**Viikon 17 jännääjät**

Silmukka
Pahasti vaikuttaa, että menkat alkaa lähipäivinä..:( Vuotoa ei ole vielä tullut, mutta tissiturvotus ja arkuus on vähentynyt. Täällä on aamu puristeltu tissejä epätoivoisena ja näin se vain tuntuu olevan. Voi itku. Kerkes jo innostuakin, sitten sitä putoo aina korkeammalta. Plääh. Tietty sitä kirvestä ei kokonaan kaivoon heitetä ennen kuin viimeinenkin toivonhippunen on viety.

Oispa testi niin sais nähdä sen negan - ois helpompi ootella sitä tätiä kylään.
 
Caeza, samanlaiselta kuulostaa kiertosi. Mulla täyttyy lyhin kierto (26) tänään tai huomenna (ei jaksa enää edes laskea), pisimpään (40) on vielä paljon päiviä. Lämmöt on koholla ja paleltaa, mutta muuten ei ole mitään oireita. Mahdollisesta hedelmöittymisestä on nyt 8 päivää, ja ajattelin kymppiin odottaa ennen testaamista. Kun ei ole minkäänlaisia oireita - toisin kuin viime kierrossa - ei ole edes kovia testauspaineita. Kyllä mä silti soisin tiistain jo tulevan.


 
Rosamunde
Sunnuntaita kaikille =)

Lueskelin listaa viime päiviltä. Voi himpskutti, että on jo joillakin alkanu menkat. Blääh. :hug: Kurjaa...

Mulla ei oo mitään oireita. Rinnat on alkanu vähän kipeytyä kuten aina n. viikko ennen menkkoja, joten :( :( :( Toiveita en kauheasti tosiaankaan elättele.

Mulla on myös tuo lämpöjen putoaminen varma merkki alkavista kuukautisista. Oikeastaan se on ihan hyvä, koska sitten ei osaa jo varautua pettymykseen.

Edellisestä raskaudesta muistan muuten nyt, että valkkari lisääntyi tosi paljon. Aina kun vatsaa kouristi, lirahti pöksyyn :snotty: No nää nyt oli taas näitä ihania limajuttuja. Mutta mulla oli selkeä raskausoire.

Nyt on ollut kuivaa :( Mutta onneksi ulkona paistaa aurinko. Me lähdetään mummolaan, pitäkää lippua korkealla täällä!
 
Lumpeenkukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 08:58 Silmukka kirjoitti:
Pahasti vaikuttaa, että menkat alkaa lähipäivinä..:( Vuotoa ei ole vielä tullut, mutta tissiturvotus ja arkuus on vähentynyt. Täällä on aamu puristeltu tissejä epätoivoisena ja näin se vain tuntuu olevan. Voi itku. Kerkes jo innostuakin, sitten sitä putoo aina korkeammalta. Plääh. Tietty sitä kirvestä ei kokonaan kaivoon heitetä ennen kuin viimeinenkin toivonhippunen on viety.

Oispa testi niin sais nähdä sen negan - ois helpompi ootella sitä tätiä kylään.
Silmukka:

Aika hauskas juttu...kun mulla nimenomaan on tissiturvotusta ja kipeyttä ja puristelen rintojani et lähtis tuo kipeys ni tietäis et olis voinut tärpätä ja sulla päinvastoin. Kun itselläni on nimittäin niin et rintojen arkuus meinaa kuukautisten alkamista. Et älä menetä täysin toivoasi, voi hyvinkin olla et sulla on tärpännyt.
 
Sunnuntaita kaikille!!

Eilinen häviäjäfiilis on täällä kutakuinkin voitettu =)...ai että mullako ailahtelevaiset mielialat :whistle:

Kukas on eka testailija...millonkas te muut meinaatte testailla? Mä ajattelin, että josko ens viikonloppuna kuitenkin testais, vaikka vannotin kyllä itselleni, että en testaile turhan ajoissa. Tuppaa tuo vappu tuolta kuitenkin ja olisihan se kiva, JOS vaikka testi näyttäisi plussaa niin tietäis sitten, ettei tule siinä tapauksessa olusta maisteltua... =)

Mä muuten tänään hoksasin, että olen tehnyt yli paketillisen niitä ovistestejä väärin...
Viime kierrossa mulla oli niitä Prisman testejä joita piti se tikku pitää siellä pissakipossa muutama minuutti ja sittemn taas nää ois pitäny vaan kastaa kolmeksi sekunniksi ja laittaa pöydälle odottamaan, mutta olen liottanut näitäkin pystyasennossa... =)

Lukaisin kyllä ne ohjeet sillon, mutta todennäköisesti olen jossain vaiheessa (aamu viideltä kun töihin lähtiessä testailen...) niin unohtanut ne ja alkanut toimia vaan "vanhalla tutulla tavalla" :LOL:

Eipä ole siis ilmeisesti noihin testeihin luottamista sitten, kun ohjeissa sanotaan, et väärin tehty on mitätön. En kyllä niillä ovisplussaa bongannutkaan...muutaman hailakahkon viivan vaan...

Oliskohan mulla siis toivoa kuitenkin, että olisin ovuloinut...? Tietääkö joku...?
 
Äityli -84 harmaana
En jaksa kirjautua sisään... =)

Noista Prisman ovistesteistä, onko kalliita? Tai siis, oon itte käyttäny mammaksi- testejä, enkä oo niillä bongannu yhtäkään ovista, ja aattelin vaihtaa laatua.. Onko hyväksi havaittuja? Ei oo Prismaa lähellä, mutta tulee joskus käytyä kauempanakin kaupassa.. Saako sieltä myös raskaustestejä?

Mä oon jo siiryny tonne viikon 21 jännääjiin (ite alotin pinon), mutta käyn täällä jännäilee muiden puolesta ja toivomassa plussia :D
 
Mun mielestä kohtuuhintaisia nuo Prisman Fertestit, eli 16 e ja siin on 10 tikkua. Ja kun ne pitää tehdä AAMUpissasta toisin kuin muut, niin musta ne on kätsyjä. Ei tarvi kytätä että kuinka kauan on pissa ollu rakossa, kun on varmasti ollu tarpeeksi.

Ja on siel myös raskaustestejä, mun mielestä niitä kans kehuttiin jossain ketjussa aiemmin.
 
kuupää
Ei sitten vieläkään mitään tuntemuksia. Tarkkailen tissejä että millon tulee aroiksi, mutta eipä mitään tunnu vaikka kuin yrittäis kuulostella. :D

En tiedä sitten että tuleeko menkkaoireitakaan jos ei oo ovuloinu ollenkaan? :whistle: Ku minä vähä (tai aika vahvastikin) epäilen, etten oo ovuloinu ollenkaan! :\|

Jos tää kierto vielä pitenee entisestään ni taitaa olla lääkärireissu, vai mitä meinaatte? Kun tähän mennessä kierrot on ollu 30, 32, 32, 44 ja 46, ja nyt näyttäs menevän vielä tosta 46 yli.. :\|

Mulla oli koulua tänään. :D Ku on hyvinvointimessut, ni me oltiin sitte leipomassa sinne, päästiin ilmaseksi sitte messuilla käymään.

Leivontaopit näköjään jääny hyvin päähä :whistle: ku nyt tehdään sämpylöitä ja minun takia tais tulla ihan liikaa jauhoja, siitä tuli muutenki ihan omituinen...saa nähä voiko sitä ees leipoa. :D
 
Jos nää aamulämpöjutskat pitää paikkansa, niin mulla pitäis kyl tänään sit alkaa menkat, oli nimittäin aamulämpö 36,3.

Mies lähti aamulla sinne reissuun, joten nyt olis hyvä aika tädin tulla ja poistua sit keskiviikkona...

Ihana ilma, taidan lähteä lenkille!

Toivottavasti tädit pysyy teistä muista kaukana! =)
 
Silmukka
Heippa Silmukka täällä taas.

Menkat ei ole alkaneet, eikä tissikipukaan kokonaan hävinnyt. Mulla oli eka raskaudes turbotissit (jos A-tissejä voi niiksi nimittää) alusta asti, siksi varmaan toivon sitä nytkin. Jänskä ku sulla Lumpeenkukka menee toisinpäin. Toisaalta imetyksen jälkeen rinnat on olleet erilaiset, löpsömmät joo, myös menkkojen aikaan. Ehkä ne ei uudessa raskaudessa enää kasvakaan samanlaisiksi ku ekas.


Ostan huomenna testin, jos ei täti tule aamuun mennes. Käyn etsimäs niitä Prisman testejä, joista täälläkin on paljon puhuttu. Eikös niissä ole useampia, jää sit tulevaa varten jos täti tuleekin.

Ehkä teen testin jo huomenna, jos ei sitä tarvitse tehdä aamupissasta. Mulla huomenna 28/28-31.

Masussa ei suuria tuntemuksia. Aivan aavistuksenomaista menkkatunnetta ja välillä jotain tuntoa oikeassa munasarjassa tms.

Lämmöistä: ei oo ollut mahkuja testata aamulämpöjä sängyssä maaten tuon esikoisen takia. Pitää pompata itsekin heti sängystä kun pikku-ukko herää. En tiä onko noilla muilla lämmöillä merkityksiä mut mulla on ollut alimmillaan joku 36,4 tai 36,3 (eilen). Nyt kun mittasin (ilta) oli 36,9. Yli 37 en oo lukemaa saanut. Et ei taida hyvältä näyttää...

No, optimismia kehiin ja lämpöisiä ajatuksia teille muille jännääjille!

Saanko muita kaverix testailemaan huomenna tai tiistaina?
 
No voi mua! :headwall: Eikös sitten tullut testattua sellasella testinpuolikkaalla jo ennen virallista viikkoa - ja mikä tärkeintä, naurettavan vähillä kp:illa ottaen huomioon aika myöhäisen oviksen! Vaikka eka kuvittelin jotain haljakan haljakkaa näkeväni, kyllä se nyt rehellisesti sanottuna nega oli. Vilja, täytyy heittää se 1,25 euroa rodeen, viittaus aiempaan keskusteluumme. Mutta on ainakin hyvä mieli, kun pääsin taas testaamaan! :LOL: (hullun naurua) Jotain vetävää tossa testailussa on.

Oireet ainakin on ihan olemattomat.

T. Kalenteri, aikaansa edellä oleva sellainen :)
 
Täti tuli sit kylään eilen ihan puskista :( Oon ollu ihan kummallisesti turvoksissa muutaman päivän ja ollu muutenki kumma olo, mut ei kuitenkaan mitenkään sellanen et täti olis tulossa vierailulle... Ihme pahoinvointiaki ollu... Sit eilen menin töissä vessassa käymään ja koin shokin, siis ei ollu mitään ennakkovarotusta tullu, yleensä kuitenki maha selvästi menkkakipee etukäteen... meinas siin sit itku päästä :(

Jotenkin toi tädin vierailu otti eilen tosi koville, tai jotenkin oli toivonu vaan niin paljon... Kotiin ku pääs ni itkuhan se sieltä tuli :'( ja samoin ku avopuolisko tuli töistä yöllä kotiin :'( no ei auta muu ku jatkaa vaan eteenpäin ja toivoa et ens kierrossa sit tärppäis... Nyt oon kyl niin varma et mä en todennäkösesti ovuloinu ollenkaan...

Kalenteri sä tos aikasemmin puhuit et puolittelet niit prisman raskaustesteja... Onnistuiskohan sama noitten ovistestejen kans myös, pystyyköhän niit myös puolittaa? tuleeko ihan luotettava tulos? Aattelin meinaan et jos nyt täs kierros sit tikuttelis ovista ekaa kertaa ni näkis et tapahtuuko sellasta ollenkaa... Ja ku noi kierrot on mitä on ni nytki pitää viikkoo 22 alkaa täs odottelee ni ei todellakaan tiiä et koska sitä tikuttelis joten pitää varmaan joka päivä tikutella varoiks... Jos kierto olis ees hieman lyhyempi ni tuntuis jotenkin toiveekkaammalta, mut nyt pitää taas oottaa niin pitkään, toukokuun loppuun :(

No päivä kerrallaan, ei voi muuta... Iso :hug: myös muille tippuneille ja paljon plussa onnea vielä mukana oleville :heart: Tuun tänne sit vakoilemaan miten teille muille käy... Peukut on pystyssä :) :flower:
 
kahdenemo
iltaa, siskot!
meillä peikot meni jo nukkumaan puolisen tuntia sitten!! IHANAA kun voi vielä pari tuntia kukkua telkun ja koneen ääressä, sitten se nukku-ukko jo varmaan kutsuukin :D

Onpa vaan jotenkin ällö olo, ollu koko päivän. Liekö jotain vatsataudin tynkää pukkaamassa, kun niin kiertää mahassa. Tietysti salaa toivon, että vauvelihan se siellä äitiä kiusaa ;) Jännä miten sitä olis taas valmis kestämään vaikka minkälaista kiinankieltä ja vaikka joka päivä, jos vain sais sen plussan. Niin se aika kultaa muistot, tai ainakin haalentaa niitä. Esikon aikaan oksensin 24/7 aina puoliväliin raskautta ja sittenkin vielä monta kertaa viikossa. Ja äklötys olo ei loppunut koko 9 (10) kuukauteen.
Meillä on sellainen pörrölogiaa- kirjanen, jossa on hauskoja sanontoja ja heittoja vanhemmuuteen liittyen. Yksi suosikeistani on "muistinmenetys- tila, joka saa synnyttäneen naisen tekemään sen uudelleen" ;)

Muuten ei mitään kummempia. Tosin aamulla kun siivoilin ja pidin ikkunoita auki, niin julmettu että nännejä alkoi kirvelemään ja polttelemaan. Oli tosi ikävä tunne, rinnat olleetkin koko päivän aika omituisen tuntuiset. Mutta saattaa enteillä myös tätiä, jonka pitäisi perjantaina saapua. Ja luultavasti enteileekin, enhän koko ovista edes huomannut niin liekö jäänyt se tästä kierrosta väliin :(

Nyt syömään!!
 
SUNNUNTAI 22.04.2007

Lumpeenkukka...........kp 19/22-25...........yk3..............2.toiveissa
kahdenemo................kp 21/24-25...........yk 3.............3. toiveissa
Rosamunde................kp 21/28................yk?..............3. toiveissa
Jahvetti......................kp 23/26...............yk 4.............4. toiveissa
hazelnut.....................kp 23/28-31..........yk 5.............1. toiveissa
Mimmi-78...................kp 24/28-32...........yk 1........... 2. toiveissa
caeza.........................kp 24/24-36...........yk 3............3. toiveissa
Heluna.......................kp 25/28................yk 2............2. toiveissa
Jossu35......................kp 25/28-30...........yk 1............3. toiveissa
Mirtsu-81....................kp 25/28-31...........yk 5............1. toiveissa
Tinttara......................kp 25/23-29..........yk 49...........1. toiveissa
Bunny........................kp 25/28...............yk 11..........1. toiveissa
Muumi........................kp 25/30-32...........yk 3...........2. toiveissa
Vilja...........................kp 26/26-40..........yk 3............1. toiveissa
Amira-78....................kp 26/21-?.............yk 1...........2. toiveissa
Silmukka....................kp 27/28-31...........yk 2...........2. toiveissa
taimi..........................kp 27/27-36...........yk 1............1. toiveissa
Kalenteri....................kp 27/26-30..........yk 3.............2. toiveissa
Mrs Knotty-Hilly..........kp 28/21-31...........yk 3............2. toiveissa
Saaru........................kp 29/34................yk 4............3. toiveissa
sofianna.....................kp 30/39-40...........yk 3............1. toiveissa
Anskuli.......................kp 31/31-50..........yk 4.............2. toiveissa
Kuupää......................kp 42/32-46............yk 6............1. toiveissa

Tippuneet: :hug:

Cruella DeVille
Stoppis
Äityli -84
Gataa
Maikki

Haamuilijat: :p

Plussanneet: :heart: :flower:


Koitetaas pimaukset saada toi plussatilikin auki... Täältä vaan neidot tipahtelee yksi toisensa jälkeen ja vielä ihan ennen aikojaan :( .

Gataa :hug: Toivotan sinulle tärppionnea ensi kiertoon, saatte sitten alkuvuoden vauvan, eikös joo?

).( Menkkajuilinnat täällä jatkuu, odottelen kohta saapuvaksi. *Koittaa olla täällä tarpeeksi pessimistinen, ettei sitten putoisi liian korkeelta taas*. Eihän tää nyt vasta ole kuin kolmas kierto, mutta kyllähän tuo pistää mietityttämään, että miksi antaa odotuttaa itseään, kun esikoinenkin tärppäsi ihan heti kun vaan alettiin yrittää...

Ja tänään sitten appiukon vaimoke taas sanoi, että koittakaahan nyt laittaa se pikkukakkonen alulle... :headwall: voi kun se oiskin niin yksinkertaista. Anoppi myösen aina muistaa muistutella että tarttis jo laittaa pullia uuniin. Tähän asti mä oon vaan naureskellut noille jutuille, mutta kyllä välillä tekis mieli sanoa, että koko ajan koitetaan prkle \|O .

Jees, tällasia tunnelmia täältä, taidetaan lähteä tästä saunomaan!

*muoks muoks, tiputtelin vielä Maikin :hug: <br><br>
 
Gataa :hug: :( Toivottavasti toukokuu ois sitten SE kuukausi!

Testeistä ja niiden puolittamisesta kyselit. Kyllä vaan, ovistestejä voi myös halkoa. Tiedän, että jotkut suhtautuvat siihen aika varauksella, mutta itselläni on tietääkseni ja ymmärtääkseni toiminut aina oikein (vaikka tässä kierrossa en ihan onnistunut oviksen tikuttamisessa - ois ehkä pitänyt tikuttaa vielä yks päivä), joten olen ottanut sen riskin. Kuitenkin toiset liuskat on helpompia puolittaa kuin toiset. Aconit on liian jäykkiä ja kapeita ja menevät vänkyrälle, kun niitä leikkaa. Prisman testejä (sekä o- että r-) suosittelen, koska ne ovat pehmeitä ja helppoja puolittaa ja ovat toimineet mulla ainakin hyvin. Raskaustesteissä ei häiritseviä roskishaamuja. :)

Hirveästi onnea seuraavaan kiertoon!
Kalenteri
 
caeza
ompas tippunut porukkaa..saas nähdä kuinka itselle käy..silti
NYT ALKOI MEIDÄN OMA VIIKKO

itse hätäpäissäni testasin eilen, lyhimmän kierron mukaan kp siis 24 ja negahan siellä..kyllä mä testiajan jälkeen siihen sain haamujen haamujen (mielikuvituskohan??) haamun...mutta mies ei nähnyt mitään..eli NEGA! nooh, ma tai ti pitäs tulla lisää testejä, ellei täti tule ennen sitä. lämmöt vielä koholla..ainakin vähän. 36.8. muuten onkin kaikki oireet kadonnu..viimeyönä hieotti kamalasti, muuten ei mitn....

PLUSSATUULIA MEILLE KAIKILLE!
 
Amira-78
Huomenta!

Listakuulumiset luettu ja tätä odotettua vkoa 17 aloitellaan :) .

Mulla alkoi perjantaina rintoja kivistää, aristaa ja turvottaa. En sit tiedä enteilevätkö menkkoja vai sitä toista... kun on tädistä viime vuosilta niin vähän kokemuksia (hormoonikierukan myötä menkat katos täysin). Esikoisen ajalta muistan vaan, että kipeät olivat. Ja jälleen pitää öisin miettiä missä asennossa nukkuu. :whistle:

Ja itku meinaa tulla pienemmästäkin syystä. :snotty: ..

Mieli tekis toivoa ja odottaa vaikka mitä, mutta järki pakottaa pitämään pään kylmänä. Testailuja yritän pantata loppuviikkoon ;) tai no, aikaisintaan keskiviikkona.

Paljon plussia +++ ja tädinkarkoitustuulia :whistle: bd
 
Huomenta!
Ihanaa ku on paljon aktiivisia kirjoittajia, tässä aamun sai lukasta kuulumisia. Harmikseen paljon on pudonneita :hug: kaikille! Mutta yks plussakin tullut! Onnea! Jospa se tästä lähtee sekin tili kasvamaan.

).( Lämmöt edelleen kohollaan (joku kyseli/kirjoitteli ettei saan itelle yli 37 lämpöjä, mutta eihän se haittaa, sitähän verrataanki omaan peruslämpöön. Mulla kohollaan lämpö jos saan esim 36.3, normisti mulla reilusti alle 36 lämpö) Eilen tuli muutamaan otteeseen etova olo, mutta tiäpä tuota olikohan vain nälkä ja väsy. Mutta nyt hoksasin yhden oireen lisää..Mulla jokaista raskautta ennen ja alkuraskauden vaivannut ummetus, ja nyt se on ollu riesana jo pari päivää. Nyt ollaan toiveikkaana bd. Tänään onki jo (14)15 pvä ovisplussasta. Testaan kuiten vasta viikonloppuna, ku normikierron päivätkin täyttyy vasta perjantaina! Mutta pikkusenkos polttelee tuolla kaapissa testi..malttia malttia..
 
Jossu35
Hei kaikille ja onnea jännitys viikolle.

Täällä ei mitään erikoisia oireita. Ei suuntaan eikä toiseen. Ainoana jatkuva väsymys lieneekö kevät sellaista...

Kp26/28-30 olis menossa ja testi kuumottaa kaapissa...
Vappukin tulossa olishan se ihanaa juhlistaa vappua myös plussan kunniaksi. Edes takaisin jahkaan mikä päivä olis paras testata. olisko keskiviikko (28) vai odottaisko perjantaihin (30). Vitsi, kun jännittää vaikka vasta 1.yk. Muistaakseni ei edellisistä raskauksista ollut näin piinallista odottamista ja päivien laskeskelua.

Plussa tuulia kaikille, kevät sade huuhdelmoon kaikki tädit huitsin nevadaan :)
 
Tervehdys ja mieltsisti onnea, Sofianna! :flower: :wave:

Ja pahoittelut tippuneille. :(

Tänään on sit mun syntymäpäivä, mutta naurettavaa ois uusintatestata vielä tänään spesiaalilahjan toivossa. Mieli tekis, mutta eiköhän eilisiltainen rälläys eli testintuhlaus riitä mulle tässä vaiheessa. Oon sitä ihmetellyt, kun useimmat tuntuu masentuvan negasta, niin mä saan vaan uutta puhtia... Ainakin näin jos on ihan liian aikaista testata joka tapauksessa eikä nega ole muuta kuin lähinnä odotettavissa oleva tulos. Mulla pitäis olla jotain sellaisia lelutestejä, joita vois huvikseen liotella, sellaisia joita vois käyttää monta kertaa ja aina tulis jotain viivoja. =)

Menee levottomaksi jutut, mutta oon herännyt tänään ihan liian aikaisin, kun esikoinen tuli viereen ennen viittä ja sitten kuuden jälkeen kieppuminen ja tisuttelu oli sitä luokkaa, että nukkumisesta ei tullut enää yhtään mitään.

Oireita ei ole täällä yhtään mihinkään lähtöön, tai olen jättänyt niiden metsästämisen sikseen. Ei siis mitään sellaista, minkä nyt ihan etsimättä ja hakematta löytäisi. :\|

Hauskaa päivää,
t. Kalenteri
 
Heipparallaa!!

Oikein paljon onnea syntymäpäivän johdosta kalenteri :flower:

onnea myös plussanneille ja surku niille joille täti tullut kylään.

Eilen oltiin mökkeilemässä joten ei oo kerinny kirjoitella. Kävin heittämässä talviturkin pois,oli vähän kylmää toi vesi.
Itellä ei oo mitään oireita, kauhea flunssa vaan eikä toi järvessä heiluminen tainnu oloja hirveesti parannella. Ei tainut tässä kuussa tärpätä, mut täytyy yrittää pitää viellä lippu korkealla. Mut jos täti tulis, niin toivottavasti tulis jo keskiviikkona niin lyhenis toi kierto 28 päivää. Sitten olis kierto normaali, siis sama kun ennen esikoisen odotusta. =)

Nyt täytyy lähtee ulkoilee, siellä on ihan kiva ilma.

Paljon plussia ja keväisiä tuulia!!
 
Kiitos Muumi! :) Hui hirviä, uimaan olit uskaltautunut? Ainakin se varmaan karaisee! :) Toivotaan, että flunssasi oliskin raskautumisoirehdintaa, jotkut kun väittävät, että nokan tukkoisuus ym. voi olla just sitä!

Meillä mammakerho kutsuu - ja esikoinen tietysti nukkuu uhmakohtauksen päälle tuolla pedissä. Ei raaskisi herättääkään, mutta ois mun vuoro viedä tarjoomuksia, joten pakko kai yrittää olla ajoissa... :/
 
Plussaonnittelut! :flower:

Odottelen vielä huomiseen, jolloin tulee 10. päivää mahdollisesta tärpistä. Tällä viikolla pitäisi jotakin kuulua johonkin suuntaan. Palelu on jatkunut, ja nyt on alkanut mahassa möyriäkin - tosin se voi enteillä menkkoja ihan yhtä lailla.

Kärsivällisyyttä tämä laji kasvattaa...
 

Yhteistyössä