Vielä pohdintaa sieluista

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mistä sitten seuraava keho riippuu? Se riippuu vain elävästä olennosta itsestään: aivan kuten tämä päivä muokkaa huomisen tapahtumia. Toisin sanoen tietoisuus, jonka ihminen on muodostanut tässä elämässä, siirtää hänet kuoleman hetkellä uuteen ruumiiseen, joka vastaa hänen tietoisuuttaan kuolinhetkellä.
Olen kuolematon, koska:
kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.
 
vierailija
Olen kuolematon, koska:
kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.
Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.
 
vierailija
Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.
Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
 
vierailija
Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
Fyysinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama tapahtuu kaikelle tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, ylimaallinen alku(piste). Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. Lukemattomat intialaisen ajattelun luomukset sanovat, että sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Ruumis on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen ruumiiseen. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Jos sielun todellinen elämä ei ilmene, niin silloin vain mieli ja tunteet ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä substanssilla. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.
 
vierailija
Fyysinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama tapahtuu kaikelle tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, ylimaallinen alku(piste). Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. Lukemattomat intialaisen ajattelun luomukset sanovat, että sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Ruumis on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen ruumiiseen. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Jos sielun todellinen elämä ei ilmene, niin silloin vain mieli ja tunteet ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä substanssilla. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.
Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.
 
vierailija
Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.
Ruumis kuolee, kun sielu jättää ruumiin. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa. Ihmisellä ei ole sielua, mutta elävä olento itse on on sielu, jolla on fyysinen ruumis. Olisi siis oikein sanoa, että sielulla on ruumis.
 
vierailija
Ruumis kuolee, kun sielu jättää ruumiin. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa. Ihmisellä ei ole sielua, mutta elävä olento itse on on sielu, jolla on fyysinen ruumis. Olisi siis oikein sanoa, että sielulla on ruumis.
Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat. Hän näkee, kuulee jne. Hän hämmentyy nähdessään oman ruumiinsa makaamassa maassa. Hän ei heti tajua, että hän on kuollut. Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen. Siksi on niin tärkeää, että ihmiset oppivat kuoleman vaiheista jo eläessään, jotta kuoleman hetkellä pelko ei olisi niin suuri.
 
vierailija
Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat. Hän näkee, kuulee jne. Hän hämmentyy nähdessään oman ruumiinsa makaamassa maassa. Hän ei heti tajua, että hän on kuollut. Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen. Siksi on niin tärkeää, että ihmiset oppivat kuoleman vaiheista jo eläessään, jotta kuoleman hetkellä pelko ei olisi niin suuri.
Projisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.

Mutta intuitiivisesti jokainen ymmärtää, että tässä kehossa on jotain tuhoutumatonta. Kun joku kuolee, sukulaiset huudahtavat: "Kenelle jätit meidät!". Vaikka ruumis makaa heidän edessään. Jos persoonallisuus on ruumis, kukaan ei ole hylännyt ketään. Mutta jokainen ymmärtää, että vaikka kaikki kehon osat ovat paikallaan, tärkein asia on jäljellä - tietoisuus. Sielun ikuinen luonne pitää katoavan ruumiin koskemattomana, ja kun tämä ikuinen hiukkanen poistuu ruumiista, se alkaa nopeasti hajota. Jopa paatuneet materialistit tunnustavat epäsuorasti sielun olemassaolon, kun he toteavat, että kuoleman jälkeen on yhdeksän ja neljäkymmentä päivää. Mitä he juhlivat, jos ruumis on jo mätänemässä maassa? On selvää, että tämä perinne liittyy sielun kuolemanjälkeiseen olemassaoloon. Kaikilla maailman kansoilla on käsitys, että kuoleman hetkellä "jokin" irtoaa ruumiista ja menee jonnekin. Energian säilymislain mukaan sen on jatkettava olemassaoloaan muodossa tai toisessa. Tämä on jälleensyntymisen perusta.

Ymmärrys siitä, että olen sielu enkä ruumis, säilyy myös puheessamme. Emme sano: "Minä olen ruumis", vaan: "Minun ruumiini", toisin sanoen on olemassa joku, jolle tämä ruumis kuuluu. Ja kuka on tämä "minä", joka omistaa ruumiin? Se on näkymätön sielu, joka antaa keholle elämän ja tietoisuuden, kuten kuljettaja "elävöittää" auton. Samalla tavalla itsestään puhuessaan ihminen lyö rintaansa, sillä siellä, sydämen alueella, on todellinen "minä" - sielu, joka saa sydämen sykkimään. Tähän paikkaan ripustetaan risti tai suojaava amuletti.

Sielu on siis kaikkein tärkein asia, sillä ilman sitä ruumis on kuollut. Mutta sielusta, joka oli ruumiin herra, tuli sen orja, ja nyt se toimii vain akun roolissa. Näin on tapahtunut, koska sielu on menettänyt yhteytensä Jumalaan ja heikentynyt. Henkinen tieto on lääke tähän muistinmenetykseen.
 
vierailija
Projisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.

Mutta intuitiivisesti jokainen ymmärtää, että tässä kehossa on jotain tuhoutumatonta. Kun joku kuolee, sukulaiset huudahtavat: "Kenelle jätit meidät!". Vaikka ruumis makaa heidän edessään. Jos persoonallisuus on ruumis, kukaan ei ole hylännyt ketään. Mutta jokainen ymmärtää, että vaikka kaikki kehon osat ovat paikallaan, tärkein asia on jäljellä - tietoisuus. Sielun ikuinen luonne pitää katoavan ruumiin koskemattomana, ja kun tämä ikuinen hiukkanen poistuu ruumiista, se alkaa nopeasti hajota. Jopa paatuneet materialistit tunnustavat epäsuorasti sielun olemassaolon, kun he toteavat, että kuoleman jälkeen on yhdeksän ja neljäkymmentä päivää. Mitä he juhlivat, jos ruumis on jo mätänemässä maassa? On selvää, että tämä perinne liittyy sielun kuolemanjälkeiseen olemassaoloon. Kaikilla maailman kansoilla on käsitys, että kuoleman hetkellä "jokin" irtoaa ruumiista ja menee jonnekin. Energian säilymislain mukaan sen on jatkettava olemassaoloaan muodossa tai toisessa. Tämä on jälleensyntymisen perusta.

Ymmärrys siitä, että olen sielu enkä ruumis, säilyy myös puheessamme. Emme sano: "Minä olen ruumis", vaan: "Minun ruumiini", toisin sanoen on olemassa joku, jolle tämä ruumis kuuluu. Ja kuka on tämä "minä", joka omistaa ruumiin? Se on näkymätön sielu, joka antaa keholle elämän ja tietoisuuden, kuten kuljettaja "elävöittää" auton. Samalla tavalla itsestään puhuessaan ihminen lyö rintaansa, sillä siellä, sydämen alueella, on todellinen "minä" - sielu, joka saa sydämen sykkimään. Tähän paikkaan ripustetaan risti tai suojaava amuletti.

Sielu on siis kaikkein tärkein asia, sillä ilman sitä ruumis on kuollut. Mutta sielusta, joka oli ruumiin herra, tuli sen orja, ja nyt se toimii vain akun roolissa. Näin on tapahtunut, koska sielu on menettänyt yhteytensä Jumalaan ja heikentynyt. Henkinen tieto on lääke tähän muistinmenetykseen.
Sielu etsii täyttymystä ja vaeltaa koko olemassaolon ajan elämänmuodosta toiseen, kunnes se lopulta kehittyy ihmisen tasolle. Eri elämänmuotoja tarkkaillessamme havaitsemme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tietoisen kehityksen (ja tahdonilmaisun) kehittymisen. Mikä on kaiken tämän perusta? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Tietoisuus mahdollistaa olosuhteiden (olemassaolon) ja itse kehon havaitsemisen.

Vertaus, joka saattaa antaa oivalluksen: kuun heijastus vesilammikossa näyttää värisevän veden aaltoilun mukana. Mutta itse asiassa se vain loistaa, heijastuu vedestä, se on kiinteä, liikkumaton, vaikuttamaton. Sielu henkisestä sijainnistaan (joka ylittää ajan ja tilan) loistaa, heijastuu muuttuneen tietoisuuden kautta ruumiillisiin olosuhteisiin. Keho on sielun harhan biologinen ilmaus: itseilmaisu (joka perustuu väärään käsitykseen - väärin havaittuun minään)

...

Vapaa tahto toimii ihmiselämässä optimaalisesti. Mutta on olemassa rajoituksia (jotka perustuvat vapaan tahdon aiempaan käyttöön - aiempiin valintoihin). Miksi meidät pakotetaan (sidotaan) kokemaan asioita vastoin tahtoamme? Karma: toiminta ja reaktio. Tiede sanoo: "Jokaiseen toimintaan liittyy yhtä suuri ja vastakkainen reaktio". Kuulostaa yksinkertaiselta (aksiomaattiselta), mutta seuraukset ovat monimutkaisia. Varsinkin jos pohdimme, miten toimimme ja reagoimme toisiin ja toisten kanssa. Silloin siitä tulee monimutkaista, siihen liittyy monia toisiinsa liittyviä elementtejä ja tekijöitä, ja sitä on vaikea ymmärtää (joskus täydelliseen hämmennykseen asti)…
 
vierailija
Sielu etsii täyttymystä ja vaeltaa koko olemassaolon ajan elämänmuodosta toiseen, kunnes se lopulta kehittyy ihmisen tasolle. Eri elämänmuotoja tarkkaillessamme havaitsemme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tietoisen kehityksen (ja tahdonilmaisun) kehittymisen. Mikä on kaiken tämän perusta? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Tietoisuus mahdollistaa olosuhteiden (olemassaolon) ja itse kehon havaitsemisen.

Vertaus, joka saattaa antaa oivalluksen: kuun heijastus vesilammikossa näyttää värisevän veden aaltoilun mukana. Mutta itse asiassa se vain loistaa, heijastuu vedestä, se on kiinteä, liikkumaton, vaikuttamaton. Sielu henkisestä sijainnistaan (joka ylittää ajan ja tilan) loistaa, heijastuu muuttuneen tietoisuuden kautta ruumiillisiin olosuhteisiin. Keho on sielun harhan biologinen ilmaus: itseilmaisu (joka perustuu väärään käsitykseen - väärin havaittuun minään)

...

Vapaa tahto toimii ihmiselämässä optimaalisesti. Mutta on olemassa rajoituksia (jotka perustuvat vapaan tahdon aiempaan käyttöön - aiempiin valintoihin). Miksi meidät pakotetaan (sidotaan) kokemaan asioita vastoin tahtoamme? Karma: toiminta ja reaktio. Tiede sanoo: "Jokaiseen toimintaan liittyy yhtä suuri ja vastakkainen reaktio". Kuulostaa yksinkertaiselta (aksiomaattiselta), mutta seuraukset ovat monimutkaisia. Varsinkin jos pohdimme, miten toimimme ja reagoimme toisiin ja toisten kanssa. Silloin siitä tulee monimutkaista, siihen liittyy monia toisiinsa liittyviä elementtejä ja tekijöitä, ja sitä on vaikea ymmärtää (joskus täydelliseen hämmennykseen asti)…
Ensinnäkin meidän on selvitettävä: "Kuka minä olen?" Jos minä olen keho, meidän on puhuttava vain fyysisestä tietoisuudesta, koska kehomme koostuu karkeista ja hienojakoisista aineellisista elementeistä. Mutta aine on kuollutta, ellei tietoisuus ala olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. Toisin sanoen tietoisuuden puuttuessa materiaa ei ole lainkaan olemassa, koska ei ole ketään, joka havaitsisi sitä, eikä ketään, joka olisi vuorovaikutuksessa sen kanssa.

Näin ollen havaintomme perustuu nimenomaan tietoisuuteen. Srila Sridhar Maharaj antoi kirjassaan Subjective Evolution of Consciousness (Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio) seuraavan esimerkin: Sanotaan, että näemme jotain punaista. Missä tätä väriä on? Mielessä vai ulkoisessa maailmassa? Jos suljemme silmämme, voimmeko kuvitella tai "nähdä" punaisen? Totta kai voimme. Näin ollen kaikki on läsnä tietoisuudessa.

Tämä on meidän perustamme - me olemme tietoisuus. Ruumis on vain väline, joka toimii tietoisuuden tahtoa tottelemalla. Jos tietoisuus ei hallitse kehoa (esimerkiksi poistuu siitä kuoleman hetkellä), se muuttuu elottomaksi, kaikki prosessit siinä pysähtyvät, ja hajoaminen alkaa, ja tämä on seurausta tietoisuuden puutteesta.

Absoluutin osasina (hiukkasina), tietoisuutena, me olemme passiivisia, vain tarkkailemme. Kaikki toimet täällä eivät siis ole meidän tekemiämme. Jumala sanoo Bhagavad-gitassa, että aineellinen energia on syyn ja seurauksen perusta, kun taas sielu on ilon ja surun lähde. Näin on silloin, jos sielu assosioituu ruumiiseen ja katsoo toimivansa tässä maailmassa, toisin sanoen se ottaa kantaakseen suoritettujen tekojen seuraukset. Jos toimintaa kuitenkin toteutetaan ilman kiintymystä tuloksiin - huonoihin tai hyviin - nämä toiminnot eivät orjuutta sielua, ja sen seurauksena ne johtavat sen todellisen ”minän” oivaltamiseen.
 
vierailija
Ensinnäkin meidän on selvitettävä: "Kuka minä olen?" Jos minä olen keho, meidän on puhuttava vain fyysisestä tietoisuudesta, koska kehomme koostuu karkeista ja hienojakoisista aineellisista elementeistä. Mutta aine on kuollutta, ellei tietoisuus ala olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. Toisin sanoen tietoisuuden puuttuessa materiaa ei ole lainkaan olemassa, koska ei ole ketään, joka havaitsisi sitä, eikä ketään, joka olisi vuorovaikutuksessa sen kanssa.

Näin ollen havaintomme perustuu nimenomaan tietoisuuteen. Srila Sridhar Maharaj antoi kirjassaan Subjective Evolution of Consciousness (Tietoisuuden subjektiivinen evoluutio) seuraavan esimerkin: Sanotaan, että näemme jotain punaista. Missä tätä väriä on? Mielessä vai ulkoisessa maailmassa? Jos suljemme silmämme, voimmeko kuvitella tai "nähdä" punaisen? Totta kai voimme. Näin ollen kaikki on läsnä tietoisuudessa.

Tämä on meidän perustamme - me olemme tietoisuus. Ruumis on vain väline, joka toimii tietoisuuden tahtoa tottelemalla. Jos tietoisuus ei hallitse kehoa (esimerkiksi poistuu siitä kuoleman hetkellä), se muuttuu elottomaksi, kaikki prosessit siinä pysähtyvät, ja hajoaminen alkaa, ja tämä on seurausta tietoisuuden puutteesta.

Absoluutin osasina (hiukkasina), tietoisuutena, me olemme passiivisia, vain tarkkailemme. Kaikki toimet täällä eivät siis ole meidän tekemiämme. Jumala sanoo Bhagavad-gitassa, että aineellinen energia on syyn ja seurauksen perusta, kun taas sielu on ilon ja surun lähde. Näin on silloin, jos sielu assosioituu ruumiiseen ja katsoo toimivansa tässä maailmassa, toisin sanoen se ottaa kantaakseen suoritettujen tekojen seuraukset. Jos toimintaa kuitenkin toteutetaan ilman kiintymystä tuloksiin - huonoihin tai hyviin - nämä toiminnot eivät orjuutta sielua, ja sen seurauksena ne johtavat sen todellisen ”minän” oivaltamiseen.
Kuoleman aikana hienovarainen keho irtoaa fyysisestä kehosta ja jatkaa matkaansa, mutta mihin, riippuu eletystä elämästä. Hienovaraisen kehon sisällä on sielu. Jotkut sanovat hienovaraista kehoa astraalikehoksi.
 
vierailija
Kuoleman aikana hienovarainen keho irtoaa fyysisestä kehosta ja jatkaa matkaansa, mutta mihin, riippuu eletystä elämästä. Hienovaraisen kehon sisällä on sielu. Jotkut sanovat hienovaraista kehoa astraalikehoksi.
Maya then applied a double case on the spiritual form of the soul. The double case is described by the words linga and sthul. The mayik existence has twenty-four substances: — the five elements: the earth, the water, the fire, the air and the firmament; the five properties: the sound, the touch, the sight, the taste and the smell; and ten indrias i.e., the five senses; the eye, the ear, the nose, the tongue and the touch and five working organs such as hands, legs etc. These twenty form the sthul or outer case.

The mana, the buddhi, the chitta and the ahamkar, i.e., the mind, the understanding, the attention and the perverted ego compose the linga deha or the inner case. Then after encasing the spiritual form of the soul, maya employs the fallen souls to work. Mayik work is composed of karma, akarma and vikarma. Karma is conventionally good action done to obtain punya or virtue, such as performance of duties enjoined by the varnashram dharma of the smartas. Akarma is omission to do duty. Vikarma is sin or crime. Karma procures heavenly elevations up to the Brahmalok.
 
vierailija
Maya then applied a double case on the spiritual form of the soul. The double case is described by the words linga and sthul. The mayik existence has twenty-four substances: — the five elements: the earth, the water, the fire, the air and the firmament; the five properties: the sound, the touch, the sight, the taste and the smell; and ten indrias i.e., the five senses; the eye, the ear, the nose, the tongue and the touch and five working organs such as hands, legs etc. These twenty form the sthul or outer case.

The mana, the buddhi, the chitta and the ahamkar, i.e., the mind, the understanding, the attention and the perverted ego compose the linga deha or the inner case. Then after encasing the spiritual form of the soul, maya employs the fallen souls to work. Mayik work is composed of karma, akarma and vikarma. Karma is conventionally good action done to obtain punya or virtue, such as performance of duties enjoined by the varnashram dharma of the smartas. Akarma is omission to do duty. Vikarma is sin or crime. Karma procures heavenly elevations up to the Brahmalok.
Einstein sanoi: "Jokainen, joka on vakavasti mukana tieteellisessä tutkimuksessa, voi nähdä, kuinka luonnonlait ovat täynnä tietoisuutta, joka on paljon korkeampi kuin ihmisen tietoisuus. Jumala on siis todellisuutta älykkäälle. Kun ihminen ryhtyy tutkimaan materiaa, häntä valtaa euforia, joka on kuin ekaluokkalaista, joka on oppinut kertotaulun ja luulee, että kaikki tieto on nyt paljastunut hänelle. Mutta todellinen tieto on hänestä yhtä kaukana kuin tähdet. Jumalaan ei johda pinnallinen tieto, vaan syvällinen tieteellinen tieto.

Kun ihminen hankkii aineellista alkutietoa, se synnyttää ylpeyttä ja skeptisyyttä naiiveja uskomuksia kohtaan ja johtaa ateismiin, joka kieltää Jumalan. Aineellisen tiedon kehittyminen edelleen muuttaa ihmisen nihilistisestä ateistista kehittyneeksi materialistiksi, joka uskoo, että hänestä itsestään voi tulla Jumala.

Naiivin uskon ja kypsän henkisyyden välissä on kolme sairaalloisen tietoisuuden tasoa (ateismi, materialismi ja persoonattomuus). Vedat kutsuvat näitä tietoisuuden tasoja tuskallisiksi, koska sielu ei missään niistä ymmärrä luontoaan, joka on ikuisuus, tieto ja autuus.
 
vierailija
Einstein sanoi: "Jokainen, joka on vakavasti mukana tieteellisessä tutkimuksessa, voi nähdä, kuinka luonnonlait ovat täynnä tietoisuutta, joka on paljon korkeampi kuin ihmisen tietoisuus. Jumala on siis todellisuutta älykkäälle. Kun ihminen ryhtyy tutkimaan materiaa, häntä valtaa euforia, joka on kuin ekaluokkalaista, joka on oppinut kertotaulun ja luulee, että kaikki tieto on nyt paljastunut hänelle. Mutta todellinen tieto on hänestä yhtä kaukana kuin tähdet. Jumalaan ei johda pinnallinen tieto, vaan syvällinen tieteellinen tieto.

Kun ihminen hankkii aineellista alkutietoa, se synnyttää ylpeyttä ja skeptisyyttä naiiveja uskomuksia kohtaan ja johtaa ateismiin, joka kieltää Jumalan. Aineellisen tiedon kehittyminen edelleen muuttaa ihmisen nihilistisestä ateistista kehittyneeksi materialistiksi, joka uskoo, että hänestä itsestään voi tulla Jumala.

Naiivin uskon ja kypsän henkisyyden välissä on kolme sairaalloisen tietoisuuden tasoa (ateismi, materialismi ja persoonattomuus). Vedat kutsuvat näitä tietoisuuden tasoja tuskallisiksi, koska sielu ei missään niistä ymmärrä luontoaan, joka on ikuisuus, tieto ja autuus.
Fyysinen keho: ihminen elää vain muutaman vuosikymmenen, ja siksi se on egomme väliaikainen osa. Sillä on neljä tarvetta: ruoka, uni, seksi ja puolustus.

Hienojakoista kehoa eri perinteissä sitä kutsutaan astraaliseksi, mentaaliseksi, eetteriseksi, hienovaraiseksi jne. Joskus se nähdään aurana - fyysisestä kuoresta lähtevänä hehkuna. Mitä puhtaampia ihmisen ajatukset ovat, sitä kirkkaampi on hänen auransa, ja pyhimyksissä se näkyy sädekehänä hänen päänsä yllä. Jotkut ajattelevat, että tämä on sielu, mutta tämä ruumis koostuu hienovaraisesta aineesta - uskomuksista, ajatuksista ja makuelämyksistä, jotka voivat muuttua elämän aikana, ja siksi tämäkään ei ole ikuinen minämme. Tämän hienojakoisen kehon tarpeet ovat tiedon ja tunteiden vaihto. Siksi yhteiskunnalla on kirjastoja, tiedotusvälineitä, oppilaitoksia, internet, viihdepaikkoja, elokuvateattereita jne.

Näyttäisi siltä, että nämä kaksi kehoa voidaan rajoittaa yhteen henkilöön. Jossain sydämemme syvyyksissä on kuitenkin vielä henkisiä tarpeita, kuten ikuisuuden, absoluuttisen tiedon, täydellisyyden ja täydellisen onnen kaipuu. Nämä tarpeet kumpuavat sielusta itsestään. Vedalaisessa kielessä, sanskritissa, sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.
 
vierailija
Einstein sanoi: "Jokainen, joka on vakavasti mukana tieteellisessä tutkimuksessa, voi nähdä, kuinka luonnonlait ovat täynnä tietoisuutta, joka on paljon korkeampi kuin ihmisen tietoisuus. Jumala on siis todellisuutta älykkäälle. Kun ihminen ryhtyy tutkimaan materiaa, häntä valtaa euforia, joka on kuin ekaluokkalaista, joka on oppinut kertotaulun ja luulee, että kaikki tieto on nyt paljastunut hänelle. Mutta todellinen tieto on hänestä yhtä kaukana kuin tähdet. Jumalaan ei johda pinnallinen tieto, vaan syvällinen tieteellinen tieto.

Kun ihminen hankkii aineellista alkutietoa, se synnyttää ylpeyttä ja skeptisyyttä naiiveja uskomuksia kohtaan ja johtaa ateismiin, joka kieltää Jumalan. Aineellisen tiedon kehittyminen edelleen muuttaa ihmisen nihilistisestä ateistista kehittyneeksi materialistiksi, joka uskoo, että hänestä itsestään voi tulla Jumala.

Naiivin uskon ja kypsän henkisyyden välissä on kolme sairaalloisen tietoisuuden tasoa (ateismi, materialismi ja persoonattomuus). Vedat kutsuvat näitä tietoisuuden tasoja tuskallisiksi, koska sielu ei missään niistä ymmärrä luontoaan, joka on ikuisuus, tieto ja autuus.
Muutama vuosi sitten Wienissä syntymästään asti sokea nainen koki kliinisen kuoleman leikkauksen aikana, minkä jälkeen hän kuvaili kirurgien muotokuvia yllättävän tarkasti. Hänen mukaansa hän (sielu ohuessa ruumiinkuoressa) nousi fyysisestä ruumiista ja sai välittömästi oivalluksen. Kun sielu oli palannut lihaan, keho alkoi jälleen osoittaa elonmerkkejä, mutta näkyjä ei enää ollut, ja jäljelle jäi vain muisto siitä, mitä hän oli nähnyt. Tämä osoittaa, että alkuperäiset tunteet tulevat sielusta ja ilmenevät ulkoisten aistielinten kautta, jotka ovat pelkkiä mekaanisia laitteita, jotka eivät toimi ilman sielun elämänvoimaa. Tämän naisen silmähermot olivat surkastuneet syntymästä lähtien, ja siksi sielu ei voinut nähdä mitään ruumiin läpi, mutta kun hän tuli ulos ruumiista, sielun luonnollinen näkökyky ilmeni. Nyt tulee selväksi, mitä näemme unissa, kun silmämme ovat kiinni. Miten muuten sokea ennustaja Vanga näkisi tulevaisuuden ja kuuro Beethoven voisi kuulla musiikkia? Nämä kaikki ovat sielun sisäisten tunteiden ilmentymiä.
 
vierailija
Muutama vuosi sitten Wienissä syntymästään asti sokea nainen koki kliinisen kuoleman leikkauksen aikana, minkä jälkeen hän kuvaili kirurgien muotokuvia yllättävän tarkasti. Hänen mukaansa hän (sielu ohuessa ruumiinkuoressa) nousi fyysisestä ruumiista ja sai välittömästi oivalluksen. Kun sielu oli palannut lihaan, keho alkoi jälleen osoittaa elonmerkkejä, mutta näkyjä ei enää ollut, ja jäljelle jäi vain muisto siitä, mitä hän oli nähnyt. Tämä osoittaa, että alkuperäiset tunteet tulevat sielusta ja ilmenevät ulkoisten aistielinten kautta, jotka ovat pelkkiä mekaanisia laitteita, jotka eivät toimi ilman sielun elämänvoimaa. Tämän naisen silmähermot olivat surkastuneet syntymästä lähtien, ja siksi sielu ei voinut nähdä mitään ruumiin läpi, mutta kun hän tuli ulos ruumiista, sielun luonnollinen näkökyky ilmeni. Nyt tulee selväksi, mitä näemme unissa, kun silmämme ovat kiinni. Miten muuten sokea ennustaja Vanga näkisi tulevaisuuden ja kuuro Beethoven voisi kuulla musiikkia? Nämä kaikki ovat sielun sisäisten tunteiden ilmentymiä.
Sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.
 
vierailija
Sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.
Vedan mukaan hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote, vaan sielun varjo, joka heijastuu aineelliseen maailmaan. Ja koska varjo on samankaltainen kuin sen lähde, psykologit sekoittavat tämän hienojakoisen ruumiin sieluun, vaikka sielu itsessään on hienovaraisempi ja psyyke on vain sielun ulkoinen ilmentymä tässä maailmassa. Toisin sanoen hienojakoinen keho on eräänlainen sielun ulostulo, joka auttaa ikuista sielua sopeutumaan elämään katoavassa maailmassa. Ja koska hienojakoinen keho on lähempänä sielua kuin fyysinen keho, sillä on juuri edellä mainitut mystiset kyvyt. Sielun henkisen energian ansiosta hienojakoisen ruumiin luonne on pitkälti riippumaton fysikaalisista laeista. Tämän vuoksi tieteen on vaikea ymmärtää näitä ihmeitä. Toisin sanoen ihme on henkisen energian ilmeneminen aineellisessa maailmassa.

Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta ruumiista siinä, että sielu on itse elävä henkilö, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toiminnallinen kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

Fyysinen ruumis ja hienojakoinen ruumis toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.

Ego on tunne siitä, että olemme joku, eli itseidentiteetti. Kun sielu on puhtaassa tietoisuudessa, se pitää itseään Jumalan ikuisena hiukkasena. Tämä on todellinen egomme, joka on luontainen sielussa itsessään. Mutta tässä maailmassa kapinalliset sielut tulevat julistamaan riippumattomuuttaan Jumalasta. Siksi sielu tarvitsee tätä "väärää egoa", joka peittää sielun ohuella kerroksella ja saa sen pitämään itseään aineen evoluution tuotteena. Kun ikuinen sielu pitää itseään väliaikaisena fyysisenä kehona, se on väärän egon ilmentymä.
 
vierailija
Vedan mukaan hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote, vaan sielun varjo, joka heijastuu aineelliseen maailmaan. Ja koska varjo on samankaltainen kuin sen lähde, psykologit sekoittavat tämän hienojakoisen ruumiin sieluun, vaikka sielu itsessään on hienovaraisempi ja psyyke on vain sielun ulkoinen ilmentymä tässä maailmassa. Toisin sanoen hienojakoinen keho on eräänlainen sielun ulostulo, joka auttaa ikuista sielua sopeutumaan elämään katoavassa maailmassa. Ja koska hienojakoinen keho on lähempänä sielua kuin fyysinen keho, sillä on juuri edellä mainitut mystiset kyvyt. Sielun henkisen energian ansiosta hienojakoisen ruumiin luonne on pitkälti riippumaton fysikaalisista laeista. Tämän vuoksi tieteen on vaikea ymmärtää näitä ihmeitä. Toisin sanoen ihme on henkisen energian ilmeneminen aineellisessa maailmassa.

Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta ruumiista siinä, että sielu on itse elävä henkilö, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toiminnallinen kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

Fyysinen ruumis ja hienojakoinen ruumis toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.

Ego on tunne siitä, että olemme joku, eli itseidentiteetti. Kun sielu on puhtaassa tietoisuudessa, se pitää itseään Jumalan ikuisena hiukkasena. Tämä on todellinen egomme, joka on luontainen sielussa itsessään. Mutta tässä maailmassa kapinalliset sielut tulevat julistamaan riippumattomuuttaan Jumalasta. Siksi sielu tarvitsee tätä "väärää egoa", joka peittää sielun ohuella kerroksella ja saa sen pitämään itseään aineen evoluution tuotteena. Kun ikuinen sielu pitää itseään väliaikaisena fyysisenä kehona, se on väärän egon ilmentymä.
Jälleensyntyminen on siirtymistä uuteen ruumiiseen. Ymmärtääksesi ulkoisen jälleensyntymisen (siirtyminen toiseen kehoon) sinun on ensin ymmärrettävä sisäinen jälleensyntyminen. Sitä tapahtuu meille jokaiselle joka sekunti. Lääkärit väittävät, että kaikki kehomme solut korvautuvat kokonaan seitsemän vuoden välein. Tämä tarkoittaa sitä, että joka seitsemäs vuosi olemme itse asiassa eri kehossa (koska kaikki kehon elementit ovat muuttuneet aineenvaihduntaprosessin vuoksi). Kaikista ruumiin muutoksista huolimatta tunnemme sisäisesti pysyvämme samana ihmisenä, koska itse tietoisuus, joka tulee sielusta, on pysyvää, toisin kuin ruumis. Todellisuudessa fyysinen keho on kuin hidas kemiallisten elementtien virta sielun ympärillä. Mutta koska tämä virtaus on hyvin hidasta, emme huomaa sitä ja ajattelemme, että keho on vakio.

... Sisäisen jälleensyntymisen prosessi yhden elämän aikana (lapsen ruumiista vanhan miehen ruumiiseen) päättyy siis ulkoisen jälleensyntymisen prosessiin. Ulkoista jälleensyntymistä on vaikea todentaa empiirisesti (kuten muuten monia tieteellisiä käsitteitä), mutta se on moraalisella ja henkisellä tasolla energian säilymisen lain ilmentymä. Kun jätämme yhden ruumiin, saamme toisen, joka vastaa toiveitamme ja ansioitamme. Amerikassa reinkarnaation tutkimista on käsitellyt neljännesvuosisadan ajan tunnettu psykiatri Ian Stevenson, jolla on satoja tieteellisesti todennettuja ja vahvistettuja reinkarnaatiotapauksia.
 
vierailija
Jälleensyntyminen on siirtymistä uuteen ruumiiseen. Ymmärtääksesi ulkoisen jälleensyntymisen (siirtyminen toiseen kehoon) sinun on ensin ymmärrettävä sisäinen jälleensyntyminen. Sitä tapahtuu meille jokaiselle joka sekunti. Lääkärit väittävät, että kaikki kehomme solut korvautuvat kokonaan seitsemän vuoden välein. Tämä tarkoittaa sitä, että joka seitsemäs vuosi olemme itse asiassa eri kehossa (koska kaikki kehon elementit ovat muuttuneet aineenvaihduntaprosessin vuoksi). Kaikista ruumiin muutoksista huolimatta tunnemme sisäisesti pysyvämme samana ihmisenä, koska itse tietoisuus, joka tulee sielusta, on pysyvää, toisin kuin ruumis. Todellisuudessa fyysinen keho on kuin hidas kemiallisten elementtien virta sielun ympärillä. Mutta koska tämä virtaus on hyvin hidasta, emme huomaa sitä ja ajattelemme, että keho on vakio.

... Sisäisen jälleensyntymisen prosessi yhden elämän aikana (lapsen ruumiista vanhan miehen ruumiiseen) päättyy siis ulkoisen jälleensyntymisen prosessiin. Ulkoista jälleensyntymistä on vaikea todentaa empiirisesti (kuten muuten monia tieteellisiä käsitteitä), mutta se on moraalisella ja henkisellä tasolla energian säilymisen lain ilmentymä. Kun jätämme yhden ruumiin, saamme toisen, joka vastaa toiveitamme ja ansioitamme. Amerikassa reinkarnaation tutkimista on käsitellyt neljännesvuosisadan ajan tunnettu psykiatri Ian Stevenson, jolla on satoja tieteellisesti todennettuja ja vahvistettuja reinkarnaatiotapauksia.
Kaikilla elävillä olennoilla on sielu. Elävä olento itse onkin sielu. Sielu on TIETOISUUS. Sielu on energia, joka elävöittää koko kehon. Ehkä olisi siis tarkempaa sanoa, että sielulla (tietoisuudella) on keho. Ja uuden kehomme saamme reinkarnaation yhteydessä: miten olemme elänneet ja millainen on tietoisuudemme taso kuolenhetkellä. Viimeinen ajatus, ennen sitä, kuin sielu poistuu ruumiistaan. Jos on tiedoton, en tiedä tarkalleen, ehkä tietoisuudemme taso ennen tiedottomuutta, en ole ottanut kovin selvää, mutta voisn kysyä viisaammilta. Jos tietoisuutemme taso on hyvin alhainen, emme synny uudelleen ihmisiksi, ainakaan tällä kertaa. Jos tietoisuutemme taso on korkeampi, saamme korkeamman kehon, joka koostuu hienovaraisemmista elementeistä kuin maan asukkailla. Emme ehkä palaa tälle planeetalle. Saatamme palata tai ei. Olemme olleet jo useissa universumeissa, useilla planeetoilla.

Siksi meidän olisi alettava kiinnittää siihen huomiota jo elinaikanamme.
 
muistelen kuulleeni tai lukeneeni joskus että sielumme palaa takaisin maanpäälle uuteen kehoon lukemattomia kertoja kunnes sielu on hengellisesti valmis jatkamaan matkaa jonnnekkin toiseen ulottuvuuteen.Sen vuoksi ihmisille saattaa tulla dejavu ilmiö siitä että jokin tapahtuma on tuttu jostain,kuin hän olisi kokenut tapahtuman joskus uudestaan.Hypnoosissa jotkin ihmiset ovat myös muistaneet keitä ovat edellisessä elämässä olleet,ja mitä tehneet.
 
Viimeksi muokattu:
Keho, tä
Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.
Keho, tämä fyysinen elävä matkustusväline tässä elämässä on keho.
Kun ihminen kuolee, silloin on ruumis kyseessä.

Aivan hirvittää lukea tekstiä, jossa elävää kehoa nimitetään ruumiiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kokardi65
vierailija
Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat. Hän näkee, kuulee jne. Hän hämmentyy nähdessään oman ruumiinsa makaamassa maassa. Hän ei heti tajua, että hän on kuollut. Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen. Siksi on niin tärkeää, että ihmiset oppivat kuoleman vaiheista jo eläessään, jotta kuoleman hetkellä pelko ei olisi niin suuri.
Kristinuskossa termit ja sanat sielu, henki ja hienovarainen keho ovat jotenkin sekaisin, sekoitettuna keskenään. Tai ehkä se johtuu erilaisista käännöksistä tai erilaisista alkuperäisten sanojen ymmärtämättömyydestä. En tiedä, miksi näin on.

Kun sielu poistuu, jäljelle jää vain ruumis, joka on pelkka materiaa. Mutta elävällä olennolla on sielu. Sielu on energiaa. Tämän todisti matemaattisesti myös Kurt Friedrich Gödel, Einsteinin ystävä.



Olen ikuinen sielu, joka vaihtaa kehoja. Kehoni, joka on annettu minulle toimiakseni aineellisessa maailmassa, ei ole oikeasti minä. Minä olen sielu kehossani. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa, joka elävöittää kehoa.
 
vierailija
Kristinuskossa termit ja sanat sielu, henki ja hienovarainen keho ovat jotenkin sekaisin, sekoitettuna keskenään. Tai ehkä se johtuu erilaisista käännöksistä tai erilaisista alkuperäisten sanojen ymmärtämättömyydestä. En tiedä, miksi näin on.

Kun sielu poistuu, jäljelle jää vain ruumis, joka on pelkka materiaa. Mutta elävällä olennolla on sielu. Sielu on energiaa. Tämän todisti matemaattisesti myös Kurt Friedrich Gödel, Einsteinin ystävä.



Olen ikuinen sielu, joka vaihtaa kehoja. Kehoni, joka on annettu minulle toimiakseni aineellisessa maailmassa, ei ole oikeasti minä. Minä olen sielu kehossani. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa, joka elävöittää kehoa.
Kääntymällä pois Jumalasta ja unohtamalla Hänet sielu on aikojen saatossa uppoutunut Jumalan ulkoiseen (aineelliseen) energiaan. Löytyessään mayan maailmasta, vääristä käsityksistä todellisuudesta, se on tuominnut itsensä kärsimään syntymän ja kuoleman kiertokulussa.

Kuten kipinät lentävät tulesta, niin yksittäiset sielut lähtevät Korkeimmasta, Jumalasta.

Upanishadin mukaan (4.3.9): "Sielu voi olla kahdessa maailmassa: aineellisessa ja henkisessä. Kolmannessa, välitilassa, joka muistuttaa unta [syvä uni ilman unia, jota verrataan Brahmánissa olemiseen ('Brihadaranyaka Upanishad , 4.3.19)], sielu on rajaseudulla, jossa olemassaolon henkinen ja aineellinen sfääri kohtaavat. Koska se on 'neutraalilla maaperällä', se tarkastelee samanaikaisesti sekä aineen että tietoisuuden maailmaa".
 

Yhteistyössä