Hakutulokset

  1. O

    Korjaako ne lastentarvikeliikkeissä rattaita?

    Meillä on pari vuotta vanhat Brion rattaat joissa nappiaisa on ennenkin korjattu takuuaikana (n. puolen vuoden päästä ostosta) ja nyt kun takuuaika meni umpeen, niin nappiaisa on taas alkanut jumittelemaan pahasti. Korjaavatko ne noissa liikkeissä rattaita ihan muutenkin vai vain noita...
  2. O

    Liikuntaleikkikoulut?

    Mitä niissä tehdään n. 3 vuotiaiden kanssa? Katselin täällä Tampereella järjestettäviä liikkareita ja löytyi lapsen kanssa yhdessä harrastettavia naperojumppia ja sitten liikkareita vain lapsille. Millaisissa teidän lapset on olleet, jotka olette käyneet? Oletteko olleet yhdessä vai vain...
  3. O

    Paksusuolentähystys

    Voi vitsit! Lääkäri just soitteli labratuloksista kun kävin lääkärissä pitkittyneen ripulin takia. Ei ollut kokeissa mitään ja laittoi lähetteen kolonoskopiaan. Olen raskaana nyt rv 12+6. Onko kenellekään tehty toimenpidettä raskausaikana? Mietin tuota litkun juomistakin kun sitä täytyy juoda...
  4. O

    Onkohan mun silmässä nyt sitten joku vika?

    Tyttö löi mua eilen vahingossa listan pätkällä silmään. Osui aika voimalla tuohon yläluomeen ja luuhun silmän yläpuolella. Ei tullut mustelmaa tai mitään, mutta silmää alkoi pian nykiä ja nykii edelleen. Välillä on vähän lievempää tykytystä ja välillä ei pysty ees lukemaan mitään kun häiritsee...
  5. O

    Perintöasiaa.. Olisiko oikeudenmukaista?

    Jos teillä itsellänne on tai olisi sisaruksia ja vanhemmillanne olisi iso omakotitalo, jossa te kaikki olette varttuneet, niin olisiko teistä oikeudenmukaista, että vanhemmat muuttavat johonkin pieneen asuntoon vanhuudenpäiviään viettämään ja antavat asunnon jollekin lapsista kokonaan vähän kuin...
  6. O

    Paljastuuko tuossa varhaisraskauden seerumiseulonnassa sukupuoli?

    Mietin kun täällä Tampereella on ainakin mahdollisuus tutkia kromosomipoikkeavuuksia seerumiseulonnalla raskausaikana. Eikö niistä kromosomeista näe onko tyttö vai poika vai seulotaanko siinä vaan jotkut viat? Tyhmänä kyselen kun en oikein näistä jutuista tiedä... :ashamed:
  7. O

    Pyöristä vielä! Myydäänkö pienille "unisex"-pyöriä?

    Olen nyt lehdistä ja netistä katsellut noita 12" pyöriä ja kaikki tuntuu olevan joko prinsessa-pyöriä tai sitten ralli-pyöriä. Eikö myydä sukupuolettomia pyöriä? Kun ei tiedetä kumpaa sukupuolta toinen lapsi on ja haluttaisiin, että voisivat ajaa samalla pyörällä.. Pojan olisi ainakin tyhmä ajaa...
  8. O

    Pyöräasiaa!

    Kesällä tyttö tulee 2,5 vuotta. Olisikohan tuollainen 12" pyörä hyvä, jossa säädettävät apupyörät (ilmeisesti irroitettavat)? Kuinka kauan hän tuolla polkee? Vai pitäisikö ostaa mieluummin tuo 16", mutta vaikka vasta seuraavana kesänä jos on liian iso nyt? Vai onko jonkun 2,5v. voinut polkea 16...
  9. O

    Voi luoja noita maitohappobakteereita!

    Ostin yhtä mehua, johon on lisätty maitohappobakteereita. Oon sitä nyt muutaman päivän juonut ihan pari lasia päivässä ja mun maha on ihan sekasin. Aina toiminut maha ihan hyvin, mutta nyt "plurisee" mahassa kokoajan, kauheesti ilmavaivoja ihan kuin joku ripuli olis tulossa! Ostin mehua ihan...
  10. O

    Mikä mun alapäätä vaivaa?!?

    Oon nyt raskaana rv 5+5 ja oon käyttänyt 3 puikon kuurin canestenia sekä lotrannut canesten voidetta vielä kauhean kutinan vuoksi. Ei ole helpottanut yhtään vaikka ensimmäinen puikko toikin hetkellisen helpotuksen. Nytkin kun vessassa kävin ja pissa koski emättimen aluetta niin kuumotus oli...
  11. O

    Lomakuumetta! Minne?

    Oltaisiin lähdössä juhannuksen aikoihin ta heinäkuun alussa jonnekin reissuun etelään. Mukana siis minä, mies ja silloin 2,5v tyttö. Kohde on vielä vähän hakusessa. Ollaan ennestään miehen kanssa kaksin käyty Barcelonassa, Cannesissa, Roomassa, Livornossa ja Milanossa. Elikkäs aika...
  12. O

    Onko tuossa Jade Goodyssa vähän rahastuksen makua?

    Joka päivä tulee uutta juttua, että nyt on viimeiset tunnit ja hyvästeli lapsensa ja vieläkin on seuraavana ja sitä seuraavana päivänä elossa. Nyt on taas muka äitienpäivänäkin vielä elossa :o Ei siinä mitään, kai se hyvä on, jos saa vielä viettää aikaa läheistensä kanssa, mutta haiskahtaa...
  13. O

    Minkä ikäisenä lapsi oppii värit?

    2v. neuvolassa puhuin tädille, että kun ei meidän tyttö osaa vielä värejä vaikka oon yrittänyt opettaa. Hän sitten alkoi nauraa, että eihän tuon ikäiset vielä osaakaan, vasta 4 vuotiaana lapsi keskimäärin tuntee värit. Nyt tyttö on kuitenkin 2v 3kk ikäisenä piirrellessään oppinut jo ruskean...
  14. O

    Kuinka monen lapsella suussa bakteeria?

    Mulle tehtiin raskausaikana se suun bakteeritutkimus ja tietty löytyi sitä mutans 'mitälie' bakteeria ja nyt 2 vuotiaana tytölle tehtiin ja bakteeria löytyi, vaikka ollaan kaikin tavoin yritetty välttää tartuntaa. Onko toi siis kuinka yleistä, että bakteeri noin pienelle tarttuu vai ollaanko...
  15. O

    Seurakunnan kerhot

    Kattelin just seurakunnan kerhoja täältä Tampereelta. Oon jo kauan ajatellut, että hyvä kun tyttö pääsee syksyllä kerhoon kun oon sen jälkeen ainakin vielä vuoden kotona niin on jotain tekemistä sillä. Nyt sitten ihmetykseskseni huomasin, että ei sinne pääsekkään tänä vuonna 3 täyttävät vaan...
  16. O

    Lapsi mukaan yksityiselle ultraan?

    Onko teillä päässyt varhaisultraan yksityiselle lapsi mukaan miehen lisäksi? Viime raskaudessa (tuulimuna) oli pakko ottaa esikoinen mukaan kun auto hajosi, silloin nuori naislääkäri ei sanonut mitään, jutteli vaan mukavia tytölle. Oon kolmen viikon päästä menossa taas yksityiselle...
  17. O

    Painonpudotus raskausaikana

    Itselläni on jonkinverran ylipainoa ja painoa pitäisi pudottaa. Olen jo jonkinlaiseen alkuun asiassa päässyt, mutta miten jatkaa painonpudotusta kun oon nyt raskaana? Onko siis vain syötävä terveellisesti, monipuolisesti ilman herkkuja ja kuntoiltava? Oon nimittäin ennen raskautta vähän...
  18. O

    Sanokaa, että se on totta

    Onko toi plussa? Huomenna tulee kaksi viikkoa ovistestin plussasta, joten vähän etuajassa oon. :ashamed:
  19. O

    Onko kukaan käynyt vatsatähystyksessä?

    Tai mikä sen virallinen nimi onkaan.. Miehen pitäis mennä jatkuvan kovan närästyksen takia, johon ei mikään auta, mutta en mä saa sitä meneen sinne kun se ilmeisesti niin kammoksuu koko ajatusta. Onko se oikeesti kauheeta? Miten saan miehen sinne meneen, puhuminen ei tunnu auttavan?!?
  20. O

    Valitseeko kaikki oikeesti kodin materiaalit sen mukaan..

    että mikä on helppohoitoisinta ja missä ei lika niin paljon näy? Meillä on nyt sisustusvillitys päällä ja oon suunnitelmia tehdessä paljon netistä etsinyt tietoa ja seuraillut keskusteluja. Ihme kyllä kaikki esim. haukkuu massiivipuutasoa keittiössä juurikin sen hoidon takia vaikka muuten...

Yhteistyössä