Uusi lapsi exälle

Tämä on erittäin noloa ja vaikeaa, toivoisin siis asiallisia neuvoja sillä tyhmyyteni tiedostan kyllä itsekin :ashamed:

Erosimme mieheni kanssa vuosi sitten, olimme avossa emmekä käyneet sopimassa kahden lapsemme elatuksesta lastenvalvojan luona koska emme kumpikaan sitä halunneet. En siis ole saanut elatusmaksuja vaan mies on satunnaisesti osallistunut kuluihin. Myös lasten tapaamiset olemme saaneet sovittua keskenään aina enemmän tai vähemmän yhteisymmärryksessä.

Nyt eksyimme "heikkona hetkenä" samoihin lakanoihin, ja näyttää siltä että olen raskaana :ashamed: Lasta vastaan minulla ei ole mitään, mutta tapa on vähän ongelmallinen ja kyseenalainen.

Minkälainen tilanne on tällaisessa tilanteessa mennä tunnustamaan isyyttä? Uskotaanko että olemme todella eronneet vai aletaanko meitä syyttämään esim. tukien väärinkäytöstä tai jostain muusta? Onko kukaan ylipäätään joutunut tällaiseen tilanteeseen vai olenko ihan ainutlaatuinen idiootti maailmassa.. Ajatukset ahdistaa..

Kiitos ystävällisistä vastauksista :flower:
 
No, joo miul kävi noin myös..Muutin erilleen miehestä 2/2004.Ja raskaaksi tulin 4/2004.Kyllähän siin mietti et mitä muut mahtaa ajatella..Sopimus tehtiin sitten tytön syntymän jälkeen.Mut en usko et siun tarvii siit murehtia jos exäs maksanu lasten elantoa tähänki asti.
:hug:
 
Miksi ihmeessä ette huolehdi ehkäisystä????? Oliko pieni toive siellä lakanan välissä, että toivottavasti tulen raskaaksi ja mieheni ja minä olemme taas ehyt perhe. Miks h.elvetissä ette ajattele muut kuin itseänne. Ette ainakaan mieti ,miltä lapsesta tuntuu kun vanhemmat asuvat eri osoitteissa. Suoraan sanottuna toivon ettei noin välinpitämättömille suotaisi ollenkaan kykyä lisääntyä.


Toivottavasti luit ylläolevan ajatuksella ja löydät pointtini! Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. toivottavasti olet otit jo opiksesi, että jos ei haluta lapsia, käytetään ehkäisyä. toki jos niitä halutaan, niin silloin toimitaan tavallasi.
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 12:52 äityli kirjoitti:
Miksi ihmeessä ette huolehdi ehkäisystä????? Oliko pieni toive siellä lakanan välissä, että toivottavasti tulen raskaaksi ja mieheni ja minä olemme taas ehyt perhe. Miks h.elvetissä ette ajattele muut kuin itseänne. Ette ainakaan mieti ,miltä lapsesta tuntuu kun vanhemmat asuvat eri osoitteissa. Suoraan sanottuna toivon ettei noin välinpitämättömille suotaisi ollenkaan kykyä lisääntyä.


Toivottavasti luit ylläolevan ajatuksella ja löydät pointtini! Kaikkea hyvää sinulle jatkossa. toivottavasti olet otit jo opiksesi, että jos ei haluta lapsia, käytetään ehkäisyä. toki jos niitä halutaan, niin silloin toimitaan tavallasi.
Taitaa sulla olla lukihäiriö, ap kiitti jo etukäteen ystävällisistä vastauksista eli tällaiset v.ittuilut voit pitää itselläsi. Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa niin voit jättää kommentoimatta. Toivon ettei kaltaisellasi ihmisellä ole ollenkaan lapsia vaan että käytät nimimerkkiä "äityli" vaan typeryyttäsi.
 
Kiitos äitylille asiallisesta vastauksesta, toivottavasti lapsistasikin kasvaa yhtä avarakatseisia ja ymmärtäväisiä ihmisiä =)

Kuten jo kirjoitinkin, lasta vastaan minulla ei ole mitään vaan ilolla hänet otan vastaan. Kysyin siis neuvoja jatkoa ajatellen, tämä siis selvennykseksi vielä kertaalleen.

Äitylin viesti ainakin karkoitti loputkin "pahat ajatukset" päästäni tapahtunutta ja tulevaa kohtaan, ainakin minulla on avara sydän jonne mahtuvat eritavoin ajattelevat ja toimivat ihmiset ja siitä olen kiitollinen.

Kitios edellselle kirjoittajalle "puolustuksesta" :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 14:12 Suru kirjoitti:
Kiitos äitylille asiallisesta vastauksesta, toivottavasti lapsistasikin kasvaa yhtä avarakatseisia ja ymmärtäväisiä ihmisiä =)

Kuten jo kirjoitinkin, lasta vastaan minulla ei ole mitään vaan ilolla hänet otan vastaan. Kysyin siis neuvoja jatkoa ajatellen, tämä siis selvennykseksi vielä kertaalleen.

Äitylin viesti ainakin karkoitti loputkin "pahat ajatukset" päästäni tapahtunutta ja tulevaa kohtaan, ainakin minulla on avara sydän jonne mahtuvat eritavoin ajattelevat ja toimivat ihmiset ja siitä olen kiitollinen.

Kitios edellselle kirjoittajalle "puolustuksesta" :flower:
Minä olen avarakatseinen, mutta voisitte itse maksaa lapsenne elatuksen, ettekä jättää sitä veronmaksajien huoleksi. Kuulostaa just siltä, että niitä kakaroita vaan tehdään, mutta ei mietitä yhtään onko niitä varaa huoltaa.

Inhottaa ihan h.elvetisti tollaset typerykset, jotka ei ota mitään vastuuta omasta elämästään, vaan pistävät kaikki muiden maksettavaksi. Toivottavasti edes häpeät!
 
Yh-äiti 74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 21:11 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 14:12 Suru kirjoitti:
Kiitos äitylille asiallisesta vastauksesta, toivottavasti lapsistasikin kasvaa yhtä avarakatseisia ja ymmärtäväisiä ihmisiä =)

Kuten jo kirjoitinkin, lasta vastaan minulla ei ole mitään vaan ilolla hänet otan vastaan. Kysyin siis neuvoja jatkoa ajatellen, tämä siis selvennykseksi vielä kertaalleen.

Äitylin viesti ainakin karkoitti loputkin "pahat ajatukset" päästäni tapahtunutta ja tulevaa kohtaan, ainakin minulla on avara sydän jonne mahtuvat eritavoin ajattelevat ja toimivat ihmiset ja siitä olen kiitollinen.

Kitios edellselle kirjoittajalle "puolustuksesta" :flower:
Minä olen avarakatseinen, mutta voisitte itse maksaa lapsenne elatuksen, ettekä jättää sitä veronmaksajien huoleksi. Kuulostaa just siltä, että niitä kakaroita vaan tehdään, mutta ei mietitä yhtään onko niitä varaa huoltaa.

Inhottaa ihan h.elvetisti tollaset typerykset, jotka ei ota mitään vastuuta omasta elämästään, vaan pistävät kaikki muiden maksettavaksi. Toivottavasti edes häpeät!
Kuuleppas Katti EIKÖHÄN ME MYÖS MAKSETA NIITÄ VEROJA!!!!
 
Menee pikkasen asian vierestä nämä keskustelut =) Enköhän minä saa asiallisia vastauksia jostain muualta, joten kiitos vaan avusta.

Olen maksanut veroja siinä missä muutkin. Olen tehnyt töitä, ja jos välttämättä haluatte tietää, en ole käynyt edes sossun luukulla. Saan samat tukiaiset kun "normaalitkin" ihmiset, en ole mikään yksi poikkeus jonka niskaan voitte kaataa kaikki vihanne ja patoutumanne. Käyttekö oikeasti täällä yksinhuoltajien puolella vain arvostelemassa? Miksi, jos ette kerran ole yksinhuoltajia itse? Jos olette, niin miten eroatte muista yksinhuoltajista?

Ette tiedä tarkemmin tilanteestani, syntyvä vauvani ei tiedä syntyvänsä "huonoon perheeseen huonon äidin lapseksi". Siinä vaiheessa kun asia alkaa painaa, voi moni teistä muista olla juuri eronnut ja lapsellanne paljon vaikeampi paikka selvittää päätään. Ehkä me olemme palanneet exäni kanssa yhteen tai minulla on uusi ehjä perhe.

Avarakatseisuus ei ole sitä, että käytte täällä ilkeällä kielellä arvostelemassa muiden elämää. Avarakatseisuus on jonkinasteista ymmärrystä ja hyväntoivomista muille ihmisille, kannustusta ja ystävällisiä neuvoja.

Kaikkea hyvää teille ja parempaa tulevaisuutta! =)
 
Tarkoitus olikin herättää ap kirjoittaja. Kysyinkin sinulta vielä kerran ,että miksi et käyttänyt ehkäisyä???? olitte eronneet ette siis ole parisuhteessa ollenkaan ja kummikin hyppäät lakanoitten väliin ilman ehkäisyä???? Tuliko mieleesi, että saatat tulla raskaaksi ja olet jo valmiiksi yh.

Minä en ole kritisoinnu kuka maksaa lapsesi vai maksatko itse vaan minä kritisoin sinua siitä, että olet noin "yksinkertainen / itsäsi vain ajatteleva ym". En epäile ettetkö pärjää tämänkin lapsen kanssa ,ettet olisi hyvä äiti hänelle, mutta ajatteletko ollenkaan nokkaasi pidemmälle ja muita? Luulisi tuon ikäisen jo ymmärtävän mitä siitä seuraa jos EI käytä ehkäisyä. Onkohan tästä seurauksena syntyvä lapsi todellakin onnellinen kun äiti jo valmiiksi yh. Et pystynyt vastaamaan minulle eikä muukaan paasaaja siitä että mikä oli takaa-ajatuksesi mennä lakanoitten väliin yhden illana jutun kanssa ilman ehkäisyä.

Toivotin sinulle kaikkea hyvää jo aiemmin ja toivotan vieläkin. Toivon että lukijat ymmärtävät sen pointin. Kertaa vielä : jos lasta EI haluta, silloin käytetään ehkäisyä. Mitenkä tässä tapauksessa?? kuka halusi lasta?? Halusitko miehen takaisin vaikka "väkisin" näin alhaisella tempulla? Ei tarvitse vastata vaan mieti sitä mielessäsi. Samon muut paasaajat.

harmittaa vain niiin vietävästi lasten puolesta kun vanhemmat ovat noin ajattelemattomia. Jos parisuhde myöhemmin hajoaa ja syntyy erolapsia se on toinen asia. Mutta kun parisuhdetta EI edes ole ja hypitään vällyissä ilman huolen häivääkään. Onpa siinä ajateltu tulevan lapsen perheasioita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 09:39 äityli kirjoitti:
Tarkoitus olikin herättää ap kirjoittaja. Kysyinkin sinulta vielä kerran ,että miksi et käyttänyt ehkäisyä???? olitte eronneet ette siis ole parisuhteessa ollenkaan ja kummikin hyppäät lakanoitten väliin ilman ehkäisyä???? Tuliko mieleesi, että saatat tulla raskaaksi ja olet jo valmiiksi yh.

Minä en ole kritisoinnu kuka maksaa lapsesi vai maksatko itse vaan minä kritisoin sinua siitä, että olet noin "yksinkertainen / itsäsi vain ajatteleva ym". En epäile ettetkö pärjää tämänkin lapsen kanssa ,ettet olisi hyvä äiti hänelle, mutta ajatteletko ollenkaan nokkaasi pidemmälle ja muita? Luulisi tuon ikäisen jo ymmärtävän mitä siitä seuraa jos EI käytä ehkäisyä. Onkohan tästä seurauksena syntyvä lapsi todellakin onnellinen kun äiti jo valmiiksi yh. Et pystynyt vastaamaan minulle eikä muukaan paasaaja siitä että mikä oli takaa-ajatuksesi mennä lakanoitten väliin yhden illana jutun kanssa ilman ehkäisyä.

Toivotin sinulle kaikkea hyvää jo aiemmin ja toivotan vieläkin. Toivon että lukijat ymmärtävät sen pointin. Kertaa vielä : jos lasta EI haluta, silloin käytetään ehkäisyä. Mitenkä tässä tapauksessa?? kuka halusi lasta?? Halusitko miehen takaisin vaikka "väkisin" näin alhaisella tempulla? Ei tarvitse vastata vaan mieti sitä mielessäsi. Samon muut paasaajat.

harmittaa vain niiin vietävästi lasten puolesta kun vanhemmat ovat noin ajattelemattomia. Jos parisuhde myöhemmin hajoaa ja syntyy erolapsia se on toinen asia. Mutta kun parisuhdetta EI edes ole ja hypitään vällyissä ilman huolen häivääkään. Onpa siinä ajateltu tulevan lapsen perheasioita.



Joskus voisi jotkut ihmiset myös ymmärtää, ettei se elämä ole aina niin mustavalkoista. Jälkiviisaus toisia ihmisiä koskevissa asioissa, kun emme niitä sen tarkemmin tiedä on sitä parasta viisautta, joka on parasta jättää omaan arvoonsa.
 
vielä lisäyksenä: Lapsellasi on äiti, mutta onko mieleesi juolahtanut, että tuleva lapsesi kaipaa myös isäänsä.
minä olen läheltä seurannut etälasten elämää ja sekä verrattuna ydinperheen elämää. Täytyy sanoa, että ei se etälasten elämä nyt välttämättä ole herkkua ,kun äiti ja isä asuvat eri osoitteissa. Ei ainakaan siinä vaiheessa kun ymmärretään jo hieman asioita. On itkukausi, jolloin lapsi on apattinen, kaipaa sitä poissa olevaa vanhempaa ja kun menee käymään etävanhemman luona, kaipaa suunnattomasti sitä lähivanhempaa.
Huomaan kuinka omat lapsemme ovat onnellisia ja tasapainoisia kun kummatkin vanhemmat asuvat samankaton alla. VAstaavasti vertaan mieheni etälapsia, niin ei se ole herkkua aina seilata kahden kodin välillä.

Meillä lapset ovat saaneet alkunsa onnellisessa parisuhteessa ja saavat yhä elää perheessä jossa äiti ja isä ovat onnellisesti yhdessä. Halusimme kumpikin siittämisvaiheessa lapsillemme ehyen kodin, joten jätimme ehkäisyn pois. Toistaiseksi olemme vielä tässä onnellisessa vaiheessa.
Olen myös ollut sinkku, seurustellut, asunut avoliitossa aiemmin, mutta kun en ollut valmis tarjoamaan lapselle "vakavan" parisuhteen, käytimme ehkäisyä.

Jättäkää ehkäisy pois siinä vaiheessa kun pystytte tarjoamaan lapsellenne kodin jossa on sekä isä että äiti. Kumpikin ovat yhtä tärkeitä ja lapsi kaipaa kumpaakin vanhempaa. Hox, hox!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 09:54 äityli kirjoitti:
vielä lisäyksenä: Lapsellasi on äiti, mutta onko mieleesi juolahtanut, että tuleva lapsesi kaipaa myös isäänsä.
minä olen läheltä seurannut etälasten elämää ja sekä verrattuna ydinperheen elämää. Täytyy sanoa, että ei se etälasten elämä nyt välttämättä ole herkkua ,kun äiti ja isä asuvat eri osoitteissa. Ei ainakaan siinä vaiheessa kun ymmärretään jo hieman asioita. On itkukausi, jolloin lapsi on apattinen, kaipaa sitä poissa olevaa vanhempaa ja kun menee käymään etävanhemman luona, kaipaa suunnattomasti sitä lähivanhempaa.
Huomaan kuinka omat lapsemme ovat onnellisia ja tasapainoisia kun kummatkin vanhemmat asuvat samankaton alla. VAstaavasti vertaan mieheni etälapsia, niin ei se ole herkkua aina seilata kahden kodin välillä.

Meillä lapset ovat saaneet alkunsa onnellisessa parisuhteessa ja saavat yhä elää perheessä jossa äiti ja isä ovat onnellisesti yhdessä. Halusimme kumpikin siittämisvaiheessa lapsillemme ehyen kodin, joten jätimme ehkäisyn pois. Toistaiseksi olemme vielä tässä onnellisessa vaiheessa.
Olen myös ollut sinkku, seurustellut, asunut avoliitossa aiemmin, mutta kun en ollut valmis tarjoamaan lapselle "vakavan" parisuhteen, käytimme ehkäisyä.

Jättäkää ehkäisy pois siinä vaiheessa kun pystytte tarjoamaan lapsellenne kodin jossa on sekä isä että äiti. Kumpikin ovat yhtä tärkeitä ja lapsi kaipaa kumpaakin vanhempaa. Hox, hox!
Etpä taida ymmärtää edelleenkään että kaikille ei käy yhtä onnekkaasti kuin sinulle! Ja tule sitten vasta arvostelemaan kun tiedät mitä yh elämä on!!!!!! :headwall:
 
joopa joo
Kuka sanoi ettei lasta haluttu? Kuka sanoi kuka on jättänyt kenetkin? Kuka sanoi ettei lapsilla ole isää? Kuka ei ole halunnut käyttää ehkäisyä? Kuka kysyi neuvoja johonkin muuhun asiaan?
 
Fabulous Patsy Stone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 09:39 äityli kirjoitti:
Tarkoitus olikin herättää ap kirjoittaja. Kysyinkin sinulta vielä kerran ,että miksi et käyttänyt ehkäisyä???? olitte eronneet ette siis ole parisuhteessa ollenkaan ja kummikin hyppäät lakanoitten väliin ilman ehkäisyä???? Tuliko mieleesi, että saatat tulla raskaaksi ja olet jo valmiiksi yh.

Minä en ole kritisoinnu kuka maksaa lapsesi vai maksatko itse vaan minä kritisoin sinua siitä, että olet noin "yksinkertainen / itsäsi vain ajatteleva ym". En epäile ettetkö pärjää tämänkin lapsen kanssa ,ettet olisi hyvä äiti hänelle, mutta ajatteletko ollenkaan nokkaasi pidemmälle ja muita? Luulisi tuon ikäisen jo ymmärtävän mitä siitä seuraa jos EI käytä ehkäisyä. Onkohan tästä seurauksena syntyvä lapsi todellakin onnellinen kun äiti jo valmiiksi yh. Et pystynyt vastaamaan minulle eikä muukaan paasaaja siitä että mikä oli takaa-ajatuksesi mennä lakanoitten väliin yhden illana jutun kanssa ilman ehkäisyä.

Toivotin sinulle kaikkea hyvää jo aiemmin ja toivotan vieläkin. Toivon että lukijat ymmärtävät sen pointin. Kertaa vielä : jos lasta EI haluta, silloin käytetään ehkäisyä. Mitenkä tässä tapauksessa?? kuka halusi lasta?? Halusitko miehen takaisin vaikka "väkisin" näin alhaisella tempulla? Ei tarvitse vastata vaan mieti sitä mielessäsi. Samon muut paasaajat.

harmittaa vain niiin vietävästi lasten puolesta kun vanhemmat ovat noin ajattelemattomia. Jos parisuhde myöhemmin hajoaa ja syntyy erolapsia se on toinen asia. Mutta kun parisuhdetta EI edes ole ja hypitään vällyissä ilman huolen häivääkään. Onpa siinä ajateltu tulevan lapsen perheasioita.
No jopas nyt jotakin, ai lapsi ei voi olla onnellinen jos syntyy valmiiksi yh perheeseen? Kylläpä olet ahdasmielinen etkä varmaan tiedä onnellisuudesta höykäsenpöläystä. Ei lapsia voisi v*tun vertaa kiinnostaa syntyykö se ydinperheeseen, riittää kun lasta rakastetaan, sellaista mitä ei ole ollut ei osaa kaivata. Lopetappa tuo paasaaminen ja mene johonkin toiseen osioon todistelemaan omaa erinomaisuuttasi.
 
Närkästynyt
Minua myös ärsyttää yhteiskunnan loiset, jotka keplottelevat yhteiskunnalta rahaa. Minun mielestäni yhteiskunnan ei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja, jos lasten isä ei maksa niitä. Koska tuohan on "mainio" konsti huijata yhteiskuntaa, sanomalla, ettei lasten isä maksa vaikka maksaisikin. Mutta, tämä on asia, jolle en voi mitään.

Kukkia silti kaikille keskusteluun osallistuneille, asiallisista kommenteista ym. :flower:
 
[
Etpä taida ymmärtää edelleenkään että kaikille ei käy yhtä onnekkaasti kuin sinulle! Ja tule sitten vasta arvostelemaan kun tiedät mitä yh elämä on!!!!!! :headwall:
[/quote]

********
miksi ei käy yhtä onnekkaasti?? minä KÄYTIN ehkäisyä niin kauan, kun parisuhde EI ollut tarpeeksi hyvä (eli seurustelun alkuaikoina, opiskeluaikina, avoliiton alkuaikoina). Pidin huolen siitä ettei lapsen siittämishetkellä ainakaan parisuhde ollut karikolla. Nyt taidat sotkea asiat. ap oli jo eronnut kun hyppäsi sänkyyn exän kanssa. He eivät olleet parisuhteessa eivätkä seurustelleet. = EROSSA.

Minä EN arvostele yh-elämää. Ja kai minä saan kertoa faktaa ja fakta tällä hetkellä on että olen onnellisessa parisuhteessa ja meillä on 2 ihanaa lasta. Tällä hetkellä tilanne on tämä. Se on fakta. Fiktiota on tulevaisuus. Ties vaikka minä tai mieheni löytääkin ihanan uuden kumppanin.....

Kyse on tästä hetkestä ja miltä tuntuu. Luen p.rkele kirjoitukseni äläkä tule näyttämään tyhmyytesi meuhkaamalla asiattomuuksia. Olen toivottanut surulle hyvää jatkoa ja vilpittömästi sitä tarkoitan! Sinulle en toivota. Suru ei pysty sanomaan miksi ei käyttänyt ehkäisyä vaikka olivat eronneet => valmiiksi jo yh tälle juuri alkunsa saaneelle lapselle. Oliko se vain toive saada mies takasin, vai oliko se vain ajatus "ei kait nyt yhdestä kerrasta / tms " mutta välinpitämättömyyttä. Lapsi on varmasti hänelle tervetullut, mutta onko se isukille.

jos lapsi saisi valita, luulenpa että hän yleensäkin haluaa äidin ja isän samaan talouteen!!!! (pois lukien ongelmatapaus-vanhemmat). Eikö sitä voisi jo aikuisiällä huolehtia että perusasiat parisuhteessa ovat kunnossa ennen kuin hälläväliä tyylillä piehtaroidaan sängyssä. Saatika jos ei edes ole parisuhteessa. :eek:
 
Kunhan kysyn
Jos sinä äityli olet niin onnellisessa parisuhteessa, niin saatko jotain tyydytystä siitä, että käyt lukemassa yksinhuoltajien murheita?
Tuntuuko se oma elämä sitten taas paremmalta ja onnellisemmalta?

Hyvää jatkoa sinulle ketjun aloittaja! Onko ajatus ihan mahdoton, jos vaikka vielä palaisittekin yhteen ex-miehesi kanssa?
 
Kiitos sinulle "kunhan kysyn", toivon samaa myös sinulle! :flower:

Meidän yhteenpalaaminen ei mielestäni ole täysin mahdotonta, ja onpa miehenikin jopa ottanut asian joskus puheeksi. Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo, eroja vaiko toisten löytämistä..

Entäpä jos käytimmekin ehkäisyä joka ei "petti"? Entäpä jos mies ei käyttänytkään ehkäisyä vaikka tiesi että minkäkään en sitä tee? Entä jos mieheni halusikin lapsen?

=)
 
itse
en ole yh, mutta tuskin yh:t pääsevät nettoamaan näillä elatusmaksuilla kummiskaan, kun joku kirjoitti ettei kuuluisi saada valtiolta jos isästä ei ole maksajaksi..mietippä vähän..minä en ainakaan nyt lähtisi tuommosta asiaa kadehtimaan..yh elättää käytännössä yksin 2 ihmisen kontaktista tulleen lapsen, ja ottaa pääasiallisen vastuun, ei hänellä ole sitä isää jakamassa arkea ja kuluja,iloja ja suruja..jos hän siis saa apua tähän valtiolta hieman yli 100e niin jo joku katkera itkee kuinka sekin on väärin..menis itseensä..lapsen elantoonhan se menee ja keneltä sekin sitten on pois???
voimia sinulle suru, toivottavasti saat asiat kuntoon ja pääset nauttimaan äitiydestä täysin rinnoin.. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:44 Kunhan kysyn kirjoitti:
Jos sinä äityli olet niin onnellisessa parisuhteessa, niin saatko jotain tyydytystä siitä, että käyt lukemassa yksinhuoltajien murheita?
Tuntuuko se oma elämä sitten taas paremmalta ja onnellisemmalta?

Hyvää jatkoa sinulle ketjun aloittaja! Onko ajatus ihan mahdoton, jos vaikka vielä palaisittekin yhteen ex-miehesi kanssa?
=) =) =)
Kuljetko laput silmillä ja luet netistä & lehdistä & uutisotsakkeista vain ja ainoastaan sellaisia asioita, jotka koskettavat omaa elämääsi.
Minä lueskelen sieltä täältä asioita ja palstoja. Elämän oppia saa kun kulkee silmät auki ja omaksuu tietoja. Ties vaikka joskus tarvitsisin niitä mitä yh-palstalla tulee. Luen myös odotuspalstaa läpi vaikken olekaan tällä hetkellä raskaana, silloin tällöin luen lapsettomuusasioita, vaikkei minulla olekaan ongelmaa tässä.

Olet todella naiivi ajatusmaailmasi kanssa. Olet siis itse katkera yh joka ei suvaitse onnea ympärillään. Annapa kuule kaikkien kukkien kukkia oli sitten yh tai ei. Älä tunge katkeruutasi minulle
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:40 äityli kirjoitti:
[
Etpä taida ymmärtää edelleenkään että kaikille ei käy yhtä onnekkaasti kuin sinulle! Ja tule sitten vasta arvostelemaan kun tiedät mitä yh elämä on!!!!!! :headwall:
********
miksi ei käy yhtä onnekkaasti?? minä KÄYTIN ehkäisyä niin kauan, kun parisuhde EI ollut tarpeeksi hyvä (eli seurustelun alkuaikoina, opiskeluaikina, avoliiton alkuaikoina). Pidin huolen siitä ettei lapsen siittämishetkellä ainakaan parisuhde ollut karikolla. Nyt taidat sotkea asiat. ap oli jo eronnut kun hyppäsi sänkyyn exän kanssa. He eivät olleet parisuhteessa eivätkä seurustelleet. = EROSSA.

Minä EN arvostele yh-elämää. Ja kai minä saan kertoa faktaa ja fakta tällä hetkellä on että olen onnellisessa parisuhteessa ja meillä on 2 ihanaa lasta. Tällä hetkellä tilanne on tämä. Se on fakta. Fiktiota on tulevaisuus. Ties vaikka minä tai mieheni löytääkin ihanan uuden kumppanin.....

Kyse on tästä hetkestä ja miltä tuntuu. Luen p.rkele kirjoitukseni äläkä tule näyttämään tyhmyytesi meuhkaamalla asiattomuuksia. Olen toivottanut surulle hyvää jatkoa ja vilpittömästi sitä tarkoitan! Sinulle en toivota. Suru ei pysty sanomaan miksi ei käyttänyt ehkäisyä vaikka olivat eronneet => valmiiksi jo yh tälle juuri alkunsa saaneelle lapselle. Oliko se vain toive saada mies takasin, vai oliko se vain ajatus "ei kait nyt yhdestä kerrasta / tms " mutta välinpitämättömyyttä. Lapsi on varmasti hänelle tervetullut, mutta onko se isukille.

jos lapsi saisi valita, luulenpa että hän yleensäkin haluaa äidin ja isän samaan talouteen!!!! (pois lukien ongelmatapaus-vanhemmat). Eikö sitä voisi jo aikuisiällä huolehtia että perusasiat parisuhteessa ovat kunnossa ennen kuin hälläväliä tyylillä piehtaroidaan sängyssä. Saatika jos ei edes ole parisuhteessa. :eek:

[/quote]
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 15:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:40 äityli kirjoitti:
[
Etpä taida ymmärtää edelleenkään että kaikille ei käy yhtä onnekkaasti kuin sinulle! Ja tule sitten vasta arvostelemaan kun tiedät mitä yh elämä on!!!!!! :headwall:
********
miksi ei käy yhtä onnekkaasti?? minä KÄYTIN ehkäisyä niin kauan, kun parisuhde EI ollut tarpeeksi hyvä (eli seurustelun alkuaikoina, opiskeluaikina, avoliiton alkuaikoina). Pidin huolen siitä ettei lapsen siittämishetkellä ainakaan parisuhde ollut karikolla. Nyt taidat sotkea asiat. ap oli jo eronnut kun hyppäsi sänkyyn exän kanssa. He eivät olleet parisuhteessa eivätkä seurustelleet. = EROSSA.

Minä EN arvostele yh-elämää. Ja kai minä saan kertoa faktaa ja fakta tällä hetkellä on että olen onnellisessa parisuhteessa ja meillä on 2 ihanaa lasta. Tällä hetkellä tilanne on tämä. Se on fakta. Fiktiota on tulevaisuus. Ties vaikka minä tai mieheni löytääkin ihanan uuden kumppanin.....

Kyse on tästä hetkestä ja miltä tuntuu. Luen p.rkele kirjoitukseni äläkä tule näyttämään tyhmyytesi meuhkaamalla asiattomuuksia. Olen toivottanut surulle hyvää jatkoa ja vilpittömästi sitä tarkoitan! Sinulle en toivota. Suru ei pysty sanomaan miksi ei käyttänyt ehkäisyä vaikka olivat eronneet => valmiiksi jo yh tälle juuri alkunsa saaneelle lapselle. Oliko se vain toive saada mies takasin, vai oliko se vain ajatus "ei kait nyt yhdestä kerrasta / tms " mutta välinpitämättömyyttä. Lapsi on varmasti hänelle tervetullut, mutta onko se isukille.

jos lapsi saisi valita, luulenpa että hän yleensäkin haluaa äidin ja isän samaan talouteen!!!! (pois lukien ongelmatapaus-vanhemmat). Eikö sitä voisi jo aikuisiällä huolehtia että perusasiat parisuhteessa ovat kunnossa ennen kuin hälläväliä tyylillä piehtaroidaan sängyssä. Saatika jos ei edes ole parisuhteessa. :eek:

[/quote]

Edelleen :headwall: :headwall: :headwall:
 
Tuota noin, jotkut sit tykkää haukkua toiset pahanpäiväisesti :headwall: .No kerrottakoon täs yksi hlö.koht asia. Syy miksi ehkäisyä en käyttäny kun nelosta aloin odottaa.. Kolmosen jälkeen miulle tehtiin sterilisaatio???? Kuinka moninkertaista ehkäisyä te muut käytätte? :headwall: Kiitos teille avarasydämisille, jotka ette tuomitse toisia =) <br><br>
 

Yhteistyössä