vauvakuume mutta ei vielä

Heippa!
Yksi kuumeilija liittyy joukkoon jos vielä mahtuu! :)
Tässä on vakipaikka saatu muutama kuukausi sitten ja avomiehellä (vm -82) työt myös vakaalla pohjalla. Molemmat ollaan jo valmistuttu ja kolmion yksi huone odottaa uutta elämää. Meillä olisi siis kaikin puolin loistava hetki aloittaa. Nyt kuitenkin ajateltiin laittaa vielä jarrut päälle ainakin joulukuuhun asti ja katsotaan sitten mitä tehdään.

Kysymys miten ystävät ja sukulaiset reagoivat...uskon, että suurin osa on aivan innoissaan. Häitä ei olla kyllä tähän saumaan suunnittelemassa, mutta onneksi se ei ole kummankaan suvulle ongelma.

On aivan käsittämätöntä kuinka on jo useamman vuoden odottanut, että olisi "sopiva" hetki tehdä vauva. Nyt kun se hetki on käsillä, tuntuu aivan oudolta, mutta samalla hienolta. En malta odottaa, kun pääsee jännäilemään tuloksia.
Palaillaan taas. On loistavaa, kun löysin teidät. Puolisko ei varmaan kohta jaksa enää kuunnella ;).
 
Tällainen ärsyttävä tilanne, että en pysty omalla koneella kirjoittamaan, kun tuota vastaus kenttää ei tule ollenkaan. :( Nyt anopilla kylässä ja täällä toimii normaalisti. Yv:tä pystyn kirjoittamaan. Mies on yrittäny päivityksiä latailla yms. mutta ei auta. Jos jollain on hajua, mikä mättää, niin kertokaa ihmeessä.

Omat tositoimet ja kuumeilu jatkuu. Vaikka en pysty kirjoittamaan, niin seurailen kyllä innolla muiden vaiheita! Ihanaa viikonloppua kaikille!! :)
 
Huh, kun on tullut tekstiä roppakaupalla, ei meinaa mukana pysyä kun muutamaan päivään ei koneelle ennätä :p

Jälleen kerran tervetuloa uusille :)

:attn: tikkunekku, täällä jännäillään sun puolesta sormeet ja varmaat pystyssä plussan puolesta :heart: tulehan ilmottelemaan.

Gallup suvun lapsi määrästä. Meidän pikkuneidillä on serkuksia 6 kpl:tta 7-21v., pikkuserkkuja 3kpl:tta iältään 1-7v ja tiedän, että lisäserkuksia kuumeillaan suvussa, joten eipä taida tyllerö kovin kauaa olla suvun nuorimmainen (justhan se vasta synty mukamas)...

suvun ja kavereiden suhtautuminen: tytön raskaudesta kun kerrottiin niin kaikki oli haljeta onnesta. Nyt jos kertoisin odottavani pikkusisarusta niin luulen, että mielipiteet jakaantuisivat, varmaan kauhisteltaisiin pientä ikäeroa ja toisaalta oltaisiin tietenkin onnellisiä kun pieni ihme ilmottaisi olemassaolostaan ja tietenkin esikko saisi pienellä ikäerolla "leikkikaverin"...noh, mut mä oon huudellu ympäri maailmaa, että MULLA ON KAUHEA VAUVAKUUME, TAHTOO VAUVAN, mutta vasta n. 4-5vuoden päästä... pieni valkoinen valhe tuon ajan suhteen ihan vain siksi, ettei ala kauhea utelu/painostus, että joko joko joko :/ tytön raskauttakin saatiin tovi odotella ennen kuin testi näytti + :heart: eli ihan oman "mielenterveyden" (on niin sydäntä särkevää pettyä kuukautisten alkaessa kun oman nyytin kaipuu on niin suuri) vuoksi en haluaisi ihmisten tietävän yrityksestä, paitsi tietty teidän =)

naimisiin meno
: me eletään avoliitossa jo kuudetta vuotta, kihloissa ollaan oltu kohta 4vuotta... mies ehdotti naimisiin menoa ennen tytön syntymää, mutta kun itse en jostain syystä avioliittoa halua... tuntuu, ettei se mitään meidän välillämme muuta, rakkaus on ja pysyy ilman aamenia. Ehkä epäusko avioliittoa kohtaan johtuu siitä, että olen nähnyt niin monia avioeroja elämässäni, etten sitä omalle kohdalle halua... ehkä sitten joskus mieli muuttuu, antaa ajan näyttää :ashamed:

Kaikille oikein hyvää viikonloppua, nauttikaa ihanasta heinäkuusta!!!

Tämä mamitsu kera perheen lähtee kohti ulkomaita huomenna. Eli palailen 2vko:n päästä taas ihmettelemään mahdotonta naistentautia, joka meitä niin kovin vaivaa :) ehkäpä lähöily hiekkarannalla ja täysi rentoutuminen etelän lämmössä hautaa vauvakuumeen edes hetkeksi (joopa joo :LOL: )
 
Laalan kirjotuksesta tuli mieleen että mä en oikeesti tunne/tiiä ketään jotka olis menny naimisiin ennen ku muuttavat yhteen...No mut nyt voin sanoo tietäväni

Koiramamma kysy että: "Miten luulet sukulaisten tai ystävien reagoivan jos/kun kerrotte raskaudesta? "
Ensin tohon ylempään, mulla on taas useimmat tutut samanlaisia ku me että naimisiin ja sit saman katon alle. :D Mut kai samanlaiset ihmiset sopiiki hyvin tuttavapiiriin keskenään. ;)

Ja sit alempaan... Mun siskot suorastaan ODOTTAA että millon ilmoitetaan että niiden syksyllä syntyville lapsille tulee viel yks serkku. Mun mies lupas että ennen mun vanhempien 40-vuotishääpäivää on sitten varmasti nyyti sylissä jos hänestä on kiinni :heart: Joten suomeks sanottuna se tarkoittaa että yritys alkaa vuoden sisällä. :D
Ja siis melkeen kaikilla mun parhailla kavereilla on vauva, tai ne odottaa tai ainakin yrittää, joten leikkikaveri olis erittäin odotettu heidänki lapsille. :) Joten mä tiedän että hyvä vastaanotto olis tulossa...

Niin ja mun isä väittää että näkee silmistä jos nainen on raskaana (todistettavasti joidenki silmistä on nähnytkin tämän, mut mun molempien siskojen raskaudet se on missannu), joten en aio hälle kertoa vaan saa ite huomata, silmistä, mahasta tai mun äidin totaalisesta onnensekoamisesta. :kieh:
 
pakko täällä on tulla kertomaan, kun minulla on tänään nimipäivä mieheni osti minulle kalevala korvakorut kävin netistä katsomassa et mitä noista NeitsytMaria korviksista sanotaan:

Tämän saamelaisen riipuksen esikuva on peräisin Inarista. Sitä koristaa pallosta riippuva symboli: kruunulla ja sydämellä varustettu M-kirjain, Neitsyt Marian monogrammi. Tälläinen riipusnappi ommeltiin vielä keskiajalla vauvan komsioon suojelemaan lasta, jotteivat maahiset voineet vaihtaa häntä omaan lapseensa. Hopeanappia pidettiin hyvänä suojana, koska maahisilla ei uskottu olevan leimattua hopeaa.

Oikein osuvaa, mun mielestä.. :D
 
Mulla kanssa vauvakuume pahenee päivä päivältä. Mutta vielä ei kuitenkaan aleta yrittään, kun kuopuskin vielä niin pieni. Mieskin haluaa vielä ainakin sen yhden vauvan, (ehkä 2). Että jossain vaiheessa sitten, kun molemmista tuntuu siltä, aletaan yrittään pikkuista. :heart: Meillä on jo neljä lasta, tytöt 6v ja 3,5v. Ja pojat 2v3kk ja 8kk. Seuraavasta vauvasta on sitten kiinni, tuleeko meidän perheeseen mies- vai naisvalta... :D
 
Mammukka81
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Futuremami
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Lilli
Meritähti
Mincki77
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
Pantalaimon
Pantteri76
Perhoinen84
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
Katbe
Mammukka81
Miranda-81
Nuhnus
pippa
sonja R
Tikkunekku
Äiti84ja2p

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre
 
Mammukka81
Onpas hiljaista täällä. Huhuu, kuuleeko kukaan...taitaa kaikki olla kesäriennoissa B) .
sHv ja Färbö mietiskelinkin jo että missä luuraatte :LOL: kun ei vähään aikaan teistä kuulunut. Niin sitä vaan tänne palstalle addiktoituu kun täytyy vähän väliä kurkkia mitä muille kuuluu...niin, siitä puheenollen Tikkunekku?!?Kerro, kerro, joko testailit?

Galluppin
Miten luulet sukulaisten tai ystävien reagoivan jos/kun kerrotte raskaudeta?
Luulen, että tulis aika monelle yllätyksenä...en usko, että kukaan arvaa että pikkukakkoselle on jo lupa tulla. Eli vois jonkun suu loksahtaa auki. Pientä vitsailua on kyllä ollut jo ilmassa, tyyliin "samaan syssyyn nyt toinenkin vauveli" jne., mutta kyllä varmaan kaikki jollain tasolla yllättyisivät jos pian uutisia kerrottais. Ollaan kyllä päätetty et vasta rv12--> paljastettais muille niinkuin ekassakin raskaudessa.

Nuhnus, kiva nimpparilahja, oikein osuva valinta ;) .

Koiramamma, joo nautittiinhan oikein raikkaasta meri-ilmastosta ja nyt on nenä punainen ja kurkku kipeä. Maakrapu merellä...Omasta navasta sen verran, että ei mitään uutta. Naurattaa melkein toi oma nimi tuossa listassa...kun ei kerran menkkoja kuulu ni vähän vaikeeta se taitaa olla tuo sikiäminenkin :LOL: . Mutta eipä tässä kiirusta. Itseasiassa pisti vähän miettimään, kun näin tuossa yks yö painajaisen, jossa sain kaks viivaa raskaustestiin :/ . Olin ihan paniikissa siinä ja apteekkiin vaan ostamaan varmistustestiä, mutta siellä oli vaan miehen työkavereita koko pulju täys ni jäi testit ostamatta...huhhuh mitä unia. Että ristiriitaista yhä edelleen. Toisaalta haluais niin kovin...ja toisaalta hyvä näin. Täytyy siis olla tyytyväinen vaan =) ja unohtaa turha funtsiminen.
 
mut voisi lisätä haaveilijoihin :heart:
Meillä on parivuotias taapero, ja haaveissa olisi toinen :heart:
En tiedä onko tässä kuumeilussa mitään järkeä? Alotin korkeakoulussa opiskelun tossa vastikään ja vielä olisi 3 vuotta jäljellä! Takokaa nyt mun päähän järkeä, pelkään etten lähde enää tauon jälkeen koulunpenkille, jos vauva olisi nyt tullakseen!

muoks. niin ja tosiaan oon haaveillu kuitenkin tekeväni lapset nuorena.. ensimmäisen sain kun olin just täyttän 21
 
meillä päin olis varmaan ÄITI ainaki ihan ilonen, ku aiemmin ku kerrottiin raskaudesta (sain varhasen keskenmenon) ni se meinas pyörtyy ku oli niin täpinöissään... ANOPIN kommenttia en edes haluais heti kuulla vaan kertoisin sille ehkä kun raskaus olis edenny vähän pidemmälle...nooh..ehkä seki kuitenki olis sit jotenki innoissaa... SISKO olis varmaan tosi onnellinen ku se on sellanen lastenhoitaja-tyyppi ja sen kaverit on saanu vauvoja ym... Ainoot jotka saattais olla uutisen kuultua vähän nyrpeitä olis varmaan mun ISOVANHEMMAT... Mutta kyllähän neki sit viimestää ku vaavi syntyis ni pakko olis leppyä... :)
 
asiasta nyt ihan toiseen elikkäs joskus on mulle gynekologi sanonu ohimennen että hmm pienehkö kohtu ja plaa plaa.. Tiiättekö onko pienellä kohdulla jotain vaikutuksia raskauteen/raskautumiseen/synnytykseen?? tai johonki asiaan liittyen?
 
hyvin taaksepäin kallistunut kohtu ja sanoi lääkäri nuorena, että vaikeuksia tulee kenties raskauksien alun suhteen.. Mutta hyvin kaikki kolme alkoivat :) , ja nyt keskiviikkona kierukan poisto ja neljättä yrittämään :wave:
 
Meillä on vähän lipsunut tuo kumin käyttö tässä kuussa... :p
Ei ole tosin ollut kovin otollista aikaa kait kierronkaan suhteen, mutta mistäs sitä ikinä tietää...ja mies mokoma siis vetänyt ulos...
Saanut päähänsä että kumeista luovutaan Kreikassa jossa vietämme elo-syyskuuta, mutta ei viitsisi enää sitten niitä käyttääkään...ja lopettelee sitten "ajoissa"...hupsu ukko minulla...

Toisaalta kyllä söpöä, kun mies ajattelee että vauva saisi saada alkunsa Kreikassa, kun se on meille aika tärkeä paikka monestakin syystä.
Mutta kun nyt ei kovin pettyisi jos ei heti tärppääkkään. Meillä mies tuntuu olevan varma, että heti tärppää (on kuulemma sellainen tunne...), kun minä taas toisaalta pelkään, että kestää ikuisuuden tulla raskaaksi.

Noh, aika näyttää. Minut saa siis kuukauden kuluttua lisätä tuonne tositoimijoihin... =)

Siviilisäädystä:

Naimisissa ollaan, mutta ei se ole minulle ollut mikään välttämättä "ennen lapsia"- juttu. Aina olen tiennyt, että haluan mennä naimisiin ja haluan saada lapsia, mutta järjestyksellä loppujen lopuksi ei kait olisi ollut väliä.
Meni vain luontevasti näin päin.

Sukulaisten reaktioista:
Erityisesti pikkusiskon "tätikuumeesta" ja anopin "mummukuumeesta" päätellen vauvaa odotellaan jo kovasti...näiden kahden vihjailut jo tuntuvat välillä painostavilta ja olenkin vitsaillut salaavani raskauden anopilta niin pitkään kuin mahdollista...masuakin on sen verran jo ennestään, ettei ehkä niin pian huomaa?
Harmi vain että nyt tupakoi, kun taitaa tuo lopettaminen olla sellainen juttu joka heti paljastaa uuden tulokkaan, minä kun olen suoraan kysyttäessä aikas huono valehtelija, vaikka muuten voisin asiaa salaillakin.
Eipä sillä niin väliä, ei vain haluaisi heti koko maailmalle kuuluttaa, kun jos ei kaikki menekään sitten ok, niin pettymys on sitten entistä suurempi.
Ja anoppi varmasti ajaa minut raskausaikana hulluksi soittamalla joka päivä uusia vinkkejä... :LOL:
Muutkin kyllä toivovat meille vauvaa, esim. omat vanhempani, mutta ovat maltillisempia ja yrittävät salata "kuumettaan."

Nuhnus sama nimppari meillä...minä sain iiison suklaasydämen... :heart:
 
Minulle on sanottu, että mulla on kohtu *mietintää...* olikohan sivullepäin kallellaan. Näin muistelisin. Lääkäri kysyi, onko se vaivannut minua. Ja kun sanoin, että ei, niin siihen se juttu sitten jäikin. Jälkeenpäin vasta aloin miettiin, että miten se sitten voisi alkaa vaivaamaan? En tajunnut silloin lääkärillä ollessa kysyä asiasta. Kellään tietoa?

Joku kyseli siviilisäätyä. Me ollaan naimisissa, oli 6v hääpäivä kesäkuussa. (Olin 18v kun mentiin naimisiin.) Ja esikoinen syntyi siitä kuukauden päästä.

Joku kysyi, mitä sukulaiset/ystävät sanoisivat vauvauutisesta. *Hmmm...* Olisivat varmaan ensin näin: :eek: ? Hetken päästä näin: :whistle: Ja pienen "sulattelun" jälkeen näin: :D ,(viimeistään tässä vaiheessa tajuaisivat onnitella).

Toivottavasti saatte plussia, te jotka jo olette tositoimissa! :heart:
 
ei se testi näyttänyt plussaa vieläkään. Mut kun ei niitä menkkoja vieläkään kuulu?! Nyt jo kp39.

Aattelin varata kyllä jokatapauksessa aikaa gynelle, voisivat kattoo ultralla, että onko siellä jotain vialla vai mikä nyt oikein on?
Hiukka harmittelee... jotenki silti on se mututuntuma raskaudesta. Mut höh, kaipa tässä kohta pikkuhiljaa täytyy vaan uutta kierrosta alkaa valmistelemaan, vai vieläkö vois olla toivoa :D Voisko olla, että nuo pari kotitestii jotka tein, oliski olleet vaan epäkunnossa tai "liian" aikasessa vaiheessa tehty. En oikein kyllä itekkään tuohon usko. No mut plääh silti. Katsellaan nyt sitten vielä ihan rauhassa.
 
Pidän sulle peukkuja tikkunekku, toivottavasti pikku kiusan kappale on pikkuinen masuasukki.. :heart:
Täällä ovistellaan, en osaa sitä ihan tarkkaan napata siis limojen perusteella, mutta "tunsin/tiesin" että alkamassa on niin on pidettävä toi ukko tuolla makuuhuoneen puolle... :D

Joten tuumasta toimeen... ;)
btw tervetuloa uusille..

Jaa niin, joku kyseli kohduista, gyne sano et meikällä on kans vähän taakke päin kääntynyt kohtu..

Mutta....

:wave:
 
Peukkuja minulta myös, tikkunekku! :hug: Nuhnukselle aktiivisia ovispäiviä! :D

Kuten jo aiemmin kerroinkin täällä, olen kertonut ihan lähimmille kavereilleni yrityksen alkamisesta pian, ja he ovat aivan innoissaan. Pikkusiskolle kerroin keväällä, että harkinnassa on, ja hän oli myös tosi onnellinen. :heart: Olemme päättäneet, että kerromme vanhemmille ym. sukulaisille vasta kun raskaus on kunnolla päässyt käyntiin ja keskenmenon riski on vähentynyt. Tosin en tiedä kuinka pystyn pitämään asian salassa niin pitkään! :)

Omat vanhempani (eronneet), myös isä- ja äitipuoli, menevät varmaan ihan sekaisin, kun kuulevat. Luultavasti myös isovanhemmat. Appivanhemmista en osaa sanoa. Ovat varmaan ihan iloisia, mutta he ovat paljon varautuneempia kuin omat vanhempani, joten on tosi vaikea kuvitella heitä esim. halaamassa meitä tai muuta. Meillä taas on aina molemmissa kodeissa näytetty tunteet herkästi ja aina halataan kun tavataan. :) :hug: Miestä se on alusta saakka vähän hämännyt ja hän yleensä vain kättelee mun vanhemmat. :LOL:

Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu, eikä siitä kuulemma pitäisi mitään haittaa olla. Lääkäri sanoi, että kolmasosalla naisista on taaksepäin kallellaan, kolmasosalla suorassa ja lopulla kolmanneksella eteenpäin. Lääkärin mukaan voi olla, että raskaus ei ihan niin aikaisin näy, kun kohtu on takakenossa, mutta enpä tiedä. Kai sekin on aika yksilöllistä.

On muuten hassua ajatella, että omilla lapsillani tulee olemaan kolme mummolaa. Olen melkein kateellinen, kun itselläni on ollut "vain" kaksi. :) Onko muita, joiden vanhemmat ovat eronneet? Oletteko jo miettineet miten vaari- ja mummupuolia kutsutaan? Meillä varmaan kutsutaan etunimi+vaari/ukki/pappa tai etunimi+mummu/mummi/mummo. Ei sitten tule sekaannuksia. Oma äitini on tosin ilmoittanut, joskus kun asiasta on puhuttu, että hän on sitten mummi, eikä mitään muuta. Selvä. :LOL:
 
Nuorin nyt 16 v, ystäville kerroimme uuden vuoden aattona, poika syntyi 10.4., ja joillekkin sukulaisille tieto vauvasta vasta sairaalasta kortin myötä*hymy*. Ristiäisissä olin jo taas omissa mitoissani. Nyt huomaa, että saa tehdä töitä, että paino pysyy kohdillaan. Kun on näin vanha! :LOL:
 
Hei taas sitten viime näkemän!
Täällä on tullut lisää porukkaa, hyvä niin ja tervetuloa minunkin puolesta :wave: Kovasti olen saanut itseäni työlistettyä ja vauva aatoksen taka-alalla pidettyä. Yritetään kovasti keskittyä häihin ja koiraan. Koiralla tuntuu olevan treeni päivä joka päivä :kieh: mamma vouhkoaa!

Pikkumyy Miten sä pystyit? en mä olis voinnu olla kertomatta. Minä ja suuri suuni :ashamed:

Nuhnus oikein paljon eroottisia aatoksia sinne sulle ja miehelle :LOL:

Tikkunekku onpas kumallista että noin antaa itseään odottaa oli siellä site vauva tai tätipaholainen. Olen ymmärtänyt että "vääriä" negoja voi saada, plussia ei. Eipä heitetä vielä kirvestä kaivoon siis :)

Meritähti sullahan on sitten jotain jännättävää loppu kuusta :D Meilläkin mies on ihan varma että plussa pamahtaa häämatkalla joulukuussa ja minä taas olen ihan vakuuttunut ettei me mitään lasta saada, ainakaan helposti :/ Häämatkalle lähdemme Meksikoon ja mies on jo päättänyt että tyttö tehdään ja Inka nimi annetaan (onhan tuo aika söpöä ) :hug: Voi kun ei tarvitsisi pettyä.
 
kuumeilija- Kiva kuulla, että on muitakin erolapsia. Onko sulla hyvät välit kaikkiin vanhempiin? Meillä on ollut aina lämpimät ja läheiset välit niin isän, äidin kuin uusien puolisoidenkin kanssa. Olen tosi onnekas, kaikilla ei ole niin.

pikkumyy42 Uskomatonta, pystyisinpä minäkin tuohon! Olen kauhea hölösuu :ashamed: , mutta vain omien asioideni suhteen. Muidet salaisuudet osaan kyllä pitää. :$

Meritähti ja Koiramamma: Mä tavallaan toivoin, että meidän vauva olisi saanut alkunsa, kun olimme miehen kanssa kuukauden reilillä tuossa toukokuussa. Olisi se ollut niin romanttista. :heart: Mies kuitenkin pisti kapuloita rattaisiin. Pidetään peukkuja, että Kreikka ja Meksiko tuo teille rutkasti onnea! :)

Tänään oli kolahtanut uusi H&M:n kuvasto postiluukusta. Olen onnistunut pitämään vauva-ajatukset aika hyvin taka-alalla viime aikoina, mutta nyt kun katselin niitä äitiysvaatteita... Tahtoo vauvamahan! |O Mies vaan naureskeli, kun kerroin sille ja näyttelin kaikkia ihania vaatteita. :D Onneksi ei ollut vauvan/lastenvaatteita tässä kuvastossa. Olisin varmaan seonnut. :LOL:
 
Meillä kans isän ja äiti eronnu..
isään en pidä juuri yhteyttä, vika ei ole minussa vaan siinä. sillä ei varmaan meijän äiten jälkeen oo ollu ku kerran kunnon pari suhde.
äiti on kaks kertaa naimisissa, molemmat miehet oli ihan mukavia, mut ei se sit onnistunu..
Sano mulle ku kerroin että hääkelloja soitellaan, että hän ei enää ikinä mee naimisiin.. :D
nyt sillä on mies ystävä jonka kanssa on ottanu sillai iisisti, todella mukava mies..

Mutta ei erolapsena oo ollu aina kivaa, varsinkin kun muistan kaikki isänpäivät koulussa..
mut toivon että omat lapseni ei joudu kokemaan samaa, ja ei tulekaan jos se minusta riippuu..

Mä oon kyllä sellainen hölösuu että saas nähdä osaanko pitää turpaani rullalla edes vk12.. :D


Aiokooko kukaan kysyä/kysyny edellisissä raskauksissa, kumpi on poika vai tyttö?

Mä oon sen verran utelias että aion kyllä kysyä.. :LOL:
 

Yhteistyössä