Turun äidit II

Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Huhuu, ketä on huomenna tulossa? Klo 12 Kupittaan paviljongilla, sään suosiessa myös ulkosalla oli siis kai tarkoitus. Missäs Nitsku, entä jaksatteko vib kun teitä on enemmän :D - ja muut?
Me ollaan tulossa. Lupasi kyllä sadetta, huonolla tuurilla ei puistoon päästä, mut Paviljongissa olis sit varmaan enempi tilaa... :)
 
Me lähetään huomenna kukon laulun aikaan reissuun, joten ei päästä paikalle... Olis kyl ollu kiva nähdä. Pari viikkoa viivytään.

Jos mä Pinkee toimittaisin Meeryläisille sen sun pussukan, niin saat tapaamisessa. Muuten se jää mulle lojumaan siihen asti, kun tullaan reissusta.
 
Huomisesta:) Meidän isukki pitää töistä vapaapäivän, kun mulla on aamusta synnytystapa-arvio, ja sinne en viitsi ottaa poitsua mukaan. Sitten mies menee pojan kanssa hammaslääkäriin. Oikeastaan voitaisiin tulla, koska mies voisi sitten heittää eikä tartteis kävellä niin paljoa :ashamed: Pojun hammaslääkäri on 10.15 joten ehdittäisiin ajan puolesta. Saisi sitten mies vähän omaa aikaa vapaapäivänään:)

Mammakeitaan kirppis on lauantaina, onkos joku menossa? Minä menen myymään taas, jospa kauppa kävisi paremmin kuin viimeksi!
 
Vai että isille omaa aikaa... en ole hoksannutkaan että sellaistakin voisi järjestää. Saahan se käydä töissä! :D

Kiva juttu Myy että saan sen maagisen kipon kuitenkin - hyvää reissua teille!

Mekin viimein kotiuduttiin lähemmäs neljän viikon mittaiseksi venähtäneeltä reissulta. Parvekkeelta oli kaikki kasvit muumioituneet, kukankastelijaksi värvätty henkilö oli kastellut tiukasti vain sisällä olevat kasvit... no, eipä siellä juuri orvokkeja kummempaa ollutkaan. Kotiin tulo kävi vissin K:n hermoille, kun äsken kun piipahdettiin torilla, sai tulomatkalla bussissa oikein raivokohtauksen! :eek: Se olikin ihka ensimmäinen bussiraivari. Taidanpa kostoksi merkitä vauvakirjaan!

Onpa mukava nähdä teitä huomenna, varmaan on lapsoset taas kasvaneet ihan tunnistamattomiksi. No minä teidän äitien perusteella koetan tunnistaa..! :D
 
Heissan!
Kiitos perjantaisesta tapaamisesta Meeryläinen, Raitapaita sekä vib! Joko sitä ensi viikkoa mietittäisiin - meille olisi oikein sopivia päiviä keskiviikko ja torstai. Samoissa merkeissä kuin missä nyt on tapailtu passaisi kyllä, mutta jos joku keksii jotain uutta hauskaa niin sekin sopii.

En vielä ruvennut unikoulun pitoon, mutta tuo omaan sänkyyn nukahtamisen opettelu on sekin kyllä ottanut oman aikansa. Tänä iltana se kävi kyllä helposti ja kivuttomasti, pari inahdusta ja tyttö simahti. Nyt on ihan kummallisen tuntuista luppoaikaa... :D
 
Terveisiä reissusta!

Oulussa ollaan, eilen oli oikein nätti kesäpäivä ja ihan lomafiilis. Tänään satelee, mut kirpparireissu oli antoisa. Pikku-Meeryläiselle löyty ihana juttu... Toivottavasti mahtuu. Oma käsilaukkuvalikoima kasvo yhdellä. :D

Meillä on siirrytty sylinukuttamisesta itsenäisempään ja imeen kivuttomasti on sujunu tähn mennessä. Rauhotan pojan syliin ja vien sit sänkyyn, tassuttelen ja silitän... On nyt hereillä ollessa antanu mun lähteä, joten oon toiveikas jatkon osalta. Unikoulua en oliskaan mielelläni alottanut, kun vaikuttaa hampaat oireilevan. Edelleenkään ei o tullu uusia läpi.

Aliasta kututtiin pelaamaan, joten taidan lähtee tavottelemaan miehen siskon kanssa eilisen illan kaltasta menestystä. :kieh: :D
 
Kiinnostaisko ketään puistoilu huomenna? Menee vähän myöhään tää kysely palstan takkuilun takia, mut ilmottautukaa tekstiviestillä tai täällä. Käväisen aamupäivällä katsomassa josko olis muita tulijoita. Ehdottaisin Kupittaan paviljonkia klo 12. Jos ei huominen käy, niin sit torstai. Mä haluisin joskus syödä siellä keittoo, mut aina pejantaisin on vaan kalasoppaa :(
 
Heippa, meille ei se huominen käykään... mutta to sopisi kyllä vaikka se klo 12.

Meillä on nämä nukutukset jotenkin tosi ärsyttäviä nykyään! Ei nyt raskaita tai mitään kohtuuttomia rupeamia ainakaan joka ilta, mutta en vaan tajua miten tuo tyttö jaksaakin selvästi tosi väsyneenä kammeta pystyyn tuolla sängyssä. Sen lisäksi minun pitää koko ajan olla näköpiirissä, hirveä huuto nousee jos lähden pois makuuhuoneesta. Sen linjan olen kuitenkin ottanut että en tee asialle muuta kuin olen vain paikalla - kippaan aina välillä vaan tytön makuulleen ja toivon että ei enää löytäisi itsestään voimavaroja nousta pystyyn. Muuten voi samaan aikaan vaikka palstailla... että eipä silleen valittamista. Mutta toivon mukaan tämä nyt on vain ohimenevä vaihe, kun jää tuo oma aika niin totaalisen lyhyeksi iltaisin, kun itse ei jaksa kuitenkaan loputtomiin valvoa. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
en vaan tajua miten tuo tyttö jaksaakin selvästi tosi väsyneenä kammeta pystyyn tuolla sängyssä. Sen lisäksi minun pitää koko ajan olla näköpiirissä, hirveä huuto nousee jos lähden pois makuuhuoneesta.
Tuttu juttu... mä teen ihan samalla tavalla, pistän vaan pitkälleen kun on aikansa siinä sängyn laitoja vasten keikkunut. Muutaman kerran se nousee ja sit lopulta väsähtää. Meeryläiselle riittää myös, et olen näköpiirissä. Joskus "äiti menee käymään keittiössä" ja viipyykin sit niin kauan et tyttö on ehtiny nukahtaa :kieh:

Kyllä meille torstaikin käy, se onkin hernekeittopäivä... oiskohan lettujakin... tai pannaria ? nam

Meeryläinen muuten pelas tossa edellispäivänä pallolla äitin kans, heiteltiin toisillemme. Ja tänään äiti sai suukkoja eka kertaa *voih*
 
Ohhoh, melkein päästiin tuonne sivun alalaitaan asti ennen kuin pelastin.

Mitäs teille kuuluu? Meeryläisen ja Mansikan kanssa nähtiinkin torstaina, mutta minnes muut on unohtuneet?

Meille tuli isi kotiin ja nyt ollaan ihan hurmaantuneita molemmat tytöt. =) On se vaan mukavaa tämä perhe-elämä! Ja miten pienestä sitä sitten saa olla onnellinen - eilenkin istuin jopa parvekkeella kaikessa rauhassa monta minuuttia auringonpaisteessa - normaalisti sinne ehtii vasta kun aurinko on jo painunut puiden taakse.
 
Runoilinpa taas pitkästi ja pinja painoi sivun taaaksepäin- heihei tekstit :D
Me ollaan oltu tammerfesteillä ja heti sen jälkeen vatsataudissa, jos ensiviikolla oltaisiin jo kunnossa..
Pinja on pyörän kyydissä istumista harjoitellut ja minä vaippojen ompelua :D Tähän se aika tehokkaasti meneekin
 
Hei vaan kaikille!

Me kotiuduttiin eilen mäntyharjulta ku oltiin siellä mökkeilemäs, vitsi että oli ihanaa, vähän vaihteluu arjen rutiineihin ja Nita nautti siellä olosta ihan suunnattomasti ku oli niin paljon kaikkee erillaista puuhattavaa. Oli hyvät ilmatkin ni oltiin paljon pihalla ja tietty kolusin jokaisen kirpparin mitä mäntyharjusta löyty, ja sit sillä oli semmonen paikka ku woodpark, siellä oli kaikki tehty puusta oli patsaita, lasten leluja(aivan mielettömän ihania), keittiö tarvikkeita, siis ihan kaikkee sisustus juttuja ja kaiken mailman pikkusälää, sielta sit tarttu kaikennäköistä mukaan.
Nitalla oli 1v syntymäpäivät kaks viikkoa sitten, vietettiin ne just ennen ku lähettiin, Nita sai lahjaksi oman keittiön, nuken sateenvarjorattaat ja kaksi nukkea, kirjoja, vaatteita ja semmosta, se keittiö on kyl ykkösjuttu ja sit ne sateenvarjorattaat, niitä se kärräilee ympäri kämppää kokoajan. Oltiin myös 1v neuvolassa Nita oli 10,3kg ja 73cm.

Mitäs koskas tavattais? Meil on kyl vaik mitä ohjelmaa nyt ku miehelle on kuukauden loma mut ois kiva nähdä teitäkin jossain välis =)
 
Terkkuja itäisestä osasta maata! Tultiin tänään mökiltä tänne toiseen mummolaan ja viikonloppuna suunnataan kohti kotia. Kivaa on ollu.

Nyt en malta enemmälti kirjotella, kun on yks työhomma saatava tehtyä... Nettipimennossa muutaman päivän olleena oon joutunu ootteleen, että saan tilaisuuden hoitaa sen pois. Toki palstallekin oli jo hieman vierotusoireita... :LOL:
 
Paviljonkiin ja puistoon torstaina tai perjantaina...? Tai sit kaupungille, Cafe Signissakaan ei olla pitkään aikaan oltu. Myös Aula Cafe käy mulle tai siis meille... Kunhan saa ruokaa :p :LOL:

Me sit saatiin hoitopaikasta varmistus, mennään tutustumaan kuitenkin vasta ensi kuun loppupuolella, just ennen kuin mun työt alkaa.
 
Hei vaan ja onnea paljon Nitsku-tytölle kun on päässyt jo toiselle vuodelleen. Voin kyllä kuvitella hyvin sen touhotuksen määrän jollain lelusattareilla! :D :heart:

Meilläkin pitäisi hommata se pyörän istuin, käytiin jo vähän vertailemassa mutta ei sitten uskallettu ostaa, kun ei oltu mittailtu pyörien putkia tms hämärää. Olisi hauska päästä huristamaan kyllä kaksipyöräisellä, kun on niitä helteitäkin nyt luvassa ja ties kuinka pitkäksi aikaa vielä!

Me ei tällä viikolla varmaan ehditä tapaamiseen, kun pitää meillä K:n kanssa hoitaa tuota isiä pitkästä aikaa... Mutta sitten seuraavalla viikolla taas! :wave:
 
Siis nyt se tapahtui. K:lle nousi mitä ilmeisimmin mansikkakuume :eek: Enpä ollut mokomasta ennen edes kuullut, Meeryläisen kanssa siitä oli puhetta... K söi mansikoita viimeksi eilen, ja tänään on ollut lämpöä. Tosin ei se tainnut eilen syödä kuin yhden, mutta varmaan ne toissapäiväiset vielä jotenkin vaikutti... Pyllymittaus näytti jopa 39,6!!! Ei mitään muita oireita kuumeen lisäksi kuin ihan väsy tyttö, vähän väliä halusi tänään torkkua. Syliä ja tissiä lääkintänä ja normaalit kuumeen lievityskonstit. Jos ei ole mansikka kuumeen takana, niin saattaa olla hammasoire - myös kuolaa on erittänyt minusta jotenkin runsain mitoin. Luin jostain, että jos on lääkeyliherkkyyttä, niin mansikkakuume iskee helpommin. No meillähän on miehen kanssa molemmilla lääkeaineallergiaa, että silleen. Täytyy olla kohtuullisempi jatkossa tuon herkuttelun kanssa, "onneksi" tämä sesonkin onkin nyt jo loppusalla. :|
 
Meillä on se Hamaxin perusmalli, mitä ei saa kallistettua. Ei niin pitkiä matkoja putkeen pyöräillä, että oltais koettu tarpeelliseksi se toiminto. Pinja on kyydissä aina ihan hiljaa, kypärä päässä ja aurinkolasit silmillä :D
 
Meillä jätkä on viimesen viikon aikana lähteny käveleen sujuvasti ilman tukea... Nyt taapertaa jo kymmenenkin metriä ilman, että välillä ottaa tukea jostain. Vauhtiakin riittää melkosesti ja tepastelu on ihan ykköshommaa. Ihanan näköstä. :heart: Kännykät on suosikkileluja eikä pelkät kuoret kelpaa... Pitää olla oikeen painonen ja näippäinten olla näpyteltävissä. :D Tekniikan ihmelapsi. :LOL:

Ei sen kummempia nyt... Ikävä on kyl teitä, joten ens viikolle tapaamista? :D K:lle paranemista! :hug: Meeryläisten kanssa voitas keskustella väliaikasratkasusta, jos ei mieleistä hoitopaikkaa löydy heti.
 
Meille tulee tytön kummi kylään tiistaina... käviskö keskiviikko? Maanantaina ,eem oapstamaan kaveria vauvanvaatteiden ostoon kirppikseltä...

Meillä haudotaan taas hampaita... pakko mennä nukkumaan kun kahdelta viimeistään joutuu heräämään. Nyt ei ole kelvannut edes rattaissa nukkua loppuyötä, on nukkunu äitin kainalossa ja sit on äiti väsynyt... Onneks isäntä ja nana on joutanu "tuuraamaan" sen aikaa et oon saanu univelkoja nukuttua.
 
Tulinpa tervehtimään pitkästä aikaa:)

Meillä on isukilla alkanut loma, ja on ollut kivaa. Ollaan saatu yhdessä käydä ulkoilemassa poitsun kanssa, rannallakin ollaan käyty ja Verneri rakastaa vedessä puljaamista!

Yhdessä kasassa olen vielä, viime perjantainahan olisi pitänyt jo käynnistelläkin, mutta ei sitten uskallettukaan kun oli vielä paikat epäkypsät, pelotti että jos joudunkin sitten odottelemaan käynnistymistä osastolla monta päivää. Onneksi tämä meidän kakkonen ei ole niin iso kuin isoveljensä, pikemminkin viikoihin nähden siro. Nyt sitten odotellaan että tulisi itsekseen, mitään merkkejä ei vielä näy!

Vernerille tulee poskihampaita yhtäaikaa neljä; voitte kuvitella että on poika ollut vähän kiukkuinen! Ei hän oikein jaksa leikkiäkään ja ollaankin oltu aika paljon liikenteessä rattailla että saisi mielenkiintoista katseltavaa. Nukkuu silti yöt ihan kohtuuhyvin, aamuyöllä kiipeää sitten meidän sänkyyn:) Mulla vaan on tuskaa herätä aamuisin kun yöt on sellaista koiranunta; ei saa oikein nukuttua enää tässä vaiheessa raskautta. Haluisin jo pikkuvauvelin syliin.

Katsotaan mitä päätätte tapaamisen suhteen, mekin voitaisiin tulla kun isiltä saadaan tarvittaessa kyytikin:)Päivällä ei väliä meille:)
 
Me kotiuduttiin reissusta... Oli ihanaa tulla takas kotiin, vaikka onhan reissuamisessakin omat kivat puolensa. Jatkuva pakkaaminen ja purkaminen vaan tympii jo siinä määrin, että muutosta puhuminen lisäänty taas melkosesti.

Tapaamiseen en huomenna ehdi, tiistai ja keskiviikko ok. Torstaille en uskalla luvata, kun illalla on ainakin menoa. Kellon aika ja paikka ok.

Meillä haudotaan kans hampaita, uusia ei edelleenkään o tullu läpi. En tajuu mikä siinä kestää, kun on niin kovasti hangannu ja kuolannu. Nukkuu välillä osan yötä keskessä, pääosin yöt menee särkylääkkeen voimin suht rauhassa. Ne kolme kulmahammasta kuultaa ikenissä ja ainakin yks poskihammas on turvottanu ikenen melkoseks mollukaks. Jospa ne sieltä... Sit joutaiski olla hetken ilman uusien hautomista. :whistle:

Hääjärjestelyjen kanssa on melkosta tohinaa... Toivottavasti poitsu ei villiinny entisestään, että saan tehtyä noita hommia arkirutiinien lisäks. On nyt tosi innostunu kävelystä ja omat lelutkin kiinnostaa parin viikon tauon ansiosta. :D
 

Yhteistyössä