Ystäväperheen suihkusääntö teineille, 7min aikaa. :/

  • Viestiketjun aloittaja "Harmi"
  • Ensimmäinen viesti
"viola"
Tuon suihkuajan voisi paremmin hahmottaa siten, että jos perheessä on kunnollinen iso kylpyamme - sen täyttö kestää n. 20 min. Jokainen perheenjäsen kävisi kylvyssä kerran pari päivässä... eikö hirvittäisi se kuuman veden määrä? Itse "raskin" käydä vaahtokylvyssä ehkä 2 kertaa viikossa, ihan se veden kulutuksen takia.
 
lutraaja
Suihkussa käyntiin menee noin 2 min, jos hoitaa asian eikä turhaan seisoskele.
Miten tuo on mahdollista? Meikkien pesu/kasvopesu, ihon kuorinta (kasvot, jalat, reidet, olkavarret, rinta) ja huuhtelu, ihokarvojen ajelu (sääret, reidet, kainalot), hiusten pesu, hoitoaineen laitto, vaikutus+pesu, kropan pesu, huuhtelu kunnolla.. Mulla menee hiusten pesuunkin kauemmin aikaa jo. Ja sitten saan päähäni tyydyttää suihkulla ja menee se 20-45min :D
 
-.-
Miten tuo on mahdollista? Meikkien pesu/kasvopesu, ihon kuorinta (kasvot, jalat, reidet, olkavarret, rinta) ja huuhtelu, ihokarvojen ajelu (sääret, reidet, kainalot), hiusten pesu, hoitoaineen laitto, vaikutus+pesu, kropan pesu, huuhtelu kunnolla.. Mulla menee hiusten pesuunkin kauemmin aikaa jo. Ja sitten saan päähäni tyydyttää suihkulla ja menee se 20-45min :D
Pitääkö noi asiat tosiaan tehdä joka päivä, jopa pari kolme kertaa päivässä?? :O
Ymmärrän jos esim. kerran viikossa tekee tuon pidemmän kaavan kautta, mutta jos joka päivä käy aamuin illoin suihkussa, niin vois kuvitella että lyhyempikin aika riittäis.
 
lutraaja
Pitääkö noi asiat tosiaan tehdä joka päivä, jopa pari kolme kertaa päivässä?? :O
Ymmärrän jos esim. kerran viikossa tekee tuon pidemmän kaavan kautta, mutta jos joka päivä käy aamuin illoin suihkussa, niin vois kuvitella että lyhyempikin aika riittäis.
Käyn kerran päivässä, aamuisin useimmiten, tuolla kaavalla yleensä, muutaman kerran vielä bikinirajan siistintä siihen päälle. Ellen kylve kun on aikaa, siihen päälle sitten vielä ammeessa lilluminen (en peseydy siinä vedessä). Jos on raskas tai hikinen päivä, niin sitten otan pitkän kuuman suihkun/kylvyn siihen vielä, että saan hiet pois ja lihakset rentoutuun.
 
vierasteini
Minun mielestäni taas tuossa aikarajassa ei ole mitään järkeä. Kukaan normaali ihminen ei juoksuta vettä sillä aikaa, kun saippuoi kehon ja hiukset, vaan ainoastaan huuhdellessa. Itse saatan olla esim. vartin "suihkussa" ajelemassa karvoja ja puhdistamassa meikkejä, mutta vesi ei todellakaan silloin juokse. Siksi on epäreilua, että 7 minuutissa pitäisi hoitaa nuo kaikki ja olla ulkona. Ennemmin voisi vaikka opastaa niitä lapsia käyttämään vettä vain silloin kun sitä oikeasti tarvitsee.
Mun ainakin tulee vilu jos sammutan suihkun siksi aikaa kun laitan shampoota ja saippuaa tms. Ehkä teillä sitten tuhlataan kylppärin pitämiseen varsin lämpimänä...
 
-.-
Käyn kerran päivässä, aamuisin useimmiten, tuolla kaavalla yleensä, muutaman kerran vielä bikinirajan siistintä siihen päälle. Ellen kylve kun on aikaa, siihen päälle sitten vielä ammeessa lilluminen (en peseydy siinä vedessä). Jos on raskas tai hikinen päivä, niin sitten otan pitkän kuuman suihkun/kylvyn siihen vielä, että saan hiet pois ja lihakset rentoutuun.
OK.
Mutta eikö kasvokuorintaa suositella vain 1-2 kertaa viikossa? Eikö päivittäin tehdyt kuorinnat ja karvojenpoistot ärsytä ihoa?
 
-.-
[QUOTE="viola";29905247]No on meillä kylppäri ihan normaalin lämpöinen, niin kuin muukin talo. Ei kai kukaan sen kylmempänä pidä? (Kosteusvaurioita tulee, jos muhii kylmän kosteassa).[/QUOTE]

Meillä vessa/suihku on himpun kylmempi kuin muu talo, tai sitten ne laatat vain saavat sen tuntumaan kylmemmältä? Mutta ei kuitenkaan niin kylmä että tarvis sen takia lotrata sillä vedellä.

Kerrostalossa kun yksin asuin, niin oli sopivan pieni suihku ja "ilmaista" vettä. Silloin pistin suihkun pauhaamaan täydellä teholla ja kuumalla jonkin aikaa jo ennen kuin edes menin sinne. Täytyy myöntää että oli mukavaa kun oli niin sankka vesihöyry ettei melkein eteensä nähnyt :D
Mutta en koskaan tuollaista omalle talolleni ja omalla vesi- ja sähkölaskulla tekisi.
Ei varmasti tee se älytön vesihöyry hyvää rakenteille, etenkään jos perheessä on monta henkeä jotka tuota harrastais monta kertaa päivässä.
 
tähhh.
[QUOTE="viola";29904749]Tuon suihkuajan voisi paremmin hahmottaa siten, että jos perheessä on kunnollinen iso kylpyamme - sen täyttö kestää n. 20 min. Jokainen perheenjäsen kävisi kylvyssä kerran pari päivässä... eikö hirvittäisi se kuuman veden määrä? Itse "raskin" käydä vaahtokylvyssä ehkä 2 kertaa viikossa, ihan se veden kulutuksen takia.[/QUOTE]

No aika hemmetin iso kylpyamme saa olla jos 20 min sitä täyttelee?? Pikemminkin uima-allas...
 
Uimassa2-4x vk
Meillä käydään suihkussa, pestään ja tullaan pois.
Ei jäädä muuten vaan lurittaan vettä. Vesi on kallista ja kallista on myös lämmitys.
Uimahallissa saa päästää vettä oikein kunnolla.
 
"kolmen äiti"
Minulla ei koskaan mene suihkussa 5min kauempaa. Miksi sillä vedellä täytyy niin kovin lutrata? Kyllä tuossa ajassa jo ehtii hiukset pestä ja huuhdella, laittaa hoitoainetta ja sen vaikuttaessa pestä loput kropasta, lopuksi huuhtoa hoitoaine pois ja VALMIS!

En ole koskaan ymmärtänyt näitä 15min-30min suihkuttelijoita, mikä siinä suihkuttelussa niin kestää?
 
Aika yleinen juttu tuo teinien suihkussa viivyttely. Mitä sitten siellä tekevätkin. Se on meillä aika saletti, että viisi minuuttia riittää. Kyllä siinä puhtaaksi tulee. Jos hiemankin ajatellaan sitä puhtaan veden tuhlausta, niin tässä sitä on.
Joka päivä saa suihkussa käydä, eikä elää vanhaa aikaa. Aikaa jolloin käytiin saunassa kerran viikossa ja ihmeteltiin, että miksi kaikki tutkimukset mollaa suomalaisia sivistyneen maailman pienimmällä saippuankulutuksella. No eihän sitä kulunut, kun oli se lauantaisauna vaan.
 
viereaas
Meillä käydään suihkussa, pestään ja tullaan pois.
Ei jäädä muuten vaan lurittaan vettä. Vesi on kallista ja kallista on myös lämmitys.
Uimahallissa saa päästää vettä oikein kunnolla.
Arvaa mitä, vesi ja sen lämmitys maksavat saman verran uimahallissa. Ai niin mut sehän onkin vain veronmaksajien rahaa että antaa mennä vaan!

Ihme muuten että joudutaan erilaisia julkisia palveluita leikkaamaan!
 
haluan olla puhdas
Minusta on epäreilua. Etenkin tuo, että vedentulo oikeasti katkaistaan kun aika on kulunut. Kaikki ei vain selviydy suihkusta 7min. En selviytyisi itsekään, kyllä minulla parikymmentä minuuttia menee. Jos joutuisin 7 minuutissa käymään suihkussa niin olisi kyllä aika inhottava ja likainen olo sen jälkeen. Ja todella törkeää se, että perheen äiti itse on kauemmin suihkussa kuin antaa lastensa olla. Jos on pakko olla tuollaista natsimeininkiä niin ainakin pitäisi olla samat säännöt kaikille.
 
Mun ainakin tulee vilu jos sammutan suihkun siksi aikaa kun laitan shampoota ja saippuaa tms. Ehkä teillä sitten tuhlataan kylppärin pitämiseen varsin lämpimänä...
Meidän asunnossa on jatkuvasti niin lämmin/kuuma (vaikka kaikki patterit on kiinni ja on koneellinen ilmanvaihto) että hengailen muutenkin suurimman osan ajasta käytännössä alasti. Kylppärissä ei ole yhtään sen kylmempi, joten ei tarvitse juoksuttaa vettä pitääkseen itsensä lämpimänä.
 
"Mirja"
Hmm...Jos minulla olisi kaksi teini-ikäistä jotka kävisivät päivittäin suihkussa, asettaisin minäkin rajoituksia jos suihkussa käynti kestäisi 15-20 minuuttia kerralla. Yhteensä siis 40 minuuttia JOKA päivä, plus ne pienet lapset ja oman sekä miehen peseytyminen. Huh huh.

Hiuksia EI tarvitse pestä päivittäin, mutta jos esim. urheilee reippaasti niin tietenkin iho pitää pestä päivittäin.


Minusta teet väärin sekaantumalla asiaan, annat teineille valttikortin jota käyttää hyväksi vanhempiaan vastaan. Asiat voisivat olla oikeasti paljon huonomminkin. Ja teinit voivat nyt sanoa mitä vain, en usko että vanhemmat itse lotrailevat pitkään jos ovat noin tarkkoja. Mutta menisi kyllä aika pitkälle jos vanhempienkin pitäisi omassa kodissaan ruveta käyttämään munakelloa, jos lapset niin vaatisivat.

Lisäksi lapset ovat pienempinä luultavasti saaneet peseytyä normaalisti, joten olisi väärin jos he eivät antaisi pikkusisarustensa saada samanlaista kohtelua. He eivät ole samalla lähtöviivalla ja piste.

Ps. Oma pesuaikani oli erittäin minimaalinen lapsena, enkä todellakaan saanut käydä suihkussa joka päivä. En vaikka olisin hikoillut kuinka paljon.
 
hdgfdsa
[QUOTE="kolmen äiti";29905513]

En ole koskaan ymmärtänyt näitä 15min-30min suihkuttelijoita, mikä siinä suihkuttelussa niin kestää?[/QUOTE]

Siellä on ihanaa oleilla ja rentoutua. Antaa kuuman veden virrata ja miettiä asioita ja vain nautiskella. Meillä on porakaivo ja vettä riittää ja ei se lämmityskään kyllä paljoa maksa, että halpaa lystiä on, jos vertaa vaikka saunomiseen, mitä me emme tee taas yhtään.

Niin ja suihkuttelen iloisesti yli tunninkin.
 

Yhteistyössä