Voi Elämä....

  • Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija..:
Noniin..

Tämä alkaa mennä jo ihan jännäksi..

Sain ekan viestin veljeltäni hetki sitten.. Alkoi sanoilla "Anteeksi rakas sisko.. pla plaa plaa plaa..

Ja lopussa oli, että toivottavasti en halua hänen loppuelämäänsä pilata ja tuelvaisuutta yhden virheen takia, mutta jos niin on, niin **** (mieheni) ei kaikkea minustakaan tiedä, eli menköön kummankin loppuelämä piloille samalla"

Eli juttu on niin, että mä olen ollut 3 vuotta naimisissa, onnellisesti. Me ollaan mieheni kanssa toisillemme enemmän kuin laki salliii. Ennen kuin mieheni tapasin, olin kuitenkin aika vapaamielisesti aika monen miehen kanssa. Enen hänen tapaamistaan rauhoituin ja vietin ihan reilun sinkkuvuoden. Mieheni tietää taustani, eikä siitä piittaa. Hänelle merkitsee se, mitä teen, kun olen hänen kanssaan, ei se, mitä tein ennen kuin hänet tapasin. Veljeni ei kuitenkaan tiedä, että olen kaiken itsestäni miehelleni kertonut.

Veljeni opiskelee luokanopettajaksi. Ymmärtääkseni rikosrekisterissä väkivaltamerkintä saattaa hankaloittaa työnsaantimahdollisuuksia. En kyllä ole varma, mutta luulen, että tuhon hän viittaa viestissään. Elikkä hän yrittää kiristää- jos en peru rikosilmoitusta , menetän mieheni..

Isälle viestitin, että minä olisin voinut loukkantua pahoin, taikka vauvani. Isäni sanoi, että turha jossitella, niin ei onneksi käynyt, teen kärpäsestä härkäsen.

No sitten teen. Minä laitan puhelimeni kiinni, menen kävelylle, ja unohdan sukuni loppuviikoksi.

Viesteja on tullut koko suvulta tähän mennessä 28 kpl..
Voi hyvänen aika sentään, ei tuo ollut edes mikään anteeksipyyntö vaan vaatimus :eek: Nyt älä anna periksi ja isäsi sais hävetä että asettuu lyöjän puolelle ja kääntää raskaana olevalle tyttärelleen selkänsä+syntymättömälle lapsenlapselleen. Tulen ihan vihaiseksi puolestasi. Mitä muuten miehesi on tästä asiasta sanonut?
 
AP ihmettelee edelleen..
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Jos vastaavaa olis käyny mulle, mun porukat olis ollu ihan samanlaisia. :snotty:

Niillä on tosi outo arvomaailma, pikkujouluissa olivat ja naapuri kuristi toista kunnolla, niin oli kuulemma oikein kun kävi v.ittuilee... :eek: :|

Pidä pintas, kuulostaa kun veljes olis vanhempies silmäterä. :| :hug:
Aivan.

Mun veljenstä koko suku on ollut ylpeä, koska on niin korkealle opinnoissaan päässyt, hänestä tulee vielä kuulema jotakin suurta. Toivottavasti tuleekin, ei sillä, mutta mua ei siltikään saa lyödä, vaikka en nyt yliopistossa olekaan. Mun on nyt kuitenkin annettu ymmärtää, että tuhoan sukmme ylpeyden tll toiminnalla.

Mä olen siis itse "unelma-ammatissani", vaikkei se korkeasti koulutettu olekaan, mulla on mahtava mies, ja odottelen esikoistamme. Mulla on mun unelma. Se on tässä ja nyt.

Nähtävästi suvullemme kuitenkin tärkeää on se näkyvä "onni" ja kulissit, ei se sisäinen.

Nyt vielä yksi kysymys.. olisinko törkeä, jos varovasti kysyisin veljeni ex:ltä, että oliko hänessä väkivaltaisia piirteitä heidän suhteen aikana? Mulle tämä tuli ihan yllätyksenä, meinaan.


 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Itse en ikinä puhuisi kyseiselle henkilölle mitään ja pitäisin rikosilmoituksen ja veisin vielä lääkärin lausunnot poliisille että mahdollisimman varmasti saa tuomion.. Ja muuten... ei tollasesta rikosrekisteri merkintää tule!!!
Tuokin on kyllä ihan väärin. Mä en ainakaan antaisi tollasen tyypin opettaa hetkeäkään omaa lastani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Ok, mä kävin vaan jonkin paperin täyttämässä poliisiasemalla, he sanoivat ottavansa yhteyttä myöhemmin, eli en tiedä mitä tästä seuraa. Ultraava hoitaja piti mulle palopuheen, kuinka mä olen enemmän arvoinen, kuin tuollaisen kohtelun. En tarvinnut paljoa kannustusta mennä poliisille sen palopuheen jälkeen.

Eli mä pidän pääni, varsinkin tämän kohtelun jälkeen.

KUKAAN IHMINEN ei ansaitse tulla väkivalloin kohdelluksi CD-levy- riidan takia. Keskusteltiin siis, kenen kyseinen levy oli. Tyhmäähän multakin oli jatkaa hölmöstä aiheesta riitaa, mutta lyönninj aihe se ei ollut.

Mä yritän tässä aivopestä itseäni, etten anna periksi missään vaiheessa.

[bKukaan ei ole muuten suvusta kysynyt, onko vauva ok, tai minä, tai kävinkö edes lääkärissä. Sain kyllä tietää, etten ole tervetullut joulupäivälliselle.[/b]

Taitaa olla aika vaihtaa sukua tai jotain..
|O :'( :eek: :kieh: :( Siis onko ne noin kylmiä???? Älä välitä, ihan tosi, älä välitä tuollasista. Oottakoon hetken aikaa kun veljelläsi napsahtaa taas jostain mitättömästä asiasta ja käy jonkun toisen sukulaisensa päälle...jospa niillä aukeis sitten silmät :kieh: :headwall:
 
AP
Ja anteeksi muuten kaikki kirjoitusvirheet.

Mulle alkaa pikkuhilja iskeä pikkuinen shokki tästä jutusta. Mun veli olisi voinut meidän vauvan tappaa tuolla iskulla, eikä se kenellekään ole ongelma. Ei perhana.

Isä ilmoitti, että tulee käymään kohta, mä alan olla aika itku kurkussa kyllä, ehkä se on hyvä hänenkin nähdä, kuinka tämä koko juttu on mua loukannut.

Kiitos kannustuksesta teille ihan kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ja anteeksi muuten kaikki kirjoitusvirheet.

Mulle alkaa pikkuhilja iskeä pikkuinen shokki tästä jutusta. Mun veli olisi voinut meidän vauvan tappaa tuolla iskulla, eikä se kenellekään ole ongelma. Ei perhana.

Isä ilmoitti, että tulee käymään kohta, mä alan olla aika itku kurkussa kyllä, ehkä se on hyvä hänenkin nähdä, kuinka tämä koko juttu on mua loukannut.

Kiitos kannustuksesta teille ihan kaikille!
Älä anna isäsi puhua itseäsi millään tavoin ympäri, vaikka uhkailisi suvusta pois sulkemisella tms. tai millään muulla tavoin kerjää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HARMAILIJA:
Kiitos palautteesta.

Nyt mun isäni soitti ja pyysi mua menemään ja perumaan rikosilmoituksen. Perherauhan vuoksi, ja koska veljeni katuu kuulema nin paljon. Mitä mä teen..
Siis aika erkoinen perhe, käytetäänkö teillä välivaltaa ihan osana arjen ongelmanratkaisua... Yleensähän raskaana olevia naisia pidetään kuin kukkaa kämmenellä eikä lyödä... Onko veljelläsi mielenterveusongelmia?
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HARMAILIJA:
Kiitos palautteesta.

Nyt mun isäni soitti ja pyysi mua menemään ja perumaan rikosilmoituksen. Perherauhan vuoksi, ja koska veljeni katuu kuulema nin paljon. Mitä mä teen..
Siis aika erkoinen perhe, käytetäänkö teillä välivaltaa ihan osana arjen ongelmanratkaisua... Yleensähän raskaana olevia naisia pidetään kuin kukkaa kämmenellä eikä lyödä... Onko veljelläsi mielenterveusongelmia?
Tähän asti ihan normaalinoloinen perhe ollaan oltu, ja veljenkin kanssa aika läheisiä. Tämä oli ihan ensimmäinen kerta, kun tällaista on tapahtunut.

Mun suvulle järkytyksenä taisi tulla tuo, että ilmoitin poliisille. Mutta jos kyseessä olisi ollut ventovieras ihminen, olisin tehnyt saman, miksen siis veljeni kohdalla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ja anteeksi muuten kaikki kirjoitusvirheet.

Mulle alkaa pikkuhilja iskeä pikkuinen shokki tästä jutusta. Mun veli olisi voinut meidän vauvan tappaa tuolla iskulla, eikä se kenellekään ole ongelma. Ei perhana.

Isä ilmoitti, että tulee käymään kohta, mä alan olla aika itku kurkussa kyllä, ehkä se on hyvä hänenkin nähdä, kuinka tämä koko juttu on mua loukannut.

Kiitos kannustuksesta teille ihan kaikille!

Ensinnäkin: pidä tallessa veljesi lähettämät viesti, jossa näkyy kiristäminen. Toiseksi: elä ainakaan ole yksin ku isäsi tulee, voi tuoda veljesi pian mukanaan. Mun ystävä sai keskenmenon ku häntä pahopinpideltiin alkuraskaudessa, joten nyrkinisku vatsaan ei ole mikään pikkujuttu! Onneksi sulla ja vauvalla on kaikki fyysisesti kunnossa.
 
Itse olen tehnyt kaksi kertaa veljestäni rikosilmoituksen kun hakkas mua. Suku oli mun puolella vaikkakin ensimmäistä kertaa elämässään veljeni ketään löi. Jätkä kävi pari kertaa psykiatrin luona ja sen jälkeen ei ole ollut tapauksia että löisi. Kerran myös tein pahoinpitelysyytteen äidistäni ja mua vastaan kääntyi koko perhe. Kävin sinä päivänä heti lääkärissä kuvissa ja tutkimuksissa, en halunut nostaa syytettä, puolisen vuotta meni valvoessa ja itkiessä kunnes kävelin poliisilaitokselle ja tein itku silmässä ilmoituksen. Sain perheeltä vihat niskaani ja kukaan ei pitänyt yhteyttä. Olin jo peruttamassa ilmoitusta mutta syyttäjä ei antanut koska olin alaikäinen ja syyttäjä luonnollisesti minun puolellani.
Melkein 6kk olin ilman perhettä kunnes tuli käräjäoikeuteen kutsu ja sain korvauksia kivusta ja särystä 700? plus oikeudenkäyntikulut joutui mutsi maksamaan ja sai vielä 10päiväsakkoa plus pahoinpitelytuomion. Mutta tosiaan 6kk oikeuden päätöksestä muu perhe pyysi multa anteeksi suhtautumista ja sitä ettei kukaan uskonut että oma äiti voi lyödä. Olin 16v.
Oli kuristusjäljet kaulassa, kunnon kynnenraapimisjäljet(josta jäi isot arvet ) oikeassa kädessä, ja varmaan puolet hiuksista lähti, melkein koko keho mustelmilla. Mutsilla ei ollut kuin 1mustelma, sitäkään en tiedä tuliko ko tappelusta. En pystynyt puolustautumaan koska mua kuristettiin. Siitä on nyt 4vuotta ja edelleen särkee päätä.. (alkoi silloin) ja lääkärit vähät välittää. Mutta tätä tää elämä on :)

AAPEELLE: Ihan oikein teit! Pysy päätöksessä. Jos et "näpäytä" veljeäsi käy se toistekin päälle! Onni onnettomuudessa että vauvalla kaikki hyvin ja tietenkin sinulla fyysisesti! Jaksamisia haluan toivottaa.
 
AP
Minttuliini :hug:

Kamalan kuuloista. Ja aivan järkyttävää, ettei kukaan perheestä ollut tukena silloin, kun eniten tukea tarvitsit!

Mulla on vasta toinen päivä takana, ja järkyttää suvun suhtautuminen, saatika puoli vuotta...

Isälle muuten sanoin, ettei veli ole enää meille tevetullut muutoin kuin mieheni ollessa paikalla.
 
Voimia ap:lle :( :hug: :hug:

Ihan oikein teit, kun ilmoitit poliisille! Kenelläkään ei ole oikeutta lyödä toista, oli riita sitten miten paha tahansa. Vielä kamalammaksi asian tekee, että olet raskaana :eek: Miten voikin lyödä juuri mahaan, ihan kuin olisi tarkoituksella halunnut satuttaa sun lisäksi vielä vauvaakin! En usko, että opettajan työ on veljellesi sopiva ammatti, jos hän suuttuu noin paljon jo cd-levyjen takia. Opettaja joutuu sietämään hankaliakin oppilaita.

En kyllä ymmärrä sukusi reaktiota, heidän lapsenlapsensakin terveys oli vaarassa! On tietysti todella kamalaa, kun omassa perheessä sattuu tommosta, he eivät varmaan halua uskoa, mitä on tapahtunut..toivotaan, että tulevat järkiinsä. Suojele sinä itseäsi ja lastasi, älä "suvun mainetta" :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HARMAILIJA:
Kiitos palautteesta.

Nyt mun isäni soitti ja pyysi mua menemään ja perumaan rikosilmoituksen. Perherauhan vuoksi, ja koska veljeni katuu kuulema nin paljon. Mitä mä teen..
NO ET TASAN PERU MITÄÄN!!!!!!!!
Törkeetä!! Aikamoinen k**sipää on veljes kun omaa siskoonsa mänttää, ja vielä törkeemmäksi asian tekee se, että hän oletettavasti tiesi sun raskaudesta ja SILTI lyö!!!!
Mulla ei tollasen jälkeen olis eikä tulis olemaan enää mitään keskusteltavaa veljeni kanssa.
 
vieras
Teit aivan oikein. Älä anna periksi, sinua on kohdeltu väärin. En voi ymmärtää sukusi TÖRKEÄÄ reaktiota, ei tuollaista voi eikä pidäkään ymmärtää.

Onneksi lapsesi on kunnossa.
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en ois tehnyt jos kumminkin läheisestä veljestä kyse
Se läheinen veli kuitenkin teki niin väärin, yritti selvästi vahingoittaa vauvaakin. Senkö antaisit anteeksi..?
Joo, onhan se ihan normaalia, että läheinen erimielisyyksien ilmaannuttua vähän kopauttaa. Ihan eri asia, kuin jos vieras lyö. :xmas: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en ois tehnyt jos kumminkin läheisestä veljestä kyse
Se läheinen veli kuitenkin teki niin väärin, yritti selvästi vahingoittaa vauvaakin. Senkö antaisit anteeksi..?
Kyllä mä antaisin anteeks jossakin vaiheessa.
Anteeksi voi antaa, vaikka rikosilmoituksen tekeekin. Ehkäpä ap.n veljelle se on hyvä opetus, ihmisiä ei voi kohdella miten haluaa. Seuraksia siitä on.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä en ois tehnyt jos kumminkin läheisestä veljestä kyse
Se läheinen veli kuitenkin teki niin väärin, yritti selvästi vahingoittaa vauvaakin. Senkö antaisit anteeksi..?
Kyllä mä antaisin anteeks jossakin vaiheessa.
Anteeksi voi antaa, vaikka rikosilmoituksen tekeekin. Ehkäpä ap.n veljelle se on hyvä opetus, ihmisiä ei voi kohdella miten haluaa. Seuraksia siitä on.
Jos kerta vauvallakaan ei mtn hätää ollut niin en mä kyllä mitään rikosilmotusta ois menny tekeen, mun mielestä vähän ampu yli
 
Siis anteeks nyt vaan!

Veli lyö raskaana olevaa siskoaan mahaan ja perheen mielestä sisko on suvun rikkoja?!?!?!?!? Ihan painetaan villaisella veljen väkivalta! Uskomatonta! Eikös se veli pitäisi heivata jouluaterialta???

Voi jumalauta :headwall:

AP tosi ikävä tilanne, mutta jos olis mun sukulaisia niin en tarvisi tuollaisia. Pidähän puolesi :hug: Että kehtaavat!
 

Yhteistyössä