Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Onnea Cattus upeasta tyttövauvasta :flower: :heart:

KK76, pikaista toipumista sinulle niin pääset nauttimaan raskaudesta oikein toden teolla =)

Oma napa pursuaa nyt niin, että on pakko purkaa teille. Kotrolli oli siis aamulla ja kaikki oli vauvoilla erinomaisesti! Hyvät sydänkäyrät saatiin aikaiseksi - vauvat alkavat olla jo liian isoja päästäkseen antureita karkuun, lapsivettä oli hyvin molemmilla ja painoa A 2700g B 2600g. Leikkausaika on nyt sitten 10.12!! Siihen ei ole enää kuin vajaa kolme viikkoa, iiiiiks!!
Voinette arvata helpotuksen tunteen.. Ja toisaalta jännityksen ihanalla tavalla. Asiat konkretisoitui nyt todella!!

Miru 35+3
 
Onnea Cattus pienestä prinsessasta!!! :flower: :heart:

Onkohan Tiitillä ja Maricalla myös jo kääröt sylissä... :heart:

kk76 ja äitiyslomalainen onnittelut! ja tervetuloa mukaan! :flower:

Miruliini, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Varmaan ihana jännityksen ja odotuksen tunne, kun tietää, että 3 viikkoa enää :heart:

Nyt täytyy rientää syöttöpuuhiin....kiire kiire...palaan paremmalla ajalla

Kuunkulta ja poika 2 viikkoa 4 pvä :heart:
 
Pakkasaamua naiset!

Aivan ihana aamu: pakkasta 8 astetta, puut ja maa ihanasti lumen peitossa ja aurinko alkaa juuri nousta tuolta meidän takapihalta. Pitää päästä kyllä ulos kunhan saan nämä aamupalat röyhtäiltyä. Kuten Nami totesit, vauvaa on aika runsaasti vatsassa eikä sinne muuta mahdukaan. Kylläinen olo säilyy keittoaterian jälkeen viisikin tuntia ja keitot tulee vielä senkin jälkeen röyhtäisyinä suuhun :x

Onnea Nami pyöreistä viikoista :heart: Aivan oikein, kaikki tästä eteenpäin on plussaa ja nyt on aika nauttia, rentoutua ja kerätä voimia. Kun kysyit hikasta, niin pojuhan mulla majailee tuolla aivan alhaalla ja tuntuu, että ahtaammalla. Ja hänen liikkeet jotenkin muutenkin tuntuvat voimakkaammilta kuin B:n, jolla on enemmän tilaa. Tosin juuri nyt hikkaa taas tyttö tuossa ylävatsassa.
Musta vauvat hikkaavat selkeästi aina kun olen syönyt - onko jollain tähän teoriaa??

Eilen sain sitten oikein puuskan, kun leikkauspäiväkin on tiedossa. Maalasin vihdoin ne muumihahmot vauvojen huoneen siihen seinään, joka ei mene remontissa uusiksi. Niistä tuli aivan ihkuja!!

Laitan viikonloppuna uutta masukuvaa näytille. Edelleen kaikki lähes 6 kiloa vauvaa + heidän vedet päälle ovat suoraan eteenpäin. Takaa ei näe, että masua on ensinkään. Ihmeellisen kevyt on silti liikkua, ainoastaan pukeutuminen, sängystä ja sohvalta nousut ja kaikki, missä pitäisi taipua vähänkään on lähes mahdotonta. Loppuraskauden oireissa ei olla puhuttu vielä lainkaan käsien huimasta lyhentymisestä - onko muilla vastaavaa :LOL:
 
Cattus onnea pikkuisesta tytöstä! Innolla jäämme odottelemaan kokemuksistasi synnäriltä.

Nami, hienoa, että rv 30 rajapyykki on nyt sitten saavutettu. Eikös ne pahimmat huolenaiheet siten ole jo takanapäin... Toki vielä toivotaan viikkoja runsaasti lisää, mutta voiton puolella ollaan. :heart:

Minä täällä odottelen vauvan laskeutumista alaspäin. Vielä ei ainakaan neuvolan tädin mukaan poika ole alkanut laskeutumaan - ja kyllähän sen itsekin tuntee. Sellaisia pienen pieniä tuntemuksia alkaa olla viimein vatsalla. Lievää pistelyä ja supistelua, jos sitä nyt voi sellaiseksi kutsua tässä vaiheessa.

Ihana talvinen keli tosiaan ollut tänään. Pitäisi tosiaan ne kesärenkaat saada pikkuhiljaa pois autosta... ;)
 
Cattukselle onnea terveestä tytöstä :flower: :flower: :heart:

ja kiva että tälle palstalle tulee uusiakin, tervetuloa kk ja äippälomalainen.
Mirulla varmaan helpottunut olo kun sait jo tietää leikkauspäivän, nyt ne päivät joko matelee tai kiitää niin ettei huomaakkaan. Ihanaa.

Mun poitsulla on hikka jäänyt näköjään pois kun ei ole kolmeen päivään nakutellut tai sit se vaan on muuttanut itsensä sellaiseen asentoon että en tunne sitä enään. Muutenkin se on ollut ihmeen vaisu paripäivää. Liikkuu kuitenkin mutta ei läheskään niin ahkeraan kuin normaalisti. Ja mulla on alkanut olemaan todella vaikeata nousta ylös ja välillä kävellä kun häpyluuhun sattuu ihan pirusti kun liikkuu. Myös yöllä herää siihen kipuun kun vaihtaa asentoa. kai se kuuluu asiaan tässä vaiheessa. En myöskään ole huomannu et olis supustellutkaan enään. Nestettä on alkanut kerääntymään selkeästi enemmän kuin ennen. Pahaa turvotusta ei ole mutta sillen että naamasta näkee että sitä on. Onneksi se lääkäri on ens viikolla. Mitään muita raskausmyrkytykseen viittaavaa oiretta ei onneksi ole. Paitti ne pirun kilot joita sataa kahmalo kaupalla.

taitaakohan tiiti olla jo nyytti kainalossa??

Ihania talvipäivän jatkoja kaikille.

Tiltalitti ja viuhti 35+4 tai jotain.....
 
Moro! Just kotiuduin. Imetän tässä samalla. Rakas poikamme syntyi 18.11 klo 10.49. Pojulla painoa 3040g ja pituus 50cm. Poika on aivan isänsä näköinen =) Ja tempperamenttiakin löytyy aivan kuin vanhemmillaan :D Nyt poju nukahti, taidetaan lähtä nokosille. Aikamoin univelka painaa. Ihana oli päästä kotia. Olin aika monta päivää sairaalas kun halusin saada varmuuden imetystouhuihin, maito ei meinannut nousta jne. Nyt hinkit lähteny heruttaa evästä =)

Tsemppiä tuleville synnyttäjille!!!

Ja onnea jakautuneille!! :heart:
 
Eli mulle siirrettiin kaksi alkiota viime viikolla, mutta en hoksannut lääkäriltä kysyä seuraavaa asiaa, kun tuli tuo kahen alkion siirto puun takaa. :LOL: Ensiksi: minkä luokan alkioita siirrettiin? Montako lasta? Ja tärkein ja tällä hetkellä askarruttava: Jos vain toinen kiinnittyi, tuliko sinulla normaalit menkat vai huomasitko ollenkaan toisen poistumista? Kun mietityttää et jos ens viikolla alkaa vuoto, niin voisiko toinen kuitenkin olla vielä matkassa.
Plasebo pp4

JA onnea kaikille tuleville äideille!! :flower: :flower: :flower:
 
Maricalle mielettömästi onnea pienestä pojasta! :heart:

Plasebo, meille siirrettiin ekassa PAS:ssa 2 alkiota, joista vain toinen sitten kiinnittyi ja lähti kehittymään. Nyt siis mennään rv:lla 36+6. Alkiot olivat tasoltaan keskinkertaisia, muuta en osaa niiden luokittelusta sanoa. Niin, pakkasalkioista oli siis kyse. Menkkoja ei toisen osalta tullut ollenkaan. Tosin, mulla oli aivan minimaalista rusehtavaa vuotoa aamuyöstä aamupäivään, jonka jälkeen ei yhtään mitään. Ultrassa käydessäni samana päivänä ei mitään merkkejä näkynyt toisesta alkiosta. Eli niitä menkkoja/vuotoa välttämättä ole juuri ollenkaan.
 
Onnea Cattus ja Marica! :flower:

Pikaisesti kerron kuulumiset minäkin. Pikkuinen tyttö syntyi 20.11. klo 4.41, mitat 2606g ja 47cm. Pisteet 9/9/9. Tytöllä ja äidillä kaikki hyvin. Kotiuduttiin pari tuntia sitten. Vanhemmat ovat onnesta sekaisin! Kirjoitan tarkemmin sitten kunhan vähän rauhoitun.
 
Kk76 KOVASTI ONNEA PLUSSASTA! muistathan juoda toooosi paljon vettä sekä ottaa rauhallisesti! Mä en sinuna menisi vielä töihin, turha ottaa mitään riskejä. Ei sieltä urhoollisuusmitaleita jaella kuitenkaan, näin minua ohjeistettiin työkavereiden taholta aiemmin ;) Teillä on rankat jaksot takana, hienoa että olette jaksaneet sinnikkäästi jatkaa hoitoja aina vastoinkäymisten jälkeen.

Yritän tässä tukea ja kannustaa samalla kun poika imee tisua =)

Hoitojen aikana mullakin oli hyperin uhka, munasoluja myös 30, lopulta alkioita 25, joista suurin osa hyvälaatuisia. Nyt pakkasessa siis 24 alkiota ja 1 alkio syö nälkäsenä tisua :) Mä join silloin hoitojen aikana vettä tosi paljon ja luulen, että sillä oli merkitystä, niin ja otin iisisti.

Kyllä se siitä, usko pois! Lopussa kiitos seisoo. Niinkuin meilläkin.

Sain viime yönä aika hyvin nukuttua, kiitos miehen joka hoiteli ylpeänä pojuaan yöllä. Meillä ruokitaan poikaa tissillä ja korvikkeella. Itse otin imetyksestä sairaalassa aluksi kovan stressin. Synnytyksestä väsyneenä ongelmat saavat helposti pään sekaisin. Mulla oli ongelmana; maito ei meinannut nousta, imetysasennot olevinaan hankalia, nännien kipeytyminen, jopa verille asti. Lansinoh voide on kovassa käytössä, tosi tehokasta. Parempaa kuin bepanthen. Mulla auttoi maidon nousuun lopulta pitkät kuumat suihkut sekä rintsikoiden sisään laitettava liina (käytetään terveydenhuollossa useampaan tarkoitukseen, Raitis varmaan tietää mitä tarkoitan). Siinä toinen puoli on paperia ja toinen vähän kumimainen. Lämmittää tehokkaasti tisuja. Ja imetettävä vaan sinnikkäästi vaikkei maitoa vielä lorisemalla tulekaan, lisääntymään päin kuitenkin. Tänään meinasin mennä saunaan avaamaan hanat :LOL: Sen jälkeen vaan on pidettävä huoli ettei tissit kylmene. Rintatulehdus tulee helposti joten nää meijerit on aina pidettävä tosi lämpösenä. Edes ulko-ovelle ei ole asiaa vähäisillä vaatteilla.

Mä kuvittelin aina, että meidän vaavi syntyisi reilusti yli 50 senttisenä. Nyt on sit kaikki vaatteet vielä reiluja. Mut kasvaahan se pian. Itse kiinnostuin nyt vasta siitä unipussista, voisi olla näppärä. Taidan tänään hakea sellaisen paikallisesta lastentarvikeliikkeestä.

Poitsu nukahti joten lähden keittelemään sumppia...

Marica ja poju 6 päivää
 
ONNEA Maricalle pojasta ja Tiitille tytöstä :flower: :flower: :heart:

Ihanaa kun alkupää on jo nyytin kanssa kotona.
Vielä itellä noin kuukauden odotus edessä. Kyllä jo sais parin viikon päästä alkaa tulemaan... Maha on niin iso että vaikeuttaa jo normaalia elämääkin. Mulla on nyt kasvanut vatsan ympärys parin viikon aikana 5cm. Maha käyrien yläpuolella ja viuhti keskikäyrän alapuolella niin ihmettelempä että mikä mun mahaa venyttää??? Muuten havaittavaa turvotusta isommin ei ole ollu, normaalia vaan.

plasebolle toivottavasti tärppää, otahan rauhallisesti vaan. Mulla siirrettiin vain yksi mulle tuli menkkamaiset kivut ja vuodot silloin kun pitikin ja silti maha kasvaa. Vuotoja tuli sit vähän myöhemminkin ja vähän isommalla volyymillä mutta sinnikkäästi viuhti on mukana pysynyt. Kannattaa silmäillä meittin ketjun ekaa pinoa siellä on jo synnyttäneidenkin kokemuksia ja saat varmasti sieltä hyvää infoa mitä kaikkea voi tapahtua. Löytyy nimellä lapsettomuushoidoista 2008 plussanneet.

Ihania vauvanhoitohetkiä jo synnyttäneille ja meille jotka sitä innokkaana odotetaan rauhaisaa odotusaikaa, kohta se on ohi... ja nyytti kainalossa

Tiltalitti ja viuhti 35+6
 
Maricalle ja Tiitille onnea!

Muillakin onneksi on onneksi pelkästään hyviä uutisia. Nauttikaa raskauksistanne!

Meillä kävi juuri niinkuin ennakoimme. Pienet Mustikat syntyivät viime viikon keskiviikkona. Viime maanantain ultrassa voitiin vain todeta molempien menehtyneen rajuun fetofetaalitransfuusioon. Tiesin sen jo itse, koska liikkeitä en ollut tuntenut enää lauantain jälkeen. Keskiviikko aamulla (tasan 17 viikkoa punktiosta) synnytys käynnistettiin ja illalla seitsemän aikaan pienet syntyivät. Istukka on näillä viikoilla vielä todella tiukassa ja se pitikin irrottaa leikkaussalissa kaavinnalla. Ehdin vuotaa aika tavalla. Muuten päivä sujui hyvin, vaikka olikin todella raskas. Saimme olla mieheni kanssa pientemme kanssa illalla, ihastelimme pieniä ihmisen alkuja hyvästelimme heidät.

Olo on tällä hetkellä kaikin tavoin, kuten kellä tahansa synnyttäneellä. Sairaslomaa sain peräti tämän viikon. Särkylääkettä kyllä kirjoitettiin pyytämättä 200 kpl - perheeseen, jossa särkylääkettä kuluu juuri ja juuri pari buranapakettia vuodessa.

Nyt ymmärrettävästi tunnemme olevamme mieheni kanssa rikki ja tyhjiä. Montako vastoinkäymistä meidän osallemme vielä tulee? Ja kuka sanoo, että tämänkin kokemuksen juuri me jaksamme kantaa? Nyt odotan joulua ja sen jälkeen kevättä. Tuntuu, että sen myötä voi alkaa taas elämään. Aika parantaa ja sen tietäminen kyllä lohduttaa.
 
Rakas Auris, syvimmät osanottoni mittaamattoman suuren menetyksenne vuoksi :'( :'( Elämä otti liikaa tällä kertaa eikä tätä voi millään käsittää. Ehkä aika helpottaa, mutta surulla ei ole aikarajoja. Varmistattehan, että saatte toipua ihan rauhassa ja otatte kaiken avun vastaan, mitä vain saatte. Jos vain voisin jotenkin auttaa - täällä olen kuitenkin ja rutistan sinua rakas ystävä :hug: :hug:
 
Auris täältä myös iso lohdutus :hug: menetyksenne johdosta! Tämä on niin väärin. Koittakaa tukea toinen toisianne ja levätä ja keskustella tapahtuneesta.

Tiitille sitä vastoin toivottelen onnea pienestä tytöstä! :heart: Tyttönne onkin ollut melkein samankokoinen kuin minä aikoinani... ;)

Oma (.) säikähdin tänään hieman, kun liukastuin eräässä loivassa kävelytien mäessä alaspäin mennessäni kaiken tämän etelä-suomen lumen keskellä. Onneksi en kaatunut kunnolla, vaan mätkähdin lähinnä suoraan polvilleni eteenpäin. Vatsassa ei onneksi tuntunut yhtään mitään, ei siis mitään repäisyä, vihlontaa tai kiristystä tms. Tuosta päätellen en ole ottanut yhteyttä neuvolaan tai äitipolille, koska uskon kaiken olevan kunnossa. Mutta varoituksen sana teille kaikille - olkaahan varovaisia, kun ulkoilette!
 
Rakas Auris, Voi ei miten järkyttävää :'( :'( ..en löydä mitään lohduttavia sanoja näin kohtuuttoman suureen menetykseen :'( :hug:Suru riipii sydämeen asti... :'(
Kunpa voisin jotenkin auttaa. Olet ajatuksissani ystävä :hug: :hug:
 
Auringonkukka, sanat eivät riitä, joten lähetän vain lämpimiä lohtuhalauksia :hug: Elämän epäoikeudenmukaisuus on joskus niin raastavaa, etei tiedä miten päin olisi. Toivottavasti jaksatte pian jatkaa eteenpäin :hug:

Cattukselle, Tiitille ja Maricalle suuret onnittelut :heart: :flower: :heart: .Onpa ihanaa, että näitä hyviä uutisia piisaa!

KK76 ja äitiyslomalainen tervetuloa pinoon! Mahtavaa saada uusia mukaan :wave:

Miru, lähtölaskenta on siis alkanut, jeeee! Onnittelut urakasta (siis niistä Muumeista...), näyttävät taatusti suloisilta :heart:

Kuunkulta, tsemppiä syöttöhommiin ja muutenkin!

Raitis, ihanaa kuulla, että olet pättänyt mennä lapsen ehdoilla ruokinta-asioissa: eivät ne siellä neuvolassa sentään mitään jumalia ole :D Neitinne on muuten ihan syötävän suloinen :heart:

Hobelix, ootko kokeillut suuvettä? Ainakin DM:stä saa alkoholitonta ja hyvä makuista suuvettä. Mä oon käyttänyt sitä raskauden alusta saakka ja tekee kyllä hyvää. Se pitää hampaatkin hyvässä kuosissa :) Mites muuten, päätittekö muuttaa? Kuulostais ainakin tosi ihanalta duunilta ja paikan vaihdos ei taatusti ainakaan pahentaisi tilannetta... Pécs on ihan mainio kaupunki, olen käynyt pari kertaa ja tykännyt kovasti!

Muillekin paljon jakamista ja tsemppiä, en nimittäin enää muista, mitä kaikkea pitikään kommentoida... Raskausajan muistikatkot ovat jo ihan arkipäivää. :$

( . ) alkaa olla jo aika valtava. Vauva kasvaa ja komistuu päivä päivältä, äitinsä sen sijaan turpoaa ja ärsyyntyy :ashamed: Nyt on muutaman viimeisen viikon aikana ollut tosi väsy ja vetämätön olo, en ole saanut edes palstailtua - ja se on jo aika paha. Kai se vaan on niin, että kun on tottunut olemaan koko ajan menossa, niin rauhoittuminen ei oikein sovellu hommaksi. Nyt alan jo olla tottunut ja on itse asiassa aika mukavaa vaan lötkötellä ja katsella dvd:itä :) Tosin: turvotusta on alkanut tulla aika paljon ja viimeksi 'neuvolakäynnillä' havaittiin painon nousseen kuukaudessa 4 kiloa!!! Huuuu... Paineetkin oli korkeammat kuin aikaisemmin, joten nyt sitten seuratan, ettei vaan pääse kehittymään raskausmyrkytystä. Se olis kyllä suoraan takamuksesta!

Viisaammat kertokaa: voikohan raskausmyrkytystä millään estää???!


Lepäillessä ja talvista Unkaria (joo, täälläkin sataa lunta, vaikka aika hillitysti) ihaillessa menee siis kasvatusprojekti tällä hetkellä. Huomenna tilaamme vihdoin sängyn, vaunut ja hoitopöydän, sillä saamme ne pakettitarjouksena aika mukavaan hintaan, vieläpä kotiin kuljetettuna ja täällä paikan päällä koottuna! Todella kätevää. Sitterinkin tilasimme ja sen voisi jo käydä noutamassa. Taidamme hakea sen viikonloppuna. Alkavat siis olla tärkeimmät kasassa, sillä nyt vikonloppuna ostimme jo vannan ja paljon pikkutavaraa, jota tarvitaan alkuun. Vielä mietimme, pitäisikö hankkia tällainen
http://www.angelcare-monitor.com/try-the-ac-301-r/
Onko kukaan hankkinut? Se siis varoittaa, jos vauva ei liiku/hengitä. Sitä kehutaan netissä, mutta suomalaisilta en ole kuullut kokemuksia. Olisi hauskaa, jos sellaisia löytyisi!

Ihania talvisia päiviä kaikille mammoille, tuleville ja jo oleville :)

Maija+Masukki 33+3
 
Auris-kulta, olen hirveän pahoillani. Ihan järkyttävää. Ei tätä tätä elämän kulkua voi ihminen ymmärtää. Toivottavasti saatte kaiken tarvitsemanne avun, mitä vain voidaan antaa. :'( :'(
Voimia sinulle ja miehellesi. :hug: :hug:
 
Auris.. En tiedä onko sopivaa, miten itse ajattelet.. Mutta haluaisin ensin onnitella.. Teille syntyi kaksi pientä Mustikkaa, olet niiden Äiti, eikä sitä äitiyttä ota sinulta kukaan koskaan pois!! Syvimmät osanottoni kuitenkin menetyksenne johdosta. Tuska on varmasti niin suuri ettei sitä pysty ulkopuolinen ymmärtämään. :hug: :hug:
Nämä on kliseitä mutta samalla täyttä totta ja niiden muistaminen auttaa jaksamaan:
Päivä kerrallaan eteenpäin.. Itku on sallittua ja suru pitää surra.. Tarkoitus ei ole unohtaa vaan aika parantaa ja muistoista tulee kauniita.

Onnittelut myös muille uusille Äideille Cattukselle, Maricalle ja Tiitille!! Sekä uusille pinolaisille!

Nami: Ei me enää herätellä. Perjantain neuvolassa oli paino 3660g eli lähtöpainoon 3720g on vielä 80g matkaa ja ikää siis neidillä nyt neljä viikkoa. Paino nousee mutta hitaasti. Terkka on kuitenkin jo rauhoittunut ja eipä sillä ole muuta sanomista kuin "terve ja virkeä tyttö, tarkkaavainen katse, hyvin nostaa päätä.." Eli siinä puolessa ei valittamista. Terkka sanoikin viimeksi, että "Niin.. Onkohan Pikku-M tosiaankaan painanut syntyessään sitä 3720g..? Ettei siellä vaan sittenkin olisi tapahtunut näppäilyvirhe.." =)


Hassu vauva meillä kun hän ei pahemmin nuku päivä unia, vähän torkahtelee tissille muutaman kerran päivässä mutta sitten vetäseekin yöunet 8h niinkuin viime yönä. Sen jälkeen aamulla kuuden pintaan tankkasi tunnin, killitteli päälle puolituntia ja taas unten maille 3,5h. Ja tämäkin päivä on mennyt pikkutorkuilla. Saas kattoo minkälaiset yöunet on nyt edessä.

Meillä siirryttiin ihan vahingossa täysimetykseen viime keskiviikkona!! Yhtäkkiä vaan illalla huomasin, että hups.. Ei yhtään pestävää pulloa! :D
Vielä kun päästään rintakumista eroon niin se olis mahtavaa.

Kiitos Maija kehuista! On se vaan ihmeellistä, että miten kahdesta näin epätäydellisestä ihmisestä voi tulla jotain noin täydellistä ja kaunista!!! :heart: :heart:
 
Tiitiä piti vielä tulla onnittelemaan pienestä tytöstä! :heart: :flower:

Maija-mamma, Me harkittiin kanssa raskausaikana tuon vempaimen hankkimista, mä kun olen tälläinen panikoija. Netistä löysin ihan hyviä kokemuksia, jotain negatiivistakin tais olla, että oli tullut vääriä hälytyksiä, mutta pääasiassa oli vaan positiivisia kokemuksia
Aika kallishan tuo on(169? täällä ), mutta hyvä investointi varmasti. Ei olla vielä hankittu, kun sitä mainostetaan, että toimiin ilman elektromagneettista kenttää, mutta mies( joka on teknikko)sanoo, että se on käytännössä mahdotonta, kyllä siitä säteilyä tulee. Itkuhälytin pitäis kyllä hommata ja tuo liikehälytin on vaan plussaa siinä.

(.)Nyt täytyy mennä hoitamaan taas haavaa. Kätilö kävi tänään katsomassa ja sanoi, ettei hyvältä näytä...kestää vielä piiiitkään että parantuu. Kamomillauutetta keitetyllä vedellä laimennettuna olen sinne tupsutellut. Pojulla on masuvaivoja ja niitä on itkeskellyt. Ollaan annettu Rela-tippoja. Suosittelen! Niistä on ollut apua. Onneksi äiti toi niitä Suomesta.

Kuunkulta ja poju 3 vko
 

Yhteistyössä