Yksi ja sama työkaveri on KOKO AJAN lastensa takia saikulla

Itse
viime kuussa jopa 3päivää töissä.Olin itse kipeenä ja sitten lapset sairasti vuorotellen.Isovanhemmat ei auta ja mies reissasi maailmalla töitten vuoksi..minkäs teet.
En itekkään tykkää tilanteesta=/
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29216595:
Näin. On se jännä juttu, että ollaan korvaamattomia, mutta palkkaa siitä ei silti saa.
Enpä tiedä korvaamattomasta, mutta esim. sinä säpäle tuskin pystyisit pystymetsästä tulemaan, tai ainakaan sillä seisomisellasi ei olisi mitään virkaa.
 
"Vieras."
[QUOTE="vieras.";29216471]Saisi olla palkattomia nämä poissaolot, jospa se vähän niitä karsisi. Ja parantaisi naisten asemaa työmarkkinoilla. Nämä poissaolot ovat nimittäin valtava rasite työnantajalle, joten perheellisiä naisia ei kovin mielellään palkata.

Kun itse olin lapsi, meille tuli aina hoitaja kotiin, kun olin sairas. Taisi siihen aikaan kunta tarjota näitä suhteellisen edullisesti. Sellaisin palvelun voisi palauttaa, ainakin pienituloisille, joilla ei ole varaa järjestää sairaiden lasten hoitoa itse. Mutta työnantajien piikkiin ei pitäisi mennä.[/QUOTE]

Voisihan se karsia mutta kun nytkin kuulee pk-henkilökunnan valittavan siitä että lapsia tuodaan sairaina hoitoon, silloin tuo sairaiden lasten määrä päivähoidossa varmasti lisääntyisi huomattavasti.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29216621:
Enpä tiedä korvaamattomasta, mutta esim. sinä säpäle tuskin pystyisit pystymetsästä tulemaan, tai ainakaan sillä seisomisellasi ei olisi mitään virkaa.
Niin? Jos joku tosiaan on KOKO ajan saikulla, niin kuin sinä sanoit, niin silloinhan työvoiman tarvekin on melko pysyvä, joten varmaan kannattaisi osaavaa väkeä palkata lisää, ettei tarvitse ketään pystymetsästä ottaakaan. Tai sitten järjestää työt niin, että te teette ne työt, joita kukaan muu ei osaa ja sijainen laitetaan tekemään helpompia rutiinihommia. Tai sitten yksinkertaisesti pyydetään lisää palkkaa.
 
reilu peli
En tiedä ap:n tapauksesta,mutta kyllä niitä "lasten sairasteluita" käytetään myös häikäilemättömästi hyväksi.Esim "mahatautiin" on helppo saikkua saada ja sitähän ei päälle päin nää edes lääkäri..
Ja jos työnantajan puolelta miettii niin ottaako perheetön joka on luultavasti sen max 2 kertaa vuodessa saikulla vai perheellinen joka on ainakin kymmenen kertaa enemmän pois niin ei ole vaikea arvata kumman puolelle vaaka kallistuu.
Vaikka ehkä mulkulta kuulostan niin olen sitä mieltä että palkalliset sairauspoissolot pitäisi rajata tarkasti ja vanhempien ottaa sitten palkatonta jos oikeasti tarvitsee olla pois enemmän.
 
säpäle harmaana
Niin tai sitten työnantaja järjestää sen hoitajan sairaalle lapselle, niin kuin joku sanoi. Kaikki voidaan järjestää, jos vain oikeasti halutaan ja osataan.
 
Ken guru
Ärsyttävämpää oli kun yksi lapseton duunikaveri oli KOKO ajan sairaana. KOKO ajan kolotti jotain paikkaa että haki puolet viikoista saikkua. Mutta reippaan iloisena pystyi kuitenkin työpisteensä tulla lekurin jälkeen siivoamaan.

Onneksi häipyi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29216647:
Niin? Jos joku tosiaan on KOKO ajan saikulla, niin kuin sinä sanoit, niin silloinhan työvoiman tarvekin on melko pysyvä, joten varmaan kannattaisi osaavaa väkeä palkata lisää, ettei tarvitse ketään pystymetsästä ottaakaan. Tai sitten järjestää työt niin, että te teette ne työt, joita kukaan muu ei osaa ja sijainen laitetaan tekemään helpompia rutiinihommia. Tai sitten yksinkertaisesti pyydetään lisää palkkaa.
Ideasi toimii varmasti mahtavasti jossain siivousfirmassa! Meillä ei, kun ei ole olemassakaan mitään "helpompia rutiinihommia".
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29216661:
Ideasi toimii varmasti mahtavasti jossain siivousfirmassa! Meillä ei, kun ei ole olemassakaan mitään "helpompia rutiinihommia".
Et sitten jaksanut lukea koko viestiä? :D Jos tehdään niin kauhean vaativia hommia, että mitään tekstinkäsittelyä tai monistamista työ ei edes sisällä, niin silloin pitää uskaltaa sitä palkkaakin pyytää. Miten työnantaja voi olettaa, että teette ne älyttömän hankalat tehtävät siinä omien hommien sivussa? Johan tuollaiset hommat venyttävät työpäivätkin kaksinkertaisiksi.
 
reeetttaaa
2[QUOTE="Vierailija";29215795]Minkäs sille voi, jos lapsi on sairaana eikä muita apuja ole saatavilla. Ei se äidin vika ole eikä hoitoonkaan voi eikä pidä sairasta lasta lykätä. Ei varmasti ole tästä äidistäkään kiva aina olla pois, mutta minkäs sille voi.

Itselläni mm. sukulaiset asuu toisella puolella suomea, muutenkin anoppi, isovanhemmat jne. itse työssäkäyviä ihmisiä. Ei he voi olla pois lapsenlapsen sairauden takia!?

Sen on sun esimiehen tehtävä hoitaa sijainen, jos työt kasaantuu tms. joten syypää on siellä, ei työkaverissasi. Aika itsekästä ajattelua sinulta.[/QUOTE]
 
saikkulappu
Mulle kävisi varsin mainiosti että palkkaa tulis vaan vaikka 2 pvä ja sen jälkeen poissaolija palkka menis korvaavalle kollegalle tai vst. Tasapuolista ja ei maksain niin paljoa työnantajalle,,
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29216710:
Helposti. Kesälomat on kaikilla samaan aikaan.
Oho! Kuinkas se nyt näin? Tällöin lienee myös työn luonne sellainen, että niitä pystytään kuitenkin järjestelemään ajallisesti. Jos halutaan ja osataan.
 
fwnj
[QUOTE="vierailija";29216521]Palkattomuus vois kyllä vähän karsia poissaoloja.

Hoitajasta tuli mieleen, että eilen huomasin neuvolan ilmoitustaululla ilmoituksen hoitajasta, päivän hinta oli 25 €, mun mielestä ihan kohtuullinen, joten itse voisin ainakin tuollaista hoitajaa harkita kun takaisin työelämään palaan ja lapset aloittaa hoidossa.[/QUOTE]


Minä en. Ei tuolla hínnalla voi saada laadukasta hoitoa. Enkä ketään tuntematonta päästä muutenkaan kotiini hoitamaan lapsiani. Olen käyttänyt Väestöliiton hoitajia. Kallis hinta mutta ei mitään valittamista hoitajista. Lastenhoidon ammattilaisia kaikki.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29216898:
Katsos kun opiskelijat ovat silloin kesälaitumilla!
Eli olet jossain koulussa töissä? Ja sinne on niin mahdotonta palkata lisää väkeä, saada osaavia sijaisia, järjestää töitä uudelleen, pyytää korvausta lisääntyneistä työtunneista, pyytää työnantajaa järjestämään sairaan lapsen hoito?
 
"wieras"
Itse asiassa olin jo tulossa aukomaan päätäni, mutta tosiaan, jos ap on opettaja (ilmeisesti opettaa vähän vanhempia) niin ymmärrän hyvin tuskan, kun omatkin hommat olisi hoidettavana. Todellakaan ei pystytä mitään sijaisia järkkäämään, kun ei ole kyse mistään ala-asteikäisten vahtimisesta, ja tuo idea, että työnantaja järjestäisi hoidon sairaalle lapselle, ei voi kuin nauraa. Kunta-alalla hei haloo ihmiset... Mihinkään ylimääräiseen ei tipu rahaa!
 
säpäle harmaana
[QUOTE="wieras";29216931]Itse asiassa olin jo tulossa aukomaan päätäni, mutta tosiaan, jos ap on opettaja (ilmeisesti opettaa vähän vanhempia) niin ymmärrän hyvin tuskan, kun omatkin hommat olisi hoidettavana. Todellakaan ei pystytä mitään sijaisia järkkäämään, kun ei ole kyse mistään ala-asteikäisten vahtimisesta, ja tuo idea, että työnantaja järjestäisi hoidon sairaalle lapselle, ei voi kuin nauraa. Kunta-alalla hei haloo ihmiset... Mihinkään ylimääräiseen ei tipu rahaa![/QUOTE]

No mutta miten kunta-alalla on mahdollista, että tehtyä lisätyötä ei korvata mitenkään? Ja miten ilman sijaisia edes voidaan pärjätä? Ei kai kukaan voi opettaa kahta ryhmää yhtä aikaa?
 
"wieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29216955:
No mutta miten kunta-alalla on mahdollista, että tehtyä lisätyötä ei korvata mitenkään? Ja miten ilman sijaisia edes voidaan pärjätä? Ei kai kukaan voi opettaa kahta ryhmää yhtä aikaa?
Hohhoijaa... Tää on niin tätä kun ihmiset luulee että se työ on sitä, että seistään luokassa pitämässä tuntia...
 
"just"
Luuletteko te että työnantajilla on varaa kaikilla palkata heti jotain maagisia sijaisia jotka osaa tehdä kaikkien työt kun jotkut on jatkuvasti poissa? Tunnen muuten ihmisiä jotka käyttää lapsia tekosyinä, kun ei huvita mennä duuniin.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="wieras";29216994]Hohhoijaa... Tää on niin tätä kun ihmiset luulee että se työ on sitä, että seistään luokassa pitämässä tuntia...[/QUOTE]

Niin ja hohhoijaa, kun asiaa ei valoteta yhtään enempää. Eli vielä kerran, miten on mahdollista, että lisätyöstä ei makseta korvausta? Ja suunnitteleeko tosiaan toiset opettajat sairaana olevien opettajien tunteja? Olen luullut, että se kotona oleva huoltehtii ne sitten kotoa käsin.

Kertokaa nyt tyhmälle, mitä se käytännössä sitten tarkoittaa älkääkä taivastelko.
 

Yhteistyössä