Hakutulokset

  1. M

    Mummon ristiriitainen/tiukka kasvatustapa rasittaa

    Hei vaan, Tilanne on kärjistynyt nyt niin että mä en kestä enää mitään äitini sanomisia lasten kasvatuksesta kun meillä on erilainen käsitys miten lapsille puhutaan, mitä vaaditaan, ym. Äitini on kunnollinen rakastava mummo joka ihan varmaan oikeasti rakastaaa lapsiani (3 lasta, 3,6 ja 8 v)...
  2. M

    3V nukuttaminen itkua ja huutoa

    Jaahas, uusi ongelma: 2v8kk itkee joka ilta kun haluaa seuraa nukahtamiseen. Vain aiti kelpaa jos olen kotona.(2x viikossa olen urheilemassa) Rutiinit on hyvat, mutta itku tulee joka ilta kun aiti kavelee pois huoneesta. KYSYMYS kuuluukin: Onko kohta 3v liian nuori pakottamiseen nukahtamaan...
  3. M

    2,5v ja uloslähdön vaikeus

    Nyt on hermo mennyt kun joka päivä vietän niiin paljon aikaa saadakseni talvivaatteet päälle pojalle. Tiedän, että jämäkkä pitää olla ja että minä määrään, yritän myös leikin varjolla innostaa, mutta kun mikään ei auta! Ei meillä auta räyhääminen eikä tappelu, siitä saa vaan kaikki pahan mielen...
  4. M

    2.5v väkivaltainen ja kateellinen vauvalle

    Olisiko vinkkejä tähän ongelmaan: 2.5v poika lyö, potkii ja heittää tavaroilla(isot sekä pienet) 8kk vauvaa. Jäähyt ei auta: Aloitetiin ottamaan lelut pois yksi kerrallaan jokaisesta satuttamisesta, sekään ei hirveen hyvin tepsi, mutta jonkin verran. Ongelmaa ei ole kun isä yksin poikien...
  5. M

    Tutista vieroittaminen 7kk ja 2,5v

    Juu kyllä, meillä 2,5v esikoinen syö tuttia kun ei saatu sitä pois kun vauva syntyi taloon, ja nyt pitää ottaa molemmilta pois yhtä aikaa kun ei talossa saa olla yhtään tuttia esikoisen saatavilla. Miten onnistuitte? Olen valmistautunut jopa viikon pituiseen taisteluun niin että tutit...
  6. M

    7kk+ kiinteät: määrät ja rytmit, kuinka paljon?

    Tässä se taas tulikin! Melllä 7kk on jo kiinteillyt pari kuukautta mutta nyt vasta uskaltaudun aloittamaan kunnolla monet ruokalajit ja suuremmissa määrin kun vauva itki masuaan ennen. Pari kk mentiin riisipuurolla ja pikkusen hedelmiä, ne ei aiheuttanut vaivaa, mutta nyt näyttäis menevän jo...
  7. M

    6kk ahmatille masuvaivoja -->pelkkää riisiä?

    Kirjoittelin tuossa aikaisemmin kuinka suurella halulla poikani alkoi syömään kiinteitä. Parin viikon syömisen jälkeen kun ruoka maistui oikein hyvinalkoi mahavaivat. Nyt kokeilujen jölkeen olen todennut että riisipuuro/riisivelli ei aiheuta mahavaivoja (kamalaa huutoa joka ilta jopa...
  8. M

    kiinteät 5kk (suuri syöppö)

    HEI, Meillä aloitettiin kiinteät lääkärin määräyksestä reilun 4kk iässä kun maitoa meni 3 tunnin välein vuorokauden ympäri. Vauva on mahdoton syöppö ja isokokoinen! 3kk iästä lähtien seurasi silmä kovana jokaista suupalaani ja nyt kun saa itse syödä niin loppua ei tulisi jos äiti ei...
  9. M

    parhaat kirjat 2v:lle??

    Antakaapa vinkkejä! Minusta tuntuu että kaikki on joko liian vauvamaisia katselukirjoja ta sitten liian pitkiä vaikeita satuja joita reilu 2v ei ymmärrä tai jaksa seurata. onko aino-kirjat olleet suosiossa teillä? onkohan ne liian vauvamaisia? vinkkeja odotelen:)
  10. M

    PÄIVÄKOTI--itkua itkua itkua

    Kuinka kauan kokeilisitte jos lapsi ei tykkää olla osa-aikahoidossa? 3 aamupv/viikko siis. Meillä reilu 2v itkee koko päivän, ei todellakaan halua olla siellä. Otan pois kun on niin vaikeaa. Naurettavaa kun kaikki ns. asiantuntijat sanovat että lapset voi hyvin päiväkodissa ja että itku on...
  11. M

    4,5kk lyhyet päiväunet

    Ongelman ytimeen: En saa nukutettua kuopusta kuin pikkuisille tirsoille pitkin päivää. Nukahtaa melkein aina autoon ja joskus rattaisiin. Yritän saada esikoisen kanssa samaan aikaan päikkäreille 12-14 välillä. Mutta tämä vauva ei osaa nukkua pitkään kerrallaan. Heräilee nopeasti, usein niin...
  12. M

    kaksi pientä lasta- miten pärjäätte?

    siinä se tuli otsikossa. minulla on 3kk ja 2v pojat ja arki on aika hurjaa! Oman jaksamiseni vuoksi joudun nukkumaan päikkärit 2v tahdissa jos vauva suinkin vaan antaa mikä tarkoittaa sitä että omaa aikaa ei jää (siis huilia). vauva on sylivauva, mahanpuruja on paljon kai kun itkee niin paljon...
  13. M

    Mutsy vai Phil & Ted's vauvalle ja taaperolle??

    Siinä se tuli, kumpi parempi? Haittaako lumessa/ hiekkatiellä hil&Ted's vaunuista puuttuvat jouset? Lapsilla ikäeroa 1v9kk ja kevätvauva tulossa, eli suurimmaks osaks kaks lasta olis matkassa mukana kesä/syksy kauden.
  14. M

    Koelstra Flexxo Twin/ Mutsy kokemuksia?

    Nyt pitäs ostaa vaunut kun tulee kakkonen taloon, mutta näiden merkkien välillä soudan ja huopaan : Mutsy(Urban rider) ja Koelstra(Flexxo Twin) - sisarusrattaat siis. Aivan uutena ostaisin. Kokemusta?
  15. M

    ULKOSUOMALAISET ÄIDIT

    NIinpä, ei suomessa asuvat perheet, oletteko tunteneet jäävänne jostain paitsi kun olette kaukana? Suunnittelemme miehen kanssa valtameren toiselle puolelle muuttoa hänen perheensä lähelle, mutta minua jotenkin ahdistaa asia. Tuntuu että suomessa on niin älyttömän hyvin järjestetty kaikki...
  16. M

    sydänäänet-poika/tyttö???

    Onko siinä mitään perää kun veikataan sydänäänien perusteella sukupuolta? Eli korkea syke on poika, matala puolestaan tyttö... Ja miten on teillä käynyt? meillä 1. oli korkeasykkeinen ja poikahan siellä oli... nyt jännittää kumpi tulee taas :)
  17. M

    Ostanko haalarin VAI 2-osaisen puvun 1v3kk??

    Siinä se tuli, kertokaapas kumpi parempi? Olen juuri menossa ostamaan joko haalarin tai takin ja henkselihousut. En osaa päättää kumpi parempi. Pojalla on jo kunnon talvitakki ja henkselihaalarit, mutta nyt haluan ostan täysin veden pitävän (esim. loskakeli) asun. Pojalla myös on jo...
  18. M

    viinirypäleet kokonaisina vai puolikkaana?

    Siina se tulikin: annatteko yli 1v lapsille (esim 14kk) isoja paloja ruokaa (lähinnä viinirypäleistä on kyse)? Itse aluksi pilkoin rypäleet puoliksi, mutta nyt kun lapsi on tottunut ja vetää ne kädestä, niin annan kokonaisina. Mieheni ja mummoni on tästä kauhuissaan, siis tukehtumisvaarasta...
  19. M

    ketkä kaikki tulivat raskaiksi tuhruvuoto-kuukautisilla?

    Niin, eli kertokaapas, alkoiko teidän raskaudet 'erikoisilla' kuukautisilla? itsellä nyt tuhruvuotoa viikon verran ennen kuukautisia jo mietin että onko mahdollista raskautua helposti? Olis pikkukakkonen nyt ajankohtainen mut kuukautiset muuttui piiiitkiksi ja alkuun tuhruiksi ja pohdin että...
  20. M

    TEROLUT & tuhruvuodot, miten raskaaksi?

    Täällä yksi kuumeilija mutta kuukautiset on muuttuneet ihmeellisiksi. Tuhruvuotoa tulee viikon verran ennen menkkoja ja raskautuminen ei onnistu. Ei siis kauan yritettykään toista lasta, mutta silti luulen että vikaa on kierrossa. Tätä jatkunut jo monta kuukautta, mutta nyt vasta tajusin että...

Yhteistyössä