yli 35-v vauvakuumeilijat vuodelle 2018-2019

@Elmeriina82 Kävimme lääkärissä. Eihän syitä voi kuin arvailla. Tutkitaan kohtua tarkemmin ja sitten ilmeisesti kokeillaan jtn mikä vaikuttaa kohtuun, kiinnittymistä ja istukan muodostumista tukevaa lääkettä tai jtn. Tuli niin paljon asiaa että ei edes muista kaikkea.
 
Heippa! Mahtuisikohan tänne mukaan yksi ikuinen vauvakuumeilija, mutta nyt on vahvistunut tunne siitä, että kohta olisi oltava ns. tosi kyseessä. Ikää löytyy jo 38 vuotta, toiveissa 3. lapsi. Esikoinen on jo 6,5-vuotias ja kuopus 4 v.
 
Tervetuloa @Mannamaaria! Meillä sillä tavalla sama tilanne, että täälläkin haaveillaan kolmannesta. Vanhemmat lapset jo kohta 8 ja 5,5 vuotiaita.

Mulla kp 21 ja ovulaation tunsin n. kp 14-16 välillä. Saapa nähdä tulisko semmonen joululahja viikon päästä että ois 2 viivaa testissä .
Oon valmistellut itseäni mahdolliseen pettymykseen mikäli menkat alkaa just jouluna, että sitten voin nauttia perinteisesti Baileys-likööriä jouluyönä . Mieluummin toki oisin nauttimatta.

Miten muut? Onko kellään testailuja lähestymässä?
 
Mitäs täällä kuuluu itse kenellekin?

Mulla Kp 27/30 muuttui tänään Kp 1/27-30.
Sunnuntaina illasta alkoi etova olo jota oli aika ajoin ja rinnat välillä aristi, mutta tänään alkoi menkat ilman ennakko oireita. Kerkesin jo hätäisen testata yhden negan.
Eli yk 4 alkakoon.
Isännälle laitoinkin viestiä, että uutena vuotena pitää aktiivisesti harrastaa :whistle:
Aloitti reissutyöt vaihteeksi.
 
Hellurei täältä Ilmottaudun myös tänne, jännityksellä jäädään odottamaan onnistuuko vaiko eikö eli itse olen 37v ja minulla on ennestään kolme lasta, 8v, 10v ja 12v. Miehellä on kaksi lasta ennestään. Me ollaan haaveiltu yhteisestä lapsesta jo jonkin aikaa mutta nyt vasta kävin poistattamassa kierukan muutamaa päivää ennen joulua ekat kk oli ja meni, nyt kun vain osaisi olla ressaamatta/toivomatta liikaa.
 
Ihanaa Joulun aikaa kaikille <3
Viime kierto päättyi menkkoihin ja sen myötä toiveet latistui aika kovin.
Päätin etten tikuttele ovista enkä uhraa ajatuksia yrittämiseen...vaan keskityn joulun odotukseen.
Kappas kummaa...huomasin tänään että menkathan onkin myöhässä, mutta vaan päivän. Siitä pieni toiveenkipinä ja kauppareissulla ostin testin jonka en uskonut näyttävän muuta kun negaa. Mutta mutta..välittömästi tikkua dipatessa alkoi hailakka väri muodostumaan kontrolliviivan viereen ja hetken sitä tuijotellessa tajusin sen vaan vahvistuvan!
Tapaninpäivän kunniaksi siis selkeä plussa jota en edes osannut odottaa :)
Pelon ja onnen sekaisin tuntein kohti uutta vuotta siis.
 
Hellurei täältä Ilmottaudun myös tänne, jännityksellä jäädään odottamaan onnistuuko vaiko eikö eli itse olen 37v ja minulla on ennestään kolme lasta, 8v, 10v ja 12v. Miehellä on kaksi lasta ennestään. Me ollaan haaveiltu yhteisestä lapsesta jo jonkin aikaa mutta nyt vasta kävin poistattamassa kierukan muutamaa päivää ennen joulua ekat kk oli ja meni, nyt kun vain osaisi olla ressaamatta/toivomatta liikaa.
Tervetuloa mukaan SINISYDÄN <3
 
Minäkin taidan tänne hypätä... enpä olisi uskonut että tänne enää tulen...
Olen 36v, Perheeseen kuuluu pojat 13, 11, 7 ja 5v. Lapsiluku piti todellakin olla täynnä, sillä kolmosen ja nelosen kohdalla sain jo ylipuhuttua miestä jonkin verran. Nelonen syntyi 2vko ennen laskettua ja hänen jälkeen sain unelmatyöni, kun poika oli 8kk ja juuri kun olin ajatellut olla kotona viimeiseltä ainakin sen kaksi vuotta. Jotenkin tuntui että ”kaikki jäi kesken”. Kuitenkin olin päättänyt että vauvakuume ei saa enää tulla, mutta... puolitoista vuotta sitten se tuli, otimme koiran pennun... mutta vuosi sen jälkeen taas... syksyn pidättelin sitä sisällä, koska en halunnut painetta miehelle ja olin ihan varma, että hän ei todellakaan suostu. Yhtenä viikonloppuiltana otin asian esille ja suureksi ihmetykseksi hän ei ollutkaan sitä vastaan... muutama viikko keskusteltiin asiasta ja joulukuun alussa poistatin kierukan.
Tässä vauvakuumeessa ei ole mitään järkeä, sillä olen työssä missä reissaan paljon, teen pitkää päivää, lapset harrastaa toistakymmentä kertaa viikossa, talosta loppuu huoneet ja auto jää pieneksi, kaikki tavarat myyty, kukaan ei osaa odottaa tätä lähipiirissä... mutta tarviiko kaikessa olla järkeä... Toisaalta on fiilis, että jos ei tuu raskaaksi ei sekään ole maailman loppu, on jo neljä ihanaa lasta, saa tulla jos on tullakseen. ❤

Minttu-82
 
Kyselyä menkoista kierukan poiston jälkeen, onko kokemuksia?
Mulla oli kierukan aikana (4v) koko ajan normaalisti menkat. Kuitenkin niin niukat, että pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjäs. Kierukan poiston jälkeen kesti puolitoista viikkoa tyhjennysvuotoa, joka oli IHAN KAMALAA, ikinä en enää sitä vekotinta itteeni laita! Nyt 3vko kierukan poiston jälkeen alkoi menkat ihan kierron mukaisesti ja AI että mitkä onkin! Ihan samaksi ”tulvaksi” palautui, kun ennen kierukkaa. Palautuiko kierto heti ihan normaaliksi pituudeltaan ja onko aikaisemmista kokemusta ”kestikö raskaaksi tulo normaalia kauemmin hormonaalisen ehkäisyn jälkeen”?
Haluaisin vaan kuulla kokemuksia, kun tämä on ihan uusi tilanne vaikka neljä synnytystä (ja kaksi tuulimunaa) onkin ☺
 
Viimeksi muokattu:
Kyselyä menkoista kierukan poiston jälkeen, onko kokemuksia?
Mulla oli kierukan aikana (4v) koko ajan normaalisti menkat. Kuitenkin niin niukat, että pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjäs. Kierukan poiston jälkeen kesti puolitoista viikkoa tyhjennysvuotoa, joka oli IHAN KAMALAA, ikinä en enää sitä vekotinta itteeni laita! Nyt 3vko kierukan poiston jälkeen alkoi menkat ihan kierron mukaisesti ja AI että mitkä onkin! Ihan samaksi ”tulvaksi” palautui, kun ennen kierukkaa. Palautuiko kierto heti ihan normaaliksi pituudeltaan ja onko aikaisemmista kokemusta ”kestikö raskaaksi tulo normaalia kauemmin hormonaalisen ehkäisyn jälkeen”?
Haluaisin vaan kuulla kokemuksia, kun tämä on ihan uusi tilanne vaikka neljä synnytystä (ja kaksi tuulimunaa) onkin ☺
Sen verran voin vastata, että kävin poistamassa kierukan joulukuussa ja pari päivää sen jälkeen alkoi kuukautiset jotka kesti sen kolme päivää. Muutama päivä ilman ja sit alkoi tiputteluvuoto...

*muoks... saas nähdä kuinka kauan tätä tiputtelua kestää :/

Hyvää ja onnekasta uutta vuotta kaikille!!! <3
 
Viimeksi muokattu:
@minttu-82 tuohon kyselyyn kierukasta. Multa poistettiin n. kierron puolivälissä kierukka lokakuun alussa. Mulla kesti 6 vkoa ennen kuin tuli mitään vuotoja. Sitten tuli ihan normaalit menkat siis ja sen jälkeen ollut heti normaali kierto. Mulla nyt siis yk 2 menossa jos en tuota 6 viikkoa kierukan poiston jälkeen laske. Aiemmat lapset (7 ja 5 v) tärpänneet nopeasti, mies on edelleen sama. Saapa nähdä kuinka nyt käy...
Ja mulla oli kans 4 vuotta kierukka ja sen aikana säännölliset hyvin niukat menkat.
Jäädään siis jännäämään kuinka paljon ikä vaikuttaa ”tärppiin”
 
@minttu-82 tuohon kyselyyn kierukasta. Multa poistettiin n. kierron puolivälissä kierukka lokakuun alussa. Mulla kesti 6 vkoa ennen kuin tuli mitään vuotoja. Sitten tuli ihan normaalit menkat siis ja sen jälkeen ollut heti normaali kierto. Mulla nyt siis yk 2 menossa jos en tuota 6 viikkoa kierukan poiston jälkeen laske. Aiemmat lapset (7 ja 5 v) tärpänneet nopeasti, mies on edelleen sama. Saapa nähdä kuinka nyt käy...
Ja mulla oli kans 4 vuotta kierukka ja sen aikana säännölliset hyvin niukat menkat.
Jäädään siis jännäämään kuinka paljon ikä vaikuttaa ”tärppiin”
Aah katos me ilmeisesti ollaankin samaa vuosimallia. Nuoriahan me ollaan, eikö? Minä oon kans tullut helposti raskaaksi (YK 1- YK 4) aikasemmin, niin toki oon miettinyt vaikuttaako ikä nyt asiaan...
 
Aah katos me ilmeisesti ollaankin samaa vuosimallia. Nuoriahan me ollaan, eikö? Minä oon kans tullut helposti raskaaksi (YK 1- YK 4) aikasemmin, niin toki oon miettinyt vaikuttaako ikä nyt asiaan...
Juu, samaa hyvää vuosikertaa ollaan . Minulla eka raskaus alkoi yk 1 ja toinen yk 2. Oisko tää nyt sitten yk 3?!?
Mutta ehdottomasti: nuoria ollaan!
Mulla kp 12 nyt menossa ja vähän ovulaatiotuntemusta oikealla puolella, toimeksi siis vain! :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttu-82

Yhteistyössä