TYKS hoidot 2013!

Heipat kaikille! Mitäs tänne? Kaikki hyvin? Toivottavasti saatais nyt kevääseen paljon plussia! :) Omaa: tänään käyty tyksissä ultrassa ja tiistaina mennään siirtoon :) toivottavasti tämä tuleva kyytiläinen päättää sit ottaa pikaliimat mukaan! ;) ehdotin muuten lääkärille 2 siirtoa johon vaan naurahti, et eiköhän me siiretä vaan yks kerrallaan?!? :) Aurinkoiset viikonlopun odotukset kakille! :)
 
Nimimerkki.... Ikä..... Monesko haaveissa.. Seuraava hoito, milloin?

YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* 1. OI helmikuu 2013
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........2 IUI 3/13
Burana........ ?........*4........

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IVF
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 2.PAS


PLUSSANNEET!!
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, tiistaina oli siirto, nyt sitten pp3. Ja johan niitä kaikenlaisia oireita itelleen kehittelee!! :LOL: :headwall: Alkio ei ollu mikään maailman paras, eikä myöskään siirtopäivä, koska ovulaatiotesti näytti plussaa jo torstaina. Lääkärin mielestä kuitenkin ok alkio ja siirtopäivä samoin! Noh, kattellaan!! :)

Burana: Samoin mulle ei siirretä kahta ihan helpolla kuulemma! :D Tosin ei myöskään oo tähän mennessä sulatuksestakaan selvinny kuin vain toinen. Jep, toivotaan kovasti plussatuulia meille kaikille!! :)

83yrittäjä: Mikä fiilis?

Päivittelin tota listaa, tarkistakaahan ja lisäilkää tietoja :)
 
YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto maaliskuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........2 IUI 3/13
Burana........ ?........*4........

PIINAILIJAT:

83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 2.PAS


PLUSSANNEET!!

Päivitin tuota listaa. Laitoin itselleni luomukierron seuraavaksi koska sellainen on nyt meneillään ja sen mukaan katsotaan jatko. Nyt päätin etten tässä kierrossa hukkaa yhtään raskaustestiä, ihan turhaa niitä tekee. Maltilla vaan. Ja sit vasta jos oikeaa syytä on. Kyllä se kuitenkin aina vähän kirpaisee se tyhjä ruutu...

Sera2010, voimia piinapäiviin ja toivottavasti kyytiläinen tarraa tiukasti kiinni!

Burana, toivotaan onnea tulevaan siirtoon ja kyytiläiselle erityisen tehokasta liimaa ;)
 
Hannuliini

Kivan positiivinen asenne! Toivotaan että ne lääkkeet auttaisivat raskautumaan!

Sera
Onnea piinailuun!

Itse olen taas hiukan allapäin.. Tyksissä nimen omaan painotettiin että ovuloin varmasti jos testiin tulee plussa, että munasolu irtoaa varmasti. Siksi eivät ultraile erikseen ovista ja sen toimimista.
Nyt kävi taas niin että viikko sitten pärähti ovistestiin hymynaama, yöllä kovat oviskivut ja seuraavana päivänä ei enää tikku hymyillyt. Eilen totesin et keskeltä alamahaa jomottelee, et oisko tuo aukiolotutkimus ärsyttänyt paikkoja.. Tein kuitenkin ovis testi ja hynynaama siitä tuli.
Mä vaan en tajua, jouluna kävi ihan samanlailla.
Jos ihan oikeesti mun ovuloinnissa onkin häikkää? Ja nyt joudun elokuuhun asti oottelee..
 
hannuliini, mulla on sama tiputteluongelma ja lasken kp 1 aina sen ensimmäisen kunnon vuotopäivän, jolloin sitä on selkeästi enemmän. Näin ne sen tyksissäkin laskee. Jos sitä siis tarkoitit :) Toivottavasti menkat on jo alkaneet kuitenkin.

maikki, jopas on omituinen juttu. Kai sekin on mahdollista, että ovuloi kaksi kertaa yhdessä kierrossa mutta enpä tiedä mistä muuten voisi tuollainen johtua. Kunpa ne sen Tyksissä tutkisivat, helpostihan se ultralla näkisi mitä siellä tapahtuu. Jaksamista!

Täällä ei tapahdu mitään... loppuviikkoa ja ultraa odotellessa!

Toivottavasti kaikilla oli ihana naistenpäivä ja miehetkin muistivat onnitella :)
 
Jokos Sera saa kohta testailla? :)
maikki, ootko maininnu tyksissä "tupla" ovuloinnista? kuulostaa hämärältä. Luulis siinä olevan tarpeeksi syytä hoitoihin.
Meillä ensimmäisellä tyksi käynnillä (tutkimusten jälkeen) lääkäri huomasi vasta silloin sperman vasta-aineet. Oli siis ehtinyt 3 kuukautta aikaisemmin ilmoittaa miehelle, ettei spermassa ole mitään "vikaa". Vähän epäilytti että kuinka hätäistä touhua siellä on, luulisi että sperma-anylyysikin ehdittäis katsoa läpi, ennen ku annetaan "puhtaat paperit"..:|

Tyksissä ultralla bongattu tänään 18,13,12 mm follikkelit. Nyt vaan odotellaan sitä hymynaaman pärähtämistä. Viimeistään perjantaina olis sitten inssi.

Nyt pientä galluppia: oletteko kertoneet töissä esimiehelle/työkavereille käynnissä olevissa hoidoista? Mä olen kertonut esimiehelle, mutta kukaan työkavereista ei tiedä, ja tuskin tulee kerrottuakaan.

Lepposaa alkuviikkoa kaikille!
 
En mä kerenny missään vaiheessa sanoa mitään, koska se tuli lekureilta niin jämäkästi että ovuloin jos kerran plussa tulee..
Ehkä katson vielä yhden kierron ja katson tuleeko silloinkin kaks ovis plussaa samasta kierrosta.

Onnea wiira kovasti inssiin, toivottavasti tuottais tulosta!!

Itse olen toimistotyössä, joten mun on helppo vekslata vuoroja omien menojen mukaan, mutta kerroin silti pomolleni asiasta, ettei tule ihmetyksiä.. Kukaan muu ei näistä tiedä..
 
Mun menkat jäi tiputtelutasolle, koska siteseen ei juurikaan mitään tullut ja yht`äkkiä olikin sitten verta alushousuissa. Mut mä koen tän jotenkin positiivisenä että edes sitä tiputtelua tuli ihan ilman hormoneja et kaipa mulla nyt sit ehkä toi kroppa alkanu toimimaan.. mut täytyneen tutkailla asiaa ja ottaa sit jossain vaiheessa tyksiin yhteyttä et jos tää tiputteluongelma jatkuu..
 
Se siitä sitten. Pp12, vuoto alkoi. Testinkin tein muodon vuoksi, mutta ei se miinus siitä ajatuksen voimalla plussaksi muuttunut. Itkua, raivoa, pettymystä. Tuhansin euroja alas pöntöstä. Siinä meni sitten toinen IVF. En voi sanoin kuvailla tätä oloa.
 
Moikka! Sofianna pahoittelut negasta! Meilläpä se tilanne, et tänään piti tosiaan mennä siirtoon, mutta aamulla tuli tyksistä puhelu et kaikki kolme ovat kestäneet sulatuksen ja ovat hyviä alkioita joten eivät ala kuulemma arpomalla jotain niistä laittamaan vaan haluavat vielä pari päivää viljellä alkioita ja torstaina mennään siirtoon!! Että näin meillä! Toivottavasti saadaan pian pulssia tänne! :)
 
Hannuliini

Toivotaan tosiaan et kroppa rupee toimimaan lääkkeiden myötä, nyt vaikuttaa ihan hyvältä!

Burana
Onnea siirtoon, toivottavasti kaikki menee hyvin!

On

Itsellä kp 24/21-31.. Kp 9 oli se aukkari, kp 12 ovistesti näytti vain tuolloin hymynaamaa. Siitä dpo 6 alavatsasta, keskikohdasta ihme kipuilua ja juilimista jok esiintyy aina silloin tällöin, niin ja tosiaan tuolloin ovistestissä uusi hymynaama..

Aukkarin jälkeen on runsaammin esiintynyt alamahan kipuilua kuin ennen, luulin jo jokin aika sit menkkoja alkavaksi, mut ei.
Oviksen jälkeen rinnat oli aikas kipeet, mut jokin aika sit laantunut.. Välillä on ihme huonoa oloa, ruokahalu lisääntynyt ja nyt päälle viel jonkin sortin pientä kuumeilua meinaa iskeä.. Ja päässä toki soi et oisin raskaana.. Mut ei se vaan oo mahdollista.. Mua vaan ärsyttää jos kierto venyy tohon 31pv ja takaraivos joku sanoo et on se mahdollista. Kun ne vaan alkais just nyt ni pääsis siitä odottavasta toivonpilkahduksesta eroon ja sais vauva ajatukset taas päästä pois..
Näin täällä..
 
Heissan!

Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Tosin ensimmäinen käynti tyksiin on 9.4 ensin se oli 11.4 ja sain sen juuri sovittua työmaalla ja eikun taas sumplimaan sitä vapaaksi. Sen verran meistä että minä täytän huhtikuussa 27 ja mies nyt maaliskuussa 26. Meillä on taustalla mulla ainakin epäsäännöllinen kierto, kilpirauhasen vajaatoiminta ja olin sitten myös sen klamydian onnistunut saamaan joka on jo hoidettu mut kumminkin. elokuusta 2011 asti yritetty lasta ja nyt ollaan sitten tyksiin pääsemässä. hiukan nyt jäi minuakin pelottaa kun on minulla tuo 15 kg ylimääräistä. himolenkkeilykö tässä pitäis sit aloittaa ennen tyksiä??? Sen minkä minä olen sinne osastolle soittanut ja aina se sihteeri vastannut niin ei oo mielyttävät puhelut ollut. se ei mitenkään noterannut asiaani jonka soitin sinne kun lapuissa käskettiin. Eli kun piti ilmoittaa että jos on muualla kuin satakunnassa ja varsinais-suomessa ollut hoidettavana tai töissä sairaalassa pitää ilmoittaa. noh mies oli kesällä helsingissä hoidettavana ja mä olen sairaalassa edelleen töissä ja altistun kaikille sairaalabakteereille ym joten ymmärrän sen et ne pitää tutkia. toi asenne vaan oli niin ynseä sillä. tällä hetkellä kiertoni on ollut 30-53 ja viimeisin oli tuo 53 ensimmäistä kertaa ja teroilla käynnistettiin menkat jotka alkoi maanantaina. mitä viel.. mitäköhän tyksis ekaksi tehään????
 
Terve!

Meillä ekalla kerralla käytiin läpi se kasvake mikä täytettiin, punnittiin ja tehyiin sisätutkimus ja ultra..

Mä en sitten tiedä kun sulla ylipaino ja kilppari.. Kilpparivajis vaikeuttaa sekä laihtumista ja lapsen saamista.. Eli suhtautuminen voi olla eri...

Niin ja tuosta laihduttamisesta, liikuntaa ei kannata himona harrastaa jos se ei tunnu hyvältä! Itsellä ei aikoinaan paino tippunut vaikka kuinka liikkui ja salaattia puputti..
Vhh löa paino laski silmissä ja pysynyt normaalina.. Ajattelin vaan et jos haluat yrittää ottaa kiloja pois ennen tyksiä niin helpointa se on vähentää hiilareiden saantia. Mut tosiaan tuo kilppari vaikeuttaa kyllä laihtumista, varsinkin jos lääkitys ei ole kohdillaan.

Tsemppiä sulle, eiköhän se hyvin mene!
 
Sofianna, ole kovin pahoillani ettei hoito onnistunut! :( Oloa ei varmasti voi kuvailla mitenkään. Toivon sinulle kovasti voimia.

Burana, paljon onnea siirtoon! Toivottavasti on onnekas kerta!

Wiira, onnenpotkut sinullekin! Toivotaan, että inssi onnistuu!

hannuliini, hyvä kuulla että jotenkin edes kroppa toimii. Mulla on tota tiputtelua aina yhtä lailla ja nyt viime menkat oli ihan ihmeelliset mutta onneksi tulee sentään edes jotain.

maikki, voi ettö voin kuvitella että kaikenlaiset oireet saa kyllä ajatukset pörräämään. Olispa se mahtavaa jos ne meinaisivatkin sitä hyvää vaihtoehtoa. Pidän peukut pystyssä! Ja jos ei tärppi käynyt niin toivottavasti vuoto alkaa pian niin pääset piinasta. Se on mustakin ärsyttävää vain odotella sitä vuotoa. On helpompaa sit kun se alkaa niin onpahan selvät sävelet. tsemppiä!

sansu86, tervetuloa mukaan! Ikävää, että puhelimen päässä on ollut ynseä vastaanotto. Yleensä siellä ollaan kyllä oikein mukavia, joten ei tarvitse pelätä että se olisi aina sellaista. Toivottavasti saat ensikäynnillä vastaukset kysymyksiisi. Kai tuon painon kanssa kannattaa maltilla ottaa, elämäntapa muutoksella jos se auttaa. Toki tuo kilpparihommatkin vaikeuttaa. Tsempit!

ON - huomenna polille ja ovistestailut alkakoon. Jännittää todella paljon miten munasarjat toimivat ilman lääkkeitä ja ennen kaikkea miten limakalvo voi. Viime menkat olivat kaksi pv tiputtelua, yksi kunnon vuotopäivä ja neljä päivää tiputtelua. Kestoltaan enemmän kuin viimeksi mutta määrältään varmasti vähemmän mikä herättä huolet koska limis oli viime kierrossa parempi kuin sitä edellisessä. Heti ensimmäinen ajatus on, että siellähän ne kiinnikkeet tekevät palutaan... plaah. En ala jos näin on! Jo tähän asti pääseminen on ollut niin pitkä tie ja vaatinut monta leikkausta, ettei mun sydän parkani kestä jos kaikki alkaa alusta. No pitäkään peukut ja varpaat ristissä, että huomenna olisi kuitenkin hyviä uutisia.

Iloa viikkoon kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Halitukset kaikille ja toivotaan et kaikilla asiat menee juur niin ku pitää!! Nyt vähän omaa elikkäs tänään tosiaan oli siirto ja nyt sit piinaillaan taas 2 viikkoa! Oikein mahtavan hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!! :D
 
Mulle sanottiin sillo tyksissä et riittää et menkat tulee 3kk välein et sit vasta voin syödä primo-kuurin mut jäin sitä miettii nyt lomalla et pitäiskö ainakin ton tiputtelun jälkeen tehää varoiks r-testi ettei sitä käy niin et olisinkin raskaana ja meen syömää primo-kuurin. Mul menee pieni alat jotenkin ees taas et musta on viel tullut jotenkin itku herkempi mitä oon ennen ollut.
Huomenna alkaa loman jälkeinen elämä vaikka lomalla hiihdettiin joka päivä 10-15km mut syöminen oli mitä oli. Mä olin aika yllättynyt et kun syön niitä metuja niin se ei estä verenluovutusta katoin yks päivä veripalvelun sivuilta.
 
Hellouta! Täällähän on tapahtunut... vaan ei paljoa kuitenkaan... ;) Siis palstalla... Meillä ei ol tapahtunu mitään positiivista. Viimeiset alkiot siirrettiin ja sen jälkeen alkoi tiputtelu jo 9. päviänä ja yltyi mensuiksi vaikka kuinka tungin lugesteronia menemään... (koskaan ei ol ennen alkanut lugesteronien aikana tiputtamaan paitsi tuoresiirroissa) No nyt kuitenkin vuosi sitten jo urakalla ja on mensut ohi kun vasta pitäis olla alkamassa. Oli sitten tosi kiva kanarianreissu persräteissä kulkee ja jättää allasleikit siksensä...

Huomenna soitan tyksiin ja alan miettiä tulevaa... Päätettiin jo aiemmin että yksityiselle mennään tekemään kolmas ivf jos vaan tyks siihen suostuu ja syksyllä sitten kolmas julkisen hoito tyksissä (jotenkin tuntuu että ne ei ole ihan samaa mieltä siellä)

Pistin yhteishakuun paperit menemään. Olen nyt junnannut neljä vuotta paikallani koska olemme olleet "lasta hankkimassa" ja näinollen ajattelin että tulevat 5v menee kotosalla kakruja hoidellessa ja sen jälkeen uus ura jostain ja elämä jatkuu... Vaan ei menny niin... 5v on kohta kuitenkin jo lasissa eikä minkäänmoisia takuita että saataisiin lasta seuraavaankaan viiteen vuoteen. Pakko jatkaa elämää edes jollain tavalla... Se tapa on se että aloitan ihan eri alan koulun ja hakeudun ihan uusiin kuvioihin.

Yksityiselle mennään nyt ennen kun koulut alkais jotta ei jää sitten tekemättä se keikaus kun on rahapula (kun vaan toinen on töissä) Viimeinen julkisen kierroskin olis sitten helppo vetästä opiskelujen ohessa kun kulut on kuitenkin komekertaa pienemmät. Sitten kun on neljä ivf kierrosta tehtynä niin voinen lyödä viimeisen naulan arkkuun tämän projektin tiimoilta ainakin siksi aikaa kunnes on paperit kourassa.... Ehkä mennään adoptiojonoon jos opiskelijaa sinne otetaan ja jos ei niin opiskelun jälkeen vois mennä vielä kokeileen lahjasoluilla kun vika kuitenkin on melko varmasti mun hiipuvissa munasarjoissa eikä niinkään isännän siimahännissä.

Mitä se elämä sitten tuo nokan eteen on ihan eri asia... En ees uskalla miettiä... Itse en näe mitään positiivista edessäpäin juuri nyt mutta pakko on rämpiä...

Positiivisempaa viikonalkua koko poppoolle!! Tsemppiä piinailuun ja piinailun odotteluun... Pitkää pinnaa pettymysten kestämiseen!
 
Burana, ihanaa että siirto meni hyvin :)

Ja maikki, toivotaan että sun oireet liittyy siihen parhaimpaan mahdolliseen!

Sofianna, onko teillä tulossa kolmas ivf? Paljon voimia seuraavaan jos sellainen on suunnitelmissa!

SusannaO, tuliko niitä hyviä uutisia polilta? :)

83yrittäjä, toivottavasti pääset haluamaasi opinahjoon! Tuosta adoptioasiasta sen verran, riittää että toinen adoptionhakijoista on vakinaisessa työssä. Eli hakeminen on ihan mahdollista. Me käytiin viime vuonna adoptioinfossa, josta sai aika kattavan tietopaketin mahdollista tulevaa varten. Suosittelen sitä kyllä, vaikka adoptio ei aivan heti ajankohtainen olisikaan. Jos meillä ei näistä IUI-hoidoista plussaa saada, niin se adoptio on sitten seuraava askel. Pää ei kestä enempää hoitoja. Onhan adoptioneuvonta ja jonotuskin rankkaa, mutta "päämäärä" on ainakin saavutettavissa.

ON- Perjantaina inssi tehty, pregnylin avustuksella. Plussaa en ovistesteistä ehtinyt saada, torstai iltapäivänä piikitin pregnylin. Pe aamupäivällä inssissä ei enää follikkeleja näkynyt, eli toivottavasti ei ollut liian myöhäistä. :/ Pitkäperjantaina sitten testaillaan, jos sinne asti jaksa odottaa!
 
Juu tuli ihan hyviä uutisia! :) Siellä oli hyvä folli (18mm) kasvamassa ja nyt aamulla tulikin ovisplussa. Ihan huikeaa saada kaksi ovisplussaa peräkkäin.. Limakalvo oli vain 4.4mm mutta onhan se jotain ehtinyt tässä neljän päivän aikana kasvaa. Jatkossa mennään nyt ainakin pari kiertoa näin luomusti mikäli suunta on suht sama ja ennen kesätaukoa tehdään kohduntähystys. Limakalvon pinta oli kuulemma sen verran tasaisen näköinen, ettei kiinnikkeitä ainakaan hirmuisesti voi olla. Munajohtimien aukiolostahan ei mitään takeita ole, olivat aiemmin kummatkin tukossa, silloin joulukuussa ne saatiin auki. Toivotaan kovasti, että ovatkin auki pysyneet. Nyt kuulemma parannellaan rauhassa limakalvoa ihan luonnollisesti ja katsotaan mihin suuntaan mennään ennen kuin puututaan taas ulkopuolelta.

Tiputtelu ennen vuotoa meinaa yleensä kuulemma keltarauhashormonin vajetta ja tiputtelu kunnon vuodon jälkeen estrogeenin vajetta. Hyvä oli tietää sekin.

Wiira, toivottavasti ei ollut liian myöhäistä ja inssi osui oikeaan kohtaan. Kärsivällisyyttä piinapäiviin, toivottavasti inssi tuottaisi toivottua tulosta! Pidän peukkuja!

83yrittäjä, toivottavasti pääset opiskelemaan haluamaasi alaa. Hyvähän se on jos se auttaisi tuntemaan, että elämä menee eteenpäin edes jollain elämän osa-alueella. Lapsen saamisessa on just se niin vaikeaa kun siihen ei voi itse millään tavalla vaikuttaa... Onneksi muihin asioihin voi. Ehkä niihin keskittyminen, jos vain pystyy, auttaa näkemään tulevaisuuden edes jossain asiassa positiivisempana. Se voisi auttaa jaksamaankin. Toivottavasti saatte hoidon yksityisellä tähän väliin ja se tuottaisi tulosta! Voimia!

Buranalle tsempit piinapäiviin! Peukut on pystyssä!

hannuliini, kannattaahan se testata jos epäilystä on. Tulehan sitten kertomaan kuin kävi.
 
Oma napaaa, anteeksi..

Niin oireet enteili vain menkkojen tuloa.. Myt alkaa vuoti olla ohi ja uutta kuertoa putkeen. Ollaan sopivasti ovis aikoihin lapissa pääsiäislomaa viettämässä.. Yritän olla positiivinen, mut välillä ahdistaa miellettömästi. Miks meit vaan ei voida hoitaa, kun ei tää yrittely tuota mitään tulosta.. Vaikka kuin peittoheiluis, ni ei.. Ei mitään! Ehkä heitän hanskat tiskiin ja jätän tikuttelut vaikka oraville.. En mä jaksa. Kun ei se kuitenkaan tärppää.. Niin ehkä sitten pupuillaan vaan kun siltä tuntuu, miettimättä kuertoa. Ehkä pare niin..
 
YRITTÄJÄT

Manuliina.... *31v....... *1........ *1.IVF/2.PAS, huhtikuu 2013?
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto maaliskuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Wiira............25......*1........2 IUI 3/13
Burana........ ?........*4........
Sera2010.... *29....... *2........*1.IVF 3.PAS maaliskuu?
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F

PIINAILIJAT:
 

Yhteistyössä