vauvakuume mutta ei vielä

lilli-85: no voi höh :/ toivottavasti vaan oli liian aikaista testata ja myöhemmin saisit testiin sen MITÄ ME KAIKKI NIIN TOIVOMME JA ODOTAMME =)

Pantalaimon: Upeeta, mahtavaa!!! Nyt vaan harjottelette kovasti siellä peittojen alla ;)

pikku myy ja haisulimamma: Tervetulemast mukavaan joukkoomme :), sulla saman ikäluokan tyttö kun mulla =) typy syntynyt tosin loppuvuodesta. Onko miehes vihjaillut kauankohan pikkukakkosen "sulattelu asia" vie aikaa :p ???


Mun vauvakuume vaan kasvaa kasvaa ja kasvaa, olin tänään sectiosalissa ja näin niin ihania pienen pieniä söpösiä vauvoja ja onnelisia äitejä ja isejä... :'( meinasin ihan alkaa kyynelehtiä siitä kanssaelämisestä ja huumaavasta onnen tunteesta, mut onneks sain pinnisteltyä :whistle: heh, seuraava ajatus olikin, että mites mä nyt näin herkkä muka olen raskausoireko :headwall:

Nyt iltapalan tekoon ja parkkeeraus sohvalle greyn anatomian pariin, hmmm en siis ole tv:n orja vaan tuo sarjahan on puhtaasti ammatti"kirjallisuutta" :kieh:
 
Heips, tänään alkoi hoitsukoulu, johon liittyen mulla sHv:lle kysymys. Olen käsittänyt että leikkaussalissa olet töissä. Itse olen miettinyt sen tyylistä suuntautumista, joten jos osaat vähän kertoa hyvistä ja huonoista puolista siellä? Toki harjoitteluissa sekin selviää, mutta kun nyt jo pitäisi vähän tietää, mihin suuntautuu.. Koulu vaikutti kivalta ja aivot syyhyää päästä opiskelemaan! :)
 
pippa: Tsemppiä alkaneeseen opiskeluun! Äkkiä yritän vastailla (mainoskatko), eli ite oon siis hetken nyt syksyllä anestesiapuolella saleissa ja heräämössä touhuamassa ihan noviisitasolla. Leikkuri on oikea valinta jos arvostat työtä, jossa tehdään todella tiiviisti yhteistyötä moniammatillisesti potilaan hyväksi, toimit luontevasti hektisissä tilanteissa, pidät akuuttihoitotyöstä, etkä kaipaa "pitkää" hoitosuhdetta potilaan kanssa, omaat hyvät kädentaidot jne. Anestesia puolella korostuu tietämys ihmisen anatomiasta ja ennen kaikkea fysiologiasta ja lääkkeistä, mikä vaikuttaa mihinkin ja millä tavoin. Vastuu on asia, joka sairaanhoitajan työssä ane.puolella korostuu pelottavan paljon (tieto/taito, jotta huomaa ja ennakoi mahd. ogelmatilanteet kun anestesialääkäri ei ole paikalla)Myös rohkeus teknistenlaitteiden käytön suhteen potilashoitotyössä tärkeätä. Tietenkin työskentely-ympäristö poikkeaa todella paljon norm. osastoista, eli jos, et kaipaa kodikasta ympäristöä vaan nautit "steriilistä" tuoksusta niin hyvältä vaikuttaa ;) siinä alkuun jotakin. Instrumenttipuolen asioista en kommentoi (ei mun juttu).
 
Alkuperäinen kirjoittaja titinalle:
yks kuumeilija täällä. mistä johtuu? olen niin sanonut ettei enää ellei jotain mielenhäiriötä tule..
Jospa meillä molemmilla on sitten mielenhäiriö? :D Sanoin minäkin neljännen jälkeen, että eiköhän meidän lapset ole tässä...mutta täältä palstalta itseni vaan löysin jokin aika sitten... :LOL:

Pikku myy ja haisulimamma tervetuloa minunkin puolesta!

lilli-85 Toivottavasti saat plussan sitten toisella testillä! :heart:

Mammukka81 Minä kanssa tykkään kirjotella tänne. On kiva, kun täällä saa höpötellä vauvakuumeesta ja on "juttuseurana" sellaisia, ketkä ymmärtää... Tästä kuumeesta on vaan pakko saaha jonnekkin jankuttaa. :D

Plussailkaahan pian , ketkä siihen vaiheeseen asti on jo päässeet! :heart:

 
Suurkiitos sisarHENTOvalkoinen! Kuulostaisi minulle varsin sopivalta hommalta, varsinkin kädentaitojen ja hektisissä tilanteissa toimimisen osalta. Onneksi harjoitteluja on kuitenkin paljon, niin voi vähän katsella, mistä tykkää. Unten maille..
 
no nyt on sitten bb katsottu tältä illalta =)
sisarHENTOvalkoinen
toivottavasti miehen ei tarvitse enää kauan "sulatella" asiaa tai tuun hulluksi |O Sulla taitaa pahentaa kuumeilua kun työkses "joudut" vauvoja näkemään :heart:

Mutta ihan järjellä ajateltuna mun pitää vielä ens vuoden alkuun asti malttaa mieleni, kun tarkoitus olis mennä muutamaksi kk töihin,niin sit pääsis liiton rahoille ja sit vois tosissaan alkaa yrittää toista =)
Mulla olis toiveena *jos luoja suo* 3-max4 lasta.
Mistäs sitä tietää jos vaikka seuraavaksi tulis kaksoset,kun miehellä on kaksoissisar ja muutenkin heidän suvussa on ollut kaksosia jonkun verran
 
Mammukka81
pippa, mäkin kävin kouluni tähtäimessä leikkuri, mutta tie vei sitten muualle. sHv kirjoitti paljon asiaa. Haalin opiskeluaikanani kaikki opinnot, joista ajattelin olevan hyötyä leikkurissa, vietin kolme suuntaavaa harjoittelujaksoa salien puolella jne. Olin aivan huumassa päiväkirurgiasta ja koin olevani täysin omassa paikassani. Tietoa täytyy olla niin paljon että tietää mitä tekee ja miksi (anatomia ja fysiologia), tilanteiden ennakointikyky, tekniikka, sorminäppäryys ja terminologia hallussa joka tilanteessa. Ihan jo ympäristönä leikkuri on aivan oma maailmansa. Itse tykkäsin tosi paljon olla instrumenttihoitajana, siinä aivan leikkaavan lääkärin (lähes) oikeana kätenä. Oli tosi kiva huomata oppivansa ja pärjäävänsä siellä muiden joukossa vaikka opiskelija olikin. Oma-aloitteisuudella ja aidolla kiinnostuksella pääsee pitkälle.

Miranda, älä vielä heitä kirvestä kaivoon... :heart: .

pikku myy ja haisulimamma
, täällä myös jumituin bb:n pariin :whistle: , vaikka piti vaan vilkaista. Että nyt on sit kolmen kuukauden ajalta illat varattu klo 22-23 :LOL: .
 
Huomenta vaan tännekkin!
Klo5 on aina meillä herätys*huokaus*
Toivottavasti tyttö itse muuttaa rytmiään,muuten kyllä nukkuu yönsä hyvin.
Klo19 yleensä menee yöunille,eikä auta vaikka laittaisi 20-21 maissa yöunille,siltikin herää aikaisin.
Onkos täällä paljon kotiäitejä? En jaksa lukea koko ketjua läpi,kun se on niin mahdottoman pitkä...
Tarkoitus olis että kk päästä lähtis vähäksi aikaa töihin,saa sit nähdä miten tytön hoitoon meno sujuu.
Joskus nimittäin joutuu olemaan yötä siellä, jos meillä sattuu olemaan ilta-aamu. Iltavuorosta ollaan kotona klo23 ja viiden maissa pitää jo lähteä ajaa takas töihin.
No,ei sitä tilannetta montaa kk kestäis,sen jälkeen vois taas jäädä kotiin ja yrittää sitä pikku kakkosta :whistle:




 
Miranda-81, pidän peukkuja että täti peruisi tulemisensa!

Tosiaan, tervetuloa Pikku myy ja haisulimamma! Täällä yksi kotiäiti, minulla siis poika 1v3kk. Minun piti palata töihin lokakuun alussa, rahatilanteen takia lähinnä. Mutta mies sai yllättäen toisen työpaikan, jossa siis huimasti parempi palkka. Ei ollut vaikea päätös jäädä vielä kotiin pojan kanssa ja päätettiin nyt tähän väliin aloittaa pikkukakkosen tekopuuhat :) Kahden lapsen jälkeen on sitten meidän lapsiluku täynnä ja tämän "lastentekotauon" jälkeen voin keskittyä (perheen ohessa tietenkin :) ) työhön tai mahdollisesti opiskeluun.

Tänään olisi kp 28/28 (on se siis pari kertaa ollut 27 päivääkin, kuten viime kierto esimerkiksi...). Ainakaan vielä ei menkkoja näy eikä kuulu. Pinna nyt on ollut kireellä jo useamman päivän, sehän voi johtua tulevista menkoista, jännityksestä tai ihan mistä tahansa. On myös esiintynyt ylenpalttista hellyydenkipeyttä tuota meidän pikkupoikaa kohtaan :) Isi on saanut olla yksin :D
Kaikkea oiretta edelleen, mutta nehän voivat yhtä hyvin enteillä menkkojakin.

Huomenna sitten taas testiä, odotukset eivät nyt kovin korkealla ole mutta turha sitä nyt on murehtia :)

Tulen sitten taas huomenna kertomaan uutiset!
 
Mammukka81
Minäkin täällä kotiäitinä :wave: , tyttö tosiaan syntyi tammikuussa ja marraskuulle asti olen kotona. Sitten töihin 20h/vko.

Lillillä ja Mirandalla jännät paikat, +tuulet sinne :whistle: .

Ilmoittele titinalle jos haluat listalle =) .

ON: niin pirskatin kipeä alaselkä ja masua kovertaa, että jos pian ei menkat ala niin oikeesti huolestun...se endoepäily kuitenkin taustalla. Piti oikein käydä laskemassa, tänään kp. 26/??? eli jospa se täti tekis tuloaan...toisaalta toivois että tajuaisi pysyä poissa mutta toisaalta tulis nyt jos on tullakseen :LOL: . Oikeesti, en kyllä yhtään ajattelekaan että nyt ois jo tärppi käynyt, kunhan välillä leikittelen ajatuksella :whistle: . Ai niin, tuosta sHv:n itkuherkkyydestä sektiosalissa...mä luin tänään Hesarista prinsessa Dianan kuolemasta juttua suupielet väpättäen ja taisin muutaman kyyneleenkin tirauttaa :LOL: , tuli vähän tyhmä olo kieltämättä...
 
Hiljaista tosiaan...
Olin tuossa nukuttamassa poikaa ja taisin itekin hetkeksi nukahtaa.
Mittasin tuossa lämmön ja oli alle 36. Vielä eilen ja muutaman päivän sitä ennen oli lähellä 37 astetta. Oliko se niin että lämmöt tippuvat kun täti tulee vai miten? Jos näin on ni taitaa sitten olla menkkojen tulo lähellä. :'( Vielä ei kuitenkaan uusia merkkejä sen suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
huhuu.. täällähän on hiljaista :whistle:
Joo, niin näyttää vähän olevan!

Mä tässä miehen vieressä katon Kotikatua toisella silmällä ja toisella lueskelen näitä juttuja. :D

No, mä voisin vaikka taas ilmottaa tänne, et mun vauvakuume vaan pahenee ja pahenee ja pahenee... Onneksi meillä on kuitenkin vähän isompi vauva, saa pientä hellitellä ihan sydämensä kyllyydestä! :heart:
On aika jännää oottaa, että millon sitä sitten ite taas pääsee tositoimiin. Jokin aika siihen vielä menee, mutta kuitenkin... :D
 
mä tässä pohdiskelen noita lämpöjuttuja... ja kaikkii oirejuttuja. mittasin 2 kertaa nyt illalla ja tasan 36 näyttää. Must se on jotenki aika outoo. Luulis et ois noussu jo. Viime kierrossaki vai sitä edellises ni lämmöt nous melkee 37. ja nyt jo kp 22. :eek: vitsi ku oon yrittäny ettii "tietoa" keskustelpalstoilta noist lämmöist et onko niitten pakko nousta jos ois raskaana. jeps...ällö olo. Huomiseen =) öit. |O
 
Heippa hei kaikille piiiiitkästä aika. :)
kaikille uusille tervetuloa.. mirandalle plussa tuulia, ja toivotaan että täti tajuaa pysyä poissa :kieh:

kuumeilija- mä en oo mitannu lämpöjäni, mutta joka kierrossa on ollu kans sellainen olo että lämmöt olis noussu hiukan, mutta tästä kierrosta ei kyllä oo yhtään sellainen olo nyt on siis kp 25/26-28

Jos sitä sitten kirjoittais vähän omaa napaakin. :D
Eli kp25/26-28 menossa, tädistä ei tietoakaan (onneks =)) muutama päivä sitten oli oientä alavatsa kipua, mutta meni ohitse, alaselvää vihloi toissa päivänä, mutta sekin katosi johonkin.. en ole vielä testannu, huomenna vois testata, viime kierto oli meinaan ton 26 päivää..
"Oireita": ei ole.. :D ei minkäänlaisia ei menkkamaisia eikä raskausmaisia.. :headwall: todella ahdistavaa.. äsken kun kävin vessassa, koitin kohdunnipukkaa ja kun muistelen viime kuuta näihin samoihin aikoihin niin nyt se oli huomattavasti kovempi, jos heittäis seinään niin jäis varmaan jälki.. :LOL: no joo, ollaanpas sitä vitsikkäällä päällä.. B) kahvikin maistuu yllättävän hyvälle, pitkästä aikaa. väsymys on ainoa joka on, mutta sitä nyt sitten on muutenkin aina, niin en laske sitä miksikään. :D
tulen huomenna heti kertomaan mitä testi näyttää.. :)

nyt tarvis malttaa mennä nukkumaan, hyvät yöt :wave:
 
nuhnus
toivottavasti tärppää =) ehkä mullakin sitten joskus :snotty:

mun "kuumetta" ei tosissaan paranna se et käyn katselemassa noita syntyneiden osastoa =)
ma lähdetään kolmistaan puumalaan mökille,pitäis joskus hankkii se matkanetti tähän kannettavaan,et sais koneen reissuille mukaan =)
 
Huomenia vaan kaikille!

Meillä esikoinen on vähän pipinä, niin ei sitten mennyt tänään eskariin. Tytöllä on kurkku kipeä ja valitteli myös että masua vääntää. :/ Onneksi ei kuumetta tai muuta isompaa ole. *koputtaa puuta* Viime vuonna ennen joulua meidän toisella tytöllä oli kuumetta 40 astetta, pissatulehdus, korvatulehdus ja tulehdusarvot korkealla. Tyttö joutui sairaalaan sen takia, oli siellä 4 päivää. Ja poika ja isompi tyttö oli kanssa kipeänä, jokainen vuoronperään. Siinä sitten oltiin piiitkään vain sisällä, kun koko ajan joku kipeänä. Se on yksi huono puoli (montaa sellaista en keksi), kun on monta lasta, että kun tulevat kipeäksi vuoronperään, niin siinä menee pitkä aika, ennenkuin koko porukka on taas kunnossa. Nyt sitä vaan toivoo, ettei samanlaista tulisi...

Mitenkäs täällä, onko joku jo aloittanut joulujuttujen tekemisen tai suunnittelun? :D Pikkasen aikaista, vastahan syksy alkoi... Mutta minä ainakin tykkään joulusta. Se on ihanaa aikaa! :xmas:

Niin muuten, olen unohtanut vastata tuohon kysymykseen: minä olen myös kotiäitinä. =)

Jään tänne odotteleen plussauutisia, että pääsee sitten onnitteleen! :D
 
Huomenia! Miten on Nuhnus, Lilli-85 ja Miranda-81, ootteko testailleet tai onko tätiä näkynyt tms? Mä en malta enää, plussatkaa nyt joku, jooko?

kuumeilija-, ei niitä lämpöjä nyt kannata tuijottaa, mutta jos siis olet kiinnostunut, niin mittaa aina aamulla, samaan aikaan, samasta paikasta (ei kainalosta-liian epätarkka), mielellään ennen sängystä ylösnousemista - tläälöin saat parhaiten vertailukelpoisen tuloksen. Lämpöö vaikuttaa niin moni asia, että muistatutan vain siitä, että jos sulla on lämmöt alhaalla, se voi johtua monesta muustakin asiasta kuin mahd. raskauteen liityvistä. Elikkäs, ei niiden varmaankaan ole "pakko" nousta, mutta jos sulla ei ole itsellä seurantaa useammalta kierrolta omista lämmöistä, niin tuosta ei kyllä voi päätellä mitään.

Mulla kans vauvakuume vain pahenee...onneksi on tuo ihana tytär, jota saa helliä paljon. Tyttö oli eilen tosi suloinen kun käytiin ukin ja mummin luona. Hän juoksi aina henkilön luota toiselle antamassa halauksia ja aina säesti tätä toimintaa "aijai" ja taas seuraavan luokse. Minkä ikäisenä muuten teillä, joilla on jo isompia lapsia, on lapset oppineet tekemään kuperkeikan? Meidän tyttö esitteli eilen illalla taitojaan, toki välillä meni kyljenkin kautta, mutta ihan oikeaoppisesti heitti monta kuperkeikkaa. Naurettiin miehen kanssa, että miten olis seuraavaksi kärrynpyörä? Tytär on siis nyt 1,5-vuotias.
 
Mammukka81
Mä olin jo valmiina ojentamaan :flower: joko Lillille, Mirandalle tai Nuhnukselle tai vaikka kaikille :flower: :flower: :flower:, eli ilmoitelkaas nyt ennen kuin nuo kukkaset vallan lakastuu!

:heart: Ihanaa viikonloppua ihan jokaiselle meistä! :heart:
 

Yhteistyössä