Hakutulokset

  1. S

    Mitä leipoisin?

    Tekee mieli leipoa, mutta ikuisuuskysymys on että mitä... Ehdotelkaas jotain hyviä leivonnaisia!
  2. S

    Kummien lisääminen myöhemmin, onko kokemusta?

    Elikkäs lapsella tulossa rippijuhla ja haluaisi lisätä 2 kummia itselleen, koska alkupetäiset kummit joko eivät ole koskaan pitäneet yhteyttä tai asuvat toisessa maassa, eivätkä pääse konfirmaatioon. Seurakunnan nettisivujen mukaan on mahdollista, mutta miten se käytännössä tapahtuu? Onko joku...
  3. S

    Miten teinin saa hereille?

    Poissaoloja aamujen pommiinnukkumisten takia kohta niin paljon, että koulu tekee lasun. En keksi enää mitään, ei vaan nouse. Neuvoja?
  4. S

    Scandic-hotelleista suosituksia?

    Saimme miehen kanssa lahjakortteja ko. hotelliketjuun, mutta en tiedä scandiceista juuri mitään, koska olemme yöpyneet ehkä kerran ko. ketjun hotellissa. Mihin scandiciin kannattaisi lahjakortit käyttää, voitko suositella jotain tiettyä?
  5. S

    Ilokaasua hammaslääkärissä, kukaan käyttänyt?

    Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta. Jos joku on käyttänyt, niin miten se vaikuttaa, auttaako pelkoon? Entäs sitten jos se ei auta, eikä pysty operoida ilokaasusta huolimatta, voiko pyytää esilääkitystä/nukutusta? Kuinkahan yleistä on hoitaa hammaslääkärissä hampaita noilla keinoilla...
  6. S

    Sovin ajan velkaneuvontaan, kivi putosi jo nyt harteilta.

    Koko aikuisikäni olen ollut luottotiedoton ja asia on ahdistanut ja vetänyt mielen todella matalaksi. Järkevää rahankäyttöä minulle ei ole koskaan opetettu ja vaikka teoriassa tiedän nyt aikuisena, kuinka elää säästäväisesti, niin käytännön toteutus vaatisi suorastaan kädestä kiinni pitämistä...
  7. S

    Mitä farmariautoa suosittelet koiralliselle lapsiperheelle?

    Auton vaihto edessä ja ihan pihalla millaista kannattais alkaa katselemaan. Koeajolla tietysti saa vähän tuntumaa, mutta millasia kokemuksia täältä löytyis? Hyviä/huonoja! :)
  8. S

    Äidin yövuoro ja 10,5- & 14,5-vuotiaat kotona?

    Jättäisitkö?
  9. S

    Naapuruston perhe antaa koiran juosta irrallaan

    Useista kehotuksista (ja jopa yhdestä kirjallisesta varoituksesta) huolimatta naapurustossa juoksee pieni koira irti päivittäin, useita kertoja päivässä. Koko muu naapurusto on tehnyt pitkään jo valituksia asiasta taloyhtiölle, mutta sama homma jatkuu edelleen. Kakkaa ihmisten pihoille...
  10. S

    Avohuollon sijoitus & asumistuki?

    Vaikuttaako asumistukeen jos lapsi on avohuollon sijoituksessa?
  11. S

    Koiranpennun hankinta, kotiutumisaika ja läsnäolo.

    Olemme hankkimassa koiraa ja haluaisin kuulla koiraihmisiltä, kuinka paljon aikaa koiran kotiutusta varten kukakin on varannut ja miten on mennyt. Esim. onko pennun luona ollut alussa koko ajan joku vai onko koira totutettu alusta asti normaaliin arkeen poissaoloineen päivineen? Kokemuksia...
  12. S

    Kuka maksaa luottamusmieskoulutuksen?

    Olen pienessä yhdistyksessä töissä ja minut valittiin just luottamusmieheksi. Olen itse ihan pihalla näistä jutuista vielä, ei mitään hajua mikä on yleinen käytäntö. Vilkaisin vaan liiton luottamusmieskoulutushintoja ja aika suolaiselta näyttää! Pitääkö työnantajan ne maksaa vai minun vai...
  13. S

    Viikonloppu Tallinnassa, mitä tehdä...

    ... kun ei ryyppääminen kiinnosta :)
  14. S

    Palstalääkärit!? Käden puutuminen&särkyongelma

    Eli aamuisin oikea käsi on puuduksissa ja heikko. Ihan puuduksissa on varsinkin pikkusormi ja nimetön, mutta koko kättä särkee ja on melko tunnoton. Tänä aamuna oli pahin, en meinannut pystyä tyhjää kahvipannua nostamaan kun särki ja voimat oli kädestä poissa. Oon kuullut, että saattais olla...
  15. S

    Mitä Tukholmassa

    Mitä kauppoja/nähtävyyksiä/ruokapaikkoja suosittelisit? Mitä taas ei kannata Ruotsista/Tukholmasta esim. ostaa tai paikkoja missä ei kannata käydä?
  16. S

    Kuinka pitkää päivää miehenne tekee töissä?

    Niin että paljonko jää aikaa perheelle tai muuhun toimintaan töiden jälkeen ja mitä se aika pitää sisällään?
  17. S

    Huudotnet! Kuinka kauan olette odottaneet huudon sulkeuduttua?

    Eli olen myyjänä enkä ole vielä saanut yhteydenottoa ostajalta, huuto sulkeutui keskiviikkona. Itse olen kyllä laittanut sähköpostia ostajalle. Yleensä aina yhteydenotto tulee todella nopeasti, että lähinnä nyt kiinnostaa että kuinka kauan tässä nyt kannattais odotella? Ostajalla on pelkkää...
  18. S

    Mitä Edelmanin biisissä mielestäsi tarkoitetaan?

    Ei mitään hätää, jos ei omat voimat riittäneet. Ei mitään hätää, se olen minä joka voin kuivata sun kyyneleet. Ja kun kutsuit kaikkia, eikä kukaan tullukkaan. Kun sohvalle meet makamaan yksin, voit luottaa minuun. Kun sä ajat autoa, kilometritolkulla, eikä kukaan vastassa...
  19. S

    Onko joku opiskellut avoimessa yliopistossa?

    Mitä hyviä ja huonoja puolia siinä on? Onko joku avoimen väylän kautta tutkinnon suorittanut paikalla?
  20. S

    Jättäisitkö 7- ja 12-vuotiaat lapset kahdestaan kotiin illalla..

    ... ja menisit itse ravintolaan syömään pariksi tunniksi?

Yhteistyössä