Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Hei, onkos muut täällä testanu varhaisesti ovistesteillä ja onks jossain keskustelua aiheesta? Musta tuntuis oudolta et ovistesti vois raskautta näyttää mutta onko kokemuksia? Mä tein ovistestin tänään (huijaan itseäni kun en tehny RASKAUStestiä..) ja dpo siis 5. Eli ihan typerää ees haaveilla mitään. Mutta 1pv oviksesta Davidin testi näytti puhdasta negaa illalka kun aamulla oli vielä hailukka plussa, tämän päiväiseen ovistestiin tuli helposti nähtävä haamu. Ai vähän aikaisea elättää toiveita?? :D :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
avantasia, mä niin mielellään ottaisin sen tädin kylään kerta raskaana en ole...tää on jotenkin eniten turhauttavaa. Että ok, en sitten ole raskaana, uskon jo!!! Joten täti, ole hyvä ja tule kylään että päästään uudelleen yrittämään!
Muakin kiinnostais Niiskuneidin tilanne....:)
 
Maana-Mamma..Mä saan aina ennen menkkoja ovistestillä plussaa mut huom. ihan siis sinä päivänä vasta kun menkat alkais tai edeltävänä.Mutta tosiaan mä oon se kieroutunut persoona:D
Kääkkis mistä sä tilailet testejä?
 
Vähän tuntuu et olis too good to be true, ja toisaalta on vasta oikeasti dpo 5. Hityo kun sitä pitää itteesä kiusata ;)

Negatiivinen tammikuu on ollu kyllä voihan kettu, onneksi on muutamia plussia sentään tippunut ilostuttamaan meitä muitakin :heart: tsemppiä tädin odottajille (sais luvan olla tulematta ;) ) ja uuteen kiertoon vaan.

Mulla taas tänään niin mahtiäiti fiilis. Esikko oli päiväkerhossa ja kun menin hakemaan ja halusi esitellä askartelemansa linnun joka oli kerhohuoneen seinälle tehtyyn puuhun laitettu. No käytiin se katsomassa ja sitten poika aloitti itkuhuudon että hän haluaa sen kotiin mukaan... No minä sitten rauhallisesti selitin (pojalle noi tilanteet on välillä haastavia, varsinkin väsyneenä) että lintu jää nyt sinne puuhun ja se on siinä ensi kerrallakin. Että kaikkea ei aina heti oteta mukaan. Pojan huuto senkun yltyi ja minä rauhallisesti koitan jututtaa ja auttaa pukemisessa, kunnes tajuan että yhden saman ryhmän lapsen äiti ja kaikki kolme hänen lapsistaan seisovat meidän vieressä ja täysin avoimesti lopettivt tekemisen ja tuijottivat meitä. Ja sitten poika karjaisee täysiä että "äiti sä et koskaan tee lintua mun kanssa!". Olisittepa nähneet sen äidin ilmeen ja tuijotus senkun jatkuu ja minä selitän edelleen pojalle et tehdään vaikka tänään semmonen lintu kotona. Ja tiedoksi pojalla on menossa kausi kun kaikki on "ei ikinä" "ei koskaan" jne. Mua niin alkoi ahdistaa koko tilanne kun yoiset vaan tuijottaa vieressä, ihan kun ois eka 4,5-vuotias jolla kauhee uhmaikä menossa... :( mulla on pojan vauva-ajoilta jo kauhea kynnys tuollaisiin kerhoihin ja kahvitteluihin, jo vauva-aikana riitti neuvojia ja tuomitsijoita kun pojalla oli paha refluksi jota ei suostuttu hoitamaan kunnolla neuvolassa ja sen lisäksi kun poika oli em. Syystä todella vaikea ja veimme kohtuu usein yöksi hoitoon mummolaan että saataisi välillä huilata ja nukkua. Tämäkin avoimesti tuomittiin. Huoh, mä oon jotenkin niin erakoitunut ja kaipaisin silti äitikavereita ja lapsille ystäviä, mutta jatkuvasti nousee kynnys päästää muita lähelle kun pelkää vaan sitä koska se neuvominen taas alkaa. Ajatuksien vaihto ja oikeasti apua tarjoavat neuvot on aina tervetulleita, mutta niitä aika vähän sillon näkyi. :/ tytön kohdalla onneksi oli uusi kaupunki ja uusi terkka ja saatiin tytölle varhain hyvät lääkkeet ja ihana vauva-aika. <3 tulipa vuodatus... Anteeksi :/
 
Maana-Mamma: :hug: Itse olen ottanut sen asenteen, että on niitä kiukuttelijoita muillakin. Onpa ollut törppö äiti, jos on käynyt tuijottelemaan : / Mullakin oli kamala kynnys alkuun kaikkiin kerhoihin yms. mutta nyt kun niitä on tässä reilut 6 vuotta käynyt sitkeästi, niin alkaa jo rentoutua :) Ei mua aluksi kiinnostanut muut yhtään, mutta nyt kun on samoja ihmisiä käynyt ja vetäjät on tuttuja, niin on ihan rento fiilis. En ketään lähempää ihmistä ole äiti-piireistä löytänyt, mutta olen kyllä muutenkin vähän sellainen vaikeasti lähestyttävä ja ehkä varautunutkin, kun jatkuvasti saa lukea kummallisista " ystävyys"- suhteista. Mulle riittää ne pari ystävää hyvin, ketkä nyt on olemassa. Luotan heihin 100 prosenttisesti ja voin puhua heille kaikesta :) Itse kyllä varon neuvomasta ketään, ellei erikseen mielipidettä kysytä. Ihmisiä on niin monenlaisia, vauvoja, sekä aikuisia. Mikä toimii itsellä, ei välttämättä toimi toisella. En tuomitse kenenkään äitiyttä, ellei kyse ole mistään rikollisesta yms. asiasta. Olen paljon myös harjoitellut suodattamista, etten ota muiden asioita päähän pyöritettäväksi, vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Ei ole ollut kyllä helppoa ja meinaan ottaa itseeni yhä asioista, mitkä ei ole edes välttämättä itseeni kohdistuvia :ashamed: Ymmärrän siis hyvin, miltä susta tuntuu.

avantasia: Tilailen kotitestistä Sofi One Steppejä. Ei ole kovin kehuttu testi, mutta mulle on antanut kyllä selkeää negaa ja kuopuksesta tuli samantien vahvat viivat, kun häntä odotin :) Ei mitään turhia haamuiluja ole mulle antanut tuo testi. Kotitestillä on kyllä halvat hinnat ja nopea toimituskin :)
 
  • Tykkää
Reactions: FLV ja Maana-mamma
FLV
Beyond Eipä mitään. Kiva, kun osasin selvittää tuon. :)

Harvojen lapset eivät koskaan kiukuttele (julkisesti,) joten typerää jäädä tuijottamaan, jos jonkun lapsi niin tekee. Itsellekin nousee herkästi hiki, jos lapset temppuilee esim. kaupassa, vaikka kukaan ei sen kummemmin asiaa noteeraisi.

Mä kun en ole koskaan ovistestiä käyttänyt, niin ei ole kokemusta sen käyttämistä raskaustestinä, mutta lukenut olen jonkin verran aiheesta. Jostain vasta luin, että ovistesti tunnistaa sekä LH- että HCG-hormonit, joten siksi ovistesti voi näyttää raskauden. Jospa Maana-Mammalla olis tarttunut kyytiläinen mukaan. :)
 
Laitetaanpa loppukierron piinailijan tuplapostaus tännekin... :p

Kp 31/28 eikä juurikaan menkkaoireita. Eilen oli pari kertaa tylppää, pari sekuntia kestävää menkkamaista jomotusta, johon liittyy sellainen etovan olon aalto. Mene ja tiedä taas mitä tää on.

Vessakäyntejä on edelleen normaalia nähden enemmän, aivastuttaa järjettömästi ja nenä on tukossa (vaikka flunssaa ei ole) sekä närästää ja röyhtäilyttää, mitkä ei ole mulle normaaleja

En silti usko että tärppi olis käynyt, ovista kun en huomannut johtuen siitä, että kp:t 11-17 vatvoin hiivan kanssa, yök. Alkais ne menkat nyt, jos ovat alkaakseen, en jaksa odotella :/
 
Pitkästä aikaa täällä! :) Hiljais eloa vietelty, koska ei mitään ihmeellistä kerrottavaa...
Menkkoja ei näy. Menkka viiltoja ja kipuja on, normaalia pienempiä kylläkin. Vasenta munista vihloo ja särkee. Ja närästytä on joka päivä! En ymmärrä. Viime ma tein sen nega testin, pitää varmaan taas yks nega testata varmuuden vuoksi! Vaikka tuskin sieltä sitä plussaa tulee...
Kierto vaan venyy! :mad: Mutta taidan olla Kääkkiksen rinnalla vielä aloittelija ;)

Sulla Peity taitaa olla sama tilanne edelleen! Ollaan kyllä käsikynkkää menty koko kierto! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulin siihen tulokseene että ovis olikin vasta 5.1 eikä 1.1 koska molempina päivinä oli ovisolo..Tuosta myöhäsemmästä ei kyllä tuu lasta eikä kakkaa joten menkkoja edelleen odotellessa:whistle: Huomenna onkin mummon synttärit niin eiköhän ne kunnon kivut tänne siihen mennessä löydä: /
 
ViiruP:lle tärppionnea!
MaanaMammalla on jännät paikat....huiii...mulla ei oo ikinä ollu ovistestejä, mutta jos nyt ois niin tekisin kyl yhen testin mielenkiinnosta :D
Itse asiassa kiinnostais itekin tehä joku tilaus tuolta kotitestiltä..mutta plääh. Niin kauan kun menkkoja ei näy niin turhahan tässä on mitään haaveilla..

Hei muuten, kysymys. Oon ymmärtänyt, että menkat tulee AINA 14päivää ovulaatiosta? Eli jos mulla on kuukautiset nyt sen kohta 10 päivää (...) myöhässä, niin onko mun ovulaatio ollut jotenkin tosi myöhään, vai voiko toi ovulaation ja menkkojen välinen aika venyä tällee? Olin aluksia aika varma, että ovulaatio oli kp16-18 maissa, nyt kun lueskelin tota oirelistailuani niin se taisikin ehkä olla kp23-25 mutta senkin perusteella menkkojen olisi pitänyt jo alkaa eikö...?
Mä inhoon tätä... :headwall: mulla on kaikki muut raskausoireet paitsi rintojen aristus ja pissalla ramppaaminen. Oon kyl niin stressaantunutkin tällä hetkellä et mulla ei varmaan tuu menkkoja enää koskaan....huoh. Joten ralliruutu, niiskuneiti ja avantasia, I feel you. Tutut fiilikset. Mitähän me keksittäis että sais menkat alkamaan tai ihmeraskautumisen vielä loppukierrosta? :LOL:
 
Iltaa naiset

Lasten käyttäytymisestä ollut puhetta: Mun pippurinen pikkuprinsessa on poikkeuksellisen voimakastahtoinen ja meille on sattunut kaikki mahdolliset episodit niin kotona kuin julkisilla paikoillakin. Pahimpia raivareita esiintyi syksyllä, nyt alkanut vuosi ollut raivarien suhteen helpompi. Mutta kyllä meillä on tosi "haastavia" lähes kaikki tilanteet: pukemiset, peseytymiset, vessahommat jne. Yks päivä saatiin riita aikaiseksi lasten monivitamiinista, kun en antanut itse ottaa purkista--> kilarit! Mä tunnen myös kroonista syyllisyyttä, kun en jaksa aina neuvotella loputtomiin ja korotan ääntäni. Mutta tää nyt ei oikeastaan kuulu mitenkään tänne ketjuun, jatkan aiheesta avautumista muissa yhteyksissä :D

Mulla ei oo mitään "mainittavaa" kehollisista tuntemuksista. Joku alaselkäjomotus ollut eilen ja tänään, mutta syytän siitä epäergonomista tapaani istua. Mielessä on fiilis, että tämä kierto ei tuottanut tulosta ja helmikuussa alkaa yk3. Tänään kun olin lapsen kans kaupungilla, huomasin ekaa kertaa olevani kateellinen kaikille naisille, jotka käveli vauvamahojen kanssa ohi : / Mä niiiiiin haluisin olla raskaana, kuten kaikki naiset täällä ketjussa! Onneks on tätä vertaistukea! =)
 
TauTau Meillä myös esikoinen, tyttö. Tietää kyllä mitä haluaa ja tuo sen aika hyvin myös esille. :D Tavarat lentelee, kiljuu, huutaa, raivoaa ja ne ihanat itkupotkuraivarit lattialla. Kuopus näyttää aika hyvin seuraavan siskon mallia. Joten luonnetta löytyy molemmista. Että et oo ainut turhautunut äiti. :) Meilläkin on otwttu yhteen vitamiinin otto asiasta, tuttu tunne. :D

ON: Tänne saatu tänään vahva ovisplussa sofi one step testille, paljon vahvempi testiviiva mitä kontrolli. Jospa parin viikon päästä sais myös vahvan plussan. :) Eli tänään DPO -1.

Tänään saatu puhelu myös myytävästä omakotitalosta joka olis meille just passeli. Kävelymatkan päässä keskustasta, lähellä eskaria ja päiväkotia. Oma ranta. :) Vapautuis maaliskuussa. Vois, jospa sitten sais sen meille sopivaan hintaan ja oltaisiin raskaanakin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tänään ois dpo 10 mutta olen taas ulkomailla joten jää testailut huomiseen tai enemmänkin maanantai aamuun :) mitään odotuksia ei kuitenkaan ole raskauden suhteen, ei kyllä mikään paikka kropassa ole sellaista vihjannut joten kaipa tässä seuraavaa yk:ta kohden mennä pikku hiljaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei taas kaikille. Kiva kuulla muidenkin ajatuksia/kokemuksia kiukutteluista :) vaikka aina sen järjellä tietää että ei ole yksin eikä ainoa, niin se pääsee liian usein unohtumaan ja sit alkaa ahistaa :D jotta kiitokset jälkeen vertaistuesta. Ollaan ylpeitä meidän kiukkupakkauksista; osaavat ainakin näyttää tunteensa! ;)

Sit Miss ON iskee taas:
Sarjassamme kuvitteellisia raskausoireita mutta niin. Eilen käytiin lasten kanssa uimassa ja uimahallin pukkarissa kun riisuin rintsikat tajusin että on rinnat hellänä. Jotain hassuja tuntemuksiakin on ollut ja mä palelen koko ajan ja on semmonen outo olo. Noh, onpahan tarkkailtu ja voidaan sit viikon päästä todeta et mieli tekee tepposiaan.. ;) ti (dpo10) ajattelin tehdä sofi one stepin testin ja jos yhtään antaa viitteitä niin sit osottaa ne cb:n digit kaapissa. Jännää :heart:

Ja mä oon niin kade teille jotka omaa taloa suunnittelette! Me asutaan olosuhteiden pakosta rivri kämpässä (100 neliöö), mutta tällä käörillä se OKT isolla tontilla keskellä ei mitään on todella haaveena. Noh, tarkoitus on viim 2,5-vuoden päästä vaihtaa maisemaa PK-seudulta landelle Savoon. Sitä odotellessa. Nyt vaan sitkutellaan esikaupunkialueella ja haaveillan maaseudun rauhasta! Toivotaan että teillä muilla talokaupat ja rakentamiset sujuu hyvin ja löytyy unelmien kodit!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Meilläkin on kyllä kovapäinen esiuhmis kotona. Poitsu oli vauvana niin lauhkea lammas, mietin jo että miten tähän perheeseen on voinu syntyä noin rauhallinen ja kiltti lapsi...:LOL: mutta todellinen luonne on tullut nyt esiin ;) Kyllä saadaan sellasia itkupotkukiljumishuuto-kohtauksia aikaiseksi yleisillä paikoilla, jos asiat ei mee heti just niinku herra haluaa. Ja kotona saa vääntää joka asiasta. Muun muassa se hampaiden pesu suoritetaan täälläkin huuto-ja rimpuilukonsertin kera....
On se silti niin ihana, ja lisää vaan haluan :heart:

Mä taas en ole YHTÄÄN okt saatika landeihminen. Käytiin hakemassa pojalle "isojen" sänky (jos kohta siirtyis tosta pinniksestä pois) jostain tampereen vierestä, aivan pellolta....:D niin mulla tuli jo siinä pienessä hetkessä hirvittävä ahdistus, että pakko päästä pois täältä, Tampereen keskustaan! Me ollaan asuttu aina kaupungissa ja ollaan asuttu myös keski-euroopassa isossa kaupungissa vuoden verran, niin en pystyisi millään kuvittelemaan meitä omakotitaloon jonnekin pellon/metsän reunalle....Tarvitsen jatkuvasti elämää ympärille, että pystyn rentoutumaan. Meistä on moneksi :)
 
Tänne on saapunut kamalat tuskanhiki kohtaukset joten viimeistään huomenna luulisi vuodon alkavan..Toivottavsti ainakin:p Kiva vaan lähteä reissuun kun tuntuu että on ihan punainen..:D
Toivotaan että joku plussaisi kohta,ei ole pitkään aikaan kenelläkään ollut raskautumis uutisia..Paitsi miss_piggyllä tietty.
 
Sunnuntai 20.1.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kääkkis82(30).........kp 80/??..............yk 1..........ya 10/12.........4.

*minmaria................kp 75/36..............yk 2..........ya 8/12...........1.

*Annatto.................kp 69/48...............yk 2..........ya 9/12...........1.

Slartibart(25)............kp 56/28...............yk4 (C)......ya 3/12..........1.
angelblue.................kp 52/30-32..........yk 5 (C).................1.yhteinen
-PikkuMyy-...............kp 51/36............... yk 10.........ya 1/12.........1.

haave_ilija................kp 46/28-38............yk3....................... .........
Niiskulineiti86(26).......kp 40/27.................yk 4.............................1.
Peity........................kp 40/30................................ya 12/12........2.

avantasia(26)..........kp 39/30-35.............yk 2..............................3.
Minde87...................kp 36/34.................yk 9.............................2.
ralliruutu..................kp 33/28................yk 4............ya 10/12......1.
reason.....................kp 33/28................yk 10..........ya 5/12........1.
Tintti83....................kp 32/33................yk 6...........ya 7/12.........3.
kahvikuppi(26).........kp 30/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.

Miukula....................kp 28/?..................yk 3...........ya 10/12........2.
verppu....................kp 28/28?...............yk2.............ya 10/12.......1.
äippä 84..................kp 26/29................yk 2................................4.
Maana-mamma.........kp 26/27-31.........yk 1............ya 1/13.........3.
Taike80(32)..............kp 26/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.
SuAnn(30)...............kp 25/41...............yk 3.............ya 6/12........1.
Villemo.....................kp 24/26-29...........yk 2...........ya 10/12.......1.
pienitiikeri.................kp 24/??...................................... ...............
marianna87..............kp 23/35-40............yk 3.............ya 10/12.....1.
Mylvinen(24)............kp 22/29.................yk 5...............................1.
Markke.....................kp 22/30.................yk 7..............ya 6/12.....2.
Luna85(27)..............kp 21/29-48............yk 10............ya 2/12.......1.
TauTau....................kp 21/28...................................... ..............2.
Alexandra89.............kp 20/28-35............yk 1.............ya 01/13.....1.

Mommytobe?(27)........kp 19/?.....................yk 1.............................
Jeccika.....................kp 18/26-28.............yk 3...........ya 11/12.......3.
FLV..........................kp 18/?...................yk 1..........ya 1/13........3.
ViiruP(25).................kp 15/29.....................yk 5..........................3.
Sanna-M..................kp 15/29-31...................................... ............
laruu.......................kp 15/28-31................yk 1..........ya 1/13........1.
Apatus.................... kp 13/28-29.............yk 2...............................
Nyytti88..................kp 13/32..................yk 9................................2.
YAW........................kp 12/24-26.............yk 11.............................5.
Säihkiss(33).............kp 10/28..................yk3............ya 11/12......1.

pinkkihevonen(26).....kp 9/27..................yk 7...........ya 8/12.......1.
Slallu..........................kp 7/33-41.............yk 4...........ya 9/12........1.
jadeka.....................kp 5/28................yk 4...........ya 11/12.......1.
Beyond....................kp 5/27-32...........yk 4...........ya 10/12.........
Mom09.....................kp 4/28-35...........yk9............ya 6/12.........2.




Day Past Ovulation:
Mylvinen..................DPO 11
Maana-mamma........DPO 7
TauTau...................DPO 5



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86
Villihiiri
Susimieli
Nato
Klementiini



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
viisikko <3
mavli
Viljonkka
nibander
Katiliin84
kolmas(ko?)
Villanen




Plussanneet:
Tammikuu 2013: miss_piggy (yk8)
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Täällä myös saadaan osamme noista esiuhmis touhuista! Neiti 1v8kk täynnä omaa tahtoa ja mahti tempperamentti, joten vääntöä on kanssa ihan joka asiasta! Välillä tuntuu ettei enää jaksais, kun ihan sama miten teet niin se on neidin mielestä aina väärin!! :ashamed: Noh, mut onneks sit taas yhtä nopeasti kuin neiti hermostuukin niin se leppyy ja voi että et toinen osaa olla myös niiiiin ihana ja suloinen! :heart:

Talokauppoja täälläkin mietitään.. iltapäivällä lähdetään katsomaanyhtä vaihtoehtoa, joka vaatis kyllä remppaa, mut pohjaratkaisultaan se talo ois just mun mieleeni! Noh, katsotaan miltä se tällä kertaa näyttää (ollaan käyty tätä jo kerran ennenkin katsomassa..;))

ON: täällä mennään rauhallisin mielin, ovis mielestäni hyödynnettiin, vaikken sitä tikuttanutkaan. ihmeen vähän mitään stressiä on tässä kierrossa kyllä ollut, jotenkin hyvin rauhallinen olotila, eikä jaksa stressata et onko plussannut vai ei! Sen näkee sit tossa reilun viikon päästä!
 

Yhteistyössä