Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Ihania masuja :D mutta ou mai gaad miten ihania pikku nyyttejä :heart: :heart:

Terkut eilisestä sokrusta (yööööK!!!!) se oli pahempaa ku sillä ekalla kerralla,meinasin tosiaan oksentaa jo juodessa.Tyttö sai himmeet hepulit melkein heti, mut poitsu chillas melkein loppuun saakka, sit tuli muutama elehdintä tyyliin "hei ruoka ois aika kova juttu" :) Koko loppupäivän tuntu et kaikilta kolmelta oli vähä veto veke...
Tää on ilm. ihan normaalia?
IP:stä pääsin sitte neuvolaan ja sokeriarvot oli ihan normit *jejejejej* :)
Paino oli noussu nyt ~500g vko eli vähemmän ku ennen :) hB oli 124 ja paineet normaalit.
Sf mitta oli hienot 27cm...Sit päästiin sydänääniin, kerroin tyyppien rauhallisuudesta ja et kuin kiva et nyt saa vähän kuunneella niitä ku ei oo oikeestaan kunnolla tuntenu tänää. Noh, eipä vaan saaha kuuluviin...pientä kaikuu vaan...Onneks sit ruvettiin vähän anturia potkii ja loppujen lopuks ne löyty..Vaikka mä aika stressaamaton äiti oonki, niin kyllä siin pieni huolen häivä kävi mielessä....*huoh*

Illalla asia kuitenkin vähän kaiversi mieltä, kun tyttö potki ja kieppuili, mut pojusta ei oikeen selvää liikettä saanu niin oli nukkumaan mennessä pakko vähän mahaa painella.Molempien reaktio oli äitin rauhoittava monotus muutamaan kertaan :heart: On ne vaan niin tärkeitä jo *tulee jopa tippa vähän silmään*

Nyt mä meen väkertää 4h työpäivän ja sit alkaa pakkausvkoloppu :p Huomenna tosin on viel mun futisjoukkueen kaudenpäättäärit, jonne lupasin mennä palloilemaan :D :D mut muutama tunti siel niin luulen, että tää mami on taas ihan valmista kauraa kotiin :)

Ainiiiiiiii!Siit kommentoinnista, mä luulen et esim mulle on helppo tulla kommentoimaan/neuvomaan ku esikoiset tulossa (mikä siis automaattisesti tarkoittaa ettten tiedä vauvoista mitään) ja oon tosi semmonen sosiaalinen/ulospäinsuuntautunut/rempseä eli ehkä mut koetaan liian "menevänä" (ymmärtääköhän kukaan mun selostusta?) :)
Mä kuitenkin etenen yhä tätä koko juttuu askel askeleelta ja seuraava tosiaan on ultra reilu vkon päästä, sit 30. rajapyykki ja sit 32.vko...siitä kk niin noi vois mun veikkauksen mukaan syntyy :) mutta mietitään sitä sitten lähempänä! :)

Perjantaita kaikille, ootte oikeesti huikee tuki!Ja kannatan sitä äiti keskustelun herättämistä henkiin!Uus ketju vaan tähän monikkoosuuteen, me tullaan mukaan jahka äitiydytään ;)

-k,s&g 25+6-

P.S. TR tsemppiä sinne ja muistathan pitää meit ajantasalla :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
Neuvolasta kotiuduttu. Tänään olikin sijainen, kun oma on lomalla. Sovittiin, että meen ti tai ke käymään uudestaan labrassa verikokeessa, niin saadaan ne maksa- ja sappiarvot tarkistettua. Kutina ei oo pahentunut. Se on enemmänkin sellaista ihon kihelmöintiä. Ja tietty mahaa kutittaa enemmän, mut sen oletan jotenkin johtuvan enemmän siitä ihon venymisestä. Jos nyt vkonlopun aikana pahenis, niin sitten vaan yhteyttä päivystykseen.

Proteiinit on aina vaan yhdellä plussalla. Täytyy jättää näytteet labraan samalla, kun meen tohon verikokeeseen. Painoa on nyt tullut ekasta kerrasta lähtien 6,3 kg. HB otettiin nyt pitkästä aikaa ja se on 118. Sovittiin, että vois ottaa joka toinen päivä isomman annoksen. SF-mitta oli jo 40cm. Sykkeetkin löytyi ihan ok. Tää oli tosiaan sijainen ja sanoi, että ei ees muista, että milloin on viimeksi ollut tekemisissä kaksosraskauden kanssa.

Askel kerrallaan täälläkin mennään. Kyllä noita viikkoja ja päiviä lasketaan sekä tutkitaan kalenteria, että mitä milloinkin tapahtuu. Odottavan aika on pitkä, mutta silti tuntuu, että viikot menee hurjaa tahtia. Ei tässä kuitenkaan ihan hirveän montaa vkoa ole enää jäljellä. Nyt on tosiaan ajatukset siinä synnytyksessä. Sit tietty miettii, että onko kaikki valmiina, onko pieniä vaatteita riittävästi (ja mikä on riittävä määrä), miten esikoinen suhtautuu jne...

Jos sitä oikasis hetkeksi sohvalle taas :) Hyvää viikonloppua kaikille!

Pohjoistuuli 33 + 0
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Karcci, minäkin kävin keskiviikkona sokerirasituksessa, reilut puoli tuntia kestin kunnes alkoi näkymään tähtiä ja juoksin vessaan oksentamaan. On se vaan niin ihanaa! :D Kuopukselta kävin myös taannoin ja silloin pysyi mehut sisällä. Nyt on ollut kyllä ruoan tarve kovempi joten ehkä se 12h paasto oli liikaa...
 
Ultrakuulumisia: A 1790, B 1780. Molemmat raivotarjonnassa. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että alatiellä mennään, jollei mulla ole jotain hirveetä synnytyspelkoa. Pelottaa vaan näitten puolesta :$ mitä kaikkea voisi mennä mönkään alatiesynnytyksessä. Itseäni ei synnytys pelota, edellinenkin oli fyysisesti helppo. Kuulemma se, että ekasta lapsesta oli sydänäänten heikkenemistä, ei olekaan oikeutus sektioon, koska lapsi syntyi kuitenkin imukupilla, eikä hätäsektiolla.

Käynnistys viikoilla 36-37, jolleivät sitä ennen tule itsekseen.

T. Katrilli 31+3
 
Juu hei,

Mä sitä tossa taannoin jo peräänkuuluttelinkin, et missä jatketaan jutusteluu kun odotus on ohi. Toi tosiaan on aika kuivunu ketju tuo joka tuolla jo on. Mäkin vaan roikun täällä :D Mut toisaalta, eihän mul oo viel laskettu aikakaan menny :D

Ihania kuvia Jenniferi. Mäkin laittaisin jos ois yhtä helppo ku faceen, mut ymmärsin et pitää ensin ladata johki ja sit ja sit.. oon niin tumpelo, etten viittii yrittää :D

Voi TR, kerro kun ehdit ja jaksat mitä siellä tänään sanottiin. Ja vaikka oliskin ttts, niin täällä on vaan pelkkiä onnistumisia ollut näissäkin tapauksissa.

Hyvää weekendiä!

Jk ja pikkupojat
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Tosta jatkokeskustelupaikasta. Lähetin nyt ylläpidolle viestin ja toivomuksen, että avaisivat oman osion Monikkoperheille Lapsi kasvaa -keskustelufoorumin alle samalla tavalla kuin on jo täällä Lapsen saaminen -forumissa. Se huono puoli täällä Lapsen saaminen/Monikkoperheet/ Arkea ja juhlaa kaksosten kanssa -ketjussa keskustelussa on, että tämä osiohan on virallisesti tarkoitettu odottajille, joten tänne ei varmaan yhtä helpolla eksy muita kaksosäitejä... Jos tuo uusi paikka meille avautuisi, voisimme perustaa sinne oman ketjun Loppuvuoden 2013 - Alkuvuoden 2014 -kaksosten äideille, missä kaikki täältä ketjusta mammautuneet voisivat jatkaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jk79
TR
Huomenia kaikkille! Pääsinkin jo eilen illalla pois Tampereelta. Yhdeltä oli aika varattuna ja kotona oltiin takas iltakympiltä, oli raskas päivä! No mutta, ensin luonnollisestti ultrattiin vauvat, siinä oli kaksikin lekuria ja parit hoitajat paikalla, vauvat olivat 393 ja 402 grammasia, eli hyvä kokosia viikkoihin nähden ja myös siis samankokoisia edelleen. Luovuttajan syvin vesitasku oli jonkun vajaa 3 cm ja saajasikiön n. 10 cm, eli ihan selkeä tapaus on kyllä. Vauvat kuitenkin siis virkeitä ja liikkuvaisia ja samankokoisia ja luovuttajallakin sen verran vettä, että tilanne ei vielä erityisen hälyyttävä (jotenkin itsestä vaan kauheeta, että pitää oottaa siihen lähes kriittiseen pisteeseen, ennenkuin sinne Hampuriin tulee lähtö). Vettä otettiin kuitenkin pois n. 500 ml, ja mun olo parani aivan tosi paljon sen jälkeen! Toimenpide oli kyllä inhottava, mutta ei onneksi kestänyt kuin n. 20 minsaa, pelkäsin, että vauva huitaisee neulaa sen aikana ja niinhän se vähän nyrkillä sitä paukuttelikin. Jäin sairaalaan parikisi tunniksi seurantaan ja sain lähteä kotiin. Seuraava aika on tiistaiaamulla, katsotaan sitten jatkoja. Selkeä TTTS on meneillään siis kyllä.

Ultrasivat nyt myös sydänkäyrät ekan kerran, ja itsekin tajusin kyllä, että saajalla oli jotenkin tiuha ja raskas se käyrä, eli painetta kohdistuu sydämeen. Luovuttajalla taas oli aika "matala" ja kevyt se käyrä : /

Levon kannalla otetaan vielä tää päivä sen operaation jälkeen, kun on se vaara että vedet menee, onneksi mulla se kohdunkaulan tilanne on "priima" niinkuin lääkärit eilen sanoivat, nyt mittasivat hulppeat 7 cm pituudeksi.

Raastavia aikoja eletään, mutta siis toistaikseksi ei vielä suurempaa hätää :)

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 21 tänään, jeeeee (hitto kun ois ees pitemmillä viikoilla jo)
 
No voi hitto!

Pitikö sitten vielä tulla teillekin ttts TR :mad: Pari lohduttavaa sanaa. Onneksi olet jo rv 21 ja vesitaskua riittää. Voi olla että ihan vedenpoistoilla pärjäätte siihen saakka kunnes on turvallista käynnistää. Pikkuhiljaa voi saada jo kortisonitkin. Meillä rv 19 ei ollut enää yhtään vesitaskua luovuttajalla eikä virtsarakkoa näkynyt. Hampurissa otettiin A:lta operaation yhteydessä 2,5l vettä pois. B.stä ei annettu edes selviytymisennustetta. Näytti niin huonolta. Ja tuossa nuo nyt tuhisee, sitkeitä poikia. Ja vasta 36 viikkoa tuli tänään täyteen :)

Joten, en voi sanoa et huoli pois, mutta uskon että kaikki menee hyvin :) Teillä on ajoissa huomattu tilanne ja kontrollit, niin ei suuria muutoksia päästetä tapahtumaan. Ja jos ei vesienpoistoilla pärjätä, tässä on vielä useampi viikko aikaa saada lähete Hampuriin. Toivottavasti sinne ei teidän kuitenkaan tarvitse lähteä, sillä operaatiossakin on omat riskinsä. Vielä tuosta vesitaskusta..3cm kuullostaa hyvältä. Meillä A:lla oli tuo viimeinen kuukausi vettä vain <1cm. Ainut merkki ttts:stä on vain hänen alhainen hb. Siihenkin annetaan punasoluja, joten ei huolta :)

Sinulle ja kaikille muillekin hyvää odotusta! Ja Maibei kiitos kun jaksat nähdä vaivaa meidän muiden eteen perustamalla meille sopivan mammaketjun :)

Jk ja pojat rv 36
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
TR kiva kun pääsit viikonlopuksi kotiin ja sait vähän helpotusta oloosi. Hyvä, että seuraava seuranta on jo tiistaina! Tosiaan se Saksaanlähettämisen kriteeriraja on 2 cm, joten kovin kaukana siitä et ole mutta tiistaina sitten näkee mihin suuntaan tilanne on lähtenyt kehittymään. Muistatko mikä nyt tällä kertaa oli virtsarakkojen tilanne?? Se on kanssa hyvä, että vauvat on noin samanpainoisia. Ihan hirvittävän pahalta sun tilanne ei kuulosta mutta eihän ne rajat kovin kaukanakaan ole... Varmaan toisaalta vähän hermostuttavaa tollainen jatkuva seuranta ja hilkullaelo...

Ne rajat on tosiaan sellaiset riskirajat. Jos on oikein paha TTTS, laserhoito on välttämätön, lievemmissä tapauksissa voidaan tosiaan selvitä jopa loppuun asti tarkalla seurannalla! Vaikeissa tapauksissa (lähes) vedettömässä taskussa elelevä kärsii anemiasta ja todellisuudessa vielä suuremmassa vaarassa oleva isossa vesitaskussa elävä vauva kärsii sydämen ylikuorimituksesta. Mutta tosiaan lievissä tapauksissa näin voidaan edetä loppuun asti. Ultrassa pystytään virtauksia mittaamalla hyvin seuraamaan ravinteiden saantia ja sydämen kuormitusta, myös kasvun kehittyminen ja isomman vauvan turvotuksen seuraaminen antavat viitteitä näistä.

Itse koin ainakin Hampurissa sen vedenpoiston niin kuin koko laseroinninkin täysin kivuttomaksi ja helpoksi toimenpiteeksi. Vedenpoisto tuntui vähän hassulta, kun totta kai sitä vettä siinä tilanteessa roiskui ja tunsi mahalla sellaisen kuuman vesivanan valuvan ja mahan päältä sitä kipattiin sellaiseen isoon mehukannun näköiseen kippoon :D Multa poistettiin litra vettä. Kohdunkaulan tilanne on kanssa tärkeä mahdollisen Saksaanlähetyksen kannalta - jos on vähänkään homma edennyt kohdunkaulalla, lentokoneeseen ei ole mitään asiaa ennenaikaisen synnytyksen vaaran vuoksi!

Tsempit täältä TR:lle ja vilkutukset muille!

Maibei 31+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
TR, voimahalit täältä!!! :hug:
Toivotaan tosiaan et menis ihan seurannalla.

Maibei, hyvä vyvä hyvä...Jatkopaikka juttu edistyy! :) kiiiiitoooooos :)

Meillä on nyt keittiö pakattu ja enää ois sit henkarikaappi vaatteet ja ens vkon alussa sit noi loput jotka on ns. pakollisia ja joita ilman ei vaan pärjätä.
Viikon päästä ollaan jo nukuttu muutama yö uudessa kodissa *wuhuu* ja viikon päästähän meillä on ma sit ultra :heart:

Muksaa sunnuntaita!!!!

-Karcci 26+1, jonka kroppa ei tajua talviaikaa- ;)
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Huomenta :) Nyt mulla päällimmäisenä huoli pienistä ja siitä mihin tän TTTSn kanssa joudutaan, niin en oikein jaksa kommentoida mitään muita asioita, en halua että tästä tulee mikään TTTS-ketju kuitenkaan :)

Niin, tosiaan Maibei toisella vauvalla oli reilu rakko ja toisella edelleen erottui rakossa vähän virtsaa silloin perjantaina. Kiva kuulla sulta ja JKlta, ettei itse operaatio Saksassa satu (en vaan oikein tajua miten se tehdään, ehkä kyselen yksityisviestillä sit tarkemmin). Ja hienoa, ettei se lapsiveden poisto teillä tuntunut, puudutettiinko teitä? Mulla ei siis laitettu mitään puudutusta ainakaan. Millä viikolla sun vauvat taas syntyikään JK?

Mahtavaa, että muilla on asiat hyvin, itse tosiaan eilen illallakin pyörin ahdistuneena sängyssä ja kuuntelin parikin kertaa sydänääniä, mun mielestä ne on vähän oudot; toisella jotenkin epätahtinen syke, vaikka onkin kuulemma ihan normia sellaiset hidastumat välillä...ja aamuyöllä valvoin ahdistuneena pari tuntia. Mutta, onneks huomenna taas TAYSiin. Kauheesti koitan tsempata ajatuksissani tylleröitä :heart:

Kivan harmaata syyspäivää kaikille!

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 21+2
 
Täällä poksuu puoliväli. Rv 20+0 POKSPOKSPOKS!!! :heart:


Hitsikka,paino vaan nousee..Eka neuvolassa oli 59,8kg ja nyt 20+0 kotona vaaka just näytti 64,3kg.. Toki neuvolan vakaa näyttää aina erilailla kuin kotivakaa..Esikoisesta painoa tuli yhteensä +15kg,enää vajaa 3kg ja oon samoissa lukemissa kuin esikon syntymäpäivänä sairaalaan lähtiessä..:O
Toki mulle jäi 5kg kun en jaksanu urheilla,enkä päässy enää takaisin lähtöpainoon..
Mutta seuraava neuvola on 19.11. saapa nähä mitä terkka sanoo.


Mutta siis masua kannan ylpeydellä,mutta hyi hitto tuota selluliitin määrään pepussa ja reisissä :x Se suli aika vauhdilla esikoisen syntymän jälkeen eli se oli vissiin sitä hormoniperäistä selluliittiä,muutenhan se ei kyllä sula niin vaan.
Mua niin ällöttää nää kintut ja perä!! Mihinkään muihin vaatteisiin en mahdu kuin tuulipuvunhousuihin :(


Mutta nyt kai se pitää lähtee tyttöä syöttämään!


-Tipetsu ja tuplakupla 20+0-
 
Ensin ultrakuulumisia täältä: kaikki kunnossa, painot 1910 g ja 1780 g, painoero tuntuu koko ajan pysyttelevän suhtsamana grammoissa eli prosentuaalinen ero pienenee koko ajan \o/ Kaikki virtaukset oli kunnossa ja hiukan niin kuin epäilinkin niin b oli kääntyny pt mutta sillä ei onneks ole mitään merkitystä, näillä näkymin lähettäs alakautta synnyttämään, a kun on rt. Ja kohdunsuu ei ole kypsyny yhtään lisää, joten senkään suhteen ei ole huolta. Mulle annettiin nyt ihan vain varotoimenpiteenä, kun on riskiraskaus, kortisonit. Eka piikki tänään ja pääsin käyrille, kaikki hyvin sielläkin :) Toka piikki huomenna, kotiin sain tulla :) Seuraava ultra taas 2 vko päästä, neuvola tän viikon perjantaina. Huomenna tulee rv32 täyteen, jolloin on isoimmat keskosuuden riskit voitettu ja seuraava ultra onkin sitten jo melkeen rv34, jollon saavat kai jo syntyäkin. Marraskuun aikana tänne joka tapauksessa pienokaisia odotellaan, hui! :) Olo on pysyny muuten ihan hyvänä mutta onhan tän mahan kanssa tosi vaikee olla! Istualteen painaa ylös, kumartaessa painaa alas ja ulottuvuudet vaan kertakaikkiaan loppuu joka suuntaan! Tuntuukohan sumopainijoistakin tältä?! ;)

TR meillä oli tosiaan puudutus Saksassa, se voi tietty vähän selittää sitä sun lapsivedenpoiston kivuliaisuutta, on varmaan haluttu välttää turhat riskit vauvoille mutta muistaakseni tosta paikallispuudutteesta todettiin että paikallisuutensa ja pienien määrien takia siitä ei ole vauvoille haittaa. Voin vastata Jkn puolesta, että Jkn vauvat synty 29+2 :) Sisukkaita poikia ovat kyllä olleet :)

Tipetsu, kyllä sitä painoa vaan tässä kaksosraskaudessa tulee, ei voi mitään, mutta varsinkin jos imetys onnistuu, niin varmasti kilot kyllä kariseekin! ;)

Karccille ihanaa muuttoa :)

TRlle tsempit huomiseen ja rauhallista mieltä!

Maibei 31+6
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Hei kamaan! Meitsille on tullut jo 15-16 kg :$ tosin kaikki mahaan. Ehkä 1-2 kg pyöreytenä muualle. Kuitenkin niin, ettei mahaa erota edestä, eikä takaa. Eli siis en ole levinnyt sivuttaissuunnassa. Oliko nyt tarpeeksi vaikeesti sanottu ;)

Ekasta tuli tosiaan 10 kg. Kaikki lähti ja vähän liikaakin. Ehkä nämäkin sit lähtee. Hirvittää vaan, kun en ole rauhallisia kävelylenkkejä lukuun ottamatta tehnyt mitään! Kunto on varmaan ihan nollissa, mut en halunnut ottaa mitään riskejä lapsivesien menosta,
supistelusta tms. Edestään löytää sit :LOL:

Maibei: apua miten iso toi isompi on (lue: hyvä juttu). Jos katsoo neuvolan vauvan odotus-kirjasta keskimääräisiä painoja.

T. Katrilli ja tytöt 31+6
 
Huomiseksi aamuksi varattu lääkäri....nyt mä "luovutan" ja annan muiden ahkeroida. Mä keskityn omaan ja pikku tyyppien hyvinvointiin.

Toi selkä on ollut nyt astetta kipeempi ja meil on tää muutto ja kaikkee,niin jätetään se ns.turhin pois..... Enköhän mä kerkee tekee töitä viel elämäni aikana ;)

-Karcci,joka huomenna hakee uuden kodin avaimet \o/- 26+2
 
Hei!

Tsemppiä ja voimia TR huomiselle! Onneksi olette hyvässä hoidossa.

Täällä kiloja tullut jo ekaan neuvolaan verrattuna 19 kg.. Mullakaan ei kauheasti ole tullut muualle kun mahaan onneksi. Katrilli mäkään en oo voinut yhtään urheilla enkä liikkua lähes koko aikana vaikka normaalisti liikun väh 6 krt vkossa. Täytyy vaan luottaa siihen että kun pääsee taas liikkeelle niin kunto nousee..

Mulla viime loppuviikon aikana yhtäkkiä alkoi turvotus lisääntymään ja vasen jalka on tuplaantunut (ihan oikeasti reisi on kaks kertaa paksumpi kun ennen), polvea ja nilkkaa ei enää näy ollenkaan. Kohta ne ei enää edes taivu. Neuvolassa eivät olleet huolissaan raskausmyrkytyksestä kun verenpaineet oli kuitenkin alhaiset eikä muita oireita ole. A vauva painaa vasemmalle alas ja se ilmeisesti aiheuttaa tuon hurjan turvotuksen etenkin vasemmalla. Paljonkohan se voi vielä turvota.. Ootteekste muut kovasti turpoilleet?

Onpa Maibei hyvän kokoisia jo teidän vauvelit! Tosi ihanaa, tekin olette jo tosi pitkällä ja hyvä että saitte kortisonitkin. Aiemmasta TTTS:stä huolimatta kaikki voi siis mennä tosi hyvin. :) Toivottavasti sunkin esimerkki antaa voimia ja uskoa nyt ttts:n kanssa kamppaileville.

Karcci tuo on varmasti hyvä päätös. Töitä ehtii kyllä vielä tehdä, mutta tämä on ainutlaatuista aikaa monessakin mielessä. Mun mielestä yks lääkäreista totesi mulle silloin jo aikaisessa vaiheessa tosi hyvin - unohda vaan suosiolla työprojektit, sulla on nyt tässä kaikista tärkein projekti menossa -panosta siihen. Onnea myös uuteen kotiin ja tsemppiä muuttoon!

Marraskuussa tänne syntynee aika paljon vauvoja! Ihan huikeeta että tällä viikolla ollaan jo marraskuulla kun tuntuu että just oli elokuu. Vaikka odottavan aika on pitkä, on aika sittenkin jotenkin mennyt nopeasti. Odotan kyllä vauvoja syntyväksi kun kuuta nousevaa, en millään malttaisi odottaa nähdä heitä kun tässä on niin pitkään jo oltu kimpassa. :heart:

Jostain syystä nyt on alkanut huolettaa että tässä lopussa sattuu jotain. Oon tosi kömpelö tän megapallon kanssa ja pelkään esim. että kompastun ja kaadun mahalleni ja jotain sattuu. Ihan hölmöä etukäteen tuollaisia asioita pelätä, liekö hormonit näitä aivoituksia sitten tekee.:O


t. Elmeriini +möllit 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
voi ei kirjoitin pitkän tekstin ja enköhä painanu väärää nappia nii hävis koko teksti! :/
mutta pikaisesti sama; en oo tosiaan käyny täälä pitkään aikaan ja mukavan yllättävää oliki huomata se miten loppusuoralla moni jo on :) tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

onko teillä ollu selkäkipuja paljon? musta tuntuu etten kohta enää jaksa tuon selän kans,aamusta iltaan ja eilenki illlalla oli yhtä tuskaa nukkumaanmeno,puolimäryä sai vääntää ku joka asennossa käy selkään....

painoa mulla on tullu nyt 11kg ja viikkoja on tosiaan 24+2, hurjaa vauhtia tulee vaikka oon koittanu syyä terveellisesti ja muuttanu ihan mun ruokatottumuksia,aivan siis erilailla syön ku esikoista oottaessa.....mutta toisaalta onha sielä masussa kaks <3 lenkillä oon koittanu kans käyä mutta tosi vähästä...ei pysty ku ihan pikku matkoja ku alkaa heti nivusia pakottaan ja huimaamaan...ja araks tullu vähän ku viikko sitte kaatuin lenkillä,onneks ei käyny pahemmin ja mies sattu olemaan mukana....

muttajoo avauduin taas heti urakalla :D

poksukka 24+2
 
Hei vaan,
Täällä vielä hengaillaan, lukenut oon kyllä päivittäin mutta kirjoittamiseen ei tahdo aika riittää..

Se olis sit tänään 32+0!
Viime torstaina kävin ultrassa ja kokoeroa oli tullut, joten menen jo ens maanantaina uudestaan. Vaikeaa oli kyllä mittaaminen kun A:n pää todella alhaalla ja B:n pää todella ylhäällä. Painot oli 2000g ja 1850g.
Jos nyt ero kasvaa niin kai niitä ulos otetaan aikaisemmin. Ei haittaa kyllä yhtään, olo on tosi tukala ja väsymys loputonta.
 
Päivää kaikille tasapuolisesti! Tänne ei mitään uutta. Ja tässä tilanteessa se on kai todettava, että parempi niin. Päivä päivältä tukalampi ja väsyneempi olo. Yöt alkaa olla vähän rikkonaisia, kun ei meinaa löytyä hyvää asentoa. Kädet puutuu yöllä ja päivällä särkee sormien niveliä. Sukkien ja kenkien laittaminen käy työstä.

Kutinat on minusta vähentyneet. Enää ehkä vaan toi maha kutisee. Kävin kuitenkin tänään labrassa verikokeessa ja viemässä pissanäytteet. Ehkä ne sitte neuvolasta ilmoittelee, että mitä niissä näkyi.

Eilen oltiin miehen kanssa Kättärillä monikkovalmennuksessa. En saanut siitä oikein mitään irti. Suurin osa asioista oli ihan tuttua, kun tässä on kuitenkin joutunut netistä muutenkin lukemaan tietoa, kun neuvolasta ei oo hirveästi ollut apuja. Kätilö luki ääneen niitä monikkoperheet ry:n materiaaleja. Käytiin tutustumassa synnytyssaliin, mutta se nyt sit olikin tuttua, kun esikoinenkin on syntynyt siellä. Jokaisella on niin yksilöllinen raskaus, että pahahan siihen on mitään kovin tarkkaa ohjeistusta antaa.

Tän viikon "ohjelmat" siis jo takana. Ens vkolla vasta seuraava ultra.

Jaksamisia kaikille!

Pohjoistuuli 33+4
 
TR
Terkkuja TAYSista! Saatiin toistaiseksi ainakin helpottavia uutisia, vesimäärät olivat n. 4cm ja n. 6cm, eli "kuivempikin" oli saanut vähän vettä lisää =) Seuraava kontrolli on viikon päästä taas Hämeenlinnassa ja sit viikon päästä TAYSissä. Ohjeistivat ottamaan heti yhteyttä jos omassa olossa tulee muutosta huonompaa sillä välin. Nyt pidetään kaikki sormet ja varpaatkin ristissä, ettei tartte sinne Hampuriin lähteä!

Vauvat vahvistuivat lapsivesitutkimuksen myötä tytöikis, eli viiden tytön suora ois tällä tädillä sitten tiedossa :LOL:

Nyt on olo vaan niin onnellisen helpottunut ettei tosikaan (vaikkei tuo TTTS mihinkään ole hävinnytkään). Mieskin sanoi automatkan aikana, että onpa jotenkin tosi kevyt ja hyvä olo. Oltiin aika varmoja että Saksaan tulee lähtö miltei hetimiten.

Kiloista: täällä on nyt tullut 9 kgs, ja tiedän kyllä herkutelleenikin vähän. Mut jotenkin just nyt noi kilot ei kyllä nappaa tippaakaan, mun lähtöpainoindeksi oli 24, ne on ihan muut asiat jotka merkitsee jotain :heart:

Mahtavaa syyspäivän jatkoa kaikille teille!
 
TR
Ainiin, meillä harmittavasti peruuntui toi monikkovalmennus TAYSin käynnin takia, mutta jotenkin aattelen, ettei toi kovin haittaa, on tosiaan sen verran tullut ahmittua tietoa jo netistä.
 
Hienoa TR! Jospa suunta jatkuisi samana!

Ultrakuulumisia: kävin tänään ä-polilla ja molemmilla vauveleilla oli kaikki hyvin, liikkuivat vilkkaasti ja painoarviot olivat molemmilla n.1200 g, vain 40 g eroa joten tasaisesti kasvetaan. Sen sijaan kohdunsuu oli alkanut avautua, kuulemma selkeästi sormelle auki, kanava oli vielä normimitoissa mutta joka tapauksessa olin ehtinyt jo vähän valmistautua näiden monenmoisten fyysisten tuntemusten vuoksi. Nyt pitää kuulemma vain levätä ja käydä viikon päästä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne neuvolassa, jos mitään muutoksia tulee niin laittavat heti kortisonit. Toivottavasti ei ole mitään sairaalapätkää edessä. :( Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään ennenaikaista paikkojen kypsymistä joten senkin takia huolestuttaa.

Murotar 29+1
 
  • Tykkää
Reactions: TR
ihanaa TR :hug: peukut pystssä kotimaassa pysymiselle :)

Lekurissa käyty:ultraan asti saikkua ja kommentti:"ihanan positiivinen äiti,joka saa nyt hyvällä omalla tunnolla nauttia raskaudesta.Mene leffaan,käy kavereiden kanssa kahvilla ja unohda työt. Kukaan ei kuitenkaan tule jälkikäteen kiittelemään että olet vetänyt ihan loppuun asti kaksosten kanssa töissä." Näihin kuviin ja tunnelmiin siis :D

Nyt voin keskittyä siis muuttoon, itseeni ja kahden pikkutyypin hyvinvointiin, koska on toi selkä tänäänki kipee ja mä olin vaan pari tuntia aamulla töissä....Siellä ei van osaa relaa :p

Ja hei...Hain uuden kodin avaimet *jeeee* ja vein sinne jo lastenhuoneeseen lampun :heart:
Huomenna tulee siivousfirma siivoomaan sen, ettei mun tarvii (kiitos ihanan mieheni) ja sit ruvetaan viemään pikku hiljaa kamoja sinne ja pe muutto...Pojat kantaa ja mä ohjeistan :D :D
 

Yhteistyössä