Voi ei, peilistä tuijottaa sotanorsu! Haetaan vertaistukea.

"sivustakatsoja", no hyvää tuossa on se, että ainakin syöt säännöllisesti!

Jos olisin sinä, niin vähentäisin leivän määrää ja korvaisin esim raejuustolla ja hedelmillä. Ainakin toi iltapala kannattais muuttaa!

Ja jos pystyt, niin aamupalaksi voisi kehitellä myös jotakin muuta.

Mun mielestä aika hyvä ois varmaan niin, jos söisi kerran päivässä (korkeintaan!) leipää.

Muutoin sun listalla oli ihan perusruokaa (makkarakeitto, jauhelihapihvit/peruna). Mä ainakin ajattelin syödä ihan just tolleen normaalia ruokaa! Mieluummin karsin sitten kaikki herkut ihan minimiin ja muutkin turhat mässytykset.

Niin ja hei salaatti! Tee oikeesti salaattia ihan jokaiselle aterialle. Sillä kun täytät mahan, niin ei tarvii syödä niin paljoa muuta ruokaa!
 
se sama vieras
Tästäkin on vähän sitä ja tätä tietoa. Mä eilen nimittäin luin jostakin, että ei olis hyväksi (ei siis riippunut mitenkään esim sokeriin tai maitoon mitä siihen laitetaan). Sitten taas oon kuullut siitäkin, että se nopeuttaisin aineenvaihduntaa niillä, ketkä ei juo sitä säännöllisesti.

Yritän tässä just googlettaa lisää! Haha.
Se toimii aineenvaihdunnan vilkastajana parhaiten niillä, jotka eivät tavakseen juo. Sama vihreässä teessä :) Säännöllisten kahvin/vihreänteen juojien vartalo tottuu. Korkeampaa aineenvaihduntaa voi kuitenkin ylläpitää terveellä ruokavaliolla, liikunnalla ja riittävällä unensaannilla.
 
Ja mä jostakin luin, että kun syö sen 3-4 tunnin välein, niin aineenvaihdunta pysyy vilkkaana ja se taas edesauttaa painon putoamista.

Sitten taas nää karpit tähtää siihen, että keho menee ketoosiin (johtuu hiilihydraattien minimistä) ja keho alkaa polttaa säilöttyä rasvaa. Ei kuulosta kovin terveelliseltä? :O Ja ne just yrittää syödä mahdollisimman harvoin, että rasva palais siinä välissä. En tiedä miks tää kuulostaa mun mielestä jotenkin niin pahalta. En ite ainakaa haluais tolle linjalle lähtee.
 
se sama vieras
Ja mä jostakin luin, että kun syö sen 3-4 tunnin välein, niin aineenvaihdunta pysyy vilkkaana ja se taas edesauttaa painon putoamista.

Sitten taas nää karpit tähtää siihen, että keho menee ketoosiin (johtuu hiilihydraattien minimistä) ja keho alkaa polttaa säilöttyä rasvaa. Ei kuulosta kovin terveelliseltä? :O Ja ne just yrittää syödä mahdollisimman harvoin, että rasva palais siinä välissä. En tiedä miks tää kuulostaa mun mielestä jotenkin niin pahalta. En ite ainakaa haluais tolle linjalle lähtee.
Jos luet englannin kielellä, w w w .leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html Hyvä artikkeli, joka käsittelee juuresta pitäen ja tutkimustuloksiin pohjautuen aineenvaihduntaa koskevia myyttejä.
 
se sama vieras
Sitten taas nää karpit tähtää siihen, että keho menee ketoosiin (johtuu hiilihydraattien minimistä) ja keho alkaa polttaa säilöttyä rasvaa. Ei kuulosta kovin terveelliseltä? :O Ja ne just yrittää syödä mahdollisimman harvoin, että rasva palais siinä välissä. En tiedä miks tää kuulostaa mun mielestä jotenkin niin pahalta. En ite ainakaa haluais tolle linjalle lähtee.
"Karppaamista" en välttämättä suosittelisi kenellekään, mutta hiilihydraattien perään kannattaa kuitenkin katsoa. Niistä tulee helposti tyhjiä, ravintosisällöttämiä kaloreita. Kohtuus kaikessa on mielestäni hyvä ohjenuora.
 
"Bleecker"
Laitan illalla paremmin päivän ruoat ylös, mutta vielä oli pakko tulla kertomaan, että lisäilin kiloklubin sivuille tähän mennessä syömäni ruoat ja niistä tuli jo yhteensä 735 kaloria. Voi ei.. Mitenkähän tähän vielä ymppää päivällisen ja iltapalan, ettei mene kalorit ihan läskiksi. Mutta kai täät tästä. Eli mun pitäisi syödä seuraavan kerran jo neljän tietämissä, että mun aineenvaihduntani alkaisi taas toimimaan. :)
 
se sama vieras
[QUOTE="Bleecker";24473229]Laitan illalla paremmin päivän ruoat ylös, mutta vielä oli pakko tulla kertomaan, että lisäilin kiloklubin sivuille tähän mennessä syömäni ruoat ja niistä tuli jo yhteensä 735 kaloria. Voi ei.. Mitenkähän tähän vielä ymppää päivällisen ja iltapalan, ettei mene kalorit ihan läskiksi. Mutta kai täät tästä. Eli mun pitäisi syödä seuraavan kerran jo neljän tietämissä, että mun aineenvaihduntani alkaisi taas toimimaan. :)[/QUOTE]

Päivälliseksi vaikkapa ruokaisa salaatti, tai keittoa. Iltapalaksi puuroa mehukeitolla? :)
 
Onkohan itse tehty mysli mitenkä paha? Voiko hyvällä omalla tunnolla syödä kulhollisen aamulla? Mietin nimittäin sen valmistamista. Vois laittaa esim

vehnälese
kaurahiutale
siemeniä
cashew-pähkinöitä
hunaja
öljy

Näistä pitäis vissiin valmistua?

Ps yhyy mulla on nälkä! Mitenköhän tämän asian suhteen tulisi toimia? :D

--> No joo söin nektariinin
 
Viimeksi muokattu:
theo
Onkohan itse tehty mysli mitenkä paha? Voiko hyvällä omalla tunnolla syödä kulhollisen aamulla? Mietin nimittäin sen valmistamista. Vois laittaa esim

vehnälese
kaurahiutale
siemeniä
cashew-pähkinöitä
hunaja
öljy

Näistä pitäis vissiin valmistua?

Ps yhyy mulla on nälkä! Mitenköhän tämän asian suhteen tulisi toimia? :D
Siemenistä,pähkinöistä, hunajasta ja öljystä tulee kyllä reippaasti kaloreita. Suositeltu annosmäärä muroille ja mysleille ei muutenkaan ole kulho,vaan noin 30-40 g :)
 
se sama vieras
Onkohan itse tehty mysli mitenkä paha? Voiko hyvällä omalla tunnolla syödä kulhollisen aamulla? Mietin nimittäin sen valmistamista. Vois laittaa esim

vehnälese
kaurahiutale
siemeniä
cashew-pähkinöitä
hunaja
öljy

Näistä pitäis vissiin valmistua?

Ps yhyy mulla on nälkä! Mitenköhän tämän asian suhteen tulisi toimia? :D

--> No joo söin nektariinin
Itse tehty mysli on sisällöltään paljon parempaa, kuin kaupan. Kokeile lisätä vaikka myös vähän rusinoita, ja käytä öljynä vaikka kookosölyjä, tuo mukavaa lisämakua. Samalla reseptillä voi myös tehdä myslipatukoita niin, että ne käärii folioon kun laittaa uuniin :) Kätsyjä välipaloja.

Jos on nälkä, siis oikea nälkä jonka vatsassa tuntee, silloin syöt jotain pientä, esimerkiksi piltin, hedelmän tms.
 
kävin kaupassa :p tarttu mukaan kaikkia mahollisia hedelmiä.saa nyt lapsetki sitte herkutella äitin kans :) raejuuston unohin ostaa:kieh:

nyt hoksasin mitä teen iltapalaksi.tonnikala-makarooni-kermaviilisalaattia:p kuhan vaan muistan sitä kohtuuella syyä enkä ala ahmiin kuten yleensä:ashamed:
 
mammy, haluatko jakaa repetin kanssamme? Minua ainakin kiinnostaisi tuo salaatti.

Itse syön tässä pasta-kanapataa. Yritän koko ajan muistutella itselleni, että "syö hitaasti, syö hitaasti". Tää pata on kyllä hyvää! Tein naturel-kanasta. Ainut moka tuli siinä, että laitoin lihaliemikuution, en kanaliemikuution :D Olin jotenkin niin nälissäni, että yritin nopeasti saada valmista.
 
Tää on jotenkin ihan käsittämätöntä. Söin tota ruokaa tosiaan eikä mulla ole vieläkään nälkä VAIKKA söin sitä puolet vähemmän kuin mitä normaalisti :O Enkä tänään oo muutenkaan syönyt omasta mielestäni paljoa. Nyt pitäis vaan vältellä sitä psykologista nälkää. Muuten homma menee pipariks ;)

Mä muuten huomaan, että vatsa on pienempi kuin normaalisti. Johtuu tietysti nesteiden poistumisesta ja siitä, että en oo ahtanu ruokaa vatsaani tappiin saakka (kuten normaalisti).

Ei muuten päähänkään koske enää. Se loppui tuohon päivällä syötyyn banaaniin.

Ja haluaisin kyllä osata, viitsiä ja jaksaa käyttää noita kalorilaskureita. Laiska kun oon, niin ei tuu oikein panostettua tohon hommaan.
 
HOLA!

Tää mamma vois tulla mukaan!

Oon vajaa kaks kuukautta sit synnyttäny maailman ihanimman tytön ja nyt olis varmaan korkee aika ottaa itteensä niskasta kiin ja antaa raskauskiloille kyytiä. Ja niille muutamalle muulle ylimääräsellekkin :D Ennen raskautta painoo oli 65kg ja synnyttään lähin 85 kilosena. Nyt on painoo 68kg, mut kyl tässä on viel poisotettavaa. Toi 65kg:kin oli jo liikaa omasta mielestä, kun oon ollu 55-60 kilonen pitkään. En imetä, joten siitä ei oo apua kilojen karistamiseen.

Tavote olis, että js jouluun mennessä mahtuis 36 farkkuihin. Onkohan ihan mahdotonta kun nyt päälle mahtuu koko 40 :eek: Niin ja raskauden aikana hävinneet lihakset haluan myös takas. :)

Jabbadaa 167/68
 
"wilma"
Täällä on tehty salaattia, syöty kurpitsansiemeniä ja ostettu hedelmiä :D
Itse tehty mysli muuten on hvyää. Mä en tykkää kovin makeasta myslistä ja itse tehden sitä saa säädettyä paremmin. Mä olen laittanut ruishiutaleitakin, kuivattuja hedelmiä ja marjoja. Ja jollei ole kevennyskuurilla, voi-hunajaseos on hyvä lisä mysliin :D
 
Tervetuloa Jabbadaa. :D Lisään sut tuohon listaan, mutta halutko myös ikäsi siihen?

Mulla on nyt muuten 5 kuukautta synnytyksestä. Ennen raskautta paino about 75-76 ja rv 42 se huiteli jossakin 92 tienoilla :D


Niin ja yleisesti kaikille osallistujille, mitkä ovat teidän tavoitepainonne? Mä olen nyt omalla kohdallani miettinyt tätä asiaa ja haluaisin kyllä painaa sen 65 kiloa. Silloin mä olisin niin tyytyväinen itseeni!
 
Viimeksi muokattu:
Juu siis 21 oon. Pääskin näköjään unohtuun :D No sanotaanko, että jos tästä 10 sais pois, eli painais sen 58, niin voisin ehkä sanoo olevani tyytyväinen.

Mulln ehkä maailman rumin ruumiinrakenne, sivusta kun kattoo, niin pehvaa ei oo ollenkaan, mutta mahaa senkin eestä ja rintoja ei käytännössä katsoen ole, tai no on, mut ne roikkuu niin alhaalla, et ei niit paljon tästä mahasta erota ja leukaa on yhen sijasta kaks :s

Tulempa heti pomppiin silmille ja kysyn, et kuin moni täältä on naamakirjas? Jos vaikka sinne perustais oman suljetun ryhmän?
 
Mun mielestä salainen olisi hyvä. Mutta kun kun. Jos luon tuon uuden ryhmän, niin vissiin niiden ihmisten tulisi olla mun kavereita, jotka sinne liittyy?

Mitenköhän tää juttu nyt kannattais sitten toteuttaa?
 

Yhteistyössä