Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Joooh... Tänään ollut tunteet niin vuoristorataa ja nyt alkoi vatsaturvotus, joten odotan herääväni aamulla siihen että täti on kurvannut paikalle.

Muutenkin vähän semmonen hmm...en tiedä. Mietityttää että uskaltaako stä pikkukakkosta sittenkään vielä alkaa yrittämään. Pelkään sitä pahoinvointia niin hirveästi..mulle se oli pahempaa kuin synnytys, oksensin viikolle 17 saakka ja olin niin kamalassa kunnossa...en tiedä miten jaksaisin nykyisessä raskaammassa työssäni sitä enää. Äääk :(
Anteeksi omanapailu..

Tsempit kääkkikselle :hug:
 
Kiitos Peity :heart:

miss_piggy: Nyt en ole käynyt, kuopusta odottaessa kävin ja kaikki oli ok, vaikka kierto meni aivan järkyttävissä lukemissa ( luulen, että e-pillerit olivat sotkeneet kierron). Silloin sain Terot ja raskauduin heti, mutta jälkeenpäin laskettuna olin hedelmöittynyt jo ennen sitä kuuria. En kyllä tiedä kauanko vielä odottelen... Katsoin, että tossa olis kyllä niitä Terolutteja vielä 2 liuskaa, uskaltaisinko ominpäin ottaa niitä?

Nyt Peity tsempitän kyllä sinua :hug: Itselläni on jo parempi mieli, kun pahin pettymys on nyt ohitse :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut vähän samanmoinen päivä kun Peityllä: tunteet menneet vuoristorataa.
Tullut ihme "katuma-ajatuksia" jotka tulee jokaisen hyödynnetyn oviksen jälkeen ja tunnen huonoa omatuntoa, etten ole koko ajan 100% varma siitä, että lasta halutaan. Koko ajan sitä mietin ja kovasti myös yritetään tehdä ihan käytännössä mutta hitto vie miksi nää hetkittäiset pelon ja entiiäminkä-sekaiset fiilikset iskee.

Eniten pelkään sitä, että kun lapsi sitten joskus saadaan niin tunnen jotain katumuksen tunteita koko lastenhankinnasta. Välillä pelottaa niin kauheasti, että ollaanko me valmiita vai ei. Ollaan jo aikuisen iässä kumpikin mutta ääh...pliis sanokaa että muutkin tuntee välillä tälläsiä epävarmuuden fiiliksiä?? :|
 
Mylvinen Tykkäys noille ajatuksille, arvaa miksi? Kun jokainen meistä miettii niitä. Se ei tee lapsesta yhtään vähemmän tärkeää, vaan on osa vanhemmuuteen valmistautumista ja se on pitkä ja hurja setti se. Mä toivon kolmatta lasta niin sitä nyt luulis homman olevan "selvää pässinlihaa", mutta ei. Se on prosessi joka osaltaan myös valtavasti pohjustaa sitä ääretöntä rakkautta pientä lasta kohtaan. Se tunne kun epävarmuus häviää ja tillalle tulee tahto mennä vaikka läpi harmaan kiven sen pienen vuoksi. :heart: joten Peitylle myös; älkää itseänne turhaan pieskö noista ajatuksista. Ne osaltaan tekee teistä aina vaan parempiä äitejä. :hug:

Ai mullako vähän tunteellinen ilta menossa? :)
 
Peity ja Mylvinen: Yks jahkailija täälläkin. Yhtenä päivänä olen satavarma, että varmasti sen kolmannen lapsen tahdon ja esim. nyt tuntuu, että kaikki muut x-tekijät kallistuttavat sen puoleen, että olisko tuo sittenkään järkevää. Niin kuin Maana kirjoitti, uskon pohtimisella olevan oma iso tarkoituksensa matkalla uuden ihmisen vanhemmaksi.

Muutoksilla on tapana pelottaa, mutta onneksi asiaa ehtii sulatella tästä hetkestä siihen 9kk:een. Hommaa voi/pitää jatkaa vielä senkin jälkeen:whistle:. Raskauden tai pienen lapsen kanssa "päivä kerrallaan" -ajattelu saattaa joskus helpottaa epämukavia tunteita tulevaisuudesta, jaksamisesta jne. (näin ainakin minulla). Lapset ovat kuitenkin parasta, mitä minulla on, ja sama asia pätee varmasti monen muunkin kohdalla..ja yhtä lailla se kolmaskin tulisi varmasti kuulumaan samaan kategoriaan.

Minä koitan miettiä tätä epävarmuutta niin päin, että kadunko, jos en kolmatta yritäkään. Todennäköisesti kadun. Katumus ja kaksi täällä heräilevää lastani eivät kuulu edes samaan lauseeseen. On niin ihanaa, että täällä on ihmisiä, jotka tietävät mistä on kysymys. Muualla tuntuu, ettei kukaan ole samassa elämäntilanteessa (eikä näistä asioista voi esim. työkavereille hirveästi huudella): /. Lisää ajatuksia aiheesta (täällä niitä luetaan erittäin mielellään)!

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
Niin niin tuttuja ajatuksia! Epävarmuus siitä haluaako itsekään kolmatta ihan 100%:sti vai ei. Miehen vastahakoisuus varsinkin nostaa näitä tunteita pintaa. Jaksanko, riittääkö aikani, olenki tarpeeksi hyvä äiti ansaitsaakseni kolmannen lapsen, riittääkö rahat kun lapset ovat isompia? Näitä ajatuksia punnin mielessäni päivittäin.:ashamed:
Mutta silti jossain sydämessäni tunnen että haluan ja jaksan. :heart:

Kuopuksen jälkeen olin itse vahvasti sitä mieltä että lapsia ei enää tule. Tunne oli äärettömän vahva kunnes iski vauvakuume ja tuli tunne siitä että meille mahtuu vielä yksi. Ja meillä riittäisi rakkautta vielä yhdelle ihanuudelle. :heart:
Vielä kun mieskin olisi asiasta samaa mieltä..: /

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille! =)
 
Lauantai 12.1.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kääkkis82(30).........kp 72/??..............yk 1..........ya 10/12.........4.

*minmaria................kp 67/36..............yk 2..........ya 8/12...........1.
*Annatto.................kp 61/48...............yk 2..........ya 9/12...........1.

Taike80(32)..............kp 48/??...............yk 10.........ya 2/12..........2.
Slartibart(25)............kp 48/28...............yk4 (C)......ya 3/12..........1.
angelblue.................kp 44/30-32..........yk 5 (C).................1.yhteinen
-PikkuMyy-...............kp 43/36............... yk 10.........ya 1/12.........1.
Slallu........................kp 40/33................yk 3...........ya 9/12........1.

miss_piggy(31)..........kp 38/29................yk 8(TT).....ya 03/12......1.
haave_ilija................kp 38/28-38............yk3................................
Niiskulineiti86(26).......kp 32/27.................yk 4.............................1.
Peity........................kp 32/30................................ya 12/12........2.
avantasia.................kp 31/30-35.............yk 2..............................3.
Säihkiss(33).............kp 30/28..................yk2............ya 11/12......1.

pinkkihevonen(26).....kp 28/28..................yk 6...........ya 8/12.......1.
Minde87...................kp 28/34.................yk 9.............................2.
jadeka.....................kp 25/28................yk 3...........ya 11/12.......1.
ralliruutu..................kp 25/28................yk 4............ya 10/12......1.
reason.....................kp 25/28................yk 10..........ya 5/12........1.
Tintti83....................kp 24/33................yk 6...........ya 7/12.........3.
Beyond....................kp 23/27-32................................................
Miukula....................kp 20/?..................yk 3...........ya 10/12........2.
verppu....................kp 20/28?...............yk2.............ya 10/12.......1.

äippä 84..................kp 18/29................yk 2................................4.
Maana-mamma.........kp 18/27-29.........yk 1............ya 1/13.........3.
SuAnn(30)...............kp 17/41...............yk 3.............ya 6/12........1.
Villemo.....................kp 16/26-29...........yk 2...........ya 10/12.......1.
Mom09.....................kp 16/28-35...........yk8............ya 6/12.........2.
pienitiikeri.................kp 16/??.....................................................
marianna87..............kp 15/35-40............yk 3.............ya 10/12.....1.
Mylvinen(24)............kp 14/29.................yk 5...............................1.
Markke.....................kp 14/30.................yk 7..............ya 6/12.....2.
Luna85(27)..............kp 13/29-48............yk 10............ya 2/12.......1.
TauTau....................kp 13/28....................................................2.
Alexandra89.............kp 12/28-35............yk 1.............ya 01/13.....1.
Mommytobe?(27)........kp 11/?.....................yk 1.............................
Jeccika.....................kp 10/26-28.............yk 3...........ya 11/12.......3.
FLV..........................kp 10/?.....................yk 1...........ya 1/13........3.

ViiruP(25).................kp 7/29.....................yk 5............................3.
Sanna-M..................kp 7/29-31..................................................
Apatus.................... kp 5/28-29.............yk 2...............................
Nyytti88..................kp 5/32..................yk 9................................2.
YAW........................kp 4/24-26.............yk 11.............................5.



Day Past Ovulation:
miss_piggy...............DPO 11
Mylvinen..................DPO 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86
Villihiiri
Susimieli
Nato
Klementiini



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
viisikko <3
mavli
Viljonkka
nibander
Katiliin84
kolmas(ko?)
Villanen




Plussanneet:
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Täälläkin on kyllä paljon pyöritetty tätä ajatusta kolmannesta lapsesta. Alunperin olin valmis yrityksen aloittamiseen jo vuosi sitten, kunnes sairastuin työuupumukseen (joka oli yhdistelmä työuupumusta ja uupumusta kodinhoidosta, jonka miehen reissutöiden takia hoidan paljolti yksin). Nyt vuoden päästä kaikki on paremmassa järjestyksessä, minulla on uusi työ joka joustaa paremmin ja joka sopii muuhun perhe-elämään. Uskon myös, että vaikka olisi kolmaskin lapsi, osaan pitää nyt parempaa huolta omasta jaksamisesta kuin aikaisemmin.

Ja niinkuin joku muukin aikaisemmin sanoi, niin uskon, että katuisimme enemmän jos emme tätä kolmatta yrittäisi, kuin sitä jos sitä ei edes yritettäisi. Yleisesti ottaenkin uskon, että pitkällä tähtäimellä lapsen saamista ei voi katua yhtä paljon kuin sitä, jos sitä ei ole ikinä yritettykään (oma henk koht mielipide toki). Niin paljon iloa ja onnea ne tuovat, vaikka välillä mukana tulee väsymystä ja huoltakin.

Pohtiminen eri näkökulmista on visaan ihmisen merkki.
 
  • Tykkää
Reactions: Villanen
Wohooo!! PLUSSA, plussa, OVISPLUSSA!!!


Melkoisen myöhäinen ovis (kp18!) tai sit kierto on venyny 31 päivään
Ihan sama, mies saa melkoisen viikonlopun

Testeista mä tuota Davidiä vielä tikutan hiipuuko se siitä, oli eilenkin plussa mutta ei tod noin vahva. Sofi one stepit tuntuu toimivan aika mainiosti. Saa siis kotitesti.fi:stä. Ja jos joku haluaa välttää davidejä niin ne on niitä raskauskeijun omia testejä, mä sain tän tietää kun ne kolahti luukusta. Mutta siis nyt se ovis ois!

Tsempit kaikille nyt mä lähden Vauvan Teko Hommiin :p
 
kääkkis82 Mulla venyi viime yk1:n jälkeen kierto lähes 100 päiväiseksi. Kävin työterveyslääkärillä, joka määräs terot. Napsin niitä ja ennen kuin kuuri edes päättyi menkat tuli. Lääkäri niitä määräsi, vaikka sanoi, ettei periaatteessa niistä sen enempää tiedä tyyliin: kuurin jälkeen tulevat kuukautiset. Jos eivät olisi tule, niin silloin ne on napsittu jotenkin hormonaalisesti väärään aikaan. En nyt tällä tosiaan suosittele, että niitä omin päin ottaa :) Kannattaa kyllä käydä lääkärissä! Mullakin testattiin samalla kaikki verikokeet yms, ettei menkkojen puuttuminen mistään semmoisesta johdu.

Kirpakkaa lauantaita kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
YAW
Samoja ajatuksia täälläkin on välillä. Toki jo mun viides lapsi mietteissä, miehen eka, mutta kyllä se laiva kallistelee silti. lapset on jo isoja, elämä on jo helppoa. Kovasti tässä ehtii miettimään kaikkea. Itellä on yk11 käynnissä (oikeastaan jo 12) ja mietin hirveästi, että lähdetäänkö tässä lapsettomuushoitoihin vai ei? Kokoajan on ollut mielessä, että tän vuoden alussa lähetään hoitoihin jos vauvaa ei oo kuulunut ja nyt kun on se hetki, mä oon kauhusta kankeana ja epäröin. Mikä mua vaivaa???
Oon tän aamun voinut käytännössäkatsoen pahoin kun olen miettinyt näitä juttuja.
Kai jokaisen kierron suru ja pettymys vyöryy nyt niskaan vain kunnolla?
Jotenkin tuntuu vain sille, että nyt tarvii happea ja taukoa yrittämisestä...
 
Täällä kanssa melkein paniikkiin asti joutuu oviksen jälkeen että jos onkin tärppi käynyt..vaikka ihan itehän sitä raskautta toivoo..Ihan normaalia mun mielestä:) Esikoisesta se oli se ensimmäinen "merkki" raskaudesta:D tuli olo etten mä nyt vielä haluakaan lasta ja niin se vaan näytti testi tummaa plussaa..
Kolmannen kuumeilua varjostaa myös se että mulla on paniikkihäiriö ja välillä sitä ajattelee että pää sekoaa pian lopullisesti jos tulee enemmän stressiä, vaan ihan hyvin on jaksanut näidenkin kanssa:)
Tänäänkin testattu nega,tosin varmaan kierto on lähempä 35pvä niin oon liian aikaisessa..
Maana-mammalle hyviä hommailuita:xmas:
 
Kp40 ja nega, oli raju pudotus :( Katellaan nyt sitte millon se täti suvaitsee saapua. Koitan vähänvähentää täällä hengailua, keskittäis ajatuksia enempi kouluun ja vaikka liikkumiseen. Vaikka homma on alotettu vasta syyskuussa, oon halunnu lapsen jo niin kauan että tuntuu paljon pidemmältä ajalta ja pää on aika kovilla jo nyt, pelottavaa.
 
Toiveeni on touhutipoissa :p Meillä on siis kumit käytössä, eilen tosin oltiin "loppuhuipennusta" lukuunottamatta ilman. Nyt sopis se kadonnut ovis löytyä ja tehdä yhteistyötä mahdollisten karkulaisten kanssa. Epätoivoinen? Minäkö? Jos tästä tulisin raskaaksi niin ukko vääntäisi varmaan piuhojen lisäksi pippelin solmuun :D

joku epäili tiukan dietin terveellisyyttä tää on siis ekat kaksi viikkoa (tosi) vähähiilarinen ja sit vaan järkevää syömistä, edelleen hiilaritietoisesti. Olen syönyt kunnon annoksia eli nälässä ei tarvi olla. Nyt näyttää vähän hidastuneen painon lasku, alussa taisi lähteä turvotusta lähinnä.
 
Tänään taas tälläistä?! Mitäköhän tästä täytyy ajatella.

[/URL][/IMG]

Kuudetta päivää vahvaa ovis+. Onneks ne loppuu kohta, etten voi enää testata ;)
Itse keksin kaksi vaihtoehtoa. Hormoonit täysin sekaisin tai raskaana... Uskaltaako sitä kohta tehdä r-testiä...

Tuossa oli pelosta puhetta. Itse ajattelen että pelko on täysin tervettä. Ja vaikka niitä lapsia olisi jo enemmän, jokainen on erilainen tulokas. Toiset lapset koettelee koko ikänsä vanhempiaan ja toiset ovat kuin enkeleitä ikänsä. Raskausaikakin on niin suuri koettelemus äidin keholle, että vähemmästäkin pelottaa! :) Oksentamista, liitoskipuja, supistuksia, huimausta, kipuja eripuolella kehoa ja loppu tenttikään ei todellakaan ole kivuton! :D Että kyllä se ihminen vaan on aika "tyhmä". Sitä haluaa välttämättä kovia kipuja, loppu ikäistä huolehtimista ja pelkoa toisesta ihmisestä. Ja nyt sitä itsekin pelkää että jää kokonaan tästä kaikesta IHANASTA pelosta ja kivusta paitsi!!

Itsellä päälimmäisenä pelkona on että en saa ikinä lapsia. Olen koko ikäni sitä tahtonut ja olen aika äidillinen ollut aina. Komentanut ja vahtinut isompiakin sisaruksia.

Opiskelen terveydenhoitajaksi ja neuvolaa tehdessäni, huomasin että mitä nuorempi äiti, sitä vähemmän hän pelkää tulevaa raskautta, synnytystä tai äitiyttä. Sitten kun ikää on tullut vähän enemmän niin tietää jo elämän "raadollisuuden", vastuun ja esteet.

Itsellä kuume yltyy ennen ovista, oviksen aikaan aivan mahdoton ja juuri ennen kuukautisia sitä on jo aivan paniikissa!! Sitten kun kuukautiset alkaa, niin se hieman laantuu ja tulee pelko ettei saa ikinä lapsia.

Niiskulineiti kp32/27....
 
Pakkaslauantaita kaikille tasapuolisesti!

Kyllä tuo lapsenyrittämisprosessi saa pään kun päänkin sekaisin. En olisi itse uskonut, että tämän kolmannenkin kohdalla menee näin sekaisin. Että olisi jotenkin rauhallisempaa tämä yrittäminen. Mutta ei, ihan yhtä sekoa päivien, ovulaatioiden ja oireiden kyttäämistä ;) Hohhoijaa. Ja mä olen ainakin semmonen ressipää, että revin sen ressin kyllä ihan mistä tahansa. Jos ei omassa elämässä ole tarpeeksi, niin sitten voi ressata kaikkien lähimmäistenkin puolesta erinäisiä asioita. Ja täälläkin pyörii koko ajan ajatukset, jaksanko, pystynkö, onko tässä järkeä, miten me sitten selvitään jne jne.

Ensi viikonlopulle osuisi mulla tän kierron tärppipäivät enkä uskalla niitä miehelle kauheasti etukäteen mainostaa. Se on hassu tapaus eikä kestä yhtään ajatusta, ett "sitten on pakko puuhata hiki hatussa". Haluaisi, että tämä prosessi olisi enemmänkin TJOT meiningillä. Mutta siihen en kyllä itse kykene. Joten "salakaatoa" pitää harrastaa sitten tärppipäivien aikana :D

Pongailkaa runsaasti oviksia ja plussia :)

Apatus kp 5/28-29
 
  • Tykkää
Reactions: Villanen
Kiitos kovasti kaikille ajatuksista! Ette tiedä miten tärkeitä ne oli mulle eilisen paniikin jälkeen! Rupesi ihan itkettämään kun helpotus levisi koko kroppaan siitä, että epäröinti ja pelko kuuluu muillakin tähän prosessiin. Huomaan olevani todella herkillä asian kanssa, koska joskus jopa pikkuruisten kinojen jälkeen miehen kanssa ajattelen, että no tuollaisen tyhmän äijän kanssa en lasta tee! Ja sitten taas kun järki palaa niin ymmärtää, että ehkei likaiset sukat kylppärin lattialla tee siitä sittenkään niin huonoa puolisoa ja isää :LOL:

Jos jollekin ystävälle puhuu asiasta niin vastaus on yleensä jotakuinkin "no ehkä te eette oo vielä valmiita lapseen, mikäs kiire teillä on". Ei meillä mikään kiire ole mutta kun nyt vaan "tuntuu siltä". :) Jännä huomata, että teillä kolmosta tai vieläkin enempää lapsia toivoviakin on samoja fiiliksiä. Olin ihan varma, että teille tää on ihan tuttua kauraa jo :D

Tänään taas on todella hyvä fiilis ja en malta odottaa että pääsisi pian taas testailemaan kävikö tärppi vai ei.

Kiitos teille ihanat naiset tuesta ja mun järjissäni pitämisestä :heart:

Niiskulineiti86 Mä olen nyt tuollaista samanlaista ovissarjaa tikutellut enkä oo ihan perillä, että oliko se ovis nyt todella jo 3 päivää sitten vai häh...Tänään en oo vielä tikuttanu, että näkis jokohan noi haaleat viivatkin vihdoin katois...

avantasia Mmm mitähän toi vois tarkoittaa? :D Pitäis puputella takaapäin tms? :LOL:
 
Epävarmuudesta/Peloista: Ihanaa kuulla, että muillakin näitä tuntemuksia ja vieläpä jo lapsen/lapsia saaneilla sekä pitkään yrittäneillä! Itsellä myös meinaa paniikki iskeä toisinaan, kun epävarmuus lapsen haluamisesta valtaa mielen. Onko nyt todella hyvä hetki? Olenko valmis äidiksi ja elämään lapsen ehdoilla sekä kantaen lapsesta huolta loppuikäni? Vastuu tulee olemaan niin kokonaisvaltaista ja kokopäiväistä varsinkin lapsen ollessa pieni.

Toisaalta minulla on vahva tunne siitä, että nyt on juuri oikea aika ja oman lapsen kaipuu on aivan mieletön, vaikka en ole koskaan aiemmin edes lapsia halunnut! Rakastan miestäni, ja tiedän hänen olevan 100 % mukana tässä projektissa. Lapsihan hänellä on jo edellisestä liitostaan, eli tiedän hänen olevan myös varmasti hyvä isä ja tukevan minua joka tilanteessa. Suhteemme on erinomainen, enkä usko lapsen sitä ainakaan huonontavan, vaikka kahdenkeskistä aikaa varmasti jääkin vähemmän. Enää en edes panikoi mahdollista eroa ja sen mukanaan tuomia ongelmia lapsen hoidossa. :)

ON: Muutaman päivän kestänyt turvotus ja nippailut alavatsassa ovat helpottaneet tänään huomattavasti. Olisivatkohan olleet merkkejä ovulaatiosta? :whistle: Puputeltu on ahkerasti päivittäin, eli ainakin uimareita on ollut paikalla otolliseen aikaan. On tää vaan niin jännää... :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen
miss_ piggy: toivottavasti vahvistuu! :)

Lapsen saamiseen liittyvät huolet: Mulla on tässä ihan rimanalitus, koska toisen lapsen haaveilun aloittaessani suurin murheeni oli : kahdet synttärit vuodessa! Voi kuulostaa tosi, tosi kummalliselle, mutta epäkäytännölliselle ihmiselle kaikki kutsut/kekkerit on painajainen, koska stressaan ainakin kuukauden etukäteen. Viimeksikin väänsin melkein itkua, kun leivoin. Sitten vielä sattuu olemaan ystäväpiirissä oikein kakku-eksperttejä ja hirveet määrä ruokavaliorajoituksia (eettisiä, allergioita ja sitten ihan tavan nirsoja), joten sopivien tarjottavien loihtiminen on mulle järjetön projekti...:ashamed:

Muutenkin koen ajoittain suunnattomia tuskia epäkäytännöllisyydestäni ja semmonen ihmeellinen äitimyytti kummittelee mielessä....
 
avantasia: Mä nään sun testissä 3 viivaa !!!??

:heart:ONNEA MISS_PIGGY:heart: Sinulle raskautta kyllä todella paljon toivoinkin :)

Tautau: Täällä myös yksi synttäristressaaja :wave: En tod. osaa leipoa, täytekakun olen aina tehnyt itse, muut leivottavat tekee mies ja sitten ostellaan suoraan kaupasta. Mun kakku näyttää aina aivan ala-asteelaisen tekemältä, mutta päivänsankarit eivät ole valittaneet :) Otan kamalat paineet aina, että kaiken pitää olla tiptop... Kohta on kuopuksen synttärit, en uskalla edes miettiä vielä miten ne pidetään.

SuAnn: Katselin tuosta paketista, että täytyy ottaa kierron 15-24. päivä. Soittelen terkkarille alkuviikosta ja kysyn hänen mielipidettään ( viimeksi tein vaan sen nega-testin ja aloitin liuskan suoraan). Se olikin aikamoista rumbaa silloin 3 v. sitten kun kävin ne verikokeet ja tutkimukset, missä ei sitten ollutkaan mitään häikkää. Yksityiselle menin, niin sain noi Terot samantien, terkkalääkäri oli käskenyt vaan odotella ja nauttia keväästä.

kääkkis kp 72
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau

Yhteistyössä