Turun äidit II

Voi hyvin olla ettei mekään tulla huomenna, tyttönen nosti eilen tosi korkean kuumeen joka on jatkunut yön yli.Ehdin jo epäillä vauvarokkoa kun K:lla se oli , tietääkö Pinkee miten kauan tuollainen tartuttaa jos se meille nyt on rantautunut ?

Voi tosin olla että tulen soolona, koska miehellä on nyt se kauan kaivattu loma.
 
Voi kurja Raitapaita jos teille tuli se rokko - tosin kaipa se melkein kaikilla jossain vaiheessa on... kuulemani mukaan tartuttaa jos on kuumetta , ja sitä kestää pari kolme päivää. Se iho-oirehan tulee sitten vasta kun kuumetta ei enää ole. Voi olla kyllä tulemattakin se "rokkovaihe" - sittenpä saa vain arvailla, että mikäs lapsella olikaan. Pikaista paranemista!
 
Niin juu, paranemista pikkuraitapaidalle! :flower: Ihan olin taas ajatuksissani, kun en hokassu.

Poitsulla on ollu huono ruokahalu ja maitokin on maistunu pieninä annoksina vaan, masu löysällä ja kahtena iltana oksunnu soseen (jonka seassa annetaan kalsium) ... Söi kyl sen jälkeen ja oli ihan ilonen. Rupsuttelee myös paljon ja haisee kauheelle. Hammashoitajalle soitin aikaa neuvolasta ja kysyin samalla mitä toi vois olla... Kuulemma lievää vatsatautia todennäkösesti. Ajattelin käydä ostaan maitohappobakteereja ja ollaan annettu syömistä sen mukaan mikä on maistunu. Mietinki nyt tässä voidaanko huomenna tulla tapaamiseen... Ettei vaan tarttuis.

Nyt muuten pullottaa viimein sen verran mollukkana eka poskihammas, että lähipäivinä luulis läpi tulevan. Sen piikkiin en tuota vatsaoireilua tällä kertaa laita, kun on sen verta monioireinen. Särkylääkettä on joutunu antamaan välillä päivälläkin ja kuolaaminen yltyy ajoittain ihan mahottomaks. Nyt siis peukut pystyyn, että lopultakin saatas edes se yks hammas läpi ikenestä. :kieh:
 
Juu ei me uskalleta tulla huomenna... Poitsu oksuili taas iltapalan jälkeen. Kummasti vaan oli ilonen oma ittensä heti ja sosekin maistu, kun annoin maitohappobakteerit ja särkylääkkeen uusisk. Hirveen hankauksen kera meni nukkuun... Jospa se hammas olis aamuun mennessä tullu läpi. Säälittää kyllä tuo vatsatauti.

Mukavaa tapaamista kuiten teille muille, jos tapaamisen saatte aikaan. :) Toivottavasti ens viikolla nähdään.
 
Eipä olla mekään tulossa, kuumetta pukkaa ja oksentelua vielä kaupan päälle. Likka on taantunut takaisin vastasyntynyt moodiin ja nukkui eilen 16h vuorokaudesta ...

Onnittelut myös täältä VIBlle ja isoveikalle :flower: !
 
Kurja homma, ettei tapaamisesta tällä kertaa tullu mitään. :( Taitaa jotain loppukesän pöpöilyaikaa olla, kun monilla sairastellaan.

Meillä näyttää olevan tervehtymiseen päin poika, kun tänään pysy eväät sisällä eikä nukkunutkaan eiliseen tapaan. Ruoka ei edelleenkään oikein maistu, mut vettä on juonu paljon... Taitaa se ikenessä oleva mollukkakin hillitä syömisiä. Lämpöäkin on hieman, mut jospa se huomenna olis sekin jo ohi.

Pitäkääs peukut lauantaille, että on poutaa... Ja sit pihakirppistelemään Meeryläisten ja meidän kanssa. :)
 
Heippa!

Nähdäänkö ensi viikolla? Meille ei sovi maanantai, mutta muut päivät sopivat puolen päivän jälkeen. Loppuviikosta mennään Pihlan päiväkotiin tutustumaan ja perjantai aamulla meillä on hammashoitaja. Onko kukaan muu menossa 14.8. (eli to) babybioon? Itse ajattelin mennä ellei mitään ihmeempää estettä tule.

Meillä tuli viikko sitten ensimmäinen vuosi täyteen. Pimulla on nyt ollut hurja tahti uusien taitojen opettelussa. Pimu oppi konttaamaan ja käveleminen on jo sujuvaa (siis ilman tukea). Syöminen sujuu suht "itsenäisesti". Omaan, uuteen jatkettavaan sänkyyn hän osaa nukahtaa itse tai siis vauva-nuken kanssa (äitiä ei enää tarvita). Meillä on myös maisteltu lehmän maitoa, tosin hieman heikoin tuloksin. Enää ei ole tarjolla vauvan ruokaa, vaan kaikki syövät samaa ruokaa (kuitenkin vähemmin maustettua ja mahdollisimman terveellistä ). Imetystä ollaan vähennetty 2-3 kertaan vuorokaudessa. Mitäs vielä... :)
No, enkähän äitinä ole näistä harppauksistakin hurjan ylpeä!!! :D

Vib, mites teillä sujuu? Miten isoveli suhtautuu? Voi, täällä jo odotellaan teidän näkemistä!!! :)

t.mansikka ja taapero-Pihla
 
Voitais nähdä viikolla... Mulle ei käy tiistai, muut päivät näillä näkymin käy. Kaipa me uskalletaan tulla, kun poika on nyt viikonlopun ollu terveenä.

Tuli pihakirppisteltyä. Paljon jäi tavaraa kotiin takas tuotavaks, joten parkkiskirppikselle pitäis suunnata. Pakko saada lisää tilaa kaappeihin ja vaatehuoneeseen, joten en suostu sullomaan niitä takasin. Ja lisää myytävää löytyy aina kun penkoo... :whistle:

Poitsu vissiin teki stopin purkkisapuskoille. Haluu vaan haarukoida, onneks sentään antaa avustaa. Ei mun muu kai auta, kun miettiä koko perheelle sopivia pöperöitä ja alkaa tekeen ruokaa ainaki kerran päivässä. Olis vaan niin paljon helpompaa, kun tartteis huolehtia vaan omasta sapuskasta... Tolle kun ei ihan mitä vaan viiti vielä antaa ja maitohommelikin pitää huomioida. Mut no, hyvä kai se kuiten on, että haluu syödä samaa... Iiiiso poika! :D
 
Heippa!
Oltiin viikonloppua viettämässä Tampereella siskoni luona. K kävi ensimmäistä kertaa tuossa pirkkalaisten pääkaupungissa eikä malttanut nukkua päiväunia suunnilleen ollenkaan. Ihmeen vähillä ränkätyksillä kuitenkin selvittiin ja yön nukkui kyllä kuin tukki.

Kyllä mansikan "vauvalla" on hurja meininki! Isojen sängyssäkin, kuulostaa ihan uskomattomalta. Meilläkin on syöty jo jonkin verran samaa ruokaa kaikki, ja se on K:lle hyvin mieleistä, kun huomaa syövänsä aikuisten ruokaa. :D Mutta että itsenäistä syömistä... ei sitä edes kiinnosta tarttua lusikkaan!:eek: Sentään syö ihan hienosti sormiruokaa, uusimpana ihastuksena kotimaiset omenat - ne on ihanan huokoisia ja sopivia käteen ihan kokonaisena.

Me ollaan kyllä menossa BabyBioon, joten sopisiko tapaaminen vaikka sen jälkeen kuten oli tuossa talvella tapana? Voitaisiin nyt yrittää vaikka sinne kirjaston kahvilan terassille jos sää näyttää sallivan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Me ollaan kyllä menossa BabyBioon, joten sopisiko tapaaminen vaikka sen jälkeen kuten oli tuossa talvella tapana? Voitaisiin nyt yrittää vaikka sinne kirjaston kahvilan terassille jos sää näyttää sallivan.
Kuulostaa kivalta. Joko se alkavalla viikolla on? :eek: Tää mamma on vaihteeks pihalla... Ei taas oikein ajatus luista.
 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista:)

Meillä on mennyt ihan hyvin, tosin eihän tämä vielä "todellista arkea" ole kun mies on isyyslomalla auttelemassa:) On touhunnut Verkun kanssa kaiket päivät kun itse olen kiinni vauvelissa. Verneri aina välillä "muistaa" vauvan olemassaolon ja haluaa tulla silittelemään vauvaa... täytyy vaan varoa hiukan, kun saattaa olla kovakourainen. Ehkä hieman on mustasukkaisuuttakin, haluaa syliin yhtäaikaa vauvan kanssa ym... mutta suurimmaksi osaksi ei kiinnitä juurikaan huomioita vauvaan. Toisaalta on aika mahdoton välillä, saa kiukunpuuskia monta kertaa päivässä :whistle: joten ehkä kertoo jotakin että ei ole ihan oma itsensä. Toivottavasti tästä tasoittuu pikkuhiljaa.

 
mutta mistä mie teijät tunnistan kun en ole ennen nähnyt yhtäkää teistä??minä oon tulossa sinne emmaljungan vaunuilla jossa roikkuu sammakko siinä kuomussa edessä ja vaunut on väriltään grey apple..osaisko joku kertoo että onko siitä mihin ne paikallis bussit pysähtyy niin pitkä matka sinne kinopalatsiin??mie en vielä oikee näitä kaikkia paikkoja tiiä kun ei ole ehtiny pahemmin kiertelee kaupungilla ja ei olla kovin kauaa täällä ees vielä asuttukkaa
 
Hei taaperotx4, kinopalatsi on kauppiaskadulla, joka reunustaa toria. Torin laidalle tulevat kaikki bussit, joten ei ole pitkä matka ollenkaan. Jos me sitten koetetaan tunnistaa sinut sen sammakon perusteella :D No minulla on hieman alle vuosikas tytön pulleroinen harmaissa rattaissa ja itselläni on ruskea lyhyehkö tukka.

Nitsku, mansikka ja sssalla siis ilmeisesti ainakin tulossa meidän lisäksi, tokihan myös meeryläinen ja myy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Nitsku, mansikka ja sssalla siis ilmeisesti ainakin tulossa meidän lisäksi, tokihan myös meeryläinen ja myy?
Juu, kai me tullaan ton jätkän kanssa, mut en yhtään tiä kuin sujuu.. On aika energisen olonen nytten. Mut kokeillaan... Jospa tuo ihan nätisti malttais olla. Kaffelle tullaan ainakin.

Taaperox3... Kyllä tällasen mamma/lapsilauman yleensä löytää, vaikka tuolla biossa porukoita saattaakin olla useempi. :) Me yritetään bongata sut.

Jätkä näpeltää taas kaikkea mahdollista ja miekkonen on lääkärissä. Mun pitäs valmistautua hammaslääkärille, mut ei yhtään innostais... Enkä näköjään pystykään. Kummasti löytyy pojalla virtaa, kun puuro on alkanu maistumaan.
 
Tulossa ollaan torstaina. On ollu niin paljon ohjelmaa ettei oo jaksanu tännekään kirjoitella. Tyttö oli viikonloppuna seissy ilman tukea hetken. En päässy itse näkemään kun kirppistelin mut jospa tuo vielä äiskällekin näyttäis.
 
no kyllä mä teijät varmaan bongaan,miulla on mukana sitte 4.5kk vanha poika ja itelläni on ruskea aika pitkä tukka,mutta torstaina nähään!!nyt poika vaatii maitoa ja itseäni jännittää että olenko vai en kun menkkoja ei vaan kuulu,eilen ois pitäny alkaa mut ei ees tunnu siltä että alkas
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
itseäni jännittää että olenko vai en kun menkkoja ei vaan kuulu,eilen ois pitäny alkaa mut ei ees tunnu siltä että alkas
Mulla vähän samaa, tosin onhan tuo kierto heitelly alun säännöllisyyden jälkeen ja nyt turvottaa melkosesti. Alkais varmaan heti, jos kävisin ostaan testin. :LOL:

Mä luulen, että me tullaan torstaina vaan kahville. Leffa ei erityisesti kiinnosta, tuotekassi ei o ajankohtanen ja poika on sen verran aktiivinen, että rauhassa istuskelusta tuskin tulee mitään. Menee rahat hukkaan, jos en ite kerkee seurata leffaa olleskaan... Eli rentouttavampaa tulla vaan kahvittelemaan.

Onko se nyt sit sovittu, että kirjaston terassille mennään sään salliessa? Olisko Sign hyvä sateella? Täytynee tarkistaa leffan kesto, että osaan tulla paikalle oikeeseen aikaan.

Pojan eka poskihammas tuli viimein ikenestä läpi... Eilen huomasin. Nyt sit vaikuttais punkevan ne kuultavat kulmikset. Jännä nähdä minkä aikaa menee, kun ne rupee poksumaan ja tuleeko ihan perätysten.

Missä Sarbe? Olis kiva nähdä, joten vauveli kainaloon ja tapaamiseen mukaan. =)

Niin juu... Pitääpä vielä hehkuttaa viikonlopun pihakirppistelyn saldoa. Jäin voitolle n. 95?, joten taidan päästä ostaan alusvaatteet hääpuvun alle. =) Ennestään oli jo säästössä hieman, joten luulis jotain kivaa löytyvän. Nyt sitten kun sais vielä kasaan rahat uusia rillejä varten... :kieh:
 

Yhteistyössä