Turun äidit+ tulevat sellaiset

Olisko klo: 13:00 hyvä aika tavata T-talolla sillon ens lauantaina Emon Suojassa? Vaikka siinä ovien edessä? Siellä varmaan vilisee vauvakansaa, joten pitäskö keksiä joku yhteinen "tuntomerkki"?

Mahtuuko siellä T-talolla hyvin kulkemaan vaunujen kanssa? Vai oliskohan viisainta ottaa poika kantoliinassa mukaan... alkaa kyllä olemaan jo aika raskas liinassa roudattava :/
 
Tuntomerkiksi tuskin käy , " no mulla on lastenvaunut " :D .Itse ajattelin saapua paikalle vaunuilla mutta siirtää likan (Julia Illuusia) paikan päällä liinaan.Toivon mukaan vaunut vaan saa sitten johonkin talteen ..
Ja tuo klo 13.00 sopii oikein hyvin !
 
Tultiin eilen illalla viikonloppureissusta isomummolasta. Matka kesti autolla kolme ja puol tuntia, jonka meidän tytsi nukkui mennen tullen (Yleensä herää syömään kahden tunnin välein). Eli hienosti meni kaikki ja mummo oli mielissään pikkuisen-Pihla lapsenlapsenlapsensa näkemisestä.

Mekin varmaan vaunuilla tullaan ja liina otetaan mukaan. Meidän neiti ei erityisemmin viihdy vaunuissa ja sitä koitetaan harjoitella. Kello 13.00 sopii meillekin.

 
mulla kone kiukutteli koko viikonlopun ja hiukka päällekki :( tuntuu silt et nyt on aika ostaa uus..koko aika jotain pikkuvikaa..mitenkäs täällä on viihdytty??

toi kello yks kuulostaapi tosi hyvältä :) mikäköhän mun tuntomerkki ois?? :D


 
Mä oon aika lyhyt ja ruskeahiuksinen(pitkät) ja ne vaunut on mulla musta-tummanvihreät ;) Onpas hyvät tuntomerkit, varmaan kaikki nyt mut tunnistaakin :D
Hei kiltti Raitapaita, voisitko antaa sen kakun(jonka teit joku päivä ja kerroit täällä) reseptin mulle? Lauantaina tulee vieraita ja olis kiva kokeilla jotain uutta =)
 
Pitäisiköhän kehitellä joku yhteinen tuntomerkki, nuo hiusten ja vaunujen värit menee ainakin meikäläisen päässä sekaisin :) .
Sopeutuakseni joukkoon kerron kuitenkin että omaan ruskeat puolipitkät hiukset ja päälläni näkee usein raidallisen paidan.Vaunut ovat hiirenharmaat, tyttö mahdollisesti pallo-kuosissa.
very important baby laitoin reseptin sinulle yv:nä.
Salainen resepti-aittani löytyy osoitteesta http://lintu75-2.vuodatus.net/, lähes kaikki ohjeet ovat maistuvia ja toteutuskelpoisia, en tosin yllä tuon itse bloggaajan taitotasolle.
Teen noista ohjeista sellaisia karvalakki-versioita. =)
Viimeksi kokeilemani kahvikreemi-unelma torttu jäi hiukan onnettomaksi.Vika taisi olla kyllä leipojassa eikä ohjeessa :D .
 
Yhteiseksi merkiksi voisi käydä esim. harso, jonka vois laittaa roikkumaan vaunujen työntöaisaan tai perinteinen kukka (lehti,oksa) napin läpeen tai kaikille lelu/pehmolelu käteen. Mulle ei nyt tuu mieleen mitään fiksumpaa. :D
Sovittiinko et tavataan siinä ulkopuolella vai miten ois paras?
 
Lauantaina 6.10 / T-talon ulkopuolella / klo. 13:00 / Tuntomerkkinä ?

Olisko hyvä tuntomerkki toi mansikan ehdottama harso roikkumassa työntöaisassa, kiedotaanko harsot omaan kaulaan koristeeksi, äitiyspakkauksen helistin omaan kaulaan koruksi vai mitä keksittäisiin... Mul on ainaki mielikuvitus nyt jossain ihan hukassa.
 
kylläpä oli vilkas päivä :) just tulin uimasta..nyt kyllä uni maistuu :)

mä varmaan tulen autolla ku tuli lapsenvahti hommia viikonlopuksi..siis tää hoitolapsi on 17- vuotias pikkusiskoni :D mut äiti lupas auton lainaks..eli mä sitten ettiskelen porukkaa millä on harsoja roikkumassa työntöaisasta :) mulla on tyttö varmaan viininpunasessa kantoliinassa.ja sit voin ottaa harson käteen ja kuljeskella siellä sitten ulkona. :)

pääsin muuten lauantaina ulos ja kaikki oli menny hoidossakin hyvin :) sen verran kesti kylläki palautuu et ei hiukkaan aikaan tee mieli uudestaan lähteen :) mut kivaa oli! :)

 
Mulla on tänään synttäripäivä! Lauantaina sitten on pienet juhlat, ihan kiltisti ollaan kuitenkin, kun ei vielä haluttukaan lasta laittaa hoitoon. Mies sanoi, että voisi jäädä kotiin jos haluan lähteä lauantaina illalla juhlien jälkeen käymään jossain... ehkä voisinkin :saint:
 
Onneksi olkoon sitten vaan =) !Kyllä ehdottomasti kannattaa lähteä jos mies tarjoutuu jäämään vauvan kanssa kun ( ainakin meillä ) niin harvoin pääsee yksinään mihinkään ilman että vauva on jossain kodin ulkopuolella hoidossa.
Tosin ei mulla enää menojalka vipatakaan samaan tahtiin kuin ennen raskautta.Kyllä sitä kummasti vaan ihminen rauhoittuu :saint: .
Nyt on sitten likan 4kk lääkärineuvolakin takana, vaurioitta selvittiin.

Melkein jo vähän jänskättää tuo lauantainen.
 
Minäkin tahtoisin liittyä seuraanne tänne netti-palstalle... oon 27v. 3v- pojan äiti ja toinen tulossa la 24.12.07..oon avoliitossa ja miehellä kaks tyttöä ennestään 11v ja 13v,joiden kanssa tule hyvin toimeen... ovat joka toinen viikonloppu meillä asuvat äitinsä kanssa raisiossa ja me asutaan mynämäellä.
 
tervetuloa joukkoon Idessa79 :)

ja onneks olkoon very important baby! ehottomasti hiukka ulos tuulettuun :) tekeepi ihan hyvää :)

raitapaita: mitkäs teiän pikkusen mitat oli?? mä jo oottelen tota 8kk lääkäriä kovasti..ko tykkään käydä siel neuvolassa mittaamas ja punnitsemas :) on kiva vertailla omiin vauvaiän mittoihin :)
 
Neidillä oli eilen mittoja 62.2cm ja 7100gr.Kyllä alkaa käsivarsissa tuntumaan että painoa on jo kun kaiket päivät kotona kanniskelee. :)
Mutta nyt huuto.netin ihmeelliseen maailmaan ( retro/vintage lastenvaatteita :p ) ja myöhemmin iltapäivällä leipäkaupoille.
 
heippa vaan ja hauskaa perjantaita =)
tervetuloa minunkin puolestani Idessa79.
kiitos onnitteluista. mulla on ihanan pirtsakka olo tänään, käytiin aamusta pojun kanssa kävellen kaupungilla, kun oli niin ihana ilma.
tänään pitäisi sitten vähän leipoa, kun mies tulee kotiin...

oliko raitapaita siel 4kk lääkärissä jotain erikoista? meilläkin on se edessä parin viikon päästä. munkin käsivarret on saaneet viime kuukausina hyvää treeniä, poika on sylissä viihtyvää tyyppiä(ehkä liikaakin, olen nyt yrittänyt pitää vähän enemmän lattialla).
Meillä poika oli 3 kk neuvolassa 64,5cm ja 7500g. Nytkin röhjöttää sylissä, siksi kirjoitan kaikki pienellä
:)
 
:) voi että..mein Lilli oli viimeks 6kk neuvolassa tasan 70 cm ja painoa 7230g :D pitkä ja hoikka :) nyt vasta alkanu viihtyyn lattialla ja ikää tänään 7kk :)

voi ku mullaki ois pirtee olo, mut kaikkee muuta :) pitäis varmaan mennä lenkille, jos piristyis..Lillillä on varmaan hampaita tulossa ku on niin kräntty ollu pari yötä..viime yönki koko aika pyöris ja hyöris..tarttee varmaan antaa pulloa öisinki, ko tuntuu et koht nää omat maitovarat kyl on totaalisen loppu.

huomenna sitten sinne t-talolle :)
 
:LOL: Kuolen kohta nauruun :LOL: Verneri on niin hupaisa taas: sillä on jalassa Mikki Hiiri-helistintossut, ja äsken mentiin ison peilin eteen peilailemaan. Yleensä Verneri vaan tuijottaa omaa naamaansa ja naureskelee, mutta nyt tuijotti ihan hölmistyneenä helistintossuja ja alkoi vimmatusti potkia! Sitten taas lopetti potkimisen ja mietti otsa kurtussa. Sitten taas potki hullunlailla ja hihkui! Äiti sai taas hyvät naurut :heart: :heart: Ihanaa...

Onkos teidän muitten vauvat 3kk ikäisenä jo kääntyilleet ihan sujuvasti? Meillä neuvolassa sanottiin, että Vernerillä voi nuo taidot kehittyä hitaasti kun on niin paljon massaa :/ Senkin takia olen yrittänyt lattialla pitää, eihän se yksin tykkää siinä olla mutta jos olen vieressä niin sitten viihtyy jo ihan hyvin.
 
Ei siellä 4kk neuvolassa oikein mitään erikoista ollut, lastenlääkäri vaan kuunteli keuhkot ja sydämen, sekä pyöritteli lonkkia.Kuvittelin etukäteen että siellä olisi tutkittu paljon tarkemmin ... hmm, tosin meidän lääkärikin oli vähän kuivahko joten :D .
Ei meillä kääntyillä vieläkään.Mahalla ollaan kyllä mielellään ja leluihin tartutaan.Ja kaikki tungetaan suuhun ...
Ihan mahdoton tuo nappula tänään, oppi sitten yöllä kolmen aikaan päristämään ja intoutui harjoittelemaan sitä kaksi tuntia keskellä yötä.
Ei suotta väsytä yhtään, äitiä varsinkaan.
Vieläkään ei ole päiväunille raskinut mennä, pitänee koittaa mennä itsekin tonne makuuhuoneeseen pötköttämään jos likka vaikka ottaisi esimerkkiä ...
 
Mahtusiskon teidän juttuihinne mukaan vielä? =) Täällä 23- vuotias 2kk tyttösen äiti. Asustamme portsassa avomiehen ja tyttömme kanssa. Tyttömme nimi on Ilona Lotta Amanda.

Eilen oli 2 kuukautis neuvola 58,7 cm, 4740g ja pipo 38. Nyt joudutaan uuteen punnitukseen ennen 3 kuukautis neuvolaa. En ymmärrä, että nyt pitää ruveta neuvolatädin mukaan antaa korviketta rintamaidon lisäksi. Iltaisin ollaan annettu korviketta rinnan lisäksi, kun ollaan huomattu, että pelkkä rinta ei riitä.

Eikös pitäisi mennä vauvan mukaan, jokainenhan on yksilö. Meillä on kummiskin Ilona koko ajan ollu tyytyväinen.

Meillä ollaan opittu kääntymään kyljelle ja hymyillään, nauretaan kovasti!
=) Yöt ollaan alusta saakka nukuttu ja päivisin hyvin. Turhia meillä ei itkeskellä!

Iloista lauantai aamua kaikille!! =)
 
Tervetuloa Idessa79 ja Amalia07 mukaan! Tuutteko treffeille tänään? Mua jo jännittää! Enää pari tuntia!

Amalia07, meille taas vihjaillaan et taitaa vauva olla ylisyötöllä, et pitäis syöttää harvemmin, kun on niin pullero. :) Neuvolassa ei olla oltu moneen viikkoon, joten en tiedä todellista painoa. Mut yritettiin kotivaa´alla punnita ja tulokseks saatiin kuus kiloo ja vähän päälle!! Pihla saa pelkkää äidinmaitoa noin kolmen tunnin välein, yöllä tosin harvemmin. Kai se on tärkeintä et vauva on tyytyväinen!! =)
 

Yhteistyössä