Hakutulokset

  1. S

    Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

    Milloin viimeistään synnytys käynnistetään, jos raskaus menee yliajalle ja äiti ja lapsi voivat ihan ok? Eli kuinka pitkälle raskaus pisimmillään kestää?
  2. S

    Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

    Vajaa viisi kuukautta on odotusta enää jäljellä. Kesä meni menojaan ja syksy kääntyy talveksi. Kohta alkaa joulutouhut. Pitkältä tämä aika kuitenkin tuntuu. Joulunkin jälkeen odotusta on vielä pari kuukautta, ellei enemmänkin, jos menee kovasti yliaikaiseksi. Viikot menee kyllä melko nopeasti...
  3. S

    Sakariini ja syklamaatti

    Mutta luulisihan sitä, että jos tollanen asia on todettu, niin noi aiheet olisi pitänyt määrätä käyttökieltoon kokonaan. Ei ne varmaan aikuisillekaan hyvää tee. Ei ihme, että ihmisillä on nykyään niin paljon syöpää, kun syödään niin paljon kaikenlaisia keinotekoisia makeutus-, sakeutus-, väri-...
  4. S

    Sakariini ja syklamaatti

    Ei suositella raskauden, eikä imetyksen aikana. Suurina annoksina aiheuttaneet koe-eläimille kasvaimia.
  5. S

    Sakariini ja syklamaatti

    Hyvä huomio. En ois muuten ihan heti keksinyt tarkemmin katsellakaan mitä aineita jotkin karkit sisältää, joita vaan tulee mätettyä pussiin irtokarkkilaareista.
  6. S

    Miten äitiyspvä raha lasketaan

    Ei oo muuten maailman selkeimmät noi Kelan sivut
  7. S

    Sakariini ja syklamaatti

    Sakariini ja syklamaatti. Nämä makeutusaineethan on ei suositeltavien elintarvikkeiden listalla raskausaikana, mutta mistä tuotteista niitä konkreettisesti löytyy? Oletteko törmänneet?
  8. S

    Monikkoraskauden paljastuminen

    Missä vaiheessa teidän monikkorakautenne on paljastunut? Monella varmasti jo ensimmäisessä ultrassa, mutta onko ketään kenelle yllätys paljastui alkuraskauden ultrauksesta huolimatta vasta myöhemmin? Onko hoitohenkilökunnalla mielestänne vahva oletus yksösraskaudesta, vai tarkistavatko he...
  9. S

    Mitä lehteä suosittelet odotusajalle?

    Mä suosittelen Vauva-lehteä. Pidän siitä enemmän kuin Kaksplussasta. Vauvalehti keskittynyt odottamiseen ja vauvoihin. Monipuolinen, mielenkiintoinen ja ulkoasultaan mukava julkaisu.
  10. S

    Onko jo nimiä mietitty?

    Nimet on ollut valmiina jo kauan... Ainakin puolisentoista vuotta. Siis jo kauan ennen tätä raskautta.
  11. S

    G: Onko alkuraskaus ollut oireeton tai vähäoireinen?

    Viikkoja on kasassa yhdeksän, kymmenettä alotellaan. Oireet ovat olleet melko vähäisiä. Mutta tietysti, sillä hetkellä kun on se hirveä heikotus päällä, niin onhan se siinä hetkessä raju oire. Mitä nyt on sitten ollut: huonoa oloa (oksentaa ei ole tarvinut), mielen herkkyyttä, väsymystä...
  12. S

    ummetuksen nujertaminen?

    Minä olen myös yksi ummetuksen kiduttama. Mulla on ollu ummetusta niin kauan kuin muistan ja nyt raskausaikana se ei todella ainakaan helpottanut ole. Ummetus tekee olon tukalaksi ja turvonneeksi. Tänään juuri töissä mietin, että pitänee käydä äitiyshousuja hankkimassa. Se on nimittäin kurja...
  13. S

    millä viikolla neuvolassa sydänäänet

    Ei kuulunut neuvolassa viikolla 7. Terveydenhoitaja ei myöskään tunnustelemalla löytänyt mitään merkkejä raskaudesta/kohdusta. Varhaisultrassa näkyi hyvin sydämen lyönnit viikolla 8.
  14. S

    G:millä viikolla äippähousut jalkaan?

    Minä mietin tänään töissä, kun olin jo napin ja vetoketjun joutunut avaamaan, että pitäisikö käydä ostamassa äitiyshousuja. Olen ikäni kärsinyt ummetuksesta. Kun tavanomaiseen ummetukseeni lisätään se, että raskaus laiskistaa suolta entisestään ja, että raskaus aiheuttaa muutenkin alkuaikoina...
  15. S

    Lapsen sukupuoli

    Löytyi aiempia keskusteluja aiheesta: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073418 http://kaksplus.fi/keskustelu/t1061535
  16. S

    Lapsen sukupuoli

    Näinpä kävi muun muassa siskolleni. Hänellä oli ennestään kaksi tyttöä ja kolmannestakin luultiin tyttöä, kunnes lapsen synnyttyä selvisi, että hän on poika. Mikään ei oo sata varmaa.
  17. S

    Lapsen sukupuoli

    Onhan sitä kiva alkaa valmistelemaan ja valmistautumaan, kun tietää kumpi tulee. Kyllä sitä kuitenkin hieman eri vaatteita ja muita juttuja käyttää riippuen onko tyttö vai poika. Vielä voisin kysyä, että onko teillä monella mennyt veikkaukset ihan pieleen? =)
  18. S

    Lapsen sukupuoli

    No nii just.
  19. S

    Lapsen sukupuoli

    No näinhän se on. On lapsi kumpi vaan - yhtä rakas ja tervetullut. Mutta uteliaisuuttani vaan kyselin mahdollisuuksista asiaa selvittää. Kyllähän se toisaalta paljon kiinnostaakin.
  20. S

    Lapsen sukupuoli

    Jos eivät rakenneultrassa kerro, tai jos ei sitä siinä voi nähdä, niin miten muuten voisi saada selville? Joo synnytyksessä varmaan selviää. Tai jotain on ainakin hyvin vakavasti vialla, jos ei selviä. Mutta jos haluaisi vastauksen aiemmin..

Yhteistyössä