Viimeistään vanhana lapsettomia harmittaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ja se, että haluaa lapsia, perheen jotain näytelmään varten tai sitä varten, että NIIN pitää vaan tehdä tässä elämässä. On tyhmä.

Ja nämä tulevat mummot, jotka odottavat lapsenlapsiaa ovat myös säälittäviä. Niitä lapsia ei tehdä sitä mummoa miellyttääkseen ja painostuksesta. Toivottavasti.

Tämä elämä on itseä varten ja itse pitää valintansa tehdä.
Juuri tuosta itsekkyydestä pitäisi pikemminkin päästä eroon.

Mummoksi toivon ennen kaikkea sen vuoksi, että lapseni saavat kokea maailman tärkeimmän asian eli vanhemmaksi tulemisen.❤
 
vierailija
Hoivakodeissa yksinäisyyttään valittaa usein juuri ne, joilla ON lapsia. Lapset kun eivät vieraile niin usein kuin vanhus haluaisi.
Ja tämä vanhus on tähän itse usein syynä.
Hänen oma käytöksensä on vieraannuttanut lapset pois luotaan eivätkä halua käydä.

Muistan omalta vanhainkotityöskentelyn ajalta entisen alkoholistimiehen.
Lapset eivät käyneet katsomassa.
Minä ymmärrän lapsia, ehkei ollut montaa hyvää muistoa kotioloista joiden takia haluaisi vaivaantua vanhainkotiin edes rutiinikäynneille isäänsä tapaamaan.
Toisaalta anteeks iantaminen voisi olla hyvyäksi lapsille itselleen, ei olisi ollut tätä miestä varten.
 
vierailija
Aikamoista paksua lokerointia ihmisistä.
Esim. ihmisillä voi olla niin huonoja kokemuksia omasta lapsuudesta ettei koe lapsiasiaa mitenkään erityisemmin omakseen tai halua lisääntyä ja täyttää maata.

Ei ole ihminen, jos ei ole lapsia. Eikä kehity ihmiseksi.

Entä nämä naiset, jotka eivät saa lapsia vaikka haluaisivat.
entä miehet, haluavat lapsia mutteivat ole saaneet.

Mihin ihminen tarvitsee lapsia, ollakseen parempi ihminen vai?
Elääkseen lapsien kautta uutta elämää vai toteuttaa haaveitaan lastensa kautta.
Itsekästä.
Vai tekeekö perheen ja näitä lapsia näyttääkseen naapureilleen, sukulaisilleen, ystävilleen että HYVIN menee.
Onko perhe ja lapset joku kulissi vai?

Ihminen tarvitsee kehittyäkseen ihmisenä näitä lapsia vanhuuden varalle ja seuraa pitämään.
Eikö tämäkin ole itsekästä eikä perustu mihinkään rakkauteen, vapaaehtoisuuteen vaan haluaa olla jumalattomana taakkana lapsilleen, joiden pitää käydä seuraa pitämässä ja katsomassa 1-2 x viikossa.
Lispetti tuottaa kirjoituksillaan tällä palstalla vähintään 90 % täyttä roskaa.
Olen tympääntynyt hän soopan pumppaukseen tälle palstalle.
Eilen hän kehotti minua tukehtumaan pullaani, kun vinoilin vegaanisen voileivän syömisestä aamupalaksi.
Luin lähipäivinä Iltalehdesta tai Ilta-Sanomista, että uusi, laaja tutkimus on antanut viitteitä, että kolesterolilla ja muistisairaudella on syy-yhteys.
Ostin Priman 60 % ilta-alesta Benecol-jogurtteja. Siinähän päiväni menisivät, kun taas innostuisin terveysterroristiksi mikä entisaikaan olin ex-aviopuolison ammatin ohella. Hän oli töissä Suomen suurimmassa terveysalan yrityksessä.
Eniten lapsia rakastavat ihmiset, joilla ei ole lapsia. Sydämetöntä ottaa edes puheeksi aihetta, joka on niin tunneherkkä. Lässyttää voi erinomaisuudestaan muuallakin kuin tällä palstalla.
Lapseni asuvat ulkomailla ja tuskin muutan sinne heidän riesaksi.
Toivottavasti terveyttä riittää, että kykenen käymään lapsenlapsiani hoitamassa, kun minua tarvitaan. Moni voivottelee yksinäisyyttään ihmisten mieliksi. Tosiasiassa he ovat täysin elämäänsä tyytyväisiä. Mikä meidän suomalaisten on ollessa maailman onnellisimmassa maassa verrattuna monen muun maan kurjuuteen. Ollaan ihmisiksi kuten äitivainaa aina sanoi, kun lähdimme ovesta ulos maailmalle. Minä olin siitä suuresta lapsilaumasta kolmanneksi nuorin. Siksi minua aina niin makeasti naurattaa turhat löpinät.
 
vierailija
Ja tämä vanhus on tähän itse usein syynä.
Hänen oma käytöksensä on vieraannuttanut lapset pois luotaan eivätkä halua käydä.

Muistan omalta vanhainkotityöskentelyn ajalta entisen alkoholistimiehen.
Lapset eivät käyneet katsomassa.
Minä ymmärrän lapsia, ehkei ollut montaa hyvää muistoa kotioloista joiden takia haluaisi vaivaantua vanhainkotiin edes rutiinikäynneille isäänsä tapaamaan.
Toisaalta anteeks iantaminen voisi olla hyvyäksi lapsille itselleen, ei olisi ollut tätä miestä varten.
Hoitohenkilökunnalla on vaitiololupaus.
Asiakkaiden tietoja ei levitellä vaikka se kuinka hivelisi kirjoittajan egoa ja itserakkautta. Jokainen Suomen kansalainen on terveysalan hoidossa yhtä arvokas saamaan parhaan mahdollisen hoidon.
 
Lispetti tuottaa kirjoituksillaan tällä palstalla vähintään 90 % täyttä roskaa.
Olen tympääntynyt hän soopan pumppaukseen tälle palstalle.
Eilen hän kehotti minua tukehtumaan pullaani, kun vinoilin vegaanisen voileivän syömisestä aamupalaksi.
Luin lähipäivinä Iltalehdesta tai Ilta-Sanomista, että uusi, laaja tutkimus on antanut viitteitä, että kolesterolilla ja muistisairaudella on syy-yhteys.
Ostin Priman 60 % ilta-alesta Benecol-jogurtteja. Siinähän päiväni menisivät, kun taas innostuisin terveysterroristiksi mikä entisaikaan olin ex-aviopuolison ammatin ohella. Hän oli töissä Suomen suurimmassa terveysalan yrityksessä.
Eniten lapsia rakastavat ihmiset, joilla ei ole lapsia. Sydämetöntä ottaa edes puheeksi aihetta, joka on niin tunneherkkä. Lässyttää voi erinomaisuudestaan muuallakin kuin tällä palstalla.
Lapseni asuvat ulkomailla ja tuskin muutan sinne heidän riesaksi.
Toivottavasti terveyttä riittää, että kykenen käymään lapsenlapsiani hoitamassa, kun minua tarvitaan. Moni voivottelee yksinäisyyttään ihmisten mieliksi. Tosiasiassa he ovat täysin elämäänsä tyytyväisiä. Mikä meidän suomalaisten on ollessa maailman onnellisimmassa maassa verrattuna monen muun maan kurjuuteen. Ollaan ihmisiksi kuten äitivainaa aina sanoi, kun lähdimme ovesta ulos maailmalle. Minä olin siitä suuresta lapsilaumasta kolmanneksi nuorin. Siksi minua aina niin makeasti naurattaa turhat löpinät.
Eli olet 90%:sti eri mieltä etkä hyväksy muiden mielipiteitä?

Se, onko mielipide/väite roskaa vai ei, voidaan arvioida.
Pystyn perustella mielipiteeni tai väitteeni (lähteistän usein tiedeartikkeleilla) - sinä et. 🤷‍♀️

Se pullajuttu oli vitsi!😁
 
Lispetti tuottaa kirjoituksillaan tällä palstalla vähintään 90 % täyttä roskaa.
Olen tympääntynyt hän soopan pumppaukseen tälle palstalle.
Eilen hän kehotti minua tukehtumaan pullaani, kun vinoilin vegaanisen voileivän syömisestä aamupalaksi.
Luin lähipäivinä Iltalehdesta tai Ilta-Sanomista, että uusi, laaja tutkimus on antanut viitteitä, että kolesterolilla ja muistisairaudella on syy-yhteys.
Ostin Priman 60 % ilta-alesta Benecol-jogurtteja. Siinähän päiväni menisivät, kun taas innostuisin terveysterroristiksi mikä entisaikaan olin ex-aviopuolison ammatin ohella. Hän oli töissä Suomen suurimmassa terveysalan yrityksessä.
Eniten lapsia rakastavat ihmiset, joilla ei ole lapsia. Sydämetöntä ottaa edes puheeksi aihetta, joka on niin tunneherkkä. Lässyttää voi erinomaisuudestaan muuallakin kuin tällä palstalla.
Lapseni asuvat ulkomailla ja tuskin muutan sinne heidän riesaksi.
Toivottavasti terveyttä riittää, että kykenen käymään lapsenlapsiani hoitamassa, kun minua tarvitaan. Moni voivottelee yksinäisyyttään ihmisten mieliksi. Tosiasiassa he ovat täysin elämäänsä tyytyväisiä. Mikä meidän suomalaisten on ollessa maailman onnellisimmassa maassa verrattuna monen muun maan kurjuuteen. Ollaan ihmisiksi kuten äitivainaa aina sanoi, kun lähdimme ovesta ulos maailmalle. Minä olin siitä suuresta lapsilaumasta kolmanneksi nuorin. Siksi minua aina niin makeasti naurattaa turhat löpinät.
Älä syö sitä Benecolia liikaa. Tuo tutkimus antoi viitteitä siitä, että sekä liian matala että korkea kolesterolitaso liityvät dementiariskiin.
 
vierailija
Hoitohenkilökunnalla on vaitiololupaus.
Asiakkaiden tietoja ei levitellä vaikka se kuinka hivelisi kirjoittajan egoa ja itserakkautta. Jokainen Suomen kansalainen on terveysalan hoidossa yhtä arvokas saamaan parhaan mahdollisen hoidon.
vaitiololupaus, kenestä onkaan kyse, omasta isästäsi ?
Näkyykö nimi ja mikä vanhainkoti , mille vuosikymmenelle ja mihin kaupunkiin liität?
Alkoholisteja on tämä maa täynnä ja on aina ollut.

Tässä ei arvioitu hoitoa eikä hoidon laatua ja etteikö entistä alkoholistia hoideta niin kuin muitakin vanhuksia, todettiin etteivät lapset haluneet nähdä eikä tavata isäänsä vanhainkodissa.
 
vierailija
Ja tämä vanhus on tähän itse usein syynä.
Hänen oma käytöksensä on vieraannuttanut lapset pois luotaan eivätkä halua käydä.

Muistan omalta vanhainkotityöskentelyn ajalta entisen alkoholistimiehen.
Lapset eivät käyneet katsomassa.
Minä ymmärrän lapsia, ehkei ollut montaa hyvää muistoa kotioloista joiden takia haluaisi vaivaantua vanhainkotiin edes rutiinikäynneille isäänsä tapaamaan.
Toisaalta anteeks iantaminen voisi olla hyvyäksi lapsille itselleen, ei olisi ollut tätä miestä varten.

Tähän voisi sopia oivallisesti

"Sitä niittää mitä kylvää, sitä saa mitä tilaa"
 
vierailija
vierailija
Itseäni korpee se, kuinka lapsettomia kohdellaan työelämässä. Heille järjestään aina nakitetaan ne huonoimmat työvuorot ja he joutuvat aina joustamaan lomalistoja laadittaessa. Jotenkin ajatellaan typerästi, että koska heillä ei ole lapsia, niin ei heillä oikein sitä muutakaan elämää ole. Suolesta.

Ja yksinäisiä vanhuksia tulee olemaan aina. Vaikka olisi niitä lapsiakin. Joillakin voi käydä niin kurjasti, että elämän aikana joutuu saattamaan omat lapsensa hautaan. Tai syystä jos toisesta menee välit. Moni joutuu liikkumaan työnsä takia ulkomaillekin, eipä sieltä niin vain tulla ikääntyvää vanhempaa kotiin tai laitokseen katsomaan ja auttamaan. Eikä tarvitse edes ulkomaille asti mennä, osaa välimatkat olla pitkät Suomessakin.

Ja silloin on vain elettävä sitä tilannetta. Sopeuduttava. Ei yksinäisen, vähävaraisen vanhuksen tilanne helppo ole. Joka suunnasta kun ojentuu raha-ahne käsi. Sitten ihmetellään vanhuksia, jotka kuolevat kotiinsa sairauteen, joka olisi ollut lääkkeillä hoidettavissa. Miten hankit lääkkeet, käyt lääkärissä, kun syödäkin pitäisi ja asua jossain. Moni tekee silloin valintoja rahatilanteen ollessa tiukka ja yleensä ensimmäisenä karsitaan lääkärikäynneistä ja lääkkeiden ostoista.

Vapaaehtoistyötä vanhuksien kotipalveluissa ja erilaisissa hoitolaitoksissa arvostan suuresti. Monelle vanhukselle tämä ihminen on ainoa seurustelun ja välittämisen kontakti, kun hoitohenkilökunta ei minimimitoituksillaan ehdi ja omat omaiset eivät ehdi tai välitä tarpeeksi. Onneksi näitä apukäsiä ja kuuntelevia korvia, suurella sydämellä toisia tukevia ihmisiä on olemassa.

Toisista välittämisen kykyä, auttamistahtoisuutta, olisi hyvä saada kehitettyä itse kullekin ihmiselle.
Täysin samaa mieltä ❤


Jahka muutaman vuoden jälkeen omat lapseni lentävät pesästä ja saan hetken omaa rauhaa, niin aion jatkaa äitini jalan jäljillä vapaaehtoistyössä ❤
 

Yhteistyössä