin sekin oli ihan kauhuissaan :D
Se mikä mua nyt jälkikäteen hämää on et RUssa olivat laittaneet kommentin että tytön ylähuulta ei päästy tsekkaa, mut ei sitä kyl nytkään tutkittu :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Heissulivei!

Ultrassa käyty aamulla,jossa kaikki ok. Painoarviot oli 217g ja 188g ja poikia lupaili molemmista! Mies melkein itkua väänsi,sanoikin sitten kun sieltä lähdettiin että kaksi toivetta toteutui kun selvisi kaiken olevan hyvin ja kun poikia tulossa


Mutta nyt kyllä pitää heittäytyä selälleen,koko pvän heilunu ympäriinsä!

Sorry,omanapa!



-Tipetsu ja poitsut rv 17+1-
 
  • Tykkää
Reactions: Katrilli79 ja TR
Miten te muut loppuraskaudessa olevat oikein kestätte tän mahan kanssa? Oma pallo alkaa olla kyllä niin valtavan iso tässä kohta rv30 lähestyessä, olo on tukala, varsinkin jos yrittää yhtään mitään tehdä ja hyvää asentoa on vaikea saada. Esikoispoika on vielä 16pv/kk tarhassa eli vapaapäiviä tulee 1-2/vko ja vakavasti harkitaan, et marraskuussa täytyy laittaa joka päivä päiväkotiin, sillä pojan hoito alkaa olemaan jo todella raskasta mulle! Kumartelut on vaikeeta ja istuessa välillä pallomaha tulee niin ylös, että on tosi tukalaa olla. B on jotenkin poikittain tossa oikeella niin että aina välillä puskee peppuansa melkeen mun tissien alle, kun ei näytä enää muualle mahtuvan :D Ja vielä melkeen 2kk pitäis vaan lisää mahaa kasvatella - en kestä edes ajatella millanen olo sillon on! Miten tän mahan kanssa voi selvitä!?

Miksa, kiva kuulla, että oot ollu Bumblerideihin tyytyväinen :) Me ajateltiin vaan hommata se niitten oma sadesuoja, 50€ ei siinä konkurssissa enää paljon tunnu ja hyvällä tuurilla vois saada vähän alennustakin, kun joutuu kuitenkin ostaa kerralla niin paljon. Kiva, kun se on läpinäkyvä se sadesuoja.

Miksa, täytyy kans kysellä omaa huonetta sitten sairaalassa. Jos ei lapset mene keskolan kautta niin vois kuvitella, että kahden kanssa 3 hlö huoneessa on pikkusen rankkaa...

Jenniferi, olipas sulla erikoinen ultralääkäri mutta ihanaa, että molemmat on rt!!! Myöhään ovat vielä päättäneet kääntyä! Sä oot kyllä tosi pitkälle selvinny! Oliko sulla pitkä matka sairaalaan? Muistelen vaan, kun olet siitä syöksysynnytyksestä puhunu...

TR ja Karcci, kiva kun siellä vauvoilla kaikki hyvin!

Jk, onko ollu mitään tarkempaa puhetta, koska saattaisit saada pojat kotiin? Hienosti ovat kyllä lähteneet kasvamaan!

Erilaiset äidit, se monikkovalmennus siellä oli samanlaista, mitä tänäkin vuonna on ollut tarjolla :) Samat vetäjät jne. Sillä erotuksella, että se terveydenhoitaja, joka nopeammin on vilahtanut ohjelmassa, on nyt synnyttänyt silloin odottamansa yksösvauvan ja on kantanut häntä kantoliinassa kaikki luennot :heart:

Täällä oli juttua jostain aiemmastakin jaksosta, missä lapsi oli otettu mukaan synnytykseen. Tosi erikoista, että yksikään sairaala Suomessa on sellaiseen suostunut, kun sitä ei todellakaan suositella, voi olla aika traumatisoivaa...

Hommasin nyt sit ittelleni vielä sellasen Anita Baby Belt -masutuubin (käytetyn kun kävin ensin kaupassa sovittamassa kokoni), kun se sairaalan tukivyö tuntuu jotenkin liian kiristävältä ja tuntuu tukevan ainostaan selkää, kun mä haluisin nimenomaan masulle tukea, tämä tukee myös vähän selkää mutta on jotenkin paljon kivempi. Ja tarrakiinitys on tosi kätevä! Josko tällä sitten elämä vähän helpottuisi :)

Maanantaina sitten taas ultraa ja tiistaina rv 30+0 :)

Pyöreitä vointeja kaikille!

Maibei 29+2
 
Mulla on ainakin jo tosi tukalaa olla. Pari viime päivää on tullut potkuja tonne ylävatsaa hyvinkin paljon. Tai sit jos on jotenkin liian lysyssä asennossa, niin sit tuolla alempana isketään. Mulla toi ylempi on jotenkin tosi ylhäällä. Nyt jotenkin tuntuu samalta kuin yhden kanssa kun se ei ollut laskeutunut. Mul on kans ylimmät tuntemukset heti tos tissien alla. Ahistaa. Mut jotenkin noita liikkeitä tulee vähän joka puolelle, niin tosi vaikea sanoa, et miten kaverit majailee.

Vähän käy jo tota meidän esikoista sääliksi, kun ei äidistä oo oikein enää mihinkään leikkeihin. Ei oikein jaksa/kykene istumaan pitkään lattialla duplojen/autojen kanssa. Meillä on nyt muutenkin ollut vähän haastavampaa, kun pojalla on iskenyt tähän väliin melkoinen uhma. Sitte kun itellä on pinna kireällä tän oman olonsa kanssa, niin kyllä on kyyneliä vuodatettu.

Tukalan olon lisäksi oon tuskaillut vatsan toimintojen kanssa. Pukamat on vähän pahempaan suuntaan. Terkka suositteli sellasia Agiocur-rakeita ja niitä otin sit eilen ekan kerran. Ja tänään aamulla kans ja Levolacia lisäksi. Kohta ei enää uskalla poistua kotoa, jos ei oo vessaa lähellä. Vettä pitää vaan tietty juoda entistä enemmän, niin nyt oon joutunu jo yölläkin käymään vessassa.

Muutoin on edelleen jo sellanen olo, et voikun vauvat syntyis jo. Kuten tiedetään, odottavan aika ON pitkä ;-)

Pohjoistuuli 30+6
 
Voi. mä en osaa kommentoida tota masu-asiaa kuin rv 29+2 asti. Mulla taasen ei itelläni ollu missään vaiheessa tukalaa tai raskasta oloa. Luulen että oisin selvinny loppuraskaudestakin hyvin ilman tuskia.

Pojille tuli eilen 1kk täyteen. Ja tänään Aleksikin painoi jo tasan 2kg nimipäivänsä kunniaksi :D Vielä ei oo puhuttu kotiutumisesta mitään. Mutta uskoisin ettei kovin montaa viikkoa ole enää edessä. Riippuu pitkälti pulssinlaskuista. Niitä ei saa olla viikkoon ennen kotiinlähtöä. Laurilla on vielä :(

Jk ja pojat 1kk
 
Pohjoistuuli: meillä 4 vee on hoidossa, kun minä olen kotona. Lyhyempää päivää, 9-15 noin. Joskus menee neljään, kun ei se malttaisi lähteä :D

Äidin voinnin mukaan, kuten tänään, pidetään äiti ja lapsi -päiviä, jolloin mennään esim. Seurakunnan kerhoon, eikä hoitoon.

Jaksan paljon paremmin leikkiä lapsukaisen kanssa iltaisin ja viikonloppuisin, kuin aikaisemmin, kun olin päivät töissä.
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Meillähän on myös niin, että poika on hoidossa, vaikka oon itse kotona. Meillä isä vie pojan töihin mennessään (n. klo 8) ja mä käyn hakemassa.. Lomien jälkeen hain jo kolmen aikaan. Nyt syksyn mittaan hakuaika on valunut tuonne neljään tai jopa sen jälkeen. Se taas johtuu siitä, että viimeiset pari viikkoa on ollut ihan järjetöntä taistelua lähteä päiväkodista. Lapsi huutaa heti mut nähdessään, että "mene pois, älä tule vielä".. Siellä sitten saatetaan puolikin tuntia houkutella lasta pois päiväkodista. Ei voi enää napata vaan lasta kainaloon ja kantaa sitä pois sieltä. Vähän väsyttävää, kun tätä keskustelua käydään päivästä toiseen. Mä oon ihan puhki siinä vaiheessa, kun päästään kotiin ja sitten seuraava taistelu on vaatteiden riisuminen ja syöminen.

Yleensä aamulla on sit päinvastainen taistelu eli lapsi ei halua herätä, tulla aamupesulle, pukea ja lähteä päiväkotiin :) Ihana uhma (tai no, eikös se ole nykyään enemmän se tahtokausi, kuin uhmaikä) :) Pidempää pinnaa toivoisin itselle tässä asiassa. Lähinnä mä tarkoitin noiden iltaleikkien suhteen sitä, että ei vaan fyysiset resurssit enää riitä.. Ajallisestihan se on aika lyhyt aika, mikä pitäis jaksaa.. Ei vaan enää taivu lattialle rakentelemaan junaratoja jne. Mä keskityn sitten näihin askarteluihin ja kirjojen lukemiseen sohvalla.

Mä mietin sitä, että voisko toi maha ja ahdistus olla enemmän siitä, että kun mäkin oon näin lyhyt (n. 164 cm), niin kyllähän se tila on aika pieni. Muistaakseni maibei säkin oot lyhyt..?

maibei Mulla taitaa olla kans toi Anitan baby belt. Mä oon muutaman kerran yrittänyt käyttää sitä, kun oon ollut kävelemässä. Mua se jotenkin ahdisti.. Ehkä olin laittanut sen huonosti. En mä sitä kotona oo jaksanut käyttää. Mulla ei ole kyllä selkä tullut (kop kop) vielä ainakaan kipeäksi.

Pohjoistuuli 31+0 (POKS :))
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Maha oli tukalan iso juuri tuolloin 27-32 viikoilla. Ehkä kroppa vain tottuu tukaluuteen tai sitten vauvojen asento vaikuttaa tai jokin, mutta minulla todellakin viikon 33-34 jälkeen on ollut parempi olo. Ehkä osaan ottaa lungimmin, lepään enemmän ja en pyri tekemään niin paljoa kuin aiemmin. En tiedä. Mutta nyt viikolla 37 voin sanoa, että kävelen paremmin, ei supistele niin paljoa, satu sinne ja tänne. Yöt menevät ihan ookoo yhdellä herätyksellä vessaan. Hengistys kulkee, verenpaineet on paremmat. Painoa tulee hurjasti, mutta muuten mahan kanssa jaksaa yllättävn hyvin. Mulla oli viime viikolla sf mitta 39, mutta nyt vauvat ovat laskeutuneet, joten en tiedä kokoa. Olen 160 pitkä joten maha kasvaa eteenpäin. Hassun näköinen kerta kaikkiaan. Yhtään raskausarpea ei ole, sillä maha ei roiku lanteilta.

Turhautumista ilmassa. Ei koskaan pitäisi odottaa jotakin. Aika käy pitkäksi. Mitään ei ole tapahtunut sitten alkuviikon. Supistukset ovat hävinneet melkein kokonaan. Kojdunsuu on auki sen neljä senttiä ja kanavaa noin sentti. Napakkaa kaikki. Eli synnytykseen saattaa olla kaksi tuntia tai kaksi viikkoa. Kiipeilin eilen lasten kanssa hoplopissa, mutta ei mitään tulosta. Odotellaan siis sitä kontrollia ensi viikolla...

Meillä lapset ovat kotihoidossa. Huomaan nyt kaipaavani välillä aikaa ihan itselleni, mutta muuten tämä on meille oikea ratkaisu. Jossakin vaiheessa murehdin, kun en jaksanut tehdä lasten kanssa sitä tai tätä, mutta itseasiassa en ole koskaan ollut näin paljon läsnä lapsille. Jos olisin ihan kunnossa touhuaisin kotihommia, pyykkijuttuja jne. Nyt makaan sohvalla tai patjalla olohuoneessa ja lapset kerääntyvät siihen ympärille touhuumaan tai köllimään viereen. Isommat auttavat minua ja pienempiä. Kaksi vuotiaan nostelukaan ei ole liian rankkaa paitsi portaissa ylöspäin. Kauppakasseja en jaksaisi millään kantaa yläkertaan. 8 ja 6 vuotiast sekä pienemmät vanavedessä kantoivat pienissä erissä omilla repuilla ruuat portaiden alapäästä ylös keittiöön. Minä aina täytin kassit alhaalla j apinat kantoivat ylös. Aikaa meni, mutta saatiin tavarat ylös. Kakkapepun pesen pöntöllä enkä yritä nostaa lavuaariin pestäväksi. Koti on sotkuinen aina välillä, mutta antaa olla.

Maibei. Puoli tuntia kestää ajaa sairaalaan. Keritään siis kyllä. Toivottavasti. Nopein synnytys on sen 30 min. Mutta tuskin näiden kanssa menee niin nopiasti.
 
Hei!
Kyllä se pallo painaa täälläkin, vaikka maha ei viimeisiin viikoihin olekkaan kasvanut (ainakaan ympärysmitta). Pituutta mulla on kyllä 175cm, joten kylkiluut ei vielä ole tohjona, kun on kropassa vähän enemmän pituutta. Selkä mullakin voi ihan hyvin, johtunee siitä, että mä en tee juuri mitään enää :D Löhöän niin paljon, kuin lapset antaa, ja otan todella iisisti. Aika paljon supistuksia kuitenkin tulee, varsinkin iltaisin, joten varmasti ihan syytäkin olla paljon levossa.

Aika paljon jännittää nämä tulevat viikot- Käynnistyykö synnytys itsestään? Ehtiikö A kääntyä pää alaspäin? Onnistuuko alatiesynnytys? Onko B tyttö vai poika? Miten sujuu sairaala-aika kahden vauvan kanssa? Paljon kysymysmerkkejä, mutta kaikki selviää pian! :)

Hyviä vointeja kaikille, ja onnea JK Laurin hienosta painosta! Pian te toivottavasti pääsette jo kotiin!

Salla 31+4
 
Jk, sun pojat sen kun saavuttavat uusia rajapyykkejä siellä koko ajan, ihanaa :)

Katrilli ja Pohjoistuuli, hauskaa kun lapset eivät tahdo tarhasta lähteä, ainakin viihtyvät :) Meilläkin poika on alkanut viihtymään koko ajan paremmin! Jenniferi, sulla on hyvä, kun on myös noita isompia lapsia, mitkä osaa jo vähän jotain tehdäkin niin voivat välillä vähän auttaa. Huomaa kyllä, että täällä poika on esikoinen ja vielä ainokainen, vaatii 100% läsnäolon koko ajan ja on mulle kyllä tän pallomahan kanssa todella raskas. Hän tykkää kyllä olla mukana, jos teen jotain mutta auta armias mitä vahtimista kokkailukin on, kun poika ehtii samalla joka paikkaan! Mulle pojan päivähoito on kyllä ehdottomasti ainut toimiva ratkaisu, niin rankkaa tämä on. Ja Pohjoistuuli mulla ihan sama ton mahan kanssa, että esim lattialla pojan kanssa leegojen keskellä ei pysty fyysisesti istumaan niin kauan kuin kanttia riittäisi, juurikin se B alkaa puskemaan sinne tissien alle enkä vaan pysty istumaan! Sohvalla taas jos makoilen, poika kiipeää aina viereen ja päälle ja joka paikkaan, haluaa mukaan, taas kerran huomaa, että on ainokainen ja tilanne olisi varmasti ihan eri jos muitakin sisaruksia olisi - no, kohta on ;)

Pohjoistuuli, mä oon tosiaan aika lyhyt, vaan vähän päälle 150cm, joten ei ihme, että maha alkaa punkemaan joka suuntaan... Mielenkiintoista kuulla maanantaina taas vauvojen ja kohdun tilanne ultrassa :)

Jenniferi, mitäs sulla nyt on viikkoja kasassa? Joko ovat täysaikaisia (rv37)?

Sallakin on jo pitkällä - ja mietteet sen mukaiset :)

Ihanaa, kun on ollut näin pitkään lämmin syksy! Oikeestaan aika ihanteellinen keli "palloiluun": ei oo tarvinnu hikoilla ahdistavan mahan kanssa eikä varoa liukkaita teitä :) Ensiviikolla kai pikkuhiljaa kylmenee mutta mennäänhän tässä jo lujaa kohti lokakuun loppua. Hyvää viikonloppua kaikille!

Maibei 29+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan,

Kyllä mahapallo painaa täälläkin jo ihan kiitettävästi. Mäkin oon lyhyt (160cm), joten tilaa ei ole kun kasvaa eteenpäin. A on alhaalla ja punkeaa siellä ja B työntää itseään jatkuvasti kylkiluiden alle just samalla tavalla kun Maibei kuvaili. Ei mitään mahdollisuutta istua normaalisti kun painaa niin lujaa.

Mulla on kyllä helpompaa kun esikoisia odotetaan, nostan hattua kaikille teille jotka hoitavat vanhemmat lapset tässä samalla. On varmasti raskasta! En kyllä pystyisi enää nostelemaan/kantamaan mitään kun ei kyykkyynkään pääse ja sohvaltakin ylös vain kierimistekniikalla. :) Muuten luulen että oon päässyt kaikkien vaivojen kanssa aika vähällä. Selkä on vähän kipeä ja maha koko ajan tosi kireä jos olen ylhäällä. Nyt on vasta alkanut tulla turvotusta jalkoihin ( ei onneksi ihan kauheasti) ja käsiinkin vähän. Aiemmin ei ole ollut yhtään. Hankin sellaiset kompressiosukat (sama idea kun lentosukat) urheilukaupasta, ja ne ollut tosi hyvät kun on välillä ollut suonenvetoa, niin sukat jalkaan ja on auttanut nopeasti. Ainoa ongelma on saada sukat jalkaan kun ne on tosi tiukat ja ei itse taivu mihinkään. :)

Neuvolassa käytiin myös ja sf-mitta oli 35. Painoa tullut lisää 15kg, ei kuulemma neuvolan mielestä liikaa, vaikka aika paljolta tuntuukin minusta. Se on kyllä suurin osa mahassa onneksi. Hemoglobiini oli noussut 140! Oon syönyt Opsidania joka toinen päivä ja nyt täytyy vähän katsoa jatkossa ettei enää kauheasti nouse (veritulppariski kasvaa jos kovin korkea). Mutta ainakin on rauta toiminut mulla kun oli hb laskenut aiemmin 116.

Ei tässä viikkoaja enää kauhesti ole, viimeksi lääkäri sanoi että käynnistys viim. viikolla 37. Paljon siis jännitettävää, ihan samat kysymysmerkkifiilikset kun Sallalla. Me tosin tiedetään että tyttöjä tulossa kun identtiset ovat.

JK hienoa kuulla, että pojat on kasvaneet noin hyvin. Kotiinlähtö on koko ajan lähempänä. :)

Ihania ilmoja kyllä ollut, välillä on ihan pakko ollut "karata" ulos haistelemaan ja nauttimaan auringosta. Toivottavasti ei ihan kauhean kylmä tule, koska mulla ei ole mitään vaatteita, en ole päässyt ostoksille ja tuntuu ettei kauheasti haluaisi niihin enää käyttääkään. Ehkä näillä samoilla mennään loppuun asti vaikka nekin alkaa jo käydä pieneksi.

Rentouttavaa sunnuntaita!

t. Elmeriini+möllit 32+2
 
Heippa kaikille! Meitin typykät on nyt 3vko:n ikäisiä ja voi että ne on ihania :) yöt nukkuu hyvin, herää kerran tai kaks yössä syömään, eivät itke muutakuin nälkäänsä. Arki on ollut paaaaljon helpompaa kuin luulin!! tytöt on kovasti kasvaneet, A 3220g (2490g) ja B 3500g (2720g), mun pikku pullukat. Isosiskokin tohkeissaan pikkusiskoista. Voimia teille odottajille, tuoreessa muistissa vielä kaksosraskauden ihanuudet :) niinkin tuoreessa että en enää ikinä aio olla raskaana :D T:minde87 ja typyt
 
Ultrakuulumisia täältä. Ensinäkin vihdoin saatiin vahvistus meiän Saksasta (rv17) asti eläneelle tyttöepäilylle (tosin ei vieläkään niitä kromosomitutkimustuloksia)! Ihan hyvä, sillä olen hankkinut ja saanut jo paljon vaaleanpunaista ;) Tytöt kasvaa edelleen hyvin ja niitten kokoero on koko ajan pysynyt suhtsamana ja virtaukset on hyvät. Nyt a ja b oli taas vaihtanu paikkaa ja jee jee molemmat on rt :) Lääkäri oli sitä mieltä, että eivät juurikaan mahdu enää kääntymään. A 1700g ja b 1500g. Kohdunsuu on nyt lähtenyt kypsymään, kohdunsuu pehmeä, kiini, kaulaa 1,5cm. En yhtään ihmettele, sillä tossa noin viikko sitten kipuilin jonkinverran ja muutenkin olo on jo tosi pinkeä ja tukala. Mutta mitään pakkolepoa eivät vielä määränneet. Seuraava ultra taas parin vko päästä rv32 mikä onkin taas yksi tärkeä rajapyykki viikoissa ja sillon todennäkösesti annetaan varoiksi kortisonit ja katsotaan synnytystapa-arviota, jos vauvoilla kaikki hyvin niin ei tarvi jäädä sairaalaan kortisonien takia. Ja jos on jotain kipuiluja niin heti äippäpolille/synnärille, ei tarvi enää mihinkään yleiseen päivystykseen mennä :)

Esikoisen hoitojärjestelyt hiukan huolettaa, että miten jaksan viettää hänen vapaapäiviään (n. kerran viikossa) mutta koitetaan selvitä jotenkin. Toinen harmillinen juttu on meiän venyny kylpyhuoneremppa kosteusvaurion takia - kaikki vauvanvaatteet (olen saanut niitä tosi paljon) odottaa pesua ennen kuin pääsen niitä kaappiin laittamaan, sillä ton rempan vuoksi pesukone on luonnollisesti pois käytöstä. Kumpa ehtisin saamaan kaiken valmiiksi ennen vauvoja! Aion kyllä nyt varata kaiken vapaa-aikani pesänrakenteluun ja siirtää sosiaalisen elämän tuonnempaan ;)

Maibei 29+6 (huomenna rv30 :) )
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Moikka vain pitkästä aikaan minunki puolesta !

Ihana lukea kuulumisia, vaikka ite ei niin paljoa tällä puolen kirjoittelekaan. Ultrakuulumisia täältäkin, tänään kävin äippäpolilla ja kaikki oli hyvin. Vauvat kasvaa ja kokoero oli erittäin pieni. Pelkäsin eniten, että mitä kuuluu kohdun kaulankanavalle ja muutenkin kohdunsuulle, viimeviikolla oli pari päivää niin kipeitä supistuksia, että tuli ihan huono olo töissä. Kanavaa oli onneksi ihan hyvin jäljellä ja paikat ei olleet vielä pehmenneet, eli ihan hyvässä tilanteessa mennään. Pelottaa vaan, koska jotain tapahtuu, taas täällä töissä supistelee joka kerta kun edes kävelen tätä 3000m2 hallia pikku matkan. Lääkäri oli aika mielenkiintoinen tapaus, ei kommentoinut mihinkään oikein mitään, kätilö huuteli pöydän takaa kysymyksiin vastauksia..Mut jospa tämä tästä, perjantaina mies ei uskaltautunut edes kanalintujahtiin koska olin niin kipeänä ja tämän se tunnusti vasta myöhemmin kun ihmettelin, että mihin metsästysinto hävis illan aikana. :)

Miten muilla, onko teillä ollut jo tässä vaiheessa voimakkaasti painontunnetta ja supisteluja ? Tai häpyluun ja sisäreisien turtumista niin voimakkaasti, ettei kävellä tai seistä edes voi ? Mulla on noita päivittäin ja tuntuu niin turhauttavalta kulkea täällä töissä kun ei ole työkavereille mitään apua, enemmän haittaa, ja ne 2- ja 3-vuotiaat ihmettelee, ku äiti työpäivän jälkeen tekee istualtaan ruuat ja sen jälkeen makaa sohvalla iltatoimiin asti..Mulla kun se mies on viikot reissussa..

Anteeksi tämä valitusvirsi, nyt on tunne, et pitäis saada päästellä höyryjä pihalle.. :)

Mut oikein hyvää viikkoa kaikille, kertoilkaa ihmiset paljon omia kokemuksia, mä oon niin onnettoman tiedonjanoinen, etten saa koskaan tarpeekseni näistä jutuista täällä.. :)

Bubblis ja maha-asukit 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Moikka kaikille!

Kiva tosiaan lukea, että kaikilla menee ihan mukavasti. Niin meilläkin :) Aleksi pääsi tänään pois monitoriseurannasta, eli irti kaikista piuhoista. Enää jäi vain nenämahaletku. Lääkäri kysyi mitä olleen ajateltu kotiinlähdön suhteen. Aleksi olisi melko valmis kotiutumaan. Sanoin että otan pojat kotiin samaan aikaan. En halua että vahingossa voisi muodostua erilainen suhde lapsiin. Ja Laurinkin kotiinlähdössä on kyse enää muutamista viikoista :) Nythä tuli vasta rv 34 täyteen, joten turha tässä on hoppuilla. Yleensä syömistäkin aloitetaan harjoittelemaan tässä vaiheessa ja meidän pojat osaavat jo syödä, että edistyksellisiä kuulemma ovat :)

Hyvää syssynjatkoa kaikille!

Jk ja pojat 5vko
 
Jk voi ihanat pikku taistelijat :heart: Mä oon kans miettiny et jos pikkutyypit joutuis oleen sairaalas, niin kyl haluisin ne sit samaan aikaan kotiin..
Jotenki luonnollisempaa :whistle:

Bubblis mulla rupes suurinpiirtein tossa kans harkkasupparit, mutta mullahan ne ei ainakaan ekaan kk ollu tehny mitään....Eilen palasin töihin ja ja kyllä ma aikamoinen ankka siellä oon ;) Kaikki kyykkystä ylös liikkeet saa mahan pinkeeks ja eteneminen ylipäätänsä on hidasta. Tänään pitäs vaihtaa pari osastoa, joten ilmotin vaan tyynesti et jos johtoporras tätä haluaa, niin mulle tulee sitten joku apulainen koko päiväksi :D
Ihaniahan ne mun tiimiläiset on, auttavat minkä kerkeävät ja nyt saan sit yhen parhaista avuksi ;)

Meillä on hei muuten KAKS(!!!) viikkoa muuttoon :O Ou mai gaaad!!!! *jeeeee* Mä en malttais millään....Meen tänää hakee kovii laatikoita et pääsen laittaa noi ylimääräsii astioita jo pois, vaatteethan on jo pakattu(siis kaikki ns.normivaatteet, jotka ei vaan nyt mee päälle;) )
On tää vaan niin kivaa :D

AINII ja ostin eilen auton :D Rellun Scenicin..Eli pikku tila-auto :p
Ostettiin vanhempi ('02) ja se tuli mein ns. kakkosautoks, mut sinne mahtuu kivasti rattaat, me, beibet ja koirat...Saan sen huomenna, ku isäntä lähtee heti tyyppaa sitä mökille.

Mut sellasta meille tänään...Pähkinänkuoressa: voisin todeta olevani aikasonnekas :heart:
 
Ultrasta kotiuduttu. A 1640 g ja B 1530 g. Viimeksi painoeroa oli vain 1 g, mutta tuokin menee kuulemma mittavirheen piikkiin. Aika hätäiseen mittasi B:n. Kaikki virtaukset jne hyvin ja kohdunkaulakin kiinteä, 3.1 cm.

Mainitsin synnytystapa-arviosta ja toiveistani. Seuraavan kerran, 10 pv päästä on sit pitempi aika, jolloin keskustellaan tarkemmin, mutta lääkäri oli ihan myönteinen sektiota kohtaan johtuen esikoisen sydänäänten heikkenemisestä synnytyksessä.

T. Katrilli & tytöt 30+0 :D jee, kolmosella alkavat viikot!
 
Täällä poksahti eilen rv 18+0 Kyllä tässä hissuksiin perässä tullaan,enää pari viikkoa niin ollaan puolessa välissä! :O

JkIhanalle kuullostaa siellä poikien edistyminen! Ihana että kotiinpääsykin jo alkaa häämöttää! :) :hug:

Ja Minden arki tyttöjen kanssa kuullostaa helpolta ja soljuvalta! :) Toivottavasti omakin sitten keväällä.. Hieman hirvittää miten jaksaa kun esikko sit vasta 1v9kk..

Teille onnittelut joilla viikon alkoivat 3! :) Hienoa hienoa!


Täälläkin on muuttoon kaksi viikkoa! Kaksio myynnissä ja vuokralle nyt jouduttiin venymään,kun ei miehen työttömyyspäivärahoilla ja mun kotihoidontuella mitään lainaa omakotitaloon saa,ei haluta ostaa rivaria/kerrostaloa! :(
Vuokrakin hirveet 910e,mutta kaipa siihen asumistukee jonkun saturaisen saa,ainakin kelan laskurin mukaan. Kerrostaloon siis nyt joudun tyytymään,mutta se oli ihan kiva,uudiskohde,parkettilattiat ja meidän ihana Kallavesj näkyy joka ikkunasta ja onpahan puolet enemmän tilaa ja yli kerros!
Mutta tuollakin vuokran summalla lyhentäs jo jonkinmoista lainaa,mutta kun ei! Varmasti nyt ainakin pojujen syntymä asutaan siellä,en jaksa muuttaa yhtenään mahan kanssa,kattoo sit kesällä mikä on meininki.
Mutta mua kyllä stressaa ihan hulluna koko muutto! Mitään ei olla pakattu,huomenna soppari kirjotetaan..Vihaan muuttamista!!

Meidänkin pitäs auto-juttuja miettiä. Mulla on ford focus farmari,en vaan usko että kaks kaukaloo ja tytön turvaistuin siihen mahtuu. Bumblerideja ollaan rattaiksi mietitty,ne mahtus varmaan konttiin,mutta vaunukopat ei...
Miehen autokin seisoo lähes käyttämättömänä parkkiksella,sillä on teinien tuning Honda Prelude,plääh! Sekin pitäs jollekin myydä..Ostakee?! Joku?! :D


Täällä ei kummia,1.11. rakenneultra ja se muutto. Potkuja tuntuu päivitttäin,näkyykin ihan ulospäin! :)
Masu kasvaa ja välillä ahistava olokin tulee,mutta ei kai tässä muuta.


Nyt välipalalle kun neitikin päätti herätä!



-Tipetsu ja Tiku&Taku 18+1-
 
Pakkolepoon joutuneet, millä perusteilla ja millä viikoilla teille niitä on määrätty? Aloin vielä miettii tota, että miksi mulle ei määrätty lepoa... Koska kohdunsuu oli vielä kii? Koska viikkoja on jo näin paljon? Ihan kiva, ei siinä mitään, mutta ehkä joku "herkempi" lääkäri olis jo määränny? Mielellään kyllä vielä vähän järjestelen vauvan vaatteita, kun nyt vihdoin ilmeisesti viikonlopuks saadaan taas oma pesukonekin käyttöön ja eihän vaatteet onneks painavia oo :) Ja tietysti koitan myös levätä niin paljon kuin mahdollista (ja esikoinen antaa) mutta kun ei kerta lääkäri vielä määrännyt niin en aatellu ihan täysin vuoteen omakskaan heittäytyä ;)

Bubblis, kyllä ne harkkasupparit ym vaivat voi alkaa jo tosi aikasinkin!

Tipetsu ja Karcci, tsemppiä muuttoon!

Jk, ihan mahtavaa toi teiän poikien kehitys, sisukkaita ovat! :)

Katrilli, kiva kuulla tosiaan noita sun ultralukemia kun mennään ihan samoilla viikoilla! Mitähän Croftille kuuluu? Sulla tais olla kanssa la jouluaatto?

Ja mites jenniferillä menee? Jokos olet onnistunut häätämään alivuokralaiset?

Maibei 30+0 jee :)
 
Maibei - mulle ei ole myöskään lääkäri sanonut mitään pakkolevosta tms. Mä oletan sen nimenomaan johtuvan tuosta kohdunsuun tilanteesta. Viimeksi oli tilanne kaikinpuolin hyvä. Torstaina päästäänkin sitten taas tarkistamaan tän hetkinen tilanne. Mun mielestä koko ajan on vaan sanottu, että teet asioita oman voinnin mukaan. Viimeksi lääkäri teki muuten ekan kerran sisätutkimuksen ultralla ja senkin vaan siksi, kun sanoin hieman supistelleen.

Pohjoistuuli 31+4
 
Kaksi tyttöä syntyi viime yönä. Vedet alkoivat lorahdella klo 23 ja autossa matkalla sairaalaan sain märäksi penkin.

Olin sairaalassa puolen yön jälkeen ja mies tuli puolen tunnin sisällä. 5-7 cm olin auki ja kätilö sanoi, että suhteellisen kypsältä kyllä tuntuu. Muutama kunnon supistus tarvittaisiin. Sain luvan nousta seisomaan ja se aloitti supistukset. Ensimmäistä kertaa jännitti ja pelotti kivut. Kävelin huoneessa ja koko ajan vatsa oli pingottuneena. Istuuduin sängylle ja kipristelin varpaita sekä sadattelin epämukavia sänkyjä. Sitten salamana alkoi suolessa paine ja mies soitti kätilöitä paikalle. Minun voivottaessa sängyllä huone täyttyi ihmisistä. Kaksi lääkäriä ja kätilöitä neljä ja harjoittelija. Olin ihan auki ja sain luvan ponnistaa. Ja kun seuraava vatsan jäykistyminen tuli niin puhalsin kynttilää vatsan päältä. Ja toinen ponnistus, niin vauva lorisi ulos. Vauva B syntyi seitsemän minuuttia myöhemmin ja häntä jouduin ponnistamaan hieman enemmä, mutta koko homma meni kivuttomammin. Kaikkein kivuliainta oli istukan synnyttäminen.

TYttö A syntyi 01.17 2646g
Tyttö b syntyi 01.24 2597g

Olin unohtanut jälkisupistukset...

Oli ja meni. Hui. Nyt kun saisi nukuttua... Neiti b makoilee minun vieressä ja a kopassa. Tylleröitä ovat ja jotenkin ihan eri näköisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä