Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Maana_mamma aina ihana kuulla että joku haluaa muuttaa landelle :) ite myös täällä Savossa suht pienellä kylällä asustelen.

ViiruP toivottavasti teille sopiva koti löytyis :)

Täti on tainnu eksyä monen kohdalla, toivotaan että löytää perille piakkoin tai sitten ilmaantuu jotai muuta punasta :)

Neiti Vainoharha Omanapa testas kirkkaan negan ku olotila on nännien arkuutta lukuunottamatta pysyny samana jo pari viikkoa. Menkat oli vähän kummalliset ni hyvin lisäs kierroksia ku lueskeli keskusteluja valemenkoista ja myöhäsistä plussista :LOL: Alkaa vaan vituttaa jatkuva väsymys, nälkä ja iltasin ilmenevä kuvotus. Mut jospa sitä nyt malttais ens viikonlopulle ootella ni vois käydä ovista testailee. Siihen asti säännöllistä panelointia ku en oikeesti voi tietää millon ovis mahtaa olla :p
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Tännehän on savolaisia pesiny kun sieniä sateella. :D Myökii asutaan pienellä kylä pahasella, ihan kirkonkylällä. :)

ON: Eilen kyllä oli niin vahvat ovis tuntemukset että tiesi oviksen olevan. Jomotus alkoi oikealta puolelta ja levisi koko aja mahaa. Turvotti ihan kun olis ollu 5kk raskaana. :D Siinä sai itteensä aika paljo tsempata peiton heilutus hommiin. Nyt on talletuksia tehty ja nyt vaan odotellaan.. Taas.. :)
 
Ahdistaa.

Kp 33/28 ja menkkaolot poissa tähän asti. Perjantai-iltana tuli pientä tuhrua paperiin, lauantaina ei enää yhtään mitään. Ei kipuja eikä mitään. Nyt sitten kuumottaa alavatsaa siihen malliin ja pakki on sekaisin kuin menkat olisikin alkamassa. Menkkakipuja ei kyllä ole edelleenkään. Toivottavasti ei ala :( :(

En oo testaillu kp:n 28/28 negan jälkeen ollenkaan, kun päätin odottaa menkkoihin. Vaikka olin asennoitunut, että en ole paksuna nyt, niin silti kuinkas ollakaan alkoi ahdistaa nyt kun oireita viimein ilmaantui... Kai sitä silti ajatteli jotenkin, että entäs jos... Huoh.

Viime menkkoja ennen tuli ensimmäisen kerran tuhrua, mutta sitä tuli kyllä ihan suojaan asti ja oli ihan kunnon kipuja. Nyt ei mitään sellaista. Kummallista, haluaisin niin tietää mitä mun kehossa tapahtuu :(
 
Pahoinvoinnista: Mulla tuli tuota nuorinta kuumeillessa yökötyksiä useinkin ja laitoin kyllä täysin hormonien piikkiin. Silloinkin kierto venyi ja en lopulta edes ajatellut, että voisin olla raskaana, kun vesi alkoi tökkiä. Olin niin tottunut siihen, että kuvottaa.

Minäkin viihdyn vähän syrjemmässä :) Me asutaan taajamassa, mutta todella lähellä maaseutua. Ihanan rauhallinen alue, mutta lyhyet yhteydet vähän joka paikkaan :) Viihtyisin varmasti maallakin, jos olisi suht lyhyt matka kaupoille. Itse olen vähän sellainen, että ahdistun liiasta hälinästä.

Meillä on myös olleet kaikki lapset hyvin omatahtoisia, vauvana helppoja, mutta myöhemmin kaikkea muuta. Esikoinen oli ja on yhä, todella temperamenttinen, niin kaikkeen sitä on joutunut :whistle: Keskimmäinen on ollut rauhallisin, hänellä meni nopeiten se uhmavaihe ohi, mutta nyt on tuo kuopus sellainen jääräpää, ettei mikään mene perille. Ei muuta kun suodatus päälle vaan :) Onneksi noi on vielä niin pieniä, että voi kantaa vaikka kaupasta tms. ulos, jos alkaa ihan mahdottomaksi, mutta olen miettinyt että mitäs sitten teinin kanssa tehdään...? Parempi ehkä etten mieti :D

kääkkis kp 80 ( jippii... : / )
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Täällä asutaan myös melko "korvessa" ja nautin siitä.:popcorn: Omaa rauhaa ja lapsilla tilaa kasvaa. Ei tarvi pelätä niin paljon heidän puolestaan ja uskaltaa antaa liikkuua itsekseen kunhan vähän vielä kasvavat. Matkaa lähimpään isoon kaupunkiin on noin tunnin ajomatka mutta eipä tuo haittaa. Kaikkeen tottuu.

Mulle voi tähän kiertoon poikkeuksellisesti päivittää kp18/25-28. DPO 6. . Yritys eikä edes tjottailu ei ole meillä vielä alkanut mutta tästä kierrosta on kuitenkin yksi pieni mahdollisuus. Haluan nyt jännittää tämän vaikka tiedänkin 99%:sti etten ole raskaana..:ashamed: Mutta kun jännittää silti...
Lämmöt 37,2C, masua nippailee aikalailla ja tissit kipeet. Nämähän on kyllä ihan tavallisia menkkaoireita mutta ajattelin viikon päästä testailla. :rolleyes:

Meillä esikoinen on paljon seesteisempi tapaus kuin kuopus. Esikoisella uhmaikä meni normaalisti ohi mutta kuopus on melko tulisielu. Kaikki saavat tuntea nahoissaa jos hänellä on huono päivä..: / Mutta niin ne vain lapset ovat erilaisia.

Mukavaa ja plussarikasta alkavaa viikkoa kaikille!!:heart:
 
YAW
sunnuntai iltaa :) Henges mukana, täällä valmistaudutaan henkisesti vaan tutkimuksiin lähtöön, siinäpä tämän kierron odotukset, eli lippu ei ole kovin korkealla.

aika rankkaa on ollut viimepäivät kun lähipiiristä vain tupsahtelee vauvauutisia... mutta, elämä on :)

Peukkuja tärppeihin kaikille ja toivotaan että loppukuu on plussia täynnä. :heart:
 
ON taas: hajuaisti on veitsenterävä. Noi miedot bodymistit mitä käytän on alkanu käymään nenään poikkeuksellisen voimakkaasti. Ja hajut/tuoksut muutenkin. Hmm. Ai että kun polttelee noi digit tuolla kaapissa. Miehelle kun sanoin et toivoisin kovasti plussaa niin hää totes rauhallisen varmasti: "mulla ei ole epäilystäkään, mulla on vankka luottamus omaan osuuteeni." :LOL: ja siis tuo tuli oikeasti huumorilla höystettynä ja kun ei luonteeltaan ole mikään itseriittoinen tapaus niin oli niin liikuttavan hauska kommentti :D

Plussatuulia taas kaikille!
 
Oho! Olipa tullu tekstiä!
Mulla nyt kp 19/26-28, jotenki hyvä mieli tästä kierrosta! Ressiä ei ole näkyvissä ollu :)
Kummaksuttaa nää limat vaan! Tein vahvan ovisplussan kp 14, eli tiistaina .. ja vieläki tuo valkkari on tuomosta sitkeää liimamaista.. mistähän seki johtuu! koskahan sitä uskaltas testata :p

Muoks* tämä on eka kierto ikinä ku tikutin ovista! alotin kp 10! ovistestejä löytyy vielä ja raskaustesti liuskoja olis neljä kaapissa ja yks digiki :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
kääkkis82, vou. Oon 40 päivää vielä sun kiertopäivistä jäljessä. Mun pää olis kyllä tossa vaiheessa jo levinnyt niiin ympäri seiniä, kun se meinaa olla jo nytkin...
millaisia oireita sulla on kun kierto venyy noin? Ja missä vaiheessa ajattelit hakeutua lekurille, jos vuotoa ei kuulu? sulla ei siis ole ollut ovista ollenkaan tässä kierrossa, vai?
Tää vitutus on kyl aika jäätävää....mut eihän tähän auta mikään...kuin odottaa...lohduttavaa ja harmillista, että en ole yksin tässä kierron venymisessä. :hug:

Ja niin, pahoinvoinnista. Mulla samanlaisia fiiliksiä kuin kääkkiksellä. Itsehän oon saanut itseni jopa oksentamaan tässä kuusa, koska oli niin kamalaa pahoinvointia. Ei kertonut raskaudesta, vaan ihan tästä, että hormonitoiminta on näköjään AIVAN sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Jee!!! Mun ovis tuli nyt kp 21! Mulla siis tapana venähtää tuon oviksen kanssa aika lailla... Tänään siis dpo0. Jiihaa! Ihme kuinka iloinen sitä voi olla oviksesta :) Ei tarvinnu edes tikuttaa, sen verran voimakkaan oireet tuli... Ja pupuilutkin meni nappiin, eli eilen ja tänään ollaan touhuiltu. Olen muuten päättänyt, että tästä kierrosta tärppää ja piste.
 
Peity: On ollut ihan normaaleja jomotteluja, nippailuja ja välillä tuntunut ihan suht kunnollakin tuossa munasarjan kohdalla. Sitten on mennyt parikin viikkoa, ettei ole tuntunut oikein miltään : / Muutamaan otteeseen olen jo elätellyt toiveita, että vuoto alkaisi, mutta ei. Oviksesta ei hajuakaan :kieh: En ole kyllä aiemminkaan sitä erottanut, joten en ihmettele. Mietin tossa yhdessä vaiheessa, jos alkaisi tikuttamaan, mutta niitä menisi tälläisessä kierrossa aivan tolkuttomasti. Tarkoitus olis käydä nyt seuraavalla kerralla vähän kyselemässä terkkarissa, kun sinne tulee mentyä, että mitä ovat mieltä asiasta. 6.2 viimeistään. Jotenkin osasin odottaa tällä kertaa, että kierto tulee venymään, viimeksikin tuli ne 2 megakiertoa ennen plussaa ja 6 kk kesti, niin nyt ei ihan niin pahalta tunnu, kun kerran tämän tilanteen on jo käynyt läpi. Voi olla, että joku päivä kun tässä oikein kypsähdän, niin varaan ajan yksityiselle. Itseasiassa nyt kun mietin, niin varmaankin olisi paras vaihtoehto varailla aikaa suoraan yksityiselle lääkärille, niin saisi apuakin :D Ei tässä kuitenkaan mitään paniikkia ole :)
 
Huomenta

Viikko menkkoihin, enkä kestäis odottaa päivääkään! :LOL:
Tosiaan on semmonen olo, ettei tärppiä tästä kierrosta, mutta haluis vaan äkkiä jo seuraavaan kertoon, vaikkei sinne voikaan hypätä tahdon voimalla.

Mies kysyi jo, että mitkä on seuraavan "kierroksen" tärkeät päivät :) Tietäis että sattuuko olemaan kotona :D

Kun ootte tehneet r-testejä, ootteko aina odottaneet oletettuun menkkojen alkamispäivään? Mulla on kaapissa sekä ovis- että r-testejä ja ihan turhaa niillä on mitään ruveta testailemaan, mutta asia kiinnostaa tietysti.
 
Moikka pitkästä aikaa. En vaan ole jaksanut kirjoitella kun tämä on tälläistä odottelua..ja tietenkin on pupuiltu urakalla, joka toinen päivä tekniikalla :) Taitaa se ovulaatio olla lähellä, limoista päättelen, en varmaan testaile ovistesteillä. Odottelen sitten rauhassa mitä tapahtuu, kierto voi kuitenkin olla sekaisin sen keskenmenon takia.. :( Mutta yritystä on kuitenkin ollut tässä kierrossa.

Paljon onnea kaikille plussanneille :heart:

Sanna-M kp 16/29-31
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Maanantai 21.1.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kääkkis82(30).........kp 81/??..............yk 1..........ya 10/12.........4.

*minmaria................kp 76/36..............yk 2..........ya 8/12...........1.
*Annatto.................kp 70/48...............yk 2..........ya 9/12...........1.

Slartibart(25)............kp 57/28...............yk4 (C)......ya 3/12..........1.
angelblue.................kp 53/30-32..........yk 5 (C).................1.yhteinen
*-PikkuMyy-...............kp 52/36............... yk 10.........ya 1/12.........1.

haave_ilija................kp 47/28-38............yk3....................... .........
Niiskulineiti86(26).......kp 41/27.................yk 4.............................1.
Peity........................kp 41/30................................ya 12/12........2.
avantasia(26)..........kp 40/30-35.............yk 2..............................3.

Minde87...................kp 37/34.................yk 9.............................2.
ralliruutu..................kp 34/28................yk 4............ya 10/12......1.
reason.....................kp 34/28................yk 10..........ya 5/12........1.
Tintti83....................kp 33/33................yk 6...........ya 7/12.........3.
kahvikuppi(26).........kp 31/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.

Miukula....................kp 29/?..................yk 3...........ya 10/12........2.
äippä 84..................kp 27/29................yk 2................................4.
Maana-mamma.........kp 27/27-31.........yk 1............ya 1/13.........3.
Taike80(32)..............kp 27/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.
SuAnn(30)...............kp 26/41...............yk 3.............ya 6/12........1.
Villemo.....................kp 25/26-29...........yk 2...........ya 10/12.......1.
pienitiikeri.................kp 25/??...................................... ...............
marianna87..............kp 24/35-40............yk 3.............ya 10/12.....1.
Mylvinen(24)............kp 23/29.................yk 5...............................1.
Markke.....................kp 23/30.................yk 7..............ya 6/12.....2.
Luna85(27)..............kp 22/29-48............yk 10............ya 2/12.......1.
TauTau....................kp 22/28...................................... ..............2.
Alexandra89.............kp 21/28-35............yk 1.............ya 01/13.....1.
Mommytobe?(27)........kp 20/?.....................yk 1.............................

Jeccika.....................kp 19/26-28.............yk 3...........ya 11/12.......3.
FLV..........................kp 19/?...................yk 1..........ya 1/13........3.
kolmas(ko?)..............kp 19/25-28...............................................3.
ViiruP(25).................kp 16/29.....................yk 5..........................3.
Sanna-M..................kp 16/29-31...................................... ............
laruu.......................kp 16/28-31................yk 1..........ya 1/13........1.
Apatus.................... kp 14/28-29.............yk 2...............................
Nyytti88..................kp 14/32..................yk 9................................2.
YAW........................kp 13/24-26.............yk 11.............................5.
Säihkiss(33).............kp 11/28..................yk3............ya 11/12......1.
pinkkihevonen(26).....kp 10/27..................yk 7...........ya 8/12.......1.

Slallu........................kp 8/33-41.............yk 4...........ya 9/12........1.
jadeka.....................kp 6/28................yk 4...........ya 11/12.......1.
Beyond....................kp 6/27-32...........yk 4...........ya 10/12.........
Mom09.....................kp 5/28-35...........yk9............ya 6/12.........2.
verppu.....................kp 1/28...............yk3.............ya 10/12.......1.



Day Past Ovulation:
Mylvinen.................DPO 12
Maana-mamma.........DPO 8
kolmas(ko?).............DPO 7
TauTau...................DPO 6
Luna85....................DPO 1
ViiruP......................DPO 1



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86
Villihiiri
Susimieli
Nato
Klementiini



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
viisikko <3
mavli
Viljonkka
nibander
Katiliin84
kolmas(ko?)
Villanen




Plussanneet:
Tammikuu 2013: miss_piggy (yk8)
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
TauTau: Ei ole ainakaan tämä hätähousu malttanut odottaa oletettuun kuukautisten alkamispäivään saakka testin tekemistä. :whistle: Mikähän siinäkin on, et tulee oikein pakko saada testata, vaikka on aivan varma testien silkasta hukkaan menemisestä... Kaksi kertaa nyt siis testattu, kp15 & kp19/28-35. Jospa nyt vaikka malttais edes kp27 asti ennen seuraavaa testiä. :D
 
Täällä testattu aamusella oikein malliesimerkki negasta :/ eli nyt vain sitten tätiä odottelemaan... huoh..

Temperamentti on meilläkin stydyillä kohdillaan. Isommille (8 ja 9v) pukkaa varmaankin jtn esiteiniangstia, ja nuoremmalle 5v uhmaa |O Aavistuksen toisinaan ikkunat helisee tässä huushollissa...

Asustellaan tällä hetkellä kaupungissa, ja ihan pidän mukavana kun on kaikki palvelut lähellä. Kolmannen syntymän aikoihin asuttiin landella, lähimpään kauppaankin oli 17 km.. Kävi hankalaksi lasten kasvaessa :/

äippä kp 27/29(-31)
 
Hyvin alkoi taas lähipiirin vauvauutisilla tämä viikko! :attn: Kaiken maailman oireita oon taas kuvittelevani, muttamutta... Blaah, miten voikin olla taas näin vetämätön olo...

Me asutaan kans maalla omakotitalossa. Tykkään omasta rauhasta, raittiista ilmasta, rauhasta yms. Olen kyllä isossa kaupungissa asunut aiemmin 10 vuotta, joten vertailukohdetta on :)

Aurinkoista viikon alkua! Kaipa itsekin tästä taas piristyn... :)
 
Oi oi oi!!! Alan ehkä itkemään onnesta! :'D täti, se taisi viimein tulla kylään!!! :heart:
Huh, kaikesta sitä voi olla onnellinen...:D se tarkoittaa sitä, että ensi kierrossa pupuillaan tasan joka ilta OMASSA kotona ja laitetaan se vauva alulle!! Näin!
Toivon että se vuoto nyt yltyy, tuli vasta rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä, vatsa, ja selkäkipu kuitenki kertoo että tää ois sitä itseään....olen helpottunut!
Anteeksi röyhkeä omanapailu :ashamed:
 
DPO12 ja testattu nega :(

Onpahan ollut raskas viikko, mieli koko ajan maassa. Ei saa tehtyä kouluhommia, ei jaksa töihinkään keskittyä, gradussa ei ole edes kansilehteä valmiina...Plussa ois piristänyt kyllä viikkoa ja tsempannut jatkamaan muitakin hommia....
 
Voi vauvakuume. Mie norkoilen täällä fiilistelemässä teidän yrittäjien ja jännittäjien puolesta, ja kasvattamassa omaa kärsimättömyyttäni.

kolmas(ko) mä niin tiedän sun tunteen että tekee mieli jännittää "koko rahan edestä" nyt. Mulla on melkein sama olo vaikka todennäköisyys on naurettavan pieni mulla, ovista en ekaa kertaa vuoteen ole tuntenut tässä kierrossa, yleensä se on tarkka. Ja lisäksi "ainoa mahdollisuus" on kp 16 ollut yhdyntä jossa oltiin alkuun ilman kumia. En oikein usko noihin touhutippoihin tms. Mutta joku epätoivoinen osa mua on kuitenkin vähän toiveikas (niinkuin aina näin loppukierrosta) nyt kun kp:t on 26/29-31.
Mahaa turvottaa mutta niin aina ennen menkkoja, ja vähän juilii. Pitäis kai olla tyytyväinen jos menkat alkaisi loppu viikosta, tarkottaisi sitä ettei kierto ole sekaisin vaikken ovisoireita bongannutkaan.
 
Ah Peity! Sä sait jo helpotuksen! Mä vielä odottelen niitä menkkoja. Hyvä juttu että alkoivat! =) Pääset uuteen kiertoon!

Mylvinen tiedän niin sun tunteen! :heart: Itsellä koulujuttuja rästissä, mutta vauvat vain siintää mielessä... Oma kierto venynyt nyt ilman lääkkeitä jo niin pitkäksi, että alan luopumaan toivotosta saada lapsia ilman hoitoja... Mutta kyllä se tästä...

Koiravauvan saapuminen maaliskuussa meille näyttää erittäin todennäköiseltä! :) Odotan jo niin innolla. Saa ajatukset pois vauvoista.
 
SuAnn: Tiedän tunteen. Kuopusta yrittäessä tuli lähipiiriin vahinkoraskaus ja se kirpaisi kyllä lujaa :( Luulisi, ettei tunnu niin pahalta, kun on jo lapsia, mutta kyllä se vaan tuntui. Niin kovasti tuota kolmatta kuumeilin.

Mylvinen: :hug:

Niiskulineiti: Onnea tulevasta perheenjäsenestä jo etukäteen :) Itse joudun luopumaan toisesta koirastani. En jaksa syitä nyt enää puida, olen aika lopussa asian kanssa. Luulen että stressi tuostakin asiasta viivyttää mun kiertoa. Koiranpennut on jokatapauksessa :heart:

Peitylle onnittelut vuodosta ( IHANAA sanoa jollekin näin :D ) !! Seuraavasta kierrosta sitten tärppi... ;)

Soittelin itse neuvolaan tänään tutulle terkalle, hän suositteli että soittaisin suoraan sille gynelle joka terolutit määräsi. Sanoi että todennäköisesti minua ei tarvitsisi taas tutkia, koska viimeksi asiat olivat ok :) ( Sanoi vielä puhelun päätteeksi, että kohta nähdään ;) :heart: ) Ajettelin tässä piruuttani kokeilla vielä ovistestiä, ennenkuin soittelen sille gynelle. On nimittäin aika pirun märkä olo jo toista päivää. Luulin pissaavani housuun, kun tuntuu aivan kuin lorahtelisi :LOL: Tällaista ei ole ollut vielä kertaakaan. Olisihan se aika ihme ovuloida näillä kiertopäivillä, mutta katsotaan nyt :) Luin juuri netistä eräästä äidistä, joka plussasi kp 93 :D

kääkkis kp 81
 

Yhteistyössä