Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tiedän Wivi tunteen! Mulla oli tuossa ennen tätä "virallista" yritystä 42 päivän kierto, mitä ei ole ollut varmaan vuosiin! Testit näytti negaa, tissit oli kipeet ja mahassa juili, mutta ei menkkoja meinannut kuulua. Oli aika piinaavaa! Mulla varmaan venyi kierto stressin takia, kun alkoi uusi työ jne...
 
Onks kellään ollut selkä kipeä kierron alussa? Mulla nyt kp 9 ja selkää juilii ihan sikana.. ja halut on katossa, heräsin ihan törkeisiin uniin :D . Mietin kun viime kierto oli vain 23 päivää, mikä on aika erikoista kun normaalisti aina 28 päivää. Jaa a, mistäs näistä tietää mitkä on vaan oman pääkopan tuloksia :D

Ehkä mä oon tulossa vain kipeäksi.. mittasin ihan huvikseni aamulämmön suusta.. näytti 37.0. Ku emmä nyt usko ihan ovulaatioonkaan vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Mentiin käymään tänään anoppilassa koirien kanssa. Siellä sitten anoppi oli yhtä hymyä ja alkoi kyselee että onkos meillä nyt niitä ilouutisia. Oltiin ihan että hääh?? Oli sitten jostain syystä olettanut että tässä pieniin päin ollaan :D Vitsailin vaan ettei täällä mahassa asu muuta kuin indonesialainen ruoka joka on kasvattanut kessiä. No eipä siinä siis mitään että oottelee. Ihan kiva fiilis tuli, että vauva olisi hänenkin mieleen. Joskus olen miettinyt että onko onnellinen vai ei. Meidän kihlaustahan he eivät edes onnitelleet.

Täällä ei mitään ihmeempiä oloja. Väsyttänyt kovasti tämä viikko, mutta en koe sitä kovin merkittäväksi oireeksi. Ihan normia. Runsas valkkarin tulo jatkuu edelleen. En tiedä mitä ajatella. Ei oikeestaan oo mitään selviä oireita ja jotenkin sitä haluaisi jo valmistua ensi viikon negaan...
 
Niin. Seuraava ovis osuu kurjasti sille viikolle, kun ollaan miehen perheen kanssa Ylläksellä. Ja tietysti on yhteinen mökki. En tiedä miten siellä onnistuu tallettelu... Ainakin nuo loput ovistestit jää ens kierrossa käyttämättä. Pöh. :/ Nyt ei myöskään saada äitienpäiväksi iloista ylläriä :D Uhkaavasti kyllä tuo kesäkuu tulee lähemmäs kokoajan. Meidän pitäisi silloin hakeutua hoitoihin. Jännittää ihan hirveesti. Puuh. Tulipas nyt paljon omanapailua.... Sorry!
 
Katey pahoitteluni negasta :(

Yhdyn tohon kaneli88:n tekstiin, oma seikkailu ja kyllä joku väli tulee! :) Oikein isot tsempit ens yritykselle! =)

Kaneli88 toivotaan kovin, että plussaat!! :)

Moni varmaankin huomasi jokunen päivä sitten mun jäätävän valitusrumban täällä?! :D
Miehen kanssa äsken juttelin ja selitin koko ovulaatio homman ja painotin ettei ole, kun vaan se pari päivää mahdollista raskautua. Hän katto haavi auki ja totes ettei hän sitä tiennyt. :D Hän on kaikesta mun aiemmasta selityksestä huolimatta luullut, että mikä hetki vaan voi tärpätä ja ihmetellyt siksi mun hätäisyyttä ja painostusta oviksen aikaan. :) Onneks tuli uudelleen puheeksi, koska nyt hän lupas panostaa enemmän, kun ymmärsi kunnolla sen ovulaation merkityksen. :)

Kaikille piinailijoille toivon kovin plussaa ja niille kenellä alkanut uusi kierto, niin todella kovasti tsemppiä!!! :) :)
 
Jks14 me käytiin miehen kanssa täysin sama keskustelu eilen! Mies oli myös ihan ällikällä lyöty kun selitin asian. Itse uskoi siis että kyllähän sitä muulloinkin voi tulla raskaaksi kuin ovulaation aikana. On ne vähän hoopoja :LOL: Tosin eipä heidän tarvii näitä asioita samalla tavalla miettiä kuin meidän.
 
Kaneli88 ai kävitte vai? :LOL: Hyvä, että puheeksi tuli, koska tästä lähin tahti muuttuu oviksen aikaan. :D Joo miehet on aikas hoopoja :LOL: . Ja tässä tuli taas todistettua, että kuinka hyvin ne miehet meitä kuuntelee. :D
 
Jep kaiken saa vääntää rautalangasta. Kyselin mieheltä että kun ei ole missään vaiheessa kysellyt mitään miun kierrosta tai muusta. Tokas vaan että miksi hänen tulisi olla siitä perillä. Hän hoitaa siittämispuolen ja sitten mie kuulemma ilmoitan milloin aion pissiä tikkuun.. Ja mie taas toivoisin että hän olisi hieman kiinnostuneempi milloin mahdollisesti teen r-testin ym. Mutta joo.. miehet. Hyvä että tuli nyt puheeksi toi ovulaatio ym. Ens kierrosta aion kyl tikuttaa jos sinne joudutaan. Mies tietää nyt onneksi mistä on kyse ettei silloin olla missään muualla kuin kotona minun kanssa :)
 
Todellakin MIEHET! Joo olis se mukavaa, kun kiinnostais muutenkin, kun vaan se tieto siitä ovulaatiosta. Meillä 2 yritystä ja molemmilla kerroilla olen tikuttanut. Sen mun kiehumisjutun aikana päätin etten enään tikuta, kun ei siitä tunnu olevan hyötyä, mutta nyt ku asiat selvis, niin taidampa enskierrossa tikuttaa! :) Jos mies olis itsekkin innostuneempi toimimaan, kun tietää nyt ettei oo ku ne pari päivää. Sun miehes sit tosissaan saa luvan olla kotona sun oviksen aikaan. :)
 
Joo koska nyt viime oviksen (arvioidun) aikaan oli vkl:n äitinsä luona! Murr... No elättelen toiveita että kun pupuiltiin pe ja ma että se riittäisi. Ensi kierrosta mieluitenkin kuitenkin kotona ne päivät.

Tsemppii teille ja toivotaan että tästä kierrosta olisi joku tarttunut mukaan ;) Ei tartteisi enää stressata tikuttamisista ym.
 
Itse kukinhan täällä vähän omanapailee :)

Nyt sitä teen minä! :D Menkkoja ei kuulu joten kävin sitten roskiksella tutkimus matkalla ja mun mielestä r-testistä voi nähdä viivan paikan. Miehen mielestä mulla on vain hyvä mielikuvitus ja se on saanut kunnon naurut tänään kun oon katellut tikkua. Sain luvan tiistaina testata uusiks jos menkkoja ei näy. Ei se viivan paikka ihan joka valossa ja kulmassa näy mutta mielestäni siinä on kuitenkin sellainen haalea varjoisampi kohta. Tosin nopeasti katsottun se on vain vahva kontrolliviiva ja sitten valkoista.

Mulla on nyt tunteet ihan sekasin kun jo ma ja pe oon saanut negan ja odottanut vaan menkkoja. Eihän ne siis ole kuin kaksi päivää myöhässä mutta mun kroppa ei ole koskaan ollut noin myöhässä... saadaanko vauva 2014 vai 2015? Aaa.. Hajottaa epätietoisuus. Ja kuitenkin sillä ei ole väliä koska syntyy kunhan ei tartte vuoteen 2016 odottaa. Silti haluaisin jo tietää kun tykkään suunnitella asioita etukäteen.

Oho tulipas pitkä.. :)
 
ujm
No mutta hei, minäkin alan jo lähentyä enemmän kolmeekymppiä kuin kahta, ja en minäkään vielä puoli vuotta sitten tiennyt sen olevan näin tarkkaa. Vaikka koulun ehkäisyvalistukset ja terkkatunnit on käytynä, eikä lukion terveystiedon tunneista ja ylppäreistä nyt niin hirveästi aikaa ole.. Mulla on mielikuva, ettei sitä ehkä niin suoraan sanota noissa oppikirjoissa. Ainakin seksivalistukset on olleet tasoa AINA voi tulla raskaaksi. Toisaalta ihan hyvä niinkin, ettei teinit ala luottamaan varmoihin päiviin. En toki aiemmin ajatellut että ihan aina voi tulla raskaaksi ja tiesin kierron siihen vaikuttavan, mutta en myöskään ajatellut että kyse voi olla jopa päivästä tai kahdesta! Siispä mitenkä noiden miesten se sitten pitäisi tietää jos me naisetkaan ei aina oikein tiedetä :)

Mutta niin! Meillä tämä viikko on ollut oletettu ovisviikko. Maanantaina kp12, seksiä, keskiviikkona kp14 seksiä, sitten useamman päivän tauko ja nyt kp18 seksiä. Toivottavasti ei tuo tauko ainakaan tullut huonoon aikaan :( Ovistuntemuksia mulla ei ole ollut, aiemmissa kierroissa ne on ollu selkeät. Limoja en vieläkään osaa seurata, mutta on siis ollut sellainen vatsakipuhetki aiempina kiertoina. Toivottavasti siis sairastelu ei ole vienyt ovista. :( Tai voihan se olla että keskenmenokin sekoittaa vielä kiertoa, vaikka ensimmäiset menkat jo tulivatkin.

Epävarmuus on kyllä hirvittävän hajottavaa. Aiemmin oli henkisesti helpompaa kun kierto meni samallalailla kuukausittain ja oviksenkin bongasi tuntemuksista.

Keskustelupalstoja lukiessa on noussut esiin kaksi eri ryhmää: Keskenmenon jälkeen heti onnistuneesti raskautuneet sekä keskenmenon jälkeen tyyliin vuoden yrittäneitä. Tiedän että heti jos nyt ei tule tärppiä alan vaipua epätoivoon ja miettimään, että kuulumme tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Enkä vaan jaksaisi. Keskenmenon jälkeen musta on tullut hiukan ilkeä muita äitejä kohtaan. Siis kun näen jonkun ikävähkön tilanteen, jossa äiti toimii mielestäni väärin eli eri tavalla kuin minä toimisin (siis vaikka kaupassa, ravintolassa jne), ajattelen vihaisesti mielessäni että tuokin saa lapsia mutta minä en, olisin paljon parempi. Katkeria tunteita vaikka kyseessä on yk3 ja moni muu paljon pahemmassa tilanteessa kuin minä.
 
Ujm noi sun tunteet on aivan ymmärrettäviä ja sallittuja. Älä silti missään nimessä vaivu epätoivoon jos nyt ei tärppää! Sit vasta, kun yrityskertoja alkaa olee enempi, niin se epätoivoon vaipuminen on eri asia. Toivon kuitenkin syvästi, että teillä niitä yk:ja ei tuu enään ja JOS tulee, niin muutama vain! Oikein paljon tsemppiä ja hyvää mieltä! :)
 
Luin netistä, niin se aamulämpö pitää mitata suusta, peräsuolesta tai vaginasta, ei kainalosta. Arvatkaa mistä mun aamulämpöni mittasin?! No tietenkin sieltä kainalosta. :D Olen ollu hereillä yli tunnin, mutta mittasin silti vielä suusta ja 36,6 oli tulos, kun kainalosta sit taas 36,3 (normi).
 
Jks14, Kaneli88, voi teidän miehiä :D Meillä taas mies tiesi jo ennen yritystä vallan tarkasti miten homma menee ja ettei ole kuin pari päivää mahdollista hedelmöittyä. Ei se kuitenkaan mun kiertopäiviä laske, kysyy vaan koska ois paras touhuiluaika tulossa :D

ujm :hug: Tiedän nuo fiilikset, kun näkee lapsen epäreilua kohtelua tai jotain narkkivanhempia tuolla kylillä :( Kyllä soisin sulle sen uuden plussan heti ja tietenkin onnistuneen odotusajan.

Wiwi, Katey, pahoittelut negoista. Muuttaisin ne plussiksi jos jotenkin taianomaisesti voisin asiaan vaikuttaa :)

Mä oletin aluksi tän olevan helppoa kunhan ajoitus on oikea, mutta tässä sitä vaan viidettä kierrosta mennään : | Että kyllä ne luulot on karisseet jo parin ekan yk:n jälkeen. Oireisiin tai viivanpaikkoihin en luota enää ollenkaan. Tässä kierrossa en käytä dopingia (greippimehua siis :D ) enkä tikuta ovista. Mennään siis kalenterin ja ovisoireiden mukaan "luomuna" tämä kierto :) Nyt on sentään aikataulut sen verran yksissä, että saatetaan jopa ehtiä touhuilemaan oikeaan aikaan :D
 

Yhteistyössä