Turun äidit+ tulevat sellaiset

on pakko onnitella nyt jo! :) muuten unohdan ;D
kolmekuinen on vielä helppo hoidettava..on kuitenkin vielä niin vauveli :)
ja kyllähän synttäreitä pitää päästä viettämään :) mie ainaski aattelin sit mennä ko seuraava vuosi taas täyttyy ;)

meilläki aina tyttö nukkuu pal pidempään ku ite on siinä vieressä,,sit pitäis vaan aina tehä kotiaskareita ko toinen nukkuu..vaiks kyllähän se sänky sillon aina enempi houkuttelee :D
 
Jotenkin aina niitä vapaa iltoja odottaa niin paljon mutta sitten kun nappula lähtee hoitoon niin avo saa pitää puhelintani piilossa etten soittele koko ajan miten siellä nyt menee ja onko vaippa vaihdettu :D .
Nyt pakko repiä itsensä lataamaan pyykkikone ...
 
Kiitos jo etukäteen!
niin, mäkin olisin varmaan koko ajan puhelin kourassa...
poika on kyllä aika "helppo" vauva muutenkin, no, en tietysti voi tietää millainen olisi hoidossa. Ei edes herää yöllä syömään enää, muuten kyllä heräilee. Mutta saattaa saada yliväsyneenä "raivareita", mihin ei sitten oikein auta muu kun että antaa pienen itkeä kunnes nukahtaa.....
Mä varmaan koko ajan pelkäisin että vauva saisi tällaisen itkukohtauksen hoidossa...
 
Minäkin voisin tänne sekaan itseni ilmoittaa :) Olen 26-vuotias, poika 10½kk ja aviomieskin löytyy. Räntämäessä asustellaan.

lily07: Ootteko Mammakeitaalla siinä ekassa vai tokassa muskariryhmässä? Mekin käydään siellä muskarissa :) Poika vaan ei juuri paikallaan siellä pysy, koko ajan tutkimassa maaimaa =) Me ollaan siinä neljän ryhmässä.
 
Tervetuloa peesiin myös Eppunen :wave: .
Käytiinpä eilen illalla vielä sitten koko perheen voimin keskustassa.On se niin lutusta kun mies tahtoo välttämättä työntää vaunuja, kun " se on niin kivaa ". Itselle ehkä tuo vaunujen työntämisen hauskuus on jäänyt jo vähän taakse kun niitä saa lykkiä kaiket päivät :D.
Huomasinpa muuten että tuon Mammakeitaan järjestämänä on nyt 6.10 T-Talolla joku tapahtuma ... " Emon suojissa " nimeltään.
Voisi melkein käydä siellä, kun on noita nettivaatekauppojen edustajia paikalla.Jos vaikka tarttuisi taas mukaan jotain vaatetta pienelle.
Ihan niinkuin niitä ei olisi jo tarpeeksi :D .
 
heloup :)
mä täällä jo kerkesin hekumoida et lauantain pääsee ulos..voip olla et tuleeki peruutus :( sisko jonka piti hoitaa tyttöä on hiukka kipee..ja nyt sit eletään kahden vaiheilla et uskaltaako ottaa tyttöö hoitoon..:(
no ehtiihän sitä myöhemminki..
mitäs mammoille kuuluu??
 
Siihen kolmen ryhmään ilmottautusin..mut viime kerralla jo sekoilin siellä enkä löytäny koko paikkaa :( nyt sit ens ma taas uudella innolla ku sain hiukka selkeemmät ohjeet :)
minkäslaista siellä on??siis muskarissa..ihan jännityksellä oottelen :)
Pitääki mennä kattomaan et mikäs tuo emon suojissa on.. :)
 
Mansikka tervetuloa myös, aina mahtuu mukaan eikä kavereita ole koskaan liikaa :) .
Myönnän ettei tuo " emon suojissa " ole ehkä kaikkein houkuttelevin nimi tapahtumalle :D mutta kun olen tuosta kantoliinailusta innostunut ja nuo nettivaatekaupat kiehtovat niin kai sinne on pakko mennä ... http://mammakeidas.net/
 
Alkuperäinen kirjoittaja lily07:
Siihen kolmen ryhmään ilmottautusin..mut viime kerralla jo sekoilin siellä enkä löytäny koko paikkaa :( nyt sit ens ma taas uudella innolla ku sain hiukka selkeemmät ohjeet :)
minkäslaista siellä on??siis muskarissa..ihan jännityksellä oottelen :)
Aika piilossa se Mammakeidas tosiaan on. Ite katoin monta kertaa Enirosta sen paikan etukäteen ennenku eka muskari oli. Sit tulin vielä paikanpäälle aikaisemmalla bussilla jotta on hetki aikaa harhailla ;) Siellä on ollu ihan mukavaa, lapsentahtisuutta siellä tosi paljon korostetaan. Ohjaajilla on omia lapsia siellä mukana, ne käy välillä äitiensä luona ja menee sit taas leikkimään. Toisinaan on jotenki turhauttavaa kun muskariaikaa kuluu siihen kun muskaritäti juoksee omien lastensa perässä. Tää mun pikkumies meinaa kyllästyä jos ei koko aika ohjelmaa ole ;) Mukavia lauluja siellä lauleskellaan. Pitäs joku kerta kirjotella laulujen nimiä ylös niin muistais niitä vielä kotosallakin...

Toi Emon suojissa vois olla ihan mielenkiintoinen tapahtuma :)
 
Meillä kans ihan lyhyt matka t-talolle. Vaunutellaan siitä ohi useamman kerran viikossa. Täytyy varmaan tulla tekemään löytöjä. Yhden kantoliinan ostin heti vauvan synnyttyä ja kovassa käytössä on ollut. Minkä ikäisenä aloititte mammakeitaan muskarissa tai vauvajumpissa? Kun melkein kaikissa aloitusiäksi on laitettu kaks kuukautta, mut jotenkin meijän pikkunen tuntuu vielä liian pikkuiselta. Hinku tosin kerhoihin sun muihin pääsyyn olisi jo kova! ja avokkikin on jo melkein halukas menemään äijämuskariin... hih!
 
Voiko samalla nimellä olla useampia henkilöitä? Kun kävin katsomassa omaa profiiliani, niin siellä oli myös jonkun toisen mansikan tietoja. Toivoisi viestihistorian pyyhkiytyvän, kun nimi vaihtaa omistajansa. Harmillista... :/
 
Mä huomasin ton vauvamuskarihomman vasta tänä syksynä... nyt siis pojalla ikää 10kk ja ei me kauaa ehditä tuolla käymään. Mutta kyllähän sieltä saa evääksi kivoja lastenlauluja joita voi sitten kotona lauleskella. Muutenkin mulla on tapana pojalle laulella paljon.

Vauvajumppaa on ainaki tossa Jumppalassa (Siutlankadulla). Me ei olla niissä käyty kun koen ne aika kalliiksi. Käydään vaunuttelemassa koiran kera ja mä käyn omaa päätä lataamassa kerran tai kahdesti viikossa bodypumpissa.

Meiltä pääsee suoraan bussilla sinne T-talolle. Pitäskö meidän tavata siellä jossain?

 
Heippa taas =)
Mä joskus kattelin niitä muskari-ilmoituksia, ja niissä oli ilmoittautumisaika jotain puoli vuotta etukäteen silloin, mutta pääseekö niihin siis vielä mukaan joihinkin? Mäkin olen huomannut, että lallattelen koko ajan vauvalle, en ymmärrä mistä ne kaikki laulut tulee
:LOL: Kai ne jostain lapsuudesta muistuu mieleen =)
Sitten mä olen itse keksinytkin muutaman laulun, ja mies kuuntelee kauhulla mun loilotuksia!
 
Hahaa, nyt pääsen viimein tekemään soseita likalle ihan kotikonstein.Menin ja ostin sauvasekoittimen, tai sellaisen de luxe - mallin jossa on jos jonkinlaista sekoitinta.Saa nähdä mitä iltapäivällä syntyy :) .
Muuten lapsen syntymän jälkeen musta on tullut hirveä kokkaamaan, jatkuvasti leivon jotain tai haen reseptejä netistä.Ilmeneekö tätä kenessäkään muussa ?
Ennen lasta tein keittiössä korkeintaan voileipiä noin karkeasti sanoen.
Eppunen ja muutkin, ainakin Seikkailupuistossa on muskari, to -aamuisin muistaakseni.Ei ennakkoilmottautumista, ilmainen ja kahvilakin toimii siinä sivussa.
Tahto olisi kova tuonne mennä mutta minusta tuntuu että tyttö on vielä liian pieni , eihän se pysy edes hereillä vielä noin kauaa :D ... ehkä keväällä sitten.
 
Mulla on vähän kokkaamiset vähentyneet, kun vauva tykkää niin paljon sylitellä... siis sellaiset ylimääräiset kokkaamiset. Joskus kyllä innostun, ja sitten pitää kutsua vieraita taikka joutuu ite syömään kaikki herkut. Musta on kaikkein kivointa jos on tulossa jotkut juhlat tai kutsut, sitten häärin päiväkausia keittiössä ja teen hirveät määrät =)
Ehkä mun täytyykin pitää ensi viikolla bileet =)
 
Täällä on samaten ruuanlaitto reilusti vähentynyt. On iskenyt KAMALA laiskuus! Onko niissä teidän muskareissa/jumpissa ollut ihan pieniä, vasta parin kuukauden ikäisiä mukana? Meidän neiti jaksaa valvoa hyvinkin pitkiä pätkiä, joten uni ei estä mukaan lähtöä. Se tapaaminen t-talolla vois olla ihan kiva juttu. Raitapaita: Mitä teillä opiskellaan? =)
 
Odotellaan valkosuklaa-jugurtti kakkua uunista, sain inspiraation.
Niin tosiaan, se tapaaminen voisi olla ihan hyväkin idea.Kun niin moni nyt tuntuu olevan menossa sinne T-talon tapahtumaan.
Mansikka itse olen viime keväänä valmistunut vaatturi, nyt vielä kotona mutta mahdollisesti ensi syksynä takaisin kouluun.Avo opiskelee metallialan artesaaniksi eli siitä tulee isona seppä.
Opiskellaanko teillä?
 
siel vauvajumpassa mis mä kävin, ni oli nuorin vauva joku 3 kuukautta..suurin osa oli kuitenkin 5-7kk..

mihin aikaan se muuten oli se t-talon juttu..et mihin aikaan se alkoi..oon himoaamu-uninen..ja niin on tyttökin..

minkäsnimisii lapsii`teil on?
 
Tulin äkkiä käväisemään koneella, kun vauva ja äijä nukkuu =)
Mä jotenkin muistin että se emon suojissa olis ollutkin jo huomenna, mutta näköjään olikin vasta 6.10. Onneksi huomasin :whistle:

Mies lähteekin sitten huomenna illalla baariin, että ollaankin pojan kanssa sitten kaksistaan koko ilta. Ei se kyllä kovin usein käykään, niin että ihan hyvä että menee välillä.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä muilla on?
 
Me vietetään täällä äiti-poika -laatuaikaa. Mies lähti äsken kaverinsa polttareihin ja huominen päivä menee varmasti polttareista toipuessa. Nyt poika (Atte nimeltään) on päiväunilla ja äidillä hieman omaa aikaa.

Kiitti Raitapaita tuosta Seikkailupuiston muskari-infosta :) Tiedä vaikka poikettaisiin joskus paikalle.

Me oltiin eilen Aten kanssa koko päivä reissussa. Käytiin erään toisen keskustelupalstan, marraskuussa -06 syntyneiden tapaamisessa :)
 
Onpas ollut kiire viikonloppu, koko ajan jotain menoa ja meininkiä.Nytkin odotellaan yllätysvieraita :) .
Mies on tosin armahtanut minua poikkeuksellisen hyvin tänä viikonloppuna, sekä eilen että tänään kävi likan kanssa pitkällä vaunuajelulla että sain vähän nukuttua ylimääräistä.Ihanaa!
Ensi viikolla ilmoittautuminen vauva-uintiin, toivottavasti ryhmissä on vielä vaan tilaa ...
 

Yhteistyössä