Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

ON: Kp14 menossa, ja eilen oli kummallista kipua oikeassa reidessä. Vähän kuin olisin harrastanut jotain rääkkiurheilua, josta lihakset kipeytyneet, vaikken kyllä ole liikkunut juuri lainkaan. :confused: Tänään kipu reidessä oli ennallaan, ja lisäksi alavatsassa ja selässä (oikealla puolella kummassakin) oli kipuilua. Selässä niin kova kipu, etten meinannut saada sukkaa jalkaan! Onko muilla ollut vastaavia oireita, vai olenko nyt vaan tulossa vanhaksi? :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
nyt dpo12 ja tein juuri clearbluella puhtaan negan!!! kemiallinen vai mitä? ei kai kaks erimerkkistä testiä voi näyttää väärää positiivista? selkeet haaleet plussat ne oli, nyt nega. romahdin korkeelta ja kovaa.
 
Sieltähän se täti rynnisti paikalle, kivutkin teki paluun ja vei yöunet. Tämän siis 1/33-41. Tässä kierrossa pitää tikuttaa jos sais vähän selkoo. Mietin et jos tää ois ollu ovuloimaton kierto ni ovuloin
ehkä vaan toiselta puolelta...

Haamuilijoille viivojen vahvistumista! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea miss_piggy! :heart: ja viivan vahvitumista avantasialle ja Minde87! :heart:

Lasten kanssa leikkimisestä mun esikko on 1v8kk, sen kanssa tulee touhuttua päivittäin. Rakennellaan palikoilla, luetaan kirjoja, lauletaan ja tehdään erilaisia laululeikkejä jnejne. Itsekseen touhuaa myös paljon silloin kun minä teen kotitöitä. Katselee myös välillä piirrettujä telkkarista ja varma tapa saada rauhassa tehdä hommia on pistää Fröbelin Palikat dvd:n pyörimään, niin sitä tuo neiti mielellään katsoo ja leikkii mukana!!

).( Tää yrittää täällä viettää stressitöntä kiertoa. Eli yritän olla sen kummemmin seuraamatta oireita ja tikuttamatta ovista. Nyt mennään vaan fiiliksellä ja heilutellaan peittoa silloin kuin siltä tuntuu. Alkukierto on mennyt tosi nopeesti kun ei oo jatkuvasti kytännyt kiertopäiviä jnejne. Samalla yritän nyt aloittaa terveellisemmat elämäntavat, syömällä paremmin ja liikkumalla enemmän! N. 10kg ois tarkoitus tässä samalla saada painoa tippumaan.

Liikkumisesta Mulla motivaation löytäminen on hakusessa, varsinkin tuohon liikkumiseen.. Olen entinen "huippu-urheiluja", joka on tottunut treenaamaan aina jotain tavoitetta, lähinnä kilpailuita varten ja nyt kun pitäisi liikkua vain omaksi iloksi, niin tuntuu ettei sitä motivaatioita riitä ollenkaan! :kieh: Varsinkin kun mun mielestä mun pitäis pystyä samanlaisiin suorituksiin kuin silloin kun tosissani treenasin, ja ihmekös kun into aina loppuu kun vedän niin verenmaku suussa ettei se oo enää kivaa.. :ashamed: Onkos teillä jollakin joitain hyviä vinkkejä miten sais motivaatioita pidettyä yllä pidempään kuin viikon-pari?
 
Täällä yrittäminen aloitettu uudelleen kun vuoto on nyt loppu :) Ja laskujen mukaan ovis olis 21.1 mutta kyllä mä testaan ovistesteillä.

Meillä kun on 2 lasta joista seuraa toisilleen, he leikkivät kyllä hyvin toistensa seurassa. Ja jos molemmat haluavat leikkiä yksin, sekin onnistuu molemmilta. Tietenkin yhteisiin leikkeihin mahtuu myös riitoja mutta harvoin on tilannetta että joutuisin leikkimään lasten kanssa kyllä meidän pojat leikkii kahdestaan mielellään. Mutta mäkin kyllä leikin molempien kanssa, on ihanaa touhuta ja leikkiä, lukea kirjoja ja värittää, kun näkee että pojat tykkää <3

Mulla tuo liikkuminen on kyllä jäänyt vähemmälle poikien myötä, ja painokin on noussut kiitettävästi.. Tiedän että painoa on liikaa mutta paino on pysynyt suunnilleen samassa ja liikun kuitenkin jonkun verran, vähemmän kyllä kuin ennen lapsia :)

Paljon onnea plussanneille :heart:

Sanna-M kp 9/29-31
 
Leikkiminen,mä leikin esikoisen kanssa joskus kauppaa tai duploilla..Ei kanssa tykkää leikkiä yksin ja sisko (9kk) vaan syö kaikki lelut niin ei siitäkään oo vielä seuraa:D
Mun piti odotella huomiseen uutta testausta mut mulla ei ilmeisesti ole tahdonvoimaa..Haalea viiva edelleen ehkä jopa haaleampi kuin eilen:confused: mutta kuitenkin nähtävissä..Saas nähdä mitä tapahtuu. Oireet kuitenkin pysynyt samana.
Minde87,toivotaan että olis vaan jotain hormonitoiminnan heittelyä ja muuttuis kuitenkin plussaksi tai takaisin haamuksi. Mutta Clearblue ei tykkää mustakaan,näyttää aina mitä sattuu:p
 
Hei!
Kinuzki ilmottautuu mukaan täällä ensimmäinen kierto päivä menossa, aikaisempia yrityksiä ei takana, yksi raskaus joka päättyi keskenmenoon 2009. kovasti jännitetään tärppääkö ekasta kierrosta :)

lyhyesti meistä: minä olen 22 vuotias nainen yksi tutkinto takana toista suoritan parhaillaan ilta ja monimuoto koulutuksella ja käyn töissä koulun ohella. mies on 27 vuotias ja käy töissä vakituisesti. perheeseemme kuuluu yksi koira, ranskanbulldog. :)
 
Täällä odotellaan ovis,- raskaus,- ja digitestejä postista saapuvaksi.. Kohtahan tuota saa jo alakaa tikuttelemaan ovista. :) Aattelin että tilloon kaikki samasta paikkaa ja kerralla että ei tarviisitten apteekissa juosta jos sattuu plussaa testiin saamaan. :) Eikä ollu nuo digitestit ees kalliita, 21e/2kpl cb:n digejä. :) Eikös ne apteekissa maksa jotain 13-14e/kpl.

Meillä on alettu puhua talosta, omasta talosta. Meille oma koti! :) Te jotka ootte paínunut saman ongelman kanssa rakentaakko vaiko ostaa jo valmis ja remontoida? Kumpaan ootte päättyny? Ootteko rakentanu lasten ollessa pieniä?
 
Jopas tänne oli taas tullut sepustuksia, mukavata :)
Onnea kaikille plussanneille, ja toivotaan että haamuilijoiden viivat vahvistuvat!

Itsellä kp 20, joten jokunen piinapäivä tässä vielä olisi.. kun en jaksa alkaa niitä oireitakaan itselleni kuvittelemaan :LOL:

Kopsaanpa tuosta toisesta ketjusta, kunnen jaksa ttas erikseen raapustaa.. Meillä sairastetaan vesirokkoa.. ou jee: / Hyvä tietty, koska meillä ei vielä kukaan tytöistä sitä ollut sairastanut. Mietinkin, että kuinkakohan pitkä ruljanssi siitä tulee, mikäli sen nyt jokainen vuoron perään sairastaa :headwall: Mitenkäs se nyt olikaan, koska voin laittaa tytön takaisin kouluun? Lauantaina tämä siis alkoi ja paljon on vielä ihan niitä punaisia näppyjä.. (varsinaisia vesikelloja en ole montaa nähnytkään, kun neiti on onnistunut kaikki raapimaan verille jo ennen kuin ovat edes rakkuloiksi asti päässeet...)

Mukavaa viikon alkua :)
äippä
 
Eikös sitten voi mennä kouluun/hoitoon kun ne näpyt on kunnolla kuivuneet ja ei oo kuumetta. Siis kuivuneet ei hävinneet, tosin inhottava mennä jos on kaaheestiin ollu näppyjä ne on ihan rahkoilla. Mutta viikon päivät meni meillä kun tyttö sairasti 2-vuotiaana.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Onnea miss_piggylle plussasta! Ja kovasti onnea matkaan, että pikkuinen pysyy kyydissä!!

Muillekin, jotka vielä jännäilee tai odottaa vahvistumista kovasti onnea matkaan! Tehdään tammikuusta superplussakuukausi?

Äippä84pikkusille nopeaa paranemista! Apteekista kannattaa hakea sellaista viilentävää rokkovaahtoa,jos ei vielä ole hankittuna! :) Auttoi ainakin meidän hoitolapsosta viime kesänä!

Me ollaankin sitten isännän kanssa molemmat kotona noro-viruksen kourissa :| Kuvittelin jo eilen, että onko nää jotain alkualkualkuraskauden oireita jo mutta siinä vaiheessa kun isäntäkin alkoi koputtelemaan vessan ovea päättelin ettei taida ollakaan, vaan jotain ihan muuta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervetuloa kinuzki :flower:

TauTau: Eiköhän se siitä, kun saa siskon tai veljen ;) Tiedän miten rasittavaa se on, kun on joku homma mikä olisi tehtävä ja pieni olisi seurankipeä :/ Meillä tuo pieni herra on erittäin innostunut auttamaan askareissa, olen ottanut hänet apulaiseksi pyykkien laittoon yms. ja tytöt sitten ovat viikkausapulaisia :) Jos on joku kokkailujuttu tai pitää koneella tehdä jotain, niin ei ole kyllä kovin helppoa kun pikkumies alkaa sitten omatoimisesti "avustaa" hommissa... No, jospa hänkin saisi tässä leikkikaveria kohta puoliin alulle, tytöt kun tykkäävät leikkiä yleensä keskenään ja tämä pienin on pariton.

Markke: Huomasin itsessäni saman, että vaikka koiria oli lenkitettävä, se oli aivan pirun tylsää :/ Menin sitten ryhmäliikuntatunneille, niin saan niistä virtaa ihan muuhunkin liikkumiseen :) Olikin täysin juuri mun juttuni, vaikka olin hirmuisen ennakkoluuloinen. Agility on myös melkeinpä elämäntapa jo, kun sitä olen harrastanut 20 vuotta ja kilpaillutkin ajoittain :) Siinäkin tuli se motivaatiokato, kun ei ollut oikein sopivaa koiraa, oli vaan "harrastelua". Palo on nyt taas syttynyt kun on todella hyvä "harrastuskaveri" ja asenne kohdallaan <3 Paljon on saavutettu, oikeastaan täytyy oikein kehitellä kohta uutta tavoitetta, että saa pidettyä motivaation :) Tosin, raskaana on pakko pitää taukoa, mutta koira on vielä nuori ja aikaa meillä riittää vaikka mihin. On mulla toinenkin kilpailulaji tuon monilahjakkaan koiran kanssa, niin siirryn sitten siihen, kun agility alkaa tehdä kipeää :)

ViiruP: Me ostettiin talo ihan valmiina, ei olla kumpikaan miehen kanssa mitään rakentelijoita. Tosin, jos olisi ollut varaa, niin oltaisiin voitu rakennuttaa talo, mutta itse ei ruveta kyllä tekemään ikinä mitään :D

äippä 84: Olen myös käsityksessä, että voi mennä kouluun, kun rakot kuivuneet ja ei kuumetta. Meillä ei ole kukaan sairastanut vesirokkoa ( vielä :rolleyes: ) , onneksi minulla pitäisi olla vaste, kun olen sen lapsena sairastanut.

kääkkis kp 74
 
Maanantaita kaikille!

Tuohon lasten leikkimisasiaan, että itse olen aivan onneton lasten kanssa leikkijä. Oikeastaa ainoa tapa millä "leikin" on se, että pelataan yhdessä jotakin peliä tms. Lapset ovat vuoden ikäerolla, joten heistä on ollut tosi paljon seuraa toisilleen eivätkä oikeastaan ole kaivanneet leikkiseuraa. Nykyään voi tulla tilanne, että toinen on jollakin kaverillaan, niin kotiinjäävä osapuoli on ikäänkuin vähän hukassa. Ja varsinkin tyttö sitten kulkee perässä ja kaipaa seuraksi. Ja meillä on kyllä aina ollut niin, että mies on ollut parempi tuossa leikkimisessä ja on hoitanut tuon puolen varmasti huolellisemmin ja paremmin kuin minä :)

ViiruP: Me ollaan peruskorjattu vanha talo itsellemme (40 luvun talo) ja aloitettiin remontoimaan kun lapset olivat juuri ja juuri 2v ja 3v. Asuttiin myös koko ajan tuossa talossa. Ja kaikki on tehty uusiksi; lämmitysjärjestelmät, ikkunat, ulkovuoraus, katto, keittiöt, sauna jne. ja tietenkin kaikki sähköt ja pinnat uusiksi. Kovaa aikaa oli varsinkin tuo eka vuosi, meinasi itseltä kyllä voimat loppua kun käytiin miehen kanssa molemmat töissä ja illat ja yöt remontoitiin. Mutta ihana talo saatiin ja lapset eivät ole tuntuneet siitä kärsivän. Pistivät aina leikin pystyyn sinne missä oli tilaa :) Ja muistan miten riemuissaan olivat kun saatiin aina joku huone valmiiksi. Mutta hidasta on tuo homma, meillä meni siihen neljä vuotta, että uuden rakentamisessa pääsee varmasti nopeammin ja ehkä pienemmillä parisuhdevaurioilla ;)

Kierron keskivaihe lähestyy täällä ja sitä odotellaan. Tänä aamuna oli ihan karmean matala fiilis ja tuntui, että ei tässä taida olla mitään järkeä, mutta päivän aikana on taas olo asettunut. Mulla on peruslääkityksiä, joita on nyt kovasti muutettu tätä vauvaprojektia varten, niin sekin mua vaivaa kovasti. Joudun kestämään kroonisia kipuja, kun panadol ei niihin kauhean hyvin auta ja muuta ei ole mahdollisuutta ottaa. Tätä vaivaa ei ollut aiempia lapsia yrittäessä, joten sen puolesta on uusi tilanne. Ja näiden kipujen kanssa tuntuu kyllä välillä maailma kovin harmaalta. Mutta näillä mennään, monella on asiat paaaaaljon harmaammin.

Tsemppiä jokaiselle!
 
miss_piggy
Mulla jäi nyt sitte käyttämättä 21 sofi one stepin ovistestiä, 2 davidin ovistestiä ja 1 wondfo. Jos joku haluais ostaa 24 ovistestiä hintaan 10€ eikä postareita enää päälle, niin laittakaa yksityisviestiä :D Minä en tee noilla nyt sitten vissiin mitään.
 
Tervetuloa mukaan kuukiuru, kahvikuppi ja kinuzki!

Minäkään en ole kovin kova leikkimään. :/ Tai siis luetaan kirjoja ja hassutellaan, mutta enemmän se leikkiminen on täälläkin isin heiniä ;) Siksikin se pikkusisko/veli on haaveissa, että sais leikkikaverin..

pinkkihevonen ja slallu, tsempit teille! :hug:
Myös Mindellä ja avantasialla oli ikäviä takapakkeja testien kanssa..toivotaan että testissä oli nyt vaan joku vika ja saatte ne kunnon plussat vielä!

ON: tämä menee jo vähän itsensä toistamiseksi. Mutta tänään palasi "raskausoireet" kera vatsakivun, hedarin ja krapulaolon. Yksi oire, mitä en PYSTY kuvittelemaan (siis että olisi joku mielikuvitusoire), on isot näpyt nännipihoilla, joita mulla on ollut kerran aikaisemmin; raskaana ollessa. Siksi ihan pelästyin kun äsken huomasin ne suihkussa. Ajattelin uskaltaa huomenna tehdä yhden (nega) raskasutestin...
 
Viimeksi muokattu:
Liikunta: olin lapsena lahjaton ja kömpelö, sellainen ressukka, joka valittiin aina viimeisenä joukkueisiin. Aikuisena yrittänyt käydä jumpassa ja unohtaa "liikuntatraumojen" värittämän kuvan itsestäni. Vähän ennen kuin aloin odottaa esikoista, löysin kivan kuntosalin, jossa on monipuoliset jumpat. Koko raskausajan kävin reippaasti jumpassa, koska töiden jälkeen oli sitä aikaa.

NO nyt ei ole töiden jälkeen juuri aikaa, mutta yritän silti päästä kahdesti viikossa jumppaan (jos vaan mies ei ole työmatkalla). Eniten tohon asiaan auttaa se, että edellisellä viikolla katotaan aikataulut ja suunnittelen siis ne jumpat etukäteen. Välillä oon jopa kateellinen niille ystäville, jotka pääsee liikkumaan millon vaan haluaa (mummolapalvelut kunnossa heillä). Arkiaktiviteettia tulee kävelystä, johon on kaupunkiasukkina erinomaiset mahdollisuudet. Tietenkään sama arkikävely ei ole mahdollista taajamissa/syrjässä asuville. Ainakin yks syrjässä asuva ystävä valittaa, ettei viitsi lähteä turhaan, siis ilman järkevää syytä kävelemään mihinkään maantielle : /
 
Hui ku on pitkä aika ku viimeksi täällä pyörinyt. Kaikki Oireet hävis jonnekkin viikonlopun aikana, joka kummastuttaa todella : / testejä en vielä ole uskaltanut tehdä, ehkä sitten kun menkkoja ei ole kuulunut muutamaan päivään.

Onnea Kaikille Plussanneille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti kaikille plussatestin tehneille :D

Ite testasin just negan, ei ollut kyllä edes pientä haamuakaan, tänään dpo 12 eli sieltä ne menkat alkaa pian, ja valmiina uuteen kiertoon. Olin taas muka NIIN varma asiasta. Mutta onhan se kuviteltukin raskautuminen ihanaa aikansa :p
 
Lisäys...aivan hirmuista tämä mun iltalämpöily. Mulla on naama aivan punainen ja hohkaa lämpöä, öisin on hirvittävän kuuma...ja kun normaalisti ruumiinlämpö on sen 35,8 ja olen aina kylmissäni. Nytkin lämmöt 36,6. Whuuut? :confused:
 
En oikein ehdi pysyä perässä ja täällä on tuntunut tapahtuneen vaikka mitä! :)

Eli onnea plussista :heart:

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Om: Nega taas tänään testattu. Tätiä ei näy missään. Kamala migreenikohtaus ollut tänään. Illalla vasta sain syötyä niin että pysyi sisällä. Pahaa tehnyt koko päivän. Viimeksi oli tällänen kohtaus kun söin vielä pillereitä. Loppuivat seinään kun ne lopetin. Ihmeellistä... Nukkunut olen koko päivän. Jos se plussa olis tulossa, niin kyllä sen pitäis jo näkyä : /
 

Yhteistyössä