Yasminelle, toimii.

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia yasminelleista. Itse myös söin ennen meliane-merkkisiä pillereitä. Niistä mulle tuli pahat sivuvaikutukset. Iho meni huonoon kuntoon ja kivut oli aika kovat.
Nyt syön neljättä liuskaa yasminelleja ja ihoni on todella hyvässä kunnossa. ehkä koko aikana ollut vain kaksi finniä. Mitään ihottumia ei ole ollut. Vatsakivutkin ovat kadonneet melkein kokonaan, enkä ole huomannut mitään erityisiä mielialanmuutoksia. Päänsärkyä tulee yleensä kuukautisten aikaan, mutta sitä on ollut aina. Ainoa, mikä hieman ihmetyttää, on menkkojen niukkeneminen. Sitä vaikuttaa olevan muillakin yasminellen syöjillä. Mutta toisaalta parempi,että ovat niukat, kuin päinvastoin. Itse pilleripaketti on tosin mielestäni epäkäytännöllinen. Kaikkea muuta kuin pieni ja huomaamaton.
Jokainen tietysti reagoi eri tavalla eri pillereihin, mutta täällä nyt ainakin yksi,jolle nämä pillerit sopivat. :D
 
Mahtavaa kun sulle on sopinu pillerit :)

Mulla oli alussa aika runsaat ja kauna kestävät menkat. Sit ne kesti joskus jopa vain päivän! Piti tehä jo raskaustestiki kun niin säikäyttii.. mutta nyt ne ovat sit runsastuneet.. että jännä juttu.. muutenki tuntuu että vasta nyt on ne niinkö joteki kutenki mulle alkaneet sopia tosin naama on alkanu kukkiin pahemmin..

Toivottavasti net Yasminellet nyt sit sopis kans mullekki. Ei jaksais vaihdella niitä..
 
mint
Mulla on kokemusta vain Yasminista ja Yasminellesta, joka on parhaillaan menossa. Näyttäs et noi pillerit vaikuttaa kokemuksen perusteella melko paljon mielialaan.

Yasminien aikana itkin todella usein ja mitä ihmeellisimmistä asioista! Lisäks olin todella ärtynyt ja riitoja tulikin herkästi poikaystävän kanssa.

Yasminellien aikaan ei itketä yhtä käsittämättömän paljon, mutta aika pahantuulinen olen etenkin tiettyyn aikaan kuusta (n.viikko ennen menkkojen alkua pari päivää menkkojen loputtua eli about 10pv eli kolmasosa kuukaudesta!) joten harkitsen vakavasti taas vaihtoa!!

Muuta: Rintoja aristaa, kuukautiskivut ei oo hävinny minnekään.
 
Minulla yasmin-pillerit eivät sopineet ollenkaan. Viikon syötyäni sain päivittäin migreenikohtauksia joita ei ole ollut aikaisemmin. Älyttömiä väsymys kohtauksia, ja lisäksi sain lievän aivoverenkiertohäiriön. Lääkäri oli sitä mieltä ettei nuorena ihmisenä riskiä oteta ja kielsi kaikki hormoni valmisteet. Nyt vain pitäs löytää sopiva ehkäisy.
 
Kehuin aiemmin Yasminelleja ja olen edelleenkin tyytyväinen, mutta minulla menkat ovat jääneet kokonaan pois! Nyt on jo neljäs liuska menossa ja eipä ole mitään tauoilla kuulunut (muuta kuin päänsärkyä ja nesteen kertymistä). Raskaustestinkin tein, näytti negatiivista. Aion silti jatkaa näillä, kun tuntuvat muuten sopivan.
 
Pari liuskaa olen nyt syönyt Yasminelleja, sitä ennen söin vuoden Cerazetteja. Kaikin puolin olen ollut kyllä tyytyväinen, iho on parantunut (Cerazettet rasvoitti ihan kamalasti) ja mieliala on paljon parempi.

Ensimmäistä taukoviikkoa pidän ja nyt on 4 päivää viimeisen pillerin ottamisesta. Mitään merkkiäkään ei ole ollut vuodosta ja tässä nyt vähän hölmistyneenä ihmettelen, yleensä mulla on vuoto alkanut viimestään 3 päivää viimesen pillerin jälkeen. Kai tää on sitten ihan normaalia, ostin jo raskaustestinkin kaiken varalta. :D
 
juu siis ensimmäistä liuskaa nyt vetelen. aloitin siis yasminellet reilu viikko siten.Lekuri määräsi niitä sekä ehkäisyn että aknen hoitoon. Olen tässä ihmettelyt sitä kun pakkausselosteessa lukee yleisenä haittavaikutuksena akne?? keskustelin töissä asiasta yhden hoitajan kanssa joka oli ollut ehkäisyneuvolassa duunissa ja hän sanoi että sitä oikesati määrätään myös aknen hoitoon..onko kukaan muu kuullut? Lisäksi luin duodecim lehdestä artikkelin jossa asiaa myös puollettiin..ota nyt näistä selvää??
No nyt reilun viikon perusteella en varmaan voi kamalasti vielä kantaa ottaa, mutta ei tämän iho kyllä ainakaan paremapaan kuntoon ole mennyt..hermot sen sijaan menee tähän myöhäisiän akneen (kohta 27-vuotias)..
No täytyy kai kärsivällisesti odotta miten käy..
 
Ens viikon maanataina alotan Yasminellet. Saa nähä miten mun naaman käy. Paraneeko vaiko paheneeko akne...
Ja lähteekö turvotus yms. Halut kyllä sais palata.. Ei ole normaalia (ainakaan mulle) että panettaa ehkä kerran kuukaudessa. Kun ennen on saattanu monta kertaa päivässä...
 
Joo kyllä kuullostaakin hyvälle ,mulle määrättiin samaa, varmaan sen vuoksi ku endometrioosi... ja musta tuntuuki siltä, että en halua niitä. :( taidan kysellä muita... kellään kokemuksia diana novasta?
 
yasminellejaa
Mulla on ensimmäinen levy lopuillaan (4 syömättä) ja en ole huomannut mitää muuta kuin kyynärtaipeeseen tuli ihottumaläiskä mutta se on ohi menossa.. hoidin sitä kylläkin hydrocortisonilla pari kertaa päivässä se on varmaan edesauttanut häviämistä. muuten ei ole valittamista, toivoisin vaan selässä olevien näppyjen häviävän. En ole aiemmin syönyt mitään pillereitä joten ei ole mitään mihin verrata mut tosiaan on nää ihan hyvät ollu.

suosittelen kyllä :)
 
Oon käyttäny näitä Yasminelleja jonkun 4 kk ja painoa on tullut 5kg lisää. Pillerit on selvästi lisännyt mun makeanhimoa, mutta en kuitenkaan ole mässännyt koko 5 kg:n edestä. :/ Muuten Yasminellejen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta en halua painoni enää nousevan, joten ajattelin vaihtaa johonkin toiseen valmisteeseen. Pelottaa kuitenkin vaihtaa, koska olen kuullut niin paljon itku- ja raivokohtauksista, eivätkä ne houkuta yhtään sen enempää kuin lihominenkaan! :D
 
Mulle tuli Melianeista aika lailla turvotusta ja nesteenkeräystä joka paikkaan.. Ärsyttävää.
Toivotaan että edes vähän vähentäis tuota nestettä elimistöstä nää Yasminellet. Ja muutenki ettei naama rupeais aivan kamalasti kukkiin.. Ja jos viel halut palais niin avot :D
 
aika erikoista jos yasminelle lihottaa, kun minulle sanottiin että yasminelle sisältää nesteenpoisto"lääkettä" saman verran kun joku 25mg diureetti. En sitten tiedä..
Minun ihoni on sitten mennyt aivan jäätävään kuntoon..koko naama on kamalan näköinen, suuria patteja lähinnä leuka ja otsa täynnä. Lisäksi atooppinen ihottuma alkaa taas nostamaan päätään..eli tosi kivan näkönen kun kuiva kun korppu ja täynnä finnejä.. kyllä koetellaan taas hermoja ja sitä että vieläkö jatkan pillereiden syöntiä..toisaaltaan vasta ensimmäinen liuska lopullaan..mitenköhän pitkään kestää että tilanne rauhoittuu?
aika mukavaa kun kesä tulee ja ilman meikkiä ei voi lähteä minnekkään..ja muutenkin mietityttää että josko ehkäisylle ei ole kohta käyttöä kun näytän niin kaameelta... :headwall:
no tulikohan jo valitettua tarpeeksi...toivottavasti muilla positiivia kokemuksia, olisi mukavaa kuulla:)
 
niin vielä sen verran että tietääkö kukaan voiko samaan aikaan pillereiden kanssa syödä esim antibioottia akneen? siis tarkoitan sitä aikaa kun odottelee että näiden pilsujen pitäsi ruveta toimimaan ihoa parantavasti.. vai täytyykö siis todella odottaa usemamman kuukauden ja katsoa toimiinko edes sitten...
 
maaru
Kävin sitten eilen ihotautilääkärillä. Hän ehdotti heti roacuttania, mutta itse en ole kovin halukas kyseistä myrkkyä aloittamaan. Niinpä sitten päädyimme aloittamaan tetralysil hoidon. Jatkan yhä Yasminelle pillerillä, mikä pitäisi myös ihoa parantaa. Nyt sitten pari tabua tetralysiliä takana..jotenkin on pahoinvointia ollut jo heti eilen. Onkohan se ohimenevää? täytyy katsoa kestääkö vatsa yleensäkään tätä, sillä yleensä mulla ollut aikaslailla ongelmia antibioottien kanssa.
vaikeaa tämä on kun yksi lääkäri sanoo toista ja toinen toista..
no katsotaan taas..
 
Itse en lähtis antibioottia syömään akneen. Ei siitä saa ku immuunin loppujen lopuksi antibiottille el isit ei enää vaikuta mikkään antibiootit ja yleensä akne palaa kun lopettaa kuurin. Tällaista olen kuullut ja olen myös ite syöny vähän aikaa antibiootteja..

Mie en kans oikein haluais sitä roaccuttania syyä akneen kun on niin voimakas lääke. Mut jos ei ikä ja hormoonit auta niin sitten kyllä rupean vetään niitä. Ei siinä muu auta. Inhottavaa jos viel kolmekymppisenä on finninen lärvi.
 
Itse en lähtis antibioottia syömään akneen. Ei siitä saa ku immuunin loppujen lopuksi antibiottille eli sit ei enää vaikuta mikkään antibiootit mihinkään ja yleensä akne palaa kun lopettaa kuurin. Tällaista olen kuullut ja olen myös ite syöny vähän aikaa antibiootteja..

Mie en kans oikein haluais sitä roaccuttania syyä akneen kun on niin voimakas lääke. Mut jos ei ikä ja hormoonit auta niin sitten kyllä rupean vetään niitä. Ei siinä muu auta. Inhottavaa jos viel kolmekymppisenä on finninen lärvi.
 
maaru
niin..enpä itsekkään oikeen mielelläni nuita antibiootteja popsi, mutta kun tähänkin hermot pukkaa menemään. Ja kuulema kestää kun yasminelle rupeaa auttamaan, jos rupeaa.
Sitä roacuttania nyt en ainakaan vielä aloita. Katotaan nyt. Tetralysil ei pitäisi olla niitä antibiootteja mitkä tekee antibiootille resistentiksi. Tällä hetkellä hetkenkin helpotus olisi kyllä poikaa.
 
No niin muutaman päivän olen yasminelleja syöny. On ollu pääkipua vähän ja huimausta. Mut luulen et on ihan normia kun hormoonimäärä on vähän pienentyny...

Muuten ei ainakaan viel ole mitään muita tullu...

Jatketaan.. :)
 
Joo oon nyt 4 päivää syöny näitä ja on koko ajan paha olo... ei nyt sillee, että pitäis oksentaa, mut mahassa on paha olla. :/ ei kiva... ja päätä särkee... :( toivottavast tasaantuu ei nimittäin kauan tällästä jaksa...
 
maaru
nyt siis ensimmäinen liuska takana, ja taukokviikko nyt alkanut. Jouduin ihoni takia siis turvautumaan nyt myös antibioottiin, jotta saisin sen jonkinlaiseen tasapainoon. Ei yasminelle siis ainakaan nopeasti asiaan auttanut minulla, päinvastoin. Koakaan ei iho ole ollut näin huonossa kunnossa. Lisäksi huomaan kärsiväni aika voimakkaista mielialojen vaihteluista. Aamulla on ihan hyvä olla, ja sitten ilman näkyvää syytä iskee yhtäkkiä ihan hirmu paha mieli ja surullisuus..sitä sitten kestää vähän aikaa ja sitten taas helpottaa...Poikaystäväni vaikuttaa olevan asian kanssa ihan h-moilasena..no niin kyllä itsekkin olen.. tuntuu hassulta kun on jotenkin sellanen olo etten tunne itseäni..
No ajattelin vielä kyllä jatkaa ja katsoa helpottaako oireet...
tsemppiä kaikille muille hormoonitaistelijoille :hug:
 
Voiko tää armoton pahoinvointi johtua noista pillereistä, kaikki hajutki tekee pahaa.. Alkanu nyt ku alotin pillerit.. heti jo ekana päivänä. :\| Jos näin on, en voi jatkaa.. tuun hulluks, ku tekee vaan pahaa.. Mulle riitti ku oli raskaana ja oksetti koko ajan, ni vielä pilleritki.... :eek: :( APUAA!

Onko muilla pahoinvointia?
 
Mä olen nyt syönyt Yasminelleja viikon, ja oikeastaan muita oireita en ole vielä huomannut kuin mielialan muutokset. Se alkoi heti ekan pillerin jälkeen! Siis olen kamalan kiukkuinen suurimman osan päivää. Ja jos en ole, niin sitten kamalan uupunut ja väsynyt ja masentunut, ei eväänsä jaksaisi liikauttaa. Paha juttu, kun tuon lapsenkin kanssa menee ihan hermo! Mietin vaan että kauankohan tätä oikein kestää... Vai täytyykö tätä p.aska-oloa kestää koko ajan kun näitä pillereitä syö?! Raivostuttavaa, että aina NAINEN joutuu kärsimään ja maksamaan siitä että saa(joutuu) harrastaa seksiä! :kieh:
Ei olla kyllä vielä harrastettukaan, eikä kyllä kiinnosta pätkääkään...
 

Yhteistyössä