UNIAIKA

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Joistakin inhottavista ja uuvuttavista ihmisistä voi myös tulla ahdistus.

Reilu viikko sitten sain pitkästä aikaa tekstareita yhdeltä tällaiselta ihmiseltä. Niistä tuli ahdistus ja sen lisäksi hirveä väsymys. :unsure:

Vastasin ystävällisesti aluksi. Kun viestejä alkoi tulla lisää, lopetin vastaamisen. Nyt ei ole tullut uusia viestejä. Jos tulee, en vastaa mitään. (y)
 
Joistakin inhottavista ja uuvuttavista ihmisistä voi myös tulla ahdistus.

Reilu viikko sitten sain pitkästä aikaa tekstareita yhdeltä tällaiselta ihmiseltä. Niistä tuli ahdistus ja sen lisäksi hirveä väsymys. :unsure:

Vastasin ystävällisesti aluksi. Kun viestejä alkoi tulla lisää, lopetin vastaamisen. Nyt ei ole tullut uusia viestejä. Jos tulee, en vastaa mitään. (y)
Niin :( tämä on tuttua minullekin. Voithan sanoa viestien lähettäjälle että otat yhteyttä poliisiin jos se jatkaa ja ne viestit häiritsevät sinua.
 
  • Tykkää
Reactions: tosiystävä
Tuohon ensimmäiseen eli touhuista johtuvaan ahdistukseen auttaa jonkin verran mm., kun ajattelee, että

1) selviydyn kyllä touhusta, koska olen tähän mennessä selviytynyt vaikka kuinka monesta vastaavasta ja vaikeammistakin

2) sitten riippuen touhusta:
- olen valmistautunut jonkin verran jo etukäteen
- ehdin vielä valmistautua huomenna, viikonloppuna tms omassa rauhassani

ja

3) yritän parhaani, se saa piisata!

Tässä muutamia. Kohta taas lisää.
 
Niin :( tämä on tuttua minullekin. Voithan sanoa viestien lähettäjälle että otat yhteyttä poliisiin jos se jatkaa ja ne viestit häiritsevät sinua.
En voi sanoa niin, koska ne olivat kuitenkin ystävällisessä sävyssä kirjoitettuja. Kyseli kuulumisia ja haluaisi tavata ensi vuonna.

Kirjoitin kaksi viestiä ja valehtelin mm. missä asun. Sanoin vain paikkakunnan, ei kysynyt osoitetta, enkä antaisi edes tekaistua. Ja tuo paikka ei kiinnosta sitä. Se ei ole pohjimmiltaan aidosti hyvää tarkoittava ihminen, vaan haluaa hyötyä kaikista ihmissuhteista, joita sillä on.

Mietin aluksi jättäisinkö kokonaan vastaamatta, mutta en kehdannut. Vastasin sitten kahteen sen lähettämään viestiin kohteliaasti ja toivotin hyvää joulun odotusta. Sitten lopetin, kun tuli lisää uteluita.
 
Öisin minullakin pyörivät mielessä kaikki asiat ja se ahdistaa. :notworthy:
Minulla on työn alla positiivisemman ja huolettomamman ajattelun opettelu. Luulen, että sen avulla ahdistuksesta pääsee!

Toinen on oman minäkuvan parantaminen. Täytyy opetella ajattelemaan itsestään kiltimmin ja myös positiivisemmin. Yksi hyvä neuvo, jonka luin, on "ole oman itsesi paras kaveri" ja kohtele itseäsi sen mukaan. :love:
 
Minulla on työn alla positiivisemman ja huolettomamman ajattelun opettelu. Luulen, että sen avulla ahdistuksesta pääsee!

Toinen on oman minäkuvan parantaminen. Täytyy opetella ajattelemaan itsestään kiltimmin ja myös positiivisemmin. Yksi hyvä neuvo, jonka luin, on "ole oman itsesi paras kaveri" ja kohtele itseäsi sen mukaan. :love:
Olen ottanut käyttöön itseni palkitsemisen tehdyn/onnistuneen touhun jälkeen. Saan esim. ostaa jäätelöpaketin, kivaa vaatetta, katsoa tv:tä... (y)

Ahdistus vähenee jonkin ajan kuluttua itse touhuun valmistautumisen ja sen suorittamisen jälkeen. Yleensä heti suorituksen jälkeen tulee helpotus, myöhemmin, usein vasta tuntien jälkeen alkaa tulla kokonaisvaltaisempi rentoutuminen.
 
En voi sanoa niin, koska ne olivat kuitenkin ystävällisessä sävyssä kirjoitettuja. Kyseli kuulumisia ja haluaisi tavata ensi vuonna.

Kirjoitin kaksi viestiä ja valehtelin mm. missä asun. Sanoin vain paikkakunnan, ei kysynyt osoitetta, enkä antaisi edes tekaistua. Ja tuo paikka ei kiinnosta sitä. Se ei ole pohjimmiltaan aidosti hyvää tarkoittava ihminen, vaan haluaa hyötyä kaikista ihmissuhteista, joita sillä on.

Mietin aluksi jättäisinkö kokonaan vastaamatta, mutta en kehdannut. Vastasin sitten kahteen sen lähettämään viestiin kohteliaasti ja toivotin hyvää joulun odotusta. Sitten lopetin, kun tuli lisää uteluita.
Onpas kummallista. :unsure:
 
Minulla on työn alla positiivisemman ja huolettomamman ajattelun opettelu. Luulen, että sen avulla ahdistuksesta pääsee!

Toinen on oman minäkuvan parantaminen. Täytyy opetella ajattelemaan itsestään kiltimmin ja myös positiivisemmin. Yksi hyvä neuvo, jonka luin, on "ole oman itsesi paras kaveri" ja kohtele itseäsi sen mukaan. :love:
Jotenkin se on nyt vaikea ajatella noin (n)
 
Huolet, murheet, tekemättömät asiat, rahahuolet, maksamattomat laskut, yksinäisyys, ikävät ihmiset.
Huolet ja murheet - liittyykö siis noihin jälkimmäisiin, joita luettelit?

Tekemättömät asiat - auttaisiko, jos niitä alkaisi tehdä vähitellen? Aloita yhdestä asiasta. Alkuun pääseminen saattaa olla vaikeinta, mutta sen jälkeen tekeminen helpottuu. (y)

Rahahuolet ja maksamattomat laskut - laskut on tympeitä, mutta kun ne on kerran maksettu, niitä ei tarvitse enää miettiä! Maksamattomuudesta tulee paljon enemmän huolta.

Yksinäisyys - Ajattele, että sinulla on ainakin netissä yksi Tosiystävä. :love: Voidaan tavata myös tosielämässä. (y)

Ikävät ihmiset - voiko niistä hankkiutua eroon? Tai ainakin vähentää yhteydenotto niin minimiin kuin mahdollista? o_O
 
Yksinäisyys - Ajattele, että sinulla on ainakin netissä yksi Tosiystävä. :love: Voidaan tavata myös tosielämässä. (y)

Ikävät ihmiset - voiko niistä hankkiutua eroon? Tai ainakin vähentää yhteydenotto niin minimiin kuin mahdollista? o_O
Pus :love:

Valitettavasti siihen ikävään ihmiseen pitäisi olla yhteydessä että saisi asian selväksi. Selvittämättömät asiat painavat mieltä ja vainoavat.
 
  • Tykkää
Reactions: tosiystävä

Yhteistyössä