Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
anniia
miina-, en oo tehnyt. ajattelin muutaman päivän odotella, josko viiva vahvistuisi. varmaan viikonloppuna tai viimeistään maanantaina pitäisi testailla uusiksi. joo, varmaan pystynkin odottamaan sinne asti :LOL: vaikea kyllä uskoa todeksi. nyt ainakin menkkamaisia oireita kun tuon renkaan otti pois, tosin on ollut jo muutaman viikon samanlainen olo. että saas nähdä. alkujärkytys on onneksi hälvennyt :LOL:
rouvasumppisuu, älä vielä siirrä mua plussanneisiin, en vielä oikein usko tätä niin haluan varmistuksen ensin. toivottavasti ensi viikolla :D
linna, koita toipua flunssasta :hug:
pantsu mitä pidit keikasta??
pk-seudulla ihanan aurinkoinen sää, joten nyt nauttimaaan ulkoilmasta :heart: hauskaa päivää kaikki!
 
Moi kaikki! Onpas taas ehtinyt tapahatua, kun hetken on poissa!
Tervetuloa uudet ja onnea Anniia! Pidän sulle peukkuja.

Itse olen paahtanut töitä, kouluhommia ja tytärtä. Siinähän se aika sitten meneekin. Eilen oltiin miehen kanssa Musen keikalla ja mahtava keikka oli, ne jäbät osaa kyllä rakentaa hienon setin. Hienot, biisien tunnelmia mukaisevat visuaaliset efektit yhdistettynä loistavaan soittoon ja lauluun ja hienoon soundimaailmaan oli kaikenkattava kokemus. En ihmettele, että on valittua britannian parhaaksi live-rockbändiksi. Wau!

Tuolla aikaisemmin joku kyseli, että mistä tunnistaa ovulaation. Sen voi tunnistaa ovislimoista (runsaampaa ja venyvää, "kananmunanvalkuaismaista" ) ja nipsauksesta tai jomotuksesta jommassa kummassa munasrjassa ja alavatsakivuista. Jos jaksaa vielä lämpöjä mitata, niin ovista ennen lämpö ensin laskee (~0,2-0,3° ) ja sitten taas nousee oviksen jälkeen suunnilleen saman verran ylemmäksi kuin perus lämpö. Kohdunnapukka on oviksen aikaan ylhäällä, pehmeä ja auki. Jos nämä kaikki, tai osan niistä huomaa on ovis aika varmasti bongattu. Itse olen huomannut parhaimmillaan kaikki nämä "oireet", kun olen lämpöjä jaksanut mittailla. Selkein mulla on ovislimat, koska noita jomotuksia tulee myös ennen ja jälkeen. Napukan asento yleensä vain varmistaa sen, jonka jo olen limoista huomannut.

P.S. Ah, tätä tätiyden autuutta...Kyllä oli ihanaa pitää vastasyntynyttä vauvaa "pitkästä" aikaa sylissä. Semmoinen suloinen pikku tuhisija...huoh!
 
Onnea Anniia :heart:
Mulla on nyt pari päivää ollut hermot tosi piukeella ja on miehellä ollut kestämistä :whistle: Ehkäsynä mulla nuvaring rengas ja on toiminut tosi hyvin. Alkuun oli ekan kierron ajan pientä tiputtelua koko ajan, mutta se kuulemma ihan normaalia.. Sen jälkeen ei mitään ongelmia, paitsi nyt.. Menkat alko viikko liian aikaisin ja jatkuu edelleen.. Kohta kaksi viikkoa :headwall: Eilen kiukkusin asiaa miehelle, nyt harmittaa.. Mies lähdössä viikonlopuksi pois, joten täytyy varmaan tänään vähän lepytellä ettei jää viikonlopun yli harmittaan :(

Tervetuloa myös uusille!
 
RouvaSumppisuu
Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
anniia
haaveilija-87
hilja
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
maaru1
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87
Mökönen
ninsku85
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

Tositoimissa:
Hathor
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

Plussanneet:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07
 
RouvaSumppisuu
Toivottavasti listalla on kaikki oikeilla paikoillaan jne...täällä tapahtuu niin paljon, ettei aina meinaa perässä pysyä! Ja muutkin saa tosiaan tuota listaa päivitellä, jos haluaa. Färbökö se mietti, kun on noin pitkä tuo lista...varmaan siinä on yhä edelleen sellaisia, jotka ovat kadonneet/taustailevat, mutta silloin kun sitä viimeksi siivosin, niin poistin ne, ketkä eivät olleet huhuilusta huolimatta pariin kuukauteen kirjoitelleet. Jos jollain riittää intoa, niin voisihan sitä aina välillä päivitellä enemmänkin.

Kiva kuulla tosiaan Iitastakin =) . Tunnistan hyvin itsenikin tuosta sun jutusta...välillä on hermot niin kireellä ja mies saa kuulla kunniansa (kukas muukaan :LOL: )...ne ihanat hormonit!

Meritähti
, voihan kurjuus :hug: . Mutta ehkä vielä on toivoa...

Itse huhuilisin vähän sisarHENTOvalkoista ja Mirandaa, kertokaas kuulumisia jos käytte lukemassa :wave: ...

Kävin äsken pitkällä vaunukävelyllä kaverin kanssa ja tulipa pirteä olo, ihana syyspäivä! Aurinkokin lämmitti kivasti
 
Täälläpä sataa vettä, jee! Aurinkokin kyllä vähän pilkistää samalla :)

Iso :hug: Meritähdelle...

ON: Tänään alkoi alavatsalla menkkajomotus (enemmän vasemmalla puolella), kp on siis 21/28. Alaselkä särkee myös.
Kovasti toivon että se olisi se pieni salamatkustaja joka siellä nipistelee :heart:

Paljon onnea plussasta [/b]anniia! Eiköhän ne asiat selviä kun itse ensin alkujärkytyksestä toipuu :) Se on tietysti ikävää jos mies on kaukana odotuksen ajan, silloin toisen tukea kaipaa paljon :/

Tänään juuri mietin että mitä mahtaa
sisarHENTOvalkoiselle kuulua, joko on pahoinvointi helpottanut?

 
Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
anniia
haaveilija-87
hilja ???
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma, taustalla kunnes yritys on lähempänä
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu ???
Linna
maaru1
Mianjo
miina-
miia1701 ???
Minnie87
Mökönen ???
ninsku85 ???
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma ???
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83 ???

Tositoimissa:
Hathor
Lilli-85
l0ttis ???
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus ???
Pantalaimon
Pilvilinna ???
RouvaSumppisuu

Plussanneet:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07


Jos kaikille käy niin laitoin tonne noita kysymysmerkkejä niitten kohille joista ei ole vähään aikaan kuulunu mitään...
On sitten helppo poistaa jos ei näy elonmerkkiä. Jookos?

Veikkaan että osa on niiltä ajoilta ku ei tarttenu vielä rekisteröityä,sillä ei löytyny mitään...

:whistle:
 
Kerroinko jo että sorruin ostamaan eilen elämäni ensimmäisen vauvanvaatteen? :ashamed:
Mä en oikeesti tiiä mikä muhun meni??!!?!?!
Menin sinne kauppaan ja sitten silmiin pisti semmonen alekori -50%...
Joku toinenki nainen tuli siihen tonkimaan mun kanssa niitä ja hymyili mulle jotenki ouosti...Olinkohan mä niin hullun näkönen? :LOL:

Juu mutta ei tällä kertaa enempää.
Huomenna aamuvuoroon meno ja sitten viikonlopun viettoon...
 
Eiiiiiiiih!!! Älkää kiltit poistaki mua listalta! :D

Tulin nyt vaan pitkästä aikaa tänne kurkkimaan... Meillä on ollut lapset vuoronperään räkätaudissa ja kuumeessa viimeset pari kuukautta. Nytkin kuopus on kuumeessa. Kuume tuntuu kuitenkin nyt olevan laskusuunnassa, mutta yskää ja nuhaa on nyt sitten tulossa kuumeen tilalle. Oli tässä reilu pari viikkoa taukoa, ettei kukaan lapsista ollut kipeenä, mutta sillä aikaa kuitenkin mies tuli kuumeeseen. Jokohan nää taudit pikkuhiljaa alkais helpottaan... vois ainakin vaihtaa osoitetta välillä!! |O Huh, kun helpotti pikku purkautuminen! :D

Täällä siis nyt on vauvakuume ollut jonkin aikaa vähän alakantissa, siksi en täällä "osiossa" oo jaksanut niin aktiivisesti roikkua... :snotty: Paitsi nyt, viikon ajan tuo kuume on vaan noussut ja noussut... Syystä että menkat oli 3 päivää myöhässä ja luulin tosissani jo että on yllätysvauva matkassa. No eipä ollut, mutta vauvakuumeen se muhun iski takasin oikein isona. :LOL:

Täällähän on tehty hienoja uudistuksia, uus pinokin. Ja uusia nikkejä on monta. Meillä kuopus täyttää ens kuussa "jo" 1 vuotta. :heart: Mun vauvasta tulee iso poika. Mutta vauvana taidan pientä pitää niin kauan, että se uusi tulokas sitten joskus meille tulee... :D
 
Parin viikon välein käyn viestejä lukemassa. Yrityksen alkuun on vielä 3-4 kuukautta aikaa joten olen yrittänyt pitää kuumetta kurissa sillä, etten käy täällä joka päivä. Joten älkäähän poistako listalta!

Mianjo: Mihin päin olette reissuun lähdössä helmikuussa? B)
 
anniia
niin, nyt siis kp. 26/28. aikasemmin kyllä väitin jotain ihan muuta, meni laskut vähän sekaisin kun silmät oli niin kierossa alkujärkytyksen takia :LOL: eli siis haalea plussa tuli siis 24/28. liekö mahdollista? :/ no mutta eipä auta kun odotella, jos vaikka maanantaina plussan saisi. vaikea uskoa että se vaan johonkin katoaisi. kai.
talvicci, itse en vielä ole sortunut ostamaan, mutta käyn aina hypistelemässä :D että eiköhän sieltä joskus jotain mukaan tartu mullakin.
miten muuten teillä joilla lapsia jo on, lähipiiri suhtautui uutisiin, kun oli kyse esikoisesta? ja varsinkin vanhemmat ja ystävät?
olen utelias :ashamed:
 
RouvaSumppisuu
Mitä ihmettä noi testit oikein temppuilee...voihan ihme ja kummastus anniia! Toivotaan, että se plussaksi vielä muuttuu :heart: .

Me kerrottiin sukulaisille ja kavereille silloin ekasta raskaudesta vasta rv.12 jälkeen ja töissäkin kerroin vasta joskus rv.15. Silloin oli just sopivasti kesäloma, niin pystyin panttaamaan tuota tietoa...oli kivaa kun oli suuri salaisuus, vain mun ja miehen tiedossa. Kaikki sukulaiset ja ystävät otti tiedon tosi iloisena vastaan, jotkut tosin ihmetteli miksi kerrottiin vasta silloin. Mutta mua pelotti niin paljon keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus että tosiaan vasta ekan ultran jälkeen kerrottiin. Miehen vanhemmille meidän tyty on ensimmäinen lapsenlapsi ja he olivat kyllä ihan töpinöissään tosta raskausuutisesta, välillä meni vähän rasittavuuden puolelle jopa.

Mukavat viikonloput kaikille :wave: !
 
HeiBBa kaikille :)

Onpa paaaaaljon tapahtunut taas. Oon kyllä käynyt miltein päivittäin vilkiulemassa mutta energiataso ollut niin alhainen, etten ole jaksanut kirjautua sisään ja kirjoitella:/ lisäksi olen aloittanut virtuaali amk:ssa veri ja veritautienhoitotyön 3op:n kurssin ihan vaan kotiäidin aivotoiminnan takaamiseksi... ja juossut töissä sopimassa alkavia vuoroja, huh muutaman vko:n päästä pitäisi aloittaa 50% sairaanhoitajan sijaisuus kunnes sitten jään äitiyslomalle, ajttelin kyllä jäädä jo maaliskuunlopussa pois eli rv:lla 33-34...

Mukavaa kun muo jo täällä kaipailtiin ;) Pahoinvointi alkaa helpottamaan jo, väsymys edelleen painaa päälle. Onneksi tuon tytön perässä juokseminen ei anna vaihtoehtoja paljoa :whistle: Tosin tänään on erittäin p*ska päivä, tiedättehän kun aamulla herää ja mikään ei kiinnosta, kaikki vaan ärsyttää ja tekisi mieli vetää peitto päälle ja herätä seuraavana aamuna parempaan päivään :headwall: Tyttökin aavistelee mun mielialan kun koko aamu menny hänellä rähjätessä ja itkiessä. Mieskin on töissä iltaan asti ja auton kaapannu mukaansa eli täällä sitä sitten pyörin äkäsenä neljän seinän sisällä...*sori purkaus*

rouvasumppisuu: Ihanaa, että kierto alkaa olla mallillaan :) nyt vaan laatuaikaa viettämään miehen kanssa josko vaikka palkinto olisi sitten noudettavissa kesällä 2008 ;) ?! Tuliko siis tärppipäivät hyödynnettyä?? Etkös sinäkin palaa ihan jo kohta työn ääreen? By the way mitäs mieltä Tehyyn liittyvistä asioista?? Itse en kuulu liittoon, mutta aion kyllä liittyä jos he kerrankin saavat jotakin ihan oikeasti aikaiseksi... jännittävää on ollut seurata tätä keskustelua ja sitä, että nyt tämä kaikki alkaakin kääntyä meitä sairaanhoitajia vastaan kun ME vaarannetaan potilsturvallisuus siis me, ei kunnanjohtajat tai hallitus, jotka evät halua nostaa hoitohenkilöstöä palkkakuopasta ja tarjota työn vaativuuden mukaista palkaa... aaarg pistää vihaksi!!!

anniia: :hug:, voi harmi. Jaksamista sulle, pettymys on varmaan hirmuinen kun ensin saa hetken aikaa kuvitella elämää äitinä masussa kasvavan ihmeen kanssa ja sitten se hetki viedään pois :( olen varma, että vielä on sunkin aika :heart:

linna: pikaista paranemista :wave:

äitti83: Meilläkin vietetään enskuussa 1v synttäreitä =) kun tyllerö täyttää myöskin "JO" 1v. Ja vauvahan tuo vielä on vaikka kuitenkin jo niin isotyttö ;)

yritän saada itseäni niskasta kiinni ja aktiivisuutta taas tähän palstailuun :hug:

sHv ja hippiäinen 10+1 :heart:
 
JenPen
anniia Ärsyttäviä noi testit, tuntuu että näyttävät kaikille teille ihan mitä sattuu! Toivottavasti kuitenkin saat sinäkin selvyyden asiaan mahdollisimman pian.. Jaksamista! :hug:
 
RouvaSumppisuu
sHv:lle jaksuja ja virtuaalivoimia tähänkin päivään. Aina tasaisin väliajoin pitää olla se p*skapäivä, niin huomaa kuinka kivoja ne muut, paremmat päivät on...
.

Tehyyn kuulun ja olen jopa mukana alueen ammattiosaston hallituksessa. Lähinnä siitä syystä, etten osannut kieltäytyä kun pyydettiin mukaan :LOL: . Mutta tää meidän ammattiosasto on pikkuriikkisen pieni ja kokouksissa puhutaan lähinnä siitä, minne seuraava virkistysmatka järjestetään...Noista palkkaneuvotteluista sen verran, että surullisena niitä seuraan. Surullisena juuri sen vuoksi, miten julkisuudessa hoitajat tällähetkellä haukutaan ahneiksi omanedun tavoittelijoiksi ja syytetään meitä epäammattimaisuudesta ja ties mistä joukkoirtisanoutumisten suhteen. Voisin paasata tästä aiheesta vaikka kuinka ja paljon, mutta taitaa olla vähän väärä foorumi, enkä oikeesti edes jaksa ajatella tällähetkellä koko asiaa. Töihin mun pitäisi palata muutaman viikon kuluttua, juuri samoihin aikoihin kuin tuo irtisanoutumisuhka iskee päälle.

Tulihan tuo ovis hyödynnettyä, tosin oltiin liikkeellä ehkä hieman etuajassa (useampaan kertaan tosin) että saa nähdä mitä tuleman pitää. Toisaalta mulla on nyt niin hyvä mieli tuosta oviksesta, että innolla menen seuraavaan kiertoon, jos ei nyt tärppää. Katsellaan...
 
Kiva kun tulit kirjottelemaan kuulumisia sHv!

anniia :hug: , jospa se nega vielä muuttuisi plussaksi... Pidän kovasti peukkuja sen puolesta!

Sain pojankin nukkumaan vihdoin. Ekan vartin jo luulin että hän nukkuu, mutta sitten alkoi huuto. Ja kakathan sillä epelillä oli housuissa... Peppupesun jälkeen vein hänet uudestaan nukkumaan ja nyt tuntuisi hirveän hillumisen jälkeen nukahtaneen :)

Nyt on ihan pakko kertoa näistä "oireista"... Ne ketä ei kiinnosta voivat ohittaa tämän :)
Eli eilen oli se alavatsakipu, se lakkasi sitten iltaa kohden. Illalla alkoi sitten järkyttävä vihlonta rinnoissa, olin jopa kauhuissani kun sattui niin kovin. Sekin meni ohi, nyt rinnat ovat arat.
Tänään aamupäivällä olin äitini luona ja join kupillisen kahvia. Sen jälkeen tuli hirvittävä olo, heikotus ja närästys. Sitä jatkuu edelleen :/
Jos nyt ei ole tärpännyt niin sitten on minulla päässä vikaa ja pahasti :D

Lopetan ennen kuin kadun että kirjoitin noista oireista......

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Höh, onpas tosiaan kummaa juttua noiden testien kanssa...häiritsevää tuollainen epävarmuus. Tuo on kyllä outoa, kun olen ymmärtänyt, että testit todella ovat hyvin luotettavia. Itsellä tuli kyllä ihan selvät tulokset kun testasin aikanaan. Olen tosin kyllä kuullut, että joillain hormoonitaso nousee hyvin hitaasti, jolloin testi on näyttänyt plussa vasta hyvin myöhäisillä viikoilla, mutta noita viallisia plussia olen ymmärtänyt olevan hyvin vähän?

Anniia, kyllä uskoisin, että on mahdollista saada plussa noillakin kiertopäivillä, sehän riippu sun ovulaation ajankohdasta - huomasitko milloin oli? Joskushan voi käydä sillenkin jos oikein aikaisin testaa, että munasolu on kyllä ehtinyut hedelmöityä ja ikäänkuin vain hipaissut kohdun seinämää sen verran, että istukkahormonia on alkanut jo erittyä, mutta ei olekaan sitten kiinnittynyt. On tavaan tullut hyvin varhainen keskenmeno, jos sitä nyt voi sellaiseksi luokitella, jolloin varhaisilla kiertopäivillä saa plussan ja sitten vuoto alkaakin. Näitä kai tapahtuu melko paljonkin, eikä niistä itse edes tiedä, jollei ole testannut. Näyttää vain siltä, että kuukautiset alkavat normaalisti. Toivotaan, että sulla tuo plussa kumminkin vahvistuu vielä.

Mä olen SHV teidän puolella! Ihan hyvä, että olette ottaneet kovat keinot käyttöön kun ottaa huomioon takavuosien lakot, joista ei ollut pahemmin mitään hyötyä. Kyllä ihmisten täytyy voida puolustaa oikeuksiaan, niin se vain on, turha alkaa syyttelemään! Mua tosin vähän huolettaa, kun isällä on juuri todettu syöpä, joka pitäisi parin viikon sisällä hoitaa, ettei pitkittyisi...mutta silti ymmärrän hoitajien näkökannan - ihan älytöntä, että joltain ammattiryhmältä edellytetään puoli-ilmaista työntekoa ihmisten terveyden nimissä, mitä hittoa - eihän kukaan muukaan työtä tee ilman asianmukaista korvausta (noin yleisesti ottaen)!

No niin. Tämänkertaiset paasaukset!
 
Täällä vuodetaan ihan kunnolla, eli kyllä ne menkat sitten tosissaan alkoivat...
Täytyy kait ajatella positiivisesti, että kierto ainakin lyheni 4 päivällä, on kokoajan pidentynyt sen jälkeen kun pillerit lopetin...

Onneksi mulla on tässä "kakkosprojektina" painonpudotus, saa kanavoitua ajatuksia välillä muuallekin näistä vauvatouhuista.
Viisi kiloa olen saanut pudotettua, joten jotain ilon aihettakin on. :)
Nyt en kyllä aio käydä vaaalla ( onko siinä oikeasti kolme aa:ta??? ) kun on menkat, turpoan aina ihan hillittömästi kuukautisten aikaan.

Plussaonnea kaikille jännääjille.
 

Yhteistyössä