**viikko 35**

Huh hellettä B) ja tervetuloa kaikki uudet tänne mukaan jännäilemään!
Meela kyselit noista ovispäivistä.Kyllä mullakin on usein siellä kp 16-18 ovis ja tikut näyttää vahvaa viivaa silloin. Ei kai se liian myöhään ole? :/
 
moi ja tervetuloa tänne pinoon meela ja muut! hyvä jos oon pystyny yhtään lohduttamaan...tiiän tunteen ku oikein masentaa. just oli itellä sellaset päivät tossa vkonloppuna. itketti ja muutenki masenti koko elämä. välillä tuntuu et hormoonit tai jotkut pistää koko elämän sekasin. no, nyt on jo parempi olo. meitä onkin tosiaan aika monta sieltä samasta pinosta...kai siellä kuitenkin jollain onnisti. ja nyt toivon et tosi monella tästä pinosta!!! kyselit meela tosta oviksesta..epäilen et tossa kp14 tienoilla, mut oon alkanu ajatteleen et kauhee jos en ovistele ollenkaan. en ole tikutellu ikinä. varmaan joskus vois jos kauan alkaa venymään tää yritys. oon kyllä niin malttamaton et haluan heti sen vauvan! toivottavasti ees joskus. on mulla se hyvä puoli että on jo yksi lapsi. :heart: Kiva kun kaikki tulitte tänne! =)
 
Kiva, kun meitä on jo näin moni jännäämässä - porukalla on aina hauskempaa =)

Joku kyseli oviksen ajankohdasta ja bongailusta: se vasta on ydinfysiikkaa se B) Itse taisin bongata oviksen 100- varmasti ensimmäistä kertaa vasta viime kierrossa ja nyt siitä "viisastuneena" odotellaan ovista jälleen saapuvaksi. Omalla kohdalla se on helpointa tunnistaa limoista ja halukkuuden kasvusta. Lämpöjen mittailuun en jaksa lähteä ja ovistesteistä on sen verran surkeita tuloksia, että en taida luottaa niihin paljoakaan... Vaikka voisihan nekin 5 jäljellä olevaa käyttää pois kuleksimasta :LOL:

Helteisiä päiviä kaikille!
 
Luin tänään jommasta kummasta iltapäivälehdestä, että [/b]ibubrofeiini ovulaation aikaan syötynä estää raskautumisen!!! Eli Buranat, Ibumaxit sun muut estäisivät hetkellisesti raskautumisen, mutta että pysyvää haittaa siitä ei jäisi.


Jäi vähän mietityttämään, että kun olen kahdessa "yrityskierrossa" ollut hummailemassa juuri oviksen aikaan ja nappaillut aika monta Buranaa kankkuseen niin olisikohan sillä ollut vaikutusta :/
 
Itse heitin Buranat lääkekaapista roskikseen! Itsellä kun on paha tapa nappailla Burana 600:sia oikein vaan urakalla aina kun otan pikkusenkin enemmän tuota ilolientä. Usein otan jo bileiltana "ennaltaehkäisemään" pahaa oloa :ashamed:

Mutta nyt loppui niiden syönti! Vaikka eipä niille tarvetta enää ole muutenkaan, sillä lopetin edellisten menkkojen jälkeen alkoholinkäytön kokonaan, samoin tupakoinnin! Tilalle otin säännölliset greippimehudrinksut ja Multitabsin raskausvitamiinit B) Jos ei näillä poppakonsteilla ja elämäntapamuutoksilla raskauduta niin ei sitten millään :LOL:
 
KESKIVIIKKO 8.8

Annastiina69.....kp3/28...................yk2.....................4.Toiveissa
Kaneliomena.....kp3/28...................yk15...................1.Toiveissa
Nuhnus.............kp3/26-28..............yk3.....................1.Toiveissa
Meela...............kp4/26-28...............yk6.....................1.Toiveissa
nanna81..........kp 5/29-36...............yk9....................1.Toiveissa
summer81........kp 6/28...................yk3....................2.Toiveissa
Carmen...........kp 7/25-29...............yk3....................1.Toiveissa
Heksamiina.......kp8/27-28...............yk ?...................1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp9/28.....................yk5....................2.Toiveissa
Annie76...........kp 10/32-35..............yk7...................1.Toiveissa
Annuli81...........kp10/28-35...............yk5..................1.Toiveissa



 
Minä voisin hypätä myös teidän kanssa tähän pinoon jos sekaan huolitte. :wave:
Toista lasta yritetään,esikoinen täytti juuri 10kk. Kp:t ois 9/28 ja yk 5 jo menossa.
Tässä kierrossa otetaan tikuttaminenkin jo avuksi,josko se tulosta tuottaisi.. :kieh: :D
 
Täytyypäs mennä henkilökohtaisuuksiin ja kysästä teiltä muilta, että kuinka kauan pidätte mällejä sisällänne? Joku sano, että alkaa heti nukkuun eikä käy vessassa, mutta en oikein ymmärrä miten voi olla niin kun multa ne ainakin huljahtaa heti pihalle jos liikkuu hiukankin :LOL:

Siksi tätä kyselen, että luin eilen pesun sivuja ja siellä oli juttua että voi tehdä koti-inseminaation kuukautiskupin laittamalla niin tavarat pysyy sisällä.. Konstit on monet!
Onko kellään kokemusta/tietoa? :/
:LOL:
 
Meela: Minä oon lukenu kans tuosta että pitäis jäädä ainaski makoilemaan, mutta jostain myös luin että suurin osa "tavarasta" tulee normaalistikkin aina pois, mutta osa jatkaa matkaa joka tapauksessa. En ole kyllä itse monestikkaan jääny pitkäks aikaa paikoilleen vaan vessa/suihku odottaa :) ...
 
Menossa kp8 eikä tietoakaan ovistuntemuksista.. Kahdessa viime kierrossahan on ovis osunut minulla jo kp:lle 10/25 joten onkohan tulossa pidempi kierto :/ No, ei auta kuin odotella - ja panna parastaan sillä välin :LOL:

Mites teillä; löytyykö muita, jotka odottavat ovista näin alkukierrossa?
 
Perjantai 10.8

Annastiina69.....kp5/28...................yk2.....................4.Toiveis sa
Kaneliomena.....kp5/28...................yk15...................1.Toiveissa
Nuhnus.............kp5/26-28..............yk3.....................1.Toiveis sa
Meela...............kp6/26-28...............yk6.....................1.Toive issa
nanna81..........kp 7/29-36...............yk9....................1.Toiveissa
summer81........kp 8/28...................yk3....................2.Toiveissa
Carmen...........kp 9/25-29...............yk3....................1.Toiveissa
Heksamiina.......kp10/27-28...............yk ?...................1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp11/28.....................yk5..................2.Toiveissa
Annie76...........kp 12/32-35..............yk7...................1.Toiveissa
Annuli81...........kp12/28-35...............yk5..................1.Toiveissa


 
tervehdys! oon paljon mietiskelly tota ovista...jos erehdynkin ihan ajasta ja yritys on turhaa. ajotushan se kuitenkin on tosi tärkee. no, luulen että toi ens viikko olis sellasta hyvää aikaa panostaa asiaan...tosiaan oon tossa kp14 aikoihin sen huomannu olevan. mites se on..että onks se ovis niiden limojen aikaan vai jälkeen vai kuinka?
 
Mä olen miettinyt ihan samaa Annuli81, että olisko hyvä käydä tarkastuttamassa ittensä jos vaikka olis joku putki tukossa tms. Onko kukaan alle vuoden yrittänyt käynyt ja mitä ne lääkärit on sanonu/onko ollu jotain? Toisaalta mistä sitä tietää mitään vaikka menkat on säännölliset, voihan olla vaikka ettei oo oikeasti ovista tai jotain...?
 
annuli81, ei mitään tietoa tutkimuksista. välillä kans tulee epätoivonen olo vaikka yritys vasta alussa. iso :hug: niille joilla jo yritystä kauemmin takana. varmasti rankkaa, kun joka kk odotat ja odotat. Kyllähän gynellä voi käydä juttelemassa asiasta. ainakin mieltä keventää. Mutta ei nyt kukaan menetetä toivoa vielä!!!kyllä me ne nyytit saadaan :heart:
 
Sama ajatus mulla on pyöriny päässä, kun yk 7 jo tällä kierrolla pyörähti käyntiin. :/
Vaikka luulen kyllä että yhden kerran on jo tärpänny (yk4), koska silloin sain haamun raskaustestiin kp 34 ja siitä kp 36 alkoi menkat. Sain tietää, että kyseessä saattoi olla hyvin varhainen keskenmeno, jolloin testi näyttää että veressä olisi jo hieman raskaushormonia, vaikka kuukautiset sitten alkoivatkin. Silloin yritystä oli sen verran vähän ?? takana, etten tajunnut edes hullaantua siitä haamusta minkä sain. :ashamed:

Ja sen jälkeen onkin ollut hiljaista sillä saralla mutta tuo haamu antoi uskoa itselleni, että raskautuminen olisi kohdallani silti mahdollista. Pitää jaksaa vain pitää lippu korkealla ja uskoa siihen että se plussa pärähtää vielä! :whistle:

Jos mitään ei nyt vuoden loppuun mennessä tapahdu, niin sitten minäkin kyllä alan etsiä sitä gynen puh.numeroa...
 
Täytyypi sanoa, että kannatan lämpimästi tuota gynellä poikkeamista. Itselläni yritys alkanut maaliskuussa, ja kun eka kierto jo veny yli kp 50, varasin ajan gynelle. Ultrassa selvisi etten ollut ovuloinut ollenkaan, jolloin sain lääkkeeksi keltarauhashormonia. Samoin kävi seuraavassa kierrossa, jolloin määräyksenä oli käydä ultrassa jo kp12-13. Tuon kierron tädin alkamiseksi sain taas keltarauhashormonia, ja sitten nuo paljon puhutut clomifenit oviksen käynnistämiseen.. Ekat clomit on syöty, ja ultrassa kp15 näky kehittyvä munasolu, jonka lääkärin mukaan piti ovuloida ke/to.

Keskiviikkona tunsin TODELLA voimakasta viiltelyä alavatsassa ko.puolella, ja kiitän vain onneani että tuona aamuna tuli peittojen alla kyhnättyä... Nyt odottelen malttamattomana mitä viikko 34/35 tuo tullessaan, toivottavasti jtn muuta kuin tädin.

Mutta pointtini on siis, että kun heti menin selvittämään vikaa, se löydettiin (pco) ja sain lääkkeet, joiden avulla optimisesti ajattelen että ainakin mahdollisuuteni ovat paremmat!!

Maksoihan se kyllä ihan kiitettävästi (yksityisellä käyn vallan), 60 e eka kerta ja 45 e kaks seuraavaa ultraa, mutta ainahan tuo raha olis voinu mennä jonnekin typerämpäänkin... esmes kenkiin tai vaatteisiin... =) (vaik kengät ei kyllä IKINÄ ole huono ostos...)

Eli kannattaa se mahdollinen vika selvittää, jotta voi ainakin minun mielestäni hiukan parantaa mahiksiaan... Vaikka diagnoosia seuraava kierto meni masennuksissa ja itsesyytöksissä, se eka edes kehittyvässä vaiheessa oleva munasolu paransi heti oloa, kun tietää että on edes mahdollisuus raskautua...
 
Lauantai 11.8

Annastiina69.....kp6/28...................yk2.....................4.Toiveis sa
Kaneliomena.....kp6/28...................yk15...................1.Toiveissa
Nuhnus.............kp6/26-28..............yk3.....................1.Toiveis sa
Meela...............kp7/26-28...............yk6.....................1.Toive issa
nanna81..........kp 8/29-36...............yk9....................1.Toiveissa
summer81........kp 9/28...................yk3....................2.Toiveissa
Carmen...........kp 10/25-29...............yk3....................1.Toiveissa
Heksamiina.......kp11/27-28...............yk ?...................1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp12/28.....................yk5..................2.Toiv eissa
Annie76...........kp 13/32-35..............yk7...................1.Toiveissa
Annuli81...........kp13/28-35...............yk5..................1.Toiveissa
kuumetta..........kp 6/ 23-25.............yk11........1. yhteinen toiv.



Lisäsin itseni tuonne listalle...

 
Hei

Meela kysyi tuosta tutkimuksissa käymisestä. Meillä yritys alkoi marraskuun lopulla 2006 mutta heinäkuussa soitin Väestöliittoon ja varasin ajan tutkimuksiin. Saimme ajan syyskuun alkuun. Meillä oli silloin takana 9 yrityskertaa ja nainen ajanvarauksessa oli sitä mieltä, että kannattaa varata aika. Etenkin, kun kuuli sitten hetken päästä, että täytän syksyllä 35 (ja mies on muutaman vuoden vanhempi). Oma mieli on ainakin ollut paljon parempi, kun tiedän, että lääkäristä saa syksyllä apua :). Yhdet menkat on ehtineet alkaa tuon ajan varaamisen jälkeen ja toiset ehtii vielä alkaa (enää mieli ei ole niin toiveikas kuin aluksi joten oletusarvona on, että menkat alkaa eikä että ne eivät alkaisi).

Joku kysyi tuosta makoilusta vauvatehtailun jälkeen :). Minä olen muutaman viime kierron ajan jäänyt Otollisina Päivinä 5-10 minuutiksi makoilemaan tyynyjä pepun alla mutta eipä sillä ole näköjään ollut vaikutusta...
 
Täällä bongaillaan ovista. Tänään tikutin ensimmäistä kertaa ja himmeästi siihen viiva tuli, h-hetki on ilmeisesti tuloillaan. Itsellä kun ei ole minkäänlaisia tuntemuksia millon ovuloin. :whistle:

Jep, tää täti lähtee nyt pikku-neitin kanssa pihalle vesileikkeihin. :wave:

Toivottelen kaikille plussatuulia. ;)
 

Yhteistyössä