Yksi ja sama työkaveri on KOKO AJAN lastensa takia saikulla

virus
Oltiin aikanaan miehen kanssa molemmat melko vaativissa työtehtävissä mutta minulla freelancerina palkka suorassa suhteessa tekemäni työn määrään, joten mies hoiti ensimmäisenä päiväkotivuonna vähän väliä kahta sairasta lasta vuoronperään. Ei kai sille kukaan asiasta maininnut. Eipä ollut juuri vaihtoehtoja.
 
ärsyttävää
itse en kehtaisi. varmaan sanoutuisin irti tai hankkisin kotiin hoitajan palkalla.

useinhan päiväkotiuran alussa tulee paljon sairaslomaa, mutta jos pitempään jatkunut, nin joo, ei ole oikein
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää;29215882:
itse en kehtaisi. varmaan sanoutuisin irti tai hankkisin kotiin hoitajan palkalla.

useinhan päiväkotiuran alussa tulee paljon sairaslomaa, mutta jos pitempään jatkunut, nin joo, ei ole oikein
:D
 
v******
Mulla kanssa. Lisäksi on ollut vuoden sisään 2 kertaa raskaana ja kerran sai keskenmenon, kaiken tän takia ollut saikulla todella paljon.
No, kohtahan hällä alkaakin äitiysloma ja saadaan sijainen, ehkä se ei uskalla olla koko ajan pois.

Ja joo, mä joudun tekemään työkaverini työt. Jos en ehdi, niin "priorisoi".
 
oivoi
ei ärsyttävämpää ole kuin se, että joku on lapsen takia pois. Toiset tekevät poissaolijan työt tosi useassa paikassa.Työntekijällä on oikeus olla pois pakottavasta perhesyystä, mutta useimmissa Tesseissä siitä ei velvoiteta maksamaan palkkaa kuin se 3 päivää. En ymärrä, miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että joku hoitaa kotona omia lapsiaan ja jättää siten oikeat työnsä tekemättä.Ymmärätäisin, jos se olisi täysin palkatonta. olisikohan saikulle jääminen vähemmän houkuttelevaa, jos siitä ei saisi palkkaa?
 
"Mä vain"
[QUOTE="Sirkkeli";29215600]Joo'o. Kun kaikilla ei ole niitä hoitajia ympärillään. Ja kun penskat joutuu sairaskierteeseen, niin kotona sitten ollaan. Ota kuule loparit, niin ei tarvitse tehdä ollenkaan työtä :)[/QUOTE]

Peesi tälle!
 
kans
Ymmärrän aptä. Mulla on kanssa työ, johon ei pariksi päiväksi kerrallaan oteta sijaista ja työt kasautuu muille.

Meillä on töissä paljon pienten lasten vanhempia ja kyllä kieltämättä vähän ihmetyttää, kun se yksi, joka rakentaa taloa, on tosi paljon lasten sairauden takia poissa töistä vaikka sillä on vaimokin olemassa ja vanhemmat eläkkeellä, jotka asuvat lähes naapurissa...
 
Vaatikaa asianmukainen palkka niistä ylimääräisistä duuneista, niin ei vi*uta.:attn:
 
justjoo
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää;29215882:
itse en kehtaisi. varmaan sanoutuisin irti tai hankkisin kotiin hoitajan palkalla.

useinhan päiväkotiuran alussa tulee paljon sairaslomaa, mutta jos pitempään jatkunut, nin joo, ei ole oikein
Lapset pitää antaa adoptoivaksi kun ne kehtaa sairastaa.Een minäkään huvikseni töihin palanut vaan että perheen pystyy elättämään.... Ei ainakaan minun palkalla kuitenkaan kotiin pystyisi hoitajaa palkkaamaan.Iertisanoutuminen kanssa aika huono vaihtoehto.
 
Pin
ei ärsyttävämpää ole kuin se, että joku on lapsen takia pois. Toiset tekevät poissaolijan työt tosi useassa paikassa.Työntekijällä on oikeus olla pois pakottavasta perhesyystä, mutta useimmissa Tesseissä siitä ei velvoiteta maksamaan palkkaa kuin se 3 päivää. En ymärrä, miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että joku hoitaa kotona omia lapsiaan ja jättää siten oikeat työnsä tekemättä.Ymmärätäisin, jos se olisi täysin palkatonta. olisikohan saikulle jääminen vähemmän houkuttelevaa, jos siitä ei saisi palkkaa?
Eikä tosiaan mitään ärsyttävämpää?

Btw, luulen että suurin osa vanhemmista tekisi kaikkensa, että lapset pysyisi terveinä eikä pitäisi palata työpaikalle nyrpeiden ämmien keskelle kun olet hoitanut kipeää lastasi kotona. Syyllistetään joka tuutista vaikka se ei ole tippaakaan sen äidin/isän vika, että ei ole huolehdittu riittävästä työvoimasta. Jos ei ole mahdollista se riittävä työvoima, niin voi voi. Se ei ole silti sen vanhemman vika.
Vaadi lisää palkkaa tai vaihda työpaikkaa, normaalia elämää se on, että perheellinen on etenkin aluksi paljon poissa. Houkuttelevaa se ei todellakaan ole, vaan todella turhauttavaa ETENKIN sille lapsen vanhemmalle.
 
Viimeksi muokattu:
Olettepa kertakaikkiaan ihania työntekijöitä. Ette vaadi palkkaa vaikka huhkitte toistenne tekemättömiä töitä.:attn:

Tässä on työmoraali huipussaan!

Kyllä pomo on varmasti mielissään.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
kyllä..
Ymmärrän aptä. Mulla on kanssa työ, johon ei pariksi päiväksi kerrallaan oteta sijaista ja työt kasautuu muille.

Meillä on töissä paljon pienten lasten vanhempia ja kyllä kieltämättä vähän ihmetyttää, kun se yksi, joka rakentaa taloa, on tosi paljon lasten sairauden takia poissa töistä vaikka sillä on vaimokin olemassa ja vanhemmat eläkkeellä, jotka asuvat lähes naapurissa...
Joo kyllä korpeaa kun joku rakentaa taloa sairaslomalla/sairaiden lasten kanssa täydellä palkalla, vaikka vaimokin voisi muksut hoitaa. Mutta ehkäkumpikin vanhempi onkin yhtä aikaa hoitamassa lapsia mistäs sen tietää....
 
enintään 30 pitkä
Työnantajat yleensä vaatii lapsen sairastamisesta lääkärintodistuksen. Ja niitähänei räkätautiin saa terveyskeskuksesta, vaan on ajettava lähimpään kaupunkiin jossa on yksityinen lääkäriasema. Siinä kohtaa on v-käyrä jo niin korkeella, etä kun lääkärö kirjoitaa sen sallitun 3 päivää saikkea, niin tasan olenkin sen 3 päivää pois. Jos ei vaadittaisi todistusta, niin menisin jo 1-2 päivän päästä töihin.
 
saikkulappu
mulla ja ex miehellä oli kummallakin niin että piti olla todistus työnantajalle että toinen vanhempi on töissä saikun ajan. Sairaslomalappu lapsesta ekasta päivästä saakka. Lapsia 3 pieniä,,paperisota ihan kiva,,vuoroteltiin saikut mutta voi sitä vittuilun määrää! Kumpikin miesvaltasilla aloilla jossa ei suopeasti katottu,,,tässä kohtaa on muuten jälleen kiitettävä meitä naisia keskustelusta. Meitähän ei edes haluta palkata kun lisäännytään ja hoivataan ja sittenkin naiskollegat on pahimpia puukottajia raskauksiin ja lapsiin liittyvistä asioista! Miesvslt. Työpaikalla raskausaika oli sentään kollehoiden osalta upeaa! Jos huokadin syvään niin oli porukka kulettamassa kotiin vaikka kantaen :D
 
"heh"
mulla ja ex miehellä oli kummallakin niin että piti olla todistus työnantajalle että toinen vanhempi on töissä saikun ajan. Sairaslomalappu lapsesta ekasta päivästä saakka. Lapsia 3 pieniä,,paperisota ihan kiva,,vuoroteltiin saikut mutta voi sitä vittuilun määrää! Kumpikin miesvaltasilla aloilla jossa ei suopeasti katottu,,,tässä kohtaa on muuten jälleen kiitettävä meitä naisia keskustelusta. Meitähän ei edes haluta palkata kun lisäännytään ja hoivataan ja sittenkin naiskollegat on pahimpia puukottajia raskauksiin ja lapsiin liittyvistä asioista! Miesvslt. Työpaikalla raskausaika oli sentään kollehoiden osalta upeaa! Jos huokadin syvään niin oli porukka kulettamassa kotiin vaikka kantaen :D
varmaan olivat iloisia kun olit raskaana ja jäämässä kotiiin, tuo heille enemmän mahiksia ja parempaa palkkaa
 
silloin kun mun muksut oli pieniä oli rajoitus montako päivää saa hoitaa sairasta lasta. Muistaakseni se oli 10 päivää vuodessa. Siinä kohtaa kun kaikki 3 sairasti peräjälkeen oli kyllä jossain vaiheessa ilmoitettava olevansa itse sairaana. Onneksi niille taisi tulla vain kerran tuollainen tilanne, kun kaikilla oli vesirokko ja onneksi myös lasten isä ja isovanhemmat auttoi hoidossa.

Kyllä meilläkin on töissä yksi vanhempi jonka lapsi sairastuu aina joko just ennen lomaa tai sitten heti loman jälkeen, tai jos sattuu olemaan jokin arkipyhä. Ihan väkisin tulee mieleen josko vanhempi haluaakin vähän pidennetyn loman..
 
"elämä on"
Meillä molemmat lapset sairastuivat (infektio)astmaan ja 1,5 vuotta meni sairastellessa jatkuvasti. Poissaoloja tuli minulle hurjasti, koska taudit tietenkin kiersivät koko perheen läpi. Vasta kun lääkitykset saatiin kuntoon ja vastustuskyky parani, niin tilanne rauhoittui.

Minä teen sellaisia töitä, ettei työkaverini joudu minua paikkailemaan, joten jos jotain ärsytti niin se oli vain 'kateutta', tosin yksikään lasten sairastelujen takia yökausia valvonut äiti ei ole kateellinen tällaisista poissaoloista, mutta nämä lapsettomat ovat eri asia.
 
"vieras."
Saisi olla palkattomia nämä poissaolot, jospa se vähän niitä karsisi. Ja parantaisi naisten asemaa työmarkkinoilla. Nämä poissaolot ovat nimittäin valtava rasite työnantajalle, joten perheellisiä naisia ei kovin mielellään palkata.

Kun itse olin lapsi, meille tuli aina hoitaja kotiin, kun olin sairas. Taisi siihen aikaan kunta tarjota näitä suhteellisen edullisesti. Sellaisin palvelun voisi palauttaa, ainakin pienituloisille, joilla ei ole varaa järjestää sairaiden lasten hoitoa itse. Mutta työnantajien piikkiin ei pitäisi mennä.
 
Se on kyllä tympeetä kun joku on aina saikulla, vaikkakin lapset ois kipeenä. Kaikilla aloilla ei ole aina sitä tuuraajaa ottaa vaan töihin, eikä useinkaan muutamaksi päiväksi kettään saa ja näissä tapauksissa yleensä kolleega tuuraa omien töiden ohessa. Pidemmiltä lomilta tuuraaja voi saada korvauksen, mutta ei noista lyhkäsistä 3 päivän saikuista. Kannattaa muistaa, että aina työnantajakaan pysty tilannetta parantaan paremmalla palkalla tai sijaisilla. Toivottavasti lasten aiheuttamat saikut jaetaan kotona vanhempien kesken tasan, vaikka miehellä ois "parempi" duuni tai lapset tahtois äitin hoitamaan.
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras.";29216471]Saisi olla palkattomia nämä poissaolot, jospa se vähän niitä karsisi. Ja parantaisi naisten asemaa työmarkkinoilla. Nämä poissaolot ovat nimittäin valtava rasite työnantajalle, joten perheellisiä naisia ei kovin mielellään palkata.

Kun itse olin lapsi, meille tuli aina hoitaja kotiin, kun olin sairas. Taisi siihen aikaan kunta tarjota näitä suhteellisen edullisesti. Sellaisin palvelun voisi palauttaa, ainakin pienituloisille, joilla ei ole varaa järjestää sairaiden lasten hoitoa itse. Mutta työnantajien piikkiin ei pitäisi mennä.[/QUOTE]

Palkattomuus vois kyllä vähän karsia poissaoloja.

Hoitajasta tuli mieleen, että eilen huomasin neuvolan ilmoitustaululla ilmoituksen hoitajasta, päivän hinta oli 25 €, mun mielestä ihan kohtuullinen, joten itse voisin ainakin tuollaista hoitajaa harkita kun takaisin työelämään palaan ja lapset aloittaa hoidossa.
 
Jos työntekijä on työnantajalleen arvokas ja korvaamaton (?), niin työnantajalle voisi ehdottaa uutta henkilökuntaetua kuten sairaan lapsen hoitopalvelu. Lapsen sairastaessa voit tilata palveluntuottajalta hoitajan kotiisi ja pääset itse töihin. Aika monessa yrityksessä on tällainen käytäntö.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"lissukka"
Meidän lapsi on nyt toista syksyä päiväkodissa ja jos viime syksynä sairasteli koko ajan, niin nyt vieläkin enemmän. Noloa on aina ilmoittaa pomolle että lapsi on TAAS kipeä! Viime syksynä mies jäi aina kotiin hoitamaan, mutta heille tuli sääntö että saa olla vain 2 päivää pois jos lapsi on kipeä (se 2 päivää on kuulema sitä varten että on aikaa järjestää hoitaja) joten nykyään mies hoitaa 2 päivää ja minä loput jos lapsi on pidempään kipeä. Meille ei ole ketään joka voisi hoitaa.
 

Yhteistyössä