Vauvakutsut (babyshower) - voinko pyytää ystävää järjestämään itselleni?

  • Viestiketjun aloittaja "Morgan"
  • Ensimmäinen viesti
voi pientä
Mikään ei ole niin luotaantyöntävää kuin miehiset arvot ja identiteetin omaksunut nainen. Stereotypiana uraohjus, joka kasvattaa munat joka aamu ennen töihinlähtöä ja esiintyy miehisen identiteetin näkökulmasta työympäristössä. Surullista ja luotaantyöntävää.
Määrittele miehiset arvot? Mistä olet saanut käsityksen, että jotkin tietyt arvot ovat sallittuja vain miehille ja tietyt vain naisille? Oikea elämä voi joskus vielä näyttäytyä karuna, kun tajuat, että sukupuolten sisäiset erot ovatkin valtavat ja mitään määriteltyä ja oikeaa "naiseutta" tai "mieheyttä" ei ole edes olemassa muualla kuin lähinnä ruuminkuvaan liittyvänä sukupuoli-identiteettinä.
 
"lily"
Ei se kuule muuten kaivelisikaan mutta jos et ole valmis itse näihin hullutuksiin lähtemään mukaan niin saat taas vihaiset palstamammat niskaasi kuinka muka menen jonkun Nico-Petterin mielen pahoittamaan kun
A joko en avaa ovea tai
B avaan oven ja ilmoitan että me emme vietä halloweenia joten me ei karkki ja keppostella

Muutenkin, ihan vinkkinä ;)
Tiedän monen muunkin ajattelevan näin joten olsihan se jo hyvä siellä kotona opttaa niille pikku pilteille ensin edes kysymään saako teille karkki ja keppostella :) Ihan vain näin esimerkkinä,eikä olettaa kaikkien haluavan olla siinä mukana ja sitten pikkupiltit parkuu.
Paras oli toissavuonna kun naapuritalon tenavat tuli karkki ja keppostelemaan ja silloin sanoin että ei me karkki ja keppostella, seuraavan kerran kun näin tämän lapsikatraan erään äidin sain haukut :O
Olet kyllä niin kyyninen ja kalsea kommentteinesi että ihan puistattaa...
 
  • Tykkää
Reactions: waninka
"hipa"
[QUOTE="Morgan";25908210]Voi taivas.. oletko nyt aivan tosissasi väittämässä, että illanvietto parhaiden naisystävieni kanssa tekee minusta naiivin?

Sinähän tässä pihalla olet :)[/QUOTE]

En ottanut nyt kantaa illanviettoon, vaan esitin vastakysymyksen, kun itse ensin kysyit, mitä pahaa naiiviudessa on? Onko nokkelaa ymmärtää tahallaan väärin?
 
Ei se kuule muuten kaivelisikaan mutta jos et ole valmis itse näihin hullutuksiin lähtemään mukaan niin saat taas vihaiset palstamammat niskaasi kuinka muka menen jonkun Nico-Petterin mielen pahoittamaan kun
A joko en avaa ovea tai
B avaan oven ja ilmoitan että me emme vietä halloweenia joten me ei karkki ja keppostella

Muutenkin, ihan vinkkinä ;)
Tiedän monen muunkin ajattelevan näin joten olsihan se jo hyvä siellä kotona opttaa niille pikku pilteille ensin edes kysymään saako teille karkki ja keppostella :) Ihan vain näin esimerkkinä,eikä olettaa kaikkien haluavan olla siinä mukana ja sitten pikkupiltit parkuu.
Paras oli toissavuonna kun naapuritalon tenavat tuli karkki ja keppostelemaan ja silloin sanoin että ei me karkki ja keppostella, seuraavan kerran kun näin tämän lapsikatraan erään äidin sain haukut :O
No vihaisista palstamammoista ei varmaan tarvi kenenkään välittää, mitä ne sitten onkin. Tuskin täällä kukaan on väittänyt että sinun on ostettava karkkia valmiiksi halloweenia varten. Ihan voi sanoa niin kuin olet sanonutkin, tosin kirjoitustesi perusteella saa semmoisen käsityksen että olisi hieman tarvetta panostaa ystävällisyyteen ja asiallisuuteen. Jos joku silti suuttuu niin antaa suuttua sitten. Mua ainakaan vois vähempää kiinnostaa vaivata päätäni jonkun naapurin mielipiteillä tommosesta asiasta. Vietän kyllä Halloweenia, mutta tohon karkkiin ja kepposeen ei kyllä meidän lapset tule menemään mukaan, jos lapsia joskus saan.
 
"vieras"
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta jos kerran ap nyt on niin amerikkalaista, niin tiedoksi, että Amerikassa on myös erittäin epäkohteliasta järjestää itse tai pyytää jotain järjestämään vauvakutsut.
 
"Morgan"
[QUOTE="vieras";25908287]En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta jos kerran ap nyt on niin amerikkalaista, niin tiedoksi, että Amerikassa on myös erittäin epäkohteliasta järjestää itse tai pyytää jotain järjestämään vauvakutsut.[/QUOTE]

Ai, tämä on aivan uusi tieto minulle! Olen tosiaan elänyt puolet elämästäni Pohjois-Amerikassa (äitini on syntyperäinen amerikkalainen). Meidän kaveripiirissä on kunnia-asia jos joku pyytää järjestämään kutsut! Siis esimerkkinä, oma paras ystäväni (Amerikassa) pyysi juuri minua järjestämään kutsut ja otin sen kyllä suurena kunniana. En olisi voinut edes kuvitella loukkaantuvani - tai ymmärrä ylipäätään mistä tuossa pitäisi loukkaantua?!

Mistäköhän olet saanut tietosi? TV:stä ? :)
 
"milli"
Miten teillä arki sujuu?
Onko sisaruksia, joko ottavat kovasti kontaktia toisiinsa?
Paljonko nukkuu yöllä/päivällä?
Mitä syö? Jos syö kiinteitä jo, kuinka paljon päivässä?
 
"milli"
[QUOTE="milli";25908367]Miten teillä arki sujuu?
Onko sisaruksia, joko ottavat kovasti kontaktia toisiinsa?
Paljonko nukkuu yöllä/päivällä?
Mitä syö? Jos syö kiinteitä jo, kuinka paljon päivässä?[/QUOTE]

sori, väärä paikka tälle!
 
[QUOTE="vieras";25908331]Hmm.. sulla ei taida olla paljon kavereita? Mun ystävät ei ole mulle "joitain mammoja", vaan rakkaita ja läheisiä ihmisiä, keille haluan hyvän mielen.[/QUOTE]

Ei se ole kavereiden määrästä kiinni vaan lähinnä siitä, etten haluaisi kavereideni tuhlaavan rahaa kahteen kertaan johonkin noin turhaan o_O Voisi kuvitella,e ttä yksi kerta rahankäytössäkin riittäisi.
 
[QUOTE="Morgan";25908382]Miksi sinä Katylina ajattelet vain sitä maksamista / ostamista koko ajan? Kun se ei ole ollenkaan tässä pointtina :) Jos toiselle lahjan ostaminen oikeasti ahdistaa noin paljon niin ehkä se kannattaa silloin jättää ostamatta.[/QUOTE]

Koska ajattelen joka asiassa ensimmäisenä rahaa. Sekä toisen että omalta kannaltani, en arvostaisi jos ostaisin lapselle kastajaislahjan ja siihen päälle vielä sen mamman jalkahoidotkin. Jos haluaa jalkahoitoon, voi sen hyvin kustantaa itse o_O
 
"vieras"
[QUOTE="Morgan";25908210]Voi taivas.. oletko nyt aivan tosissasi väittämässä, että illanvietto parhaiden naisystävieni kanssa tekee minusta naiivin?

Sinähän tässä pihalla olet :)[/QUOTE]

Peesi!
 
"vieras"
[QUOTE="Morgan";25908335]Ai, tämä on aivan uusi tieto minulle! Olen tosiaan elänyt puolet elämästäni Pohjois-Amerikassa (äitini on syntyperäinen amerikkalainen). Meidän kaveripiirissä on kunnia-asia jos joku pyytää järjestämään kutsut! Siis esimerkkinä, oma paras ystäväni (Amerikassa) pyysi juuri minua järjestämään kutsut ja otin sen kyllä suurena kunniana. En olisi voinut edes kuvitella loukkaantuvani - tai ymmärrä ylipäätään mistä tuossa pitäisi loukkaantua?!

Mistäköhän olet saanut tietosi? TV:stä ? :)[/QUOTE]

No telkkarista tietysti, koska sinähän varmasti olet ainut ihminen joka siellä on voinut asua.
Kyllä se minun tuttava- ja sukulaispiireissä on aina ollut selvää, että odotetaan, että joku ilmoittaa haluavansa järjestää kutsut ja yleensä halukkaita on useampiakin. Mutta etiketti lienee joissain piireissä vähemmän tärkeää.
 
anyone?
Alkuperäinen kirjoittaja voi pientä;25908239:
Määrittele miehiset arvot? Mistä olet saanut käsityksen, että jotkin tietyt arvot ovat sallittuja vain miehille ja tietyt vain naisille? Oikea elämä voi joskus vielä näyttäytyä karuna, kun tajuat, että sukupuolten sisäiset erot ovatkin valtavat ja mitään määriteltyä ja oikeaa "naiseutta" tai "mieheyttä" ei ole edes olemassa muualla kuin lähinnä ruuminkuvaan liittyvänä sukupuoli-identiteettinä.
Tähän olis viihdyttävää kuulla vastauksia?
 
"Morgan"
[QUOTE="vieras";25908428]No telkkarista tietysti, koska sinähän varmasti olet ainut ihminen joka siellä on voinut asua.
Kyllä se minun tuttava- ja sukulaispiireissä on aina ollut selvää, että odotetaan, että joku ilmoittaa haluavansa järjestää kutsut ja yleensä halukkaita on useampiakin. Mutta etiketti lienee joissain piireissä vähemmän tärkeää.[/QUOTE]

Miksi sinä "vieras" olet niin vihainen? Eihän tässä olla ketään vahingoittamassa tai loukkaamassa.
 
"vieras"
Ei se ole kavereiden määrästä kiinni vaan lähinnä siitä, etten haluaisi kavereideni tuhlaavan rahaa kahteen kertaan johonkin noin turhaan o_O Voisi kuvitella,e ttä yksi kerta rahankäytössäkin riittäisi.
Ymmärrän, että nuorella saattaa olla rahat tiukassa, mutta normaalilla aikuisella ihmisellä yleensä on talous niin tasapainossa, että voi laittaa kymmenen euroa toisen hyväksi. Viimeksi meidän porukka keräsi jokaiselta 6e ja lisäksi jokainen maksoi raflassa omat ruokansa ja juomansa. Oli uskomattoman mukava päivä, ja tuleva äiti äärettömän onnellinen.

Sitä paitsi, yleensä ristiäisiin kutsutaan vain kummit ja isovanhemmat, sekä sisarukset, harvoin järjestetään kaveriristiäisiä, niin tuo sun argumentti kuulostaa vähän väkisin väännetyltä.
 
Oma apu
Öööh - jos itse kovasti moiset juhlat haluat ...
Miksi et sitten itse järjestä moisia ?
Näin minä tein - ja maksoin tarjoilut itse , lahjapakkoa ei ollut - taisi jotain silti tulla ...
Aika mukaeltu versio tuo oli, tietty - lapsen painon, pituudne ja nimen arvausta - mutta ihan kiva ilta silti.

Kaikkea ei voi ystävyydessä, eikä kai parisuhteessakaan vaatia tai odottaa - tai vihjailemallakaan saada. Simppleimpää on tarttua härkää sarvista ja - tehdä ?
 
"vieras"
Koska ajattelen joka asiassa ensimmäisenä rahaa. Sekä toisen että omalta kannaltani, en arvostaisi jos ostaisin lapselle kastajaislahjan ja siihen päälle vielä sen mamman jalkahoidotkin. Jos haluaa jalkahoitoon, voi sen hyvin kustantaa itse o_O
Kun hieman saat ikää lisää, huomaat mikä elämässä on tärkeää.. Ei raha tuo onnellisuutta. Ystävät, ystävyys, läheisyys, onnellisuus.. Mieluummin annan 10 euroa siitä hyvästä että näen ystäväni onnellisena, kuin saisin sen kympin, enkä saisi sillä rahalla mitään.

Toki jos sulla ei tällaisia ystäviä ole, on asian hahmottaminen vaikeaa. Mutta, ehkä joskus? Tsemppiä!
 
[QUOTE="vieras";25908465]Ymmärrän, että nuorella saattaa olla rahat tiukassa, mutta normaalilla aikuisella ihmisellä yleensä on talous niin tasapainossa, että voi laittaa kymmenen euroa toisen hyväksi. Viimeksi meidän porukka keräsi jokaiselta 6e ja lisäksi jokainen maksoi raflassa omat ruokansa ja juomansa. Oli uskomattoman mukava päivä, ja tuleva äiti äärettömän onnellinen.

Sitä paitsi, yleensä ristiäisiin kutsutaan vain kummit ja isovanhemmat, sekä sisarukset, harvoin järjestetään kaveriristiäisiä, niin tuo sun argumentti kuulostaa vähän väkisin väännetyltä.[/QUOTE]

Meillä järjestetään isot kaveriristiäiset aina, johtuen lähinnä siitä että muuten vieraita ramppaisi kylässä pirusti, näin hoituu kerralla. Myös suku on iso. Se, etten rahaa tuohon käyttäisi, varmaan johtuu siitä, etten itse ole kovinkaan vanha saati innostunut tuollaisista jutuista vielä. Ehkä sitten nelikymppisenä iltatähteä odotellessa. Saattaisi useammalla kaverillakin olla lapsia joten ei tuntisi itseään ahneeksi kitissessään lahjoja o_O
 
[QUOTE="vieras";25908501]Kun hieman saat ikää lisää, huomaat mikä elämässä on tärkeää.. Ei raha tuo onnellisuutta. Ystävät, ystävyys, läheisyys, onnellisuus.. Mieluummin annan 10 euroa siitä hyvästä että näen ystäväni onnellisena, kuin saisin sen kympin, enkä saisi sillä rahalla mitään.

Toki jos sulla ei tällaisia ystäviä ole, on asian hahmottaminen vaikeaa. Mutta, ehkä joskus? Tsemppiä![/QUOTE]

Et näe ystäviäsi muuten onnellisena kuin silloin kun ostat heille jotakin? jee :D
 
"halloween"
Ei se kuule muuten kaivelisikaan mutta jos et ole valmis itse näihin hullutuksiin lähtemään mukaan niin saat taas vihaiset palstamammat niskaasi kuinka muka menen jonkun Nico-Petterin mielen pahoittamaan kun
A joko en avaa ovea tai
B avaan oven ja ilmoitan että me emme vietä halloweenia joten me ei karkki ja keppostella

Muutenkin, ihan vinkkinä ;)
Tiedän monen muunkin ajattelevan näin joten olsihan se jo hyvä siellä kotona opttaa niille pikku pilteille ensin edes kysymään saako teille karkki ja keppostella :) Ihan vain näin esimerkkinä,eikä olettaa kaikkien haluavan olla siinä mukana ja sitten pikkupiltit parkuu.
Paras oli toissavuonna kun naapuritalon tenavat tuli karkki ja keppostelemaan ja silloin sanoin että ei me karkki ja keppostella, seuraavan kerran kun näin tämän lapsikatraan erään äidin sain haukut :O
Kylmä! Paljonko se sinulta nyt vaatii jos muutaman tikkarin hankkisit halloweeniksi tai piparipaketin kuin olemalla kylmä ja julma viemällä piniltä lapsilta tämänkin ilon
 
"lily"
Meillä järjestetään isot kaveriristiäiset aina, johtuen lähinnä siitä että muuten vieraita ramppaisi kylässä pirusti, näin hoituu kerralla. Myös suku on iso. Se, etten rahaa tuohon käyttäisi, varmaan johtuu siitä, etten itse ole kovinkaan vanha saati innostunut tuollaisista jutuista vielä. Ehkä sitten nelikymppisenä iltatähteä odotellessa. Saattaisi useammalla kaverillakin olla lapsia joten ei tuntisi itseään ahneeksi kitissessään lahjoja o_O
Meillä päin on tapana tuoda jotain kun tullaan katsomaan uutta vauvaa ensikertaa. Onko se sinusta "lahjan kitisemistä" kun kutsutaan ystäviä ja sukua tapaamaan uutta perheenjäsentä? Vai kiellätkö tuomasta mitään? Entä kun itse menet tapaamaan ison sukusi ja ystäväpiirisi vauvoja, etkö vie mitään tuliaisia? :O

Eikö se ole sitten vähän sama asia - babyshower muistaminen / tuliainen??
 

Yhteistyössä