Yksi ja sama työkaveri on KOKO AJAN lastensa takia saikulla

"Hömelö"
No olis kyllä hyvä jos joku muu vois välillä hoitaa kipeitä lapsia, mutta toisinaan tilanne vaan on se, ettei se onnistu. Ymmärrän kyllä sun ketutuksen jos työmäärä lisääntyy, mutta siitä varmaan kannattais jutella pomon kanssa.
 
"Sirkkeli"
Joo'o. Kun kaikilla ei ole niitä hoitajia ympärillään. Ja kun penskat joutuu sairaskierteeseen, niin kotona sitten ollaan. Ota kuule loparit, niin ei tarvitse tehdä ollenkaan työtä :)
 
"äiti88"
Mä tein samanlaisen työkaverin kanssa töitä liki 2 vuotta. Sama homma jatkuu kuulemma edelleen.. Ärsytti välillä vietävästi, mutta minkäs teet. Se oli hänen oikeutensa.
 
vierassss
Olen kerran lähtenyt työpaikasta, jossa jouduin yhtä mittaa tekemään parin nuoren äidin työt, kun olivat lasten takia saikulla. Sen lisäksi olivat aina pois töistä silloin, kun oli kaikkein kiireisin aika kuukaudessa.
 
Mulla oli just tollanen tilanne kun läksin hoitovapaalta töihin ja muksut meni päiväkotiin. Ne sairasti ekan vuoden kokoajan |O käytiin läpi ihan kaikki kiertävät taudit mitä vaan voi olla... ja niitä poissaoloja kerty aika kiitettävästi. Onneksi mulla oli sellainen työporukka jossa riitti ymmärrystä :D
 
Siis millasia työpaikkoja teillä on jos pitää tehdä toisenkin työt? :O meillä ainaki hommataan sijainen tuos tilantees.

Mut joo ei se oo aina niin yksinkertasta. Jos omat vanhemmat on kuolleet,appiukko on palvelutalossa alzheimerin takia ja anoppi asuu 500km päässä, miestä ei ole ja muu suku ja ystävät on töissä niin mitä vaihtoehtoja silloin on?
 
..........
Isovanhempia ei voi velvoitaa hoitaa lapsia, varsinkaan sairaaana olevia lapsia. Kaikilla vanhemmat eivät asu lähellä tai ole muuten käytettävissä. Omat vanhempani asuvat lähellä, mutta ovat itse sen verran sairastelleet, että eivät kyllä jaksa enää lapsia hoitaa.
 
"vierailija"
Meillä tyttö sairastui kaksi vuotta sitten aika vakavastikin ja hoitojen alettua jouduin olemaan töistä pois paljon. Alku vaiheessa en kertonut kuin pomolle mistä oli kyse, oli tavallaan uusi työpaikka ja uudet kollegat. Sain kuulla selän takaa kuinka muut olivat näreissään asiasta,mutta syyni ei ollut minun vaan pomoni joka ei saanut järjestettyä sijaista. Palasin hetkeksi pidemmäksi aikaa takaisin ja lopulta pystyin kertomaan miksi olin ollut poissa niin paljon. Enään ei supistu. Lopulta kuitenkin anoin virkavapaata ja halusin jäädä kotiin. Hyvä niin koska sitten vasta tilalleni palkattiin toinen.
 
Esikoinen sairasti päiväkodin aloituksen jälkeen kanssa ihan hirveästi. Onneksi isovanhemmat hoitivat niitä viimeisiä toipilaspäiviä. Ekan vuoden jälkeen sairastelu väheni.

Kuopus aloittaa päiväkodissa vuoden alussa ja olen jo henkisesti valmistautunut poissaoloihin. Ei se tunnu itsestäkään kivalta soitella töihin, että "hei, taas olen pois".
 
  • Tykkää
Reactions: Onnellinen yh -82
mmahah
Täälläkin jännityksellä odotellaan, että missä vaiheessa päiväkodista ne pöpöt tulee.. Lapsi aloitti elokuussa pk:ssa, mut vielä on ollut ihan terve, onneks! Itse jouduin olemaan saikulla omista syistä pari päivää ja hieman ärsyttää ku ei saa palkkaa ennen kuin on ollut firmassa 60vrk. Eli toiv ainaski kuukaus pysyttäs molemmat terveenä. =]
 
Mä jouduin raskaana olemaan duunista pois tosi paljon runsaan pahoinvoinnin, huimauksen ja ennenaikaisten supistusten takia. Oli huono omatunto, mutta pakko mikä pakko. Myös mun selän takana supistiin. Pahoitin siitä mieleni kyllä. :( Juu ei kyllä ole isovanhempien velvollisuus hoitaa sairasta lasta ja usein se vaan on niin, että miehellä (jos sellainen on) on sitte se "parempi" työ. Usein myös kipeä lapsi saattaa haluta äidin. Jos lapseni alkaa päiväkotiin mentyään sairastella, koitan olla tuntematta huonoa omaatuntoa saikkupäivistä. Esimiehellä on velvollisuus järjestää sijainen.
 
"suffeli"
no itsellä lapsia 3 ja kaikkien kans käyty läpi ekan 2veen ajan hurjat sairastamiskierteet eli kun yksi tauti ohi niin toinen pukkaa jo päälle, ja perustautina astma niin kaikki pöpöt on kyllä meille löytäneet. ja meillä ollaan miehen kans vuoroteltu, silti MOLEMMILLA poissaoloja runsaasti. itse olen ollut puhuttelussa asian tiimoilta mutta mitäs voin, isovanhemmat on työelämässä ja 500km päässä, päiväkotiin ei kuumeisia ahdistelijoita oteta niin minnekäs jätät :(
 
meidän vanhemmat on molemmat työelämässä vielä, joten sairaan lapsen hoitaminen ei heiltäkään oikein onnistu. miehen kanssa kyllä pyritään olemaan pois vähän niinkun puoliksi, mutta on totta että miehen on aika vaikeaa olla pois töistä. on ollut tasapuolisesti kyllä.
jos jään sairaan lapsen kanssa kotiin kolmeksi päiväksi ja seuraava sairastuu sen jälkeen ni en keshtaisi edes olla pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29215740:
Vaikea kai sitä työvoimaa on palkata lisää, kun kuka vaan ei sitä työtä pysty tekemään, ja muutenkin on kaiken maailman lomautukset meneillään.
Ymmärrän että harmittaa. Ei sinun pitäisi murehtia
miten kerkiät hoitamaan toisten työt.
Aina voit kieltäytyä ylimääräisestä työstä, ehtojen puitteissa tietenkin.

Miten voit edes ajatella tekeväsi kahden duunit yhdellä palkalla.:O

Työantaja on se jota sun pitäis hiillostaa. Lisää rahaa tai loppuu ylityöt!
 
"Vierailija"
Minkäs sille voi, jos lapsi on sairaana eikä muita apuja ole saatavilla. Ei se äidin vika ole eikä hoitoonkaan voi eikä pidä sairasta lasta lykätä. Ei varmasti ole tästä äidistäkään kiva aina olla pois, mutta minkäs sille voi.

Itselläni mm. sukulaiset asuu toisella puolella suomea, muutenkin anoppi, isovanhemmat jne. itse työssäkäyviä ihmisiä. Ei he voi olla pois lapsenlapsen sairauden takia!?

Sen on sun esimiehen tehtävä hoitaa sijainen, jos työt kasaantuu tms. joten syypää on siellä, ei työkaverissasi. Aika itsekästä ajattelua sinulta.
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29215740:
Vaikea kai sitä työvoimaa on palkata lisää, kun kuka vaan ei sitä työtä pysty tekemään, ja muutenkin on kaiken maailman lomautukset meneillään.
Jääkö veteen kuoppa, kun kastat siihen sormesi?
 

Yhteistyössä