**viikko 35**

Aurinkoista lauantai-iltaa kaikille B)
Kotiuduttiin justiinsa mökkireissulta ja oli tullut mukavasti sekä lisää porukkaa, että lisää luettavaa =)

Annuli ja Meela kyseli tutkimuksista. Meillä yritys alkoi viime vuoden keväänä ja nyt yk 15. Lokakuussa kävin itse normitarkastuksessa gynellä justiinsa oviksen aikoihin, jossa ultrattiin ja "päällisin puolin" kaikki ok eli näkyi irtoamassa oleva munasolu sekä hyvän paksuinen kohdun limakalvo.
Seuraava siirto oli miehen simppanäytteen toimittaminen Väestöön.
Siittiöitä oli normaalia vähemmän ja osalla oli liikkuvuuskin huonompi :/

Lääkäreiden mukaan meillä on mahdollisuus saada lapsi luonnollisesti, mutta aikaa se saattaa viedä hieman enemmän. Tai eihän sitä tiedä jos ihme tapahtuu, eikä aikaa kuluisikaan niiiiiiiiiiiin paljoa :)
Joka tapauksessa meille suositeltiin koeputkihedelmöitystä, joten ollaan käyty se läpi kerran nyt vuoden alussa. Tehtiin tuoresiirto ja kaksi pakastealkionsiirtoa, muttei tullut vielä tulosta. Mietitään tässä nyt, koska lähdettäisiin seuraavalle kierrokselle. Halutaan yrittää nyt normaalisti tässä välissä ja pitää samalla vähän taukoa hormoneista ja hoitorumbasta.

Välillä on funtsinut, kuinka älytöntä se on, että yksi asia voi hallita ihmistä ja elämää niin hurjasti... Omaa kroppaa on kyllä oppinut lukemaan kuin avointa kirjaa. Välillä se on jopa häiritsevää :|
Ja se pettymys on joka kuukausi yhtä musertava. Tuntuu välillä, ettei siihen vaan totu koskaan... Tai oikeastaan miksi pitäisikään tottua. Onhan se ihanan suuri asia mitä täällä kuumeillaan
=)

Tämän pienen johdannon :D jälkeen suosittelen kyllä ainakin simppatestin viemistä, jos tuntuu kovinkin epävarmalta ja yritystä on takana puolisenkin vuotta. Sitten se asia on ainakin varmistettu, eikä tarvitse siitä huolehtia sen enempää. Jatkossa on myös helpompi lähteä tutkimuksiin, kun osa on jo hoidettu...

Joku kyseli myös "after sex"-tavoista. Oon pitänyt tyynyä pepun alla oviksen aikana siinä 15-20 minsaa. Muuten suurin osa tulee veks heti noustessa, loput viimeistään parin tunnin sisällä...

Rentouttavaa tämän viikon loppua ja suotuisia ovistuulia koko pinolle.
See you :wave:
 
Tein ovistestin äsken, haalean haalea viiva tuli... olin yllättynyt, että näkyi jo viiva. Aiammin noilla testeillä (viime kierrossa) tuli kolme täysin selkeää ei-viivaa ja yksi haalea, sen jälkeen en enää testannutkaan. Uutta yritystä siis...
 
Annuli: Kiitoksia tsempeistä =)
Ihan ok tuo mies otti ton näytteen antamisen, mutta tulos oli kova järkytys - vaikkakin molemmille, niin silti enemmän vielä hänelle.

Silloin kun ei alkanut mitään näkyä eikä kuulua, niin aateltiin tosiaan, että miehen näyte on niin simppeli toimittaa, kun taas naisen tutkimukset on sen verran aikaa vievempiä ja "isompia".
Ja jos tutkimuksiin joskus joutuu, niin miehestä aloitetaan yleensä silloinkin... Mutta kyllä sitä sai puhua yhdeksää hyvää ja kymmentä kaunista ja veivata asioita edestakaisin hyvän aikaa, ennenkuin saatiin omasta puolesta rattaat pyörimään... Kyllä noissa tutkimuksissa aina varmaan se pelko on päällimmäisenä, että jotain löytyykin ja mikä tietoa lisää se tuskaa lisää :headwall:

Jeps, uusi viikko ja vanhat kujeet. Menkat loppui vihdoinkin ja ovis osuu varmaan viikon lopulle, joten tekemisestä ei pitäisi vapaapäivänä olla puutetta ;)

Aurinkoista viikkoa toivottaen ja plussasäteitä puhallellen :wave:
 
Maanantai 13.8

Annastiina69.....kp8/28...................yk2.....................4.Toiveissa
Kaneliomena.....kp8/28...................yk15...................1.Toiveissa
Nuhnus.............kp8/26-28..............yk3.....................1.Toiveissa
kuumetta..........kp8/23-25..............yk11..............1.yht.Toiveissa
Meela...............kp9/26-28...............yk6.....................1.Toiveissa
nanna81..........kp 10/29-36...............yk9....................1.Toiveissa
summer81........kp 11/28...................yk3....................2.Toiveissa
Carmen...........kp 12/25-29...............yk3....................1.Toiveissa
Heksamiina.......kp13/27-28...............yk ?...................1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp14/28.....................yk5..................2.Toiveissa
Annie76...........kp 15/32-35..............yk7...................1.Toiveissa
Annuli81...........kp15/28-35...............yk5..................1.Toiveissa


 
Noista tutkimuksissa käynneistä...Minä kävin kesäkuussa yrittämässä että olisin päässy tutkimuksiin yksityisellä, mutta ei suotunu vielä muuta tekemään kuin papan ottamaan. Sano että ihan hyvin voi tärpätä vielä kesälläkin. Tässä kuussa on nyt sitte tullu se maaginen vuosi täyteen ja pitäis tutkimukset alottaa. Kunhan nyt vain sais sille lekurille ajan :kieh: !
 
Annuli: Niinhän se oli outoa! oletin että ilman muuta aletaan tutkimaan kun yksityisellä puolen ja niin lähellä kuitenki vuoden raja. Mutta just kuulin hyviä uutisia ja pääsen tänään sinne lekurille. Jospa nyt alkais asiat rullamaan!
Kannattaa muuten koittaa, että sais sen ajan kp10. Minulle käskettiin varata aika siihen, että nähdään ultralla missä vaiheessa munasolunkehitys menossa. (Tai niin ainaski epäilen että sitä varten oli tuo kiertopäivä niin tarkka)
 
Huomenta!
Annuli: Ei niin kovin hyviä uutisia tullut. Todennäkösesti on PCO, vielä verikokeet otettiin asian varmistamiseksi ja vastaukset saa parin viikon sisällä. En luultavasti ovuloi ollenkaan tässä kierrossa eli toiveet ei kovin korkealla ole. Mutta pysyn vielä täällä listoilla jospa vaikka olis ollu myöhässä kehitys (ainahan sitä saa toivoa). clomit alotetaan kunhan vain tulokset tulee.
 
Moikka,
Ilmoittaudun taas mukaan.
Viime kierrossa mulle ei tullut kuukautisia vain pyyhkiessä hiukan jäi paperiin. Sellaista kesti peräti kolme viikkkoa!!
Laskin kiertopäiväni kuitenkin normaalin kierron mukaan. Eli tänään olisi kp14.
Todennäköisesti ovulaatio juuri nyt pukkaa päälle. Nännit ihan jumalattoman kipeät. Vihloo niin, että huh! Vatsa sekaisin, nukuttaa yms. Super ovulaatio käynnissä..... :D

Mukavaa olla taas pinossa.

 
Tiistai 14.8

Annastiina69.....kp9/28...................yk2.....................4.Toiveis sa
Kaneliomena.....kp9/28...................yk15...................1.Toiveissa
Nuhnus.............kp9/26-28..............yk3.....................1.Toiveis sa
kuumetta..........kp9/23-25..............yk11..............1.yht.Toiveissa
Meela...............kp10/26-28...............yk6....................1.Toiveissa
nanna81..........kp 11/29-36...............yk9....................1.Toiveissa
summer81........kp 12/28...................yk3....................2.Toiveissa
Carmen...........kp 13/25-29...............yk3....................1.Toiveissa
Milla73.............kp 14/28-30...............yk11..................3.Toiveissa
Heksamiina.......kp14/27-28...............yk ?...................1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp15/28.....................yk5..................2.Toiveissa
Annie76...........kp 16/32-35..............yk7...................1.Toiveissa
Annuli81...........kp16/28-35...............yk5..................1.Toiveissa
 
Tervetuloa porukkaan Milla :wave:
Onko sulla aikaisemmissa kierroissa ollut vastaavanlaista, että ei ole tullut normaalia vuotoa ollenkaan? Kuulostaa meinaan niin tärppifiilareilta noi väsymys ja vatsa sekaisin ym... Olisi ollut siis mahdollisesti kiinnittymiseen liittyvää "vuotoa" tuon kolmisen viikkoa?



 
Kaneliomena

Mulla oli pari kuukautta sitten myös ihmeelliset kuukautiset.
Silloin kävin lääkärillä joka vain naurahti, että voi silti olla raskaana vaikka vuotaa. Hän oli niin varma, että odotan jo vauvaa, mutta ei.
Sain silloin keltarauhashormoonia jotta tulisi kunnon vuoto. Tulikin sellainen ihan normaali, mutta seuraavasta eli nyt oli siis tällainen ihme kolmen viikon niukkis. Seksiä kyllä harrastimme. Eli voihan raskaus olla mahdollista, tietenkin, toivottavasti. Uskon, että tämä oli kuitenkin vain joku hormooni häiriö.
Väsynyt olen kyllä. Nukun yhdeksän tuntia yöllä eikä silti riitä. Olo on ihan epätodellinen ja tuo mun vatsa...... Ei pysty syömään mitään kun pitää vartin päästä juosta vessaan. Noloa.....
Testin tein vajaa pari viikkoa sitten.

Kyllä se vain niin on, että yrityskerta 11 on meneillään.
Ovulaatio taitaa vain kiusata. Vuodan tosiaan valkkista ihan hirmuisesti. Yöks....
 
Keskiviikko 15.8

Annastiina69.....kp10/28................yk2.................4.Toiveissa
Kaneliomena.....kp10/28................yk15...............1.Toiveissa
Nuhnus.............kp10/26-28...........yk3.................1.Toiveissa
kuumetta..........kp10/23-25...........yk11.............1.yht.Toiveissa
Meela...............kp11/26-28............yk6................1.Toiveissa
nanna81..........kp 12/29-36............yk9...............1.Toiveissa
summer81........kp 13/28............... ..yk3..............2.Toiveissa
Carmen...........kp 14/25-29.............yk3...............1.Toiveissa
Milla73.............kp 15/28-30.............yk11............3.Toiveissa
Heksamiina.......kp15/27-28.............yk ?..............1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp16/28...................yk5...............2.Toiveissa
Annie76...........kp 17/32-35.............yk7...............1.Toiveissa
Annuli81...........kp17/28-35..............yk5...............1.Toiveissa


 
Heipsan!

Tervetuloa Millalle munkin puolesta.

Mie oon tikuttanu nyt viis päivää ja aina vaan näyttää samanlaista haaleaa viivaa. :| Liekkö se ovulaatio sitten jo mennyt vai on vasta tuloillaan,otappa tuosta selvää. Ahkerasti ollaan kyllä joka ilta täkkiä heiluteltu siitä asti kun tätsy pakkas kamppeesa ettei vaan vahingossakaan mene "se" hetki ohi. :LOL: Sais pysyäkkin poissa,tänne se ei oo enää tervetullut! :kieh:

Voi kun kuluis nyt aika nopsaan tuohon viikolle 35 niin jännitetään kaikki yhdessä ja toivotaan paljon plussia. :)
 
meikä tietää ainakin jo ihan valmiiks et parin viikon päästä löytyy vaikka mitä oireita ja pälä pälä ja sit taas pudotaan ja korkeelta, niin ko viimekski.. :headwall:
mutta ei sille vaan voi mitään..
 
Kriittisiä aikoja elellään, siskot! Itselläni ovis ollut kahdessa viime kierrossa jo kp 10 ja siksipä ollaan peuhattu lähes päivittäin jo viikon ajan. Tässä kierrossa taas en oikein osaa sanoa varmaksi mitään oviksesta... Limoja tuli ensimmäisen kerran perjantaina iltasella ja vielä eilenkin jäi paperiin pyyhkiessäni. Mites kauan muuten sen liman pitäisi olla "kirkasta, venyvää ja valkuaismaista", siis sitä oikeanlaista ovislimaa? Mietin vaan, kun itsellä nuo kriteerit täyttävää tavaraa on näkynyt jo 5 päivää :/ Tosin tänään ei ole enää tullut.

Muista ovisoireista mainittakoon menkkamaiset tuntemukset, jotka ovat jatkuneet nekin perjantaista saakka. Aamulämpöjä olen mittaillut eilen ja tänään ja saanut molemmilla tuloksen 36,6c, joka ei sano mitään: voi olla normaalia tai kohonnut, vaikea sanoa, kun en mitannut alkukierrosta saakka. Tikutellut en ole tässä kierrossa, kun meni hermot niihin halvatun testeihin: en saanut ikinä haamua vahvempaa näkyviin!

Ajateltiin heiluttaa peittoa vielä tänään; sitten on viikko touhuiltu oikeen vaan urakalla ja vaikka kierto olisi pidempääkin sorttia niin ollaan ainakin tehty kaikkemme näinä tärkeinä päivinä :whistle:
 
Torstai 16.8

Annastiina69.....kp11/28................yk2.................4.Toiveissa
Kaneliomena.....kp11/28................yk15...............1.Toiveissa
Nuhnus.............kp11/26-28...........yk3.................1.Toiveissa
kuumetta..........kp11/23-25...........yk11.............1.yht.Toiveissa
Meela...............kp12/26-28............yk6................1.Toiveissa
nanna81..........kp 13/29-36............yk9...............1.Toiveissa
summer81........kp 14/28............... ..yk3..............2.Toiveissa
Carmen...........kp 15/25-29.............yk3...............1.Toiveissa
Milla73.............kp 16/28-30.............yk11............3.Toiveissa
Heksamiina.......kp16/27-28.............yk ?..............1.Toiveissa
Piitu-Liinu.........kp17/28...................yk5...............2.Toiveissa
Annie76...........kp 18/32-35.............yk7...............1.Toiveissa
Annuli81...........kp18/28-35..............yk5...............1.Toiveissa




 
Tänään näytti ovistesti sitten kahta tasavahvaa viivaa. Meillä on vaan tänään molemmilla pitkät päivät, ja miehellä lisäksi futisharkat illansuussa. Saas nähdä miten pupuilun käy. Jospa sitä yrittäisi kuitenkin jaksaa, onhan se kuitenkin sitten loppujen lopuksi yleensä kivaa, vaikka olisikin turhan väsynyt:D

Mites muut jaksaa, Anniellakin taitaa olla ovisaika ainakin lähellä?
 
Kylläpäs täällä on hiljaista, itte oon käynyt lukemassa muitten juttuja ja en muka oo kerinny kirjotteleen mitään...
Musta on tuntunut parina päivänä niinku olis ovis, mut en sitten tiä kun se on yleensä siinä kp17/18 tikuissa näkynyt. Lakkasin tikuttamisen kun se lisäsi vaan stressiä.
Voisko ovis vaihtaa näin rajusti aikaa? Eilen kyllä touhuiltiin, mutta nyt on mies reissussa ja tulee vasta sunnuntai iltana kotiin. Tänään multa tuli aamulla oikein kunnon limat kun kävin veskis (sori, yäk) mut voipi olla, että ne oli eilisiä simppoja, en oo nyt varma. Normaalisti mulla ei oo mitään kovin havaittavia limoja. Vai voisiko se olla se "limatulppa"?

Oon ollut vähän mieli maassa muutaman päivän, en jaksa kertoa sen tarkemmin. Jotenkin tuntuu, ettei tää vauvahomma onnistu sitten millään vaikka kuinka yrittäisi olla positiivinen. Näin just meidän yhden kaverin tyttöystävän vilaukselta, en oo nähnyt sitä pariin kuukauteen ja yllätys, yllätys se oli niin raskaana ettei ollut epäilystäkään. Niilläkin oli ilmeisesti tärpännyt heti. Tiedän ettei se ole multa pois jos joku muu odottaa, mutta kyllä siinä itkua ja pettymystä tuli nieleskeltyä :'(
 
Voi meela :hug: sulle.
Tiedän hyvin ton tunteen. Meillä kävi niin, että alettiin vielä kavereiden kanssa samaan aikaan yrittämään. Heillä sitten onnistui heti toisella kerralla. Puolisen vuotta he kyselivät joka kerta kun nähtiin, että joko teille on tulossa? Sitten lakkasivat kyselemästä...
Aina, kun kuulee lähipiiristä vauvauutisia, niihin suhtautuu niin kaksijakoisesti. Toisaalta on onnellinen toisten puolesta, toisaalta se korostaa sitä omaa tyhjää oloa...

Mutta kyllä kaikki aina jotenkin järjestyy, vaikka välillä näyttää tosi synkältä. Toivotaan, että justiinsa tämä kierto on se, jolloin mahdollisimman moni pinolainen pääsisi siirtymään odottajiin =)

Tsemppiterkuin, kaneli
 
meela
Olen pahoillani, että olosi on kurja.
Mulla meneillään yk 11. Voin kertoa, että puolen vuoden yrittämisen jälkeen oloni oli ihan samanlainen. Olimme yrittäneet vauvelia muutaman kuukauden niin siskoni tuli raskaaksi. Sanoin surullisesti, että raskaaksi tuleminen voi olla aika vaikeaa.... (Hän ei tiennyt silloin yrityksestämme). Naureskeli, ettei heissä ole ainakaan mitään vikaa. Ensimmäisesti kerrasta tuli raskaaksi. Kuulemma ei olisi toivonut niin nopeasti. Se satutti tosi lujaa. Minussa on siis jotain vialla. Olen epänormaali........... Aika herkkänä olin kauan.

Toivottavasti sinun olosi tulee paremmaksi pian.

Mulla itsellä meni ovulaatio jo. Eipä harrastettu mitään seksiin liittyvää joten se siitä kierrosta. Tai no taidettiin me toisillemme antaa suukot ehkä kaksikin :kieh: Oikein aktiivinen kuukausi siis.
Minä kun haluan niin toinen on huonolla tuulella miljoona kiukkuryppyä otsalla ja kun hän haluaa otan nokkiini jostain enkä piruuttanikaan anna. (ja vielä ihmettelen miksen tule raskaaksi ;) ) Noooh......

Mukavaa torstai iltaa ja kirjoittelemisiin taas!!
 
Meelalle :hug:
tiedän kans että se ottaa koville, silloin ku mulla vauvakuume löysi tänne, niin hyvä kaveri kertoi että se saa vauvan, joka oli ollut vielä "vahinko". Se tuntui että niin väätin kun väärin vaan voi olla miksi hän saa joka ei ole edes yrittäny ja mulle ei ole näytetty edes vihreää valoa, ja nyt kun sitä näytettiin niin sit sitä pettyi kun ei ekasta kierrosta tärppää.. (meillä siis yk3) että ei olla edes pitkään yritetty.

Mieskin sanoi jo yks ilta että jos jommassa kummassa vikaa on niin hänessä. Sanoin sit vaan että ku yritystä on vasta niin vähän niin ei se tarkoita sitä että jommassa kummassa olisi vikaa, mutta on ainakin valmis tutkimuksiin ilman että ottaa nokkiinsa kun ehdotan. Mutta tässä on vielä monta kiertoa ennen niin ei toiovttuja tutkimuksia.

toivotaan että tästä kierrosta tulee paljon masuasukkeja.. :heart:
hyvää torstai-iltaa :)
 
Kiitos kaikille lohduttajille :heart:
Ja kiitos että jaksoitte kuunnella ja tsempata. Mä en voi tästä oikein kelleen muulle puhua ku tää vauva homma on salaisuus just sen takia ettei kukaan/kaikki koko ajan utelisi että joko on tärpänny. No pari kaveria tietää.
Musta on tullut tän vauvakuumeen aikana ihan hirveän herkkä, itku tulee nykyään todella herkästi, kaipa mulla on hormooneissa jotain...

Otettaisiinko kevennykseksi joku arvauskilpailu ja kysymys kuuluu: kuinka monta plussaa tulee meidän pinoon? Onko osallistujia?
 
Meela: Täällä myös hyvin tuo tunnetila omaksuttu. Nytkin ihan suru puseroon tuli kun luin viestejä. Meillä on myös se tilanne että kaverille kerroin että alamme yrittämään kakkosta niin he rupesivat yrittämään myös ja kappas,heti ekalla kierrolla heillä nappas onkeen. Onnellinen olen tottakai heidän puolestaan mutta tuntuu se itsestä pahalta kun itse yrittää ja pettyy kierto toisensa jälkeen. :snotty:
Meillä kuitenkin tämä yksi ihana rimpsessa on jo ja muistan kuinka itkin kun täti päätti kurvata paikalle yrityksen ollessa käynnissä. Tässäkin yrityksessä olen ehtinyt jo monet itkut ja purkaukset miehelle ja äidilleni itkasta.
Toivotaan todella niitä plussatuulahduksia kaikille oikein kovasti,kyllä mekin vielä plussataan,eikö vaan. ;)
Toissapäivänä käytiinkin tytön kanssa katsomassa kaverin reilun kuukauden ikäistä poikaa ja onhan sielläkin yksi pikku hurmuri. Ja tänään sain ihanan uutisen toiselta ystävältä, pieni mies syntynyt sinnekkin. :heart:
 

Yhteistyössä