Viimeistään vanhana lapsettomia harmittaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Naisten euro on nolla euroa.
Hyvän tekemisellä ei ole hintaa.
Ritva Oksanen laulaa kauniisti samasta aiheesta. Tein vapaaehtoistyötä ruuhkavuosinani. Minulle suurin vaikeus elämässäni on ollut oppia olemaan jouten. Nauratti, kun pankkini lähetti kutsun sijoitustilaisuuteen. Sijoitan vain itseeni. Joka kerta riepoo, kun jauhetaan yksinäisyyden hirveyksistä. Minulle yksinäisyys on ollut suurinta luksusta vaikean avioliittoni jälkeen. Ikimaailmassa en enää odota ketään enkä juokse toisten perässä pelastamassa heitä vaaroilta.
Kaikista ahdistavimpia ihmisiä ovat ylihuolehtivaiset läheisriippujat.
 
vierailija
Mulla on kohdun rakennevika. Vuosien hoitojen jälkeen sain lapsen. Hän menehtyi vauvana. En saanut häntä kertaakaan kotiin sairaalasta.

En nyt viitsi enempää kommentoida tämän ketjun aihetta. Toiveeni oli olla äiti, ikävä kyllä se aika nyt jäi melko lyhyeksi. Ketjun aloittaja on kyllä ajattelematon, että edes tulee mieleen aloittaa tällainen ketju. Kun meitä lapsen menettäneitä on Suomessa paljon. Niitäkin, jotka ovat menettäneet sen ainoan lapsen, ja lisää ei toiveista huolimatta enää saanut.
 
vierailija
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka eivät halua lapsia.

Mun mielestä ihminen ei kehity ihmiseksi/ole ihminen jos hänellä ei ole lapsia, joko omia/sukulaisten tai adoptoituja/halua lisääntyä.
Minun mielestäni lasten saaminen näyttää pikemminkin estävän henkistä kehitystä ihmisillä, mitä nyt olen sivusta seurannut. Lapset vievät niin paljon aikaa ja energiaa, ettei omalle henkiselle kasvulle useinkaan jää tilaa. En suosittele lasten hankkimista kenellekään, joka haluaa kehittyä ihmisenä.
 
vierailija
Mulla on kohdun rakennevika. Vuosien hoitojen jälkeen sain lapsen. Hän menehtyi vauvana. En saanut häntä kertaakaan kotiin sairaalasta.

En nyt viitsi enempää kommentoida tämän ketjun aihetta. Toiveeni oli olla äiti, ikävä kyllä se aika nyt jäi melko lyhyeksi. Ketjun aloittaja on kyllä ajattelematon, että edes tulee mieleen aloittaa tällainen ketju. Kun meitä lapsen menettäneitä on Suomessa paljon. Niitäkin, jotka ovat menettäneet sen ainoan lapsen, ja lisää ei toiveista huolimatta enää saanut.
❤
 
vierailija
Ravinnosta:

"Harvardin yliopiston tutkijat ovat saaneet lisävahvistusta sille, että punaisen lihan syöminen lisää riskiä sairastua kakkostyypin diabetekseen.

Laajaan aineistoon perustuva tutkimus vihjaa, että vaikka punaista lihaa söisi vain kahdesti viikossa, sairastumisriski kasvaa verrattuna kasviperäiseen ruokavalioon. Tutkimus julkaistiin The American Journal of Clinical Nutrition -tiedelehdessä.


Punaisen lihan korvaaminen kasviperäisillä proteiinilähteillä, kuten pähkinöillä ja palkokasveilla, voi tutkijoiden mukaan vähentää diabetesriskiä. Samalla aiheuttaa vähemmän ilmastoa lämmittäviä kasvihuonekaasujen päästöjä."



 
  • Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä