Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Hei vaan ja hyvää alkanutta viikkoa!

Onpa JK kurja kuulla että säästöt iskevät noinkin konkreettisesti myös keskolan puolelle. Tosiaankin olisi aiheellista hieman priorisoida näitä lomautus ym. kohteita, eikä ainakaan mitään pikaratkaisuja tällaisissa asioissa tehdä. Toivottavasti teillä on mennyt kotona kuitenkin hyvin ja pidetään peukkuja että Laurikin pääsee pian kotiin. :)

Me ollaan Salla aika samoissa lukemissa. :) Pe oltiin ultrassa ja meillä A 1906g ja B 1796g, tosin ovat edelleen toisinpäin A rt ja B pt. Kaikki oli muuten hyvin ja kaulaakin oli vielä jäljellä. Mulle kans annettiin parin viikon päähän uusi aika (silloin jo tasan rv 35).

Synnytystavasta tämä lääkäri suostui keskustelemaan, mitään arviota ei kuitenkaan hänen mukaan ole tarvetta tehdä elleivät vauvat ole yli kolmekiloisia. Suositteli alatiesynnytystä, mutta myönsi että mono-di raskauksissa yhteisen istukan takia riski että B joutuu ahdinkoon synnytyksen aikana on suurempi. Kirjasi kuitenkin ylös meidän keskustelun, ettei tarvitse aloittaa ensi kerralla ihan alusta uuden lääkärin kanssa (tai jos nyt päättävät alkaa syntymään) .

Ootteko te saaneet nukuttua vielä hyvin? Mulla taas viime yö unta 1-2 h ja loppuaika istumista ja kävelemistä kun makuulla ei pysty olemaan kun pieniä pätkiä kerrallaan. Välillä oli jo pari yötä että nukuin 3h pätkiä mutta nyt taas alkoi uudelleen valvominen. No, jospa se taas tasottuu.

TR, kyselit liikkeistä - mä tunsin tuolloin rv 20 paikkeilla liikkeitä mutta en koko ajan ja välillä oli tosiaan päiviä että tuntui vähemmän ja välillä taas vähän enemmän. Se varmaan riippuu paljon miten päin siellä pyörivät ja mihin suuntaan potkivat. :) Välillä olin kans huolissaan kun oli "hiljaista" mutta ei siitä tuossa vaiheessa kannata kauheasti huolestua mun mielestä, joillainhan liikkeitä ei edes vielä tunnu ollenkaan tuolloin.

Jaksamisia kaikille - voikaa hyvin! :)

t. Elmeriini+ möllit rv 33+3
 
Hei, tosta nukkumisesta :D

Mullahan on siis kok raskausaika ollu oikeesti tosi huoletonta/oireetonta/ihanaa jne...Ja monesti oonki miettiny et mitä mitä, missä ne kaikki vaivat ja kivut on mistä kaikki puhuu??
Joka puolelta tulee varoitteluja kaksosraskauden "vaaroista" ja siitä et mun pitää ruveta henkisesti valmistautuu koska kaksoset on niiiiiin "vaikeat".

No nyt voinkin sit newsflashinä kaikille mun tutuille ja tuntemattomille ilmottaa et joo, mä oon ruvennu oleen hieman väsyny :p
Päikkärit meenee keposasti ja silti nukun 8h ihan helposti viel päälle yöunii.
Mutta nukkumis vaikeuksia mulla ei siis ole, mut mä tuunki elmeriini tääl sun perässä viikoissa ;)

Ja onhan mul toinen vaiva...8h duunissa tai yli 30min autossa, niin mun lapaluun alle tulee sellai kipupiste et ihan ku joku painaisi puukolla selkää :O tähän asti se on levolla rauhottunu, mut hieman epäilen et jahka saan viel tota ,assaa niin sit voi oikeesti jo särkee...

Anyway, mä olen yhä vaan niiiiin umpirakastunu noihin kahteen ja rupean joka kerta hymyilee kun ne illalla aloittaa yhteisen jumpan ja nykyään tunnen pikku kantapäät ku ne tossa ylämahalla menee :heart:
Mä olen myös onnellinen tapaus, koska mulla on mennyt kaikki tosi hyvin ( kaikki propsit niille, jotka viettää keskola aikaa tms.) oot siis JK yhä paljon mun mielessä :heart:

Mutta tähänkin olen jo saanut ulkopuolisilta vastauksia "no kato, jossai välissä se kostautuu" "niin mut kaksosten kaa on vaan tosi paljon vaikeempaa" "aattele jos ne ei nuku"
*syvä huokaus* ihan kun ne tietäs, mä usein vastaanki et "tai sit mulle vaan sopii tää raskaana oleminen ja hei, voi olla et nää pikku tyypit nukkuu ku enkelit" Plus mä en usko et kenellekkään annetaan enempää kuin ne kestää eli kaksosten saajat on vaan astetta "lujempia" ( ja sit on jk) :D

Ihanaa päivää ja anteeksi avautuminen :D

Karcci ja tehotiimi Speedy&Gonzales 25+3, jotka antavat äidin nukkua yöllä (ainakin vielä) ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
Karcci: ärsyttävää tuollainen, että ulkopuoliset maalaa etukäteen piruja seinille! :kieh:
Meille sanottiin monikkovalmennuksessa, että turha niitten koliikkikaksosten takia on etukäteen yöuniaan menettää. Ja kuin vahvistuksena sille, paikalla oli 3 kk vanhat kaksospojat, jotka nukkuivat 8 tunnin yöunet putkeen!

Minä olen sanonut ihmisille, että tässä on vielä matkaa jäljellä, että ensin kun nyt saisi terveet lapset maailmaan suht täysiaikaisina, niin kyllä sitä sitten pärjää vaikka sisulla!

T. Katrilli & tytöt 31+0 jee!
 
Moi!

Tässä ilmoittautuisi uusi kaksosodottaja joukkoonne suuren, jos siis vielä mahtuu.
Sain viimein kahlattua koko viestiketjun läpi ja paljon miettimisen aihetta on kyllä antanut.
Nyt siis meillä menossa raskausviikko 17+1 ja laskettuaika 30.3.

Enempää en tähän hätään töiltä kerkeä kertoa mutta palailen astialle kun aikaa enemmän löytyy.

T: Hairstyler87
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Mua sit niiiin ärsytti kun sain koko raskausajan kuulla että "sulla tulee oleen sitten todella rankkaa, alahan jo varautuun henkisesti", "eka vuosi menee sit ihan sumussa, et muista siitä mitään", "älä kuvittelekkaan että kaksoset olis yhtä helppoja ku sun esikoinen. Ei ne nuku, heräävät vuorotellen syömää", "tuut tarviin sit hirveesti apua, otat apua vastaan jos tarjotaan", "kyllä ne vatsavaivat sitten alkaa viimestään kuukauden iässä"... siis voi argh!!!! On ollu nyt sit niiiin ihanaa hehkuttaa kaikille että ei kärsitä väsymyksestä, nää nukkuu 13h yöunia yhellä heräämisellä, mä kyllä oon tähän mennessä muistanu kaiken mitä ollaan tehty ja apua en oo tarvinnu eikä sitä kyllä oo tarjottukaan :D saakeli ku menee hermot ihmisiin jotka vaa maalaa piruja seinille. T:Minde ja tytöt 1kk
 
Harmillista todellakin, että säästöt kohdistuvat tällaisiin pieniin avuntarvitsijoihin. Toivottavasti Jk:lla on mennyt hyvin.

Meillä on viikon ikäiset tylleröt. Uskomatonta ja toisaalta taas aivan kuin näin olisi aina ollutkin. Toisaalta on todella helppoa ja toisaalta väsymys on huikaiseva.

Imetys on kuin raastinraudalla repisi nännejä - vauvoilla on tosi pieni ja suppea ote ja molemmat nännit ovatkin verillä. Kumia olen käyttänyt, mutta herun tosi huonost, kun vauvan imu on niiden läpi kevyempi ja vauvat luulevat silikonilumien olevan tutteja ja siis eivät suostu ensin ottamaan nälissään "tutteja" suuhun.

Ihan ensimmäiset yöt oli kaaosta. Nyt mennään semikaaoksella :). Mies siirtyi keskimmäisten lasten huoneeseen pysäyttämään vaeltajat ja nukkumaan itsekin hyvin. Minä nukun tyttöjen kanssa meidän makkarissa ja imetän samaansikaan tai eriaikaan, istuallaan tai maaten, nukkuen tai koko yön valvoen. Kaikki yöt ovat olleet erilaisia, mutta viime yönä molemmat nukkuivat saman aikaisesti 4 tuntia putkeen yöllä. Muuten olen nukkunut 1-2 tunnin pätkiä ja valvonut pätkien välissä 2-3 tuntia. Onneksi olen pystynyt nukkumaan tai lepäämään päivisin.

Tuo pirujen maalaaminen seiille on raivostuttavaa. Oma äitini muistaa pelotella ilmavaivoilla ja koliikeilla säännöllisesti. Myös meidän ratkaisua pitää isommat lapset kotona on kauhisteltu. Ei minulle lasten kanssa oleminen ole raskasta. Tai jos sitten vauvat eivät anna minun nukkua yhtään, niin saan kyllä nämä isommat johonkin hoitoon. Olen onnistunut synkronoimaan jo sentään neljä vauvaa ja lasta suurinpiirtein samoihin rytmeihin keskenään. Enköhän minä onnistu näiden vauvojenkin kanssa.

Huumorilla mennään ja päivä kerrallaan. On ollut helpompiakin elämän jaksoja, mutta ei näin ihanaa :). Aamulla aamutoimet kestävät syöttöuneen pari tuntia, pyykkihommia en ole kerennyt tehdä, illalla nukahdan iltarumban ja imetys maratoonin jälkeen sohvalle istualleen, oma ulkonäkö on kuin ryysyrannan joosepilla ja tuntuu että painoa on turvotuksena enemmän kuin viikko sitten, mutta MITÄ SITTEN. Meillä on aika ihana perhe!

Onko jossakin joku ketju, missä joristaan kaksosarjesta. Tuo yksi ketju on aika kuollut. Esim yösyöttö vinkkejä ja tyylejä olisi hauska lukea. Sekä kikkakolmosia arjen pyörittämiseen. Vai onko kaikki tällainen facebookissa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: maibei ja Karcci
TR
Terveisiä rakenneultrasta, kaikki oli rakenteitten puolesta hienosti, tälläkertaa vahvistui tyttöveikkaus ja aivan samankokoisina kasvavat, ultran teki kätilö, kun sitten mentiin lääkärin juttusille sen jälkeen ja hän vielä tarkistusultrasi tärkeimmät asiat, niin eikös siellä toisella vauvalla ollutkin tosi paljon lapsivettä ja toisella tosi vähän...eli pahin painajaiseni on ehkä käymässä toteen. ONNEKSI asia huomattiin tässä vaiheessa, tytöt on siis ihan samankokoisia ainakin vielä, toisella vaan on vesi aika vähissä :( Eli TTTS-epäily on ja läääkäri soitti suoraan TAYSiin ja saan sinne ajan ens viikon alkupuolella. Hätäilin siinä sitten, että haluisin sinne vielä ennen viikonloppua, mutta eivät nähneet tilannetta vielä niin hälyttäväksi, että oisivat sinne heti laittaneet. Ajattelin kyllä jo heti huomenna soittaa Tampereelle ja koittaa saada sinne ajan perjantaille, en kestäisi ootella viikonlopun yli, kun eikös tilanne voi pahentua tosi nopsaankin? Täällä oli ainakin Maibei ja oliko JK joilla ollut sama tilanne, ei siis tod. mitenkään harvinaista ilmeisesti tällainen! Toivotaan, että tämä on lievää ja selvitään kunnialla ilman Hampurin reissua, mutta tää epävarmuus on raastavaa. Sori, en jaksa nyt kommentoida oikein mitään muuta tässä.

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 20+4
 
TR pikainen kommentti sulle tosta TTTS-epäilystä (koitan tässä joku päivä keritä kommentoimaan muillekin):

Mullahan oli valtavan iso painoero vauvoilla jo silloin heti rv 16, taisi olla heti 25%, joten voisi tosiaan kuvitella, että sun tapauksessa tilanne ei ole vielä ehtinyt kehittymään kauhean pahaksi. Saksaanlähetyksen kriteerinä on nimenomaan noi vesipussin koot, toisella pitää olla paljon vettä ja toinen jo melkein tyhjillään mutta sun tapauksessa ilmeisesti ei sentään näin paha tilanne ole. Virtsarakon koko kertoo myös tuosta lapsiveden määrästä - muistatko mitä sulla näistä todettiin? Muistaakseni viikon 24 tai 26 jälkeen ei enää lähetetä Saksaan. Lievemmissä tapauksissa tilannetta saatetaan vaan tarkkailla ihan loppuun asti. Mun tytöilleni on taas kehittynyt painoeroa noin 10% kun Saksan jälkeen olivat samanpainoisia mutta mitään viitteitä TTTS:stä ei enää ole vaan todennäköisimmin painoerot johtuvat nyt istukan toiminnasta.

Soita ihmeessä sinne TAYSiin niin jos ei muuta niin saat edes vähän vastauksia ja mielenrauhaa. Ja mulle voit pistää yksityisviestiäkin, jos tuntuu, että on paljon kyseltävää! Toivotaan tosiaan, että selviät vain lievällä TTTS:llä! Ja voimia sulle!

Jenniferi, oli kiva lukea sun vauva-arjesta, ihanalta kuulostaa! Ja Jk:lle kanssa kovasti voimia loputtomaan taisteluun, toivottavasti kaikki sujuu mukavasti siellä!

Maibei 31+1 (ja hyvin paksu olo :p)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
TR multakin tsempit ja infoile kun saat lisätietoa ja jaksat asiasta enemmän keskustella :hug:

me olemme hengessä mukana!!!!

Karcci 25+4

joka on tänään taaaaaas saanut kuulla, kuinka väsynyt sitä tulee olemaan kun lapset syntyy ja voin sanoa soronoo mun unenlahjoille(eli tällähetkellä nukahdan melkein heti kun pistän pään tyynyyn) ja muista et mä nukun tuplasti vähemmän.... murinaa :mad:


Ainiin ajattelin et jos aloittaisin blogin :) mut katotaan osaanko :D :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Kiitos kaikille tsempeistä =)

Jenniferi: Aivan mielettömän suloiset tytöt sulla! Onnea tuhannesti, toivon niin pääseväni tohon tilanteeseen itsekin..Ja tosi mahtava tuo sun massu! Aika hurjaa mihin mittoihin sitä voi venyäkään ihan totaalisesti poksahtamatta :O
 
TR hyvä, että lääkäri lupasi soitella takaisin! Tuo virtsarakon täyttyminen kuulostaa kyllä hyvältä, kuvittelisin, että silloin tilanne ei ole ihan niin paha vaan pienemmässä pussissa köllöttelevänkin vesipussiin tulee koko ajan myös lisää vettä. Voisi kuvitella, että kokeilevat "ensiavuksi" isomman vesipussin tyhjentämistä (silläkin toimenpiteellä oli joku hieno nimi). Tsemppiä sulle ja kerro miten homma etenee!

Jenniferi, ihanat kuvat, tässähän tulee ihan vauvakuume :D Täälläkään pallo ei ole enää kovin kaukana tuollaisesta, oon kanssa miettiny, että miltä se näyttää laskeutuneena sekä sitä, että venyttääkö sitten vanhaa sektioarpea, joka on toistaiseksi saanut olla rauhassa, kun on tuolla "pallon alarajoilla".

Tosta pirujen maalaamisesta seinille. Mulle ketään ei ole sanonut ja voivotellut kuinka rankkaa kaksosten kanssa tulee olemaan eikä tarvitsekaan, sillä mä teen sen ihan itse ;) Ehkä se johtuu yltiörealistisesta asenteestani, pessimisti ei pety ;) Mielummin varaudun pahimpaan ja toteankin, että tämähän olikin ihan helppoa (verrattuna siihen mitä kuvittelin sen olevan...). Aion myös hakea ulkopuolista apua heti enkä odottaa, että olen hermorauniona burn out pisteessä ja sitten rupean ihmettelemään, että ai niin mistähän sitä apuakin voisi oikein saada, uskon että jo pelkkä selvittelytyökin vie oman aikansa ja voimansa.

Esikoinen ei ollut mikään ihan helppo tapaus, vaikkei mikään koliikkivauvakaan ollut mutta raskaalta hänen kanssaan alkoi tuntua vasta 9kk jälkeen, kun en saanut (yö)imetystä millään vähennettyä, imetys oli ainut mikä rauhoitti - ja toisaalta väsytti äidin... Alku menee helposti hormoonipöllyissä mutta puolen vuoden jälkeen se unettomuus alkaa kyllä painamaan. Ja tällä hetkellä esikoisen kanssa on todella raskasta, koska hän menee ihan joka paikkaan ja äiti ei vain yksinkertaisesti pysy perässä! Mahan kanssa liikkuminen alkaa olla hyvin rajoitettua ja kaikki fyysinen käy vattan päälle äkkiä - ja sitähän poika vaatii! Mutta onneksi tosiaan hän on nyt vähän aikaa päivästä siellä päivähoidossa niin minä saan myös vähän levätä - lepo kun on tärkeetä varsinkin tässä loppuraskaudessa. Kyllä tämä kaksosodotus on niin erilaista kuin yksösodotus, olen sanonut kavereille, että tuntuu siltä kuin yksösestä viimeiset 2 vko, kun hän meni yliajalle (rv40-42) - ainut vaan, että se 2 vko onkin nyt venynyt 2 kk:ksi :D Kyllä jaksaminen ja pystyminen on ihan eriluokkaa yksös- kuin kaksosmahan kanssa. Tässä muutamana päivänä on ollut jo tosi rankkaa, nyt taas vähän helpompaa, pakko levätä vaan paljon. Tuntuu, että joka ikinen kumarruskin käy hirveästi vattanpäälle, huoh. Tulipas kunnon valitus, en nyt muista mitä muuta mun piti kirjottaakaan :)

Neuvolassa käyty taas tänään. Sf-mitta 34,5, isompi kuin esikoisesta koskaan. Molempien sykkeet löytyi ja rt:ssä tuntuivät köllöttelevän edelleen! Maanantaina saadaan sitten ultrassa varmistus. Jännä kuulla myös kohdunsuun tilanne sekä se, annetaanko kortisonit, niin kuin viimeksi oli puhetta! :)

Maibei 31+2

Ps. Jenniferi, kyselit tota hyvää jatkoketjun paikkaa. Se facebookin Kaksoset&Kolmoset -ryhmä on ainakin todella hyvä foorumi tollasten käytännön vinkkien saamiseen! Sieltä sitä kokemusta löytyy tuhatpäin ja on aktiivista porukkaa! On tosiaan harmi, ettei Monikkoperheille ole omaa osiota täällä kaksplussassa tuolla vauvautuneiden puolella samalla tavalla kuin odottajien puolella. Jos tonne vauvat 0-12 kk menee perustamaan kaksosketjun, me varmaan hukutaan muiden ketjujen joukkoon. Sovitaan sinne huonosti siksikin kun meidän vauvoilla tulee olemaan reilu puolivuotta ikäreoa, kun toinen on vasta saanut vauvansa, toiselta voi jo löytyä kotoa taaperoita :/ Ihan oma paikka Monikkoperheille olisi hyvä :) Ehkä täytyis vinkata ylläpitoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci ja TR
TR
Voi noita vauvelikuvia on niin ihana ja toisaalta vähän hakea katella nyt kun jänskättää tää oma tilanne kuitenkin! Ja sulla Minde tosi hulppee massu myös :D

Maibei; mä kanssa oon varautunu rankkaan vauva-aikaan kaksosten kanssa, mulla sama ajatus, että eipä sitten ainakaan voi kun positiivisesti yllättyä jos vauvat ovatkin suht helppoja! Tää vuotias oli kyllä superhelppo tapaus, kaikki vaan hoki "ette te mitään kyllä ees tiedä vauvanhoidosta, kun noin helpolla pääsette", no, ekat vauvat silloin about 20 v sitten olikin koliikkivauvoja, eli kokemusta on kaikenlaisesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Hui mikä maha Minde!

Jenniferi, piti vielä kysyä, että minkä kokosissa vaatteissa vauvelit ovat kuvissa? Kuulemma 50cm voi olla pikkusille iso... Ihan tässä mietin vaan :) Toisaalta noita vaatteita on jo niin hirveesti, että enempää en sais hamstrata! ;)
 
Ihania kuvia! Ja toisaalta hirvittää, että millainen kupu tästä omasta vielä kasvaakaan :O

Viimeksi kirjoittelin tosta kutinasta... No, kävin eilen labrassa ja parin tunnin päästä terkka jo soittikin tuloksia. Sappiarvot on hieman koholla (viitearvot 10-45, mulla 49). Laittoi nyt tästä syystä lähetteen Kätilöopistolle, jos niitä sit tsekkaillaan siellä (muutoin mulla olis seuraava käynti vasta 7.11.). Vauvat liikkuu kuitenkin ihan vilkkaasti, joten ei nyt sillai huoleta. Kai sitä synnytystä / sektiota sitten vaan aikaistetaan, jos yltyy pahaksi.

Hetkellisesti tuli eilen sellanen fiilis, että pitäiskö tässä pakata kassi valmiiksi :O Aloittelin sitä nyt tänään. Lisäksi keitin noi tutit ja tuttipullot yms. On sitten valmiina.

Huomenna olis sitten neuvolan vuoro ja siellä varmaan saan tietää maksa-arvot..

Todella paljon väsyneempi ja raskaampi olo kuin viime viikolla. Iltaisin kun makoilee rauhassa sohvalla, niin masu kovettuu melkoisesti ja selkää vihloo.. Nytkin kun hetken istunut sohvalla, niin ahistaa ja painaa tohon tissien alas.

Pohjoistuuli 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Just soittivat Kättäriltä, et hieman koholla oleva arvo ei nyt tässä vaiheessa aiheuta toimenpiteitä. Se kätilö sanoi, että toi oli siis maksa-arvo, ei sappi. Hmm... mielestäni se th kyllä puhui sappiarvosta eilen (se taas oli 3, 1 eli alle viitearvon). No, huomenna uusi arviointi neuvolassa..

Pohjoistuuli
 
TR
Väliaikainfoa, soittivat TAYSistä ja huomenna on aika siellä, ensin todennäköisesti kuulemma poistetaan liikoja vesiä ja jään seurantaan sinne, jos siltä sitten näyttää, niin ens viikolla Hampuriin, näin sanoivat. Jännittää, mutta olen toki helpottunut, että pääsen hoitoon ja seurantaan heti. Voikaahan te muut hyvin täällä, mäkin koitan tsempata kovasti :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: maibei ja Karcci
Moikka!

Tänne on tullu niin paljon tekstiä ja kaikkeen tekis mieli kommentoida, mut ehkä vkl olis aikaa.

Mut toivotaan TR parasta!

Ihanat paketit Jenniferi.

Ja Minden arki, ainakin yöt kuulostaa fantastisilta.

MEILLÄ PÄÄSI LAURI TÄNÄÄN KOTIIN!! Meidänkin ihana vauva-arki voi alkaa. Tosin meillä on vielä iso liuta kontrolleja tulossa, mutta mitä niistä!

Kaikille hyviä jatkoja! :)

Jk ja pojat rv 35+5 (6vko 4pvä)
 
Jk79 - hyviä uutisia ja tsemppiä vauva-arkeen!

TR - hyvä ettei tarvitse odotella vkonlopun yli vaan pääset huomenna jo sairaalaan. Tsemppiä!

Piti jo aikasemmin kommentoida noita vauva-arjen odotuksia. Itse oon ollu kans taipuvainen pessimismiin. Jotenkin sitä on helpompi valmentaa itseään siihen. Meille ei oo kyllä kukaan päin naamaa tullut sanomaan, että tulee olemaan rankkaa jne. Meillä toi esikoinen lopetti yösyömiset, kun siirryttiin kokonaan korvikkeeseen (eli n. 3 kk iässä). Vauva-arki oli sen jälkeen helpompaa, kun vauva sai riittävästi ruokaa ja itse en stressannut imetyksestä. Tää sai silloin jotkut ihmiset kommentoimaan ehkä hiukan kateellisena, että onpa helppoa. Ei ne sitä silloin ajatelleet, että olishan se imetys ollut kuitenkin se helpompi vaihtoehto. Mä oon kyllä aina ollut sitä mieltä, että äidit on pahimpia kritisoijia. Lähes jokaisissa lapsiin liittyvissä asioissa teet aina väärin :) ( esim. se, että ootko kotona vai meetkö töihin jne jne).

Jahas, esikoisen iltatoimet odottaa :)

Pohjoistuuli
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
TR tsemppiä hurjasti! Onneksi pääset nopeasti seurantaan, toivotaan että tilanne pysyy kohtuullisena ja vauvat jakselevat hyvin! Tuntuu kyllä tämän ketjun perusteella että tuo TTTS on yleisempi kuin mitä prosentit antavat ymmärtää...

Aivan ihania vauvoja! :heart: Kun saisi omatkin joskus ulos tuolta.... henkisesti oon siis tosi onnessaan tästä raskaudesta ja vauvoista ja oon ostellut kaikkea ihanaa ja hömppääkin ja laitellut muutenkin mutta tämä fyysinen puoli.. Vaikka vauvat olisivatkin niitä kaikkien pelottelemia koliikkeja niin oon varma että hoidan mieluummin itkuisia vauvoja kuin kärsin näistä ihme kivuista viikko- ja kuukausitolkulla. :D Alkaa kieltämättä vähän kyllästyttää, valivalivali!

Itse esikoisen kohdalla ajattelin silloin että vauva-arki on yhtä huutoa, itkua ja hammasten kiristelyä. Esikoinen oli kyllä viihdytettävä vauva mutta yllätyin positiivisesti miten helppoa kuitenkin oli, kun olin varautunut pahimpaan vaihtoehtoon. Toisen kohdalla tuntui että itkuakin jaksaa eri tavalla kun tietää kuinka nopeasti vauvakuukaudet vierivät - ja esikoisen karjunta oli siinä vaiheessa jo toista sfääriä kuin hentoinen vauvan parkuminen.

Murotar 28+3 (vielä reilut 8 viikkoa....:popcorn:)
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR hyvä kun pääset seurantaan! Toivottavasti ei kuitenkaan sentään tule Hampurin reissua mutta jos tulee, niin hyvää hoitoa saat! Ja tosiaan ttts-todennäkösyydet ei nyt ihan mee nappiin tässä ketjussa :(

Jk aivan mahtavaa, että sait vihdoin molemmat pojat kotiin! Nautinnollisia hetkiä sinne :heart:

Jenniferi, kiitti vastauksesta! Hyvä tietää :)

Pohjoistuuli, kuinkahan tiheästi tota maksa-arvoa nyt seurataan? Toivottavasti kutinat pysyvät kurissa!

Murotar täällä kanssa tää fyysinen puoli alkaa olla aika koetuksella. Kaikki kumartelut olen kyllä ehdottomasti todennut kaikkein pahimmiksi! On tämä niin ristiriitaista, kun vauvojen soisi nauttivan masun turvasta mahdollisimman pitkään mutta itse on jo ihan valmis... :/

Maibei 31+2
 
TR voimia ja tsemppiä tosi paljon! Onneksi tilanne ei ole vielä päässyt kauhean pahaksi ja pääsette heti hoitoon. Olet ajatuksissa!

Minde ja Jenniferi, aivan ihania pikkuisia teillä! :) Täytyy varmaan itsekin hankkia niitä 44 cm kokoisia vaatteita..

Aivan mahtavia uutisia JK! Nauttikaa kotonaolosta nyt täysin siemauksin, olette sen ansainneet!

Pohjoistuuli, toivotaan että kutinat ei nyt pahenisi. Onneksi näitä seurataan, niin voidaan hoitaa tai reagoida vauvojen voinnin mukaan.

Karcci, mahtavaa että olet voinut niin hyvin, sehän on vaan tosi positiivista! Toivottavasti pääset mahdollisimman pitkälle ilman suurempia vaivoja. Mua nauratti kun kerroit lapaluun alla olevasta kivusta, mulla on nimittäin ihan samanalainen ja olen vaan ajatellut että se on joku jumi, mutta ehkä se liittyykin tähän mahaan jotenkin.. Oliskohan joku hermopinne.. Mulla se tulee nykyään jo kun kävelen vessaan ja takaisin, sulla kynnys on vähän suurempi. :)

Mulla maha tissien alta on ihan puutunut ja tunnoton. Johtuu varmaan kun mahaa kiristää koko ajan niin tunto lähtee. Kävely ei oikein onnistu eikä nukkuminenkaan kun max. tunnin pätkissä ja sitten täytyy kävellä ees taas. Kuitenkin oon vaan tosi onnellinen että on päästy näin pitkälle ilman suurempia ongelmia, kaikki kun tiedetään että se ei ole mikään itsestäänselvyys. :)

Voimia ja jaksamista kaikille!

Elmeriini rv 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci ja TR

Yhteistyössä